Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Apple iPad 2*

1315 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad 2 16GB (Surfplattor) 9 8.359998 (124) Inga priser
Apple iPad 2 32GB (Surfplattor) 9 8.925924 (26) Inga priser
Apple iPad 2 64GB (Surfplattor) 9 7.214284 (13) Inga priser
Apple iPad 2 3G 16GB (Surfplattor) 9 8.294116 (16) Inga priser
Apple iPad 2 3G 32GB (Surfplattor) 9 8.722222 (17) Inga priser
Apple iPad 2 3G 64GB (Surfplattor) 9 8.749998 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 12 April 2011 - 15:20

oRBIT2002
  • oRBIT2002
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Av ngn anledning så är den svenska butiken i ibooks fullkomligt värdelös, förutom gratisexet av Nalle Puh så är alla böcker släppta genom project Gutenberg där gamla verk får släppas fritt utan upphovsrätt, men de stora företagen står ingenstans att finna, när min 2:a kommer ska jag dra ner Kindleappen och se om de har ngt, men jag läser ändå mest magasin på paddan.

Kindle såg inte ut att ha några svenska böcker vid första anblicken.

Postad 12 April 2011 - 16:14

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Jag längtar efter min Ipad. Tyvärr så ser det ut att dröja, men den som väntar på nåt gott.... Jag vill inte avbeställa för att beställa från butik. Jag ska få min graverad med lite text

Får man fråga vad det kommer stå i graveringen? Personligen flundrade jag länge och väl om jag ville ha en gravering eller inte, men jag hoppade över det. Tycker det ser mer cleant ut utan gravyr, men en snygg text på baksidan är ju läckert det också.
;)

Postad 12 April 2011 - 16:28

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Får man fråga vad det kommer stå i graveringen? Personligen flundrade jag länge och väl om jag ville ha en gravering eller inte, men jag hoppade över det. Tycker det ser mer cleant ut utan gravyr, men en snygg text på baksidan är ju läckert det också.
;)

jag ska iallafall inte kolla på baksidan på min :P

Postad 12 April 2011 - 16:54

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

;)

Den blir lite personligare så, tycket jag. texten blev:

What We Do In Life
Echoes In Eternity

:P

Postad 12 April 2011 - 18:28

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
YES! Bekanta som är i USA har lyckats få tag på en iPad2! Om jag fattat det hela rätt så behövs någon slags adapter för att kunna använda laddaren som följer med?

Postad 12 April 2011 - 21:39

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Hmm.. nån mer som har problem med att det är sämre hastighet över wlan än vad det borde vara med ipad2:an? Provade precis att köra bredbandskollen med min iphone 3gs och 4.3.1 över wlanet.. låg mellan 15-20mbit och slutade på knappa 17 i nedladdning. (Har telia fiberlan 100/10). Samma test med ipad:en så låg jag och pendlade på runt 8mbit. Halva hastigheten o_O (och jag testade många ggr)
Sitter på en netgear wndr3700 router.
Försökt hitta inställningar i ipad:en som skulle kunna påverka wlan hastighet men hittar inget :/
Kör jag bbk på pc och nätverkskabel till netgear routern hamnar jag på 95/11mbit ungefär.

Postad 12 April 2011 - 21:44

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

YES! Bekanta som är i USA har lyckats få tag på en iPad2! Om jag fattat det hela rätt så behövs någon slags adapter för att kunna använda laddaren som följer med?

Ja, du behöver själva väggkontakten, nätdelen i sig klarar både 110 och 230v. Om du har en av de gamla iphoneladdarna eller en till en macbook så kan du ta den kontakten och sätta i din iPadladdare.

Postad 13 April 2011 - 03:39

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Jo vi har sett det, tack ;)

Men jag personligne skulle inte ta i Sege Import ens med tång och än mindra handla därfirån, men det är en helt annan diskussion som inte ska diskuteras i denna tråd.

Jag längtar efter min Ipad. Tyvärr så ser det ut att dröja, men den som väntar på nåt gott.... Jag vill inte avbeställa för att beställa från butik. Jag ska få min graverad med lite text

Ok jag ville inte verka tjötig men tyckte det var så konstigt att folk skrev både här och på andra forum att de undrar vart det går att få tag på en Ipad2?
När det fanns i lager hos Sege Import till ganska bra priser... och att de har hyffsat bra betyg när det kommer till leveranser men du kanske har dåliga erfarenheter hos dem?
Nyfiken på vad som var fel isåfall alltid bra med sådan feedback, vill veta om jag hade tur eller inte att få min hem därifrån? hehe :P

Hoppas du får din padda snart! :D

Postad 13 April 2011 - 03:49

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Hmm.. nån mer som har problem med att det är sämre hastighet över wlan än vad det borde vara med ipad2:an? Provade precis att köra bredbandskollen med min iphone 3gs och 4.3.1 över wlanet.. låg mellan 15-20mbit och slutade på knappa 17 i nedladdning. (Har telia fiberlan 100/10). Samma test med ipad:en så låg jag och pendlade på runt 8mbit. Halva hastigheten o_O (och jag testade många ggr)
Försökt hitta inställningar i ipad:en som skulle kunna påverka wlan hastighet men hittar inget :/
Kör jag bbk på pc och nätverkskabel till netgear routern hamnar jag på 95/11mbit ungefär.

Hmm dum fråga kanske men har du 802.11n (300 Mbps) aktiverat i routern?
Sedan får man väl aldrig några 300mbps läst att man kanske får ut runt hälften.?
Jag har aldrig fått ut några 300 iaf, skall testa med min padda imorgon och se vad jag får ut.

Oj uppfattade inte riktigt att du testat med Iphonen första gången jag läste, jaja jag testar min imorgon ser vad jag får ut! ;)

Redigerat av Releaser, 13 April 2011 - 03:55.

Postad 13 April 2011 - 08:04

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Ja, du behöver själva väggkontakten, nätdelen i sig klarar både 110 och 230v. Om du har en av de gamla iphoneladdarna eller en till en macbook så kan du ta den kontakten och sätta i din iPadladdare.

Tack för svaret.
Ok, så det är som vanligt med apples laddare? Att man får med USB-kabel som man sätter i en kontakt som skall oin i väggen?
Har både en "gammal" iphoneladdare (den stora klumpen) och en liten smidigare. Både kom med iPhone 3GS. Funkar dessa menar du?

/D

Postad 13 April 2011 - 10:14

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Tack för svaret.
Ok, så det är som vanligt med apples laddare? Att man får med USB-kabel som man sätter i en kontakt som skall oin i väggen?
Har både en "gammal" iphoneladdare (den stora klumpen) och en liten smidigare. Både kom med iPhone 3GS. Funkar dessa menar du?

/D

De funkar men jag tror inte du får ut så mycket kräm ur dem som du får ur iPad's egen. Det kommer alltså att fungera men det kommer ta längre tid att ladda den.

Postad 13 April 2011 - 10:42

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Tack för svaret.

/D

Den stora klumpen som kallas "brick" av Apple brukar överlag ha en avtagbar väggkontakt som kallas "duckface", ta ur duckfacet ur den gamla iphoneladdaren (förutsatt att det inte är en av de där tunna smala kontakterna som de levereras med numera) och koppla in den i powerbricken, så funkar det finfint.

EDIT: duckface heter egentligen duckhead. Duckhead, duckface, is all b'seder (den som vet var det kommer ifrån får cred av mig :D )

Redigerat av simulacra, 13 April 2011 - 11:10.

Postad 13 April 2011 - 10:47

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Iaf "duckhead".

:D

Postad 13 April 2011 - 10:55

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Den stora klumpen som kallas "brick" av Apple brukar överlag ha en avtagbar väggkontakt som kallas "duckface", ta ur duckfacet ur den gamla iphoneladdaren (förutsatt att det inte är en av de där tunna smala kontakterna som de levereras med numera) och koppla in den i powerbricken, så funkar det finfint.

Ok, då är jag med. Borde det inte funka att jag bara stoppar i usb-kabeln som kommer med iPad2 in i min gamla "brick" eller den tunna smala som jag också har?

Postad 13 April 2011 - 11:04

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag skulle säga att det tar c:a 8 timmar att ladda ipaden från en iphoneladdare, om inte längre.

Iaf "duckhead".

:D

Ja, du har rätt, de kallas duckhead, har just vaknat och är sur över att min iPad fastnat i Belgien och inte kommer förrän imorgon när min var på samma plan från HK som en massa andra beställningar från Sverige.

Postad 13 April 2011 - 11:16

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Ja, du har rätt, de kallas duckhead, har just vaknat och är sur över att min iPad fastnat i Belgien och inte kommer förrän imorgon när min var på samma plan från HK som en massa andra beställningar från Sverige.

Drygt ;)

Själv har man njutit i snart en månad då man köpte på releasedagen :D

Postad 13 April 2011 - 11:51

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Drygt ;)

Själv har man njutit i snart en månad då man köpte på releasedagen :D

Jag hade ingen möjlighet att sitta utanför ngn butik med diskuterbart lagersaldo när de släååtes, hade vi bara haft en Applestore i sverige så hade jag lätt campat utanför, men att gissa på vilken av butikerna som ev. har fler än 10 st, med största sannolikhet vara för långt kvar i kön för att få ngn och då med automatik inte ha ngn möjlighet att hitta ngn annan butik lockade mig inte.
Jag vill att ett fåtal butiker får de absolut flesta så att man VET att de har fler än en handfull enheter att sälja, iPhone 3G-släppet var den bästa produktlanseringen som gjorts i Sverige.

Postad 13 April 2011 - 11:58

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jag hade ingen möjlighet att sitta utanför ngn butik med diskuterbart lagersaldo när de släååtes, hade vi bara haft en Applestore i sverige så hade jag lätt campat utanför, men att gissa på vilken av butikerna som ev. har fler än 10 st, med största sannolikhet vara för långt kvar i kön för att få ngn och då med automatik inte ha ngn möjlighet att hitta ngn annan butik lockade mig inte.
Jag vill att ett fåtal butiker får de absolut flesta så att man VET att de har fler än en handfull enheter att sälja, iPhone 3G-släppet var den bästa produktlanseringen som gjorts i Sverige.

Jag förstår dig, dock var det inga problem i mitt fall.

Jag hade en bokad i en butik, kom dit 16.15 och ställde mig som ca nummer 30 i kön utanför, en timme senare kl 17.15 var jag på väg hem med en iPad 2 32GB 3G. Inga bekymmer, tycker jag.

Postad 13 April 2011 - 12:07

Alex81
  • Alex81
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem mad att program kraschar lite då och då? Tex webbläsaren och diverse spel.

Postad 13 April 2011 - 16:40

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag beställde ett fodral till min iPad 2 från ebay och undrar om någon vet på ett ungefär hur mycket tullen kommer gå på? Finns ju ingen tråd om fodral till iPad så ansåg att det var bäst att ställa frågan här.

Postad 13 April 2011 - 17:03

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Vilka är de bästa sidorna, bloggarna och forumen om man vill lära sig och läsa allt om iPad?

Postad 13 April 2011 - 17:11

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Jag beställde ett fodral till min iPad 2 från ebay och undrar om någon vet på ett ungefär hur mycket tullen kommer gå på? Finns ju ingen tråd om fodral till iPad så ansåg att det var bäst att ställa frågan här.

Tror inte du kommer få något på tullen har beställt flera grejor på ebay till ipaden och min iphone det är lungt.

Min Padda är i Arnhem i holland nu! Borde den inte kunna ta sig hit tills på fredag :D

Postad 13 April 2011 - 17:48

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
det har börjat komma en del roliga saker till ipad 2 på ebay. Ska dock ha ett egenkomponerat Gelaskin sen.
Min Ipad är också på väg nu. :D Den skulle inte komma förrän 5 maj..

Postad 14 April 2011 - 02:18

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Min är i helsingborg :D

Postad 14 April 2011 - 05:59

Unregistered1e1c5adc
  • Unregistered1e1c5adc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Jag åker till New York 1:a maj. Är det någon som har färsk info om lagerstatus på iPad2 i Applestore? Svårt att hitta information som är up to date på nätet.

/G

Postad 14 April 2011 - 11:24

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Kullander i malmö har fått in ett gäng ipad 2 nu, fick ett sms om att jag kunde hämta min, jag hade glömt att säga till om att jag hämtade en på release dagen. så ring och kolla om ni vill ha en!!

Postad 14 April 2011 - 18:34

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
LOL tog nästan lika lång tid att frakta den från helsingborg till malmö som Hong Kong till holland :)

Postad 14 April 2011 - 19:53

tops
  • tops
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Har nu beställt från Sege import. Nån annan som har beställd därifrån och har koll på leveranstid?
Står att de finns i lager, så den borde dyka upp innan påsk *hoppas*

Postad 14 April 2011 - 20:35

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Har nu beställt från Sege import. Nån annan som har beställd därifrån och har koll på leveranstid?

Min är ju på väg från apple hoppas jag får den i morgon :) Men sege hade inte den jag ska ha ändå :D &4gig wifi modellen verkar vara stor sug efter.

Postad 14 April 2011 - 23:34

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Beställt därifrån tog 3 dagar.

Postad 15 April 2011 - 11:27

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Detta har jag oxå hållit på med en del. Jag har Comhem 100/10. Datorn är kopplad med kabel så den får typ 98/10.
Ipaden får jag bara ut runt 30/8. Jag har trott att det var modemet som var problemet men jag testade med en laptop igår, och den fick ut ca. 75/10
Ska testa med en iphone 4 idag. Min HTC Desire kom upp i runt 15/3.

Sen är det ju lite olika var man testar. Siffrorna här ovan är från bredbandskollan. Speedtest gav mycket lägre värden.
Är det så att ipaden har en begränsning. Inte för att det jag gör med den (surfar och streamar film) inte funkar men, mycket vill ha mer.

Skönt att höra att det börjar röra lite på sig så att alla får sina pads snart.

/Niklas

Postad 15 April 2011 - 12:11

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Detta har jag oxå hållit på med en del. Jag har Comhem 100/10. Datorn är kopplad med kabel så den får typ 98/10.
Ipaden får jag bara ut runt 30/8. Jag har trott att det var modemet som var problemet men jag testade med en laptop igår, och den fick ut ca. 75/10
Ska testa med en iphone 4 idag. Min HTC Desire kom upp i runt 15/3.

Sen är det ju lite olika var man testar. Siffrorna här ovan är från bredbandskollan. Speedtest gav mycket lägre värden.
Är det så att ipaden har en begränsning. Inte för att det jag gör med den (surfar och streamar film) inte funkar men, mycket vill ha mer.

Skönt att höra att det börjar röra lite på sig så att alla får sina pads snart.

/Niklas

Detta är ju en begränsning i ditt lokala nät, inte i produkten. Att du har 98/10 på din dator är ju inte något märkligt då den är kopplad med kabel, det är inte din iPad då den kör WIFI. Jag antar att du endast kör 802.11g-standard i ditt WIFI-nät där hemma, iaf det som din iPad är kopplad till, och då är 30 MBit/s ett helt ok resultat.

Postad 15 April 2011 - 13:15

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Jevla korkat det där med budfirmor vem f*n är hemma 9-17 en vardag!!

Postad 15 April 2011 - 13:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Kindle såg inte ut att ha några svenska böcker vid första anblicken.

Nja, inga svenska böcker, men man kan iaf köpa nyutgivna böcker, och ngra såna ser jag inga alls i ibooks store.

Postad 15 April 2011 - 13:21

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Ipaden får jag bara ut runt 30/8.

30mbit var ju avsevärt mycket bättre än mina 8mbit.. så då är det min router jag får mecka med. :) Såg dock att det fanns en "ipad2 wifi issues" tråd på apples officiella support forum som är uppe i 23 sidor.. så jag är iallafall inte ensam med problem.
Men finns iaf en hel del förslag där på hur man får ordning på wifi. Tydligen är ipad2:an rätt kinkig.

På en annan topic.. appstore på ipad:en verkar vara rätt skum sen ett par dagar tillbaka. Apps som jag redan köpt kan jag plötsligt köpa igen..(står ju som "installed" vanligtvis) Gör man en sökning på apps (t.ex "gameloft" som argument) så får man enbart se dom första 12 träffarna. Går inte att trycka "->" och se fler träffar. Tydligen kan man även betygsätta appar man inte äger just nu.. så man undrar vad som händer.

Postad 15 April 2011 - 14:09

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Detta är ju en begränsning i ditt lokala nät, inte i produkten. Att du har 98/10 på din dator är ju inte något märkligt då den är kopplad med kabel, det är inte din iPad då den kör WIFI. Jag antar att du endast kör 802.11g-standard i ditt WIFI-nät där hemma, iaf det som din iPad är kopplad till, och då är 30 MBit/s ett helt ok resultat.

Jag kör med N-standarden och får inte upp ipad 2 i alls samma hastighet som datorn som också är kopplad med Wifi, så en begränsning i ipaden är det garanterat.

Postad 15 April 2011 - 14:48

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Ja fast jag skrev ju att min laptop kom upp i 75/10. Jag förstår att det går snabbare med sladd, det var bara för att förklara att det kan vara "full speed". Så det är inte Comhem som strular. Jag kör med 802.11n.

Jag kör med N-standarden och får inte upp ipad 2 i alls samma hastighet som datorn som också är kopplad med Wifi, så en begränsning i ipaden är det garanterat.

Misstänker oxå det.

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 15 April 2011 - 14:51.

Postad 15 April 2011 - 17:03

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Hämtat min 64gig wifi nu så ikväll ska det paddas en massa.

Varför är inte det skärmskyddet som sitter på lika "smidigt" som dom
alla köper för att sätta på sina telefoner eller paddor?? Sen kan man
Ju själv välja om man vill ha det kvar. Sitter ändå ett sorts skydd på
Från början.

Postad 15 April 2011 - 17:49

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Det här är cp. Idag när jag kom hem fick jag skit dåliga värden på nätverket. 1/0.5 ungefär. gick in och ändrade kanal på modemet, och nu blir det "bra" hastighet igen. Men igår gick det snabbt på den gamla kanalen.
Det är verkligen opålitligt. Men det måste ha med modemet att göra. Super irriterande!

Det kan ju inte vara så här. Känns inte som det hjälper att kontakta Comhem heller. Får ha koll på detta ett tag framöver och se hur det ter sig.

/ Niklas

Postad 15 April 2011 - 18:05

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Det här är cp. Idag när jag kom hem fick jag skit dåliga värden på nätverket. 1/0.5 ungefär. gick in och ändrade kanal på modemet, och nu blir det "bra" hastighet igen. Men igår gick det snabbt på den gamla kanalen.
Det är verkligen opålitligt. Men det måste ha med modemet att göra. Super irriterande!

Det kan ju inte vara så här. Känns inte som det hjälper att kontakta Comhem heller. Får ha koll på detta ett tag framöver och se hur det ter sig.

/ Niklas

Inte modemet som det e fel på?

Postad 15 April 2011 - 18:19

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Inte modemet som det e fel på?

Jag vet inte vad längre. Kan det vara. Får testa ett tag och se hur det går.

Postad 15 April 2011 - 18:31

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Hämtat min 64gig wifi nu så ikväll ska det paddas en massa.

Varför är inte det skärmskyddet som sitter på lika "smidigt" som dom
alla köper för att sätta på sina telefoner eller paddor?? Sen kan man
Ju själv välja om man vill ha det kvar. Sitter ändå ett sorts skydd på
Från början.

Grattis btw.ha inte kvar det medföljande skyddet för länge. Jag märkte att det samlades damm och skräp innanför som man sen inte kan ta bort. (så länge man har skyddet kvar dvs). Ta av skyddet och njut av paddans sköna skärm som den är.
Den är ju så otroligt len å skön. Jag har beställt ett skärmskydd men jag vet inte om jag ska använda det. Vill inte sabba touch-känslan.

EDIT. Hur repkänslig är skärmen på ipad?

/ niklas

Redigerat av evil_nike, 15 April 2011 - 18:37.

Postad 15 April 2011 - 22:55

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Älskar min padda!!!!!!!!

Postad 16 April 2011 - 09:23

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Älskar min padda!!!!!!!!

Haha ja det gör jag med. Lika mycket fortfarande som i början. Den är grym!

/ niklas

Redigerat av evil_nike, 16 April 2011 - 09:24.

Postad 16 April 2011 - 17:24

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Prova internet delning från min iphone genom bluetooth och det gick ju inte så lysande tappa bluetooth connection
Hela tiden och iphonen låg precis brevid! Tror inte det är paddan.

Postad 16 April 2011 - 20:04

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Installerade uppdateringen 4.3.2. idag och hoppades att jag skulle få iTunes på svenska till slut, men icke. Sedan version 4.3 har jag iTunes på engelska och kan inte ändra till svenska. Även om jag ändrar under "Preferences.." så hjälper det inte.

Några råd på vad jag ska göra?

Postad 17 April 2011 - 13:01

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Prova internet delning från min iphone genom bluetooth och det gick ju inte så lysande tappa bluetooth connection
Hela tiden och iphonen låg precis brevid! Tror inte det är paddan.

Jag har aldrig fått något, mer än headset och kanske PS3 handkontroller (dom går väl via bt), att fungera bra med bluetooth. BT är så jäkla instabilt och kasst enligt mina erfarenheter.
Jag kör alltid tether via wlan, det fungerar kalas i 99% av fallen.
Försökte senast i lördags att föra över bilder till ipaden med BT och appen PhotoShare. Dom hittade varandra men så fort jag skulle föra över en bild koppla den ner utan felmeddelande.

Postad 17 April 2011 - 18:00

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Jag har aldrig fått något, mer än headset och kanske PS3 handkontroller (dom går väl via bt), att fungera bra med bluetooth. BT är så jäkla instabilt och kasst enligt mina erfarenheter.
Jag kör alltid tether via wlan, det fungerar kalas i 99% av fallen.
Försökte senast i lördags att föra över bilder till ipaden med BT och appen PhotoShare. Dom hittade varandra men så fort jag skulle föra över en bild koppla den ner utan felmeddelande.

Hur kör jag då iphonen som hotspot för ipaden?

Postad 17 April 2011 - 21:37

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag såg att The Phone House hade flertalet iPad2-modeller inne på lager, så jag gjorde en chansning och avbokade min iPad2 hos Apple och beställde en hos The Phone House istääet. Förhoppningsvis får jag en i veckan istället för att slippa vänta en bit in i maj.

Postad 18 April 2011 - 00:42

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Någon som är grym på bildbehandling och kan förklara för mig varför färger inte ser likadana ut på min iPad 2 jämfört med på min iMac. Har försökt i över 4h nu att matcha färgprofiler etc. utan någon som helst lycka. Alla färger som jag använder i PS blir "matta" och tappar sin lyster när jag tittar på dem på min iPad. CMYK ska vi inte ens tala om då iOS inte verkar stödja det alls.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.