Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 oktober 2009 - 12:02

r_mattsson
  • r_mattsson
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag tycker Satio uppfyller mina krav på det mesta. Alla har ju olika behov, så den kanske inte passar alla, men jag har lite svårt att tänka mig vem den inte skulle passa för!!

Om man tänker på detaljer som är standard hos många nu så som:
- 3,5 mm uttag
- micro-usb laddning
- 8/16 GB internt
- DLNA

kan säkert komma på fler saker...

Postad 21 oktober 2009 - 12:12

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Själv kör jag ju med bluetooth-headset så jag saknar inte 3,5 mm uttaget. Får ju inte samma ljudkvalité, men det duger för mig, gillar inte sladdar ändå!!
De övriga sakerna saknar jag inte direkt heller. Funkar helt enkelt till mina behov. Vill man ha det andra får man köpa något annat märke helt enkelt!!

Postad 21 oktober 2009 - 12:20

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Den kan varken skicka eller ta emot animerade smileys. Lite dåligt tycker jag också. Men det kan komma att ändras i en uppdatering. Finns apps för sånt med, men inget jag har installerat!!

Symbianism har en hel del. De flesta till Nokia 5800 fungerar. Har själv laddat ner spel därifrån!!

Symbianism S60v5

Kollade runt lite på den sidan, funkar det att installera spel och apps direkt därifrån, det verkade vara mycket diskussioner om "signing" av program, för att få dem att funka. Måste man hålla på och hacka telefonen?

Postad 21 oktober 2009 - 12:34

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Jag laddar ner till datorn, in i telefonen o köra bara. De flesta spel och apps är signade redan. Bara att testa, fungerar det inte är det ju bara att radera.

Postad 21 oktober 2009 - 12:49

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Ni som saknar en bra Timer och "äggklocka" kan jag rekommendera: http://rapidshare.co...Handy_Clock.rar

Funkar kanon på min Satio

Postad 21 oktober 2009 - 13:02

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

Om man tänker på detaljer som är standard hos många nu så som:
- 3,5 mm uttag
- micro-usb laddning
- 8/16 GB internt
- DLNA

kan säkert komma på fler saker...

Inget som stör mig att inte ha micro-USB och 3,5mm phono.. Jag kan ladda via fastport USB, eller riktig laddare som jag har både hemma och på jobbet. Musik kör jag via BT.

Om du vänder på steken så har "de andra" telefonerna tre olika kontakter som kan glappa ;-)

Postad 21 oktober 2009 - 13:05

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
3,5mm uttag och micro usb laddning är något som borde ha varit standard på den här telefonen så där ställer jag mig bakom r_mattsson iaf. Just 3.5mm pluggen förstår jag verkligen inte eftersom W995 har det och den här telefonen känns väl mer besläktad med den än med Aino i mitt tycke...

Postad 21 oktober 2009 - 13:16

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Nån som klarat alla banor på Labyrinth ännu?? Själv har jag fem kvar.. :angry:

Postad 21 oktober 2009 - 13:37

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Nu har även jag fått pilla på mitt Invisible-shield (endast för skärmen). Men jag måste säga att det snart kommer att åka av. Skyddet har bra glid om man drar fingret lite lätt över, men som ni vet så har ju Satio en resistiv skärm vilket innebär att man måste trycka samman två plattor för att den ska känna av något. När man trycker mot skyddet så blir det tyvärr väldigt dåligt glid och det blir istället att man hoppar fram med fingret. Lite svårt att förklara, men det går alltså inte att glida och trycka samtidigt. istället fastnar man. Detta förstör ju hela upplevelsen då man i 9 fall av 10 får dra en gång till när man navigerar i menyerna just för att man inte kan glida konstant.

Tråkigt, men så är det! En liten varning till er som är sugna på ett köp av skyddet med andra ord. Sen är det inte säkert att ni upplever det likadant. Men så fungerar det för mig iallafall.. Jag kan även tillägga att det ger ifrån sig visst ljud pga det höga motståndet. Lite irriterande om man sitter någonstans där det bör vara tyst (typ ett bibliotek).

Postad 21 oktober 2009 - 13:49

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Downhill har tyvärr helt rätt.. Jag kör oskyddat istället!! :angry:

Postad 21 oktober 2009 - 13:54

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Men hallå, nu har ni väl ändå glömt något? Var är bilderna? :angry: Vill se lite bilder på era Satios!

Postad 21 oktober 2009 - 14:23

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Nu har även jag fått pilla på mitt Invisible-shield (endast för skärmen). Men jag måste säga att det snart kommer att åka av. Skyddet har bra glid om man drar fingret lite lätt över, men som ni vet så har ju Satio en resistiv skärm vilket innebär att man måste trycka samman två plattor för att den ska känna av något. När man trycker mot skyddet så blir det tyvärr väldigt dåligt glid och det blir istället att man hoppar fram med fingret. Lite svårt att förklara, men det går alltså inte att glida och trycka samtidigt. istället fastnar man. Detta förstör ju hela upplevelsen då man i 9 fall av 10 får dra en gång till när man navigerar i menyerna just för att man inte kan glida konstant.

Tråkigt, men så är det! En liten varning till er som är sugna på ett köp av skyddet med andra ord. Sen är det inte säkert att ni upplever det likadant. Men så fungerar det för mig iallafall.. Jag kan även tillägga att det ger ifrån sig visst ljud pga det höga motståndet. Lite irriterande om man sitter någonstans där det bör vara tyst (typ ett bibliotek).

Ja jag varnade ju dig innan du köpte men det hjälpte ju inte? :angry:

Postad 21 oktober 2009 - 14:31

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Sitter med orginalplasten just nu. Några små bubblor under klarar ja mig med ett tag. Men tänkte köpa några skyddsplaster och dra över snart. Behöver ju inte vara just "invisible shield" finns säkert andra som kanske fungerar bättre (:

Postad 21 oktober 2009 - 14:32

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Ja jag varnade ju dig innan du köpte men det hjälpte ju inte? :angry:

Haha nä.. Jag var väll för insnöad på att det skulle fungera och bli bra så jag blundade för din varning... Nu har jag iallafall fått testa och nu kan vi tillsammans varna andra att det faktiskt inte är ett så bra skydd som det låter. Iallafall inte för Satio. Däremot kan jag tänka mig att det är perfekt på till exempel Iphone och Omnia HD då dom telefonerna inte kräver tryck, enbart kontakt.

Postad 21 oktober 2009 - 15:02

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hallå!

Är det någon som vet om det går att lyssna direkt på sk webbradio sändningar i denna mobil, som div radiokanaler sänder direkt via sina hemsidor?
( tex P3 street, Bandit och Rix mm)

Alltså man kan ju lyssna på deras kanaler via hemsidan till datorn, men fungerar det även att koppla upp sig med mobilen via 3g nätet, så man streamar direkt därifrån?

Och är det någon som har en aning om Spotify kan vara på G även till Sonyericssons telefoner inom snar framtid?

Mvh/ Kabukiman

Postad 21 oktober 2009 - 15:19

Saka
  • Saka
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Downhill har tyvärr rätt. Jag är inte heller nöjd med "invisible" Shield. Det glider inte bra, blir tom lite klibbigt och det låter när man drar.

Dessutom var det inte alls lätt att montera det. Oavsett vad man gör så fastnar lite damm under (om man nu inte håller på i ett renrum där man tillverkar halvledare), och det blir "imperfections" som är omöjliga att få bort. Sen var det svårt att ta bort hål delar, jag var tvungen att använda pincett och dra jättehårt vilket lämnade fingeravtryck (trotts att man hade mycket vätska på fingrarna). Slutligen passar inte storleken exakt heller, minst 1 mm för smalt.

Inte alls nån perfekt skydd, jag tror det åker ner från min Satio med.

Postad 21 oktober 2009 - 15:32

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Hallå!

Är det någon som vet om det går att lyssna direkt på sk webbradio sändningar i denna mobil, som div radiokanaler sänder direkt via sina hemsidor?
( tex P3 street, Bandit och Rix mm)

Alltså man kan ju lyssna på deras kanaler via hemsidan till datorn, men fungerar det även att koppla upp sig med mobilen via 3g nätet, så man streamar direkt därifrån?

Och är det någon som har en aning om Spotify kan vara på G även till Sonyericssons telefoner inom snar framtid?

Mvh/ Kabukiman

Testade sr.se nu och som jag trodde så gick det inte. På just sr.se får man ju välja om man vill lyssna med real audio eller windows media och dessa program finns ju inte på satio. Använder en webbradio flash som spelare så borde det väl däremot fungera? Fast för mig fungerar bara viss flash. Inte svtplay.se och ibland annonser på bla aftonbladet.se som inte syns.

Möjligt att det finns andra lösningar?

Postad 21 oktober 2009 - 15:43

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Men hallå, nu har ni väl ändå glömt något? Var är bilderna? :angry: Vill se lite bilder på era Satios!

Förstår inte riktigt vitsen med att ta en massa bilder på telefonen och lägga in i galleriet!! Finns ju tusentals bilder på nätet!!
Jag har tagit ett par exempelbilder MED telefonen för att visa bildkvalitén kameran ger. Tycker det är mer intressant för andra som funderar på köp!!

Spotify är på gång till Symbian...

Spotify S60

Redigerat av Z-man75, 21 oktober 2009 - 15:57.

Postad 21 oktober 2009 - 16:05

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
scen// Ok, tack för hjälpen!
Det var ju synd, men kanske kommer det någon app i framtiden man kan anväda sig av istället...

Postad 21 oktober 2009 - 16:07

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Testade sr.se nu och som jag trodde så gick det inte. På just sr.se får man ju välja om man vill lyssna med real audio eller windows media och dessa program finns ju inte på satio. Använder en webbradio flash som spelare så borde det väl däremot fungera? Fast för mig fungerar bara viss flash. Inte svtplay.se och ibland annonser på bla aftonbladet.se som inte syns.

Möjligt att det finns andra lösningar?

prova adressen mobil.sr.se och tryck sen på "lyssna direkt"
funkar på min gamla k800i :angry:
(Har beställt en Satio nu och ber till postgudarna att den kommer på fredag...)

Postad 21 oktober 2009 - 16:25

brainrup
  • brainrup
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan få bort den stora musik genvägen på skrivbordet, eller vad man nu ska kalla det, utan att ändra på något annat?

Postad 21 oktober 2009 - 17:14

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Ne det verkar var omöjligt att stuva om i väntelägesteman tyvär. Jag snålkör med grundläge och fattar inte varför det har en genväg till "huvudmeny" när redan mittenknappen går dit! Vill stuva om i det temamenyn jajjamen!

Musikspelaren får i betyg av mej:

Ljudkvalitet (klarhet och diskant) VG Låter väldigt fint på den fronten alla detaljer hörs fint!
Ljudvolym G Egentligen 20% för klent på maxvolym. Men det har alla mina SE haft.
Bastryck IG Alldeles för klent oavsett att det ej finns EQ eller megabass!
Finnesser/inställningar G Med nöd o näppe! Ganska tunnt.

Så mitt slutbetyg blir ett svagt G.
Och sedan så har ju alla mina SE-lurar(med walkmanspelaren) haft för klen volym så det var ingen nyhet och inget jag räknade med skulle vara bättre. Jag var beredd på att musikspeparen skulle ha klen bas men inte sååå jäkla klen! Ljudkvalitén kändes helt i nivå med SE:s walmanspelare. Finesserna var det ju klent med vad gäller det minsta extra lull lull och EQ.

Hopas verkligen att det kommer en bra musikspelare som ger EQ men främst MER bas!! Det göttaste vore om det kom en firmwareuppdatering som stoppade in en walkmanspelare. Ni som hade Nokia N73 kanske minns att den första musikspelaren var rätt klen med basen men sedan så kom det en firmwareuppdatering som gav oss samma spelare som N73 music edition! Hursomhels, hoppas att kretsarna i Sation medger MER bas när man kör in en bättre spelare som har EQ och/eller megabass!

