Postad 12 September 2011 - 22:48
Postad 13 September 2011 - 07:35
Så länge Livsmedelsverket och Läkemedelsverket är nöjda med dom studier som finns så pushar dom inte för några nya.staten borde väl kunna klämma in en miljard eller två på detta. Det är ju trots allt bara typ 100 diabetespatienter över tid...
Det skulle vara kul om SVT eller andra medier skulle ställa myndigheterna mot väggen och börjar granska deras "bevis".
Postad 05 October 2011 - 11:31
startvikt ~130kg
nuvarande vikt 97kg
Postad 10 November 2011 - 09:17
I det senaste numret kan man läsa en höggradigt förvirrad och felaktig artikel om kost med namnet ”Kolhydrater viktiga för den som tränar hårt”. Den är skriven av Petra Lundström som enligt uppgift är doktorand och sakkunnig i idrottsnutrition RF.
I artikeln står de vanliga förutfattade meningarna att för lite kolhydrater är upphov till överträning och i slutet av artikeln kommer några meningar som är intressanta.
Då skriver Petra Lundström att
”Idag är det tyvärr alltför vanligt att många uthållighetsidrottare tar bort kolhydraterna och istället försöker ersätta dem med fett. Initialt känner man sig pigg och presterar kanske bättre men efter en längre period fungerar idrottaren allt sämre. För många lovande idrottare är vägen tillbaka så lång att de istället väljer att sluta”
Verkligen? Knappast! Citatet ovan är den värsta typen av generalisering och ett trött slentriantuggande av klyschor.
Postad 10 November 2011 - 17:38
Det Sunfire menar med "...samt att det förbättrar blodsockret för diabetiker...." är att LCHF-kost inte höjer blodsockret som kolhydratsmat gör utan det håller blodsockret på en jämn optimal nivå vilket leder till betydligt mindre behov av insulin. Kroppen strävar efter hela tiden att hålla en låg/normal nivå på blodsockret, inte bra att ha högt.
Om man äter kolhydrater som höjer blodsockret så kommer kroppen sänka blodsockret omgående så det känns ganska onödigt att äta nåt som höjer blodsockret för vad är vitsen med högre blodsocker?
Annikas insulinkänslighet är inte på topp eftersom hon inte äter några kolhydrater, därför reagera hon långsamt på testet.
Annars så är fett-studier gjorda på råttor väldigt missvisande, dom är inte anpassade för det, dom trivs bäst på spannmål, vilket vi inte är anpassade för.
Tror faktiskt läkemedelsföretagen slickar livsmedelsverket och läkemedelsverket i detta med att vi skall käka kolhydrater då dom vill sälja sina mediciner som insulin med mera.
Postad 10 November 2011 - 19:21
Tror faktiskt läkemedelsföretagen slickar livsmedelsverket och läkemedelsverket i detta med att vi skall käka kolhydrater då dom vill sälja sina mediciner som insulin med mera.
Såg du vetenskapens värld för nån månad sen när dom tog upp LCHF, dom intervjuade några diabetiker i blandade åldrar och shit vad mediciner dom åt och då var dom i övrigt friska, det var inte enbart insulin dom skulle ta utan dom hade typ 5 olika preparat till eller fler, man kan ju förstå vad läkemedelsföretagen tjänar pengar på dom sjuka, dom vill inte att samhället hittar en lösning som LCHF så man kan sluta konsumera mediciner.
Postad 10 November 2011 - 20:49
Postad 10 November 2011 - 20:56
Vad vet du om det?Haha kom ner på jorden LCHF är ingen magisk diet som botar och löser alla problem (om ens några).
Postad 10 November 2011 - 21:28
Postad 10 November 2011 - 22:58
Postad 10 November 2011 - 23:39
Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 10 November 2011 - 23:39.
Postad 11 November 2011 - 00:14
Och hur många inlägg på LCHF-sidor tror du inte är gjorda/manipulerade av köttindustrin?
Fast LCHF går ju inte ut på att äta mer kött... köttmängden är konstant, om kanske lite mer förlåtande (man skär inte alltid bort fettranden etc) ..
Däremot kanske smör- och gräddindustrin gnuggar fingrarna...
Postad 11 November 2011 - 01:20
Varenda kotte borde veta att man inte ska jämföra en elitidrottsman inom kondition och utthållighetssport med sporter där explosivitet har högsta prio. Att därefter aplicera det hela till en vanlig motionär är helt befängt.
Håller man på med exempelvis längdskidåkning, cykel eller distanslöpning tror jag varje normalt funtad människa inser att man måste ligga på ett ganska högt kaloriintag. Ta exempelvis en längdskidåkare är det inte helt ovanligt att han ligger på mellan 6000-8000 kcal/dag. För att få i sig de här kalorierna behöver man få i sig kolhydrater, ngt annat är otänkbart. Att bara pumpa fett och protein, ja då kommer kroppen ganska snart att säga ifrån då glykogendepåerna är helt tomma och kroppen kommer att ta energi ifrån musklerna. Vad kroppen behöver är att reparera musklerna, vilket till stor del sker via proteinet. För att kroppen ska kunna tillgodose sig proteinet behöver man även stora mängder kolhydrater. Därför är fett och protein diet inget att rekomendera. Bara som ett exempel. Ta en cyklist som tränar och tävlar inför en stor tävling. Det är inte helt ovanligt att en sådan idrotssman smäller i sig 2 wienerbröd/dag. Alla vet att wienerbröd innehåller stora mängder med fett samt även en hel del kolhydrater. Förrutom detta fyller idrottsmannen/kvinnan på med stora mängder pasta. Att bara äta fett och proteiner skulle vara en dödsstöt.
Samma sak gäller för en bodybuilder med prioritet att bygga muskler. Under uppbyggnadsfasen intar man stora mängder med kolhydrater för att några månader innatn tävling minska ner på kolhydrater och öka på protein och fett istället. Däremot vet ALLA insatta bodybuilders att enbart ligga på protein och fett inte är ngn höjdare. Gör man det året runt kan man mer eller mindre glömma muskelökning. Vidare är det inte speciellt bra för kroppen att ligga på ett extremt högt proteinintag året runt. Vi ska dock tillägga att det i många fall även tillkommer tabletter i form av Vinstrol och Anavar i samband med viktminskning inför tävling. De här preparaten tar man för att bibehålla muskelmassan samtidigt som man medvetet lägger sig på ett mindre kaloriintag genom minskning av kolhydrater. För en tävlande bodybuilder i 80-90 kg klassen är det inte ovanligt att man ligger på ca 2000-3500 kcal under diet. För många människor är det här på tok för mycket kalorier, men för att bränna fett krävs det att man har en relativ högt och framförallt jämt, kaloriintag.
Min poäng med det här inlägget är att strunta sätta namn på ngt som uppfanns för flera år sedan av bodybuilders. Folk som snackar LCHF principer är mer eller mindre pinsamma. Jag tror inte att speciellt många är insatta i vad det egentligen innebär. Sedan har vi kategorin som går upp och ner på olika dieter såsom GI, LCHF mm.
