Rekommenderas starkt!
Redigerat av Kniff, 16 July 2010 - 16:42.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Startad av
sefors
, Mar 23 2010 21:52
1995 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 16 July 2010 - 16:41
Fick min lur för tre dagar sen, har inte haft några problem alls, sjukt nöjd! Tycker det mesta som klagas på är petitesser förutom GPS'en som inte riktigt är hundra ännu. Hade tänkt köpa en Desire men orkade inte vänta och nu i efterhand ångrar jag mig inte för en sekund.
Rekommenderas starkt! Redigerat av Kniff, 16 July 2010 - 16:42. Postad 16 July 2010 - 17:59
Det är en känt problem med laggningar på Galaxy S och det beror på en del saker med minnet som Samsung har gjort, Newsrob är ungefär 30-50ggr långsammare på denna telefonen än vad min billiga Huawei Android var. Rootad telefon och lite tricks fixar detta problem men själv avvaktar jag Samsungs uppgradering till 2.2 och hoppas de själva fixar problemet. Postad 16 July 2010 - 19:06
Ja, det är svenskt tangentbord och än så länge har jag inte stött på något ord som den inte kunnat förutom vissa personnamn. Men om jag har JF5 borde väl fler kunna uppdatera till den? Jag upplever nämligen inga av de buggar som nämns här med gps, lagg med mera... Postad 16 July 2010 - 21:01
Jag har nyss beställt en Galaxy från Eshop. Blev lite fundersam kring deras artikelnr: i9000b. Någon som vet vad "b" står för? Kan det finnas nån variant av den eller är alla som säljs i9000b?
Jag har förståt att man ev. kan få en förpackad utan användarhandbok, vilket kan förklara deras låga pris. // Martin Postad 17 July 2010 - 10:01
har köpt en, men undrar om den kommer i andra färger? (då kanske inte fingeravtrycken syns lika mycket, en i ljusfärg hade inte varit helt fel (fast skärmen kommer vara lika smutsig ändå) Postad 17 July 2010 - 10:13
Min Galaxy går inte att hittas av Windows7,usbdrivrutinen hittas inte. Har någon haft samma problem???
Postad 17 July 2010 - 14:47
Detta var ju rätt värdelöst, dom har nu ingen programvara för windows 7 än...
Detta var ju väldigt trist för alla oss med windows 7 i datan. Aja bara att sitta o vänta på uppdatering då =/ Postad 17 July 2010 - 15:40
Funkar visst med win7. Installera kies från samsuölngs hemsida. Kan vara lite meck att få det att funka. Finns en guide på swedroid men hittar den inte nu. men sedan jag la in fj5 inofficella firmware vill inte kies hitta telefonen.mem det gör inget för kies är helt värdelöst ändå. Jag tycker det är mycket smidigare att föra över via wifi. från telefonen med det super bra programmet es file explorer, rekommenderas varmt Postad 17 July 2010 - 16:08
Jag vet inte om det är en android grej eller en samsung grej, men jag upptäckte att man kan justera ljusstyrkan genom att dra fingret på den övre baren(meddelande baren eller vad den nu heter). Drar man till höger så ökar ljusstyrkan och drar man åt vänster minskar den samma.
Det kanske inte är någonting nytt för er men det var en trevlig upptäckt för mig iaf. Skönt att slippa gå in bland inställningar för att ändra ljusstyrkan Postad 17 July 2010 - 16:11
För mig fungerar det, jag har Windows 7 64-bitar... men jag har läst att det är många som har haft problem. Jag upplevde problemet 1 gång men fixade det genom att trycka på power-knappen för att "väcka" mobilen. Det är inte windows 7 som det är fel på utan på Kies-programmet, dom som har köpt Wave upplever samma problem... Redigerat av Xet, 17 July 2010 - 16:12. Postad 17 July 2010 - 18:26
hej ja köpte ida en galaxy s har1 problem är med wifi har gjort en omställning men samma sak den hittar olika wifi men går inte o connecta till dem . någon som vet nån slags lösningar man kan göra ?? ja tror inte de fel på mobilen utan de mer bugg
finical Redigerat av finiCaL, 17 July 2010 - 18:40. Postad 17 July 2010 - 20:13
i android 2.2 kommer det finnas möjlighet att låta telefonen agera "wifi hot-spot (wifi tethering)" där andra enheter kan ansluta som sen får internet genom telefonens 3g anslutning.. detta fungerar dock inte med alla telefoner.. någon som vet om Galaxy s kommer stödja detta?
