Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 07 February 2011 - 07:21
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
här anser jag att det är bevisat att glutamin kan anses som essentiell samt att den motverkar katabolism. det ökar även kvävet till musklerna. jag har aldrig skrivit specifikt att man bör köpa rent glutamin tror jag dock. däremot så kan du kolla på din proteinburk, vilken aminosyra finns det mest av? mellan 12 och 17000mg per 100g? glutamin? oja. siffrorna brukar dessutom ligga närmare 13-16.5 ungefär ^^ det är inte vad man googlar, utan hur man googlar =D
Ja L-Glutamin finns det gott om i proteinpulver och andra proteinkällor men är en ändå en aminosyra som kroppen kan tillverka själv vid behov och är en viktigt aminosyra som andra icke essentiella också är. Detta lästa jag i dina länkar: Från länk 1. "Hence, ensuring an adequate intake of protein is important for athletes but consuming glutamine supplements is not."Från länk 2 "However, the suggested reasons for taking glutamine supplements (support for immune system, increased glycogen synthesis, anticatabolic effect) have received little support from well-controlled scientific studies in healthy, well-nourished humans."Om du inte anser att man ska köpa det rent, varför tar du upp det då? Det finns massor med possitiva egenskaper hos alla aminosyror men vi behöver inte äta dom separat för det. ang oxidation av protein, ren fakta: ju mer protein du intar, desto mer oxideras procentuellt. MEN ju mer protein du intar, desto mer tillförs även till kroppen. om jag skulle ligga på 600g protein om dagen så skulle jag trots kraftig oxidation få i mig mer protein än någon som låg på 200g om dagen. eller 300g om dagen. eller 400g om dagen osv.
Har jag sagt nåt om att det inte är så? när har jag skrivit att vassle påverkar kroppen likadant ovasett när man tar det? Du skrev "...bra talat hakuna!" när han påpeka det. Visst jag kan erkänna att jag tycker det är svårt att veta vad Hakuna egentligen påpekar i sina inlägg men det var så jag tolka det iaf och likaså ditt svar på det.
Postad 07 February 2011 - 08:31
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja L-Glutamin finns det gott om i proteinpulver och andra proteinkällor men är en ändå en aminosyra som kroppen kan tillverka själv vid behov och är en viktigt aminosyra som andra icke essentiella också är.
Detta lästa jag i dina länkar:
Från länk 1. "Hence, ensuring an adequate intake of protein is important for athletes but consuming glutamine supplements is not."
Från länk 2 "However, the suggested reasons for taking glutamine supplements (support for immune system, increased glycogen synthesis, anticatabolic effect) have received little support from well-controlled scientific studies in healthy, well-nourished humans."
Om du inte anser att man ska köpa det rent, varför tar du upp det då? Det finns massor med possitiva egenskaper hos alla aminosyror men vi behöver inte äta dom separat för det.
Har jag sagt nåt om att det inte är så?
Du skrev "...bra talat hakuna!" när han påpeka det. Visst jag kan erkänna att jag tycker det är svårt att veta vad Hakuna egentligen påpekar i sina inlägg men det var så jag tolka det iaf och likaså ditt svar på det.
Vaddå gillar du inte en källhänvisning som den här: "Bara leta upp de via www.Google.se, jag skall njuta av en lördagskväll! " ?
Postad 07 February 2011 - 10:38
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Var ironisk eftersom han hämtar sina källförteckningar ifrån forumet body, där känner jag igen de flertals studier ang glutamin han har hämtat. Alla utdrag ur abstrakten etc.
Tror inte han är inne på pubmed precis.
Nej, nu skall jag njuta av en måndagsmorgon  Hakuna-matata, off till gymmet för att köra ett helkroppspass med 54 i volym med ett fräscht CNS och 2 dagars vila i följd efteråt. Time to rock & roll!
Postad 07 February 2011 - 11:54
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Var ironisk eftersom han hämtar sina källförteckningar ifrån forumet body, där känner jag igen de flertals studier ang glutamin han har hämtat. Alla utdrag ur abstrakten etc.
Jag kan försäkra dig om att jag inte har hämtat nåt från Body, hänger inte där men du är väl bannad där om jag inte missminner mig. Har du nåt speciellt du vill klaga på egentligen? annars kan du lika gärna hålla dig borta om du inte har nåt vettigt att komma med.
Postad 07 February 2011 - 15:03
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag får för mig att du skrev något fult om glutaminsyra längre bak (hinner ej kolla) därav att jag skrev något som säger emot det fula. typ.
du har skrivit att för mycket protein är helt onödigt, och jag påstår att det inte finns för mycket protein då man alltid tar upp mer protein ju mer protein man konsumerar.
jag kan ha antytt att hakuna sagt något annat vettigt också?
Postad 07 February 2011 - 16:07
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
jag får för mig att du skrev något fult om glutaminsyra längre bak (hinner ej kolla) därav att jag skrev något som säger emot det fula. typ.
du har skrivit att för mycket protein är helt onödigt, och jag påstår att det inte finns för mycket protein då man alltid tar upp mer protein ju mer protein man konsumerar.
jag kan ha antytt att hakuna sagt något annat vettigt också? 
Det fula? Tycker inte du att "för mycket" av något är för mycket? Kroppen tar upp allt protein frågan är bara vad den gör med allt.
Postad 07 February 2011 - 16:27
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Längtat hela dagen efter att få sluta skolan och gå till gymmet. När man väl kommer dit så är det någon kärring som har med sig två barn i typ 4-7 års åldern som tror att det hela är en lekplats, inte så kul...
Aja, har bra "pump" och trots att jag körde lugnt så gick det bra. Märkte att jag körde 30kg i bänk och 3x10 utan större ansträngning, inget jag skulle klarat förut.
Postad 07 February 2011 - 16:41
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Längtat hela dagen efter att få sluta skolan och gå till gymmet. När man väl kommer dit så är det någon kärring som har med sig två barn i typ 4-7 års åldern som tror att det hela är en lekplats, inte så kul... Aja, har bra "pump" och trots att jag körde lugnt så gick det bra. Märkte att jag körde 30kg i bänk och 3x10 utan större ansträngning, inget jag skulle klarat förut.
Säkert ilskan som gjorde det;) tycker fr övrigt inte det borde vara tillåtet med barn på 4 år på gymmet och frågan är om det verkligen är det?
Postad 07 February 2011 - 17:32
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Säkert ilskan som gjorde det;) tycker fr övrigt inte det borde vara tillåtet med barn på 4 år på gymmet och frågan är om det verkligen är det?
Tror inte att klubben tycker om det, men det är väldigt sällan man ser någon från klubben som är där och tränar. Är ett så litet gym så det är obemannat. Kan ha varit ilskan eller att jag inte har tränat på två veckor och längtat fruktansvärt mycket  På idrotten på skolan imorrn ska vi dit också, hade tänkt att hinna med mage, triceps och underarmar om inte läraren ska stå och babbla alldeles för mycket.
Postad 07 February 2011 - 19:11
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Tror inte att klubben tycker om det, men det är väldigt sällan man ser någon från klubben som är där och tränar. Är ett så litet gym så det är obemannat. Kan ha varit ilskan eller att jag inte har tränat på två veckor och längtat fruktansvärt mycket 
På idrotten på skolan imorrn ska vi dit också, hade tänkt att hinna med mage, triceps och underarmar om inte läraren ska stå och babbla alldeles för mycket.
Ett tips är att slå ihop triceps med bröst på ett pass. Vet iofs inte hur du kör nu men du använder ändå mkt triceps på bröstövningar.
Postad 07 February 2011 - 19:18
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ett tips är att slå ihop triceps med bröst på ett pass. Vet iofs inte hur du kör nu men du använder ändå mkt triceps på bröstövningar. 
Jo, brukar köra bröst och triceps. Och kombinera rygg och biceps  Men kör ändå så pass korta pass nu i början. Orken tar slut så snabbt... Men idag så körde jag först två bicepsövningar då det var fullt överallt annars, sedan körde jag tre bröstövningar, en bicepsövning sedan sista bröstövningen. Hur är det med det egentligen, är det helt fel eller? Kände att jag orkade lite mer, musklerna fick återhämta sig lite.
Postad 07 February 2011 - 19:48
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Vart inge träning i dag då jag har sån ###### träningsvärk i dag kom knappt upp ur sängen .
Postad 08 February 2011 - 00:54
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Tycker många härinne verkar köra väldigt många rep och även sets. Är inte 12-15 rep lite att ta i? Jag brukar köra 6-8 rep per set. 4 set på alla muskler utom framsidan av axlar då jag bara kör 2.
Postad 08 February 2011 - 01:52
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Det fula?
Tycker inte du att "för mycket" av något är för mycket?
Kroppen tar upp allt protein frågan är bara vad den gör med allt.
Du skrev ju tidigare att du tror att kroppen INTE tar upp allt vassle, utan att man skiter ut allt över 15 g. Nu blir jag förvirrad. Säkert ilskan som gjorde det;) tycker fr övrigt inte det borde vara tillåtet med barn på 4 år på gymmet och frågan är om det verkligen är det?
Är upp till varje gym att bestämma. Själv har jag haft med mina grabbar till gymmet från 2 månaders ålder. Skulle aldrig kunnat träna som jag gjort utan den möjligheten. Självklart ska barnen inte störa träningen, men om man stör sig på barnlek och lite skrik kan mna träna med Mp3 så slipper man höra det.
Postad 08 February 2011 - 06:42
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Du skrev ju tidigare att du tror att kroppen INTE tar upp allt vassle, utan att man skiter ut allt över 15 g. Nu blir jag förvirrad.
Du och jag har ju diskuterat det där tidigare här och lite längre ner. Jag har varit väldigt tydlig i mina inlägg, förstår inte vad det är som missförstås.
Postad 08 February 2011 - 09:16
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Är upp till varje gym att bestämma. Själv har jag haft med mina grabbar till gymmet från 2 månaders ålder. Skulle aldrig kunnat träna som jag gjort utan den möjligheten. Självklart ska barnen inte störa träningen, men om man stör sig på barnlek och lite skrik kan mna träna med Mp3 så slipper man höra det.
Nä, men har ju skrikiga barn utanför fönstret från att man kommer hem till ca 9-tiden på kvällen. Endast kort avbrott för middag vid 5-tiden ungefär. Om man sedan ska behöva stå ut med samma sorts ungar på gymmet så blir man lite trött... Nä, nu ska man ladda med ovanligt rejäl frukost, packa grejorna och sedan gå ner på gymmet
Postad 08 February 2011 - 10:20
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Klart att du kan men det kommer inte ge mer effekt på muskeltillväxt än vad c:a 25g gör och om magen är tom så försvinner allt över 15g ut genom tarmen och ner i toan.
Ja, här har vi ju en del av det vi pratat om. Du och jag har ju diskuterat det där tidigare här och lite längre ner. Jag har varit väldigt tydlig i mina inlägg, förstår inte vad det är som missförstås.
Att hänvisa till 1 reviewartikel och påstå att kroppen skiter ut resten för att några dagar senare påstå att kroppen tar upp allt kallar inte jag att var tydlig.
Postad 08 February 2011 - 10:58
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Att hänvisa till 1 reviewartikel och påstå att kroppen skiter ut resten för att några dagar senare påstå att kroppen tar upp allt kallar inte jag att var tydlig.
Lite längre ner under inlägget jag länka till skrev jag detta: Jag tror ni rör till det lite, det är inte så att kroppen skiter/pissar ut resten utan det som är grejen är att dom grammen som nämns är det som kroppen använder till muskeltillväxt vid en viss tidpunkt.
Tex vassle (på tom mage annars är det som vilket protein som helst) går fort genom magsäck och tarm och hinner inte absorberas helt utan enligt studier har dom sett att runt 15g är max. I länken jag posta så var det nåt bolag som lagt till nått enzym som ska hjälpa kroppen att ta tillvara på mer än dessa 15g.
Nästa är det att äter du 50g protein eller 20-30g protein så får du samma stimulans av muskeltillväxt och detta är testa på människor efter styrketräning. Det Berkhan nämner om jag fattat det rätt är att äter du säg 50g eller mer iform av långsamt protein så har kroppen mer tid på sig att använda det vid flera tillfällen efter måltid, tex kvarg, det ligger i magsäcken i upp till 8h och kontinuerligt pytsar ut aminosyror i blodet.
Du får fråga mer i detalj exakt vad det är som du inte får ihop.
Postad 08 February 2011 - 15:04
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Lite längre ner under inlägget jag länka till skrev jag detta:
Du får fråga mer i detalj exakt vad det är som du inte får ihop.
DÅ förstår jag, det var dom inlägg som handlade om att man inte tar upp allt vassle som jag hängde upp mig på, men eftersom jag missat att du dementerat det så ber jag om ursäkt.
Postad 08 February 2011 - 16:46
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag har snokat runt lite angående "15g vassle" och det verkar inte som det är studerat utan dom har endast gjort en beräkning på vasslets magtömningshastighet och antal g/h kroppen kan absorbera och då kommit fram till 15g, kan säkert variera från person till person oxå. Så mitt citat ovan är felaktigt eftersom jag skrivit att "studier har..." Alltså vassle och EAA som båda är snabba och stimulerar MPS bör/måste drickas på tom mage för att ge effekten annars ger dom samma effekt som ägg, kasein, kött. Tarmen har en viss begränsning på hur mycket den kan absorbera, gram per timme, ägg tex hade ganska lågt, ett par gram i timmen om jag minns rätt men transporteras långsamt genom tarmen så allt hinner tas tillvara. Vassle och EAA transporteras fort i tarmen och upptaget verkar bli begränsat. Även om allt vassle skulle tas upp av tarmen så är det bara en viss del av vasslet/proteinet som används till MPS, jag är osäker på varför men jag misstänker att anabolismen inte är tillräckligt boostad för att bygga mer än nödvändigt så tiden sätter begräsningen och/eller att kroppen passar på att använda proteinet till en massa andra viktiga(re) saker än en massa töntiga onödiga muskler  Vad jag läst så efter träning så går allt överflödigt till glykogendepåerna. Jag har tidigare postat 2st studier där dom i en testat 30g och i den andra testat 20g och båda ger lika mycket som 50g. Jag har inte sett en enda studie som säger nåt annat, inte äns Hakuna har trollat fram nån. Jag har bara läst stora drag hur det funkar och har inte haft intresse, ork att fördjupa mig eftersom det inte kommer ge mig några förbättringar i träningen men däremot mindre plågsamt för plånboken. Jag hoppas att det har blivit glasklart nu och att nybörjare som ALA95 inte blir lurade i framtiden av dom stora killarna på gymmet och gymshopparna som säger att han ska äta ihjäl sig med deras dyra vassle som är tusen gånger bättre än nåt annat.
Redigerat av Lactoferrin, 08 February 2011 - 16:49.
Postad 08 February 2011 - 17:14
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Då håller jag med dig.
Mps stimuleras maximal redan på låga intag och själv anser inte jag att vassle är en superbra proteinkälla att basera sitt intag på.
Postad 08 February 2011 - 18:21
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jo, brukar köra bröst och triceps. Och kombinera rygg och biceps 
Men kör ändå så pass korta pass nu i början. Orken tar slut så snabbt...
Men idag så körde jag först två bicepsövningar då det var fullt överallt annars, sedan körde jag tre bröstövningar, en bicepsövning sedan sista bröstövningen. Hur är det med det egentligen, är det helt fel eller? Kände att jag orkade lite mer, musklerna fick återhämta sig lite.
Vad som är fel eller inte är ju upp till en själv. I min bok är det det. Personligen anser jag tyngsta övningarna/största muskelgrupperna först på ett pass. Dvs kör man exempelvis bröst/triceps ett pass så börjar man med bänken. Man måste inte men jag tycker det ger mer. Beror helt enkelt på vilka övningar man prioriterar. Jag prioriterar basövningar. Skulle inte få för mig att köra pushdowns för att sen kanske inte orka fullt ut på bänk exempelvis. Men det är som sagt upp till var och en! Jag tänker så iallaf  Sen nämner du ju att andra stationer var upptagna och då kan det ju givetvis vara läge att kompromissa. Det får man ju göra ibland.
Postad 08 February 2011 - 18:40
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Vad som är fel eller inte är ju upp till en själv. I min bok är det det. Personligen anser jag tyngsta övningarna/största muskelgrupperna först på ett pass. Dvs kör man exempelvis bröst/triceps ett pass så börjar man med bänken. Man måste inte men jag tycker det ger mer. Beror helt enkelt på vilka övningar man prioriterar. Jag prioriterar basövningar. Skulle inte få för mig att köra pushdowns för att sen kanske inte orka fullt ut på bänk exempelvis.
Men det är som sagt upp till var och en! Jag tänker så iallaf Sen nämner du ju att andra stationer var upptagna och då kan det ju givetvis vara läge att kompromissa. Det får man ju göra ibland.
Jo, jag brukar köra dom "tyngsta" först. Börjar med bänk, kör klart bröst. Sedan går jag på triceps. Kör jag underarmar så tar jag det alltid sist, annars blir man så trött så man inte orkar hålla i om man kör t.ex. rygg. Förresten, testade dragremmarna idag så jag körde rygg. Hjälpte lite grann, men känner att jag inte fått in tekniken att använda dom än. Men det kommer väl. Hjälpte mot det värsta skavet också.
Postad 08 February 2011 - 22:00
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Dragremmar är guld värda. När jag väl fick in tekniken till att dra åt dem, så kunde jag öka marklyftsvikten med 40kg.
Marklyft har kommit till att bli favoritövningen nu. Det finns få övningar som kan få hela kroppen till att arbeta så hårt, or what do you say lads?
Postad 08 February 2011 - 22:13
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Dragremmar är guld värda. När jag väl fick in tekniken till att dra åt dem, så kunde jag öka marklyftsvikten med 40kg.
Marklyft har kommit till att bli favoritövningen nu. Det finns få övningar som kan få hela kroppen till att arbeta så hårt, or what do you say lads?
Har aldrig kört marklyft, kanske ska testa någon gång?
Postad 08 February 2011 - 23:53
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Har aldrig kört marklyft, kanske ska testa någon gång? 
Är den bästa övningen som finns skulle jag säga. Se till att göra den ordentligt bara. Med mark och bänk samt knäböj och militärpress så har du en bra stor del av kroppen täckt.
Postad 09 February 2011 - 06:23
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag är en av dom som anser att marklyft är överskattad när det kommer till muskeltillväxt. Väldigt liten dynamisk rörelse och resterande är statisk.
Postad 09 February 2011 - 08:22
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Träningsvärk nästan hela kroppen nu, underbart 
Hoppar axlar och ben idag, känner att min rörelseförmåga är mycket begränsad för tillfället
Postad 09 February 2011 - 08:22
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag är en av dom som anser att marklyft är överskattad när det kommer till muskeltillväxt. Väldigt liten dynamisk rörelse och resterande är statisk.
+1, jag kör inte den öht längre - det var säkert 2 år sedan sist. Dessutom upplevde jag att min midja blev större (psykologiskt förmodligen) när man köttade mycket mark. Däremot är det ju näst efter ryck, stöt och frivändningar den övningen som ger mest machopoäng på gymmet! Inte att förakta.
Postad 09 February 2011 - 10:01
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
+1, jag kör inte den öht längre - det var säkert 2 år sedan sist. Dessutom upplevde jag att min midja blev större (psykologiskt förmodligen) när man köttade mycket mark. Däremot är det ju näst efter ryck, stöt och frivändningar den övningen som ger mest machopoäng på gymmet! Inte att förakta.
Marklyft tränar även din mage så det är inte särskilt konstigt. Ställer mig dock fortfarande med uppfattningen om att det är den bästa övningen av alla som finns. Önskar själv jag hade möjligheten att göra ordentliga mark på gymmet...
Postad 09 February 2011 - 10:11
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ställer mig dock fortfarande med uppfattningen om att det är den bästa övningen av alla som finns.
Motivera gärna varför den är bäst.
Postad 09 February 2011 - 10:20
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Jag känner främst efter en tid med hård marklyft att stabiliteten har ökat betydligt i andra övningar så som knäböj och militärpress. Även underarmsstyrkan har blivit mycket bättre.
Postad 09 February 2011 - 10:32
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Marklyft tränar även din mage så det är inte särskilt konstigt.
Ställer mig dock fortfarande med uppfattningen om att det är den bästa övningen av alla som finns.
Önskar själv jag hade möjligheten att göra ordentliga mark på gymmet...
Japp, men i det här fallet fick jag en bredare midja än vad jag upplever att jag får om jag kör mage på "vanligt" vis (crunches osv). Rutorna är minst lika bra ändå. Hur som helst så funkar det finfint för mig att inte köra mark, men för andra kan det säkert vara kanon. Dodds: Japp, den är kanon för greppstyrkan om man inte har möjlighet/lust att köra den separat! Men jag rekommenderar ju iofs hellre att du tränar greppet separat, då får du bättre resultat.
Postad 09 February 2011 - 11:06
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag känner främst efter en tid med hård marklyft att stabiliteten har ökat betydligt i andra övningar så som knäböj och militärpress. Även underarmsstyrkan har blivit mycket bättre.
Jag anser att både knäböj och militärpress borde öka stabiliteten mer än vad marklyft gör och så måste du använda remmar för att köra marklyft optimalt och då är både rodd och latsdrag utan remmar effektivare på underarmar.
Postad 09 February 2011 - 15:51
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
För jag skall kunna köra fullt ut på dragövningar måste jag ha även då ha remmar. Så well, sucks to be me I guess.
Greppstyrkan får sig en ganska stor pärs av marklyftet. För att trötta ut underarmarna och händerna even more brukar jag inkludera statisk träning genom att greppa en stång och hålla till fingrarna släpper. Går framåt iaf. Förr kunde jag knappt köra 100kg mark utan remmar, nu är 140 nemas problemas utan så uppenbarligen så funkar det
Postad 09 February 2011 - 16:02
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Är det bättre än att köra bröst/axlar? Det är så jag har hört att man ska köra. Jag kör triceps/biceps tillsammans istället.
Postad 09 February 2011 - 16:02
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
så uppenbarligen så funkar det 
Ja jag har inte sagt att det inte gör det, jag ifråga sätter bara att det är den bästa övningen som finns.
Postad 09 February 2011 - 16:05
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Är det bättre än att köra bröst/axlar? Det är så jag har hört att man ska köra. Jag kör triceps/biceps tillsammans istället.
Det finns inget "ska", man kan köra som man vill, jag kör som du, ibland bara bröst, ibland bara triceps osv.
Postad 09 February 2011 - 20:05
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag fick precis ett aviseringssms om att mitt paket har kommit. Snabb leverans! Dock så svarade de aldrig på mitt mejl och de saknar orderstatus-funktion på deras hemsida... Annars bra! Nu får vi se hur de smakar också!
Jag är nyfiken på vad du tyckte om dom, jag ska själv snart beställa.
Postad 09 February 2011 - 21:25
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Jag är nyfiken på vad du tyckte om dom, jag ska själv snart beställa. 
Har endast öppnat Raspberry Milk och jag tycker faktiskt den är riktigt god - även med vatten!  Mjölk gör ju den komplett, men vatten smakar inte alls farligt!
Postad 09 February 2011 - 22:18
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
500gram kvarg + havregrynsgröt gjorde magen fulländad för den här dagen
Postad 09 February 2011 - 22:21
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag drog en slutsats idag. Man skiter mer, enklare och ofta om man äter solroskärnor och linfrön
Postad 10 February 2011 - 00:14
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Nu har jag kört på hårt i lite över en vecka och det känns helt underbart. Träningsvärk varje dag, kan ju inte bli bättre
Tycks även redan kunna se lite resultat, fast det kanske är den berömda placebo effekten
Har nu även testat nedanstående med chokladsmak och tycker den var riktigt god med mjölk, med vatten så har jag dock druckit godare proteinpulver från andra fabrikat förr.
Redigerat av Bigrauk, 10 February 2011 - 00:20.
Postad 10 February 2011 - 06:19
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag drog en slutsats idag. Man skiter mer, enklare och ofta om man äter solroskärnor och linfrön 
Ja linfröna har en laxerande verkan, det bildas gelé runt dom i magen och sen åker dom glatt ner genom tarmen och tar med bajs ner i toan. Står nog på förpackningen.
Postad 10 February 2011 - 08:14
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ja linfröna har en laxerande verkan, det bildas gelé runt dom i magen och sen åker dom glatt ner genom tarmen och tar med bajs ner i toan. Står nog på förpackningen.
Nä, det står inte på förpackningen. Dock att dom är vätecyanidframkallande
Postad 10 February 2011 - 09:21
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nä, det står inte på förpackningen. Dock att dom är vätecyanidframkallande 
Ja därför ska man inte äta dom krossade och hela har ingen annan effekt än att få fart på magen. Och solrosfrön innehåller en jäkla massa omega 6 som ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar samt att det härsknar i kroppen. Fredrik Paulun: Det omättade och i ännu högre grad det fleromättade fettet utsätts för oxidation, härskning, av fria radikaler som i sin tur angriper cellerna inifrån och gör att de åldras i förtid. Denna negativa inverkan kan motverkas, men inte hindras helt, genom att kontinuerligt tillföra tillräckliga mängder antioxidanter.
Logiken bakom att att äta mer känsligt fleromättat fett än nödvändigt känns mycket tveksam.
Postad 10 February 2011 - 09:35
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Som sagt det är upp till var och en. Jag tycker personligen att bröst och axlar är 2 grupper jag ger 2 separata dagar. Det beror också givetvis på hur schemat ser ut i övrigt och när man annars tänkt träna triceps mm. Jag hade inte tränat triceps dagen efter bröstpass om jag hade kört bröst/axlar exempelvis. Beror väl också lite på hur många övningar/set man kör på axlar och bröst. Kör man exempelvis 4-5 övningar på axlar kan det kännas liiite overkill att köra det efter bröst kanske.
Postad 10 February 2011 - 09:46
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Ja därför ska man inte äta dom krossade och hela har ingen annan effekt än att få fart på magen. Och solrosfrön innehåller en jäkla massa omega 6 som ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar samt att det härsknar i kroppen.
Stämmer bra. Dessutom får vi lätt i oss stora mängder Omega 6 och små mängder Omega 3. När ration blir fel mellan dom blir kroppen mer benägen till inflammationer och annat elände. Att undvika onödiga mängder Omega 6 och ligga på 10-12 g Omega 3 har funkat bra för mig när jag haft inflammation i muskler.
Postad 10 February 2011 - 10:07
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
http://www.dagensmed...orera/index.xml
Den största mängden fleromättat fett kommer från soja-, majs- och solrosolja, vilket innebär en hög omega-6/omega-3 kvot. Det finns talrika rapporter, som pekar på att för mycket omega-6-fleromättat fett stimulerar både cancer och alla typer av inflammatoriska processer.
Postad 15 February 2011 - 14:34
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nya myter från Aftonbladet. Musklerna kostar energi Tyvärr är det just musklerna som kroppen först gör sig av med när du bantar.
– Fettet kostar ingenting för kroppen att ha kvar, men musklerna kostar mycket energi. Så dem vill kroppen snabbt göra sig av med när den märker att den inte får mycket mat, säger Stefan Brandt, läkare, nutritionsforskare och rådgivare åt flera idrottsstjärnor och topplag.
Inte ens vid svält händer det. http://www.ncbi.nlm....NBK22414/#A4359"the second priority of metabolism in starvation is to preserve protein"
Redigerat av Lactoferrin, 15 February 2011 - 14:42.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|