En snubbe skrev här ovanför att det enda som räknas är den sammanlagda energitillförseln/dag kontra vad man förbrukar. Det är dagens sanning. Den killen vet vad han pratar om. Att vissa smällfeta personer tar till sig de här olika sk diettipsen tror jag däremot kan vara bra, då personen i fråga gör en förändring. Det är förändringen till det bättrre som gör att personen går ner i vikt. Man kan inte räkna med att gå ner i vikt om man fortsätter att äta choklad, chips och dricker öl varje vecka i överdrivna mängder. Den enkla ekvationen är se till att förbruka det antalet kalorier du stoppar i dig. Svårare än så är det inte.
Att ta bort kolhydrater är ngt av det dummaste som finns, förutsatt att man inte ska tävla i bodybuilding. En normal människa begår ett stort misstag genom att sluta äta kolhydrater helt och hållet. Sunt förnuft borde man komma långt med. Har man svårt med vikten, minska istället kolhydraterna, men ta inte bort dom helt och hållet.
Fråga folk i Indien, Asien och flera andra människor i olika kontinenter varför dom är så smala trots att de äter mängder med ris och pasta. Det är inte vad du stoppar i dig, utan snarare hur mkt du stoppar i dig i förhållande till din totala förbrukning, som är det avgörande.
Således blir mitt tips. Strunta i LCHF dieter och annat trams. Gör er hemläxa och tänk sunt förnuft istället.
Själv ska jag gå ner ungefär 14 kg till nästa tävling. Då ska man veta att minst 3 kg är ren vätska de sista dagarna. När man väl vägt in sig då fullkomligt öser jag på med kolhydrater. Vitt bröd och marmelad innan man gör entré på scenen samtidigt med ett par cl stänkare
Till sist vill jag bara poängtera att ovansteånde inte är ett sunt beteende överhuvudtaget och jag rekomenderar det inte till ngn som inte ska upp på en scen. Det jag vill ha sagt med tävlingsförberedandet är hur kroppen fungerar och varför man gör som man gör. Att inte inta kolhydrater året runt är fullkomligt idiotiskt. Den enda gången ett nollintag rättfärdigas är som sagt inför tävling och då under en begränsad tid. Kroppen tar mkt stryk under en diet period och det är inte ngt man ska utsätta kroppen för året runt. Att däremot hålla en någorlunda året runt form borde vara det bästa
Bodybuilding tävling är extremt och precis inför tävling, inte speciellt sunt alls.
Om ngn har frågor är ni välkomna att skicka ett PM.
Må bäst där ute....
G
Postad 11 November 2011 - 07:11
Han käkar som en elefantKanske för att han käkar rätt mängd nu. Vilka mängder käkade han tidigare för att uppnå sin övervikt?
Massor med godis och öl?
Banta eller går i vikt.... handlar trots allt vilken mängd man stoppar i sig.
Ostgratinerad kebab är det tydligen man ska äta.
393571_10150354618308931_726918930_8274188_221957571_n.jpg 96.96K
0 Antal nerladdningarSjälv käkade jag kebabsallad ofta, men det är ju för lite fett i.
Postad 11 November 2011 - 08:12
Om några år får du se i vetenskapens värld ett program om alla LCHF-are med skyhöga blodfetter som käkar massor med medicin och inte är friska.
Ok, varför tar det flera år innnan blodfetternea skulle bli höga, dom borde bli det efter nån dag, vecka, månad eller efter ett år men inga läkarundersökningar har visat att dom har haft höga blodfetter, däremot bättre blodfetter än när dom åt kolhydrater.
Mycket kolhydrater sabbar blodfetterna.
Det är INGEN som ifrågasätter högt intag av kalorier och det har förekommit att längdskidåkare tagit OS-guld så dieten verkar ju vara lika bra som kolhydratsdiet och kanske t o m bättre.Håller man på med exempelvis längdskidåkning, cykel eller distanslöpning tror jag varje normalt funtad människa inser att man måste ligga på ett ganska högt kaloriintag. Ta exempelvis en längdskidåkare är det inte helt ovanligt att han ligger på mellan 6000-8000 kcal/dag. För att få i sig de här kalorierna behöver man få i sig kolhydrater, ngt annat är otänkbart.
Att bara pumpa fett och protein, ja då kommer kroppen ganska snart att säga ifrån då glykogendepåerna är helt tomma och kroppen kommer att ta energi ifrån musklerna.
Jaha? Har du glömt bort att det finns fett?
Vad kroppen behöver är att reparera musklerna, vilket till stor del sker via proteinet. För att kroppen ska kunna tillgodose sig proteinet behöver man även stora mängder kolhydrater
Varför skulle inte kroppen kunna ta till sig protein om det inte finns kolhydrater?
Du nämner ofta "sunt förnuft", använd det själv istället.
Min poäng med det här inlägget är att strunta sätta namn på ngt som uppfanns för flera år sedan av bodybuilders.
Så du tycker att namnet "ngt-som-uppfanns-för-flera-år-sedan-av-bodybuilders-dieten" är bättre än "LCHF"?
Sen så är bodybuildare fetträdda, speciellt innan år 2000, så dieten är inte särskilt lik.
...men för att bränna fett krävs det att man har en relativ högt och framförallt jämt, kaloriintag.
Ehh, VA?!
En snubbe skrev här ovanför att det enda som räknas är den sammanlagda energitillförseln/dag kontra vad man förbrukar. Det är dagens sanning.
Och vem har sagt nåt annat?
En normal människa begår ett stort misstag genom att sluta äta kolhydrater helt och hållet. Sunt förnuft borde man komma långt med.
Sunt förnut säger väl att vi borde sluta äta kolhydrater?
Postad 11 November 2011 - 08:12
Hela den här debatten är egentligen en icke debatt om ni frågar mig. Jag har efarenhet ifrån träning inom såväl Am football i högsta serien, Innebandy i högsta serien, fotboll i 3e divison samt flerårig styrketräning ca 20 år.
Varenda kotte borde veta att man inte ska jämföra en elitidrottsman inom kondition och utthållighetssport med sporter där explosivitet har högsta prio. Att därefter aplicera det hela till en vanlig motionär är helt befängt.
Håller man på med exempelvis längdskidåkning, cykel eller distanslöpning tror jag varje normalt funtad människa inser att man måste ligga på ett ganska högt kaloriintag. Ta exempelvis en längdskidåkare är det inte helt ovanligt att han ligger på mellan 6000-8000 kcal/dag. För att få i sig de här kalorierna behöver man få i sig kolhydrater, ngt annat är otänkbart. Att bara pumpa fett och protein, ja då kommer kroppen ganska snart att säga ifrån då glykogendepåerna är helt tomma och kroppen kommer att ta energi ifrån musklerna. Vad kroppen behöver är att reparera musklerna, vilket till stor del sker via proteinet. För att kroppen ska kunna tillgodose sig proteinet behöver man även stora mängder kolhydrater. Därför är fett och protein diet inget att rekomendera. Bara som ett exempel. Ta en cyklist som tränar och tävlar inför en stor tävling. Det är inte helt ovanligt att en sådan idrotssman smäller i sig 2 wienerbröd/dag. Alla vet att wienerbröd innehåller stora mängder med fett samt även en hel del kolhydrater. Förrutom detta fyller idrottsmannen/kvinnan på med stora mängder pasta. Att bara äta fett och proteiner skulle vara en dödsstöt.
