Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Legend *

920 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HS U350 (Hörlurar) 0 (0) Inga priser
HTC Legend (Mobiltelefoner) 9 8.943924 (106) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 13 August 2010 - 11:57

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag har också 1.31.405.5 och om det funnits någon senare så har de förmodligen dragit tillbaka den pga buggar eller annat

Ah, det låter ju som en mkt rimlig förklaring! ;)

Postad 13 August 2010 - 14:43

Don Karnage
  • Don Karnage
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ska slå till på en Legend snart tror jag, blir ett fint lyft från min halvtrasiga SE k770 ;)
Känns som den har lagom storlek och pris för mig, men ska känna lite extra på Desire innan jag bestämmer mig.

Tror ni att det är lika bra att köpa luren kontant eller finns det någon operatör som har en fin deal på Legend+abbonemang?
Hittils har jag inte hittat något lockande, verkar som man mest bara kan spara runt 200 kr, då känns det inte värt att operatörslåsa.

Redigerat av Don Karnage, 13 August 2010 - 14:45.

Postad 13 August 2010 - 15:01

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Ska slå till på en Legend snart tror jag, blir ett fint lyft från min halvtrasiga SE k770 ;)
Känns som den har lagom storlek och pris för mig, men ska känna lite extra på Desire innan jag bestämmer mig.

Tror ni att det är lika bra att köpa luren kontant eller finns det någon operatör som har en fin deal på Legend+abbonemang?
Hittils har jag inte hittat något lockande, verkar som man mest bara kan spara runt 200 kr, då känns det inte värt att operatörslåsa.

Ny har jag inte tittat på legend eller desire just,
men när jag tittat på andra lurar på halebop så har det blivit betydligt mer i rabatt.
Har en desire själv och är super nöjd!

Postad 13 August 2010 - 15:13

hajnes
  • hajnes
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Var inne på OnOff idag och tittade på en Legend. Dock så hade dom bara en "dummy" model utan riktig skärm osv.
Det som oroade mig var att färgen var bort skavd på flera ställen, hoppas att det bara är så för att det är en butiksmodell eller blir den skavd så att färgen försvinner???

Redigerat av hajnes, 13 August 2010 - 18:53.

Postad 13 August 2010 - 16:10

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Var inne på OnOff idag och tittade på en Legend. Dock så hade dom bara en "dummy" model utan riktig skärm osv.
Det som oroade mig var att färgen var bort skavd på flera ställen, hoppas att det bara är så för att det är en butiksmodell eller blir sen skavd så att färgen försvinner???

Lite svårt att skava bort aluminiumfärg från aluminium ;) Det är juten metall till större delen av skalet :P

Postad 13 August 2010 - 18:57

hajnes
  • hajnes
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Lite svårt att skava bort aluminiumfärg från aluminium ;) Det är juten metall till större delen av skalet :P

Det trodde jag oxå, därför blev jag lite orolig i affären för det såg för j***igt ut.
Antar att det berodde på att det var en "butiksmodell".

Postad 14 August 2010 - 12:25

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Har nu köpt på mig en HTC Legend och flyttar till Kanada nästa vecka. Hur funkar det med 3G nätet där? Någon skillnad?

Postad 14 August 2010 - 23:40

Don Karnage
  • Don Karnage
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Ny har jag inte tittat på legend eller desire just,
men när jag tittat på andra lurar på halebop så har det blivit betydligt mer i rabatt.

Ok, synd att inte halebop har dom modellerna.
Kikade på Telias erbjudanden för Legend med abbonemang, och de tjänade man inte direkt nåt på.
24månaders 'Prata På med mobilsurf' var det som passade mig bäst
(99kr/mån, 79öre öppningsavgift, 29 öre/min och 29 öre/sms till alla. Samt 1GB surf i 6mbit/s.)
totalkostnad för telefon plus abbonemanget blir då 6440 kr.

Det blir betydligt dyrare än det andra alternativet jag hade - att köpa Legend löst för 3790 kr och lägga till Tele2 Kompis student för 19kr/mån samt Mobilsurf medium för 69kr/mån.
Likvärdig eller bättre abbonemang (fria sms till alla, men lite högre minuttaxa) och totalpriset blir då bara 5 902 kr.

Misstänker att man måste ta ett dyrt abbonemang om man ska kunna tjäna nåt på att köpa det tillsammans med telefonen.

Har nu köpt på mig en HTC Legend och flyttar till Kanada nästa vecka. Hur funkar det med 3G nätet där? Någon skillnad?

Det suger stenhårt i USA vad jag hört. De har ju exempelvis än idag inte ens videosamtal, för att nätet inte klarar det. Men Kanada är ju generellt sett bättre, så hoppas de inte har det lika illa :)

Redigerat av Don Karnage, 15 August 2010 - 00:15.

Postad 16 August 2010 - 12:44

JohanS
  • JohanS
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min Legend, samtalsvolymen är galet hög.
Jag har sänkt, via knappen på sidan av telefon, till det lägsta. Ändå kan jag (och alla omkring mig...) tydligt höra den jag pratar med om jag håller luren 30 cm från örat.
Finns det fler ställe att ändra volymen på? Jag har inte högtalartelefonen påkopplat, det har jag kollat.
Jag använder telefonen till samtal, kalender, mail och surf, så jag bryr mig inte om ex musik hörs dåligt bara jag inte blir döv när jag pratar i telefon...

Redigerat av JohanS, 16 August 2010 - 12:45.

Postad 16 August 2010 - 13:08

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Jag har sänkt, via knappen på sidan av telefon, till det lägsta. Ändå kan jag (och alla omkring mig...) tydligt höra den jag pratar med om jag håller luren 30 cm från örat.
Finns det fler ställe att ändra volymen på? Jag har inte högtalartelefonen påkopplat, det har jag kollat.
Jag använder telefonen till samtal, kalender, mail och surf, så jag bryr mig inte om ex musik hörs dåligt bara jag inte blir döv när jag pratar i telefon...

Du måste sänka den medans du pratar i telefonen, alltså när samtalet är uppkopplat.

Trycker du ner på volymknappen annars sänker du bara ringsignalen...

/Jocce

Postad 16 August 2010 - 14:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Du har inte lykats slå på högtalartelefon då?

Postad 16 August 2010 - 15:18

JohanS
  • JohanS
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jocce81: Det är det jag gör, den är i botten.

Goldstar: Nej, kontrollerat och den är av.

Värdelöst, jag får ge telefonen till min halvdöva farmor.

Postad 17 August 2010 - 07:08

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Jocce81: Det är det jag gör, den är i botten.

Goldstar: Nej, kontrollerat och den är av.

Värdelöst, jag får ge telefonen till min halvdöva farmor.

Då är mitt tips att göra en total åtewrställning, hjälper inte det så lär du tyvärr få lämna in den :blink:

/Jocce

Postad 17 August 2010 - 12:48

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej, måste bara säga att det var folk som pratade om damm under skärmen i htc legend, eller desire. Har nån av er fått det? Jag har själv en Legend och innan jag köpte den så funderade jag på att verkligen köpa den för att det stör så enormt mycket! Men jag tror att jag gjorde rätt iaf :blink:

Postad 17 August 2010 - 14:48

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Hej, måste bara säga att det var folk som pratade om damm under skärmen i htc legend, eller desire. Har nån av er fått det?

Dammfritt här. Har själv inte hört något om detta problem.

Postad 17 August 2010 - 20:11

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ja, för mej är det inte heller några problem, hoppas att de inte kommer i framtiden heller :rolleyes: Satt en timme idag för att få inställningarna till mms, jag har halebop hallå om någon undrar. Man skall i alla fall gå in på Inställningar-Trådlöst och nätverk-Mobilanätverk-Åtkomstpunktsnamn- Halebop MMS och där skriver man in de manuella inställningarna. Jag försökte först med att göra de automatiska inställninarna i telefonen, men fick ett SMS om att de inte fungerade, jag skulle gå in på halebop.se och fixa dem där, men det gick inte heller, så jag fick göra dem manuellt. Då visste jag inte var jag skulle trycka in dem så jag fick kontakta HTC:s kundsupport (det rekommenderades nämligen av halebop. Första gången jag ringde så hjälpe en man mig med insällningarna, men det räckte inte, det gick fortfarande inte att mms:a så jag ringde en gång till och då fungerade det :blink:

Postad 17 August 2010 - 20:29

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag vet att det inte har med tråden att göra men hur gör man användarbilden så att den inte hamnar på ett personligt foto utan som "Visningsbild" ? Snälla svara snabbt

Postad 18 August 2010 - 16:36

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Varför kan man inte ladda upp videoklipp till youtube via 3g?
Känns ju som en halt meningslös om man måste ha wifi..

Postad 22 August 2010 - 12:55

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Nån som kör med custom rom? Isf vilken kan rekommenderas, det finns ju flera att välja på hos xda

Postad 24 August 2010 - 13:06

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vet någon hur mna spelar in telefonsvarare på telefonen? Har gått in på inställningar och kollat men det fungerar inte särskilt bra :) Hoppas någon "Spesialist", eller någon som kan det svarar!!

Postad 24 August 2010 - 14:45

Rospigg
  • Rospigg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vet någon hur mna spelar in telefonsvarare på telefonen? Har gått in på inställningar och kollat men det fungerar inte särskilt bra :) Hoppas någon "Spesialist", eller någon som kan det svarar!!

Hej! Alltså du här ju inte telefonsvararen i telefonen. Den har du hos din operatör. Dit har du ett kortnummer dit du ringer och gör alla inställningar, det är även dit du ringer för att lyssna av meddelanden.
Så ta o kolla upp vad din operatör har för nummer till sin tjänst.

Postad 24 August 2010 - 16:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Nu har HTC släppt version 3.0 av HTC Sync till bla Legend. Men folk verkar inte så impade om man säger så...

HTC uppdaterar synkroniseringsverktyg – HTC Sync 3.0

Postad 24 August 2010 - 17:31

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Nu har HTC släppt version 3.0 av HTC Sync till bla Legend. Men folk verkar inte så impade om man säger så...

HTC uppdaterar synkroniseringsverktyg – HTC Sync 3.0

Försökte ladda ner det men gick inte :)
Fick 404 hela tiden :)

/Jocce

Postad 24 August 2010 - 17:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Försökte ladda ner det men gick inte :)
Fick 404 hela tiden :)

Det funkar för mig. Skriver du in rätt serienummer? Konstigt nog heter filen _HTC Wildfire_setup_3.0.5422.exe men den funkar nog för Legend.

Redigerat av distortion2, 24 August 2010 - 17:58.

Postad 24 August 2010 - 19:00

Jocce81
  • Jocce81
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Det funkar för mig. Skriver du in rätt serienummer? Konstigt nog heter filen _HTC Wildfire_setup_3.0.5422.exe men den funkar nog för Legend.

Jodå, kommer till att jag skall välja vilken location, men sen får jag 404...

Men provar igen imorron...

/Jocce

Postad 02 September 2010 - 15:40

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hallå? Knänns som om denna tråden har dött lite, har inte hänt något på en vecka minst! Tycker det är lite tråkigt men själv kan jag inte skriva så mycket för min telefon har blivit stulen så det finns inte så mycket att skriva om! Vet inte vart jag vill komma men har alla fått ordning p åsin legend eller vad är haken? Ha det bra Mvh KB

Postad 02 September 2010 - 15:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hallå? Knänns som om denna tråden har dött lite, har inte hänt något på en vecka minst! Tycker det är lite tråkigt men själv kan jag inte skriva så mycket för min telefon har blivit stulen så det finns inte så mycket att skriva om! Vet inte vart jag vill komma men har alla fått ordning p åsin legend eller vad är haken? Ha det bra Mvh KB

Min legend har funkat klockrent sen första dagen, det enda är att jag fortfarande funderar på att lägga in en mer slimad custom rom, men inte kommit till skott än :)

Postad 02 September 2010 - 19:47

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Har haft problem med att inte kunna koppla upp sig mot det mobila internetet.Men gjorde en fabriksåterställning och har inte haft dom problemen sen dess.Det är det enda krångel jag haft med den.
Annars har den funkat utan några som helst som problem.Har inga planer på att roota den eller nåt sånt,kör med Launcherpro och har ändrat utseendet på homescreen och lite annat.Är supernöjd.Bästa telefonen jag ägt. :wub:

Postad 03 September 2010 - 17:56

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Min legend har funkat klockrent sen första dagen, det enda är att jag fortfarande funderar på att lägga in en mer slimad custom rom, men inte kommit till skott än :unsure:

Det verkar bra, skall nog få en ny Legend snart, men självrisken på telefonen är 1500 kr :wub: Så ett tips är att alltid ha den i fickan

Postad 03 September 2010 - 19:57

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Ingen som hört nått om när Froyo kommer till legenden, behöver funktionen så man kan installera appz på sd, minnet börjar bli fullt i telefonen, kommer ju tom att få avinstallera för att kunna uppdatera :) Eller om nån vet nån custom rom där kameran funkar och är froyobaserad så är det ett alternativ.

Postad 03 September 2010 - 22:12

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Ingen som hört nått om när Froyo kommer till legenden, behöver funktionen så man kan installera appz på sd, minnet börjar bli fullt i telefonen, kommer ju tom att få avinstallera för att kunna uppdatera :) Eller om nån vet nån custom rom där kameran funkar och är froyobaserad så är det ett alternativ.

Det finns en diskussionstråd för det på HTC's facebooksida. Där verkar det senaste vara att Froyo kommer till Legend innan september är slut. Hoppas att det stämmer.

Postad 03 September 2010 - 22:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det finns en diskussionstråd för det på HTC's facebooksida. Där verkar det senaste vara att Froyo kommer till Legend innan september är slut. Hoppas att det stämmer.

Alla företag verkar försöka tvinga en till att bli medlem på facebook för att få info :) Hoppas bara det är rätt så vi inte behöver vänta så länge till, dock är det bättre att vänta lite och få en buggfri version än att de skickar ut något halvfärdigt.

Postad 05 September 2010 - 18:40

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 914 inlägg
  • 0
En kamrat har en HTC Legend och han har pinkod för både simkort och skärmlås aktivt? Och han vill ta bort detta och jag försökte hjälpa honom men utan att lyckas. Går in under säkerhet och vill alltså avaktivera kodlås, men hur?

/Lennart

Postad 05 September 2010 - 18:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

En kamrat har en HTC Legend och han har pinkod för både simkort och skärmlås aktivt? Och han vill ta bort detta och jag försökte hjälpa honom men utan att lyckas. Går in under säkerhet och vill alltså avaktivera kodlås, men hur?

/Lennart

Gå in på säkerhet och bocka ur begär grafiskt lösenord (om det nu var det han hade) han kan behöva skriva in lösenordet för att ändringen ska gälla, har inet testat att använda lösen.

Gå ner till "Ställ in lås för simkort" och klicka på det markera av "Lås Sim-kort" här får man säkert slå pinnkoden för att göra ändringen.

Postad 05 September 2010 - 20:25

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vet någon om froyo kommer att vara gratis eller kommer det att kosta skjortan? Jag är inte i behov av att "slösa" pengar direkt.

Postad 05 September 2010 - 20:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Vet någon om froyo kommer att vara gratis eller kommer det att kosta skjortan? Jag är inte i behov av att "slösa" pengar direkt.

Gratis, har inte hört att nån tar betalt för uppdateringar av android

Postad 05 September 2010 - 21:15

J-Lol
  • J-Lol
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Står i valet och kvalet (finns åt **** för många modeller! :) ) men det lutar mer och mer åt en Legend. Jag kommer använda min telefon till samtal, sms, internet, kolla svt play och ted.com och framför allt till Spotify. Undrar därför hur ni som redan äger en tycker att dessa funktioner rullar? Problem? Spotify är eg det viktigaste, hur är ljudet? Antar att synken funkar på samma sätt som till ajjfone? Skärmen är mindre jmf med konkurrenterna, ngt man stör sig på när man kollar film/svt play?

Desire går ju inte att få tag på och Galaxy gillar jag inte. Legends format känns helt rätt då jag ofta tycker att alla fräsiga lurar är för stora.

Postad 06 September 2010 - 08:53

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Står i valet och kvalet (finns åt **** för många modeller! :( ) men det lutar mer och mer åt en Legend. Jag kommer använda min telefon till samtal, sms, internet, kolla svt play och ted.com och framför allt till Spotify. Undrar därför hur ni som redan äger en tycker att dessa funktioner rullar? Problem? Spotify är eg det viktigaste, hur är ljudet? Antar att synken funkar på samma sätt som till ajjfone? Skärmen är mindre jmf med konkurrenterna, ngt man stör sig på när man kollar film/svt play?

Desire går ju inte att få tag på och Galaxy gillar jag inte. Legends format känns helt rätt då jag ofta tycker att alla fräsiga lurar är för stora.

Ja allt fungerar mycket bra. Ljudet med lurar är det inget fel på. Gillar Amoled skärmen, och webläsaren som fyller ut hela skärmen vilket gör att det funkar bra att surfa. Det var därför jag köpte den, att formatet kändes helt rätt.

Postad 06 September 2010 - 09:33

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Står i valet och kvalet (finns åt **** för många modeller! :( ) men det lutar mer och mer åt en Legend. Jag kommer använda min telefon till samtal, sms, internet, kolla svt play och ted.com och framför allt till Spotify. Undrar därför hur ni som redan äger en tycker att dessa funktioner rullar? Problem? Spotify är eg det viktigaste, hur är ljudet? Antar att synken funkar på samma sätt som till ajjfone? Skärmen är mindre jmf med konkurrenterna, ngt man stör sig på när man kollar film/svt play?

Jag har Spotify i Legend, fast jag har i ärlighetens namn inte använt det så mycket. Ljudkvalitén beror väl mest på vilka lurar du använder men jag har inte använt det tillräckligt för att svara på hur den är.
Man stör sig inte på den mindre skärmen, men när man lånar en Desire så blir man lite avis/sugen. Jag valde Legend pga det mindre formatet och jag är fortfarande nöjd med mitt beslut. Vill kunna ha mobilen i fickan utan att det stör.

edit: det jag är mest missnöjd med i Legend är kameran, tycker inte att det blir bra bilder. Men de jag känner som har Desire är inte nöjda heller så det är väl en HTC-grej. Min gamla SonyEricsson gav bättre bilder och det tycker jag är surt.

Redigerat av distortion2, 06 September 2010 - 09:34.

Postad 06 September 2010 - 11:27

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Står i valet och kvalet (finns åt **** för många modeller! :lol: ) men det lutar mer och mer åt en Legend. Jag kommer använda min telefon till samtal, sms, internet, kolla svt play och ted.com och framför allt till Spotify. Undrar därför hur ni som redan äger en tycker att dessa funktioner rullar? Problem? Spotify är eg det viktigaste, hur är ljudet? Antar att synken funkar på samma sätt som till ajjfone? Skärmen är mindre jmf med konkurrenterna, ngt man stör sig på när man kollar film/svt play?

[1]
Jag hade föredragit Desire pga. synligt kraftfullare hårdvara vilket kan visa sig att vara en stor fördel när Android uppdateras (till 3.0 osv...). Om det inte vore nog så är HTC Desire = Google Nexus One. Det innebär att mjukvaruuppdateringar kommer nå Desire betydligt snabbare än andra telefoner + under en längre tid. Det hade inte förvånat mig om Legend ägare får vänta sjukt länge på en OS uppdatering (som HTC Hero ägare) + om t.ex. Galaxy S får inga mjukvaruuppdateringar efter Android OS 3.0
[2]
Desire har 2,5 ggr mer pixlar vilket är en märkbar fördel om man surfar.
Desire spelar in video i HD. Desire har sedan 2-3 veckor tillbaka fått Android OS 2.2 vilket har lagt till riktigt bra funktioner som att telefon kan bli WLAN router osv...

CDON & Phone House verkar ha de i lager. Move it medan telefonerna finns kvar :(
Väljer du TPH, se till att köpa i butik, deras internetsaldo är inte det pålitligaste...

Redigerat av algorithm, 06 September 2010 - 11:28.

Postad 06 September 2010 - 15:41

J-Lol
  • J-Lol
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tack för fina förklaringar. Kameran har jag mer och mer accepterat att den inte kommer hålla någon vidare klass. Får väl se till att ta med min D80 lite oftare...

text

Ja, det är väl det där med framtidssäkerhet som jag funderar lite på. Skärmen ska nog inte vara några problem och jag gillar som sagt det smuttare formatet på Legenden. Fast å andra sidan, säg den lever och tillfredsställer mig i 2 år, då kan (eller, då VILL) jag antagligen köpa en ny lur... Men jag ska definitivt vänta med en ev beställning tills HTC släppt sina nyheter den 15/9. Lurar köper jag då, MW600 eller vad de hette verkar inte vara så pjåkiga. Vill gärna kunna byta låt o pausa musiken m dem, då slipper jag ta upp telefonen när jag cyklar/är utomhus i den norrländska vintern.

Postad 06 September 2010 - 17:05

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Gratis, har inte hört att nån tar betalt för uppdateringar av android

Ok, var kommer man i så fall kunna uppgradera sin "Lur"?

Postad 06 September 2010 - 17:09

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Uppdateringarna tankar man hem via internet direkt till telefonen, "OTA" som det kallas.

Postad 06 September 2010 - 18:05

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Inställningar>Om telefonen>Uppdatera/sök programvara.
Eller någon liknande sökväg iaf...

Uppdateringen sker via telefonen själv, den sköter resten (OTA - over the air)
Du behöver inte ansluta den till datorn eller liknande.

Postad 06 September 2010 - 18:10

Knäckebrorsan
  • Knäckebrorsan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Inställningar>Om telefonen>Uppdatera/sök programvara.
Eller någon liknande sökväg iaf...

Uppdateringen sker via telefonen själv, den sköter resten (OTA - over the air)
Du behöver inte ansluta den till datorn eller liknande.

Det verkar ju bra. Tack för hjälpen!

Postad 07 September 2010 - 21:22

k_k
  • k_k
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Vilket märke passar bäst till htc när man köper minneskort? Spelar det någon roll? Kommer ihåg att det spelade roll när man köpte till systemkameran.

En annan fråga, repas displayen lätt? Är det värt att köpa ett skydd till dispalyen eller kan man bara satsa på ett fodral till hela telefonen?

Postad 08 September 2010 - 07:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Vilket märke passar bäst till htc när man köper minneskort? Spelar det någon roll? Kommer ihåg att det spelade roll när man köpte till systemkameran.

En annan fråga, repas displayen lätt? Är det värt att köpa ett skydd till dispalyen eller kan man bara satsa på ett fodral till hela telefonen?

Jag har provat några olika bla sandisk och kingston, nu har jag ett Transcend 8gb class6 och det funkar utmärkt med vilket som, men jag skulle inte köpa nått under class6 oavsett märke.

Jag tycker inte den är särskilt känslig, har inget skydd och har den i fickan när jag jobbar ibland ihop med verktyg och har inte en repa än :)

Postad 08 September 2010 - 07:36

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Någon som testat appen Super Security?

Postad 08 September 2010 - 09:55

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Har inte hunnit kolla i tråden men är det någon som vet vad man kan göra när skärmen stänger ner sig under samtal och krånglar när man skall starta upp den för att koppla ned samtal. Är grymt frustrerande när man man måste fippla flertalet gångerinnan man kan koppla ner samtal.

Postad 08 September 2010 - 10:09

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

[...] och krånglar när man skall starta upp den för att koppla ned samtal. Är grymt frustrerande när man man måste fippla flertalet gångerinnan man kan koppla ner samtal.

Jag fattar nog inte vad du menar med att starta upp telefonen för att koppla ner samtal. Jag trycker bara på knappen för att avsluta samtal, that's it. Verkar enklast så :)

edit: jag läste visst inte ordet "skärm". Det är alltså skärmen som stänger av sig. Den gör väl det om man pratar länge antar jag. Då får du väl trycka på power-knappen innan du kopplar ner samtalet? Jag har aldrig reagerat på att det skulle vara ett problem men det kanske det är?

Redigerat av distortion2, 08 September 2010 - 10:11.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.