Postad 21 oktober 2009 - 17:21

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

prova adressen mobil.sr.se och tryck sen på "lyssna direkt"
funkar på min gamla k800i :angry:

Fungerar utmärkt även på Satio!!

Postad 21 oktober 2009 - 17:22

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Ne det verkar var omöjligt att stuva om i väntelägesteman tyvär. Jag snålkör med grundläge och fattar inte varför det har en genväg till "huvudmeny" när redan mittenknappen går dit! Vill stuva om i det temamenyn jajjamen!

Ljudkvalitet (klarhet och diskant) "VG" Låter väldigt fint på den fronten alla detaljer hörs fint!
Ljudvolym "G" Egentligen 20% för klent på maxvolym. Men det har alla mina SE haft.
Bastryck "IG" Alldeles för klent oavsett att det ej finns EQ eller megabass!
Finnesser/inställningar "G" Med nöd o näppe! Ganska tunnt.

Och sedan så har ju alla mina SE-lurar(med walkmanspelaren) haft för klen volym så det var ingen nyhet och inget jag räknade med skulle vara bättre. Jag var beredd på att musikspeparen skulle ha klen bas men inte sååå jäkla klen! Ljudkvalitén kändes helt i nivå med SE:s walmanspelare. Finesserna var det ju klent med vad gäller det minsta extra lull lull och EQ.

Hopas verkligen att det kommer en bra musikspelare som ger EQ men främst MER bas!! Det göttaste vore om det kom en firmwareuppdatering som stoppade in en walkmanspelare. Ni som hade Nokia N73 kanske minns att den första musikspelaren var rätt klen med basen men sedan så kom det en firmwareuppdatering som gav oss samma spelare som N73 music edition! Hursomhels, hoppas att kretsarna i Sation medger MER bas när man kör in en bättre spelare som har EQ och/eller megabass!

Postad 21 oktober 2009 - 17:28

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Ljudkvalitet (klarhet och diskant) VG Låter väldigt fint på den fronten alla detaljer hörs fint!
Ljudvolym G Egentligen 20% för klent på maxvolym. Men det har alla mina SE haft.
Bastryck IG Alldeles för klent oavsett att det ej finns EQ eller megabass!
Finnesser/inställningar G Med nöd o näppe! Ganska tunnt.

Alla tycker vi ju olika, vet inte vad för musik du testat med, men här kommer mina betyg:
Testat med medföljande lurar.

Ljudkvalitet (klarhet och diskant) VG Klart ljud, detaljrikt.
Ljudvolym VG Då lurarna isolerar ljud utifrån bra, tycker jag maxvolymen är bra.
Bastryck G Varierar mellan olika musiktyper, men lite för klen tyvärr.
Finnesser/inställningar G Dåligt med inställningar, men behövs det? Vet inte

Mitt slutbetyg: Mycket starkt G

Postad 21 oktober 2009 - 17:47

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag kör med all möjlig musik från olika tider och olika bastryck. Jag använder samma lurar som jag använt i flera år nu och dom har gett ett bra bastryck i andra telefoner.

Postad 21 oktober 2009 - 17:50

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Jag kör med all möjlig musik från olika tider och olika bastryck. Jag använder samma lurar som jag använt i flera år nu och dom har gett ett bra bastryck i andra telefoner.

Ville bara veta. Men gör ett test med de medföljande lurarna. Ger nog mer till de som överväger att köpa Satio. Inte för att jag tror ditt betyg förändras, men ändå.

Postad 21 oktober 2009 - 19:56

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
MÅSTE ta upp detta igen, för jag blir så irriterad på att DLNA saknas.

Enligt följande test (på norska) så har Satio DLNA: http://www.mobilen.n.../d.epl?id=41089

Axxat från testet: "Telefonen støtter DLNA, så filmene fra telefonen kan hentes opp på en TV eller mediespiller i samme trådløse sone og med tilsvarende teknologi (for eksempel Playstation 3)"

Kan det vara så att DLNA fanns med från början men togs bort i sista sekund. Det kan väl inte vara så att det är olika specar beroende av vilket land man bor i?

Nä nu flyger det iväg ett mail till Sony Ericsson! :rolleyes:

Postad 21 oktober 2009 - 20:10

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

MÅSTE ta upp detta igen, för jag blir så irriterad på att DLNA saknas.

Enligt följande test (på norska) så har Satio DLNA: http://www.mobilen.n.../d.epl?id=41089

Axxat från testet: "Telefonen støtter DLNA, så filmene fra telefonen kan hentes opp på en TV eller mediespiller i samme trådløse sone og med tilsvarende teknologi (for eksempel Playstation 3)"

Kan det vara så att DLNA fanns med från början men togs bort i sista sekund. Det kan väl inte vara så att det är olika specar beroende av vilket land man bor i?

Nä nu flyger det iväg ett mail till Sony Ericsson! :rolleyes:

Har redan ställt frågan till SE!!
DLNA finns bara i AINO och inte i SATIO. Finns inte i någon annan version i något annat land heller!!

Postad 21 oktober 2009 - 20:17

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Har redan ställt frågan till SE!!
DLNA finns bara i AINO och inte i SATIO. Finns inte i någon annan version i något annat land heller!!

GRRRRRRR.
Irriterande!
Det är väl bara att skicka frågan igen och igen och igen så kanske de slänger med funktionen i någon uppdatering.
Förmodligen så har det väl med licenser att göra...
BTW, det finns inget motsvarande program till s60 som fixar detta? En liten mediaserver...

Postad 21 oktober 2009 - 20:44

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Jag skickade iväg ett mail med en del saker som jag saknade i Satio för ett tag sedan. Fick ett halvt meningslöst svar här om dagen där dom upplyste mig om att mitt mail skickats vidare till den avdelningen som hanterar förbättringsförslag osv. Vi får väll se när jag får svar. Men jag frågade iallafall om saker som DLNA, equalizer i mediaspelaren, enkelklick / dubbelklick, låg upplösning vid inspelning av video samt skilda volymreglage för ringsignal och meddelandesignal.

Jag kommer att dela med mig av svaren till er så fort jag får dom... håll ut =)

Postad 21 oktober 2009 - 20:53

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Ställde frågan på Satio launch blog om DLNA.
Svaret från Rikard Skogberg på SE, saxat från Satio launch blog:

Regarding DLNA,
As far as I know Satio does not have DLNA.
I’ve also seen a lot of reviewers talking about it and a lot of pre-launch specs at different sites mentioning it. Don’t really know why it seems to be such a common mistake, might be related to some early tentative information from us in the “idou”-phase or something. Or just perhaps that many take it for granted that it should be there since we’ve had it in all of our latest “ordinary” phones. I guess Symbian is a different story though. One very strange thing is that I’ve read in some reviews that they actually tested DLNA in it and thought it worked fine. I suspect that they might have used the functionality in the file manager to connect to remote folders or something (i.e. file sharing in the other direction compared to our other phones) but I’m not sure.

Redigerat av Z-man75, 21 oktober 2009 - 20:53.

Postad 21 oktober 2009 - 21:00

Luthuur
  • Luthuur
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att få Sation att funka emot datorn? Jag pluggar in den men får bara meddelande om att den hittar en USB men sedan vill den inte installera ngt alls. Kanske en inställning jag missat eller liknande.

Hoppas någon där ute har ett svar!

Postad 21 oktober 2009 - 21:01

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med att få Sation att funka emot datorn? Jag pluggar in den men får bara meddelande om att den hittar en USB men sedan vill den inte installera ngt alls. Kanske en inställning jag missat eller liknande.

Hoppas någon där ute har ett svar!

Installera vad?

Postad 21 oktober 2009 - 21:04

Luthuur
  • Luthuur
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ok, den hittar inte telefonen som USb masslagringsenhet. Försöker lägga över lite filer och testa filmer men är lite svårt att lägga över dem då den inte finns i enhetshanteraren.

Guiden "Ny maskinvara" startas men inget händer...säkert jag som är helt bäng ;-)

Redigerat av Luthuur, 21 oktober 2009 - 21:07.

Postad 21 oktober 2009 - 21:04

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Ville bara veta. Men gör ett test med de medföljande lurarna. Ger nog mer till de som överväger att köpa Satio. Inte för att jag tror ditt betyg förändras, men ändå.

I stand corrected!

Med om nya lurarna som jag provade nu så blev det en uppryckning!

Ljudkvalitet: VG
Ljudstyrka: VG
Bas: G
Finnesser/inställningar: G

Det blev bättre volym OCH bas med nya lurarna! Men det är nog mest för dom att går längre in i örat än mina gamla som är av samma "plugg-sort"..men vem bryr sej?? Så länge det låter bra!
Jo jag skulle vilja ha det där lilla extra ljudvolymen och även mer bas. Även en EQ att leka med. MEN nu är jag i alla fall nöjd! Så betyget blir ett ett svagt VG för mej totalt.
I övrigt är jag jäääävligt nöjd med luren! Jag har annars alltid sån´otur med allt jag köper- det är alltid trasigt eller har skönehtsfel...men banne mej peppar peppar ta i trä jag tror att jag INTE har ett måndagsexemplar!

Det verkar som att blixten är väldigt försiktig när man tar foto inomhus i dålig belysning men det är egentligen ingen nackdel då t.ex K850:n blekte motivem med sin blixt.

PS Jag har snyggaste telefonen (röd)! :rolleyes: DS

Postad 21 oktober 2009 - 21:08

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

I stand corrected!

Med om nya lurarna som jag provade nu så blev det en uppryckning!

Ljudkvalitet: VG
Ljudstyrka: VG
Bas: G
Finnesser/inställningar: G

Det blev bättre volym OCH bas med nya lurarna! Men det är nog mest för dom att går längre in i örat än mina gamla som är av samma "plugg-sort"..men vem bryr sej?? Så länge det låter bra!
Jo jag skulle vilja ha det där lilla extra ljudvolymen och även mer bas. Även en EQ att leka med. MEN nu är jag i alla fall nöjd! Så betyget blir ett ett svagt VG för mej totalt.
I övrigt är jag jäääävligt nöjd med luren! Jag har annars alltid sån´otur med allt jag köper- det är alltid trasigt eller har skönehtsfel...men banne mej peppar peppar ta i trä jag tror att jag INTE har ett måndagsexemplar!

Det verkar som att blixten är väldigt försiktig när man tar foto inomhus i dålig belysning men det är egentligen ingen nackdel då t.ex K850:n blekte motivem med sin blixt.

PS Jag har snyggaste telefonen (röd)! :rolleyes: DS

He he, kul!!

Ok, den hittar inte telefonen som USb masslagringsenhet. Försöker lägga över lite filer och testa filmer men är lite svårt att lägga över dem då den inte finns i enhetshanteraren.

Guiden "Ny maskinvara" startas men inget händer...säkert jag som är helt bäng ;-)

Jag pluggar i kabeln, klickar mediaöverföring, sen är det klart

Postad 21 oktober 2009 - 21:30

Ulven75
  • Ulven75
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag uppdatera min mjukvara i sation i går kväll o fixa mms inställningarna (Comviq) men idag så kan jag inte skicka mms eller gå ut på nätet!! Är det någon som har en idè va det kan vara

Postad 21 oktober 2009 - 21:34

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Hade du inte nyaste mjukvaran i redan, märkligt i så fall.. Vet tyvärr inte vad problemet kan vara!

Postad 21 oktober 2009 - 21:39

Ulven75
  • Ulven75
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hade du inte nyaste mjukvaran i redan, märkligt i så fall.. Vet tyvärr inte vad problemet kan vara!

stoppa i kabeln o kollade uppdateringar o det fanns en ny som jag körde

Postad 21 oktober 2009 - 21:41

john7612
  • john7612
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
jag har letat som en idiot efter ngn form av större klocka som man kan ha som bakgrund. typ man vaknar mitt i natten och vill kolla klockan. ngn som vet ngt om det?

Postad 21 oktober 2009 - 22:01

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jag uppdatera min mjukvara i sation i går kväll o fixa mms inställningarna (Comviq) men idag så kan jag inte skicka mms eller gå ut på nätet!! Är det någon som har en idè va det kan vara

Har du startat om telefonen efter att du har instllera mms o -wapinställingarna? Eljest testa att gör en fabriksåterställning och kör in inställningarna igen.

Blev det någon skillnad med nya firmware-uppdateringen då? Något bättre? Något nytt?
Tänkte att jag ska inte vara så på som jag varit förut och bara uppdatera för att man är nyfiken..ibland blir lurarna till o med sämre efter en uppdatering!

Postad 21 oktober 2009 - 22:01

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Nu har jag hittat en klocka

Key Lock Clock

Lite buggig dock, när jag trycker på en av knapparna längst ner i låst läge blinkar klockan till, men man ser tiden i alla fall, får duga så länge...

Redigerat av Z-man75, 21 oktober 2009 - 23:17.

Postad 21 oktober 2009 - 23:16

innov8swede
  • innov8swede
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!
Jag är ny här och har funderingar på att köpa en Satio.
Een fråga angående GPS:en: Häver GPS:en ur sig höjddata också?

Jag har idag en SE C702 på jobbet och den ger endast Lat och Lon men inga höjddata
vilket är rätt så irriterande då jag när jag motionerar går i en del rätt så branta backar

./Mvh Fredrick

Postad 21 oktober 2009 - 23:36

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Hej!
Jag är ny här och har funderingar på att köpa en Satio.
Een fråga angående GPS:en: Häver GPS:en ur sig höjddata också?

Jag har idag en SE C702 på jobbet och den ger endast Lat och Lon men inga höjddata
vilket är rätt så irriterande då jag när jag motionerar går i en del rätt så branta backar

./Mvh Fredrick

Vet inte, men finns ju bra apps att köpa, t.ex. ViewRanger GPS

Har inte testat själv, då jag inte är i behov av det, men en idé i alla fall

Postad 21 oktober 2009 - 23:52

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Japp den visar höjd så då blir du nöjd! Hhohiha :rolleyes:

Postad 22 oktober 2009 - 00:55

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Vad tror ni om Windows 7 emulatorn?

Windows 7 Symbian S60v5

Fungerar på Satio, bilder i mitt galleri!!

Redigerat av Z-man75, 22 oktober 2009 - 01:07.

Postad 22 oktober 2009 - 01:12

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Vad tror ni om Windows 7 emulatorn?

Windows 7 Symbian S60v5

Fungerar på Satio, bilder i mitt galleri!!

Ser ju helt klart spännande ut.. Har inte vågat testa själv än, men borde jag det tro?

En annan fråga.. du har en bild i ditt galleri där du tankat en film ifrån playnow arena. Men jag hittar inga filmklipp..? Bara ringsignaler, applikationer, teman osv? where to?

Postad 22 oktober 2009 - 01:18

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Ser ju helt klart spännande ut.. Har inte vågat testa själv än, men borde jag det tro?

En annan fråga.. du har en bild i ditt galleri där du tankat en film ifrån playnow arena. Men jag hittar inga filmklipp..? Bara ringsignaler, applikationer, teman osv? where to?

Windows7 emulatorn är en N97 trial, men fungerar. Här är filmerna, inte mycket att välja på men grym kvalité.

PlayNowArena

Redigerat av Z-man75, 22 oktober 2009 - 01:26.

Postad 22 oktober 2009 - 06:33

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Alla tycker vi ju olika, vet inte vad för musik du testat med, men här kommer mina betyg:
Mitt slutbetyg: Mycket starkt G

Håller med att musikspelaren är helt ok. Har dock noterat att musiken "hackar till" ibland på min. Utöver det tycker jag volyminställningen är för ofin, skulle vilja ha minst dubbel så många steg (..., 20%, 25%, 30%, ...). På vissa mp3or har jag även märkt att det brusar svagt när volymen är låg, något jag inte märke på min K850 (jag kör samma lurar)...

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.