Samma sak gäller för en bodybuilder med prioritet att bygga muskler. Under uppbyggnadsfasen intar man stora mängder med kolhydrater för att några månader innatn tävling minska ner på kolhydrater och öka på protein och fett istället. Däremot vet ALLA insatta bodybuilders att enbart ligga på protein och fett inte är ngn höjdare. Gör man det året runt kan man mer eller mindre glömma muskelökning. Vidare är det inte speciellt bra för kroppen att ligga på ett extremt högt proteinintag året runt. Vi ska dock tillägga att det i många fall även tillkommer tabletter i form av Vinstrol och Anavar i samband med viktminskning inför tävling. De här preparaten tar man för att bibehålla muskelmassan samtidigt som man medvetet lägger sig på ett mindre kaloriintag genom minskning av kolhydrater. För en tävlande bodybuilder i 80-90 kg klassen är det inte ovanligt att man ligger på ca 2000-3500 kcal under diet. För många människor är det här på tok för mycket kalorier, men för att bränna fett krävs det att man har en relativ högt och framförallt jämt, kaloriintag.
Min poäng med det här inlägget är att strunta sätta namn på ngt som uppfanns för flera år sedan av bodybuilders. Folk som snackar LCHF principer är mer eller mindre pinsamma. Jag tror inte att speciellt många är insatta i vad det egentligen innebär. Sedan har vi kategorin som går upp och ner på olika dieter såsom GI, LCHF mm.
En snubbe skrev här ovanför att det enda som räknas är den sammanlagda energitillförseln/dag kontra vad man förbrukar. Det är dagens sanning. Den killen vet vad han pratar om. Att vissa smällfeta personer tar till sig de här olika sk diettipsen tror jag däremot kan vara bra, då personen i fråga gör en förändring. Det är förändringen till det bättrre som gör att personen går ner i vikt. Man kan inte räkna med att gå ner i vikt om man fortsätter att äta choklad, chips och dricker öl varje vecka i överdrivna mängder. Den enkla ekvationen är se till att förbruka det antalet kalorier du stoppar i dig. Svårare än så är det inte.
Att ta bort kolhydrater är ngt av det dummaste som finns, förutsatt att man inte ska tävla i bodybuilding. En normal människa begår ett stort misstag genom att sluta äta kolhydrater helt och hållet. Sunt förnuft borde man komma långt med. Har man svårt med vikten, minska istället kolhydraterna, men ta inte bort dom helt och hållet.
Fråga folk i Indien, Asien och flera andra människor i olika kontinenter varför dom är så smala trots att de äter mängder med ris och pasta. Det är inte vad du stoppar i dig, utan snarare hur mkt du stoppar i dig i förhållande till din totala förbrukning, som är det avgörande.
Således blir mitt tips. Strunta i LCHF dieter och annat trams. Gör er hemläxa och tänk sunt förnuft istället.
Själv ska jag gå ner ungefär 14 kg till nästa tävling. Då ska man veta att minst 3 kg är ren vätska de sista dagarna. När man väl vägt in sig då fullkomligt öser jag på med kolhydrater. Vitt bröd och marmelad innan man gör entré på scenen samtidigt med ett par cl stänkareDet gör susen! Då man är mer eller mindre kolhhydrat och vätsketömd skriker kroppen formligen efter kolisar. Tar man snabba kolisar åker dom rakt i in muskulaturen.
Till sist vill jag bara poängtera att ovansteånde inte är ett sunt beteende överhuvudtaget och jag rekomenderar det inte till ngn som inte ska upp på en scen. Det jag vill ha sagt med tävlingsförberedandet är hur kroppen fungerar och varför man gör som man gör. Att inte inta kolhydrater året runt är fullkomligt idiotiskt. Den enda gången ett nollintag rättfärdigas är som sagt inför tävling och då under en begränsad tid. Kroppen tar mkt stryk under en diet period och det är inte ngt man ska utsätta kroppen för året runt. Att däremot hålla en någorlunda året runt form borde vara det bästa
Bodybuilding tävling är extremt och precis inför tävling, inte speciellt sunt alls.
Om ngn har frågor är ni välkomna att skicka ett PM.
Må bäst där ute....
G
Väldigt bra skrivet.
It all comes down to this "det enda som räknas är den sammanlagda energitillförseln/dag kontra vad man förbrukar."
Jag har också en magisk diet eller rättare sagt ett piller där man går ner 10 kilo i månaden, man tar 2 piller dagligen tillsammans med 4 timmars motion samtidigt som man dricker mycket vatten.
Poängen med skämtet ovan är just det logiska felslutet "correlation does not imply causation" dvs det är inte pillren i exemplet ovan som gör att man går ner utan motionen. Men då det står på burken (eller i dieten eller vad det nu kan vara) och man börjar märka resultat efter man börjat knapra dessa så tillskriver man effekten till tabletterna.
LCHF funkar säkert till viss del för vissa men att tillskriva LCHF dessa mirakel som man läser om ibland är bara pinsamt. Lika mycket mirakel läser man om kristaller, medium, magiska druvjuicer som kyani etc, eller andra dagliga mirakel där man har gjort logiska felslut.
Det jag vet om LCHF är förövrigt från denna tråden på vetenskap och folkbildning.
http://www.vof.se/fo...hp?f=10&t=10765
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 11 November 2011 - 08:13.
Postad 11 November 2011 - 08:57
Jag ogillar LCHF av två anledningar:
1. Jag blir trycklös av det och tappar därför träningssuget. Ungefär som med IF. Under diet klipper jag kolhydraterna under perioder, men under bulk tycker jag inte det funkar alls.
2. Många som beter sig (inte du Lacto) som Apple-fanatiker där allt annat är skit och man är helt galen som äter något med kolhydrater i. På jobbet har vi ju folk som basunerar ut "AHHHHH, en kopp kaffe med GRÄDDE med 40% FETT i!!!!!" exakt varenda gång de dricker kaffe. Har jobbat i två år på det här jobbet nu, jag börjar ledsna på det att höra att han har creme fraiche med 34 % fett i maten som att det är helt unikt när de flesta kört det i alla år ändå. Det är samma sak på sambons jobb, medlemmar i LCHF-sekten som gastar hela tiden om hur överlägset det är. Konstigt nog är de i jäkligt dålig form trots denna fantastiska diet? Många som kör LCHF utan att försöka tvinga på andra dieten blir ju lite lidande av en klick med störiga individer.
Redigerat av Kamui, 11 November 2011 - 09:05.
Postad 11 November 2011 - 13:47
Varför använda argumentet att någon skidåkare (skidskytt är det väl?) vann ett OS-guld på LCHF när det finns typ tusen vinnare som proppar i sig kolisar? Det finns en vit man som sprungit under 10 sekunder på 100 meter, men det betyder inte att vita är bättre än svarta på sprintdistanser
Argumentet är klockrent till citatet från GAES och det motbevisar hans påstående med 100%.
Det är ingen som sagt att han är världsmästare eller är oslagbar, det motbevisar bara påståenden som kommer från personer med okunskap.
Jag ogillar LCHF av två anledningar:
Alla har vi olika anledningar till varför vi gillar saker och inte, jag gillar inte LCHF-freaks men jag gillar LCHF, jag gillar inte byggar-freaks fast jag gillar byggning, jag gillar inte audio-freaks men jag gillar high-end-audio.
Postad 11 November 2011 - 15:58
Innan du börjar ösa galla över ett citat gällandes en skidåkare kanske du ska läsa på lite. Jag finner det föga troligt att den här mystiska skidåkaren genomtgått ett dietprogram under längre tid. Men visst, har skidåkaren för avsikt att tappa några kilon inför ett OS, kan jag mkt väl tänka mig att han fått hjälp av en kostrådgivare för att ev minska ett par kg. Det är knappast ngn LCHF diet utan ett gammal hederlig beprövat koncept som bodybuildare kört med sedan urminnes tid.
Lacto. Du gör bara bort dig när du kallar det den här dieten för LCHF. Ungefär som att ngn skulle komma på ett nytt namn för vattnet som vi dricker, men det kanske du också gör snart eftersom du verkar tro på det mesta du läser i Amelia, veckorevyn eller liknande.
Återkom när du varit inom elitidrott eller stått på en scen och provat din älskade diet. Då får vi se vad ditt utlåtande blir i och med total avsaknad av kolhydrater
Vare sig du gillar Bodybuilders eller elitidrottsmän utan sållar dig till medelsvensson är resultatet och ekvationen den samma. SE TILL ATT DU FÖRBRUKAR DET DU STOPPAR I MUNNEN, INKLUDERAT DE LIVSNÖDVÄNDIGA KOLHYDRATERNA. Förutatt att du inte vill se ut som en vandrandepinne och dessutom försökar lura i övriga människor att du både är grov och besitter stora kunskaper i näringslära.
Om du ska fortsätta snacka strunt och faktiskt även ljuga kan jag tycka det är lika bra att du slutar skriva. Det kan vara så illa att det är ngn tonåring som rentutav tror på det du skriver här inne. Det vore katastrof i sådant fall då det du påstår vara bra faktiskt kan bli en fara för din hälsa.
G
Postad 11 November 2011 - 16:23
Ett tips på vägen Lacto. Tagga ner lite om saker du har noll koll på.
Om du ska fortsätta snacka strunt och faktiskt även ljuga kan jag tycka det är lika bra att du slutar skriva.
Vad är det jag har noll koll på och om vad har jag ljugit om?
Du har ju inte lyckats svara på en enda punk ovan som jag kommenterat, och DU uppmanar MIG att sluta skriva...?
På kort sikt kan ditt LCHF dravel vara bra, men då endast inför tävling eller under en begränsad period.
Så vad händer på lång sikt?
Vad är det som skiljer lågkolhydratsdiet på kort sikt vs lång sikt?
Innan du börjar ösa galla över ett citat gällandes en skidåkare kanske du ska läsa på lite.
Har du läst på själv? Du verkar ju inte ha nån koll på vem vi pratar om.
Lacto. Du gör bara bort dig när du kallar det den här dieten för LCHF.
"Den här dieten"?
Vi diskuterar LCHF så vad är det för fel med att kalla den LCHF?
SE TILL ATT DU FÖRBRUKAR DET DU STOPPAR I MUNNEN, INKLUDERAT DE LIVSNÖDVÄNDIGA KOLHYDRATERNA.
Kolhydrater är inte essentiellt, men du vet väl inte vad det betyder.
Redigerat av Lactoferrin, 11 November 2011 - 16:24.
Postad 11 November 2011 - 18:55
Där framkom det vid långtidsstudier att LCHF var den kost som gav snabbast och långvarigast resultat, om än ganska marginellt i det långa loppet.
Dessutom sade föreläsaren (nån doktor i näringslärafysiologitjofräs) att detta berodde på att vid ketos så är det en energiförlust vid omvandlingen till energi, så att istället för att man får i sig alla fettkalorier så får man i sig omkring 60-80% av de kalorierna istället.
Hursom så fortsatte han med sumobrottare som exempel. De är ju inte trådsmala
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 11 November 2011 - 18:56.
Postad 11 November 2011 - 20:40
Postad 11 November 2011 - 22:10
Rexa har en stor poäng i det han skriver beträffande viktnedgång i unga åldrar. Det här kan man givetvis även aplicera på folk som är lite äldre. Kroppen tar otroligt med stryk av viktnedgångar, men det vet du säkerligen. Jag vill inte veta vad du får all din information ifrån Lacto, men förmodligen går du på i stort sett vad som helst. Idag kommer det nya rön mer eller mindre varje månad om olika saker. Det enda som fortfarande håller är antalet kalorier i förhållande till vad man förbrukar, svårare behöver det inte vara... Att sätta ett namn på ngt som funnits hur länge som helst är på gränsen till nästan lika korkat. Du kan rada upp exempel på exempel om du vill lacto, men det är ändå bara en skit i havet gentemot den totala populationen. En skidåkare kontra flera hundra tusen åkare. Och dessutom tror jag inte du har ngn aning om hans kostprogram för resten av året heller. Och nej, jag har ingen som helst aning om vilken skidåkare du refererar till...
Men om jag ska refererar till en känd skidåkare så kan jag för skojs skull nämna Gunde Svan. Fråga honom hur högt kolhydrat intag han hade under sina aktiva karriär När du ändå passar på kan du även fråga om hans fettprocent...
Fortsätt sedan med att fråga samtliga lag inom Am fotboll i USA om dom skulle klara sig om dom ströp samtliga kolhydrater för spelarna???? Det finns en överhängande risk att du blir utskrattad och då räcker inte ramsan "hela Sverige skrattar" längre...
G
Postad 11 November 2011 - 23:21
Lite övriga dieter och testa för den som vill :-)
Saxat direkt från vof.se forumet (finns en ganska bra tråd om LCHF för den som är intresserade av studier, forskning etc både pro/con).
Kan ju dock säga att Annika Dahlqvist blev utsedd till årets förvillare ganska förtjänt (kan inte skyllas enbart på LCHF dock men däremot på hur hon framställer den som doktor dessutom!!)
Nedan är alltså antalet träffar på google dessa gav (saknas en del men inte jag som gjort listan)..
Atkins diet 780000
Weight-loss diet 723000
Health diet 707000
Vegetarian diet 658000
Mediterranean diet 291000
Herbal diet 196000
Hollywood diet 195000
Milk diet 175000
Vegan diet 156000
Fitness diet 139000
Macrobiotic diet 94000
Rice diet 70500
Energy diet 42600
Organic diet 29900
Beauty diet 28400
Apple diet 22100
Sex diet 19900
Doctor diet 19400
Moon diet 16400
LA shape diet 12300
Meridian diet 10600
Chocolate diet 10100
Montignac diet 7260
Love diet 6540
Chicken diet 5930
Healing diet 5770
Libido diet 5050
Beer diet 5020
Dream diet 4840
Model diet 4020
Auto diet 3610
Madonna diet 3070
Prayer diet 3020
Party diet 2590
Ayurveda diet 2290
Jesus diet 2190
Air diet 1990
Pleasure diet 1810
Potency diet 1230
Raspberry diet 1120
Addition diet 1080
Mega diet 904
Cheese diet 895
Bread diet 871
Pasta diet 702
Potato diet 669
Wave diet 643
Stone age diet 640
Peanut diet 615
Wine diet 597
Royal diet 573
Holistic diet 567
Nut diet 559
Color diet 528
Strawberry diet 526
Banana diet 515
Marshall diet 449
Sport diet 445
Yang diet 428
Elvis diet 369
Noodle diet 315
New England diet 304
Trance diet 300
Wisdom diet 271
Yogi diet 268
Rising diet 260
Aural diet 240
Hypnotic diet 237
Reiki diet 222
Algae diet 219
Sacred diet 216
Holy diet 208
Ocean diet 176
Orgasmic diet 169
Righteous diet 163
Heavenly diet 149
Tarot diet 146
Guru diet 145
Yin-yang diet 115
Lust diet 101
Melon diet 100
Krishna diet 98
Yin diet 87
Feng shui diet 85
Liberation diet 70
Cloud diet 63
Harmony diet 61
Aura diet 49
Karma diet 48
Atomic diet 26
Zonal diet 25
Forgiveness diet 24
Volcano diet 23
Abba diet 20
Cosmic diet 19
Tantric diet 18
Chakra diet 9
Qi diet 8
New dimension diet 7
Soulful diet 7
Kama sutra diet 6
Psi diet 5
Giga diet 4
Togetherness diet 4
Balcony diet 3
Subtraction diet 3
Infatuation diet 3
Supernatural diet 2
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 11 November 2011 - 23:24.
Postad 11 November 2011 - 23:42
LCHF 3400000
Den där listan måste vara rätt gammal iaf.
Metodiken för att få fram dessa resultat var inte helt sonika att bara söka på ett ord utan nedan.
Missvisande eller inte I dont know.Jag medger villigt att det vilar något patologiskt över nedanstående söksekvens (Google), men jag tycker att utfallet var fascinerande så jag lägger ut det i forumet. Jag sökte på Google (jag började med "vegetarian diet"), och lät "bantningsmetoder" som ploppade upp i resultatförteckningen bli nästa sökuttryck. På så sätt gav en timmes "arbete" följande förteckning, träffantalen angivna bredvid:
Men söker man bara på lchf diet så får man 74000 träffar och atkins diet ca 6 miljoner träffar, dock var det inte på detta sätt urvalet gjordes.
Sen så ska man ju inte automatiskt lägga ngn bäring på hur många träffar på google ett visst sökord ger för att det ska anses vara rättfärdigat.
Så denna övning var egentligen till för att bara lista alla möjliga dieter som florerar runt på nätet, så därför saknas det ju en del dieter.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 11 November 2011 - 23:56.
Postad 12 November 2011 - 00:38
Att ens bemöda att svara på dina tokigheter ser jag som tämligen meningslöst.
Jag har läst runt lite i den den här tråden och det spelar ingen roll vad ngn här inne försöker meddela till dig. Du tar ändå inte in informationen. Det måste visa att du antingen är hjärntvättad eller fullkomligt obstinat??? Om det är ngt annat som påverkar din åsikt är du givetvis välkommern att informera oss andra om din sjukdom.
Jag bemödar ju mig att svara på dina tokigheter, om du nu är så kunnig varför svarar du inte på det som ifrågasätts?
Med att jag inte "tar in informationen", betyder det att jag ska köpa allt du säger och inte ifrågasätta?
Du har kastat ur dig en hel del gamla myter och fördomar utan en enda förklaring till dina påstående utan säger bara att det är meningslöst att förklara, visar ju hur bred din kunskap är inom nutrition.
Du skriver som att det alltid är så utan undantag men nej kroppen tar inte alls otroligt med stryk oftast tvärt om.Rexa har en stor poäng i det han skriver beträffande viktnedgång i unga åldrar. Det här kan man givetvis även aplicera på folk som är lite äldre. Kroppen tar otroligt med stryk av viktnedgångar, men det vet du säkerligen.
Idag kommer det nya rön mer eller mindre varje månad om olika saker. Det enda som fortfarande håller är antalet kalorier i förhållande till vad man förbrukar, svårare behöver det inte vara...
Jag skriver det igen, vem har sagt motsatsen?
Att sätta ett namn på ngt som funnits hur länge som helst är på gränsen till nästan lika korkat.
Vad snackar du om här, vilket namn och vad är det som har döpts?
Du kan rada upp exempel på exempel om du vill lacto, men det är ändå bara en skit i havet gentemot den totala populationen. En skidåkare kontra flera hundra tusen åkare.
Vad betyder den jämförelsen? Alltså En mot tusen?
Och dessutom tror jag inte du har ngn aning om hans kostprogram för resten av året heller. Och nej, jag har ingen som helst aning om vilken skidåkare du refererar till...
Det är ganska komiskt att du som anser dig påläst om ämnet ändå har sån dålig koll, han har varit med mycket i media angående vinsten och speciellt sin kosthållning samt att han skrivit en bok om det.
Men om jag ska refererar till en känd skidåkare så kan jag för skojs skull nämna Gunde Svan. Fråga honom hur högt kolhydrat intag han hade under sina aktiva karriär När du ändå passar på kan du även fråga om hans fettprocent...
Och du har även där missat att Gunde sagt om han fick göra om sin karriär hade han inte ätit så mycket kolhydrater som han gjorde då.
Hur insatt är du egentligen i det här? Du sitter kvar i gamla kunskaper och har tydligen svårt att se att saker och ting inte riktigt är som man trodde förr.
Nu skall vi inte ta i så vi skiter på oss här *S* Inget är bra att köra för jämt
Varför inte då?
Postad 12 November 2011 - 01:05
Var i ligger ert problem ?
Det finns många som verkligen uppskattar LCHF och alla verkar vara friska och krya
Vetenskapen och människans historia talar för LCHF
Var hämtar ni er kunskap ?
Från Innebandytränaren eller Gymmet ?
Ni behöver i alla fall inte vara så förbaskat otrevliga om ni nu har en annan uppfattning !
Själv sitter jag med både utbildning och yrkeserfarenheter inom medicinsk vetenskap
Jag har dessutom personlig erfarenhet av LCHF
10 sista åren har jag levt efter liknande kosthållning och de 3 senaste efter LCHF
Jag mår bra, mina patienter mår bra och alla jag känner mår bra
Bättre än de flesta som äter "som vanligt"
Kolhydrater är inget som människan av naturen har behov av och har tillförts i vår kosthållning
i brist på fett och kött.
Det fanns tider då människan i stort sätt bara haft tillgång till kolhydrater och kött varit bristvara
Under dessa tider har människan inte mått så bra
Historiskt, har människan levt på kött, fisk och fetter och det är människans naturliga kost
Potatis, ris och pasta är ganska nytt och om vi ser till hela vår historia < 1% av vår tid på jorden.
Vill man äta potatis, ris, pasta, socker, mjöl osv och mår bra av det, så skall man så göra
Vill man leva efter LCHF är det också okey
Men det är inte okey att amatörer som ni, sitter och hånar människor som söker kontakt
i ett gemensamt intresse på ett forum som detta.
Jag kan informera er om att ni är ganska okunniga och att det vore bättre om ni lämnade denna
tråden tyst och stilla och låtsas som att ni aldrig varit här. Samt att Admin raderar era milt sagt okunniga inlägg i debatten.
Naturligtvis skall man ifrågasätta och ni har er fulla rätt att vara skeptiska
Men ni hånar och bär er mycket dumt åt !
Redigerat av MalcomX, 12 November 2011 - 01:35.
Postad 12 November 2011 - 02:19
GEAS, MOVIEMAN och WMADOSS
Var i ligger ert problem ?
Det finns många som verkligen uppskattar LCHF och alla verkar vara friska och krya
Vetenskapen och människans historia talar för LCHF
Var hämtar ni er kunskap ?
Från Innebandytränaren eller Gymmet ?
Ni behöver i alla fall inte vara så förbaskat otrevliga om ni nu har en annan uppfattning !
Själv sitter jag med både utbildning och yrkeserfarenheter inom medicinsk vetenskap
Jag har dessutom personlig erfarenhet av LCHF
10 sista åren har jag levt efter liknande kosthållning och de 3 senaste efter LCHF
Jag mår bra, mina patienter mår bra och alla jag känner mår bra
Bättre än de flesta som äter "som vanligt"
Kolhydrater är inget som människan av naturen har behov av och har tillförts i vår kosthållning
i brist på fett och kött.
Det fanns tider då människan i stort sätt bara haft tillgång till kolhydrater och kött varit bristvara
Under dessa tider har människan inte mått så bra
Historiskt, har människan levt på kött, fisk och fetter och det är människans naturliga kost
Potatis, ris och pasta är ganska nytt och om vi ser till hela vår historia < 1% av vår tid på jorden.
Vill man äta potatis, ris, pasta, socker, mjöl osv och mår bra av det, så skall man så göra
Vill man leva efter LCHF är det också okey
Men det är inte okey att amatörer som ni, sitter och hånar människor som söker kontakt
i ett gemensamt intresse på ett forum som detta.
Jag kan informera er om att ni är ganska okunniga och att det vore bättre om ni lämnade denna
tråden tyst och stilla och låtsas som att ni aldrig varit här. Samt att Admin raderar era milt sagt okunniga inlägg i debatten.
Naturligtvis skall man ifrågasätta och ni har er fulla rätt att vara skeptiska
Men ni hånar och bär er mycket dumt åt !
Först och främst var i mina inlägg har jag visat på den tonen du antyder jag har visat?
Jag är ingen byggare eller äter efter dessa dieter själv (då jag haft kunskapen om kalori in=ut de senaste 20 åren och den funkar utmärkt för mig) jag är bara en hängiven skeptiker och älskar vetenskap. Så när jag ser ngt som verkar lite för bra för att vara sant (inom hifivärlden finns det ju en del av detta som flera av er säkert vet) så läser jag på i forum där personer vet vad dom pratar om där det främst pratas vetenskap och inte massa "min mamma käkade bla bla, anekdoter som har 0 bäring".
Så jag har som sagt 0 erfarenhet av LCHF (jag har även 0 erfarenhet av att vara i rymden men betvivlar inte att man vart där).
Misstolka nu inte sista meningen.
Jag vill inte klanka ner på ngn som använder sig av LCHF och mår bra av detta (lläs tillskriver LCHF dieten detta) utan tycker då att ni gott kan fortsätta.
Men tro inte på allt som skrivs om LCHF och vad det kan bota, och hej och hå.
Och livslängden var ca 30 år :-)
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 November 2011 - 02:27.
Postad 12 November 2011 - 03:34
Inga problem, jag har själv varit elitidrottsman på landslagsnivå och har även mångåriga studier vad gäller kost inom idrotten i mitt bagage.Nja själv hämtar jag min erfarenhet av 20 år byggning och att jag driver ett gym i lika många år.
Och... jag är inte okunnig/amatör som du inbillar dig.
Häng med mig på ett par pass med din LCHF-fantasi och du kommer kvida i många dar
- " medicinsk vetenskap " .... vänligen presentera resultaten.
Du kan ju ringa Björn Ferry, som ännu är aktiv idag, så kan du försöka hänga på honom om du törs.
Din erfarenhet säger mig ingenting och de flesta byggare har noll koll på både sin egen kropp och vad de stoppar i sig.
Det finns det också studier på
Redigerat av MalcomX, 12 November 2011 - 04:04.
Postad 12 November 2011 - 04:00
Det berodde först och främst på andra faktorerOch livslängden var ca 30 år :-)
Medellivslängden var ganska kort även efter att människan tagit till sig kolhydraterna i sin kost, så tro inte att det är kolhydraterna får oss att leva längre.
Jag tycker att ni skall läsa på lite mer om vad de olika näringsämnena har för betydelse för människan och de andra köttätande djuren. Fundera på om de andra djuren äter mackor till frukost och potatis till steken
Hoppas att ni inte tror att Tigern skulle fördubbla sin livslängd om så skulle vara.
Läste att någon av er tog kineserna som ett exempel och att de var smala trots att de äter massor av ris.
Har den personen någon som helst kunskap om vad kineser äter och hur de ser ut ?
En kollega på universitetet i Shanghai kan intyga att denna fördom inte har någon som helst förankring i verkligheten.
Läs på och lär om fettets betydelse för människan och framför allt vad som händer i kroppen om man minskar intaget av kolhydrater och ersätter detta energiintag med fett.
Med det säger jag inte att det skulle vara negativt att äta kolhydrater eller att man inte skulle må minst lika bra som den som inte gör det. Men för en del personer, fungerar LCHF mycket bättre och de mår mycket bättre.
De blir inte sjuka av det och de får inte ett kortare liv.
Jag har naturligtvis forskat på mig själv och med min medicinska expertis, har jag full kontroll på vad som sker i min kropp.
Tycker faktisk att denna sidan beskriver ganska bra vad som sker eller inte sker med LCHF
http://www.kostdoktorn.se
Bläddra runt lite bland länkarna, så ökar säkert er förståelse lite grann.
Förhoppningsvis kan ni kanske visa lite mer respekt för de som lever efter LCHF metoden
Postad 12 November 2011 - 04:42
Naturligtiv har jag även egen erfarenhet både från mig själv och kompisar beträffande olika upplägg i dieter. Sedan vill jag även tillägga att jag läser en hel del om kost och tar även del av olika idrottares träningsupplägg samt deras olika kostprogram och har på så vis tillskansat mig en hel del information genom åren.
Min poäng med inläggen från första början är att det är urbota korkat att kalla ngt för LCHF diet då man under flera flera år innan ngn fick för sig att göra business av namnet använt sig av det här sättet för att gå ner i vikt.
Jag vill även påvisa att jag själv prövat att träna utan kolhydrater under några perioder i mitt liv. Bör det tilläggas att jag aldrig varit i såpass dåligt skick som de gångerna. Återhämtningen tog onormalt lång tid. Trycket försvann helt och hållet samt att uthålligheten inte hänger med. Är det ngt positivt? Svarar man ja på den frågan kan man fortsätta med att strypa kolhydraterna och endast käka grönsaker + fett + protein.
Vidare skulle jag vilja ha en redogörelse för varför vi människor inte levde speciellt länge förr i tiden? Nu är jag inte så urbota dum att jag endast tror att det har att göra med människan inte åt kolhydrater. Men det skulle inte förvåna mig om just kosthållningen spelade roll. På senare år har vi blivit allt mer medvetna. Ursrpunget till den kunskapen har flera skäl, forskingen har blivit bättre, folk har säkerligen insett att de senaste årens kost har varit förkastlig i synnerhet med kombinationen av stress vilket är en stor bov i dagens samhälle. Vi har helt enkelt kommit till en punkt där flera människor sparkat bakut och kör på den enkla vägen. För de här människorna har just LCHF blivit en räddning, just därför att det är enkelt. Hur svårt är det att bara tänka kött, fett och grönt? Men därmed inte sagt att det är bra för kroppen. Det är bara att kolla sig omkring bland sina vänner och deras vänner. Hur många har inte provat LCHF, Atkins eller GI? Troligtvis känner vi flera som kört de här olika varianterna. Det tragiska är dock att flertalet kör det i flera olika perioder, pga att dom inte orkar med dieten, dom blir dåliga mm. Sedan går dom upp sina kilon igen för att i ett senare skede hoppa på programmet igen. Jojjo bantning i dess värsta form. Samtidigt sitter bokförläggare och gnuggar sina händer för att dom kan sälja ytterligare böcker till omgång nr 2, 3, 4, 5 av dieten. Sedan blir det givetvis inte bättre av att forskare spär på myten om att dieten är såpass fantastiskt....
Och ja det var jag som skrev om Asiater. Det kan bero på att jag bott utomlands i flera omgångar i mitt liv. Bla i Peking, Saudiarabien, Indien och USA. Sedan får din forskarkollega säga vad han vill. Har du själv varit utomlands överhuvudtaget eller tar du bara in information som andra skriver till dig?
Till sist vill jag tillägga att jag har inte klankat ner på den kolhydratfattiga dieten under en begränsad tid. Inte heller har jag sagt att det inte passar för alla, snarare tvärtom. Är man rejält överviktig tror jag att en kolhydratfattig kost i många fall kan vara en start till en förändring. Och för en kraftigt överviktig person tror jag det är viktigt att se resultat med en gång så att personen inte tröttnar och ger upp. Sedan bör man dock fasa in personen i en normal kosthållning där man säkerligen kan tänka sig för att inte äta allt för mycket kolhydrater.
Återigen, tränar man tungt och är inom eliten bör man dock glömma det här med lowcarb, det håller inte. Jag har själv provat. Och som sagt jag har spelat Am football i både Sverige och i USA. Nämn lowcarb för en näringsfysiolog i ett footballslag, ja du vet säkert svaret själv....
Må bäst allesammans och ursäkta om jag trampat ngn på tårna
G
Postad 12 November 2011 - 07:21
Sedan vill jag även tillägga att jag läser en hel del om kost och tar även del av olika idrottares träningsupplägg samt deras olika kostprogram och har på så vis tillskansat mig en hel del information genom åren
Men om du har det som du påstår, hur har det undgått dig att flera idrottare kan tävla på low carb eller att det går utmärkt att leva på LCHF?
Det har skrivits mycket om det den senaste tiden och det har kommit massor av studier på low carb men du kanske bara läst sånt som kommit från livsmedelsverket eller företag som AXA.
Min poäng med inläggen från första början är att det är urbota korkat att kalla ngt för LCHF diet då man under flera flera år innan ngn fick för sig att göra business av namnet använt sig av det här sättet för att gå ner i vikt.
Det här är tredje gången jag ställer frågan, du verkar undvikan, varför?
Är det Atkins du tänker på?
Vidare skulle jag vilja ha en redogörelse för varför vi människor inte levde speciellt länge förr i tiden?
Det kan väl inte vara så svårt att lista ut men jag vänder på frågan till dig, vad är det med kolhydrater som gör att människans liv har förlängts?
Men därmed inte sagt att det är bra för kroppen.
Förklara varför det inte är bra för kroppen, det är ju väldigt tydligt att kolhydrater inte är bra för kroppen vilket även livsmedelsverket påpekar.
Det tragiska är dock att flertalet kör det i flera olika perioder, pga att dom inte orkar med dieten, dom blir dåliga mm.
Säg nån diet som människan har lätt för att hålla?
Till sist vill jag tillägga att jag har inte klankat ner på den kolhydratfattiga dieten under en begränsad tid
Ställer även den här frågan igen, förstår inte varför du inte svarar måste bero på okunskap, varför endast under en begränsad tid?
Postad 12 November 2011 - 12:03
Tycker faktisk att denna sidan beskriver ganska bra vad som sker eller inte sker med LCHF
http://www.kostdoktorn.se
Kostdotktorn är inget jag fullt ut (läs inte alls) skulle lita på då denne och Dahlqvist verkar cheerypicka lite i vissa studier och på nötet ang saker som dom anser stödja deras ideer ang LCHF som svaret på det mesta.
Han är iaf inte objektiv när det kommer till LCHF det är en sak som är säker.
Och självklart inser jag att LCHF kosten knappast är orsaken till den korta livslängden för tex neanderthalarna. Dom behövde ju självklart INGEN bantar diet utan åt vad dom kom över, dom hade kunnat trycka i sig killovis med socker och ändå varit slimmade för gissa vad dom motionerade (om än ofrivilligt).
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 November 2011 - 12:07.
Postad 12 November 2011 - 13:31
Jag tror att du har missat poängen med LCHF och att du allt för mycket tror på det som står i "skolboken"
Din "skolbok" är skriven med utgångspunkt från samma bristfälliga forskning som livsmedelsverket baserar
hela sin verksamhet på.
Tycker du fortsätter insinuera att du själv vet allt pga dina egna upptäckter i livet och att vi andra är lurade,
ljuger och är dumma.
Därför vill jag inte diskutera med dig
Men jag skall ge dig ett råd.
Om du skall träna samtidigt som du testar LCHF, så lär dig först vad som är LCHF och hur man skall äta
Det framgår klart att du har missuppfattat vikten av att ersätta kolhydratintaget med fett och varför och att det tar ett tag innan kroppen fullt ut ställer om.
Redigerat av MalcomX, 12 November 2011 - 13:57.
Postad 13 November 2011 - 07:28
För mig är den här debatten i alla fall färdig.
"Debatt"?
Det enda du bidragit med är okunskap i bla nutrition och samhällskunskap samt klagar på andras inlägg att det är fel och ljug när du själv besitter kunskap på gymnasienivå.
Du pratar i nattmössan i alla dina inlägg och har inte en enda gång kunnat påpeka vad som är fel i andras inlägg och inte kunnat förklara dina egna påhittade uttalanden.
Att lägga ner så mycket tid och engagemang på att visa sin okunskap som du gör är mest pinsamt, att du som ska vara gymägare och ha mångårig erfarenhet inom "branchen" inte förstår bättre är oxå lustigt men du läser väl bara det som står i Body och speciellt dom innan år 2010.
Nästa gång du beblandar dig i en tråd och vill visa vad du går för, läs på innan så du har nån hum om vad ämnet innebär och inte luta dig på vad du läst i Aftonbladet.
Oftast är det okunskapen som är anledningen till att personer är emot LCHF men efter att dom har läst på lite mer inom nutrition så börjar dom inse att dom själva haft fel hela tiden och börjar se saker och ting på ett annat sätt.
GAES, släpp din gamla uråldriga lära och ifrågasätt myterna du får höra/hört så kommer du till slut inse att du blivit lurad i alla år och att Livsmedelsverket är den största lögnaren.
Postad 14 November 2011 - 11:45
/ En annan gammal Am. Fotbollsspelare i landslaget/superserien
Postad 14 November 2011 - 11:59
Herregud Lacto.... unna dig köp utav kurslitteratur och bänka fram analytiska arbetsmetodiker för på ditt aktuella "forskningsområde" aka högstadieläsning utav bodytidningar, så kommer du ingen vart.
Mayokliniken, lyle mcdonald, karolinska etc visar top10 nyttigaste ämnen i världen, toppas utav kolhydrater.
Det ena bär blåbär, det andra är havre (med höga antiinflammatoriska egenskaper likt omega3), etc etc.
Kroppen besparar muskelprotein under nattens sömn ifall man intagit kolhydrater innan läggsdags enligt Lyle mcdonalds undersökningar. Detta för att blodsockret inte kan hållas stabilt utan insulin. (i vardagen klaras det utav fasta, men inte på natten).
Efter träning för snabbare återhämtning och dämpning utav nervceller (B6 etc.), muskelglykogeninlagring etc.
Kör som mig - Periodisk fasta 19 timmar varannan dag och 6 dagar i veckan 60g kolhydrater per dag med 2 måltider per dag.
På lördagen den 7de dagen så unnar jag mig efter HIIT utomhus, kanske 300-350g!
Träna smart paragrafyttaren Lacto så kommer resultaten
Postad 14 November 2011 - 12:41
Herregud Lacto.... unna dig köp utav kurslitteratur och bänka fram analytiska arbetsmetodiker för på ditt aktuella "forskningsområde" aka högstadieläsning utav bodytidningar, så kommer du ingen vart.
Vad i mina inlägg anser du är fel eller har du bara nåt emot mig generellt eftersom du ofta klagar på att jag skrivit något, aldrig på vad jag skrivit?
Att du håller med GEAS till 100% tycker jag är konstigt med tanke på att du verkar insatt i ämnet men så kanske inte är fallet.
Jag har ju fått bättre resultat än dig och jag blir inte bannad på forum som du blir så nåt eller några fel gör du ju.
Postad 14 November 2011 - 16:37
Skulle kolhydrater vara utav ondo generellt?
Mayokliniken, lyle mcdonald, karolinska etc visar top10 nyttigaste ämnen i världen, toppas utav kolhydrater.
Det ena bär blåbär, det andra är havre (med höga antiinflammatoriska egenskaper likt omega3), etc etc.
Kroppen besparar muskelprotein under nattens sömn ifall man intagit kolhydrater innan läggsdags enligt Lyle mcdonalds undersökningar. Detta för att blodsockret inte kan hållas stabilt utan insulin. (i vardagen klaras det utav fasta, men inte på natten).
Efter träning för snabbare återhämtning och dämpning utav nervceller (B6 etc.), muskelglykogeninlagring etc.
Kör som mig - Periodisk fasta 19 timmar varannan dag och 6 dagar i veckan 60g kolhydrater per dag med 2 måltider per dag.
På lördagen den 7de dagen så unnar jag mig efter HIIT utomhus, kanske 300-350g!
Havre och Blåbär är ju inte en ren kolhydrat. Det innehåller mer än kolhydrater?
"100g blåbär = 8.9g,kolhydrater varav sockerarter: 6.4g " ?
http://www.recepthja....se/blabar.html
Är väl i så fall snarare mikronutrienter som skulle göra blåbär "nyttiga" snarare än kolhydraterna (sockret) de innehåller.
Postad 14 November 2011 - 16:48
Ett tips till dig Lacto, bry dig inte om Hakuna.Vad i mina inlägg anser du är fel eller har du bara nåt emot mig generellt eftersom du ofta klagar på att jag skrivit något, aldrig på vad jag skrivit?
Jag har ju fått bättre resultat än dig och jag blir inte bannad på forum som du blir så nåt eller några fel gör du ju.
Han har agerat självutnämnd "expert" på tv delen av forumet i flera år nu utan att ens ha ägt en plasma eller annan "platt-tv" själv.
Han är en sån som läser en massa på nätet och broschyrer och anser sig däremed vara fullärd i ett ämne. Just därför han bl.a blev bannad på Body.se.
Redigerat av masse70, 14 November 2011 - 18:11.
Postad 14 November 2011 - 20:02
Vem vill gå omkring som "bulkig" till synes i en skjorta med storlek L när man kan gå i S med exempelvis 4,4% BF?
Mina resultat är mest troligen överlägsna dina! Definitionen på mina gamla foton och storleken volymmässigt är något du inte ens kmr förbi. Dessutom är råstyrkan bättre - 50 kg i dips på 71,8 kg. Slå det
Nu lämnar jag tråden! Ni ungar får trolla
Redigerat av Unregistered1734, 14 November 2011 - 20:29.
Postad 14 November 2011 - 20:35

Dessutom är hans rullar 100 ggr bättre än vrålapan Lees.
Postad 14 November 2011 - 21:03
Kolhydrater är inget vi behöver till skillnad från protein och fett.
Har inte gått ur ketos på 4 år, jag tränade och tävlade i bodybuilding innan jag började med denna diet. De senaste 4 åren med max 20-30 gram kolhydrater om dagen har tagit min fysik till nästa nivå. (Har såklart kolhydratladdat inför tävlingar dock). Kombinerar detta med periodisk fasta, äter bara 2 måltider per dag. Tränar fastande på morgonen med endast aminosyretillskott.
Kolhydrater i alla dess former är rent skit om ni frågar mig. Det tar ett tag att ställa om till fettdrift och de är under denna omställningsperiod de flesta ger upp och säger att träning utan kolhydrater är skit.
Är dock ganska så tyst om min diet, diskuterar väldigt sällan kost på gymmet och med andra tränande för att många är så jävla dryga. Folk kan hålla föreläsningar om hur omöjligt det är att bygga muskler utan kolhydrater, hur svag och orkeslös man blir och hur världen går under. När folk frågar för mycket om min diet så säger jag bara att jag går på ketodiet, CKD, och de kan de flesta tåla. Dock inte att jag alltid skippar kolhydraterna.
Postad 14 November 2011 - 21:19
Haha typiskt att du skulle vilja hävda dig.
Typiskt att du inte svarar på frågorna du får men det är väl enklare att smita undan.
Mistersteel
"Är dock ganska så tyst om min diet"
Förstår det, många träningsmänniskor är hårt inlärda att man måste ha KH, det är A och O i alla gamla träningsböcker etc och har även tryckts på från livsmedelindustrin och SLV. Det var även på den tiden då mättat fett var förbjudet så då verka det logiskt att fylla på med mycket KH.
Strongt att hålla dig i ketos så länge, jag är nästan aldrig i ketos.
Postad 14 November 2011 - 21:49
Att du tycker att kolhydrater är skit är din uppfattning och uppskattning.
Dock så talar vetenskapliga undersökningar emot din kunskap
Man blir "lean" om man äter kolhydrater på kvällen. Läs http://suppversity.b...l-make-you.html (auktoriteten MARTIN BERKHAN som samarbetar med LYLE MCDONALD och robert WOLFE). Enorma statusforskare i staterna.
För mycket fett i kosten oavsett slag på tom. kort sikt, kan skada hjärnan! Så ut med LCHF
Solfrizzi et al. The role of diet in cognitive decline. J Neural Transm. 2003 Jan;110(1):95-110.
Kalmijn S. Fatty acid intake and the risk of dementia and cognitive decline: a review of clinical and epidemiological studies.
J Nutr Health Aging. 2000;4(4):202-7.
Molteni et al. A high-fat, refined sugar diet reduces hippocampal brain-derived neurotrophic factor, neuronal plasticity, and learning.
Neuroscience. 2002;112(4):803-14.
EN SVENSK UNDERSÖKNING
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mycket-fett-i-mat-skadar-hjarnan_364736.svd
Ni borde alla förlita er mer på forskning än att skada hjärnan och kropp. Man blir långt ifrån fet av kolhydrater. Synd för er att ni inte fattade sådant för typ 1 år sedan
Redigerat av Unregistered1734, 14 November 2011 - 21:51.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
23 bilder
151 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?