Halebop har levererat de med
Uhhh, hur vet man/du det? Jag har inte fått något mail eller SMS från dem.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Startad av
swebarb
, Jan 06 2011 13:01
1643 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 30 March 2011 - 14:02
Uhhh, hur vet man/du det? Jag har inte fått något mail eller SMS från dem. Postad 30 March 2011 - 14:43
Nu förväntar jag mig att ni skiver och fotar massor så jag har nå att läsa
Postad 30 March 2011 - 15:25
Min Teliabutik skall ringa mig när den har kommit. (Dom sa 31/3)
Jag gillar inte sånt. Har dom för mycket att göra imorgon och fredag lär dom väl prioritera bort det samtalet. Nä, jag tar mig nog dit på fredag om dom inte har ringt... Postad 30 March 2011 - 15:28
Ja nu sa dom att dom min kommer att skickas i morgon, ??ordning och reda?? Postad 30 March 2011 - 15:32
Jag va in på Telia (gävle) idag, då hade telefonerna kommit men dom fick inte börja sälja dom. Så man får snällt vänta tills imorgon, tyvärr. Postad 30 March 2011 - 15:56
Sitter på bussen och skriver från min Arc som jag precis hämtat ut
Postad 30 March 2011 - 15:59
Nice..Skriv gärna nad du tycker senare ikväll och vad du använt för mobil tidigare..
Postad 30 March 2011 - 16:23
min kommer imorgon (beställt från halebop med det billiga "buggerbjudandet"... men jag har glömt att meddela om tidigare portning av numret... som sker i mitten av nästa vecka. doh...
Postad 30 March 2011 - 16:41
Å so far..... VERY GOOD! återkommer ikvällmed rapport :-)
Bifogad fil(er)Postad 30 March 2011 - 16:49
Först ändrades orderstatusen till "levererad" på hemsidan. Sen kom en leveransbekräftelse på mailen Posten har dock inte registrerat kollinumret ännu.... Redigerat av quattromaniac, 30 March 2011 - 16:50. Postad 30 March 2011 - 17:03
Var just i kontakt med dem ang flytten... Kontentan var att telefonen är olåst så det är bara att tuta och köra på ditt gamla abonnemang tills flytten är klar Postad 30 March 2011 - 17:41
Igår sa dom "inget pris fastställt ännu, men det kommer ligga i nivå med marknadspriset" Så 5000 SEK +- 200... ?! Postad 30 March 2011 - 18:07
mm verkligen! Postad 30 March 2011 - 18:45 Första vettiga posten på två sidor eller så? :S Så fruktansvärt intressant är det inte att veta när alla ska få just sin telefon i brevlådan... Rensa tråden kanske...? Postad 30 March 2011 - 19:14 Ditt inlägg var ju inte så intressant heller! Postad 30 March 2011 - 19:37 Oh nej, video-kvalitén verkar vara usel. Hade verkligen hoppats på Arcens kamera- och video-kvalitén. Detta är viktigt för mig och jag vill verkligen inte köpa Nokia N8 Postad 30 March 2011 - 19:41
Om jag förstod det rätt så tyckte de att programvaran var bra men hårdvaran inte matcha helt. Postad 30 March 2011 - 19:52
quote name='Goldstar' date='Mar 30 2011, 20:41 ' post='3250482']
Om jag förstod det rätt så tyckte de att programvaran var bra men hårdvaran inte matcha helt. [/quote] Tolkade det precis tvärtom, att mjukvaran inte lever upp till vad hårdvaran torde klara av. Det betyder ju att det möjligen skulle kunna förbättras vid en uppdatering. Hoppas kan man ju alltid göra. Postad 30 March 2011 - 20:12
Det är snarare tvärtom ja. Kameran är det nog absolut inget fel på hårdvarumässigt.
Det var SE´s egna kamera-app dom inte var överförtjusta i. Postad 30 March 2011 - 20:13
Stämmer nog vid en närmare genomläsning, då får SE bevisa att de ändrat sin taktik angående uppdateringar. Men det finns ju en del kamera-appar på market som ökar kontrollen över kameran, kanske kan vara en väg att gå. Om man sen får tro det som länkas ett par sidor tillbaka så är ju se öppna för att bootloadern ska kunna öppnas på olåsta telefoner så det kanske kan bli nått för xda-kockarna att lösa en del problem. @BrittBastard De verkar inte gilla nått av gränssnittet, de gillar vanilla Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 30 March 2011 - 20:17. Postad 30 March 2011 - 20:31
Ok. Nu har jag hunnit pilla på telefonen i ungefär 20 minuter. Quick review:
Bakgrund: - Min första android - Hade HTC Touch Diamond tidigare - Erfarenhet av diverse smartphones tidigare genom jobbet. Dock uteslutande WM6x Leverans: - La beställning hos webhallen för 1½ vecka sen. Fick mailavisering idag och plockade upp den på väg hem från jobbet. Bra jobbat wh! Lådan: - Snabbstartguide+"viktig info" i ett antal språk - Telefonen med ett 16Gb minneskort isatt - Batteri - USB-sladd, vinklad micro-USB. - Väggkontakt med USB-hona - HDMI-sladd - Headset - Läderfodral (doftar härligt nytt läder!) - Skärmskydd Första intryck - Gedigen - Snygg - Jävligt snygg - Skön i handen - Mkt angenäm skärm. Gillar den skarpt. Funkade bra i eftermiddagssolen med! Det är väl så långt jag kommit. Fick en fråga om ficklampsfunktion. Eftersom jag är ny på Android vet jag inte var jag borde leta men jag hittade ingen programikon som såg rätt ut iaf. Tips? Som n00b på Android efterlyser jag tips på bra appar man borde ha. Tänk fritt! Kanske inte rätt forum här, men skicka gärna PM om ni orkar. Vad skall man bestycka sin nya Arc med? Har inte tid att fixa foton, men är det något speciellt ni vill veta/se som inte fått eller funderar på att köpa så hojta till så kanske jag kan göra något iaf! /Moriarty Postad 30 March 2011 - 20:44
ah, det låter ju bra. tack för tipset.. Postad 30 March 2011 - 21:07
Orderstatusen? Hur/var ser du den? Jag loggar in hos dem och surfar runt, men hittar ingenstans där jag över huvud taget kan läsa om min order. EDIT: Hurra, NU har jag fått mail!! Redigerat av hellman7, 30 March 2011 - 21:11. Postad 30 March 2011 - 21:07 Ficklamps app hittar du på Market. Har inge namnförslag dock, men testa att söka på ficklampa, flashlight, lampa mm De ska finns en eller flera trådar med 'favoritappar' försöka leta rätt på dom så hittar du en hel hög med både kul och nyttiga appar. Postad 30 March 2011 - 21:21
MrNoodles: Därför jag bad om PM. Ville bara passa på när jag ändå skrev.
Några tillägg till tidigare inlägg: Negativt: - Upplever on/off-knappen som onödigt liten. - Aning plastig batterilucka (den är ju av plast dock! - Alltid bra med minneskortlucka på sidan snarare än bakom batterilucka imho. Smaksak. Men de negativa sakerna är inga saker jag stör mig på. Men det känns som mer seriös recension att ta med både bra och dåligt. Nämnde jag att den var... sngygg? /Moriarty Postad 30 March 2011 - 21:33 Här har du lite att börja med https://www.minhembi...howtopic=265553 Och mer: https://www.minhembi...p?showforum=148 Bara att börja kolla vad som är intressant och inte. Ang. arcen, upplever du den hal i handen? Med avseende på bakstycke mm. Postad 30 March 2011 - 21:40
Tänkte jag skulle ge en snabb genomgång av mina intryck so far!
* Otroligt skön och snygg, både att hålla i och titta på. * Mycket bra ljud (när man talar i den, både ut å in. * Grym skärm * Bästa högtalaren i en telefon - EVER! * Mycket responsiv - Iphone style * Mycket snabb, betydligt snabbare än X10, lite snabbare än Iphone. * Ok gränssnitt, * Nya mailen helt grymt bra, med förhansgranskning. * Supersnabb kamera * 2.3 :-) * Pinch & Multi touch funkar skitbra - On/off knappen onödigt liten - Kameraknappen, trög som f-n - Rullwidgeten för bilder i media, skitkass. - Syncning mot exchange. uppdaterar inte undermappar aut. !? Japp, det är väl så långt jag hunnit! Klart värd ett köp, än så länge. Postad 30 March 2011 - 21:43
Edit: Märkte nu att man kunde "väcka" ARC med mittknappen, så att on/off är liten spelar ju ingen roll ;-) Postad 30 March 2011 - 21:46
Du kommer förmodligen att hata att det går att väcka med knapparna på fronten eller om den vaknar av tex volymknappen och leta upp en bättre screenlock som låser dem Postad 30 March 2011 - 21:50
Njae, det vete fan. Har ju hatat att behöva trycka på On/off innan man låser upp. Nu trycker man först på "home" knappen, sen slide låser man upp. Allt med en hand. Bra tycker jag :-) Postad 30 March 2011 - 22:00
Vet inte exakt hur arcs screenlock ser ut men polarens x10 ringer folk ibland när han jobbar och har den i fickan Postad 30 March 2011 - 22:15
Gundeho: håller med om det mesta. Intressant med exchange, skall försöka mig på det strax men vill helst bara synka kalender, inte mail....
mrNoodles: tack! Och ja, den är faktiskt rätt hal. Eller rättare sagt: plasten är rätt hal på baksidan men totalt sett tycker jag ändå den ligger väldigt, väldigt bra i handen. Har inte haft så "stor" telefon tidigare och jag upplever det som ett stort+. Däremot påverkar det hur kladdig den blir av fingrar. Tänk pianosvart på TV... (Kör den blåa, inte silver) /Moriarty Postad 30 March 2011 - 22:21
Borde vara ställbart exakt vad ni synkar, annars leta upp en bättre app på market. Ytterliggare ett sätt kan ju vara att synca det ni vill från exchange med gmail så får ni ju det automatiskt till mobilen också om ni syncar gmail med android förståss. Postad 31 March 2011 - 07:38
Ni som redan använder er telefon, har ni laddat den först? Eller använt den under tiden ni haft den på laddning? Man brukar ju uppmanas att först ladda batteriet till max innan man börjar använda prylen.
Postad 31 March 2011 - 07:44 Du kan använda den och ladda över natten om du vill, eller ladda den fullt medans du använder den. Den kommer förmodligen halvladdad. Redigerat av mrNoodles, 31 March 2011 - 07:49. Postad 31 March 2011 - 08:15
Så den levererades med 16GB minneskort och läderväska, trots att det står 8GB på hemsidan? Låter lovande Postad 31 March 2011 - 08:22
Efter att ha lekt med frugans wildfire så undrar jag lite om signalerna...
Kan man välja egen meddelandesignal och alarmsignal eller endast de förinstallerade?? Postad 31 March 2011 - 08:32 Det går att ändra. Finns en app som heter 'ringdroid' om jag minns rätt. Postad 31 March 2011 - 08:44 Gott! Är det någon som hunnit testa kameran något?? Gärna med dåliga ljusförhållanden så man kan se om EXmor R är sitt rykte värt?? Postad 31 March 2011 - 08:58
Är det någon som testat att spela tex NES emulator och kopplat upp sig mot sin tv via HDMI? Funkar det?
Postad 31 March 2011 - 09:23 Mineralglas. Samma som X10:an... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |