Det funkade när jag kopierade mappen POI från F: (sd-kort) till E: (massminne)!När du la in dina poi's, använde du då POI loader?
Jag får då mina poi's att funka...
//Micke
* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *
Samsung Omnia HD GT-i8910 16GB
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(11)
|
Inga priser |
Postad 17 August 2009 - 15:57
Postad 17 August 2009 - 19:28
Ville bara tillägga att jag inte haft något som helst problem med min heller. Blir lätt att det bara kommer in negativ feedback i sånna här trådar för om den funkar som den ska så frågar man inte eller tar inte upp något.
Finns en massa roliga program om man bara tar lite tid att kolla igenom allt kul.
Installerade World Traveller för nån dag sen och det funkar kanon. Visar väder/valuta/världstider mm och är gratis.
http://gizmogates.co...?num=1243909218
Saknar fortfarande något kul gps program som man kan ha nyttan av gpsen tex när man vill lägga rutter i skog osv som man kan följa eller andra mer roliga finesser som man kan leka med? Finns ju program som visar vad man gått efter en runda på en karta. Vad finns dom?
Skriv gärna om ni vet något sådant..
Postad 17 August 2009 - 19:39
Saknar fortfarande något kul gps program som man kan ha nyttan av gpsen tex när man vill lägga rutter i skog osv som man kan följa eller andra mer roliga finesser som man kan leka med? Finns ju program som visar vad man gått efter en runda på en karta. Vad finns dom?
Garmin mobile xt med frilufskartan pro fixar det...
//Micke
Postad 18 August 2009 - 14:14
Endomondo är klockrent, om man är villig att bortse från buggen som gör att det kommer upp en liten ruta i höger hörn. (är faktiskt lite drygt)
Postad 18 August 2009 - 19:16
Går det att lägga in flera olika kartor i Garmin XT, har nu Friluftskartan PRO inlaggd men vill även ha Garmin Bluechart? Har fösökt lite men eftersom filerna man ska lägga in i Garmin-mappen på Massminnet heter likadant för Friluftskartan och Bluechart blir det problem, båda ska ju ha 2 filer med namnen GMAPSUPP.UNL och GMAPSUPP.IMG.Garmin mobile xt med frilufskartan pro fixar det...
//Micke
Det går tydligen inte lägga dom i olika mappar under E:Garmin för då hittas dom inte. Någon som har en lösning på detta?
Postad 18 August 2009 - 20:43
Hur bra blir egentligen filmerna i 720P och även övrig fotografering?
Är GPS:en noggran och lätt att ha o göra med (Route 66) ex. i jämförelse N97?
Skulle vilja ha en hållare till bil som sitter fast i framrutan. Veem har en sån?
Vad saknar ni mest hos denna lur?
Skulle gärna vilja har svar på dessa frågor så jag är övertygad om att jag kommer köpa rätt telefon.
Postad 18 August 2009 - 20:54
Du kan ha flera kartor och döper filerna till GMAPSUPP, GMAPSUP2, GMAPSUP3 osv.Går det att lägga in flera olika kartor i Garmin XT, har nu Friluftskartan PRO inlaggd men vill även ha Garmin Bluechart? Har fösökt lite men eftersom filerna man ska lägga in i Garmin-mappen på Massminnet heter likadant för Friluftskartan och Bluechart blir det problem, båda ska ju ha 2 filer med namnen GMAPSUPP.UNL och GMAPSUPP.IMG.
Det går tydligen inte lägga dom i olika mappar under E:Garmin för då hittas dom inte. Någon som har en lösning på detta?
Går det verkligen att lägga in Garmin XT på massminnet? Hur får du fram "Card ID" på massminnet? Jag fick själv lägga programmet på SD-kort.
Postad 19 August 2009 - 15:23
GPS:en är mycket snabbare än tex Nokia 95 och 5800 och funkar även inomhus utan problem. Route 66 är däremot ingen höjdare men man kan ju ladda in Garmin XT som är betydligt bättre. Kartorna till Garmin XT finns att hämta på div Torrents.Är GPS:en noggran och lätt att ha o göra med (Route 66) ex. i jämförelse N97?
Postad 19 August 2009 - 15:44
N97ans GPS ska vara väldigt dålig i tester jag läst, dom gamla Nokia telefonerna är tom bättre än den. Omnians är grymt snabb och bra.
Det viktigaste är ju att gpsen funkar som den ska och är snabb. Mjukvaran kan man ju byta om man inte är nöjd.
Ska prova garmin xt nån dag och jämföra.
Postad 20 August 2009 - 15:49
men nu har jag ju fått ett problem, var i hela friden tog min gps vägen? =(
har försökt att instalera ifrån cd-skivan men lyckas inte hitta "navigon" ikonen på telefonen, SNÄLLA hjälp mig?! =)
Postad 20 August 2009 - 20:35
nu har jag äntligen uppdaterat telefonen och kan inte tyvärr inte säga så mycket än om det har blivit någon förbättring då jag inte hade några problem innan uppdateringen!
men nu har jag ju fått ett problem, var i hela friden tog min gps vägen? =(
har försökt att instalera ifrån cd-skivan men lyckas inte hitta "navigon" ikonen på telefonen, SNÄLLA hjälp mig?! =)
Kolla lite bakåt i tråden. Nån mer som hade problem med det och fick en lösning. Orka inte kolla själv..
