Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 April 2010 - 08:29

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Jag hittar disken och kan browsa den, men jag har inte tillåtelse att skriva filer (eller skapa mappar för den delen).

Det låter märkligt. Jag skickar filer fram och tillbaka till apparaten var och varannan dag. Har det inget med hårddisken eller nätverksinställningar att göra? Kan inte påminna mig om att jag gjort något specifik inställning i WDTVn.

Postad 13 April 2010 - 14:23

Mackee
  • Mackee
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Nä nu tycker jag ni ska sluta klaga... :)

Jag beställde en från Dustin den 30/3 och hämtade ut den den 1/4. Tyvärr visade det sig att den inte fungerade ÖVERHUVUDTAGET... Efter inkoppling kommer WD-logon upp på TV'n men power-led'en står bara och blinkar. Man kommer inte vidare och den reagerar inte på fjärren. Ingen skillnad efter reset eller inkoppling på olika bildutgångar. Solklart fall av DOA alltså. Efter en sökning på nätet så inser man att detta verkar vara relativt vanligt problem. Det första intrycket är att detta är rent skräp och att WD har en USEL kvalitetkontroll. Får väl se jag ändrar åsikt när jag fått en fungerande burk...

Postad 15 April 2010 - 09:06

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt använda samma bild för alla videofiler i en katalog? Om man har 10 avsnitt av en TV-serie i en katalog vill man ju slippa lägga upp 10 olika versioner av samma bild bara för att namnet skall passa mot videofilens namn. För att få bild till en katalog (bara andra kataloger) som inte har några videofiler i kunde man ju lägga in en Folder.jpg fil, har provat med en File.jpg fil, men så enkelt verkar det inte vara...

Postad 15 April 2010 - 12:00

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Kan man på något sätt använda samma bild för alla videofiler i en katalog? Om man har 10 avsnitt av en TV-serie i en katalog vill man ju slippa lägga upp 10 olika versioner av samma bild bara för att namnet skall passa mot videofilens namn. För att få bild till en katalog (bara andra kataloger) som inte har några videofiler i kunde man ju lägga in en Folder.jpg fil, har provat med en File.jpg fil, men så enkelt verkar det inte vara...

pröva med "folder.jpg" men skriv endast "folder" och inte jpg, den känner av automatiskt att det redan är en jpg fil.
jag använder en bild för t.ex serien "lost" när jag sedan trycker på bilden så kommer alla avsnitt fram men utan bilder.

Postad 15 April 2010 - 13:02

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

pröva med "folder.jpg" men skriv endast "folder" och inte jpg, den känner av automatiskt att det redan är en jpg fil.
jag använder en bild för t.ex serien "lost" när jag sedan trycker på bilden så kommer alla avsnitt fram men utan bilder.

Jo, bild till katalogen har jag löst, men jag är ute efter att ha bild till alla avsnitt.

Postad 18 April 2010 - 09:44

Zeroiq
  • Zeroiq
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen så försvann alla minibilder på min filmerna som jag har utdelade på min NAS som ligger under "Network shares". Alla minibilder fungerar dock utmärkt på en extern hårddisk som är kopplad till WD TV Live. Filnamn och namn på jpg-filerna är oförändrade, och bilderna fungerade före uppgradering. Vad ska jag göra? :D

Postad 20 April 2010 - 06:53

Björnaskim
  • Björnaskim
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Skall det vara nödvändigt och gå in på videos för att kunna se filmerna, och foto för att se jpg, xstrema finns ett val där man kan välja alla. nån smidagare lösning

Postad 22 April 2010 - 09:41

Unregisteredf78c4978
  • Unregisteredf78c4978
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med min WD men självklart finns det en del saker som man irriterar sig på, jag skulle vilja sortera mina filmer i Video biblioteket på datum i ställer för bokstavsordning, går det?

Postad 22 April 2010 - 15:07

palle77
  • palle77
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Mac OS X användare som har problem att få till Network share.

Efter att ha läst varenda forum jag kunnat finna för en lösning med mitt problem att få till network share till min Mac Mini med OS X 10.6.3 så kom jag till slut fram till lösningen:

Titta under firewall settings, där finns en ett program som heter "nmbd" detta program tillåter trafik emellan windows datorer med macen. Sätt tillåt inkommande anslutningar på denna så kommer Mac att acceptera ett anrop från en Windows pratande burk som exempelvis WDTV Live.

Däremot har jag problem med att få igång streamingen när jag har valt en film från Macens hårddisk, klickar på filmen oavsett format och blåhjulet snurrar sedan händer inget mer. Foton samt MP3 funkar ok men ej film, några tips ???

Postad 23 April 2010 - 02:56

JOKER021
  • JOKER021
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Ha ha, det här är ju löjligt. För någon månad sedan fick jag en massa skit här för att jag kritiserade WDTV för att den inte hade ISO-meny stöd och nu diskuterar ni det för fullt. Snacka om dubbelmoral. Varför inte bara erkänna direkt att det är förståeligt att det inte fanns i version 1, men totalt oacceptabelt att det inte finns i version 2?

Gör som jag, skit i WDTV och köp Xtreamer istället. Nu låter jag som en reklamfilm, men jag är så jäkla förbannad på WDTV för att de ignorerade detta. Är skitnöjd med Xtreamern som gör allt WDTV gör, men bättre och med fler funktioner. T ex klarar den att spela upp fler filer som inte fungerade på WDTV och dessutom laggar den aldrig som min WDTV i alla fall gjorde.

Hur som helst, vissa försöker fortfarande låtsas som att det är onödigt med ISO-menyer, vilket är en självlögn. Tänk dig själv, du vill se en ISO med 4-5 avsnitt i en serie. Hur gör du med WDTV? Använda den värdelösa spolningen i x16? Ska du göra detta varje kväll om du vill se ett avsnitt? Eller du vill visa polarna en scen i en livekonsert? Ska du försöka hitta det och memorera tidpunkten med spolningen? Please... helt jäkla värdelöst.

Att ha en ISO-meny känns som en självklarhet. Så jäkla skön känsla första gången jag pluggade in Xtreamern och såg ISO-menyn! Dessutom att kunna hoppa kapitel kändes som ren lyx!

Köp C200, Twix, Xtreamer eller vad fan som helst, men WDTV är totalt jäkla värdelös.

faaan va ja e trött på dig o dina inlägg..

ja vet alla får ha olika åsikter men
du har nog skrivit mest av alla o kommit med minst givande inlägg..

sorry.. inget illa menat men

-----------------
setat o läst igenom hela tråden...
o efter sida 17 tröttnade jag ..sorry..

Redigerat av JOKER021, 23 April 2010 - 03:28.

Postad 23 April 2010 - 08:03

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Hur funkar det att köra Webbradio?.

Postad 23 April 2010 - 12:34

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

faaan va ja e trött på dig o dina inlägg..

ja vet alla får ha olika åsikter men
du har nog skrivit mest av alla o kommit med minst givande inlägg..

sorry.. inget illa menat men

-----------------
setat o läst igenom hela tråden...
o efter sida 17 tröttnade jag ..sorry..

nu lugnar vi ner oss..
han har lika mycket rätt som oss alla andra att skriva här i forumet.
Ignorera bara inläggen..

Postad 23 April 2010 - 19:04

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Hur funkar det att köra Webbradio?.

Fungerar, men inge vidare. Finns två olika tjänster, Pandora (som bara fungerar i USA) och 365 som har en del stationer.

Postad 24 April 2010 - 18:02

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Märkte idag att denna spelaren klarar ju blu ray rippar! Hade jag inte en aning om.

Fast man får ju ingen meny då utan filmen startar direkt, sen är det bara att välja text och sedan GLO!

Fint fint!

Postad 25 April 2010 - 10:34

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Någon som har fått/har koll på om en Logitech Harmony One fjärren funkar till denna?

Postad 25 April 2010 - 11:40

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Någon som har fått/har koll på om en Logitech Harmony One fjärren funkar till denna?

Enligt Logitechs söksida för harmony så ska det fungera.

Postad 25 April 2010 - 12:17

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Någon som får DVD-iso att fungera?
Och då pratar jag DVD-iso med "Custom swe sub"

Mycket märkligt att det funkar med "rena" DVDer men så fort det blir en "cusom" text så funkar det inte att ta fram subben under options.

Postad 25 April 2010 - 13:08

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Funkar helbra! Kör själv med en Harmony 880.

Postad 01 May 2010 - 22:11

Zeroiq
  • Zeroiq
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Efter senaste uppdateringen så försvann alla minibilder på min filmerna som jag har utdelade på min NAS som ligger under "Network shares". Alla minibilder fungerar dock utmärkt på en extern hårddisk som är kopplad till WD TV Live. Filnamn och namn på jpg-filerna är oförändrade, och bilderna fungerade före uppgradering. Vad ska jag göra? :(

Jag får svara på min egen fråga. Från att förut ha hetat "Film.jpg" skall nu alla bilder heta "folder.jpg" på Network Shares. (Precis som på Locan Drives alltså)

Postad 03 May 2010 - 11:36

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Mac OS X användare som har problem att få till Network share.

Efter att ha läst varenda forum jag kunnat finna för en lösning med mitt problem att få till network share till min Mac Mini med OS X 10.6.3 så kom jag till slut fram till lösningen:

Titta under firewall settings, där finns en ett program som heter "nmbd" detta program tillåter trafik emellan windows datorer med macen. Sätt tillåt inkommande anslutningar på denna så kommer Mac att acceptera ett anrop från en Windows pratande burk som exempelvis WDTV Live.

Däremot har jag problem med att få igång streamingen när jag har valt en film från Macens hårddisk, klickar på filmen oavsett format och blåhjulet snurrar sedan händer inget mer. Foton samt MP3 funkar ok men ej film, några tips ???

Haft min WDTV Live i ca 5 månader och har funkat med min mac mini (10.6.3) över trådat nätverk utan problem.

Under Systeminställningar så går du in på Nätverksdelning och lägger till de mappar du vill dela ut på nätverket. SMB (samba) ska vara ikryssat. Vips så funkar det.
Att nå wdtvn från macen (har usb-hd kopplad) var enklare. Den dök upp i Finder som "WDTVLIVE" i listan till vänster. Inte säker om jag ändrade någonting i WDTVns inställningar.

Lycka till!

Postad 04 May 2010 - 16:19

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hur justerar man undertexten så att den hamnar längre ner?
Jag har en film, avatar 1080p.mkv och en undertext .srt men när jag sen spelar upp den så är den liksom lite högre upp än normalt...

Postad 04 May 2010 - 19:19

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Hur justerar man undertexten så att den hamnar längre ner?
Jag har en film, avatar 1080p.mkv och en undertext .srt men när jag sen spelar upp den så är den liksom lite högre upp än normalt...

Pil ner

Postad 04 May 2010 - 21:56

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Pil ner

Japp, det fungerade...tack så mycket.

Redigerat av Grezo, 05 May 2010 - 14:50.

Postad 05 May 2010 - 15:16

blacky82
  • blacky82
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej,

Eftersom det inte går så bra när jag streamar mkv-filer vilket laggar så tänkte jag köpa en usb-disk och koppla in. Går det att överföra filer från min stationära dator till usb-disken trådlöst?

Sen har jag ett annat problem, jag kan inte installera mjukvaran för WD, varken från den medföljande skivan eller när jag laddat ner på hemsidan. Nån annan som haft detta problem?

Postad 05 May 2010 - 18:20

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Tja har haft min Wd Tv i över ett år nu och är galet nöjd.. fram tills nu när jag växla från pc till mac! fixade paragon för att kunna föra över NTFS filer och trodde att det skulle räcka..
Av någon okänd anledning så vill inte wd'n spela upp de filmerna som jag för över från macen.. står att den inte kan läsa filerna o blabla... testa då o bara lägga över dem på pc'n o sedan tillbaka på passporten o då funka det perfekt, är ju bara sjukt jobbigt o behöva bolla filmerna fram o tillbaka(vill inte tanka på min galet slöa pc) Hjälppp..

Postad 05 May 2010 - 20:40

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Hej,

Eftersom det inte går så bra när jag streamar mkv-filer vilket laggar så tänkte jag köpa en usb-disk och koppla in. Går det att överföra filer från min stationära dator till usb-disken trådlöst?

Sen har jag ett annat problem, jag kan inte installera mjukvaran för WD, varken från den medföljande skivan eller när jag laddat ner på hemsidan. Nån annan som haft detta problem?

hur menar du? jag kopplar bara in nätverkskabel in WD:n och går in i system settings och där kan du updatera firmwaren, så gör jag. Sen så har jag köpt en Western Digital passport essential 320GB och det fungerar kanon, bra kombination. två WD produkter ;)

Postad 06 May 2010 - 09:09

blacky82
  • blacky82
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

hur menar du? jag kopplar bara in nätverkskabel in WD:n och går in i system settings och där kan du updatera firmwaren, så gör jag. Sen så har jag köpt en Western Digital passport essential 320GB och det fungerar kanon, bra kombination. två WD produkter ;)

Det är inte firmwire jag vill uppdatera, den biten funkar bra. Det finns nåt WD-program man kan köra där jag tror man kan hantera filer och sånt. Men efetrsom jag inte kan installera det vet jag inte exakt vad man kan göra i det. Hur för du över filerna till din Western Digital passport essential 320GB ? Det är nåt sånt jag tänkt köpa.

Postad 06 May 2010 - 12:49

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Det är inte firmwire jag vill uppdatera, den biten funkar bra. Det finns nåt WD-program man kan köra där jag tror man kan hantera filer och sånt. Men efetrsom jag inte kan installera det vet jag inte exakt vad man kan göra i det. Hur för du över filerna till din Western Digital passport essential 320GB ? Det är nåt sånt jag tänkt köpa.

Jaha, skit i programen som finns i hårddisken när du köper den..formatera bara om hårddisken, alltså rensa bort allt skräp..jag bara kopierar in i hårddisken, från min dator då..

Postad 09 May 2010 - 12:06

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Sådär har köpt en till wd nu för sovrummet. Kör den på trådlöst. Går lite halvsegt att dra igång 1080 osv. Använder mig av D-Link DWA-140 USB nätverkskort. Någon som kör med det? Går det bättre om man byter till Ralink drivrutiner? Eller är det bara på PC man kan byta drivers?

Postad 09 May 2010 - 15:42

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har problem med att hitta en extern hdd. Den hittar flera andra men har köpt en större hdd nu som den inte vill hitta. Det är en seagate 1 tb som är formaterad till format exFAT. Datorn hittar den utan problem så det är inte något fel på kontakter etc.

Edit;
Klarar tydligen inte det formatet (exFAT) men håller nu på att formatera om till fat32 och hoppas på att det ska fungera!

Redigerat av bolie, 09 May 2010 - 15:59.

Postad 09 May 2010 - 18:15

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Nytt problem. Ljudet blir osynkat när jag kikar på .mkv. Har den senaste uppdateringen. Ska jag gå tillbaka till en gammal firmware eller går det att lösa?

Postad 09 May 2010 - 18:26

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Fy fan vilken ###### skitmaskin.

Köpte den idag. Kopplat in den på nätverket. Kör windows7.
Tänker alltså streama filmer o serier från datorn till tv'n.
Har senaste firmware i min WD.

Problem 1:
Jag försöker hitta mina utdelade filmer via network shares. Kan se de jag delar ut. Men vilken mapp jag än trycke rpå står det: There is no media in the current folder.

Vad gör jag för fel? Försökt köra med hemnätverk och utan. Win7 är inte världens smidigaste vad gäller dela ut mappar heller. Men de dyker iaf upp i min WD på tv-skärmen men finns inget i dem.

Problem 2:
Har laddat ner Tveristy media player och delat ut mappar därigenom. Då funkar det. Jag får upp innehåll och kan spela upp filmerna. Problemet är att det inte går att spela upp en enda HD film, dvs 720p i mitt fall med codec x264. Det står att den ska stödja det. Men får felmeddelandet att detta format ej stödjs.
Vad är felet här?

Problem 3:
Jag kan inte heller få några subtitles att funka när jag kör Tveristy media player. Säger bara no subtitle hela tiden.
Vad är detta för fel då?

Väldigt tacksam för lite hjälp.

Tack!
Micke

Redigerat av Mickys, 09 May 2010 - 18:26.

Postad 09 May 2010 - 18:30

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Problem1: det är inte .img-filer? Då måste du byta namn till .iso.

Postad 09 May 2010 - 18:51

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
nope det är inga img filer.

mkv filer.

Redigerat av Mickys, 09 May 2010 - 18:58.

Postad 10 May 2010 - 00:53

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
är det någon som vet hur man byter menyerna? alltså byta till någon annan "skin" har trötnat på den originala menyn. Finns det liksom någon mod?

Postad 10 May 2010 - 10:04

blacky82
  • blacky82
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jaha, skit i programen som finns i hårddisken när du köper den..formatera bara om hårddisken, alltså rensa bort allt skräp..jag bara kopierar in i hårddisken, från min dator då..

Men hur kopierar du in hårddisken från datorn, kör du trådlöst eller kopplar du in usb-disken i din dator och skickar över saker med usb-kabel?

Postad 10 May 2010 - 13:00

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Men hur kopierar du in hårddisken från datorn, kör du trådlöst eller kopplar du in usb-disken i din dator och skickar över saker med usb-kabel?

nej jag kopplar hårddisken till min dator varje gång jag ska överföra en film. sen drar jag ut den och kopplar in i WD:n ;)

Postad 10 May 2010 - 20:35

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Har löst de flesta av mina problem.

En liten fråga: Kan man flytta texten? skulle vilja flytta ner undertexten några cm. Men hittar inte hu rman skulle göra det.

Postad 10 May 2010 - 21:14

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Har löst de flesta av mina problem.

En liten fråga: Kan man flytta texten? skulle vilja flytta ner undertexten några cm. Men hittar inte hu rman skulle göra det.

Fungerar det inte med pilarna på fjärrkontrollen?

Ni som kollar på .mkv. Vilken firmware har ni installerat?

Redigerat av bolie, 10 May 2010 - 21:15.

Postad 10 May 2010 - 21:29

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
En massa dubbelposter! Sorry

Redigerat av bolie, 10 May 2010 - 22:31.

Postad 10 May 2010 - 21:47

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Redigerat av bolie, 10 May 2010 - 22:32.

Postad 10 May 2010 - 22:31

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Redigerat av bolie, 10 May 2010 - 22:32.

Postad 12 May 2010 - 10:50

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Är det sagt någonting om nya firmwares till denna? Fick hem min igår o är väl nöjd med den så här långt förutom att man inte får text på de flesta av sina dvd-iso filer vilket är mycket irriterande. Tar ju bort en stor del av nyttan med denna spelaren då tyvärr. Detta bör väl vara något de fixar till nästa firmware uppdatering får jag hoppas, annars kommer jag nog inte vara så nöjd med denna spelaren tyvärr.

Postad 13 May 2010 - 01:00

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Är det sagt någonting om nya firmwares till denna? Fick hem min igår o är väl nöjd med den så här långt förutom att man inte får text på de flesta av sina dvd-iso filer vilket är mycket irriterande. Tar ju bort en stor del av nyttan med denna spelaren då tyvärr. Detta bör väl vara något de fixar till nästa firmware uppdatering får jag hoppas, annars kommer jag nog inte vara så nöjd med denna spelaren tyvärr.

förstår mig inte på vissa människor...varför köper du ens WD:n om du ska kolla på .iso filmer ?
ladda ner en färsk mvk fil eller xvid eller ngt annat, mycket bättre bild/ljud.
sen så har jag för mig att man inte kan spela upp .img filer då man måste byta namnet på den till .iso innan man spelar upp den. eller så var det tvärtom.

Postad 13 May 2010 - 11:41

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Känns ganska lönlöst men provar ändå..

Jag har köpt mig ett "wireless USB stick". Hur får jag den att fungera i min WD? Fick med cd för installation och drivrutiner men nu är det som sagt inte i datorn den ska användas.. Fungerar inte när jag bara satt i den i WDn!

Postad 13 May 2010 - 11:53

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Känns ganska lönlöst men provar ändå..

Jag har köpt mig ett "wireless USB stick". Hur får jag den att fungera i min WD? Fick med cd för installation och drivrutiner men nu är det som sagt inte i datorn den ska användas.. Fungerar inte när jag bara satt i den i WDn!

Är den med på listan över vilka WLAN-stickor som fungerar?

http://wdc.custhelp....ated=1255474998

Postad 13 May 2010 - 14:49

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag kan kolla på IMG filer om jag döper om dom till ISO, ingen nyhet jag vet...

MEN det går ju fan aldrig att få upp en SUB på en ISO-fil??

Någon som fått detta att lyckas, så ###### dåligt!!

Postad 13 May 2010 - 15:13

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Har för mig att wd kan ha problem med iso när filen har CUSTOM SWESUB....då blir det oftast ingen text.

Satsa hellre på en dvd PAL alltså original dvd då får ni väl text till 99% av fallen

Men som de flesta skrver....MKV + srt är det som gäller nu för tiden!!! Och det fixar spelaren galant!

Kan ju passa på att nämna att den även fixar bluray rippar....min avatar på 45 gig funkar hur bra som helst!

Postad 13 May 2010 - 16:12

limpro
  • limpro
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Har för mig att wd kan ha problem med iso när filen har CUSTOM SWESUB....då blir det oftast ingen text.

Satsa hellre på en dvd PAL alltså original dvd då får ni väl text till 99% av fallen

Men som de flesta skrver....MKV + srt är det som gäller nu för tiden!!! Och det fixar spelaren galant!

Kan ju passa på att nämna att den även fixar bluray rippar....min avatar på 45 gig funkar hur bra som helst!

Jo men det hela bygger ju på att det ett ###### tag från en NTSC CUSTON SWE SUB till en ren PAL med riktig text.
Drar man hem HD-film finns det ju aldrig sub om filmerna är någorlunda nya..blir de till o vänta 2 veckor till innan man kan få text...you feel me?

Postad 13 May 2010 - 16:21

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Har du inte växt ifrån stadiet där du måste se filmerna före dina kompisar???

2 veckor hit eller dit spelar väl noll roll...

Ska väl va lite kvalitè på filmerna man ser va??!?!?

Men visst alla är olika

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.