Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 January 2012 - 20:25

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Ingen mer än jag som råkat ut för att XBMC kraschar hela tiden? Desperat behov av fix!

Postad 22 January 2012 - 20:43

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Ingen mer än jag som råkat ut för att XBMC kraschar hela tiden? Desperat behov av fix!

Vilken version kör du på ATV samt XBMC? Jag har aldrig haft problem med min faktiskt...

Postad 22 January 2012 - 22:56

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Kör 2:an med XBMC Eden, NitoTV, ATV Flash och Update Be Gone.

Efter lite googlande så funderar jag på om jag kanske måste redigera filen Local Host i Update Be Gone, någon som vet vilken fil det är och vart jag kan hitta den?

Postad 23 January 2012 - 08:23

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Hmm, fler som verkar ha problem med att XBMC kraschar tydligen, kan vara tillslaget mot Megaupload som orsakar det enligt vissa forum vilket får mig att fundera på om det kan vara IceFilms som gör att XBMC kraschar. Det lustiga är dock att jag kan kolla på ett par avsnintt av tex Fringe utan problem, sen helt plötsligt så kraschar XBMC hela tiden.

Någon mer som har IceFilms och samma problem med krasch?

Postad 23 January 2012 - 08:58

novumus
  • novumus
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Hmm, fler som verkar ha problem med att XBMC kraschar tydligen, kan vara tillslaget mot Megaupload som orsakar det enligt vissa forum vilket får mig att fundera på om det kan vara IceFilms som gör att XBMC kraschar. Det lustiga är dock att jag kan kolla på ett par avsnintt av tex Fringe utan problem, sen helt plötsligt så kraschar XBMC hela tiden.

Någon mer som har IceFilms och samma problem med krasch?

Min kraschade hela tiden efter senaste uppdatering från firecore. Jag installerade då Beta 2:an av XBMC men var först ingen skillnad, då gjorde jag en ominstallation igen av XBMC (tog inte bort den gamla utan installerade över) och nu har den inte kraschat en gång hittills. Samt första gången jag startade XBMC efter ominstallationen så såg jag att alla plug-ins i XBMC uppdateras.

Postad 23 January 2012 - 11:04

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Min kraschade hela tiden efter senaste uppdatering från firecore. Jag installerade då Beta 2:an av XBMC men var först ingen skillnad, då gjorde jag en ominstallation igen av XBMC (tog inte bort den gamla utan installerade över) och nu har den inte kraschat en gång hittills. Samt första gången jag startade XBMC efter ominstallationen så såg jag att alla plug-ins i XBMC uppdateras.

Hur gör jag för att installera Beta 2:an?
Installerade du bara över den befintliga versionen du hade, eller måste jag avinstallera den gamla versionen?

Försvinner alla inställningar när jag uppgraderar?

Redigerat av TheGun, 23 January 2012 - 11:15.

Postad 23 January 2012 - 11:25

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Såg detta:
all Beta 1 users are encouraged to update immediately to fix a scraper error that causes XBMC to crash."

Inte helt omöjligt att det kan vara det som strular för mig, ska dra in Beta 2:an och hoppas på det bästa!

Postad 23 January 2012 - 14:32

novumus
  • novumus
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Hur gör jag för att installera Beta 2:an?
Installerade du bara över den befintliga versionen du hade, eller måste jag avinstallera den gamla versionen?

Försvinner alla inställningar när jag uppgraderar?

Jag installerade bara rak över, men fick göra det två gånger, första gången vart det bara skit (vet inte vad som hände). Men inga inställningar försvann.

Postad 23 January 2012 - 21:49

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Har kört in XBMC Beta 2:an, nu tickar det på som klocka, inget kraschande, perfekt!!!

Postad 24 January 2012 - 08:58

novumus
  • novumus
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Har kört in XBMC Beta 2:an, nu tickar det på som klocka, inget kraschande, perfekt!!!

Gött! Min har inte heller kraschat en gång sen Beta 2:an vart installerad! :)

Postad 24 January 2012 - 11:39

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Vill köra in en "advancedsettings.xml" med funktionen cleanonupdate, att den tar bort filmer etc som jag kasserat från Nasen vid scanningen XBMC gör vid uppstart, men jag lyckas inte få det att fungera, får error på "line 0", vet inte om jag gör rätt i XML'en. Någon som har erfarenhet och ser om jag gjort fel? Jag lägger XML'en under Userdata tillsammans med Gui-XML'en.

<advancedsettings>
<videolibrary>
<cleanonupdate>true</cleanonupdate>
</videolibrary>
</advancedsettings>

Postad 24 January 2012 - 12:10

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Vill köra in en "advancedsettings.xml" med funktionen cleanonupdate, att den tar bort filmer etc som jag kasserat från Nasen vid scanningen XBMC gör vid uppstart, men jag lyckas inte få det att fungera, får error på "line 0", vet inte om jag gör rätt i XML'en. Någon som har erfarenhet och ser om jag gjort fel? Jag lägger XML'en under Userdata tillsammans med Gui-XML'en.

<advancedsettings>
<videolibrary>
</videolibrary>
</advancedsettings>

Jag är ledsen, sånt där är jag dålig på. MEN, jag är riktigt nyfiken på det där. Om du hittar en bra väg, tipsa gärna!

Postad 25 January 2012 - 09:19

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

<advancedsettings>
<videolibrary>
</videolibrary>
</advancedsettings>

Finns det inte "färdiga" .xml-filer som man kan ladda hem, och editera som man själv vill?
Jag ska nog sätta mig och kolla på det där när tillfälle ges, jag har själv blivit lite irriterad över att filmer som man tagit bort från disken fortfarande ligger kvar i XBMCs bibliotek!

Redigerat av henke19822, 25 January 2012 - 09:19.

Postad 25 January 2012 - 10:03

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Det är inte så svårt att göra egna XML'er, bara det att något verkar bli knas med filen, vet inte om det kan vara så att de inte hunnit uppdatera Wiki'n efter Eden-släppet så att koden inte stämmer, kan vara så att cleanonupdate döpts om till cleanup eller liknande. Har fortfarande inte hittat någon lösning dock.

Postad 25 January 2012 - 17:08

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Fungerar 720p x264 mkv filer smärtfritt för er? Kan uppleva att bilden är lite "ryckig". Smålagg typ vid panoreringar och ansiktsnärbilder.

Har inte hittat några video inställningar annat än resolution och där har jag auto. har trådat nätverk.

Vill att bilden ska flyta på bättre. Nåt man kan göra åt saken?

Postad 25 January 2012 - 17:42

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Atv2 fixar inte 23.976...

Postad 25 January 2012 - 19:18

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Helskotta. Läste på lite nu. Är det något som kanske kommer åtgärdas? Hur kan den inte fixa 24p???

Postad 26 January 2012 - 09:13

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Helskotta. Läste på lite nu. Är det något som kanske kommer åtgärdas? Hur kan den inte fixa 24p???

Nej, en fix verkar väldigt osannolik, det verkar vara ett fel i hårdvaran som gör att den är begränsad till 50/60 Hz bildfrekvens. Det finns en lång tråd på Apples supportforum om problemet. P g a detta så är en ATV2 olämplig som HTPC för personer som är känsliga för judder och ryck i panoreringar.

Redigerat av Tomas L, 26 January 2012 - 09:14.

Postad 03 February 2012 - 08:20

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Är lite sugen på att byta ut bakgrunderna i XBMC Eden, Gitarren, biostolarna etc är ganska trista så jag har laddat hem 1080p-bakgrunder och har dem liggandes på min NAS, men när jag via Settings på ATV'n klickar mig fram till mappen på NAS'en så är mappen tom? Hur gör jag för att byta bakgrund?

Postad 03 February 2012 - 11:16

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Är lite sugen på att byta ut bakgrunderna i XBMC Eden, Gitarren, biostolarna etc är ganska trista så jag har laddat hem 1080p-bakgrunder och har dem liggandes på min NAS, men när jag via Settings på ATV'n klickar mig fram till mappen på NAS'en så är mappen tom? Hur gör jag för att byta bakgrund?

Hmm, det låter märkligt! Kan du inte lägga dem på ATVn?
Jag provade att använda ett annant skin, Aeon Nox. Fruktansvärt snyggt med fina features, däremot så höll ATVn på att svimma varje gång jag bläddrade runt i huvudmenyn. Riktigt trist!
Är det någon annan som har provat Aeon Nox och fått det att flyta bättre?

Postad 03 February 2012 - 12:12

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Får testa köra över bakgrunderna direkt på ATV'n, tycker inte man borde behöva göra det dock...

Aeon Nox ser fantastiskt snyggt ut, måste jag testa :)
Körde du in det via XBMC Add-ons eller SFTP'ade du in det?

Postad 03 February 2012 - 21:31

erikb76
  • erikb76
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en ATV som jag tänkte ha för att kolla bilder och filmer med på tv´n . Men det går skit långsamt att få över en film från min Iphone 4s ,en film som är 1,30 min tar typ 30 min att få över till ATV genom Airplay ....Vad är fel !!!!!!
En film som jag spelar in som är 30 sec lång tar typ 10-15 min att få över genom Airplay
Hjälp !!!!

Postad 03 February 2012 - 22:38

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt en ATV som jag tänkte ha för att kolla bilder och filmer med på tv´n . Men det går skit långsamt att få över en film från min Iphone 4s ,en film som är 1,30 min tar typ 30 min att få över till ATV genom Airplay ....Vad är fel !!!!!!
En film som jag spelar in som är 30 sec lång tar typ 10-15 min att få över genom Airplay
Hjälp !!!!

Få över? Hur menar du? Att den börjar spela?

Postad 04 February 2012 - 00:00

erikb76
  • erikb76
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Få över? Hur menar du? Att den börjar spela?

Ja ATV tar hur lång tid som hälst på sej att buffra så att man kan börja se filmerna jag har spelat in med iphonen ...det går helt ok att kolla på filmer från youtub men att föra över en film med Airplay från iphone går skit långsamt

Postad 04 February 2012 - 14:08

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Hur gör man en centraliserad databas?! Jag har 2 appletvn och båda kör XBMC. Vore GULD värt för mig att köra med centraliserad databas då!

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=85654
Finns säkert fler sidor.

Postad 04 February 2012 - 18:59

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Installera inte PLEX med senaste SeasOnPass då kraschar den!! (Installerade inte betan)

Så nu får man sitta och göra om allt från början igen :(

Postad 04 February 2012 - 20:47

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får ned XOT som zip fil på en mac? Den packar ju upp paketet automatiskt vilket jag inte vill!

Edit: Laddade ner med Firefox istället då fungerade det :)

Någon som vet hur mainmenuslideshow från NitoTV fungerar? Har fått allt att fungera tills det att jag skall välja bilder, det står bara "defaultflowerphotos" hur än jag gör! Går ju inte att välja sina egna bilder?

Redigerat av Unregistered291b229b, 04 February 2012 - 22:02.

Postad 05 February 2012 - 10:49

Unregistered49e83b02
  • Unregistered49e83b02
  • Forumräv

• 544 inlägg
  • 0
Fan va jobbigt! Såg denna Apple tv i någon annons och det verkade vara en bra grej.. Gick hit för att läsa lite så jag vet hur den funkar.. Men jag är HELT ny på mediaextenders HTPC o allt vad det heter.. SÅ den här tråden var alldeles för avancerad för mig. förstår inte en en 20del av som sägs..

Har nån lust att ta grunderna lite lätt för mig. har ingen lust att läsa i 5 dagar och sedan inse att den inte är något för mig.

Jag har en imac som jag laddar ner film till från en sida... och sen för jag över dem till ett usb minne och sätter i det i min laptop som jag med HDMI kopplar till TV/bioanläggningen..

FIlmerna kommer ju ner i MKV, AVI, ISO, RAR mm en del lågupplöst en del i 720 och en del i 1080.
Använder VLC och spelar upp dessa med.

Ska köpa både padda och toucj men det är mest "bonus" produkter. I huvudsak ska jag kolla film från Imacen på TVn.
Vill även kunna använda spotify med BRA Ljud! Kan tänka mig en separat DAC till detta.

Har Bio anläggning i sovrummet och skulle isf ha en där och en bioanläggning i vardagsrummet och ha en där med.
Vidare vill jag ha spotify i köksstereon kan man köpa en dit med?

Har kikat på SONOS ganska länge men då måste jag skaffa både SONOS och någon lösning för filmer (bild).

Om man är noll data kunnig kan jag dpå få detta att fungera med en apple TV?

Redigerat av Unregistered49e83b02, 05 February 2012 - 11:12.

Postad 05 February 2012 - 12:32

erikb76
  • erikb76
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ja ATV tar hur lång tid som hälst på sej att buffra så att man kan börja se filmerna jag har spelat in med iphonen ...det går helt ok att kolla på filmer från youtub men att föra över en film med Airplay från iphone går skit långsamt

Kan det vara mitt nätverk som är långsamt ....hur vet man om det är nätverket som är långsamt? Min router har Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g om det hjälper er att komma med en lösning :)

Postad 05 February 2012 - 14:52

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Kan det vara mitt nätverk som är långsamt ....hur vet man om det är nätverket som är långsamt? Min router har Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g om det hjälper er att komma med en lösning :)

Hur har du kopplat då? Med sladd eller trådlöst? Din routers trådlösa hastighet lär inte vara apsnabb, men med sladd är det inga problem.

Postad 05 February 2012 - 20:15

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Har installerat senaste SeasOnPass och när jag kör med XMBC så är bilden lite ryckig och mkv. filmen som jag spelar stannar och buffrar väldigt ofta. Kör från NAS med en Airport Extreme. När jag kör Plex Beta 0.9 fungerar allt som det ska. Är XMBC så dåligt? Grejen är den att jag ogillar att ha datorn igång när jag när jag ska kolla film så det är skönt att kunna köra XMBC direkt från NAS.

Redigerat av Unregistered291b229b, 05 February 2012 - 20:18.

Postad 06 February 2012 - 09:36

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Har installerat senaste SeasOnPass och när jag kör med XMBC så är bilden lite ryckig och mkv. filmen som jag spelar stannar och buffrar väldigt ofta. Kör från NAS med en Airport Extreme. När jag kör Plex Beta 0.9 fungerar allt som det ska. Är XMBC så dåligt? Grejen är den att jag ogillar att ha datorn igång när jag när jag ska kolla film så det är skönt att kunna köra XMBC direkt från NAS.

Nä, jag tror inte att XBMC är sämre. Har du aktiverat hårdvaruaccelerationen i XBMC?

Får testa köra över bakgrunderna direkt på ATV'n, tycker inte man borde behöva göra det dock...

Aeon Nox ser fantastiskt snyggt ut, måste jag testa :)
Körde du in det via XBMC Add-ons eller SFTP'ade du in det?

Direkt från XBMC Add-ons, smidigt som bara den!

Postad 06 February 2012 - 10:46

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Henke 19822:

Är Aeon Nox fortfarande segt eller har du lyckats få den att bli rappare?

Redigerat av TheGun, 06 February 2012 - 10:47.

Postad 06 February 2012 - 11:49

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Nä, jag tror inte att XBMC är sämre. Har du aktiverat hårdvaruaccelerationen i XBMC?

Ja

Postad 06 February 2012 - 16:48

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Henke 19822:

Är Aeon Nox fortfarande segt eller har du lyckats få den att bli rappare?

Jag har faktiskt inte provat något mer. Den var riiiktigt seeeg, så jag bytte tillbaka till Confluence.

Ja

Då vet jag faktiskt vad som skulle kunna vara problemet. Uppdatera till en nyare version av XBMC, jag hade problem med trafken mellan ATV och NAS, och det berodde enbart på en "dålig" nightly av XBMC.
Vad jag vet bygger Plex och XBMC på samma grej, så det bör inte vara någon skillnad. Nackdelen med Plex är (för mig som windows-ägare) att jag måste packa upp allt material innan jag kan spela det på ATVn.

Nu vet jag inte vad det är för filmer du försöker spela, men i min värld bör de båda spelarna sköta jobbet lika bra!

Postad 06 February 2012 - 18:23

erikb76
  • erikb76
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hur har du kopplat då? Med sladd eller trådlöst? Din routers trådlösa hastighet lär inte vara apsnabb, men med sladd är det inga problem.

jag kör med sladd för trådlöst va sjukt långsamt då stod nedladdningen typ stilla...tror jag ska byta måste vara något fel.......

Postad 08 February 2012 - 11:18

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Då vet jag faktiskt vad som skulle kunna vara problemet. Uppdatera till en nyare version av XBMC, jag hade problem med trafken mellan ATV och NAS, och det berodde enbart på en "dålig" nightly av XBMC.
Vad jag vet bygger Plex och XBMC på samma grej, så det bör inte vara någon skillnad. Nackdelen med Plex är (för mig som windows-ägare) att jag måste packa upp allt material innan jag kan spela det på ATVn.

Nu vet jag inte vad det är för filmer du försöker spela, men i min värld bör de båda spelarna sköta jobbet lika bra!

Har senaste XBMC nere, eller menar du att jag ska SSH´a in någon beta version? Har själv mac så detta är inget problem men kommer inte åt NAS i Plex vilket är dumt.

Redigerat av Unregistered291b229b, 08 February 2012 - 11:19.

Postad 10 February 2012 - 10:36

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Har senaste XBMC nere, eller menar du att jag ska SSH´a in någon beta version? Har själv mac så detta är inget problem men kommer inte åt NAS i Plex vilket är dumt.

Jag har aldrig behövt SSHa in något. Jag har genom Putty kopplat upp mig mot ATVn och skrivit de kommandon som behövs för att dra ner den senaste betan.

Postad 10 February 2012 - 11:01

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
XBMC Eden beta3 finns från och med igår att ladda ner :)

Postad 10 February 2012 - 12:36

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Jag har aldrig behövt SSHa in något. Jag har genom Putty kopplat upp mig mot ATVn och skrivit de kommandon som behövs för att dra ner den senaste betan.

Putty är en SSH-klient. ;)

Postad 11 February 2012 - 12:28

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Putty är en SSH-klient. ;)

Ja, men du förstår säkert att jag menar att jag inte har behövt trycka över en fil till ATVn genom SSH. Jag har, genom att koppla upp mig mot ATVn, genom SSH, uppdaterat det jag har behövt genom kommandon. Hoppas att det är tydligare!

Postad 11 February 2012 - 12:43

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Kommer det inte komma en AppleTV som fixar 1080p/24hz nån gång? Hade denna fixat det, hade det blivit ett köp misstänker jag... :unsure:

Postad 13 February 2012 - 14:20

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Kommer det inte komma en AppleTV som fixar 1080p/24hz nån gång? Hade denna fixat det, hade det blivit ett köp misstänker jag... :unsure:

Apple TV är fortfarande ett "hobbyprojekt" för Apple, så man ska nog inte utgå från en ATV3. Men en sådan förbannad skillnad mellan 1080p och 720p är det inte. Dessutom klarar ju ATV2 att spela upp 1080p-filmer.

Postad 13 February 2012 - 14:29

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problem med att min ATV2 startar om sig. Jag har aktiverat "updatebegone" men den har aldrig fungerat, jag har installerat "nano" för att få till en loopback, men inget fungerar. Fler tips, eller kan jag på något sätt se vad som är fel?

Vidare har jag kämpat med advancedsettings.xml, och enligt debug-loggen verkar den i alla fall läsa in filen, men den gör inte det jag vill. Jag har följande kommandon:

- <advancedsettings>

- <video>

</video>
</advancedsettings>

Postad 13 February 2012 - 15:31

Johnnyboy
  • Johnnyboy
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Apple TV är fortfarande ett "hobbyprojekt" för Apple, så man ska nog inte utgå från en ATV3. Men en sådan förbannad skillnad mellan 1080p och 720p är det inte. Dessutom klarar ju ATV2 att spela upp 1080p-filmer.

Det finns faktiskt bevis för att Apple arbetar på en uppföljare till ATV2, och det verkar högst troligt att den kommer få 1080p-stöd.

http://www.macrumors...a-new-apple-tv/

Postad 13 February 2012 - 15:42

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Självklart är det skillnad när man köra 50" och större. Men framförallt så har väll ATV2 problem med 24p? De borde definitivt märkas i panoreringar. Men visst man får ju vad man betalar för.

Redigerat av Unregistered30026, 13 February 2012 - 16:27.

Postad 13 February 2012 - 15:59

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Det finns faktiskt bevis för att Apple arbetar på en uppföljare till ATV2, och det verkar högst troligt att den kommer få 1080p-stöd.

http://www.macrumors...a-new-apple-tv/

Jag skrev inte att det inte kommer en uppföljare, utan snarare att det inte finnsnågon officiell roadmap för uppföljare. Att ATV3 har stöd för 1080p är väl en förutsättning i så fall

Självklart är det skillnad när man köra 50" och större. Men framförallt så har väll ATV2 problem med 24p? De borde defenetivt märkas i panoreringar. Men visst man får ju vad man betalar för.

Säger du det så...

Postad 13 February 2012 - 16:24

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Självklart är det skillnad när man köra 50" och större. Men framförallt så har väll ATV2 problem med 24p? De borde defenetivt märkas i panoreringar. Men visst man får ju vad man betalar för.

Ja... Alltså hade jag läst på mer och vetat det där med 24p hade jag knappast köpt en. Stör mig som faan på de!

Postad 13 February 2012 - 16:26

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Säger du det så...

De gånger jag inte kör 24p på min XBMC enhet så märker man klara panorerings problem + att man läst om detta problemet på nätet. Är det fel menar du?

Förövrigt har jag en kompis som kör XBMC på ATV2, enligt honom så är maskinen ganska seg? Finns det något för att snabba upp den?

Postad 13 February 2012 - 17:04

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

De gånger jag inte kör 24p på min XBMC enhet så märker man klara panorerings problem + att man läst om detta problemet på nätet. Är det fel menar du?

Förövrigt har jag en kompis som kör XBMC på ATV2, enligt honom så är maskinen ganska seg? Finns det något för att snabba upp den?

Nä, jag syftar mer på det du skrev att det är stor skillnad på 720p och 1080p. I mina ögon är inte en fin 720p-version speciellt mycket sämre än en 1080p. Och då sitter jag framför en 46" Full-HD (kör XBMC både från ATV2 och dator).
Å andra sidan så är det kanske som att jämföra äpplen med päron, när det finns bra och mindre bra rippar i både 720p och 1080p. Jag nöjer mig med att konstatera att det inte spelar mig någon större roll vilket upplösning jag tittar på.
Jo, vid snabba scener kan man märka av det, men det beror ju på hur pass känslig man är. För min del så märks det bara vid väldigt snabba panoreringar, och då är det inte så jäkla farligt ändå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.