Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 April 2010 - 21:53

tramsgar
  • tramsgar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

läste den allt, men minns att jag tänkte att den var lite för avancerad för mej, så den gick tyvärr bort;)
läste den nu igen och jag tror nog att jag kanske fixar att följa den iaf, förutom den delen om att importera alla kalenderhändelser...
skulle uppskatta mycket, om du gjorde (iaf den delen) lite mer som "step by step", typ (fast i ännu mindre steg, alltså)!
för såna som mej, som inte är så insatta i sånt där;)

Ok, ska försöka, du får väl säja vilket steg du fastnar på så är det enklare att förtydliga...

* Gör en säkerhetskopia i ovi. I dina dokument finns den i ovi-mappen.
* Ladda ner och installera NbuExplorer från sourceforge (http://sourceforge.n...cts/nbuexplorer)
* I NbuExplorer, ladda din säkerhetskopia ovi gjorde, välj "export all" från "file". Katalogen du exporterar till är den du utgår ifrån nedan.
* Du har nu en underkatalog i exportkatalogen som heter Calendar, och i den tre underkataloger APPOINTMENT, EVENT OCH TODO där alla vcs-filer finns. Varje vcs-fil motsvarar en post i kalendern.
* Du kan importera vcs-filer i google calendar (mina kalendrar -> inställningar -> importera kalender) en och en och hoppa till sista steget - det funkar fint om du inte pallar det som kommer här, men om du har många kan du vilja slå ihop dem, såhär:
* Du kan använda ett linux-skal: join Calendar/*/* > total.vcs
* ELLER ett annat program som slår ihop alla filer till en (kanske det här?).
* En vcs-fil ser ut som
BEGIN:VCALENDAR
VERSION:1.0
(här är data om eventet)
END:VCALENDAR
* Du måste i den sammaslagna filen nu ta bort alla dessa UTOM de två rader som kommer allra först och den som kommer allra sist, enligt ovan. Annars kommer google calender bara att läsa första eventet i den sammanslagna filen och sen ge upp... Använd search-replace notepad eller whatever. Du ska alltså ha en fil med en hel massa repeterande stycken som det i fetstil nedan:
BEGIN:VCALENDAR
VERSION:1.0
BEGIN:VEVENT
(här är data om eventet)
END:VEVENT

END:VCALENDAR
* Importera total.vcs i Google Calendar i en webbläsare (ja det går fast det står att det inte går).
* Synka Desiren med Google Calendar när du är klar.

Jag kan nog inte förklara tydligare i allmänhet så fråga specifikt =).

Postad 19 April 2010 - 21:55

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Men det är ju just det den inte gör, den sköter inte sig då maps slugar 80-90% av batteriet fastän jag inte använder maps inte en enda gång har jag satt igång maps idag, ändå har jag stäng ner den ett tiotal gånger med taskkiller.

Men det där stämmer inte alls. I så fall är det just taskkiller som ställer till det, misstänker jag.

Som jag sa i ett tidigare inlägg, prova att avinstallera taskkiller, så ska du se att maps stänger ner sig själv.

Redigerat av ffodil, 19 April 2010 - 22:10.

Postad 19 April 2010 - 21:58

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Men det där stämmer inte alls. I så fall är det just taskkiller som ställer till det, misstänker jag.

Märkligt om maps startar av sig själv. Finns det nån apps som installerats som nyttjar gps eller maps?

Postad 19 April 2010 - 22:02

spiro66
  • spiro66
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej alla prylnördsvänner ;).
Vill passa på att tacka för en otroligt bra och informativ tråd, jag har lärt mig massor genom att hänga här...
Har haft min Desire sen i fredags och har vänt ut och in på den i helgen och jag måste bara säga att den rockar fett!
Är supenöjd och kan inte tänka mig någon bättre lur. När jag i helgen pillade på den för fullt så upptäckte jag av en slump
att om man håller Home knappen nertryckt en liten stund så ploppar det upp en mycket användbar ruta med de sex sist använda apparna.
mycket smidigt om man vill växla mellan pågående apps. Jag har inte sett något om denna funktion varken i manualen eller här i tråden
så det blev lite av en positiv "surprise".

Postad 19 April 2010 - 22:50

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hej alla prylnördsvänner ;).
Vill passa på att tacka för en otroligt bra och informativ tråd, jag har lärt mig massor genom att hänga här...
Har haft min Desire sen i fredags och har vänt ut och in på den i helgen och jag måste bara säga att den rockar fett!
Är supenöjd och kan inte tänka mig någon bättre lur. När jag i helgen pillade på den för fullt så upptäckte jag av en slump
att om man håller Home knappen nertryckt en liten stund så ploppar det upp en mycket användbar ruta med de sex sist använda apparna.
mycket smidigt om man vill växla mellan pågående apps. Jag har inte sett något om denna funktion varken i manualen eller här i tråden
så det blev lite av en positiv "surprise".

Verkar vara en 'Android-feature' då det även funkar på X10an. :rolleyes:

Postad 19 April 2010 - 22:59

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Var det nån som hade koll på om 1600mah-batteriet till Nexus 1 fungerar till Desire??

Postad 19 April 2010 - 23:34

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
För att komma runt batteriproblemet är det någon som vet om det finns och få tag på extern batteriladdare där man skulle kunna ha ett extra batteri?

Postad 20 April 2010 - 07:23

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jag har försökt söka mig igenom tråden men tror inte att någon ställt de här frågorna.

1. När man synkar sina kontakter mot facebook så kommer det ju fram all möjlig information om dom. Födelsedagen bl.a. Kan man på något sätt synka födelsedagarna på alla i telefonboken med kalendern som finns? Så att man får en påminnelse om när folk fyller år. Eller det kanske kommer en sån påminnelse från telefonboken när den känner av rätt datum?

2. Går det att tilldela ringsignal till en hel grupp? Jag har inte hittat något sådant alternativ och det är rätt drygt att sitta och tilldela egna ringsignaler till alla som är i varje grupp...

3. Awesome telefon ;)

Postad 20 April 2010 - 07:45

AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som haft problem att ha mobilen som dongle i Windows 7?

Jag har laddat in synkprogramet och då funkar det fint, sen när jag startar om datorn funkar det inte. Kör jag reparera så funkar det igen tills jag startar om datorn. Jag har inget virusprogram som stör heller.

Har även provat med programmet EasyTether, då funkar det fint men skulle vilja köra med det som kommer med i mobilen!

Har Win 7 64-bit om det skulle ha någon betydelse..

Postad 20 April 2010 - 07:50

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Var det nån som hade koll på om 1600mah-batteriet till Nexus 1 fungerar till Desire??

Du var inte nöjd med svaren eller har du inte sett dem?

Postad 20 April 2010 - 08:06

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Någon som vet om man på något sätt kan fixa så att man kan gå 'bakåt' i menyerna med en mjukvaruknapp (likt iPhone)? Jag håller på att bli tokig på att jag hela tiden måste byta grepp för att komma åt hårdvaruknappen 'bakåt'....

Har haft telefonen i en dag nu och har inte haft någon wow-upplevelse ;)

Postad 20 April 2010 - 08:31

Legolask
  • Legolask
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Verkar som flera har samma rasslande ljud när man tappar lätt med fingret på övre delen av telefonen, låter som något skulle vara löst. Har alla det eller ska man kunna kräva att det ska vara "tyst"? Känns ju som det skakar mer i telefonen då när den är på vibrator.

/Mattias

Postad 20 April 2010 - 08:48

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Någon som vet om man på något sätt kan fixa så att man kan gå 'bakåt' i menyerna med en mjukvaruknapp (likt iPhone)? Jag håller på att bli tokig på att jag hela tiden måste byta grepp för att komma åt hårdvaruknappen 'bakåt'....

Har haft telefonen i en dag nu och har inte haft någon wow-upplevelse ;)

Tycker inte det är några som helst problem med bakåtknappen med enhandsgrepp i stående läge, ändå bättre i landskape. Plaseringen är nog uträknad för båda delar och en vanesak.
Ge den några dagar för att komma in i allt.

Postad 20 April 2010 - 09:36

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Mycket snabb och enkel att ta bilder med, viket jag tycker är viktigast med en mobilkamera. Kvaliten är jag också nöjd med. Så klart, ska man ta ricktiga bilder är det kompaktkamera som gäller.
Men är kameran långsam och krånglig som på vissa, hjälper det inte hur bra bilder den tar.

Största nackdelen med kameran är fysisk knapp för att ta kortet. Håller man inte i telefonen med två händer riskerar kortet att bli suddigt. Hade det varit möjligt att ta kort genom att trycka på skärmen hade jag upplevt helhetsintrycket av kameran som mycket bättre.

Postad 20 April 2010 - 09:37

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Kan meddela för de intresserade, att sen jag la in Juice defender, säger den sig ha dubblat batteritiden dom sista 48 tim. el. med 17,5 tim.
Stämmer det är det inte dåligt.
Och ja, det verkar faktiskt så. Sista laddningen gjorde jag Sönd 18/4 och har lite batteri kvar. Hela dagen igår körde jag med inkopplad Wi-Fi och BT. Laddade in ca: 450 Mb direkt i telefon via Wi-Fi, bl.a. navigator program kartor m.m. 1,15 tim. samtal sammanlagt och allmänt pillande och testande, dock inget annat tungt, som t.ex.TV online.
Ser alltså ricktigt bra ut nu med batteritiden, kan jag tycka.

Ursäkta skrev helt galet, blev vilse när jag kolla kalendern, skall naturligtvis vara Sönd. 18/4. kl. 16.30.

Redigerat av ffodil, 20 April 2010 - 09:44.

Postad 20 April 2010 - 09:42

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Jag har försökt följa denna tråd då jag är väldigt intresserad av Desire. Jag börjar märka att folk får sina beställda telefoner så småningom nu också. Men jag undrar var de flesta som fått sina exemplar har beställt någostans. Tittar man här på prisjakt ser man att ingen butik har fått in den ännu nämligen.

Postad 20 April 2010 - 09:46

ghetuz
  • ghetuz
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej.

Jag är på jakt efter ett fodral till min Desire i stretchbart, svart tyg med en liten Android logga på. Jag har för mig att jag har sett en sådan förut, men kan inte minnas var. Någon som sett en sådan?

Postad 20 April 2010 - 09:51

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Jag har försökt följa denna tråd då jag är väldigt intresserad av Desire. Jag börjar märka att folk får sina beställda telefoner så småningom nu också. Men jag undrar var de flesta som fått sina exemplar har beställt någostans. Tittar man här på prisjakt ser man att ingen butik har fått in den ännu nämligen.

De har fått från den återförsäljare där de la sina beställningar för 1-2 månader sen. Först till kvarn...
Den första leveransen tog nog slut hos alla återförsäljare men de börjar få in omgång nr två nu. Själv har jag min ligger och väntar i Teliabutiken. Ska bara hinna dit och hämta den.
Ring eller maila återförsäljare ang besked om de har den inne. Lagerstatusen på Prisjakt är inte mycket att lita på.

Redigerat av mmange, 20 April 2010 - 09:52.

Postad 20 April 2010 - 10:11

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Ingen som vet vilken som är det bästa storleken i pixlar för kontaktbilderna?

Postad 20 April 2010 - 10:12

spajder
  • spajder
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Någon kanske frågat detta innan men kan ni söka på ÅÄÖ i telefonboken?

Postad 20 April 2010 - 10:19

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har själv lite problem med Juice defender. Efter att jag har stängt av wifi så funkar inte nerladdningar ifrån de mobila nätverket, så man måste starta om telefonen. Jag endast aktiverade Juice defender, inga egna inställningar.

Underbar telefon

Postad 20 April 2010 - 10:39

Unregistered3258c6eb
  • Unregistered3258c6eb
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tänkte tipsa om en recension en kompis till mig har gjort där han har ställt Desire mot Iphone 3GS:

http://www.hard.se/a...-vs-htc-desire/

Rätt intressant för den som är i köpartagen.

Postad 20 April 2010 - 10:49

Mackan777
  • Mackan777
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Har själv lite problem med Juice defender. Efter att jag har stängt av wifi så funkar inte nerladdningar ifrån de mobila nätverket, så man måste starta om telefonen. Jag endast aktiverade Juice defender, inga egna inställningar.

Underbar telefon

Har inte Juice defender men samma problem. Är för tillfället det enda jag stör mig på i telefonen, att 3G nätet inte kommer igång igen efter man kört wifi.

Sökt runt lite men inte hittat något men har någon en lösning på detta så svara gärna. ;)

/M

Edit: kan tillägga att 3G nätet i det läget ej heller går att starta på något sätt utan att som Kajosi säger starta om telefonen.

Redigerat av Mackan777, 20 April 2010 - 10:50.

Postad 20 April 2010 - 10:56

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Har inte Juice defender men samma problem. Är för tillfället det enda jag stör mig på i telefonen, att 3G nätet inte kommer igång igen efter man kört wifi.

Sökt runt lite men inte hittat något men har någon en lösning på detta så svara gärna. ;)

/M

Edit: kan tillägga att 3G nätet i det läget ej heller går att starta på något sätt utan att som Kajosi säger starta om telefonen.

Om jag inte minns helt fel läste jag någonstans (minns ej var) att man skulle ställa in så att 3G-nätet (datauppkopplingen) inte stängs ner när WiFi är igång. Hoppas det kan vara en ledtråd och återkom gärna om du löser det.

Postad 20 April 2010 - 11:01

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Om jag inte minns helt fel läste jag någonstans (minns ej var) att man skulle ställa in så att 3G-nätet (datauppkopplingen) inte stängs ner när WiFi är igång. Hoppas det kan vara en ledtråd och återkom gärna om du löser det.

Jag har det så och har då inte haft några problem med det.
Har då även Juice defender som inte påverkar detta.

Redigerat av ffodil, 20 April 2010 - 11:03.

Postad 20 April 2010 - 11:43

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Juicedefender ställer om apn av nån anledning. Avinstallerade juicedefender o återställde apn så funkar allt.

Postad 20 April 2010 - 11:47

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Det är ganska konstigt med oss så kallade teknikbögar.
Vi väntar länge länge med spänning och höga förhoppningar innan vi får våran smartphone. Vi är ute och letar efter recensioner och betyg av alla dess slag innan vi slår till och gör ett köp. Vi tänker som så att denna telefon är det bästa på marknaden för tillfället och med Android och alla dess applikationer och gadgets så kan vi sitta och leka med dygnet runt.

Men när vi väl får telefonen så undrar vi hur man gör för att stänga av alla applikationer och dylikt. Man vill inte ha väder, mail, kalender, spotify ..etc etc. Hur gör vi för att stänga av dessa apps?????
Man undrar ju ibland hur galen man är egentligen. Varför ha en sån här smartphone om vi i slutändan bara vill stänga av allt ;) :rolleyes:

Nåja..jag reagerade på alla inlägg här inne på om hur man ska kunna stänga av apps och dylikt.
Kunde inte hålla mig :D

Hatten av för alla er som försöker hitta på lösningar som gör att vi kan optimera denna underbara pryl och använda på bästa sätt.

Postad 20 April 2010 - 12:05

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
En fråga till er som har Desire ang. BT och WLAN-användning samtidigt.
Jag har följt tråden från början och det har kommit lite motstridiga bud ang samtidig användning av BT och WLAN.
Så det jag undrar nu är om det är någon som använder typ MW600 eller annat BT stereoheadset där du lyssnar på exvis streamad radio eller spotify över WLAN? Hur funkar det?
Jag har sett att någon skrev att BT hackade om man hade WLAN på men inte var ansluten till ett nätverk. Hur är det med det?

Tacksam för svar. ;)

Postad 20 April 2010 - 12:22

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Hmm - efter att jag installerade Juicedefender syncar inte min mail med Exchange längre. Avinstallation av Juicedefender och reboot har inte löst problemeet.

Någon som har idéer så tas de tacksamt emot!

Redigerat av jhn, 20 April 2010 - 12:22.

Postad 20 April 2010 - 12:24

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Hmm - efter att jag installerade Juicedefender syncar inte min mail med Exchange längre. Avinstallation av Juicedefender och reboot har inte löst problemeet.

Någon som har idéer så tas de tacksamt emot!

Se ett par inlägg ovan, det verkar som om Juicedefender är inne å ändrar APN inställningen. Kanske ändrar på andra inställningar också?

Postad 20 April 2010 - 12:27

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Se ett par inlägg ovan, det verkar som om Juicedefender är inne å ändrar APN inställningen. Kanske ändrar på andra inställningar också?

Såg det, försökte återställa APN till Telia Online igen men det hjälpte tyvärr inte. Tack ändå!

Postad 20 April 2010 - 12:27

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
En till snabb fråga.

Den här widgeten där man kan stänga av/sätta på wifi o.s.v.
Vad står den cirkeln med två pilar för? Har jag förstått det rätt om jag tror att den sätter på/stänger av synkning av alla applikationer?

Så att den inte uppdaterar twitter var 5te minut (som jag har ställt in och vill ha när jag sitter på ett wifi, men kanske inte när jag kör 3G).

Var sätter man på visa nummer (om man har hemligt nummer från operatören)?
Edit: Meny-knappen -> Inställningar -> Ring -> Ytterligare inställningar -> Nummerpresentatör -> Visa nummer

Kan man på något sätt skapa playlists på datorn och sen föra över dem till mediaspelaren i telefonen? Tycker programmet som följde med inte erbjöd så bra synkningsmöjligheter som t.ex. Ovi gjorde för min gamla N95 8GB.

Sen vill jag berömma ljudet i medföljande headset. Tycker det är grymt nice och cleant för att komma ur ett headset som ser ut att kosta typ 38kr på claes ohlson ;) Kan upplevas något baslöst möjligtvis, hade ju inte gjort något om det åtminstone funnits en mediaplayer med EQ :rolleyes:

Redigerat av ShaManIX, 20 April 2010 - 14:27.

Postad 20 April 2010 - 12:30

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Såg det, försökte återställa APN till Telia Online igen men det hjälpte tyvärr inte. Tack ändå!

Radera apn och skapa en ny, alternativt redigera den du har. Juicedefender ställer om flera av uppgifterna i apn.

Postad 20 April 2010 - 12:52

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0
Jag är hopplöst kluven just nu, så snälla help me out... ;)

Jag velar mellan två telefoner; HTC HD2 (Windows Mobile) och Desire (med sitt Android) - och jag är beredd att konverteras... :D
(Hade däremot HTC EVO 4G med Android funnits på den Europeiska marknaden, hade jag beställt den telefonen direkt)...

I skrivande stund har jag lagt en beställning på en HD2, och med vissa ROM-uppdateringar och tilläggspaket, blir den riktigt najs tydligen (dock är det fortfarande en Windows Mobile-telefon (se kommentar nedan) - och inget fel i det, med det är inte Windows Phone 7, som däremot verkar bli schysst - av det lilla man sett så här långt).

Desire har fått grymt fina recensioner och omdömen, och känns på något sätt mer "framtiden" än WinMo-baserade telefoner (därav ovanstående kommentar om WinMo).
Men, HD2'ans större skärm lockar, men även till viss del den självklara kopplingen till Microsofts produkter; hotmail, outlook o.dyl. (som jag använder och levt med, de senaste 2 åren som jag ägt en WinMo-telefon).

Min WinMo 6.0 Pro-telefon (HP iPAQ 614c) krånglar däremot, så därför är jag ute efter en ny telefon - och då uppstår frågan huruvida jag kan göra följande med Desire:
- Synka både via USB och trådlöst mot Microsoft Exchange
- Synka både via USB och trådlöst mot ett Hotmail-konto (från denna tråd får jag uppfattningen att det går utan större bekymmer, eller?)
- Synka Outlook 2007 -kontakter; -kalender; samt anteckningar via USB (detta är ett måste)
- GPS (jag kör TomTom på HP iPAQ 614c idag, och numera finns bl.a. Navigon till Android)
- MP3-spelare med 3,5mm-uttag (helst med EQ-möjligheter - finns dock inte i Desire)
- Radio (med RDS, dock inget krav - finns inte i Desire)
- Bra kamera (HP iPAQ 614c's bildkvalité är under all kritik - beror säkert på jämförelsen med min Canon 40D :rolleyes:)
- Bra surfupplevelse (idag är den på gränsen till icke-existerande)
- Sedvanliga funktioner såsom: WiFi, Blåtand, högtalarfunktion, o.s.v. (finns säkert fler funktioner jag missat att nämna)
- Hur stor skillnad är det i upplevd prestanda/bildkvalité/upplösning mellan HD2 och Desire?

Jag har nämligen inte haft möjligheten att klämma på dessa två telefoner (mer än att jag endast hållt i en HD2'a vid ett par enstaka snabba/korta tillfällen).

Och, ju mer jag läser nu, desto mer osäker/förvirrad blir jag gällande dessa två telefoner, haha!
Nu är jag vid en punkt där jag är beredd att avbeställa HD2'an, men jag behöver input från er - riktiga användare...

Så, vad har ni för synpunkter/åsikter/tips?
All info uppskattas!

Postad 20 April 2010 - 13:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Nog har väl Desiren RDS radio?

Postad 20 April 2010 - 13:17

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Radera apn och skapa en ny, alternativt redigera den du har. Juicedefender ställer om flera av uppgifterna i apn.

Hmm, hur raderar man sina APN:er? Jag kan bara skapa ny eller återställa standardinställning?

Postad 20 April 2010 - 13:43

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Största nackdelen med kameran är fysisk knapp för att ta kortet. Håller man inte i telefonen med två händer riskerar kortet att bli suddigt. Hade det varit möjligt att ta kort genom att trycka på skärmen hade jag upplevt helhetsintrycket av kameran som mycket bättre.

Det fungerar ju alldeles utmärkt att ta kort genom att trycka/hålla inne på skärmen så du behöver inte använda den fysiska (optiska) knappen för att knäppa ett kort.

Postad 20 April 2010 - 13:50

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Hur ställer man om så att man alltid visar YouTube klipp i "hög kvalité"? Som det är nu så får man ju klicka på menyknappen och sen "mer" och välja "visa i hög kvalité", vill ha denna inställning som standard.

Behöver man göra nåt mer än att formatera när man slänger in ett nytt minneskort? Tänker på om man behöver skapa mappar för tex. kameraalbum eller om den fixar det själv?

Slinker in en OT fråga oxå: Hur raderar man tidigare anslutna telefoner i sitt SE headset (DS980)? Har två gamla telefoner som dyker upp när jag skall välja vilken telefon jag vill ha åtkomst till.

Postad 20 April 2010 - 13:53

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0

Nog har väl Desiren RDS radio?

Jag inte hittat någonting på HTC's hemsida som bekräftar att Desire har RDS-radio, men ni som äger den, kan väl hyffsat enkelt tillrättavisa endera påstående? ;)

Postad 20 April 2010 - 13:55

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Har sparat ner ett filmklipp på minneskortet genom DropBox, var hittar jag en mediaspelare? ;)

Postad 20 April 2010 - 13:59

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag är hopplöst kluven just nu, så snälla help me out... :rolleyes:

Massa text....

Jag kör en Desire mot företagets Exchange 2007 server sen i fredags. Mina kollegor kommer inom några dagar får en varsin Desire av det skälet... ;) Jag är alltså nöjd.

Jag synkar kalendern, mailen och kontakterna via push/3G när jag är borta från hemmaLANet där det sker med wifi. Vi har Tele2 företag fastpris: 4 timmars prat, 250 SMS och 250 MMS – per arbetsdag samt 5 GB mobilsurf i månaden för 399,- + moms.

När mailet kommer till min klientdator i mitt kontor får jag de samtidigt på telefonen. Sända mail från mobilen, syns på kontorets klientdator i Outlook. När jag har läst det på datorn markeras det som läst på telefonen, och vise versa. Kontakterna funkar perfekt, kalender likaså. I alla fall räknat från mina behov.

Trodde att extra mappar inte funkade, men upptäckte nu att det gör de visst. Jag har undermappar till inkorgen och mailen sorteras ned där enligt regler jag satt upp på min klientdator, så sker även även på luren.

Anteckningar synkas inte! Då får du ta tredjepartsprogram/apps för detta.
Jag använder inte den funktionen alls på mobilen.

Luren är så imponerande att jag vill att alla kollegor ska ha en.

Redigerat av Unregisteredf5f0e70b, 20 April 2010 - 14:20.

Postad 20 April 2010 - 14:19

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0

Jag kör en Desire mot företagets Exchange 2007 server sen i fredags. Mina kollegor kommer inom några dagar får en varsin Desire av det skälet... ;) Jag är alltså nöjd.

Inte så mycket text...

Lysande svar! Tack!

Ditt svar kan ha satt punkt för mitt velande! :rolleyes:

Postad 20 April 2010 - 14:22

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Fick min tele igår vid halv 1, är jäkligt nöjd med den! Ovant med Android, så mycket mer att göra än med ett "vanligt" OS (snackar typ SE w880i som jag hade innan) men det är bara positivt!

Postad 20 April 2010 - 14:37

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag har en fråga som säkert fler har, well - alla som använder GMail iaf.
När jag får ett nytt mail så får jag notiser både ifrån GMail-appen och det inbyggda mailprogrammet. Jag måste alltså läsa samma mail på två olika ställen för att få mailet att markeras som oläst.

Hur har ni löst detta?
Vidare så är jag oense med mig själv om vilket som är bäst av dessa två, båda är ganska sköna..

Postad 20 April 2010 - 14:38

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
När man skapar en Mapp och lägger på något av "skrivborden" så heter den just "Mapp".

Det tog mig redigt lång tid innan jag listade ut hur f-n man skulle döpa den ;)

Öppna mappen, tryck och håll på ramen där det står Mapp var lösningen...
(ifall någon annan sitter och kliar sig i huvudet, kanske finns någon variant men jag har inte hittat det...)
Lite konstigt att valet "Byt namn" inte kommer upp när man har mappen öppen och trycker på menyknappen?!?

Postad 20 April 2010 - 14:41

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Hur ställer man om så att man alltid visar YouTube klipp i "hög kvalité"? Som det är nu så får man ju klicka på menyknappen och sen "mer" och välja "visa i hög kvalité", vill ha denna inställning som standard.

Behöver man göra nåt mer än att formatera när man slänger in ett nytt minneskort? Tänker på om man behöver skapa mappar för tex. kameraalbum eller om den fixar det själv?

Slinker in en OT fråga oxå: Hur raderar man tidigare anslutna telefoner i sitt SE headset (DS980)? Har två gamla telefoner som dyker upp när jag skall välja vilken telefon jag vill ha åtkomst till.

På en vanlig dator så kan man göra det under inställningarna på sitt YT konto, kanske kan vara något att testa.

Postad 20 April 2010 - 14:54

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

På en vanlig dator så kan man göra det under inställningarna på sitt YT konto, kanske kan vara något att testa.

Ok, Tack! Har inte loggat in på mitt konto via Desiren än men det är möjligt att det går att välja att alltid visa med en viss upplösning/kvalité, kanske även finns någon inställning för mobila enheter om man loggar in på sitt konto via webben.

Hur ligger det till med landsinställningarna när man kör via Desiren? Den verkar stå på "Sverige" som förval men detta kanske oxå går att ändra via kontoinställningarna.

Postad 20 April 2010 - 15:12

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Jag har problem med att jag inte kan stänga av min telefon :S

Verkar vara fler som har problemet: länk

Edit: Efter 7-10 minuter stängdes den till slut av.. hade tänkt dra ut batteriet, men slapp iaf det ;)

Annat mega-jobbigt problem: Jag och en polare har båda råkat ut för detta, så det kan hända andra också.

Vi har skrivit in kontakter manuellt som google-kontakter. Helt plötsligt (som det verkar iaf), försvinner telefonnummer som vi skrivit in, och det enda som blir kvar är facebook kontot som numret är kopplat till. Och det går inte att redigera kontakter efter att detta hänt. Det enda som fungerat är att ta bort kontakten för att sedan fylla i allt på nytt.

Nu är det bara några nummer i favoritlistan som råkat ut för detta. Men FYFAN vilket jobb om det skulle hända alla nummer i kontaktlistan plötsligt...

Redigerat av Mahti, 20 April 2010 - 15:24.

Postad 20 April 2010 - 15:25

Lugge
  • Lugge
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
När det gäller surf undrar jag vilken hastighet man behöver för att kunna använda telefonens funktioner på ett bra sätt, lyssna på Spotify, surfa samt kolla youtube?

Telenor har ju 1 Mbit/s obegränsat och Tele2 har ju upp till 6 Mbit/s i 1 eller 5 GB beroende på vilket abonemang man väljer för att sedan begränsas till 30 Kbit/s.

Vilket rekommendera ni? Det känns ju som om man kommer upp i 5 GB väldigt lätt om man lyssnar på spotify mycket och använder telefonens funktioner, så frågan är då om 30 Kbit/s räcker för att lyssna på spotify, surfa, telefonens funktioner samt kolla youtube?

Postad 20 April 2010 - 15:56

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Jag har en fråga som säkert fler har, well - alla som använder GMail iaf.
När jag får ett nytt mail så får jag notiser både ifrån GMail-appen och det inbyggda mailprogrammet. Jag måste alltså läsa samma mail på två olika ställen för att få mailet att markeras som oläst.

Hur har ni löst detta?
Vidare så är jag oense med mig själv om vilket som är bäst av dessa två, båda är ganska sköna..

Jag använder HTCs mail klient, eftersom jag har haft problem med att ta hem bilagor från Gmail appen.

Du kan stänga av notiser från Gmail appen genom att gå in på inställningar och stänga "e-post avisering".

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.