Microsoft Kinect (Xbox 360)
(Övriga speltillbehör)
|
4
|
(42)
|
Inga priser |
Placering av Kinect sensor (6 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 12 November 2010 - 18:13
Postad 12 November 2010 - 18:51
Enligt deras produktblad kostar Kinect 999 spänn, så det var inte bara nån enstaka butik som körde det.
Får se om jag hittar en enhet i Lund/Malmö imorgon.
Postad 12 November 2010 - 23:42
Köp det hos mediamarkt i helgen och skicka tillbaks den från cdon när den kommer.
Enligt deras produktblad kostar Kinect 999 spänn, så det var inte bara nån enstaka butik som körde det.
Får se om jag hittar en enhet i Lund/Malmö imorgon.
jadå.. kostar 999 på samtliga MM.. vilket då även gäller elgiganten med prisgaranti!
Postad 12 November 2010 - 23:54
sen kostade de spel som fanns 350 spänn!
så jag fick:
Kinect Sensor + adventures
Kinectimals
kinect sport
kinect dance central
för 1940!
Jävligt bra pris tycker jag!
Och Kinect är riktigt bra, har inte haft några problem med det hittills. Dock måste man, enligt mig,
ha ett ganska stort vardagsrum eller liknande för att ha det.
Är det någon som vet om man kan köpa tv mount till kinect i sverige?
Redigerat av Qu3xal, 12 November 2010 - 23:56.
Postad 13 November 2010 - 01:43
Postad 13 November 2010 - 11:52
Tidigare idag hade MM i malmö en hel del Kinect kvar i alla fall.
Idag var det helt slut förutom några 360 bundles.
Lund MM hade några kvar tack och lov, dessutom till priset av 899.
Postad 13 November 2010 - 12:37
Postad 13 November 2010 - 12:42
Eller hur, hmm undrar om det funkar att säga "headshot" när man spelar CoD...?Dessutom är det tuffare med röstkommandon på engelska =)
Redigerat av -Palle-, 13 November 2010 - 12:42.
Postad 13 November 2010 - 13:09
Postad 13 November 2010 - 14:56
Postad 13 November 2010 - 15:29
Kunde inte hålla mig så jag åkte dit för att köpa ett i morse, de var slut. Åkte vidare till Elgiganten och där var det också slut. Skam den som ger sig, hos Mediamarkt i Högsbo hade de fyra kvar så fick köpt ett ex där samt spelet Dance central. Verkar ha varit större efterfrågan än de räknat med.Såg flera enheter på MM i Göteborg (Bäckebol) idag om någon är intresserad. 999 för Kinect och 369 för en del av spelen.
Postad 13 November 2010 - 15:33
Och du måste även vara utloggad från Xbox live
Vet inte varför dom är så dumma mot oss alla andra i världen som vill styra även med rösten. Mobbning kallas det.
Postad 13 November 2010 - 18:38
Läste idag på fodralen.. verkar inte vara så värst många... inga sådär jätte nya låtar heller..
Postad 13 November 2010 - 18:58
Ser fram emot att någon jag känner köper det så jag för möjlighet att prova det :-)
Postad 13 November 2010 - 19:05
En fråga gällande Dance central, hur många låtar är det som följer med?
Läste idag på fodralen.. verkar inte vara så värst många... inga sådär jätte nya låtar heller..
Ca 30 stycken har jag för mig. De kommer sälja fler på xboxlive över tiden. Ungefär som med rock band.
Det är blandat gamla och "nya" låtar så att det ska finnas ngt för alla. Inte alls konstigt. Så är det i alla musikspel.
Postad 13 November 2010 - 20:59
Ca 30 stycken har jag för mig. De kommer sälja fler på xboxlive över tiden. Ungefär som med rock band.
Det är blandat gamla och "nya" låtar så att det ska finnas ngt för alla. Inte alls konstigt. Så är det i alla musikspel.
okej, på fodralet så var det endast ca 10 låtar listade sen stod det typ.. och "många fler" så jag antog att man kanske behövde pröjsa för att få resten.
Vara nära att köpa hem Kinect idag, som tur var det slutsålt (kameran iaf)
Postad 13 November 2010 - 21:38
Det är ju inte helt säkert. Viacom la ju precis ner Harmonix, så vi får se om de nya köparna kommer att återuppta de 'gamla' titlarna efter det.
Postad 13 November 2010 - 21:42
Fler än 30 av de bästa danslåtarna inom pop, hip-hop, dancehall och funk
Fler än jag som har problem med att få kameran till att känna igen vem som står framför den? Tycker inte att vi har så mörkt i rummet att det borde vara problem. Kanske blir bättre efter fler scanningar?
Postad 13 November 2010 - 23:30
Det är ju inte helt säkert. Viacom la ju precis ner Harmonix, så vi får se om de nya köparna kommer att återuppta de 'gamla' titlarna efter det.
De har inte lagt ner Harmonix. Var har du läst det? De planerar sälja dem. Dance Central 2 är under utveckling.
Postad 14 November 2010 - 00:50
De har inte lagt ner Harmonix. Var har du läst det? De planerar sälja dem. Dance Central 2 är under utveckling.
Nej, de har iofs inte lagt ner dem. Men de har skrivit av dem som en rejäl förlust.
De lär behöva hitta en köpare snabbt dock, då de inte lär får mer pengar från Viacom.
Hörde dessutom något om att de var tvungna att betala tillbaks sina bonusar vilket nog inte heller bidrar till arbetsklimatet.
Det känns som Harmonix består av eldsjälar som nog hellre drar vidare än sitter och väntar på bolaget ska omstruktureras in i nån ny organisation.
Postad 14 November 2010 - 01:12
Postad 14 November 2010 - 10:38
Postad 14 November 2010 - 15:57
Båda spelen var riktigt roliga.
Fotboll var faktiskt kul. Sen var det ju kul att slå Mike Powells gammla världsrekord i längdhopp
Ska testa Your Shape lite senare.
Blir ju helt klart att göra sig av med nintendo wii.
Nu får man ju hoppas att det kommer mer kompletta spel. Ett riktigt pingisspel med karriärläge tex.
Postad 14 November 2010 - 18:19
4-åringen gillade bowlingen...
Undrar dock vilken takhöjd de som gjorde det här har hemma? Hoppa OCH smasha i Volleyboll?
Postad 14 November 2010 - 19:32
honom hur man skulle göra... Så det blev ju sådär när han plötsligt sprang fram framför sensorn när man spelade. Får väl spela när han somnat på kvällarna än så länge...
Kan även rapportera om en skada i samband med spelande med kinect.
I gillestugan har vi reglat o 22mm spånskiva under heltäckningsmattan. O plötsligt som jag skulle hoppa över ett hinder i hinderbanan på adventures, så gav spånskivan med sig... Haha. Så nu är där ett hål
Detta kommer nog inte vara någon enstaka händelse tror jag, utan kommer hända hos många många fler. Tänk er när man är i gummiflotten i adventures o spelar två st o man ska hoppa högt. Enorma påfrestningar både vid upphopp o landning
Kan vara något att tänka på innan spelning om man är osäker på vad man har under.
Jag ska iallafall ta tag i problemet i veckan
Postad 14 November 2010 - 19:51
Tycker sports är riktigt bra. Visst det är ju inte hardcore 1:1 rörelser på vad man gör och vad som händer på skärmen men vad gör det när publiken jublar för att man räcker upp händerna?
4-åringen gillade bowlingen...
Undrar dock vilken takhöjd de som gjorde det här har hemma? Hoppa OCH smasha i Volleyboll?
Hoppa och smasha är inga problem!!
Postad 14 November 2010 - 19:53
Hoppa och smasha är inga problem!!
Nä, men att dra handen i taket är.
Dock lyckades jag aldrig göra det även om jag gjorde ett par rejäla galthopp.
Postad 14 November 2010 - 21:59
Och min 2 1/2 åring tyckte oxå om bowling. Dock fick man knappt visa
honom hur man skulle göra... Så det blev ju sådär när han plötsligt sprang fram framför sensorn när man spelade. Får väl spela när han somnat på kvällarna än så länge...
Kan även rapportera om en skada i samband med spelande med kinect.
I gillestugan har vi reglat o 22mm spånskiva under heltäckningsmattan. O plötsligt som jag skulle hoppa över ett hinder i hinderbanan på adventures, så gav spånskivan med sig... Haha. Så nu är där ett hål(skyller på att spånskivan sattes dit 1978
) ska nu dra upp mattan o byta lite skivor o sätta lite mer reglar
.
Detta kommer nog inte vara någon enstaka händelse tror jag, utan kommer hända hos många många fler. Tänk er när man är i gummiflotten i adventures o spelar två st o man ska hoppa högt. Enorma påfrestningar både vid upphopp o landning
Kan vara något att tänka på innan spelning om man är osäker på vad man har under.
Jag ska iallafall ta tag i problemet i veckan
Mina golv är i betong så det blir nog inget problem. Jag mätte dock lite idag och jag har precis 2m från tvn till soffkanten så det blir nog precis att avståndet räcker. Kan inte flytta grejjerna längre bak heller för rummet är inte bredare än så.
Postad 14 November 2010 - 23:18
Funderar på att skaffa en och skulle då för smidigast placering montera den upp och ner under en hylla över tvn. Det bör väl inte vara nått problem, någon som vet?
Postad 14 November 2010 - 23:20
Någon som provat ha kameran upp och ner?
Funderar på att skaffa en och skulle då för smidigast placering montera den upp och ner under en hylla över tvn. Det bör väl inte vara nått problem, någon som vet?
Blir inte allt helt bakvänt då?
Postad 15 November 2010 - 11:53
Redigerat av ajzman, 15 November 2010 - 11:54.
Postad 15 November 2010 - 12:12
men ska även försöka sätta min in i Your shape för att bränna lite överflödiga kalorier...
Har träningsvärk i benen efter ett pass igår.
Postad 15 November 2010 - 13:34
Postad 15 November 2010 - 13:57
Bara en tidsfråga kanske innan Berth Milton ger sig in i spelbranschen? Private Exercise eller liknande titel?
Haha. Skulle inte förvåna mig men MS lär inte våga tillåta sånt på sin konsoll.
Postad 15 November 2010 - 14:58
Postad 15 November 2010 - 16:29
Haha. Skulle inte förvåna mig men MS lär inte våga tillåta sånt på sin konsoll.
Säger bara 'The Guy Game' eller 'BMX XXX'.
Fast det senare var väl värre på Wii av alla plattformar?
Postad 15 November 2010 - 16:50
Kommer ihåg the guy game - TP meet Girls Gone Wild. Girls Gone Wild meet TP.Säger bara 'The Guy Game' eller 'BMX XXX'.
Fast det senare var väl värre på Wii av alla plattformar?
Postad 16 November 2010 - 06:37
Blir inte allt helt bakvänt då?
Det är ju risk för det men det var just därför jag frågade.
Är det någon som har testat om kameran klarar av att sitta upp och ner utan att allt blir fucked up?
Postad 16 November 2010 - 06:50
nån av er som har det som även har/har provat wii fit och kan säga vilket av dom som verkar bättre?
Postad 16 November 2010 - 07:02
så ni som använder your shape tycker det är bra alltså? det är typ det enda som egentligen intresserar mig.
nån av er som har det som även har/har provat wii fit och kan säga vilket av dom som verkar bättre?
Jag tycker YS:FE(kinect) var sådär faktiskt. Jag väntar på Sports Active 2 som har betydligt mer övningar och möjligheter att anpassa själv. Dessutom har den något som YS:FE helt saknar - övningar på marken, typ armhävningar och situps + dylikt. Det enda som funkar bra med YS:FE är trackingen och cardioboxningen(som jag kommer fortsätta använda) gillar också ZEN-övningarna. Annars känns det mest som man gör utfall och benböj.
Det som jag tycker är värst är att det inte finns någon större plan för träningen och hjälp till användaren för hur dom skall lägga upp träningen. Eftersom sport active skall komma på torsdag skulle jag vänta på detta.
En annan nice feature med sports active är att man kan välja ett program baserat på hur lång tid man har att träna! Det är King för en sådan som mig med 3 barn
Postad 16 November 2010 - 07:08
En annan nice feature med sports active är att man kan välja ett program baserat på hur lång tid man har att träna!
Jag håller med dig i all din kritik mot YF, men YF berättar faktiskt hur lång tid en övning kommer att ta.
Men jag saknar ett riktigt program och som sagt var, jag hade träningsvärk i benen mest för att det var det enda man tränade genom att hoppa eller böja på dem i olika vinklar.
Dessutom:
Microsoft Corp. today announced it has sold 1 million Kinect for Xbox 360 units worldwide in 10 days and is on pace to hit 5 million by the end of the year. The announcement comes a week before the biggest selling day of the year, Black Friday, and in the wake of increasing momentum for Xbox 360, which led U.S. video game console sales for the past four months.
“We are appreciative of the response we have seen from consumers that has culminated in sales of more than 1 million units in the first 10 days on the market for Kinect for Xbox 360,” said Don Mattrick, president of the Interactive Entertainment Business at Microsoft. “This is a great start to the holiday season, and we will continue to work with our retailer partners to keep pace with high demand and deliver against our plan to sell more than 5 million Kinect sensors worldwide by the end of this year.”
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Placering av Kinect sensor
73 bilder
734 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?