Postad 20 August 2009 - 22:39
Kolla lite bakåt i tråden. Nån mer som hade problem med det och fick en lösning. Orka inte kolla själv..
vafasen då^^ jag som hade samma problem som dig, jag orkar inte kolla igenom flera sidor bakåt;)
får sätta mig och aktivera hjärnan nån dag och lösa det själv
Postad 21 August 2009 - 18:24
Postad 21 August 2009 - 18:37
Postad 22 August 2009 - 08:38
Postad 22 August 2009 - 17:17
Ja väldigt delade åsikter om denna lur... Jag har haft min i typ två veckor nu och är väldigt splittrad. Det är en hel del grejor som jag saknar och inte gillar:
* I min SE lur hade jag när man skulle skicka SMS så fanns "senast sms-ade numren" kvar i en lista. Varför har inte Omnian en sådan lista?
* När jag kollar i mina kontakter så heter alla normalt sett typ: "Niklas Mobil" i min SE lur... Men i denna telefonen såp heter samma kontakt "Mobil/Niklas;1" Varför och framför allt: HUR FIXAR MAN?
Sen så blir jag även trött på att om jag går in i "loggen" via att klicka på den gröna luren och ringer upp senast uppringda nummer - så är loggen kvar i bakgrunden och körs i bakgrunden och visas som ett öppet "o-stängt" program när jag pratat klart. Helt klart irriterande.
Garanterat fler grejor men dessa kommer jag på just nu. Tipsa gärna om ni har tips!
Var kan man köpa Billaddare och bilhållare?
Jag har letat febrilt på både Elgiganten, Teknikmagasin och telefonaffärer men inte hittat
Postad 22 August 2009 - 17:29
Symbian S60 har inte stöd för det... tyvärr.....* I min SE lur hade jag när man skulle skicka SMS så fanns "senast sms-ade numren" kvar i en lista. Varför har inte Omnian en sådan lista?
Editera adresboken i PC suite.* När jag kollar i mina kontakter så heter alla normalt sett typ: "Niklas Mobil" i min SE lur... Men i denna telefonen såp heter samma kontakt "Mobil/Niklas;1" Varför och framför allt: HUR FIXAR MAN?
Inte ett direkt problem... men det är samma på min... jag orkar inte bry mig om den processen.Sen så blir jag även trött på att om jag går in i "loggen" via att klicka på den gröna luren och ringer upp senast uppringda nummer - så är loggen kvar i bakgrunden och körs i bakgrunden och visas som ett öppet "o-stängt" program när jag pratat klart. Helt klart irriterande.
Har inte hittat någon "pirat" laddare... beställde en orginal på en dialect butik... funkar fint.Var kan man köpa Billaddare och bilhållare?
Jag har letat febrilt på både Elgiganten, Teknikmagasin och telefonaffärer men inte hittat
Köpte en "smart phone" hållare på clasohlson... funkar ganska bra... men helt perfekt är den inte.
//Micke
Postad 22 August 2009 - 17:36
Saknar även SE'ns alarmtoner, smstoner och emailtoner som ligger i luren orginal :S
Postad 22 August 2009 - 21:31
Postad 23 August 2009 - 06:55
Jag köpte billaddare på Kjell & Company som egentligen är gjord för Nokia (USB) för 89 kr.Har inte hittat någon "pirat" laddare... beställde en orginal på en dialect butik... funkar fint.
Köpte en "smart phone" hållare på clasohlson... funkar ganska bra... men helt perfekt är den inte.
//Micke
Postad 23 August 2009 - 07:00
Jag var lite negativ till Route 66 och tyckte att Garmin XT var bättre. Efter att ha lärt mig Route 66 gillar jag den mer och mer och skulle vilja ha det bästa från var och en. Då skulle det bli en kanonnavigator tillsammans med Omnian.Tycker Route 66 är mycket bra. Hade N95 innan med nokia maps och dom var ingen vidare i jämförelse med Route66.
Postad 23 August 2009 - 08:01
Länk eller artnr tack?Jag köpte billaddare på Kjell & Company som egentligen är gjord för Nokia (USB) för 89 kr.
//Micke
På mina tre winxp burkar fungerar det då fint.... kör ni som admin och har ni laddat hem denNär jag ska editera adressboken i PC Suite så får jag förbjuden åtgärd i Vista!! :S
Saknar även SE'ns alarmtoner, smstoner och emailtoner som ligger i luren orginal :S
senaste versionen från samsungs hemsida?
//Micke
Postad 23 August 2009 - 11:19
Trist :S
Finns det några roliga apps till telefonen som är flashiga, roliga eller helt enkelt bara bra att ha som ni kan rekommendera dÅ??
Postad 23 August 2009 - 13:13
http://samsungi8910o...er-user-review/
Denna verkar ju inte fel
om du tar reda på var vi andra kan beställa den så gör vi en mass-beställning från hong kong!
