* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 03 september 2010 - 19:53
Postad 03 september 2010 - 21:22
Postad 03 september 2010 - 22:23
Postad 04 september 2010 - 22:46
AVS Forum har en iPhone app såg jag idag, testade precis den och det funkar kanon
Testa sökfunktionen. Jag hittade ingenting, vad jag än sökte på. Den appen sög!
Postad 05 september 2010 - 00:51
Testa sökfunktionen. Jag hittade ingenting, vad jag än sökte på. Den appen sög!
Du måste ha ett AVS konto reggat och sen logga in på det i appen för att sökfunktionen ska fungera. För mig funkar det bra

Postad 05 september 2010 - 15:42
Det vore trevligt om minhembio.com också kom som en app
Håller med dig

Postad 07 september 2010 - 12:33
Postad 08 september 2010 - 20:11
PandoraBox funkar fint för detta annars och via det fann jag idag
Super KO Boxing 2
Igår fanns The Creeps men osäker på om det finns idag?
Postad 10 september 2010 - 18:45
Finns det någon app (eller sätt) att från iPhone 4 få fram den inbäddade koden för en Youtube-film?
Från iPhonens Youtube app så får man bara direktlänken och samma sak om jag surfar till mobilsiten för Youtube.
Det går inte heller att få fram koden för inbäddning om man surfar till icke-mobilsiten då Safari inte riktigt verkar kunna hantera sidan.
Det jag vill göra är att tanka upp filmer i 720p för att sen bädda in dem i min Wordpressblogg (privat server).
Någon som har nåt bra förslag? Kör Wordpressappen men den fixar ju inte videoklipp. Använder även Bloggpress men den är inte anpassad ännu för 720p so som det verkar.
/s
Postad 11 september 2010 - 18:29
Det gör att du kan se alla dina filmer som du har på datorn så som mkv,avi,wmv, mov m,m + att det stöder textfiler (srt)
Transformers 720p med text ser riktigt nice ut i telefonen!
Nu till min fråga.....då airvideo bara stödjer den gamla upplösningen som var på iphonen förut så får ju inte min iphone 4 visa vad den går för!
Finns det nåt liknande program som gör om filmer on the fly fast med högre upplösning?
Postad 11 september 2010 - 21:59
Kan ju tipsa om programmet air video!
Det gör att du kan se alla dina filmer som du har på datorn så som mkv,avi,wmv, mov m,m + att det stöder textfiler (srt)
Transformers 720p med text ser riktigt nice ut i telefonen!
Nu till min fråga.....då airvideo bara stödjer den gamla upplösningen som var på iphonen förut så får ju inte min iphone 4 visa vad den går för!
Finns det nåt liknande program som gör om filmer on the fly fast med högre upplösning?
Har det redan tipsats om x-antal gånger i denna tråd. Fantastisk bra app är det hursom!

Det ligger en ny version med skärmstöd för iPhone 4 hos apple nu för "approval"
Dom tar dock god tid på sig

Postad 13 september 2010 - 16:53
Postad 14 september 2010 - 04:30
Postad 14 september 2010 - 09:40
Det hände mig under en minisemester nu i helgen, och jag lyckas inte få tillbaka den. Följt de rekommendationer som står på diverse sidor och även Navigons egna, men det fungerar alltså fortfarande inte.
Någon som haft samma problem och har en lösning som fungerar ?
Postad 14 september 2010 - 19:20
Den tar två bilder i rad så det gäller att hålla handen stilla. Har ännu inte testat den i dagsljus (då HDR ger mest effekt) så kan än så länge inte säga något om kvaliteten. Men har fått mycket goda betyg i Appstore.
Stort plus att man kan efterjustera bilden!
Postad 14 september 2010 - 20:38
Postad 15 september 2010 - 11:57
Nu stödjer air video högre upplösning! Hurra!
Postad 16 september 2010 - 19:55
Postad 18 september 2010 - 15:13
Postad 19 september 2010 - 16:25
KLEXi är ett måste om man kör Plex. Helt fantastisk.
Har inte hört talas om denna tidigare utan kör själv Plex egna iOS-app, dock har jag ju liksom alla andra problem med att den inte kan strömma med tillräckligt hög bitrate för videon över just 3G-nätet så den blir då obrukbar.
Vad gör denna appen bättre än Plex egen app? Denna kostar ju trots allt 45 kr och jag har redan betalt 38 kr för Plex egen app.
Postad 21 september 2010 - 20:14
Postad 22 september 2010 - 00:08
Har inte hört talas om denna tidigare utan kör själv Plex egna iOS-app, dock har jag ju liksom alla andra problem med att den inte kan strömma med tillräckligt hög bitrate för videon över just 3G-nätet så den blir då obrukbar.
Vad gör denna appen bättre än Plex egen app? Denna kostar ju trots allt 45 kr och jag har redan betalt 38 kr för Plex egen app.
Bitrate-cappen är rätt omöjlig att komma ifrån om man inte jailbreakar. Personligen har jag jailbreakat och maxar min bandbredd hela tiden.
Det som gör att jag väljer KLEXi framför Plex egen app är att KLEXi är otroligt mycket mer användarvänligt och mer stabilt. Det är riktigt snyggt och smidigt att bläddra bland filmerna med coverflow. Elan, en av huvudutvecklarna bakom Plex rekommenderar själv KLEXi, vilket säger ett och annat.
Postad 22 september 2010 - 02:36
Trafik Sthlm är den nya appen för iPhone och iPod Touch som ger dig snabb överblick över det aktuella trafikläget i Stockholm. Den inkluderar alla trafikkameror i Stockholmm, vilket är över 120 kameror.
Kamerorna sorteras efter alfabetisk ordning eller efter väg där man hittar alla kameror vid en specifik väg. Åker man ofta vid vissa vägar kan man även lägga till dessa som favoriter och hittas snabbt under Mina kameror.
Appen kostar 7 kr och laddas ned via App Store.
App Store länk
Postad 22 september 2010 - 07:17
Bitrate-cappen är rätt omöjlig att komma ifrån om man inte jailbreakar. Personligen har jag jailbreakat och maxar min bandbredd hela tiden.
Det som gör att jag väljer KLEXi framför Plex egen app är att KLEXi är otroligt mycket mer användarvänligt och mer stabilt. Det är riktigt snyggt och smidigt att bläddra bland filmerna med coverflow. Elan, en av huvudutvecklarna bakom Plex rekommenderar själv KLEXi, vilket säger ett och annat.
Rekommenderar Elan den så är det ju bra.
Det med bitrate-cappen går ju bevisligen att lösa eftersom Air Video inte alls har det problemet, har du testat det? Men du menar alltså att KLEXi har samma problem med att spela upp video över 3G som Plex-appen har?
Postad 22 september 2010 - 09:23
Fråga nr 2. Jag är redan inne på min andra Iphone, med första abonnemanget hade jag noll mottagning i lägenheten

Postad 22 september 2010 - 10:16
Hej jag har nyligen köpt Iphone 4 och hittar inte appen "Case program" för att få en bumper. Läst att detta är sista månaden att beställa en sådan men hittar som sagt inte appen, vet någon vad jag gör för fel?
Fråga nr 2. Jag är redan inne på min andra Iphone, med första abonnemanget hade jag noll mottagning i lägenheten! Jag hann köpa en app men gjorde aldrig en synkning efter. Måste jag köpa appen igen till den nya telefonen lr kan jag få den på nåt annat sätt? har ju ändå redan betalt för den...
Dina köp är knutna till ditt iTunes-konto och inte din telefon så du kan lugnt ladda ner appen från AppStore igen utan att bli debiterad på nytt för den.
Postad 22 september 2010 - 10:19
Rekommenderar Elan den så är det ju bra.
Det med bitrate-cappen går ju bevisligen att lösa eftersom Air Video inte alls har det problemet, har du testat det? Men du menar alltså att KLEXi har samma problem med att spela upp video över 3G som Plex-appen har?
Det är sant! Air Video har inte det problemet, vilket innebär att det går att komma runt det. Jadå, har kör Air Video sedan det släpptes. Jag vet inte om KLEXi har cappad bitrate över 3G eller inte, har inte testat utan 3G-unrestrictor. Maila utvecklaren och fråga!
Postad 22 september 2010 - 10:36
Dina köp är knutna till ditt iTunes-konto och inte din telefon så du kan lugnt ladda ner appen från AppStore igen utan att bli debiterad på nytt för den.
Ok.
Men när jag går in på app store från telefonen står det fortfarande att det kostar. Måste jag då ladda ner via Itunes eller nåt konstigt?
Postad 22 september 2010 - 12:02
Ok.
Men när jag går in på app store från telefonen står det fortfarande att det kostar. Måste jag då ladda ner via Itunes eller nåt konstigt?
Ja, så står det alltid. Kör på precis som om du skulle köpa appen för första gången så kommer du se att det kommer ett meddelande som säger i stil med "You have already purchased this, do you want to download it again?"
Inga problem.
Postad 22 september 2010 - 13:10
Ja, så står det alltid. Kör på precis som om du skulle köpa appen för första gången så kommer du se att det kommer ett meddelande som säger i stil med "You have already purchased this, do you want to download it again?"
Inga problem.
Underbart
Tack så mycket!
Postad 22 september 2010 - 18:21
Finns det någon bra, gratis, grafisk kalkylator?
Menar du grafräknare? Njae, finns sådana som är okej men jag köpte mig en för 22kr. GCalculator tror jag den hette...
Postad 22 september 2010 - 19:19
Finns ett antal sådana som är gratis men ingen som jag har någon erfarenhet, däremot kan jag rekommendera Graphing Calculator för 15 kr.Finns det någon bra, gratis, grafisk kalkylator?
Postad 22 september 2010 - 21:20
Den har fungerat felfritt för mig tidigare men nu så får jag hela tiden ett felmeddelande när jag försöker aktivera tjänsten.
Meddelandet ser ut som följande, "Error registrering with push server"
Postad 23 september 2010 - 00:12
Postad 23 september 2010 - 01:19
Varöfr inte lägga upp din Gmail som ett Exchange-konto och slippa att ha en extra app bara för push?
Jo, jag har redan lagt upp min Gmail som ett exchange konto och kör med det för tillfället. Anledningen till att jag använt en extra app för pushen är därför att det ger lite fler valmöjligheter med t.ex brickor & fler ljud.
Har skickat ett mail till utvecklaren för att se om han har nån lösning på problemet.
Postad 24 september 2010 - 10:44
Ja, men jag hittade en bra gratis app. Det fanns massor av gratis kalkylator-appar av variarerande kvalitet. Jag har just nu "FreeGraCalc", som jag tror är ok för enklare matte-studier. (Nej det är inte jag utan hustrun som behöver den.Menar du grafräknare? Njae, finns sådana som är okej men jag köpte mig en för 22kr. GCalculator tror jag den hette...

Postad 25 september 2010 - 11:17
Tror jag har hittat appen jag inte fattar hur jag har kunnat vara utan innan

Dela ut det du har på datorn, och kom åt det via din iphone/ipad
Testat med både bilder/musik/video och det snurrar på kanonfint, Har inte testat utanför huset än så det är bara via wifi jag har kört än.
Men ser kanonbra ut
Postad 25 september 2010 - 12:02
Finns ju en del appar för detta. Finns det någon som klarar att göra dom i iPhonen och sen använda dom där utan att iTunes behöver blandas in? Står inget i beskrivningen men av kommentarerna i vissa så verkar det krävas ändå!?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar