Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 January 2010 - 15:53

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Såhär sa min "källa".

"Japanerna jobbar på för fullt med att få ordning på den mjukvara som vi har utvecklat själva. Vet inte vad som händer med Android 2.x faktiskt, men jag hörde att det iaf planerades en uppgradering."

Så vi får se. ;)

Men jag skulle inte tro att man släpper den med 2.1 när man lagt så mycket tid på att fixa till 1.6.

Redigerat av Barilla, 08 January 2010 - 15:54.

Postad 08 January 2010 - 15:59

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Såhär sa min "källa".

"Japanerna jobbar på för fullt med att få ordning på den mjukvara som vi har utvecklat själva. Vet inte vad som händer med Android 2.x faktiskt, men jag hörde att det iaf planerades en uppgradering."

Så vi får se. ;)

Men jag skulle inte tro att man släpper den med 2.1 när man lagt så mycket tid på att fixa till 1.6.

Kanon, tack för infon!
Man kan ju hoppas att det inte är ett så svårt "hopp" för SE att uppgradera, systemet är ju uppbyggt nu, så det är förmodligen bara att optimera:)

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 08 January 2010 - 16:00.

Postad 08 January 2010 - 16:40

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Kanon, tack för infon!
Man kan ju hoppas att det inte är ett så svårt "hopp" för SE att uppgradera, systemet är ju uppbyggt nu, så det är förmodligen bara att optimera:)

Nej ha sa att det var rätt lätt... Men frågan är som sagt om man gör det nu när man lagt ner så mkt tid på 1.6.

Vi får se. ;)

Postad 08 January 2010 - 17:24

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Då låter det ju inte som att qualcomm är problemet Kan förvisso vara att nuvarande utveckling är enl. tidsplan och att qualcomms strul leder till att den inte kan hållas längre fram.

Postad 08 January 2010 - 17:29

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Nej ha sa att det var rätt lätt... Men frågan är som sagt om man gör det nu när man lagt ner så mkt tid på 1.6.

Vi får se. ;)

Tja, är det bara dötid nu på grund av Qualcomm så har de ju att göra ändå. Om de nu FÅR ta 2.1 för Google. Man kan ju alltid hoppas, även om det känns som lite onödigt arbete med att lägga ner så mycket funktioner i 1.6 som inte fanns men det visste de ju inte då. Aja, det är bara vänta och se. :D

Postad 08 January 2010 - 18:10

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
http://semcblog.com/...ericsson-robyn/
Några fler bilder på "lillasyster"

Postad 08 January 2010 - 18:26

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
M3s video från CES mässan var ju inte direkt positiv:
http://tv.idg.se/2.8...-narmare-pa-x10

”Alltså, den sämsta Android-luren är bättre än den här när det gäller snabbhet och glädje att använda den faktiskt. Lite tråkigt, men å andra sidan är det inte en färdig produkt, så vi skall inte döma ut den helt och hållet nu.”

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 08 January 2010 - 18:26.

Postad 08 January 2010 - 18:38

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

M3s video från CES mässan var ju inte direkt positiv:
http://tv.idg.se/2.8...-narmare-pa-x10

”Alltså, den sämsta Android-luren är bättre än den här när det gäller snabbhet och glädje att använda den faktiskt. Lite tråkigt, men å andra sidan är det inte en färdig produkt, så vi skall inte döma ut den helt och hållet nu.”

Såg ju inte alls bra ut..å andra sida så har vi ju sett videos där den är bra mycket snabbare fast ändå inte helt fri från hack mm

Postad 08 January 2010 - 18:43

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Såg ju inte alls bra ut..å andra sida så har vi ju sett videos där den är bra mycket snabbare fast ändå inte helt fri från hack mm

Man får känslan av att telefonen uppdaterar brickorna i realtid, vilket inte verkar så smart när man vill bläddra snabbt. Det skulle kunna förklara varför det går fort på vissa filmer, där det kanske är få kontakter inlagda och bra uppkoppling, medan det går slött på andra som på M3-filmen. I vilket fall suger det rejält om det hackar så mycket på den färdiga produkten. Jag kommer att skaffa X10 ändå pga kameran, men avaktivera Timescape om det laggar.

Postad 08 January 2010 - 18:47

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Är det ett på nåt sätt smart drag att visa en telefon på en stor mässa med så seg mjukvara!?
Borde väl avskräcka mer än locka...

Dock har de ju visats videos som sett åtskilliga resor bättre ut, får hålla tummarna. ;)
Men visst, lite skrämmande är det ju.

Postad 08 January 2010 - 18:49

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Man får känslan av att telefonen uppdaterar brickorna i realtid, vilket inte verkar så smart när man vill bläddra snabbt. Det skulle kunna förklara varför det går fort på vissa filmer, där det kanske är få kontakter inlagda och bra uppkoppling, medan det går slött på andra som på M3-filmen.

Tänkte precis på samma sak..ju mer man matar in i fonen..ju trögare går den

Postad 08 January 2010 - 19:00

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Är det ett på nåt sätt smart drag att visa en telefon på en stor mässa med så seg mjukvara!?
Borde väl avskräcka mer än locka...

Dock har de ju visats videos som sett åtskilliga resor bättre ut, får hålla tummarna. ;)
Men visst, lite skrämmande är det ju.

Tänkte likadant. SonyEricsson verkar tyvärr sakna en del kompetens när det gäller marknadsföring. Filmerna som dom lägger ut på Youtube är ofta pinsamt oprofessionella, med folk som knappt kan prata engelska.

Postad 08 January 2010 - 19:17

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Tänkte likadant. SonyEricsson verkar tyvärr sakna en del kompetens när det gäller marknadsföring. Filmerna som dom lägger ut på Youtube är ofta pinsamt oprofessionella, med folk som knappt kan prata engelska.

Haha, tycker det är lite charmigt, det är ju inte en väloljad PR-maskin inte.

Kan man hoppas på att den fortfarande har debug-programvara och inte helt färdig (Qualcomm-)hårdvara och att det är därför den segar?

Postad 08 January 2010 - 20:58

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=nMkaK-Vc1KU
Ny video där det flyter på mkt mkt bättre! Och kolla vad det står i video infon!;)
Den skall även har körts med en av dom senaste mjukvarorna enligt en snubbe på esato!

Såsom mobilen i denna videon!
http://www.youtube.c...h?v=x9eZgoOG25c

Så det verkar som att M3 fått testa en prototyp med rätt gammal mjukvara..
Yes det är en gammal mjukvara m3 testat, det är samma snubbe i m3s video som här nedan och Mediar på esato har visat att snubben kör med en gammal mjukvara:
http://www.youtube.c...h?v=MBWi7fCwP0I

Det kan man se i timescape där den gamla mjukvaran har denhär sortens horisontella linjer där man drar upp android menyn som m3s testexemplar har:
http://img229.images...9/975/imgdt.jpg
Och i dem nya mjukvaran ser det ut såhär:
http://img412.images.../7252/img1u.jpg

Djesko, har du uppdaterat din idag?

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 08 January 2010 - 21:22.

Postad 08 January 2010 - 21:17

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Det där såg ju lite roligare ut, dock var de väl bara 1 kontakt i den japanska videon, om nu det kan påverka. ;)

Postad 08 January 2010 - 21:31

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Det där såg ju lite roligare ut, dock var de väl bara 1 kontakt i den japanska videon, om nu det kan påverka. ;)

Pepcom 2010 videon har destu fler:)

Postad 08 January 2010 - 22:31

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Man får känslan av att telefonen uppdaterar brickorna i realtid, vilket inte verkar så smart när man vill bläddra snabbt. Det skulle kunna förklara varför det går fort på vissa filmer, där det kanske är få kontakter inlagda och bra uppkoppling, medan det går slött på andra som på M3-filmen. I vilket fall suger det rejält om det hackar så mycket på den färdiga produkten. Jag kommer att skaffa X10 ändå pga kameran, men avaktivera Timescape om det laggar.

Brickorna kör update i realtid ja , därför segt ibland.

/Esko

Postad 08 January 2010 - 22:33

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Brickorna kör update i realtid ja , därför segt ibland.

/Esko

Har du uppdaterat din idag?:)

Jag är absolut inte orolig för att den skall vara seg vid release efter att ha sett denna NYA videon:
http://www.youtube.c...h?v=HsLgiPlswGo
SPEEEED!

Postad 08 January 2010 - 22:41

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=nMkaK-Vc1KU
Ny video där det flyter på mkt mkt bättre! Och kolla vad det står i video infon!:)
Den skall även har körts med en av dom senaste mjukvarorna enligt en snubbe på esato!

Såsom mobilen i denna videon!
http://www.youtube.c...h?v=x9eZgoOG25c

Så det verkar som att M3 fått testa en prototyp med rätt gammal mjukvara..
Yes det är en gammal mjukvara m3 testat, det är samma snubbe i m3s video som här nedan och Mediar på esato har visat att snubben kör med en gammal mjukvara:
http://www.youtube.c...h?v=MBWi7fCwP0I

Det kan man se i timescape där den gamla mjukvaran har denhär sortens horisontella linjer där man drar upp android menyn som m3s testexemplar har:
http://img229.images...9/975/imgdt.jpg
Och i dem nya mjukvaran ser det ut såhär:
http://img412.images.../7252/img1u.jpg

Djesko, har du uppdaterat din idag?

Min ser ut som den i film nummer 1 lite mer fart tycker jag.

Mer som : http://www.youtube.c...h?v=HsLgiPlswGo

/Esko

Redigerat av djesko, 08 January 2010 - 22:50.

Postad 08 January 2010 - 22:44

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Jag är absolut inte orolig för att den skall vara seg vid release efter att ha sett denna NYA videon:
http://www.youtube.c...h?v=HsLgiPlswGo
SPEEEED!

Ser onekligen betydligt snabbare ut!

Postad 08 January 2010 - 22:55

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Ser onekligen betydligt snabbare ut!

Japp och det är inte den senaste SW, finns inte spotify med ju !

/Esko

Postad 08 January 2010 - 23:01

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Japp och det är inte den senaste SW, finns inte spotify med ju !

/Esko

Måste man inte installera Spotify appet själv?

Postad 08 January 2010 - 23:04

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Måste man inte installera Spotify appet själv?

Är redan där :)

Är en del av timescape nu

/Esko

Postad 08 January 2010 - 23:07

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Ja nu börjar det se lite bättre ut, hoppas det flyter på som sagts när den är fylld med lite mer grejjer.
Skumt att det inte finns nåt lins skydd,,? eller har jag missat nåt igen.
Jaja, hoppas den blir bra det behöver SE, jag överger X10 och Nexus'sen och allt vad nya mobiler heter
tills Nvidia Tegra kommer till nån Android lur hoppas det stämmer att den ska komma i år, det såg så förbannat bra ut att det kommer att krossa allt i så fall lätt. nvidia säger i mars,, låter lite väl snabbt, vilket han sa också, att det tar lite längre tid att släppa mobiler än tablets t,ex . men kanske i slutet av året. så jag får nöja mig med min N97 ett tag till om man inte får nån impulsköp innan dess.

Postad 08 January 2010 - 23:09

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Ja nu börjar det se lite bättre ut, hoppas det flyter på som sagts när den är fylld med lite mer grejjer.
Jaja, hoppas den blir bra det behöver SE, jag överger X10 och Nexus'sen och allt vad nya mobiler heter
tills Nvidia Tegra kommer till nån Android lur hoppas det stämmer att den ska komma i år, det såg så förbannat bra ut att det kommer att krossa allt i så fall lätt. nvidia säger i mars,, låter lite väl snabbt, vilket han sa också, att det tar lite längre tid att släppa mobiler än tablets t,ex . men kanske i slutet av året. så jag får nöja mig med min N97 ett tag till om man inte får nån impulsköp innan dess.

Vem vet vad SE har på G :) , vet inget !!

Postad 08 January 2010 - 23:13

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Är redan där :)

Är en del av timescape nu

/Esko

Hur använder man det i timescape?:) I mediascape låter mer logiskt i mitt tycke, men den kanske har en bättre funktion i timescape?:wub:

Postad 08 January 2010 - 23:39

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Va? Vad ska du ha linsskydd tilll? Telefonen blir bara större av det? Och jag vet att det är för att skydda linsen men hur mycket skydd behöver den på en skala? Det här är ingen telefon för en svetsare, och då ska man ändå inte ha telefonen uppe när man jobbar. :)

Postad 09 January 2010 - 00:17

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Va? Vad ska du ha linsskydd tilll? Telefonen blir bara större av det? Och jag vet att det är för att skydda linsen men hur mycket skydd behöver den på en skala? Det här är ingen telefon för en svetsare, och då ska man ändå inte ha telefonen uppe när man jobbar. :)

+1

Dessa linsskydd. Telefonen blir betydligt större, sen kommer det ändå att börja glappa och till slut lossna, beroende på hur man hanterar telefonen. Jag personligen har knappt repor på mina efter två år så för mig är det ändå inte ett problem.

Angående ett eventuellt linsskydd så är nog X10:an den snyggast designade telefonen jag någonsin sett, ever. Ett linsskydd skulle förstöra hela looken (oavsett hur det skulle designats för någon form av knapp eller något skulle vara behövlig för att "öppna/stänga" linsskyddet.

Det som återstår är bara att SonyEricsson INTE ###### till mjukvaran, som de så ofta gör nu för tiden, vilket många andra gör också - alldeles för många. Att inte släppa en helt ofärdig och buggig produkt. Om den sen inte är helt buggfri gör mig inget, men det finns gränser och läser man omdömen för SE:s senaste telefoner, så är de långt ifrån "klara". Sedan X10:an "lanserades" så har det nu gått åtskilliga månader och den har ännu inte börjat säljas, så jag hoppas verkligen att 100 % av utvecklarnas fokus - om det stadiet inte redan är passerat - ligger på att finjustera allt - och då menar jag ALLT. :)

Gör de det rätt, DÅ tror jag att X10 kan vända trenden för SE.

Ska väl tillägga att jag har en K750i privat som jag har haft sedan den släpptes för ett par år sedan och batteriet är nästan som nytt fortfarande och den fungerar bra. Joysticken börjar ge med sig nu men i övrigt så är jag imponerad av just den modellen. Var på väg att köpa C702 emellanåt där, men där är ett typiskt exempel på att den inte var klar. Sånt gör mig frustrerad:

https://www.prisjakt...kt.php?o=277311

Postad 09 January 2010 - 00:52

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Hur använder man det i timescape?:) I mediascape låter mer logiskt i mitt tycke, men den kanske har en bättre funktion i timescape?:)

Jo jag förstår inte heller vad Esko menar, men han verkar inte speciellt teknisk kunnig och blandar nog ihop det.

Postad 09 January 2010 - 01:25

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Ska väl tillägga att jag har en K750i privat som jag har haft sedan den släpptes för ett par år sedan och batteriet är nästan som nytt fortfarande och den fungerar bra. Joysticken börjar ge med sig nu men i övrigt så är jag imponerad av just den modellen. Var på väg att köpa C702 emellanåt där, men där är ett typiskt exempel på att den inte var klar. Sånt gör mig frustrerad:

https://www.prisjakt...kt.php?o=277311

En rolig sak med K750 är att den fortfarande har den absolut bästa kameran på marknaden för mobiler. Trots att den "bara" har 2 pegamixlar så är den helt vansinnigt bra på att ta kort. Förstår inte riktigt hur det kan bli SÄMRE efter den. Sony Ericssons modeller inkluderade. Slarv eller tekisk omöjlighet?

Postad 09 January 2010 - 01:38

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Sedan X10:an "lanserades" så har det nu gått åtskilliga månader och den har ännu inte börjat säljas.

Den har inte lanserats ännu. Den blev officiell 3 November förra året och det var även då tal om första kvartalet.
Dock tyder det på att den kommer släppas i slutet på Mars (Sent första kvartal) eller kanske ännu senare(?) (Tidigt andra kvartal.) Pga förseningar. Kan läsas i denna tråd.

En rolig sak med K750 är att den fortfarande har den absolut bästa kameran på marknaden för mobiler. Trots att den "bara" har 2 pegamixlar så är den helt vansinnigt bra på att ta kort. Förstår inte riktigt hur det kan bli SÄMRE efter den. Sony Ericssons modeller inkluderade. Slarv eller tekisk omöjlighet?

Nej! Den hade en riktigt bra optik när den släpptes men mobilerna idag har sprungit förbi den. Garanterat. Även efter byte av Drivare så blev den inte "så" bra som det sägs enligt mitt tycke.

Postad 09 January 2010 - 08:53

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Jo jag förstår inte heller vad Esko menar, men han verkar inte speciellt teknisk kunnig och blandar nog ihop det.

Timescape visar ju vilken musik du spelade senast, så det är fullt möjligt att man har lagt in tidigare spelade Spotify-låtar där också. Jäkligt schjyst i så fall!

Postad 09 January 2010 - 10:33

Jungleboss
  • Jungleboss
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Jag har en fundering. Visst verkar den hyggligt snabb när man scrollar och så (mer flashigt än snabb funktionellitet?). Men hur snabbt går det t.ex. att ta fram en specifik kontakt, om man har 100-200 totalt? Jag antar att det kommer finnas andra sätt att söka fram en kontakt än att skrolla igenom flera hundra.
Man vill ju liksom inte att det ska gå långsammare att utföra standardoperationer, så som att hitta och hantera kontakter, än den billiga skittelefon man har idag.

Jag klarar mig bra utan bling om det går snabbare att använda telefonen :) därför jag undrar.

Redigerat av Jungleboss, 09 January 2010 - 11:37.

Postad 09 January 2010 - 11:32

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Jag har en fundering. Visst verkar den hyggligt snabb när man scrollar och så (mer flashigt än snabb funktionellitet?). Men hur snabbt går det t.ex. att ta fram en specifik kontakt, om man har 100-200 totalt? Jag antar att det kommer finnas andra sätt att söka fram en kontakt än att skrolla igenom flera hundra.
Man vill ju liksom inte att det ska gå långsammare att utföra standardoperationer, så som satt hitta och hantera kontakter, än den billiga skittelefon man har idag.

Jag klarar mig bra utan bling om det går snabbare att använda telefonen :) därför jag undrar.

Jag tror inte du ska använda timescape om du ska ringa någon utan mest för att ha koll på dina "mest uppdaterade vänner". Det finns nog bättre sätt att ringa folk.

Postad 09 January 2010 - 11:54

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Linsskydd är ju helt gudomligt, för oss som fotar mkt så sparar det kanske linstorkning och fibblande 10 ggr om dagen.

Tycker det är så himla synd att de inte kan göra en riktigt allroundmaskin med en riktig xenonblixt i. Hade gladeligen tagit en aningens större manick och istället fått en bra allroundapparat och kunnat kasta den "riktiga" kameran. Kika på t.e.x c901:ans fina tunna linsskydd, inte många mm som behövs extra för att lösa det. Vore en dröm att få en så pass kompetent kamera i sin mobil och c901:ans kameramodul är inte stor.

Ledblixt är ändå helt värdelöst i dunkla miljöer så man är ändå dömd att ha en riktig kamera med sig om man vill ta lite partybilder m.m Surt

Postad 09 January 2010 - 12:16

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Linsskydd är ju helt gudomligt, för oss som fotar mkt så sparar det kanske linstorkning och fibblande 10 ggr om dagen.

Tycker det är så himla synd att de inte kan göra en riktigt allroundmaskin med en riktig xenonblixt i. Hade gladeligen tagit en aningens större manick och istället fått en bra allroundapparat och kunnat kasta den "riktiga" kameran. Kika på t.e.x c901:ans fina tunna linsskydd, inte många mm som behövs extra för att lösa det. Vore en dröm att få en så pass kompetent kamera i sin mobil och c901:ans kameramodul är inte stor.

Ledblixt är ändå helt värdelöst i dunkla miljöer så man är ändå dömd att ha en riktig kamera med sig om man vill ta lite partybilder m.m Surt

Jag fotar rätt mkt med mobilen och har aldrig haft en mobil med linsskydd. Ändå har jag aldrig behövt göra rent linsen, berors kanske på hur man hanterar sin mobil..:)
Jag ser mkt hellre en tunn mobil utan utstickande linsskydd!:)

Postad 09 January 2010 - 13:12

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jag tar en hel del vardagsfoton, på katten och sonen, många av dom hamnar på en fotoblogg, och jag tycker inte jag har nåt problem med att W995´an inte har linsskydd.
På min EOS450 är jag lite mer noggrann med objektiven då kvaliteten på bilderna skiljer sig avsevärt. :)

Postad 09 January 2010 - 13:36

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Tror det blir en X10'a för mig oavsett när Nexus One kommer. Om man inte är nöjd med SE's interface, så borde det inte vara så svårt att lägga in en annan rom, eller?

Postad 09 January 2010 - 13:41

Jungleboss
  • Jungleboss
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Vad tror ni om HTC:s Bravo då? Den ska komma i april. Ska väl vara mycket lik Nexus One som jag förstått det.

Postad 09 January 2010 - 13:44

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Den har inte lanserats ännu.

Jag menade såklart annonserades, eller tillkännagavs, inte lanserades. Jag menade såklart att det bör ha funnits bra många månader av utvecklingstid redan innan den blev officiell på bloggar och i media. Därtill är det alltså månaderna från tillkännagivandet fram till lansering/försäljning i butik som de ytterligare har på sig att bli kvitt störande buggar etc.

Postad 09 January 2010 - 14:19

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Jag fotar rätt mkt med mobilen och har aldrig haft en mobil med linsskydd. Ändå har jag aldrig behövt göra rent linsen, berors kanske på hur man hanterar sin mobil..:)
Jag ser mkt hellre en tunn mobil utan utstickande linsskydd!:)

Du kanske är en så pass unik människa då som inte lämnar fingeravtryck och aldrig behöver göra rent skärmen på din touchmobil heller? Eller tvättar händerna med t-sprit innan du rör telefonen? Räcker ju att man råkar vidröra linsen en gång så har man ju fingeravtryck där. Oavsett hur rädd man är om själva telefonen. Sen när man fotar så vill man ju gärna få en så bra bild som möjligt och det kräver ju en ren lins, det är väl steg 1 iaf.

Med ett linsskydd så VET man att den är ren, bara skjuta åt sidan och knäppa och det blir så bra som möjligt iaf. Men har man inga krav alls så kan man ju skita i vilket. Du kan aldrig övertyga mig om att det inte spelar någon roll men att luren blir aningens tjockare kan jag hålla med om.

Bifogad fil(er)

Postad 09 January 2010 - 14:26

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Du kanske är en så pass unik människa då som inte lämnar fingeravtryck och aldrig behöver göra rent skärmen på din touchmobil heller? Eller tvättar händerna med t-sprit innan du rör telefonen? Räcker ju att man råkar vidröra linsen en gång så har man ju fingeravtryck där. Oavsett hur rädd man är om själva telefonen. Sen när man fotar så vill man ju gärna få en så bra bild som möjligt och det kräver ju en ren lins, det är väl steg 1 iaf.

Med ett linsskydd så VET man att den är ren, bara skjuta åt sidan och knäppa och det blir så bra som möjligt iaf. Men har man inga krav alls så kan man ju skita i vilket. Du kan aldrig övertyga mig om att det inte spelar någon roll men att luren blir aningens tjockare kan jag hålla med om.

Konstigt att du valt en Iphone om du nu är så fotointresserad... Jag är fullt nöjd med bilderna jag har tagit, kvittar om jag inte har rengjort linsen. Sen är alla mobiler med linsskydd galet fula, tror inte jag sett en enda som ser snygg ut.

Postad 09 January 2010 - 14:48

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

Varför skulle inte en svetsare eller vilken hantverkare som helst ha en X10 ?
Jag tycker det är bra med linsskydd, att slippa kolla varjegång att det inte finns nåt ludd eller repor på linsen.
Jobbigt speciellt på sommarn när den är så pass stor att man troligtvis måste ha den i nån väska, bland nycklar och andra grejjer. då skulle åtminståne jag önska att man kan va lite mer okänslig med sin lur. skärmen kommer man ju att skydda direkt med t.ex invisi shield. att ha x10 i en case på bältet funkar inte för mig, tyckte W880i va klummpig att ha på bältet, va kommer inte den här att kännas där då, nej så det går ju bort också. Har ingen lust att gå med militär stuk byxor på sommarn bara för att få en ficka till X10. ilandsproblem jag vet men ett problem ändå. :)

Postad 09 January 2010 - 14:55

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Vad tror ni om HTC:s Bravo då? Den ska komma i april. Ska väl vara mycket lik Nexus One som jag förstått det.

Ser helt klart intressant ut. Har börjat snegla åt det hållet faktiskt.. Men beror på när X10, Nexus One och HTC Bravo släpps...

Postad 09 January 2010 - 15:06

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag tycker det är bra med linsskydd, att slippa kolla varjegång att det inte finns nåt ludd eller repor på linsen.
Jobbigt speciellt på sommarn när den är så pass stor att man troligtvis måste ha den i nån väska, bland nycklar och andra grejjer. då skulle åtminståne jag önska att man kan va lite mer okänslig med sin lur. skärmen kommer man ju att skydda direkt med t.ex invisi shield. att ha x10 i en case på bältet funkar inte för mig, tyckte W880i va klummpig att ha på bältet, va kommer inte den här att kännas där då, nej så det går ju bort också. Har ingen lust att gå med militär stuk byxor på sommarn bara för att få en ficka till X10. ilandsproblem jag vet men ett problem ändå. :)

Men alltså, det blir damm och ludd under linsskyddet ändå. I alla fall med min erfarenhet med K750i. Den har ett heltäckande skydd och nog blir det dammigt där under så man rengöra då och då. Hur svårt är det att dra med tröjans ärm mot linsen innan man ska fota, just in case?

Postad 09 January 2010 - 15:40

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Konstigt att du valt en Iphone om du nu är så fotointresserad... Jag är fullt nöjd med bilderna jag har tagit, kvittar om jag inte har rengjort linsen. Sen är alla mobiler med linsskydd galet fula, tror inte jag sett en enda som ser snygg ut.

Det var ju bara ett exempel. En iphone har man ju inte för kamerans skull men den har en kameralins utan skydd och det var en ganska enkel illustration för att påpeka problemet (som du inte har med dina ej fingeravtryckslämnande fingrar).

Om du fortfarande inte förstår vad jag menar så kan du väl käka lite chips eller en påse strips och sen med vilje råka plocka upp din lur lite fel ur ditt filtklädda skyddsfodral så du av misstag råkar ta över kameralinsen och sen testa att ta en bild.

Med en iphone är man dömd att ha en "riktig" kamera med sig också precis som man blir med en x10 som saknar en riktig xenonblixt. Om man vill fota lite i dunkla partymiljöer m.m och ha en riktigt bra allroundmaskin så krävs det en xenonblixt. Kameran i x10 blir nog ljusår bättre än iphonens men den hade blivit ännu bättre med ett linsskydd.

Därför jag tycker det är synd att ingen kan göra en riktigt komplett modell som är aningens större men har allt. Mer så jag tänker. :)

Postad 09 January 2010 - 18:58

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Därför jag tycker det är synd att ingen kan göra en riktigt komplett modell som är aningens större men har allt. Mer så jag tänker. :D

Köp en Satio eller något...

Postad 09 January 2010 - 19:41

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jobbigt speciellt på sommarn när den är så pass stor att man troligtvis måste ha den i nån väska, bland nycklar och andra grejjer. då skulle åtminståne jag önska att man kan va lite mer okänslig med sin lur. skärmen kommer man ju att skydda direkt med t.ex invisi shield. att ha x10 i en case på bältet funkar inte för mig, tyckte W880i va klummpig att ha på bältet, va kommer inte den här att kännas där då, nej så det går ju bort också. Har ingen lust att gå med militär stuk byxor på sommarn bara för att få en ficka till X10. ilandsproblem jag vet men ett problem ändå. ;)

Kan och kan. Vad jag menar är att det faktiskt kvittar om man har linsskydd eller inte om man jobbar inom såna yrken då telefonen är EXTREMT mycket mer utsatt för skada än i något kontorsjobb. Det kvittar om man tar upp den eller inte men tar man upp telefonen under arbete så minskas inte direkt risken. Men vad vet jag, X10an kanske är oförstörbar. :D

Postad 10 January 2010 - 12:29

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
hur länge tror ni att SE kommer uppdatera mobilen?

X10 har trots allt en väldigt bra processor som känns kommer att kunna räcka ett tag.(det finns gränser på hur avancerade saker man skulle kunna göra på en sedan device) (kommer troligen få äta upp det påstående när det kommer en telefon som har en ps3 emulator som man kan spela på en tvskärm och använda med anslutna bluetooth kontroller. men det kommer inte inträffa under de närmaste 5-10 åren)

de saker som skulle kunna utvecklas på x10:s efterföljare skulle kunna vara xeonblixt (dubbel med en ledlampa för video), bättre grafikprocessor så den skulle kunna spela upp och spela in HD (nvidia har en sådan krets ute). kanske en hårdvaruknapp för växling av låtar(är omständigt att varje gång man vill byta låt så måste man ta bort skärmlåset och sedan träffa rätt på skärmen. då är det enklare att känna på nästa knappen och trycka. (en sådan kanpp fanns på walkman mpbilerna). Sedan kanske en krets för FM mottagning (digitaltvmottagning, kanske, är inte lika användbar som FMradio (ja ibland har man inte tillgång till dyrt internet). Sedan skulle det inte skada med lite mer RAM (nexus one har ung dubbelt så mycket och det kanske gör att det går snabbare). Det kommer säket komma någon oledskärm, men de känns lite dyra i nuläget.(AMOLED är värdelös i solljus, och är det något man vill är att kunna läsa skärmen ute, så det krävs en ljusstark skärm)
Allt det här finns redan tillgängligt, eller kommer vara tillgängligt. Ta kameran från Satio, kontrollerna från en walkmanmobil, en grafikkrets från nvidia med hdmöjligheter så har man en värdig uppföljare)

Det värsta som skulle kunna inträffa under de närmaste 3 åren är att SE försvinner, och hur kommer uppdateringsmöjligheterna att vara då? (Android är redan inne på version 2.1 och kommer säkert komma upp i 2.3 sommaren 2010). Men även om SE finns kvar så beror X10 livslängd på hur mycket den underhålls med uppdateringar et.c. Om den underhålls kommer den säkert att kännas fräsch även om 2-3 år, eller vad tror ni?

Postad 10 January 2010 - 13:00

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
FM mottagning är det ingen som vill ha så det kan du nog glömma, det är inte 2005 längre.

Dom kommer att uppdatera telefonen i minst 2 år.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.