Postad 23 August 2009 - 18:15
Nästan alla Ovis program och spel till Nokia 5800 funkar till Omnian. Jag har testat själv!Version: 7.2.24.9 har jag...... Således den senaste ja.
Trist :S
Finns det några roliga apps till telefonen som är flashiga, roliga eller helt enkelt bara bra att ha som ni kan rekommendera dÅ??
https://store.ovi.co...eheader&lang=sv
Postad 25 August 2009 - 19:16
Äntligen en mobil man kan ta kort med!
Har haft en htc touch hd innan.
Har kollat runt lite men det verkar ju som det finns väldigt lite applikationer till s60 v5 verkar som det mesta bara går till s60 v3
Utan app så känns den ju riktigt tråkig... Men hoppas man kan få lite tips nu
Postad 25 August 2009 - 21:04
Ovi.com till Nokia 5800 eller N97 funkar!Utan app så känns den ju riktigt tråkig... Men hoppas man kan få lite tips nu
Postad 26 August 2009 - 09:00
Eller om det finns något annat program som man kan köra gratis videosamtal med över internet, och som funkar till Omnia HD?
Postad 26 August 2009 - 09:17
Redigerat av Unregistered86d0fe55, 26 August 2009 - 10:10.
Postad 26 August 2009 - 14:51
Symbian Vs. Android?
Applikationer Vs. Applikationer?
vem vinner? =)
Postad 26 August 2009 - 15:03
Inköpt på el-giganten den 17 juli, ej operatörs låst.
Ny skick.
Jag måste skaffa en mindre lur...
Skicka pm vid intresse.
Sätter ut den på blocket snart.
//Micke
Postad 26 August 2009 - 16:57
Skype finns i Fring!Någon som vet om Skype funkar till Omnia HD?
Eller om det finns något annat program som man kan köra gratis videosamtal med över internet, och som funkar till Omnia HD?
Postad 26 August 2009 - 20:15
Går det att ta loss "laddar locket" från telefonen ? känns jobbigt varje gång man laddar telefonen för mig som inte har naglar (äter upp de…)
Tack för all hjälp!
George
Postad 26 August 2009 - 20:54
Fattar inte ett dyft! laddar locket?Hej,
Går det att ta loss "laddar locket" från telefonen ? känns jobbigt varje gång man laddar telefonen för mig som inte har naglar (äter upp de…)
Tack för all hjälp!
George
Postad 26 August 2009 - 21:11
Hej, den lilla plast locket på telefonen som skyddar kontakten för batteri laddarenFattar inte ett dyft! laddar locket?
Redigerat av hafrse, 26 August 2009 - 21:11.
Postad 27 August 2009 - 17:29
Jag har en Nokia 5800, och det ända jag kan anmärka på är webläsaren. Så min fråga är hur Omnia HD´s webläsare är jämfört med 5800. Omnia HD är det ända alternativet jag ser som en uppgradering av 5800.
Postad 27 August 2009 - 19:41
Vad jag förstår är det samma webläsare i båda. Jag kör med Opera mini, tycker den är kanon!Hej, en snabb fråga.
Jag har en Nokia 5800, och det ända jag kan anmärka på är webläsaren. Så min fråga är hur Omnia HD´s webläsare är jämfört med 5800. Omnia HD är det ända alternativet jag ser som en uppgradering av 5800.
Postad 28 August 2009 - 10:31
Går det verkligen att köra videosamtal via Fring ?Skype finns i Fring!
Postad 28 August 2009 - 17:11
Nej, bara röstsamtal. Det samma gäller Skype från mobil på Nokias S60v3.Går det verkligen att köra videosamtal via Fring ?
Postad 29 August 2009 - 20:06
Det stod bara att dom kalibrerat telefonen och det är antagligen mottagn/sändning som är kalibrerad för stapeln för antennmottagningen ligger inte lika lågt som tidigare.
Mottagningsstapeln pendlar som tidigare men går som sagt inte lika lågt som innan kalibreringen.
Redigerat av Unregistereda34e3e24, 29 August 2009 - 20:06.
Postad 30 August 2009 - 14:46
Postad 30 August 2009 - 16:02
Jag får inte fram någon detaljerad kartbild i mitt Route66 program... När GPSen hittat var jag är så ser jag bara "sverige" som ett orangefärgat fält och även om jag zoomar in över min stad så ser jag varken sjöar, vägar eller något annat. Vad kan vara fel?
Läs in de nordiska kartorna på nytt. Det följer med 2 års abonnemang. Du kan även läsa in fler europeiska kartor men du kan inte navigera med dem.
Postad 30 August 2009 - 23:53
(tyvärr har inten länk)
någon som testat detta förutom jag? =)
handy shell - går inte att ladda ner gratis? =)
sms preview? någon som anser att detta är bra? =)
truecaller? samma fråga på denna? =)
har själv testat dessa program lite smått nu under kvällen, men inte fått någon bra koll på nåt utav dom då jag inte haft tid, skulle vara kul att höra vad ni andra har att säga!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
För er som tycker eran s60v5 lur är tråkig kika hit
22 filmer
19 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?