Postad 17 July 2010 - 20:17
hittade nog svaret på min fråga själv nu
http://www.techradar...s-689293/review ctrl+F wifi " 6. "You can also use the phone as a modem when connected to the PC, and when the Froyo Android 2.2 upgrade lands, you can use the Samsung Galaxy S as a Wi-Fi hotspot too – meaning you get a load of options for connecting it up." Samsung actually provided an app called "Mobile AP" that will let you turn the phone into a mobile wifi hotspot out of the box without waiting for Android 2.2 Read more: http://www.techradar...w#ixzz0ty7oBROq " är ju bra att det finns möjlighet för detta, någon i tråden som testat det? En till fråga någon kanske vet svaret på: om man har t.ex obegränsad mobilsurf för 199kr/mån från telenor, gäller detta även när man använder telefonen som ett modem för att agera hot-spot för t.ex sin laptop. Postad 17 July 2010 - 20:19
Jag brukar köra som användare i Windows Vista. Detta gör att Kies inte hittar telefonen. Jag är tvungen att vara inloggad med administratörsrättigheter för att telefonen ska visa sig i Kies. Postad 17 July 2010 - 20:23
Galaxy S stödjer detta redan nu ! Du går in under inställningar - Trådöst oh nätverk - Mobile AP-inställningar. Där klickar du i "Mobil åtkomstpunkt" och läser en lite introduktionstext om hur du ska gå tillväga. Sen är det bara att slå på wi-fi på datorn och välja Galaxy S som wi-fi nät, slå in säkerhetskoden och sen surfa runt med datorn via mobiltelefonens 3g uppkoppling. SWEET !!! //arcspin ps, jag hade lite problem att behålla uppkopplingen men när jag tog bort valet att den ska visa öppna wi-fi nät med automatik så fungerar det mycket bättre Redigerat av arcspin, 17 July 2010 - 20:24. Postad 17 July 2010 - 21:09
http://www.sapiensbr...s-battery-test/
lite batteritest. laddade mitt i morde, och knappast använd den mycket , nu har jag 40% kvar. (bluetooth och wifi på/ vilket gör att den kanske dränerat d¨den ej fått kontakt med något nät). hur länge räcker era batterier? ( hittills har jag fått ladda den varje dag) hopas iallafall på att man skall behöva slippa ladda den varje dag. Postad 17 July 2010 - 23:35
Ja, även fast den nog bara finns i svart. Får vänta och se helt enkelt. Uppdaterar här sen om jag får veta. Postad 18 July 2010 - 01:13
Ska testa igenom och koppla den till datorn, den ville inte hitta några drivrutiner sist jag testade iaf.
Läste sen detta på deras hemsida: Fråga: Jag har nyss köpt en ny Samsung-mobil och har Windows 7 på min dator. Jag kan inte hitta någon programvara på eran hemsida för just Windows 7. Hittar enbart till XP och Vista. Kan jag ta någon av dem? Svar: Vi har i dagsläget ingen programvara för just Windows 7, men detta är vidarebefordrat till berörd avdelning och kommer att finnas att ladda ned från våran hemsida inom kort. Produkt: Mobiltelefon Ska testa igen. Postad 18 July 2010 - 08:16
Detta fixas i nästa FW uppdatering. Jag lade in den ryska F5 (nu finns visst G3) och har inte det problemet längre. Nu i backspegeln tycker jag att Samsung släppte telefonen för tidigt i iver att komma före Iphone 4. Med fel som att den har svårt att hitta 3G igen om den tappar täckningen (har hittat två olika yttre omständigheter när detta alltid händer) och att den suger 80% slut på batterierna efter 3 timmar surf med full ljusstyrka eller 27 minuters betal-gps i bil gör den olämplig för mig och jag köpte ett kontantkort och har nu alltid 2 telefoner med mig. Att den däremot fungerar som musikspelare en hel dag gör den visserligen ytterst lämplig för många. Postad 18 July 2010 - 08:26
Du får gå in i inställningar - Privat - Återställning till Fabriksdata. Jag hade samma problem + att telefonens wifi sök lade av helt. Men fabriksåterställning fixade biffen och sedan får man börja om från början med inställningar i telefonen. Min telefon var då 3 dagar gammal. Postad 18 July 2010 - 08:40
Det finns även ett nyare firmware, G5... Det släpps nya 4-5 gånger i månaden av samsung, det blir jobbigt om man ska uppdatera hela tiden, jag väntar nog tills det kommer en uppdatering genom Kies(kommer en innom 2 veckor) Postad 18 July 2010 - 13:05
tja Privat - Återställning till Fabriksdata har ja gjort den hittar nätet nu men de jätte dålig signal typ 0 pinnar liksom o ja har redan en bärbar på wifi nätet de borde väl inte störa
Postad 18 July 2010 - 16:43
Lite nyfiken på den här, men undrar hur "vass" musikspelaren är jämfört med en Walkman lur?
Postad 18 July 2010 - 17:37
Var hittar/hämtar du denna uppdatering? Via Kies eller i telefonen och någonstans i inställningar? Man blir ju nyfiken på vad de har gjort för uppdateringar ju Postad 18 July 2010 - 18:37
Du hittar dom här: http://samsung-firmware.webs.com/ (Du måste registrera dig för att se vilka som finns tillgängliga) Innan man börjar att fundera på att uppdatera på det här viset så rekommenderar jag att man läser alla sidorna på det här forumet: http://www.samsungfi...wares-t219.html (Du måste registrera dig här oxå för att kunna läsa på forumet) Om det är så att ni fortfarande är intresserade och tror att ni klara av denna process så kan ni även titta på denna instruktionsvideo: Del 1 och 2 http://www.youtube.c...feature=related Del 3 http://www.youtube.c...feature=related Följer man den här videon steg för steg så borde det fungera(jag lyckades iaf) Postad 18 July 2010 - 18:48
Några tips till er som tänker flasha erat firmware:
1: Skriv upp era APN inställningar innan ni börjar, ni måste lägga in dom manuelt själv. I mitt fall som använder 3 så var det data.tre.se 2: Eftersom den startar upp på ryska efter lyckad flash så kolla och skriv upp var ni har inställningar för språket innan ni flashar mobilen. Jag ritade upp symbolen för hur nationella inställningar och text såg ut. 3: europas kod ska innehålla xx (jag skrev tidigare att det fanns ett firmware med G5 vilket är delvis fel då den inte gäller europa) Den senaste som finns för oss i sverige är I9000XXJFB 4: Se till att ta det lugnt och gör inget förhastat så kommer det att gå bra Postad 18 July 2010 - 20:16
ok så dessa är inte officiella uppgraderingar... har inte så himla bra koll på sådant så kommer nog avvakta tills det kommer ut på Kies. Någon skrev om några veckor. Hur vet/är du så säker på det
Postad 18 July 2010 - 20:56
http://drivers.softp...ndows-x64.shtml http://drivers.softp...ndows-x86.shtml Postad 18 July 2010 - 22:45
Har faktiskt nu hittat två grejjer att gnälla på. Åtminstone den ena är väl en samsung grej, jag har problem med att wifi "hänger sig" istället för att disablas riktigt, tex via locale eller wifi switcher. För att få det att funka igen måste jag starta om telefonen. Nån som råkat ut för nåt liknande (kör orginal F3:a)
Det andra jag funderat på och inte är nöjd med är hur telefonen agerar när det ringer, oftast är skärmen låst och innan jag hunnit väcka skärmen och fipplat runt med upplåsningsmönster så har ju den stackarn som försökt få tag på mig lagt på redan Postad 18 July 2010 - 23:29
Vad gäller wifi har jag inte märkt detta själv men det är såklart mycket möjligt att det är telefonens fel. Vad gäller att svara så drar du ju bara den gröna pluppen till höger så svarar du, även fast skärmen är låst! :-) Postad 18 July 2010 - 23:43
ja fixat mina problem mä wifi o Kies ja hade löste sig med att nollställa routern bara..
ja märkte också de när någon ringer o man håller på andra saker så e de jobbigt o svara ju Sen har ja märkt att telefonen e väldig lätt att tappa när man ska ta kort exempelvis tror man måste köpa nått skydd till den .. hållde på o tappa min ja fångade den i luften o ja köpte den igår så ingen mer lek haha Redigerat av finiCaL, 18 July 2010 - 23:56. Postad 19 July 2010 - 08:03 Det har jag råkat ut för också, har inte försökt komma tillrätta med det utan nöjt mig med att starta om telefonen. Postad 19 July 2010 - 08:28
Uppdateringarna är ryska samsung-uppdateringar, dom ligger lite före oss i utvecklingen av mjukvaran... När det gäller uppdateringar via Kies så har jag läst någonstans(kommer inte ihåg var) att dom hade frågat samsung när det skulle komma nya uppdateringar och att dom fick till svar att det skulle komma om några veckor. Postad 19 July 2010 - 09:39
Hallå igen
Jag vill byta Home Screen så att jag har skärm 4 som default så att jag har lika många skärmar åt vardera håll. Fick tips tidigare i tråden om Home launcher eller om det hette switcher men fick det inte att fungera alls, någon som kan hjälpa mig? Postad 19 July 2010 - 12:57
Tjenare,
En video som visar hur skraptålig Galaxen är, **** vad dom plågar skärmen med bland annat en vass skruv. När dom tar fram en mattkniv så får skärmen ge sig men vilken skärm hade inte gjort det ? Känns inte så där jätteviktigt med skärmskydd när man sett denna video http://www.youtube.c...h?v=6xASJobjD68 Postad 19 July 2010 - 13:05
Tjenare...igen,
För er som söker skal och annat skydd för Galaxen, Kolla in den här länken på XDA för inspiration att shoppa loss. http://forum.xda-dev...ad.php?t=699379 och http://forum.xda-dev...ad.php?t=696194 Själv är jag mest sugen på ett nytt bakstycke som är lätt gummerat för bra grepp, vill behålla en så smal telefon som möjligt. Är det någon som har hittat utbytesskal att köpa till Galaxy S? //arcspin Redigerat av arcspin, 19 July 2010 - 13:06. Postad 19 July 2010 - 14:07
Jag har problem med att KIES inte hittar min mobil. Det står ansluter uppe till höger, men den står bara och söker. Men om jag tittar på telefonen så står det att den är ansluten till KIES.
Hur ska jag göra för att KIES ska hitta min mobil? Jag har Windows Vista och har redan provat ändra USB inställningar? Tacksam för svar. Postad 19 July 2010 - 19:25
Hej
Är grymt sugen på denna mobil, och då med ett abonnemang med mobilsurf. När jag kollar på telias hemsida, så finns inte samsungen att välja ? vilket abonnemang är bäst enligt er och med vilket företag, de jag vill göra är att smsa rätt mkt, plus att ringa billigt och mobilsurf såklart.. Inte allt för dyrt bara, max 400 kr i månanden. Marotos Postad 19 July 2010 - 19:57 Home Switcher använder du för att välja mellan redan installerade launchers. Eftersom du troligtvis inte har installerat någon annan än den som följer med ännu så är det inte så användbart. Sök efter launcherpro i android market, installera och testa! marotos: Det är möjligt att Telia inte säljer den själva, men hos tex. Katshing och Dustin Home kan man köpa den med Teliaabonnemang. Om du är student eller under 25, så har Telia ett rätt så fördelaktigt abonnemang. En fördel med Telia är att de har Edge på sitt 2G-nät, så även om man saknar 3G-täckning får man någorlunda acceptabla hastigheter. Jag fick för övrigt hem mitt läderfodral från Zenuscase i fredags. Det passar telefonen perfekt, är rätt snyggt, och jag slipper vara rädd för att tappa den hela tiden. Men oj vad tungt det kändes när tullverket ville ha 102:- i avgifter för ett mobilfodral som kostade 250:-... Postad 19 July 2010 - 20:07
Telia säljer Galaxy S än så länge bara i deras butiker, om och när dom börjar sälja på nätet vet jag inte. Postad 19 July 2010 - 21:08 oj, säger jag bara, den var riktig reptålig. tittar man lite mer så klara den en höjd på 90 cm men ej 160, undrar om det finns någon stötfångare för galaxy s som kan absorbera kraften så den blir mer hållbar. Postad 19 July 2010 - 21:35
Ok har nu installerat Samsung Kies, gick bra utan några problem, dock när jag har programet igång och sätter i mobilen me kabeln så hittar den inte några drivrutiner och då kan jag inte använda en.
Har windows 7 64 bit, någon som vet hur jag skall göra, eller får man vänta på uppdatering? Ha de! Postad 19 July 2010 - 22:40
Försökte några gånger och till slut fungerade Kies med Vista 64 bit. Jag tror inte Samsung ännu vet att Microsoft lanserat två OP efter XP
Postad 19 July 2010 - 23:08
Kies fungerar utan problem, dock kan jag inte ansluta mobilen till datan korrekt, hittar inga drivrutiner
Postad 20 July 2010 - 07:22
Kanon ju... Kan man hoppas på att de till Android 2.2 eller bara en så kallat "vanlig" uppdatering.. Postad 20 July 2010 - 08:59
Så vitt jag har förstått så kommer Android 2.2 till Koreanska telefoner i början av augusti och övriga länder följer efter. Det finns alltså ingen tidpunkt för 2.2 till andra länder än till Korea. Dock vill jag spekulera i att uppgradering till 2.2 för oss andra inte borde vara så långt borta då det i princip handlar om att översätta uppdateringen till olika språk....Men saker har dragit ut på tiden tidigare men det låter mer hoppfullt än decemberreleasen som HTC har utlova för 2.2 till sina telefoner i alla fall. //arcspin ps, jag har ingen egen kunskap i detta ämne utan bara det jag läst från andra nyhetskällor och bloggar, så jag tar inget ansvar för mina påstående ;o) Postad 20 July 2010 - 09:44
Jag ställde en fråga tidigare i detta forum om att E-shop hade i9000b som artikelnr och undrade vad b står för. Jag vet fortfarande egentligen inte det, men har nu telefonen i min hand och upptäckt att den är importerad från Tyskland. (tysk och engelsk manual medföljde)
Ser inget "tyskt" i den utan svensk språk är inställt och svenskt tangentbord går ju att fixa (å ä och ö saknas nu). Men kan det vara andra saker som är till nackdel med denna? (som har en icke nordisk firmware och CSC) Framtida uppgraderingar osv. Vet inte om jag ska kontakta återförsäljaren och kräva en "svensk" eller om det är skitsamma egentligen. Jag frågade dem innan om den är importerad och fick något sorts nej på den frågan, så av den anledningen vill jag ringa tillbaka och ifrågasätta dem. Redigerat av MagicMartin, 20 July 2010 - 09:47. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |