Postad 23 May 2014 - 20:44
.
.
.
Tyvärr var den stora fisken för illa krokad för returnering och den mellanstora hade cancer och klotögon
Bifogad fil(er)
Postad 23 May 2014 - 22:41
Grattis!!
Den stora måste vart en +7kg eller?
Vilket fiskaröga :-) 7120g
Klotögat 5080g
den fint färgade översta 3950g
Tack så mkt, det var säkert 10år sedan jag fick mig en 5+Grattis! Ser ut som en lyckad dag....
13gäddor totalt
Redigerat av Degpojken, 23 May 2014 - 22:41.
Postad 24 May 2014 - 08:20
Posta lite bilder på fångsten då Niklas?
Blev en bomtur, fick en rejäl skvätt vatten på mig och åskan gick bredvid klockan blev runt 18 och jag började hoppas på ok kvällsfiske då mullrade nästa åskväder in, bara att bege sig hemåt.
Tänkte ta Öresjö nästa vända där har man ju sett att folk drar grova madammer.
Postad 25 May 2014 - 20:59
vi hade ngt riktigt stort vid båten världens virvel, snabb som ja var kastade jag ett halvt kasst över och "ploing" den klippte min 18g illröda vibrax spinnare och 15cm taffs så stog där snopet med en linstump i ändan med fantasin skenandes
Redigerat av Degpojken, 25 May 2014 - 21:03.
Postad 26 May 2014 - 07:49
En annan väntar på dom nya betena och ska ner och köpa krokar till dessa senare, funderar även på att köpa prylar till att göra egna tafsar.
Abu's öppnar sig och BFT gick rätt av då jag fick linstopp och då var det ändå inget kast där jag tog i.
Fick tips om Darts entrådiga titan den grova på över 80lb, eller har ni andra superdupertips här?
Postad 26 May 2014 - 11:01
Såg även ett sött gummi ifrån Lunker City mörkbrun rygg och massor av silverglitter på buken, sådär superdupermjukt med riktigt bred paddel i röva, den + en 10g skalle för långsam hemtagning kan nog bli fint.
Postad 26 May 2014 - 11:34
Hade oxå problem med att beteslåsen öppnade sig för mig.. Tappat en del fina beten pga detta
Har dock inte hänt sen jag bytte till BFT stronglock.
Kör size4 på dem & lekande.
Postad 26 May 2014 - 16:41
Betena som jag köpte trodde jag ju var McMy, men det var ju bara en av dom som va det och ojojOJ vad läckert den rör sig i vattnet!! Denna kommer leverera som s*tan det är jag helt övertygad om!!
Resten var ju McMio, klart man måste testa att rigga dom utan tail och se hur dom rör sig då ju

Tycker dom blev riktigt sköna i gången, går att bara veva hem utan jerk för att få fin rörelse på dom.
Redigerat av Evil Homer, 26 May 2014 - 16:44.
Postad 26 May 2014 - 17:01
Jag har inte haft några problem alls med
"no kink titanium" iaf.
Mcmy är tokheta! Särskillt med en mcmio-tail på
Postad 26 May 2014 - 17:10
Det är ju en skruv i röven på Mcmy, hur fäster du en McMio tail på den?
Är det inte samma titanmaterial i dessa då??
Redigerat av Evil Homer, 26 May 2014 - 17:11.
Postad 26 May 2014 - 17:52
Miotailarna är mycket större än mytailarna.
Köpte mig en Big mcmy i blå/silver & den rör sig så brutalt alltså!
Vad jag har fattat så är det tydligen inte samma sorts wire?
Skit samma.. Det funkar för mig och jag ser ingen anledning att byta då
75-80lbs blir jäkligt jobbigt att knyta.. Och wirelås är inget jag vill krångla med.
http://m.youtube.com...h?v=539qsgmoVkI
Postad 26 May 2014 - 20:36
Vad tror du/ni om.
http://ribatex.se/fi...snap-lekande-3/
http://ribatex.se/fi...ne-swivel-nr-3/
http://ribatex.se/fi...kink-60lb-10ft/
Postad 26 May 2014 - 20:41
http://m.sportfiskep...y-lok-hake.html
Vågar faktiskt inte rekomendera något annat.
Men lekandet & wiren är "spot on"
Postad 26 May 2014 - 20:51
Självklart så ligger Swedbank nere nu, får bli imorgon.
Redigerat av Evil Homer, 26 May 2014 - 20:59.
Postad 26 May 2014 - 21:07
Hade jag varit dig hade jag köpt size 4 på beteslåsen dock..
De är lite småjävliga att öppna tycker jag
Postad 26 May 2014 - 22:36
Bifogad fil(er)
Postad 26 May 2014 - 22:58
Hoppas juh alltid på att den nästa fisken är en 10kg+
Postad 26 May 2014 - 23:00
Alla fiskar återfick friheten utom en där en gälbåge gick av
![]()
Postad 26 May 2014 - 23:36
Vafasiken 15st?!?
Med den takten så sitter snart tian!
Vi åker mest och kastar av vikarna, mkt smågädda blir det och jag ska investera i ett riktigt fint UL spö tänkte jag så det blir lite mer sport.
10àn är juh drömmen men inte många dar kvar på efterleksgäddan som står grunt, sen blir det nästan omöjligt att hitta dem på djupen med vanlig roddbåt utan ekolod
Postad 28 May 2014 - 09:52
Vart bor du?
Karlskoga där Möckeln ligger närmast, men båten ligger i Alkvättern så det är där det mesta fisket bedrivs för tillfället
Postad 28 May 2014 - 12:07
Hmm, är det grunda sjöar?Karlskoga där Möckeln ligger närmast, men båten ligger i Alkvättern så det är där det mesta fisket bedrivs för tillfället
Jag fiskar nämligen i Fryken som är en DJUP spricksjö i värmland. Bor själv i Kil.
Vårt fiske är toksegt och vi har knappt pet på våra grejer. Vi hör gäddan i vassen så här är leken i full gång vilket borde vara den anledningen att fisket är trögt. Har inte varit ute på ca 2veckor nu dock..
Postad 28 May 2014 - 12:39
Postad 28 May 2014 - 13:02
Men vilket jävla junk till "mässa" 50-70% mm jo just det, Westinare var väl det enda som var intressant men det rear lokala butiken ut för samma pengar eller snäppet billigare ändå, sen såg det ut att vara Conrad, Fladen, Ebay som stod som förebilder på resterande beten, fasiken vad besviken man blev.
Mao, lägg inte eran tid på att åka iväg och kika när ni ser dom komma till er stad.
Postad 28 May 2014 - 15:50
Rullen blev det.
IMG_1380.JPG 4.85MB
0 Antal nerladdningar0.13/8kg.
Kastspö blev det.
IMG_1383.JPG 4.47MB
0 Antal nerladdningarFör lätt fiske.
7-21g.
Fiske väska fick
IMG_1382.JPG 5.93MB
0 Antal nerladdningarhon Sling Bag.
Vilken jag har själv
och gillar den skarpt.
Hoppas hon blir glad när hon kommer hem i kväll.
f#n jag blev avis på rullen och spöt
Postad 28 May 2014 - 15:55
Såg skyltar igår ang fiskemässa på folketshus i stan idag, glad i hågen när man slutade jobbet så for jag iväg och inspekterade.
Men vilket jävla junk till "mässa" 50-70% mm jo just det, Westinare var väl det enda som var intressant men det rear lokala butiken ut för samma pengar eller snäppet billigare ändå, sen såg det ut att vara Conrad, Fladen, Ebay som stod som förebilder på resterande beten, fasiken vad besviken man blev.
Mao, lägg inte eran tid på att åka iväg och kika när ni ser dom komma till er stad.
Var nog samma som var här för att par veckor sen. Precis som du säjer var det westin som det var vettigt pris på. Köpte två.
Postad 28 May 2014 - 15:55
Jag är osäker faktiskt. Fått rapporter om fångad gädda som är olekt. Plus att vattnet håller temp runt 12grader..Gäddorna borde lekt klart runt mars det är nog efterleksgäddor du hör samt 1-2kilos som jagar, vi har mkt aktivitet i vassarna och det är även där vi fiskar, kör med lite lättare spön 7cm twin curly tail jiggar och spinnare snabbt hemlirkade mellan glesvass och näckrosor. Möckeln är grund men där har ja inte fiskat ngt i år och aldrig från båt, Alkvättern är ca 2-4m generellt,men vi fiskar på metern nu i gles vegetation där det tycks stå mkt men små fiskar 0.5-1kg med några få undantag runt 3kg men får även endel på dragrodd när vi förflyttar oss mellan vikarna de fiskarna är ngt större och färre
Vi har en del ställen som nästan alltid levererar snipor men det hugger inte ens där..
Postad 31 May 2014 - 11:24
Ringde till honom nu. Han hade redan plockat upp. Skulle bege sej hem. Han hade redan tagit fullt. Hade två stora fina rödingar och en riktigt fet lax på 82 cm och sju kilo i båten..
Typiskt...
Postad 31 May 2014 - 11:36
Det ser fint ut. Det enda att tänka på egentligen är att inte dra åt knutarna för hårt. Håll i stumpen med en tång och dra (för hand) i tafsen.
Dra tills det nyper åt, det räcker gott.
Passa tummarna när du ska byta beten, stumpen har en förmåga att gräva ner sig i tummen.
@Bakerman
Det är lätt att vara efterklok
Postad 01 June 2014 - 07:26
Postad 01 June 2014 - 08:11
50kr/st inkl frakt om man tar alla.

Två Berkleyväskor + två lådor lösa + spöväska om man ska ha med sig allt, börjar bli mindre smidigt att ta sig ut på tur.
Postad 01 June 2014 - 10:17
Dom går väl inte ens att äta insjö fisk brukar smaka dy.Alla fiskar återfick friheten utom en där en gälbåge gick av
![]()
Postad 01 June 2014 - 10:26
Postad 01 June 2014 - 11:39
Vet inte va det kan bero på?
Bifogad fil(er)
Postad 01 June 2014 - 13:02
Jagar de & hugger på ditt bete klarar de av att fånga sig mat också = Släpp tillbaka.
Postad 01 June 2014 - 13:15
Det ser ju mer ut som om någon tagit upp gäddorna o misshandlat dom med hammare o sen släppt tillbaks.
Postad 01 June 2014 - 13:21
Postad 01 June 2014 - 15:29
Helt rätt att ta bort dom det hade även östersjö gäddan ett tag men har inte sett det på ett tag.Mjo ser ut som de fått en kyss av motorn eller ngt, har avlivat dem hitills de har varit riktigt smala och eländiga och tillåmed luktat ruttet
Postad 01 June 2014 - 15:37
Dom går väl inte ens att äta insjö fisk brukar smaka dy.
Gädda äter man inte. Undantaget är väl om man går vilse i skogen och riskerar att svälta ihjäl.
Fast vete fan om jag skulle äta det ändå.
Postad 01 June 2014 - 16:53
jo om det är saltvattens gädda fy fan vad mycket man kan göra med den som är riktigt gott men det har väl dina smaklökar missat .Gädda äter man inte. Undantaget är väl om man går vilse i skogen och riskerar att svälta ihjäl.
Fast vete fan om jag skulle äta det ändå.
Men det är ett jävla jobb att fjälla skiten men ungsstekt gädda pepparots gädda pate på gädda är gott men då måste man kunna laga till den på rätt sätt så du får fortsätta med billys pappers piroger.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?