* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 07 June 2010 - 20:32
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Faktum är att den är så snabb att du inte hinner med. redan när du väntar på att den ska starta upp, så har den redan ringt upp din flickvän/fru och kollat vad ni ska äta ikväll, och fått shopping listan med saker du måste handla på vägen hem.
Nä men den är hyfsat snabb. kan vara lite små seg i några lägen tex när man ska öppna sms och kör musik samtidigt. Men det rör sig bara om en väldigt kort tid och inget som stör. Har inte sett någon telefon som inte är det minsta seg. Snabbheten kan man inte klaga på här...
Redigerat av theclone, 07 June 2010 - 20:33.
Postad 07 June 2010 - 20:52
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Gaaah, vet inte hur länge jag står ut med att vänta på Pro modellen!!
Har gått och väntat på Pro i nån vecka nu, verkar som det dröjer till slutet av månaden som bäst.
Jag är väl ingen romanförfattare direkt, men säg att man är "medel-nivå" skrivare, lite SMS då och då, kanske skriva någon post på forum eller skriva meddelanden på FB t.ex. räcker vanliga modellen för det tro?
Den mobil jag har nu har bara vanlig knappsats med t9 ordlista som är helt värdelöst, orkar knappt skriva SMS överhuvudtaget, enklare att bara ringa personen 
Jag vet att det finns appar för qwerty på skärmen, och att det verkar ok med SMS, men hur funkar det, är det som att man klickar på t.ex. inmatningsraden i Google, och så kommer app fönstret upp och täcker hela skärmen, tills man är klar och det går sen tillbaka, eller vad?
Hur funkar det för andra saker, som t.e.x de jag redan nämnt, forumposts etc, funkar det hyfsat, även om man är lite kräsen?
Postad 07 June 2010 - 21:23
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Gaaah, vet inte hur länge jag står ut med att vänta på Pro modellen!! Har gått och väntat på Pro i nån vecka nu, verkar som det dröjer till slutet av månaden som bäst.
Jag är väl ingen romanförfattare direkt, men säg att man är "medel-nivå" skrivare, lite SMS då och då, kanske skriva någon post på forum eller skriva meddelanden på FB t.ex. räcker vanliga modellen för det tro? Den mobil jag har nu har bara vanlig knappsats med t9 ordlista som är helt värdelöst, orkar knappt skriva SMS överhuvudtaget, enklare att bara ringa personen  Jag vet att det finns appar för qwerty på skärmen, och att det verkar ok med SMS, men hur funkar det, är det som att man klickar på t.ex. inmatningsraden i Google, och så kommer app fönstret upp och täcker hela skärmen, tills man är klar och det går sen tillbaka, eller vad? Hur funkar det för andra saker, som t.e.x de jag redan nämnt, forumposts etc, funkar det hyfsat, även om man är lite kräsen?
Just detta är jag nyfiken på också. Skriver en del på olika forum och om jag har ett virtuellt qwerty så blir det väl inte mer än en eller max två textrader? Får det plats med mer eller blir det toklitet? Får för mig att det inte blir överskådligt med så lite text uppe på en gång. Mycket scrolla om man vill läsa genom vad man skrivit...
Postad 07 June 2010 - 21:37
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag använder vanliga. Testade Opera men standard kändes bättre. Den var faktiskt inte så mycket snabbare på att ladda in sidorna (Opera) men man sparar ju data-trafik dock.
Jag missade ditt svar förut. Testade du att använda "mobil-vy"-läget i opera? Tycker det funkar kanon i javaversionen på mindre skärmar. Blir inget scrollande i sidled och ingen zoom behövs. Dock ser websidorna lite konstiga ut jämfört med orginalet.
Postad 07 June 2010 - 21:54
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
ska ni använda den som main device och inte behöver en mobil idag så skulle jag defenitivt vänta. riktigt segt att skriva på skärmen. nu har jag ioförsig inte test tangentbordet på Pro:n men tror ändå jag skulle föredra det alla ggr mot skärmen. men är ni på forum och läser och skriver mycket skulle jag inte rekomendera mini eller pro:n. köp en med bättre upplösning, webläsare och skärm. eller ignorera mitt råd och köp en pro och återkom med vad ni tycker.
EDIT: kan påpeka att jag äger en mini.
Redigerat av theclone, 07 June 2010 - 22:52.
Postad 07 June 2010 - 22:26
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
ska ni använda den som main device och inte behöver en mobil idag så skulle jag defenitivt vänta.
Tack för svar, problemet (för mig allafall) är ju att man kräver så mycket på en gång så att man bara går och väntar på nya saker hela tiden  Jag vill ha en Android mobil, med hyfsad kamera (helst skitbra kamera + blixt, men det verkar inte finnas med Android förutom nått Motorola monster) som man kan surfa/forum-trolla/smsa lite med, hyfsad stand-by tid, och som inte går på en årslön  Tyvärr så är det såklart en rätt omöjlig önskan så man får se lite vad som är viktigast och vad man kan offra. För mig är storleken viktig, den ska ner i en jeans ficka, och inte bara det, om man kollar på typ Desire så blir man ju rädd att den ska gå av på mitten om den ligger lite fel och man slår sig ner i en soffa. x10 mini är väl lite för liten kanske men det gör inte så mycket och den verkar rätt stabil då den är lite tjockare. Priset är relativt viktigt, visst, skulle väl kunna ge 4500 för en mobil men då ska den fan uppfylla hela listan där uppe  X10 Mini verkar lagom dyr, inte nått billigt skräp och inte för dyr. Stand-by tiden verkar väl inte allt för bra på x10 mini, men det verkar gälla för de flesta nya mobiler med stora touch screens. Det är väl bara att man får vänja sig vid att ladda varje natt, så sjukt jobbigt är det ju inte att lägga 5sek om dagen på att dra upp den ur fickan och trycka in en sladd, det är nog bara en vane-sak Kameran verkar väl helt ok på x10 mini, men jag tycker det är synd att så få mobiler har en riktig blixt, lilla LED lampan verkar ju värdelös. Så det känns just som X10 mini vore rätt för mig, eller nära nog allafall. Det var ju bara det med Pro eller ej... tänkt lite på saken, och lugnat ner mig lite... vore nog bättre att vänta på Pro trots allt, men om man står ut eller ej återstår att se
Redigerat av Grizzok, 07 June 2010 - 22:29.
Postad 07 June 2010 - 23:28
lurane
-
lurane
-
Användare
-
-
101 inlägg
var väldigt emot touch-mobiler från början och fick det inte att funka med min htc touch hd heller. efter en nokia e55 med fysiskt half-qwerty, som iofs funkade riktigt bra, gick jag tillbaka till virtuellt tangentbord i x10:an för en andra chans (så många användare kan ju inte ha fel tänkte jag  ). samtidigt förhandsbeställde jag mini pro i fall jag skulle bli tokig på x10:an.  det blev tvärtom! med handcent sms + scandinavian keyboard i stående läge har jag fått in tekniken riktigt bra! tvåfingersanvändande med vänster tumme och höger pekfinger funkar utmärkt, tack vare att det blir lite lutning på fingrarna (=spetsigare touch mot skärmytan) och tack vare ordförslagen man kan välja om man är lite för het med tryckandet!
så efter att touch-spärren släppte blev det till att beställa en x10 mini istället för pro för att ha som andratelefon.  lite på skoj laddade jag hem scandinavian keyboard häromveckan (ihop med handcent sms). grejen är att jag fixar att skriva i stående läge på denna också, trots stora fingrar och trots en minitelefon! det blir givetvis inte samma hastighet som med x10:an men snart så!  går mer och mer till att bli min förstatelefon ...
fördelen med stående läge är att det får plats mer saker ovanför. och som sagt, skriver man lite fel är det bara att trycka en gång extra på ordförslaget som kommer upp. ställer man dessutom in handcent sms att lägga in nya ord du skriver i ordlistan efter bara en eller två gånger (fyra är standard) går det snart ännu snabbare.
för övrigt har jag inte märkt att vare sig x10:an eller minin är långsamma i menyer. det mesta går blixtsnabbt! verkar finnas en del x10:or med långsam firmware ute i butikerna fortfarande. märkligt att de inte uppdaterar sina telefoner om de vill få sålt dem ...
Postad 08 June 2010 - 00:26
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Usch då, inte bra... varför var jag tvungen att sitta och slö-surfa mitt i natten? Nu vart det ju ännu svårare!! Verkar som SE har en ny goding på gång... med sämsta codename hittils tror jag... behold, the "Shakira!" Källa 1 Källa 2Sammanfattning: En "medel" modell mellan X10 och X10 mini, 3 tums skärm i troligen samma upplösning som X10 då den verkar ha samma aspect ratio. Resten verkar rätt okänt än så länge... edit: Kollade lite mer och hittade en mycket intressant sak, även om min spanska är rätt dålig så verkar de påstå att den ska ha samma batteri som U5/8 (tror det är Vivaz + Pro), vilken hade rätt bra batteritid från vad jag kan se på omdömen. Frågan är väl bara hur de lyckas få endast bakdelen på telefonen att vibrera  (Postar här då det förmodligen är intressant för folk intresserade av X10 mini) Kan väl även nämnas att det verkar finnas en walkman modell av x10 mini på gång också, W150 aka TeaCakeJaja... ännu en anledning att vänta lite verkar det som *suck*
Redigerat av Grizzok, 08 June 2010 - 01:12.
Postad 08 June 2010 - 02:24
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
Usch då, inte bra... varför var jag tvungen att sitta och slö-surfa mitt i natten? Nu vart det ju ännu svårare!!
Verkar som SE har en ny goding på gång... med sämsta codename hittils tror jag... behold, the "Shakira!"
Källa 1 Källa 2
Sammanfattning: En "medel" modell mellan X10 och X10 mini, 3 tums skärm i troligen samma upplösning som X10 då den verkar ha samma aspect ratio. Resten verkar rätt okänt än så länge... edit: Kollade lite mer och hittade en mycket intressant sak, även om min spanska är rätt dålig så verkar de påstå att den ska ha samma batteri som U5/8 (tror det är Vivaz + Pro), vilken hade rätt bra batteritid från vad jag kan se på omdömen.
Frågan är väl bara hur de lyckas få endast bakdelen på telefonen att vibrera  (Postar här då det förmodligen är intressant för folk intresserade av X10 mini) Kan väl även nämnas att det verkar finnas en walkman modell av x10 mini på gång också, W150 aka TeaCake
Jaja... ännu en anledning att vänta lite verkar det som *suck*
Heh gjorde en tråd om den för nåra dagar sen https://www.minhembi...howtopic=263175
Postad 08 June 2010 - 09:43
Unregistered8deab801
-
Unregistered8deab801
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
När ska det ordnas så man kan spara sms ordlistan och lägga in den då man uppdaterat telefonen? Så drygt att alla inställningar försvinner och sms ordlistan...*suck*
Postad 08 June 2010 - 15:21
tsokolatas
-
tsokolatas
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej på Er,
Funderar på att köpa den här lilla SE mem har frågor till Er som har köpt mini x 10:an
1. Kan man spela in samtalen som på tex w995:an? Alltså ringå någon och kunna spela in motparten.
Sen min andra fråga gäller videoinspelningen på mini finns det någon zoom kan man zooma in medans man filmar genom tex volym knapparna som tidigare SE mobiler?
Tack på förhand
Tsokolatas
Postad 08 June 2010 - 16:31
Unregistered6a2ce396
-
Unregistered6a2ce396
-
Rookie
-
8 inlägg
Halloj. Med tanke på av de många frågor som ploppar upp på detta forum undrar jag om folk inte själv söka sig lite information. Tänkte därför dela med mig av två bra länkar. Sonyericssons hemsida. översikt X10 MiniAnvädarhanbok X10 Mini (PDF)/M
Postad 08 June 2010 - 17:09
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Fingrade lite på den i helgen riktigt trevlig mobil, testade kameran också som jag tyckte var bra. väldigt liten och det är nästan tamaguci känsla.
Postad 08 June 2010 - 17:53
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Postad 08 June 2010 - 18:02
KeeKe
-
KeeKe
-
Användare
-
-
180 inlägg
Någon som har testat Zeam Home eller Helix Launcher till x10 mini?
Postad 08 June 2010 - 18:12
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Nu har jag gjort nollställning flera gånger, jag blir tokig. Nån som vet hur man får den att INTE synka kontakterna med google (gmail)?? Vill inte ha en telefonbok med 1000 poster som bara är e-post adresser. När jag sen synkar med datorn läggs alla kontakter till en till gång så att jag får 2 kontakter som heter "Sven Svensson", en med bara en e-post adress, en med diverse tel.nr. Idiotiskt!!
Postad 08 June 2010 - 18:16
avande
-
avande
-
Rookie
-
3 inlägg
Tänkte uppdatera min X10 mini och undrar hur man gör backup på hela telefonen? Som exempelvis ordlistan för sms som jag har fyllt upp med nya ord och alla apps.
Postad 08 June 2010 - 18:21
Unregistered6a2ce396
-
Unregistered6a2ce396
-
Rookie
-
8 inlägg
Nu har jag gjort nollställning flera gånger, jag blir tokig. Nån som vet hur man får den att INTE synka kontakterna med google (gmail)?? Vill inte ha en telefonbok med 1000 poster som bara är e-post adresser. När jag sen synkar med datorn läggs alla kontakter till en till gång så att jag får 2 kontakter som heter "Sven Svensson", en med bara en e-post adress, en med diverse tel.nr. Idiotiskt!!
Från handboken. Du kan använda Sony Ericsson sync för att synkronisera kontakter och kalenderhändelser, och Google sync för att synkronisera dina kontakter från Gmail™, Google Calendar™ och Google. Du kan också konfigurera synkronisering med Microsoft® Exchange ActiveSync® genom att använda programmet Dataviz® RoadSync™ som finns i telefonen. Mer information finns på www.dataviz.com. Sony Ericsson Sync Med programmet Sony Ericsson Sync kan du synkronisera bokmärken, kontakter och kalenderhändelser mellan telefonen och ditt Sony Ericsson-konto. Du kan sedan använda vilken dator som helst med Internetanslutning för att visa, redigera och lägga till information på www.sonyericsson.com/user. Du kan skapa ett Sony Ericsson-konto med telefonen eller på www.sonyericsson.com/user. Med hjälp av programmet Google sync™ kan du synkronisera telefonen med Gmail™, Google Calendar™ och dina kontakter. Du kan visa och redigera informationen både i telefonen och på datorn. Om du vill kunna synkronisera med ditt Google™-konto måste kontot vara aktiverat i telefonen. Du kan synkronisera manuellt eller ange att telefonen ska synkroniseras automatiskt genom att aktivera dataanvändning i bakgrunden. Mer information finns i avsnittet Ställa in ett Google™- konto i telefonen på sidan 38.
Postad 08 June 2010 - 19:37
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
funderar på att köpa mig en pro när den släpps , men en fråga jag har innan jag förhandsbokar...
Kan man köra spotify i den? Jag har premium konto så där ska inte problemet ligga , utan snarare om telefonen har stöd för det.
Någon som testat?
/P
Postad 08 June 2010 - 19:46
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Från handboken.
Du kan använda Sony Ericsson sync för att synkronisera kontakter och kalenderhändelser, och Google sync för att synkronisera dina kontakter från Gmail™, Google Calendar™ och Google. Du kan också konfigurera synkronisering med Microsoft® Exchange ActiveSync® genom att använda programmet Dataviz® RoadSync™ som finns i telefonen. Mer information finns på www.dataviz.com. Sony Ericsson Sync Med programmet Sony Ericsson Sync kan du synkronisera bokmärken, kontakter och kalenderhändelser mellan telefonen och ditt Sony Ericsson-konto. Du kan sedan använda vilken dator som helst med Internetanslutning för att visa, redigera och lägga till information på www.sonyericsson.com/user. Du kan skapa ett Sony Ericsson-konto med telefonen eller på www.sonyericsson.com/user.
Med hjälp av programmet Google sync™ kan du synkronisera telefonen med Gmail™, Google Calendar™ och dina kontakter. Du kan visa och redigera informationen både i telefonen och på datorn. Om du vill kunna synkronisera med ditt Google™-konto måste kontot vara aktiverat i telefonen. Du kan synkronisera manuellt eller ange att telefonen ska synkroniseras automatiskt genom att aktivera dataanvändning i bakgrunden. Mer information finns i avsnittet Ställa in ett Google™- konto i telefonen på sidan 38.
Jo tack, men frågan gällde inte hur man synkar utan hur man INTE synkar. Men det löste sig till slut, tack ändå.
Postad 08 June 2010 - 19:53
JollyJumper
-
JollyJumper
-
Användare
-
-
144 inlägg
funderar på att köpa mig en pro när den släpps , men en fråga jag har innan jag förhandsbokar... Kan man köra spotify i den? Jag har premium konto så där ska inte problemet ligga , utan snarare om telefonen har stöd för det. Någon som testat?
/P
den som söker han finner..men ok då det funkar bra
Postad 08 June 2010 - 19:56
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
funderar på att köpa mig en pro när den släpps , men en fråga jag har innan jag förhandsbokar... Kan man köra spotify i den? Jag har premium konto så där ska inte problemet ligga , utan snarare om telefonen har stöd för det. Någon som testat?
/P
Det är inga problem.Bara att ladda ner spotify från market
Redigerat av lindo, 08 June 2010 - 19:57.
Postad 08 June 2010 - 23:13
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Besvarar min egen fråga tidigare i tråden; ang ljudkvaliteten med ett par lite bättre lurar. Den är helt OK, men jag saknar lite lågbas (stämmer rätt bra jämfört med Swedroid:s test). Det irriterande är att jag inte hittar någon mediaspelare som har eq eller någon form av bas boost (som annars alltid brukar finnas). Men i stora hela är det bra ljudkvalitet.
Postad 09 June 2010 - 07:04
Fairfax
-
Fairfax
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Besvarar min egen fråga tidigare i tråden; ang ljudkvaliteten med ett par lite bättre lurar. Den är helt OK, men jag saknar lite lågbas (stämmer rätt bra jämfört med Swedroid:s test). Det irriterande är att jag inte hittar någon mediaspelare som har eq eller någon form av bas boost (som annars alltid brukar finnas). Men i stora hela är det bra ljudkvalitet.
Vad använder du för hörlurar?
Postad 09 June 2010 - 08:26
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Det är inga problem.Bara att ladda ner spotify från market
okej , låter kanon det. Hur är det med GPS? finns det något gratis program eller måste man köpa något program (navigon , tomtom)? använder gpsen nätet eller använder den chippet för att köra gps? dvs , kommer man bli debiterad en himla massa för data trafik om man använder gps'en?
Postad 09 June 2010 - 10:39
Roma
-
Roma
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jag kör med liggande tangentbord på Scandinavian Keyboard... Hej Jag har installerat scandinaviska qwerty-tangentbordet. Grymt bra! Men Hur får jag det att fungera med autorotation i e-postprogrammet? Går detta? Om det hade gått är det full pott på den app´en!
Postad 09 June 2010 - 10:47
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
okej , låter kanon det. Hur är det med GPS? finns det något gratis program eller måste man köpa något program (navigon , tomtom)? använder gpsen nätet eller använder den chippet för att köra gps? dvs , kommer man bli debiterad en himla massa för data trafik om man använder gps'en?
GPS använder GPS chippet och letar satteliter när du är utomhus, hittar den inga satteliter (inomhus tex) använder den sig av triangulering av mobilsändarna för att få en ungefärlig position. SEDAN används kordinaterna av positioneringsprogrammet för att visa positionen på en karta, och då är det upp till hur programmet är uppbygt som avgör om du får betala en trafikkostnad eller inte. Vissa program, som till exempel Visepilot, använder sig av mobilnätet för att hämta kartorna, dvs då kostar det en liiiten slant. Andra program kan man ladda in kartorna på minneskortet och då kostar det inget för kartorna förutom kostnaden för programmet.
Postad 09 June 2010 - 13:10
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Vad använder du för hörlurar?
Har provat med jays q-jays samt koss porta pro. Även jag har problem med att telefonen tappar wifi-uppkopplingen, har någon lyckats reda klarhet i detta?
Postad 09 June 2010 - 16:56
iMats
-
iMats
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Är inte speciellt nöjd med kameran, tycker bilderna blir för hårt komprimerade. Tittar man på filstorleken så ligger de flesta bilderna runt 8-900 kb. Tog några bilder i sportläget och då blev faktiskt kvaliteten något bättre och filstorleken hamnade på runt 1,8 mb istället. Hittar i princip inga inställningar för kameran.
Har jag missat någon inställning eller finns det möjligtvis någon liten app för att komma åt inställningar?
Postad 09 June 2010 - 21:21
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Hur gör jag för att byta launcher?
Installerade Adw launcher tidigare och för att byta tillbaka var det bara att trycka på menyknappen då den frågade vilken den skulle använda (standard eller adw). Dock så tog jag vanliga och kryssade i rutan att den alltid ska använda sig av den.
Fungerar inte att avinstallera och installera igen och Adw launcher hamnar ju inte bland program heller.
Edit*
Hittade. Man går till Sony Ericssons program "Startskärm" och kryssar i en ruta där om att det ska alltid vara standard.
Redigerat av Unregistered0354d681, 09 June 2010 - 21:37.
Postad 10 June 2010 - 09:52
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hur gör jag för att byta launcher? Installerade Adw launcher tidigare och för att byta tillbaka var det bara att trycka på menyknappen då den frågade vilken den skulle använda (standard eller adw). Dock så tog jag vanliga och kryssade i rutan att den alltid ska använda sig av den.
Fungerar inte att avinstallera och installera igen och Adw launcher hamnar ju inte bland program heller.
Edit* Hittade. Man går till Sony Ericssons program "Startskärm" och kryssar i en ruta där om att det ska alltid vara standard.
Var då menar du? Hittar inte! använder alla Scandinavian keyboard? tycker det är för Pilligt, provar nu SlideIT, funkar riktigt bra!
Postad 10 June 2010 - 10:03
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Vidare undrar jag hur ni upplever ljudkvaliteten under samtal? tycker det låter lite burkigare än min gamla k750.
Postad 10 June 2010 - 11:22
Fairfax
-
Fairfax
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Vidare undrar jag hur ni upplever ljudkvaliteten under samtal? tycker det låter lite burkigare än min gamla k750.
Jag upplever att ljudkvaliteten är bättre än i min gamla W995, men vissa har sagt (min flickvän) att det är svårt att höra vad jag säger ibland.
Postad 11 June 2010 - 08:42
Unregistered59e1f178
-
Unregistered59e1f178
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Någon som vet om det kommer några nya minimodeller från konurrenter eller om x10 får husera ensamt på minimarknaden?
HTC HD mini, finns det oxå. Kostar dock lite mer, men den är riktigt snygg faktiskt.
Postad 11 June 2010 - 11:00
f000l
-
f000l
-
Rookie
-
2 inlägg
HTC HD mini, finns det oxå. Kostar dock lite mer, men den är riktigt snygg faktiskt.
Fast HD Mini kör inte Android, så den går bort direkt
Postad 11 June 2010 - 13:53
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Någon som har något tips på en bra vm-app?
Postad 11 June 2010 - 14:59
lurane
-
lurane
-
Användare
-
-
101 inlägg
Någon som har något tips på en bra vm-app?
2010 world cup funkar bra. sök på "2010" i market så kommer den upp som första träff.
Postad 11 June 2010 - 15:12
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
va fan ska den där ###### pro'n komma snart eller! Börjar bli jobbigt det här! =)
Postad 11 June 2010 - 15:17
offsider
-
offsider
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det dröjer nog två veckor till, minst.
Postad 11 June 2010 - 22:54
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Jag börjar ångra att jag inte väntade på pro:n, blir inte vän med någon av inmatningsmetoderna, tar 100 år att skriva sms. Jag var verkligen blixtsnabb innan med vanligt "3x3" tangentbord, trodde det skulle gå minst lika snabbt med denna men icke  har provat standard-tangentbordet, scandinavian, SlideIT + några till.
Vidare är jag inte direkt imponerad av batteritiden. Idag räckte batteriet typ 10h. Det är fan skandal! Visst jag pillar en del på den men kom igen...
Sen fungerar WiFi i princip inte alls, inte hos mig iaf. Har provat att byta kanal på routern utan framgång. Riktigt kasst. Funderar på att skicka in telefonen
Synd, för dessa 2 grejer sänker telefonen totalt för mig...
Postad 11 June 2010 - 23:24
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Jag väntar också otåligt på min x10 mini pro!
Sålde ju min Desire och gick och köpte mig en billigt skit lur för 199:- på ICA som jag ska ha fram tills jag får min pro.
Postad 11 June 2010 - 23:44
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Vidare är jag inte direkt imponerad av batteritiden. Idag räckte batteriet typ 10h. Det är fan skandal! Visst jag pillar en del på den men kom igen...
Sen fungerar WiFi i princip inte alls, inte hos mig iaf. Har provat att byta kanal på routern utan framgång. Riktigt kasst. Funderar på att skicka in telefonen 
Har märkt en stor förbättring av batteritiden. Med vanlig användning, några sms, några samtal, facebookuppdatering, väderuppdatering (tror den är inställd på varje timme.), Swedbankkontowidget (1 gång om dagen.), SE sync (En gång om dagen.) Lite spoify och småpillade så fick jag ut nästan två dagar. Kunde nog klarat två dagar precis men valde att ladda när den sa att det var 15% kvar. Från 12.00-20.00 nästkommande dag. Har inte heller haft några Wifiproblem.
Postad 12 June 2010 - 01:46
Unregistereda5463e9c
-
Unregistereda5463e9c
-
Användare
-
-
125 inlägg
Om du inte är nöjd så reklamera, det skulle jag gjort! Jag menar, du kan ju inte gärna förlora på att reklamera. Telefonen SKA fungera med WiFi annars är det något fel. Har du testat på nåt ställe med gratis WiFi som t ex det lokala biblioteket?
Postad 12 June 2010 - 12:50
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Om du inte är nöjd så reklamera, det skulle jag gjort! Jag menar, du kan ju inte gärna förlora på att reklamera. Telefonen SKA fungera med WiFi annars är det något fel. Har du testat på nåt ställe med gratis WiFi som t ex det lokala biblioteket?
Nej, det är väl det jag vill göra innan jag reklamerar, för att säkerställa att det inte är min router som gör nåt skumt. Sen tar det ju alltid emot att reklamera, har ju vant mig vid att pilla på denna nu :-) eller reklamera skulle de väl inte göra utan skicka den på service och konstatera att det inte är nåt fel på den...
Postad 12 June 2010 - 12:58
Unregisteredaa3c7734
-
Unregisteredaa3c7734
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Var då menar du? Hittar inte!
använder alla Scandinavian keyboard? tycker det är för Pilligt, provar nu SlideIT, funkar riktigt bra!
Vad gör jag för fel??? Har provat både Scandinavian keybord och nu SlideIT, ser inget av dem, bara det vanliga tangentbordet. Ska man aktivera dem på något sätt? Har gjort det i inställningar, men krävs det något mer?
Postad 12 June 2010 - 13:15
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Vad gör jag för fel??? Har provat både Scandinavian keybord och nu SlideIT, ser inget av dem, bara det vanliga tangentbordet. Ska man aktivera dem på något sätt? Har gjort det i inställningar, men krävs det något mer?
Jag antar att du inte läst igenom tråden vilket är fullt försåtligt. För att välja vilket keyboard man ska använda så peka på rutan för inmatning och håll den inne, du får då upp en meny där du ska kunna sätta vilket keyboard som ska vara standard.
Postad 12 June 2010 - 14:18
Unregisteredaa3c7734
-
Unregisteredaa3c7734
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag antar att du inte läst igenom tråden vilket är fullt försåtligt. För att välja vilket keyboard man ska använda så peka på rutan för inmatning och håll den inne, du får då upp en meny där du ska kunna sätta vilket keyboard som ska vara standard.
Stort tack för hjälpen!! Nu funkar tangentbordet, nu återstår bara om det går att vrida... jag får det bara i stående läge. Får väl se om det går att ändra...
Postad 12 June 2010 - 14:33
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Stort tack för hjälpen!! Nu funkar tangentbordet, nu återstår bara om det går att vrida... jag får det bara i stående läge. Får väl se om det går att ändra...
Finns en inställning under skärminställningar som tillåter rotation. Dock måste du installera t.ex en annan Sms-app om du vill ha liggande läge där.
Postad 12 June 2010 - 15:36
Unregisteredaa3c7734
-
Unregisteredaa3c7734
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Finns en inställning under skärminställningar som tillåter rotation. Dock måste du installera t.ex en annan Sms-app om du vill ha liggande läge där.
aha, det är därför det inte går att rotera då. typiskt, jag raderade handsent sms tidigare idag för att telefonboken inte fungerade där. man såg bara en del kontakter, långt ifrån alla....
Postad 12 June 2010 - 18:18
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hur kommer det sig att det inte finns någon kamera-applikation att ladda ner? Finns ju program för allt annat... Den som följer med är ju minst sagt basic...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|