* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *
1319 svar till detta ämne
Postad 31 August 2010 - 06:42
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Det enda jag har installerat förutom det som medföljer telefonen är tre spel, alla på minneskortet. Detta betyder alltså att man är väldigt begränsad i utrymme? Verkar ju lite oroligt. Jag menar, en sådan här telefon vill man ju kunna fylla på med en hel del grejor, och det lär ju bli en del till slut.. Oroväckande måste jag säga.
Ja, men det är klart, standardminnet är inte så stort och precis som en vanlig hårddisk där operativsystemet ligger är det inte nyttigt att fylla den till max. Standardminnet används antgligen som virtuellt minne då man installerar och installerar man större spel krävs det säkert en del plats? Jag hade också några spel, appar och extra widgets där. Jag antar att du lagt så att foton och filmer du tar hamnar på extrakortet?
Postad 31 August 2010 - 07:37
Horizons
-
Horizons
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ja, men det är klart, standardminnet är inte så stort och precis som en vanlig hårddisk där operativsystemet ligger är det inte nyttigt att fylla den till max. Standardminnet används antgligen som virtuellt minne då man installerar och installerar man större spel krävs det säkert en del plats? Jag hade också några spel, appar och extra widgets där. Jag antar att du lagt så att foton och filmer du tar hamnar på extrakortet?
Jo men jag tycker man ska kunna ha mer än tre spel på telefonen, speciellt med ett minneskort.
Redigerat av Horizons, 31 August 2010 - 07:37.
Postad 31 August 2010 - 08:40
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jo men jag tycker man ska kunna ha mer än tre spel på telefonen, speciellt med ett minneskort. 
Jag kan, Har inte fyllt en minsta kb av originalminnet Ställ bara om så att allt du laddar ner/installerar kommer på minneskortet
Postad 31 August 2010 - 08:48
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Då jag gör detta kommer jag först hit : http://www.samsung.c.../supportMain.do
Sen klickar jag på "Här kan du uppgradera Samsung Galaxy Spica" och då kommer jag hit: http://www.samsung.c...ices/index.html
Sen väljer jag Galaxy Spica i rullmenyn. Är det denna du menar? Det står inte att det är KIES någonstans.
Sen undrar jag om man alltid ska ta ur SIM-kortet när man ansluter till KIES?
Det är inte frågan om att uppgradera Spica utan från den första websidan skall Du söka efter Galaxy Spica och sedan efter Mjukvara, där Du finner Kies. Nej, man behöver inte ta ur SIM-kortet.
Postad 31 August 2010 - 13:17
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag försöker använda Bluetooth till att höra på radion. När jag spelar upp musik på Waven så kan jag höra musiken via BT (och till BT hörande handsfree), men när jag försöker samma sak med radion så hörs det ingenting. I manualen står det på sidan 76 att man skall ange en PIN-kod, men det finns inget läge där man kan skriva in någon kod. F.ö. går det ju att höra musik via BT utan någon kod.
Har ni kopplat Waves radio via BT?
Postad 31 August 2010 - 14:06
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
undrar när vi får XXJH3 så vi kan ladda ner den via kies
Resten av europa börjar vara uppdaterat
Är bada 1.0.2 och stödjer OTA uppdateringar av telefonen(Äntligen) Och exakt det samsung sverige sa aldrig skulle komma
hjärndöda är dom på samsung sverige iaf....
Postad 31 August 2010 - 19:30
Horizons
-
Horizons
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag kan, Har inte fyllt en minsta kb av originalminnet Ställ bara om så att allt du laddar ner/installerar kommer på minneskortet
Jag har gjort det. Det är ju det som är det lustiga.
Postad 31 August 2010 - 20:08
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Det är inte frågan om att uppgradera Spica utan från den första websidan skall Du söka efter Galaxy Spica och sedan efter Mjukvara, där Du finner Kies. Nej, man behöver inte ta ur SIM-kortet.
Jag har gjort som du skrev, men KIES märker inte att Waven är ansluten. På Waven står det att den är ansluten till datorn. Att det ska vara så svårt för ett så stort företag som Samsung att fixa KIES! De senaste dagarna har telefonen börjat bli seg också. När jag inte rört den på ett tag och trycker på upplåsningsknappen tar det 5 sekunder innan jag kan dra fingret över skärmen för att öppna. Som om den hänger sig. Kan bero på att jag laddat hem några spel och inte sparat dem på minneskortet iofs. Jag vill ha en uppdatering av telefonen NU och så ska det bli så här! Buhuuu! ;-)
Postad 31 August 2010 - 20:11
Horizons
-
Horizons
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fick lite mer info från Samsung Apps support. Det måste finnas minst 4 gånger ledigt minne i telefonen för att något ska installeras, men när det väl är installerat så är det ursprunglig storlek. Spelet är på ca 235 mb. Vilket betyder att det krävs ca 940 mb ledigt på telefonen för att installationen ska lyckas.
Vad jag inte blir riktigt klar med är hur man tyder minnesstatusen. Går jag in på minnesstatus och sen gemensamt minne så får jag upp flera olika sektioner (3 st). Den som jag tror gäller för installation av spel är den sista sektionen som innehåller "Bada-program". Här är 74 mb upptaget och i sektionen finns 904 mb ledigt - vilket betyder att det är här det saknas utrymme - om jag förstått det rätt.
Om man inte installerat något från Samsung Apps - borde "Bada-program" vara 0 då?
Sen undrar jag om man bör ändra något i inställningar-minne-standardminne? Här står nämligen allt på telefonen. Det enda jag ändrat till minneskortet är inställningar-program-installationsinställningar.
Redigerat av Horizons, 31 August 2010 - 20:13.
Postad 01 September 2010 - 17:37
Sawave
-
Sawave
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej igen!
Har lyckats fixa så jag kan uppgradera med kies genom att installera kies för galaxy spica. Men nu helt plötsligt kommer ett nytt problem. När jag ska uppgradera så säger programmet "Det finns inte tillräckligt med minneskapacitet för en uppgradering ( En minneskapacitet större än pfs-filen krävs - 24 MB)". Och självaste telefonen har 540 MB ledigt. Något som har också haft detta problem men lyckats fixa det? Vore tacksam för hjälp. Detta börjar verkligen irritera mig nu...
M.V.H
Sawave
Testade på en annan dator. Där börja den ladda ner uppdateringen men sen så "kopplades mobilen ur" så den inte kunde installera den... Detta är sjukt! Problem problem problem problem..................
Efter flera försök och installera om kies fler ggr lyckades jag få uppgraderingen!
Redigerat av Sawave, 01 September 2010 - 19:00.
Postad 02 September 2010 - 15:45
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Jiha. Då kör man bada 1.0.2. OTA tillgängligt. Wow. det händer saker nu.   Jag tycker det känns som en helt ny telefon. mindre uppdateringar i gränssnittet lite varstans. me like
Redigerat av xarfez, 02 September 2010 - 15:52.
Postad 02 September 2010 - 16:46
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
mm såg den kommit nu xarfez
Tycker det tog tid för att komma i sverige
Släpptes ju för nästan en vecka sen och har suttit och väntat sen dess
Men äntligen så =)
samsung konto för att kunna uppdatera.....
###### skit måste jag kanske regga mig nu
Redigerat av Blomkungen, 02 September 2010 - 16:58.
Postad 02 September 2010 - 17:09
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
mm såg den kommit nu xarfez
Tycker det tog tid för att komma i sverige
Släpptes ju för nästan en vecka sen och har suttit och väntat sen dess Men äntligen så =)
samsung konto för att kunna uppdatera..... ###### skit måste jag kanske regga mig nu
berätta gärna om du hittar något kul. men det verkar mest vara någon e-postbugg och wifisymbolen. samt kunna ändra signal på e-post och sms. (lite nya färger i FB appen)
Postad 02 September 2010 - 17:11
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
berätta gärna om du hittar något kul.
men det verkar mest vara någon e-postbugg och wifisymbolen. samt kunna ändra signal på e-post och sms. (lite nya färger i FB appen)
lås telefonen kolla där uppe helt guld för mig att kunna se allt utan att låsa upp telefonen
Postad 02 September 2010 - 17:12
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
lås telefonen
kolla där uppe helt guld för mig att kunna se allt utan att låsa upp telefonen
Jag tycker dock det var negativt, skitfult ;-). Och vet inte om det är en bugg, men förr kunde jag tända mobilen när den inte var låst med menyknappen. Detta verkar ej möjligt längre.
Postad 02 September 2010 - 17:16
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag tycker dock det var negativt, skitfult ;-).
Och vet inte om det är en bugg, men förr kunde jag tända mobilen när den inte var låst med menyknappen. Detta verkar ej möjligt längre.
inte mycket annat jag hittar lite snabbare känns det dock
Postad 02 September 2010 - 18:15
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jiha. Då kör man bada 1.0.2. OTA tillgängligt. Wow. det händer saker nu.

Jag tycker det känns som en helt ny telefon. mindre uppdateringar i gränssnittet lite varstans. me like
Hur får Du Bada 1.0.2?
Postad 02 September 2010 - 19:11
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Hej!
Jag har lite problem med telefonen :
Går jag in på Samsung apps och vidare in på någon mjukvara för att ladda ner så står det att jag behöver uppdatera telefonen.
När jag kopplar upp den i Kies så säger den att ingen uppdatering är möjlig?
Mjukvaran som finns i min telefon är enligt följande :
S8500XXJF1/S8500OXBJED
Denna blev jag tvungen till att lägga in manuellt förra gången då Kies mer eller mindre brickade min telefon.
Några förslag? De hade ju varit skönt om man slapp göra manuella uppdateringar varje gång.
MVH
Postad 02 September 2010 - 19:28
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Hur får Du Bada 1.0.2?
viktig citering med gigantiska bilder :/ men uppdatera genom kies avvakta bara Lär komma till dig på några timmar också
Postad 02 September 2010 - 19:40
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag tog bort alla spel för att se till att telefonminnet hade tillräckligt med minne. Tyvärr märker inte KIES av att telefonen är kopplad till datorn med USB. På telefonen står det att den är ansluten.
Jag har installerat KIES för Galaxy Spica , men det funkar ju inte!
Funderar på att lämna in den till 3 igen och be dem uppdatera den. Då får man vänta på den en vecka!
Postad 02 September 2010 - 20:40
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hur får Du Bada 1.0.2?
Via KIES.
Postad 02 September 2010 - 20:52
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hej!
Går jag in på Samsung apps och vidare in på någon mjukvara för att ladda ner så står det att jag behöver uppdatera telefonen.
S8500XXJF1/S8500OXBJED
Denna blev jag tvungen till att lägga in manuellt förra gången då Kies mer eller mindre brickade min telefon.
Några förslag? De hade ju varit skönt om man slapp göra manuella uppdateringar varje gång.
MVH
Jag tror inte alla får uppdatering exakt samtidigt, för då hade systemet säkert kraschat! Vänta någon dag annars!
Postad 02 September 2010 - 21:31
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
andra badamobilen announcad billigare version av vår LCD skärm, samma hårdvara dock, runt 2500 Wave 732 ska den heta http://samsung.hdblo...-video-preview/kör dom på med bada då, tycker det verkar gå bra framåt med 1.0.2 nu också "Just installed JH3, the ugly pinch-zooming is still there, but the speed of the dolphin browser is awesome now, not choppy anymore, just like on the iphone "
Redigerat av Blomkungen, 02 September 2010 - 23:44.
Postad 03 September 2010 - 16:17
sagoga
-
sagoga
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Hej!
S8500XXJF1/S8500OXBJED
MVH
Har Du den senaste Kies? Det skall nu vara 1.5.1.10074_2.
Postad 03 September 2010 - 19:34
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Har Du den senaste Kies? Det skall nu vara 1.5.1.10074_2.
Har installerat det nu men det gör ingen skillnad? Kan det vara så att den version som jag har installerad nu är den senaste? Jag vill passa på och fråga om man kan flytta installerad mjukvara ex bada program och liknande från telefonminnet till externa minnet(SDHC)?
Postad 04 September 2010 - 15:12
Horizons
-
Horizons
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Någon mer än jag som får meddelande om att Kies måste uppdateras och när man gör det så händer inget, programmet startar bara om? Detta händer när man ska gå in på Samsung Apps.
Sen fattar jag fortfarande inte varför jag får meddelande om att det inte finns tillräckligt med minne för att installera ett spel. Jag har två spel i telefonen och båda är på minneskortet (fast jag har inte en aning om hur man ska se ifall de verkligen är det). Installation är satt att ske direkt till minneskortet. Jag kan förstå att det krävs virtuellt minne för att installera och som Samsung Apps support sa så krävs det fyra gånger så stort minne än originalstorlek vid installation - men var kan jag se hur mycket minne som finns ledigt och vilket minne är det? Går man in på minnesstatus så står det bara olika sektioner men jag är inte hundra på vilken som är just för det så kallade virtuella minnet.
Postad 04 September 2010 - 23:32
dumonde
-
dumonde
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hur uppdaterar man mobilens firmware? När jag kör uppdatering genom Kies (win7), så får jag upp detta:
Untitled_1.jpg 71.17K
0 Antal nerladdningar
Någon som vet?
Postad 05 September 2010 - 08:23
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Hur uppdaterar man mobilens firmware? När jag kör uppdatering genom Kies (win7), så får jag upp detta:
Untitled_1.jpg 71.17K
0 Antal nerladdningar
Någon som vet?
Vi ser uta att ha samma problem förutom då att versionen på telefonen skilje något. Har du flashat din telefon manuellt (Utanför Kies)?
Postad 05 September 2010 - 10:35
dumonde
-
dumonde
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Vi ser uta att ha samma problem förutom då att versionen på telefonen skilje något. Har du flashat din telefon manuellt (Utanför Kies)?
nope, inget sådant.
Postad 05 September 2010 - 14:27
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
nope, inget sådant.
avvakta på att den kommer till er också troligtvis ett senare tillverkningsnummer på eran mobil och dom kör det i cluster
Postad 05 September 2010 - 14:39
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
avvakta på att den kommer till er också troligtvis ett senare tillverkningsnummer på eran mobil och dom kör det i cluster
Om det nu är så, borde inte Samsung support kunna förklara det? De sa ju till mig att de inte skulle vara några problem alls. Var har du fått informationen ifrån?
Postad 05 September 2010 - 14:46
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Om det nu är så, borde inte Samsung support kunna förklara det? De sa ju till mig att de inte skulle vara några problem alls. Var har du fått informationen ifrån?
jag chansar eftersom uppdateringen har kommit i vågor hela tiden och gjort det med alla uppdateringar än så länge och samsung sverige är ingen ide att lita på
Postad 05 September 2010 - 14:51
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
jag chansar eftersom uppdateringen har kommit i vågor hela tiden och gjort det med alla uppdateringar än så länge
och samsung sverige är ingen ide att lita på
Samsung sverige är amatörer. Jag frågade varför jag inte kunde uppdatera samsungapps som man får meddelande hela tiden om. Svaret blev att jag måste ha något kritiskt fel på min telefon och var tvungen att lämna in den till något serviceställe. Mitt svar till dem blev att detta måste de kunna lösa via en uppdatering, eftersom jag inte är ensam om problemet. Och vipps, så kom uppdateringen till nya bada och problemet var löst.
Postad 06 September 2010 - 08:27
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Hmm detta ser inte bra ut. Har försökt få hjälp från olika Wave forum men jag sitter fortfarande med en telefon som säger att den behöver uppdateras men Kies vill inte genomföra någon uppdatering.
Dessutom så har jag hittat ett annat problem. Startar jag Navigering så står det efter ett kort tag att den inte kunde starta navigerings motorn?
Postad 06 September 2010 - 13:30
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hmm detta ser inte bra ut. Har försökt få hjälp från olika Wave forum men jag sitter fortfarande med en telefon som säger att den behöver uppdateras men Kies vill inte genomföra någon uppdatering.
Dessutom så har jag hittat ett annat problem. Startar jag Navigering så står det efter ett kort tag att den inte kunde starta navigerings motorn?
Provat http://www.mysamsungwave.com/ ?
Postad 06 September 2010 - 13:35
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Provat http://www.mysamsungwave.com/ ?
Ja de e ett av de ställena jag sökt hjälp utan framgång. Just nu ser det ju ut som att man får lämna in den på service. Visst jag skulle kunna flasha den själv men att hitta exakt den mjukvaran som man ska lägga in är ju inte självklart.
Postad 06 September 2010 - 14:18
yeah-sus
-
yeah-sus
-
Användare
-
-
189 inlägg
min arbetskompis hade samma problem men genom att installera kies på en xp dator löste det sig
Postad 06 September 2010 - 14:21
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
min arbetskompis hade samma problem men genom att installera kies på en xp dator löste det sig
Tack för tippset! Jag har ju självklart ingen dator med XP på men ska se om jag kan ragga tag i en. Detta tyder iallafall på att det troligen lagras en del saker i regedit som Kies använder och som då hanteras olika i XP och Window7. Har sett poster där man gått in i regedit och ändrat versioner för att kunna köra uppdateras, kanske detta jag borde titta närmare på?
Postad 06 September 2010 - 17:13
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Man blir besviken var gång den svenska supporten öppnar munnen. Jag har kontaktat dem om att jag hade problem med att samsungapps i mobilen ville uppdatera sig men att det alltid dök upp felmeddelande och stängdes ner. Deras svar blev första gången att det var ett kritiskt fel på mobilen och behövde lämnas in till ett serviceställe. Mitt svar blev att jag inte trodde det var realistiskt av dem att ta in flera hundra mobiler för detta problemet då det är ett vanligt problem bland användarna. Nu svarade de igen med följande svar: Det finns ingen officiell uppdatering ute för denna telefon, om något fel uppstår med produkten så behöver du skicka in den för en serviceundersökning om du vill få problemet åtgärdat.
Hur kan det då komma sig att jag fick bada 1.0.2 häromdagen? Naturligtvis mailade jag dem och frågade hur dem kunde behandla den svenska marknaden så.
Postad 06 September 2010 - 17:26
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Man blir besviken var gång den svenska supporten öppnar munnen. Jag har kontaktat dem om att jag hade problem med att samsungapps i mobilen ville uppdatera sig men att det alltid dök upp felmeddelande och stängdes ner.
Deras svar blev första gången att det var ett kritiskt fel på mobilen och behövde lämnas in till ett serviceställe. Mitt svar blev att jag inte trodde det var realistiskt av dem att ta in flera hundra mobiler för detta problemet då det är ett vanligt problem bland användarna.
Nu svarade de igen med följande svar:
Hur kan det då komma sig att jag fick bada 1.0.2 häromdagen? Naturligtvis mailade jag dem och frågade hur dem kunde behandla den svenska marknaden så.
Nä jag kan inte annat än hålla med, i 99% av fallen så vill de att man ska skicka telefonen på service. Dessutom har de ingen koll på vad som egentligen händer inom Samsung, man får inge uppdateringar om att det finns ny firmware på gång och de tar inte tag i alla de firmware problem som användare uppenbarligen har. Hade jag valt telefon idag kan jag lungt säga att jag inte valt Samsung Wave, visst den är fortfarande snyggast/smidigast men man vill ju kunna nyttja telefonen som alla andra pekskärms telefoner.
Postad 06 September 2010 - 17:50
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Nä jag kan inte annat än hålla med, i 99% av fallen så vill de att man ska skicka telefonen på service. Dessutom har de ingen koll på vad som egentligen händer inom Samsung, man får inge uppdateringar om att det finns ny firmware på gång och de tar inte tag i alla de firmware problem som användare uppenbarligen har. Hade jag valt telefon idag kan jag lungt säga att jag inte valt Samsung Wave, visst den är fortfarande snyggast/smidigast men man vill ju kunna nyttja telefonen som alla andra pekskärms telefoner.
Jag hade faktiskt fortfarande köpt telefonen. Den är i en klass för sig imo.
Postad 06 September 2010 - 18:05
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag hade faktiskt fortfarande köpt telefonen. Den är i en klass för sig imo.
Ja snygg och smidig e den och mjukvaran flyter, men den fungerar långt ifrån som den ska. Visst får man ta sådana saker när det är första versionen, men kan inte företaget bakom telefonen leverera bra support och information så kan de behålla sina telefoner.
Postad 06 September 2010 - 18:23
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Ja snygg och smidig e den och mjukvaran flyter, men den fungerar långt ifrån som den ska. Visst får man ta sådana saker när det är första versionen, men kan inte företaget bakom telefonen leverera bra support och information så kan de behålla sina telefoner.
Jag har aldrig haft problem med min förutom då samsungapps-biten. Men det gick ju alltid at tladda ner via kies så jag var inte så missnöjd
Postad 06 September 2010 - 18:41
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag har aldrig haft problem med min förutom då samsungapps-biten. Men det gick ju alltid at tladda ner via kies så jag var inte så missnöjd 
Okay? - Fungerar hotmail klienten för dig? För mig laddar den ner de senaste 200 mailen som finns i korgen även om de är lästa, för att få en uppdatering måste man ta bort och läsa om. - Fungerar MSN klienten alls för dig? - När telefonen har legat lite och du tar upp och trycker på upplåningsknappen en gång, visar den första sekunden inte en föråldrad tid? - När du väljer senaste i Samsung App store, ser du då endast de absolut senaste applikationerna? - När du får uppdatering på dina apps och går in för att uppdatera dem får du då inte upp en lista med allt du har laddat ner, även det som du har raderat? Dessutom ingen uppdateringar trotts att det står att det finns ett par stycken? - Fungerar GPSen som den ska om du tycker på Navigerings ikonen? - Stänger aldrig din telefon av sig själv eller ringer något nummer? - Får du aldrig varning om att resurserna är slut och att du måste stänga ner program trotts att du inte har så många igång? Jag kan säkert göra listan längre. Jag skulle tilloch med kunna tänka mig en IPhone istället för Samsung Wave och de e inte illa med tanke på att jag håller avstånd mot allt som är Apple i vanliga fall.
Redigerat av Unregistered30026, 06 September 2010 - 18:43.
Postad 06 September 2010 - 20:33
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Okay?
- Fungerar hotmail klienten för dig? För mig laddar den ner de senaste 200 mailen som finns i korgen även om de är lästa, för att få en uppdatering måste man ta bort och läsa om.
- Fungerar MSN klienten alls för dig?
- När telefonen har legat lite och du tar upp och trycker på upplåningsknappen en gång, visar den första sekunden inte en föråldrad tid?
- När du väljer senaste i Samsung App store, ser du då endast de absolut senaste applikationerna?
- När du får uppdatering på dina apps och går in för att uppdatera dem får du då inte upp en lista med allt du har laddat ner, även det som du har raderat? Dessutom ingen uppdateringar trotts att det står att det finns ett par stycken?
- Fungerar GPSen som den ska om du tycker på Navigerings ikonen?
- Stänger aldrig din telefon av sig själv eller ringer något nummer?
- Får du aldrig varning om att resurserna är slut och att du måste stänga ner program trotts att du inte har så många igång?
Jag kan säkert göra listan längre. Jag skulle tilloch med kunna tänka mig en IPhone istället för Samsung Wave och de e inte illa med tanke på att jag håller avstånd mot allt som är Apple i vanliga fall.
u got me. men jag kan leva med att microsoft inte har så bra stöd i den, använder varken hotmail eller msn.
Postad 06 September 2010 - 21:55
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Okay?
- Fungerar hotmail klienten för dig? För mig laddar den ner de senaste 200 mailen som finns i korgen även om de är lästa, för att få en uppdatering måste man ta bort och läsa om.
hotmails problem fortfarande som det sades direkt från början
- Fungerar MSN klienten alls för dig? samma problem
- När telefonen har legat lite och du tar upp och trycker på upplåningsknappen en gång, visar den första sekunden inte en föråldrad tid?
nej
- När du väljer senaste i Samsung App store, ser du då endast de absolut senaste applikationerna?
efter appstore uppdateringen ja
- När du får uppdatering på dina apps och går in för att uppdatera dem får du då inte upp en lista med allt du har laddat ner, även det som du har raderat? Dessutom ingen uppdateringar trotts att det står att det finns ett par stycken? det är dock fail, Men vissa jag avinstallerat visas inte
- Fungerar GPSen som den ska om du tycker på Navigerings ikonen?
japp, Funkar perfekt och har hjälpt mig i några bökiga situationer redan
- Stänger aldrig din telefon av sig själv eller ringer något nummer?
aldrig någonsin hänt
- Får du aldrig varning om att resurserna är slut och att du måste stänga ner program trotts att du inte har så många igång?
jo, Vid tung surfning innan senaste uppdateringen, Nu funkar det perfekt, Var en memleak som jag skrev om efter bara några dagar med telefonen
Jag kan säkert göra listan längre. Jag skulle tilloch med kunna tänka mig en IPhone istället för Samsung Wave och de e inte illa med tanke på att jag håller avstånd mot allt som är Apple i vanliga fall.
Postad 07 September 2010 - 07:21
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
nej
Konstigt, detta är enligt Samsung support känt och räknas inte som en bug. Har en kompis som har Samsung Wave och det var han som märkte av det. - Stänger aldrig din telefon av sig själv eller ringer något nummer?
aldrig någonsin hänt
Också konstigt med tanke på att de e många som rapporterat detta problem. Men de beror kanske på om man har baggy fickor eller inte.
Postad 07 September 2010 - 10:42
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Konstigt, detta är enligt Samsung support känt och räknas inte som en bug. Har en kompis som har Samsung Wave och det var han som märkte av det.
Också konstigt med tanke på att de e många som rapporterat detta problem. Men de beror kanske på om man har baggy fickor eller inte.
mm aldrig haft den att ringa något nummer eller stänga av sig i någon version Dock har jag tänkt väldigt mycket på det med klockan nu och kan erkänna att den ligger kvar en kvarts sekund eller något sånt innan den uppdaterar om jag har mycket program gåendes i bakgrunden Förutom om jag har musikspelaren på för då är den alltid rätt
Redigerat av Blomkungen, 07 September 2010 - 10:42.
Postad 07 September 2010 - 10:48
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag hittade lite information här om hur man kan göra för att uppdatera. Problemet för mig är dock att jag inte vet vilka versions nummer jag ska skriva i? Samsung support kunde så klart inte hjälpa till med detta då det endast var serviceverkstäder som hade information om firmwares. Jag frågade också supporten om hur jag gör en komplett backup, men det går tydligen inte. De installerade Bada programmen/spelen kommer försvinna och de var inte ens säkra på hur det fungerade med de program man betalat för. Skickar man telefonen på service så fick man räkna med att de tog bort allt. Jag är så imponerad av Samsung support  .
Postad 07 September 2010 - 11:41
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag hittade lite information här om hur man kan göra för att uppdatera.
Problemet för mig är dock att jag inte vet vilka versions nummer jag ska skriva i? Samsung support kunde så klart inte hjälpa till med detta då det endast var serviceverkstäder som hade information om firmwares.
Jag frågade också supporten om hur jag gör en komplett backup, men det går tydligen inte. De installerade Bada programmen/spelen kommer försvinna och de var inte ens säkra på hur det fungerade med de program man betalat för. Skickar man telefonen på service så fick man räkna med att de tog bort allt. Jag är så imponerad av Samsung support .
samsung sverige ska man bara ge upp på Det där kan du göra, Men finns en post på samma forum som du länkar till om varför du inte ska göra det så köra ditt val =) Pröva dock slå på test mode i Kies först och se om det funkar Using below infos., but have to turn TestMode of Kies : -Open Kies -Connect wave -Click FW update icon -click OK(to confirm) -Right after click on OK qiuckly press ctr+alt+u+p and hold for 10 sec. -Kies say Testmode on (again for OFF)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|