Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1754 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

Procent av omröstning: 25.08%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.86%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

Procent av omröstning: 13.62%

4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.24%

5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

Procent av omröstning: 21.98%

6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 04 October 2011 - 21:12

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om nya 4s, ett visst mått av besvikelse finns det trots allt, framför allt över att designen inte ändrats alls.
Måste nog låta det sjunka in ett tag och fundera om det blir en sån här eller sgs2, beror lite på pris också. Sitter som så många med en 3gs och ett abonemang där bindningstiden är slut så man är fri så att säga. Hmm tål att funderas på...

Postad 04 October 2011 - 21:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Varför måste man prompt byta telefon varje år?
En kollega äger en SG2, och den är väl trevlig, men den känns plastig. Jag ogillar plastighet, tom iPhone 3G var nästan på gränsen.

Och nu fick vi svar om micro-usb http://9to5mac.com/2...ones-in-europe/ som jag sa från början, självfallet byter de inte ut den nuvarande kontakten eller lägger till en ny.

Redigerat av simulacra, 04 October 2011 - 21:20.

Postad 04 October 2011 - 21:20

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt hur nöjd som helst över denna lansering.

1. 1,9 gånger pengarna från Betsson (klart man spelar :)), Tillräckligt för att finansiera en ny mobil, vilken det än må bli :).
2. Apple-aktien sjönk dryga 5%, vilket var mer än nog för att få mig att äntligen få tummen ur röven och köpa upp ett mindre parti :).

Mycket fin utdelning må jag säga :).

Postad 04 October 2011 - 21:23

wahlstrm
  • wahlstrm
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Allt jag ville ha var en större skärm och något annat än marknadens minst hållbara design..
Känner få (iphone-ägare) som inte spräckt åtminstone en eller två iPhone fram- och baksidor..

Min HTC HD2 börjar bli lite trött och IOS vore nice..

Redigerat av wahlstrm, 04 October 2011 - 21:27.

Postad 04 October 2011 - 21:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Samsung fick panik nu. Vems design ska de nu kopiera till sin nästa telefon?

Postad 04 October 2011 - 21:29

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Samsung fick panik nu. Vems design ska de nu kopiera till sin nästa telefon?

Lol, du ÄR ju en riktig applefan.
Är du så besviken?

Postad 04 October 2011 - 21:34

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Hade hellre viljat se ny design med gammal hårdvara än en gammal design med ny hårdvara.

Postad 04 October 2011 - 21:36

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Hade hellre viljat se ny design med gammal hårdvara än en gammal design med ny hårdvara.

Ipoden med IP4s hårvara hade varit trevligt.

Postad 04 October 2011 - 21:41

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
BBC har fått testa den lite (video): http://www.bbc.co.uk...nology-15174883

Postad 04 October 2011 - 21:42

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
gör om gör rätt... nu blir det sängen.. kommer drömma mardrömmar om iphone 4s inatt.. eller ljuva drömmar om den kommande 5an :)

Postad 04 October 2011 - 21:43

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Ipoden med IP4s hårvara hade varit trevligt.

Ja det hade varit riktigt trevligt!

Dagens bästa nyhet är att iOS 5 GM släpptes för en stund sen! :)

Postad 04 October 2011 - 21:43

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

BBC har fått testa den lite (video): http://www.bbc.co.uk...nology-15174883

Försöker kika på det med min iPad, lite ironiskt att det inte går :).

Postad 04 October 2011 - 21:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Lol, du ÄR ju en riktig applefan.
Är du så besviken?

Besviken nej jag är jättenöjd. Enda jag är besviken på är att jag inte kan beställa 4S än. Står bara "Kommer snart" på apple.se

Postad 04 October 2011 - 21:54

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Försöker kika på det med min iPad, lite ironiskt att det inte går :).

hahah ja det var ju en flash video :D

Läst runt lite på olika apple bloggar och lite förvånande så är det väldigt många läsare/användare som är missnöjda där, vad jag märkt brukar de aldrig bli missnöjda med Apple... varje gång hittar de på egna anledningar varför apple gjort som de gjort.. men iPhone 4S verkar ha varit en besvikelse utan bortförklaring. De flesta klagar väl på att de borde ha presenterat telefonen redan i Juni om det var en iPhone 4S som skulle släppas i år. Jag skulle förmoda att det tog lite tid med att slutföra iOS 5... men de borde kanske ha presenterat telefonen redan då på samma sätt som de gjorde med iOS 5 och hänvisa sedan till hösten för release.

Redigerat av Unregistered1232, 04 October 2011 - 21:55.

Postad 04 October 2011 - 21:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Med tanke på att många byter telefon rätt så ofta nu så hade väl de flesta hoppats på en ny design inklusive jag. Så visst är man lite besviken även om hårdvaran är up-to-date med konkurrenternas motsvarighet.

Men i övrigt så får man ändå säga att Apple leverat en hel del, iCloud, iMessage är ju riktigt bra, sladdlös kommunikation, backup i molnet och skicka meddelanden mellan alla iOS enheter. iCloud är en rejäl investering för Apple och att den sedan erbjuds gratis är ju lite ovanligt för att vara Apple. Det här kommer nog inte finnas hos konkurrenterna om inte Google bygger sin egen server park för sina partners. Det närmaste man kan komma till iCloud är väl när HTC erbjuder extra utrymme på dropbox och då är väl ändå iCloud ett bättre alternativ ;).

Skojar du med iCloud? Google är väl redan där sen länge. Google sträcker sig dessutom till betydligt fler plattformar än vad Apple gör, de kör bara sina egna.

Dokument, kontakter, kalender, mail har google varit långt före med att syncka mellan plattformar och backa up i molnet. Jag såg inget i iCloud som skulle få mig att flytta allt från mitt google konto till det Apple har. Även bilder har du under en tid kunnat synca mellan Android och Googles Picasa tjänst. Så vad är det som gör iCloud unikt?

Så det som iCloud erbjuder finns redan om du har ett Google konto och smidigt på en Android mobil, sync av bilder, kontakter, kalender, mail och dokument. Detta kommer dessutom alltid vara gratis och Google tar inte betalt för extra utrymme.

Här är Apple efter, en bit efter.

Det jag kan tänka mig är iTunes Match, men frågan är när detta når Sverige.

iMessage är grymt, men samma där.....bara om alla du pratar med har samma plattform. Grundtanken finns redan vi tredjepart som dessutom fungerar över fler plattformar.

Redigerat av PalmiNio, 04 October 2011 - 21:58.

Postad 04 October 2011 - 21:56

Sebulba84
  • Sebulba84
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Epic Failure

Postad 04 October 2011 - 22:03

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Besviken är jag tyvärr, nu undrar jag dock när 5an släpps, inte värt att köpa 4s om 5an kommer vid sommar. Pinsamt att de inte kunde uppdatera en 16månaders gammal design :angry: På något sätt hoppas jag att det går dåligt för Apple just nu, så de inser vad de håller på med. För om ett halvår så släpper de säkert 5an med ny design och tjänar fina pengar och då står man kvar med sin gamla 4s

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 04 October 2011 - 22:04.

Postad 04 October 2011 - 22:04

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Skojar du med iCloud? Google är väl redan där sen länge. Google sträcker sig dessutom till betydligt fler plattformar än vad Apple gör, de kör bara sina egna.

Dokument, kontakter, kalender, mail har google varit långt före med att syncka mellan plattformar och backa up i molnet. Jag såg inget i iCloud som skulle få mig att flytta allt från mitt google konto till det Apple har. Även bilder har du under en tid kunnat synca mellan Android och Googles Picasa tjänst. Så vad är det som gör iCloud unikt?

Så det som iCloud erbjuder finns redan om du har ett Google konto och smidigt på en Android mobil, sync av bilder, kontakter, kalender, mail och dokument. Detta kommer dessutom alltid vara gratis och Google tar inte betalt för extra utrymme.

Här är Apple efter, en bit efter.

Det jag kan tänka mig är iTunes Match, men frågan är när detta når Sverige.

iMessage är grymt, men samma där.....bara om alla du pratar med har samma plattform. Grundtanken finns redan vi tredjepart som dessutom fungerar över fler plattformar.

Palmnio :D välkommen tillbaka, det var ett tag sedan.

Jag är medveten om iMessage, använder själv WhatsAPP som fungerar på samma sätt men jag tycker ändå att det är bra att det finns integrerat i OS:et, på det sättet kan man i princip vara säker på att alla notifieringar och sånt fungerar som det ska och meddelandena når fram/tas emot på en gång.

Nu vet jag inte hur Androids moln tjänst fungerar, men om det nu fungerar lika smidigt som iCloud dvs allt sköter sig automatiskt utan att behöva pilla med inställningar eller öppna upp olika appar eller synca manuellt.. då är det väl inget nytt då med iCloud.

Edit:
Men är det inte så att du behöver ett gmail konto och allt lagras kopplat till det kontot? Kan man även ta backup på hela telefonen? Alla inställningar i telefonen osv, har för mig att det ska kunna gå att göra på iCloud..men kan ha fel. Sen att kunna synka musik trådlöst.. tänker inte på itunes match då men generell synkning.

Redigerat av Unregistered1232, 04 October 2011 - 22:09.

Postad 04 October 2011 - 22:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Jag blev faktiskt riktigt besviken på hårdvaran i kombination med mjukvaran. I och med Siri's och iTunes Match frånvarande i Sverige så kommer det dröja tills jag bytar upp mig från min iPhone 4.

Ha alltid tyckt Apple verkligen dragit hästen framåt men nu känns det verkligen som Android kommit längre, för första gången var där en rad punkter som presenterades som redan finns.

- Dication - funnits på 2.1
- iCloud - Allt som Apple nu tillåter dig synca har Google haft ett bra tag och utan att vara plattformsberoende
- Ta bild med knapparna - Same
- Notification Center - Ja detta borde kommit för länge sen.

Det mesta blev lite som när andra uppgraderar sina mobiler, biffigare hårdvara och små tweaks i mjukvaran.

Får anta en 5:a kommer till sommaren 2012

Postad 04 October 2011 - 22:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Palmnio :D välkommen tillbaka, det var ett tag sedan.

Jag är medveten om iMessage, använder själv WhatsAPP som fungerar på samma sätt men jag tycker ändå att det är bra att det finns integrerat i OS:et, på det sättet kan man i princip vara säker på att alla notifieringar och sånt fungerar som det ska och meddelandena når fram/tas emot på en gång.

Nu vet jag inte hur Androids moln tjänst fungerar, men om det nu fungerar lika smidigt som iCloud dvs allt sköter sig automatiskt utan att behöva pilla med inställningar eller öppna upp olika appar eller synca manuellt.. då är det väl inget nytt då med iCloud.

Yes jag ser fram emot iMessage. Men som sagt, det är en redan påkommen lösning som Apple gör standard till sin plattform. Den kräver dock deras plattform vilket jag inte gillar. Jag gillar när plattformar pratar med varandra.

Redan idag syncar jag kontakter, mail, kalender på min iPhone 4 med mitt Google konto. 1 gångs-inställning. Eftersom Google dessutom redan är ljusår före Apple vad gäller åtkomsten av ditt kontot i en webbläsare så blir Google dessutom mer mobil. Vad Cloud har över detta är bilder och dokument, vilket Google också erbjuder idag på Android men inte på iPhone. Även här kan du se komma åt det betydligt enklare i valfri webbläsare.

Postad 04 October 2011 - 22:33

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Känns som Iphone inte har något mer att erbjuda. Kan inte påstå att den är bättre än S2 på någon punkt på rak arm. Har man mer förståelse för de båda telefonerna så kanske S2 är sämre då den är äldre men känns inte som det. Är det så att Samsung har förstört för Iphone när de har släppt massa telefoner från 4,0 tum till 7 tum och på det sätt täckt flera designer och kunnat stämma Iphone? En tanke som föll in eller köpte Iphone bara inte för många skal sist...

iCloud är väl en teknik som är minst 3 år gammal hos flera företag bland annat google? Det är väl bara det att de inte gav det ett fiffigt namn. Kan tänka mig att Siri är bättre än googles version men har bara provat svenska versionen från google. iMatch finns väl också hos google som latitude eller liknande?

Stort ---Minus--- att de lär kunna komma undan lagen om att de måste ha micro usb med hjälp av adaptern. Tanken är ju att man inte ska behöva ha 100 olika laddare beroende på telefon och åker du någonstans så vet att det finns laddare till den telefon. Vem orkar gå runt med en adapteR?

Stort ++++Plus++++ Det har skippat standby skiten och skriver helt enkelt hur länge batteriet räcker när du surfar, lyssnar på musik eller facetimar. Enkelt att gå efter och du lär veta om telefonen har batteribugg eller inte.

Vill bara säga att jag inte är telefonexpert och äger en android. Men jag skrivit mer eller mindre från egna tankar och därför kan det visa sig att allt är fel men då får ni gärna rätta mig.

Over and out

Postad 04 October 2011 - 22:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Det mest skrämmande är att Apple bör veta att iPhone 4s släpps nästan samtidigt som Andorid kommer med sin nästa stora uppdatering med Ice-Cream Sandwich.

Sen så har redan långa listor med nya modeller från LG, HTC, Samsung med mera kommit upp där det snackas 1,5ghz dualcore och stora 720p skärmar.

iPhone 4s är på sin höjd i hårdvara som dagens Galaxy S2, och då är den inte släppt.

Jag tycker Apple lyckats väga upp svagare hårdvara med stora steg i mjukvara. Nu gör man små steg i både mjukvara och hårdvara samtidigt som Android och tillverkarna bakom gör stora uppdateringar inför jul.

Postad 04 October 2011 - 22:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Verkar som de flesta är sura för att den inte heter Iphone 5.
Låt mig fråga er som är sura. Om ni hade fått ett annat skal med exakt samma hårdvara hade ni varit nöjda då?
Det känns som att de som är missnöjda helt enkelt köper ny telefon varje år för designens skull. För att ha ngt nytt att visa upp.

Det mest skrämmande är att Apple bör veta att iPhone 4s släpps nästan samtidigt som Andorid kommer med sin nästa stora uppdatering med Ice-Cream Sandwich.

Sen så har redan långa listor med nya modeller från LG, HTC, Samsung med mera kommit upp där det snackas 1,5ghz dualcore och stora 720p skärmar.

iPhone 4s är på sin höjd i hårdvara som dagens Galaxy S2, och då är den inte släppt.

Jag tycker Apple lyckats väga upp svagare hårdvara med stora steg i mjukvara. Nu gör man små steg i både mjukvara och hårdvara samtidigt som Android och tillverkarna bakom gör stora uppdateringar inför jul.

Det är ju bra att det finns lite mer att välja på. Tror knappast Apple är speciellt hotade då de är de enda med IOS. LG, Samsung och de andra kommer slåss mot varandra. Sony-Ericsson kommer väl dö snart med tanke på hur LG och Samsung stormar fram. De fullständigt krossar SEs försök till androidtelefoner.

Redigerat av Unregistereddc471864, 04 October 2011 - 22:47.

Postad 04 October 2011 - 22:48

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Låt mig fråga er som är sura. Om ni hade fått ett annat skal med exakt samma hårdvara hade ni varit nöjda då?
Det känns som att de som är missnöjda helt enkelt köper ny telefon varje år för designens skull. För att ha ngt nytt att visa upp.

För min del handlar det inte om att visa upp telefonen. Gillar inte känslan av 4:an i handen. Hade hoppats på en ny design så som alla spekulationer visade. Sedan får dom kalla den vad dom vill.

Postad 04 October 2011 - 22:48

Ruotria
  • Ruotria
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Varför heter den inte Iphone 5? den kommer ju efter 4:an. De hade nog kunnat ta minst 2k extra bara för att den hette Iphone 5.

Någon som vet vad s står för i Iphone 4s?

Postad 04 October 2011 - 22:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Mest missnöjd att man inte kom med något riktigt edgy, varken i teknik eller mjukvara.

Varför jag köpte iPhone var Retina displayn. Nu är den kvar, fortfarande bra men nu kommer andra tåget med 720p AMOLED skärmar från andra.

Jag trodde helt enkelt på mer innovation. Nog för att Facetime var gammal lösning i ny förpackning men nu är det lite väl mycket sånt.

Siri tror jag på, men det är först intressant när det kommer på svenska. Idén är grym, men när de säger beta och bara har 4 språk så är det inget argument för en svensk kund.

Varför heter den inte Iphone 5? den kommer ju efter 4:an. De hade nog kunnat ta minst 2k extra bara för att den hette Iphone 5.

Någon som vet vad s står för i Iphone 4s?

Bokstaven s har blivit ett signum där Apple väljer att inte uppdatera designen utan innehållet. Så som 3G och 3Gs.

Postad 04 October 2011 - 22:54

Unregisteredded9597d
  • Unregisteredded9597d
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Haha, jag tänkte precis så också. Folk verkar vara mest besvikna för att den inte heter Iphone 5 och för att den ser likadan ut, saker som är skit samma, men säkert viktigt för de som vill skylta med att de har det senaste. :P

Postad 04 October 2011 - 22:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Jag är jättenöjd :)

Min i4 som jag fick utbytt till en ny för knappt en vecka sedan är både som ny
och inte helt omodern.
Behöver varken bättre processor eller kamera i min mobila Telefon och gillar att
min batteritid är bättre på min i4 än i4s
Får bli en i5 när de kommer nästa vår

Tills dess är jag nöjd med att mjukvaran uppdateras

Redigerat av MalcomX, 04 October 2011 - 22:56.

Postad 04 October 2011 - 23:10

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Hur kan Jobs sno ngt? Han jobbar inte för Apple längre.

Sen börjar jag bli trött på allt det här "Har X snott från Y?" Olika modeller har olika features, om en feature finns på en plattform så kommer en annan att bygga in den, dessutom klarar inte Google Voice lika många saker, det finns en Sirivideo hos Apple.com nu.

whaa whaa whaaa

Du kollade inte på videon va fanboy? :)

Jag är jättenöjd :)

Min i4 som jag fick utbytt till en ny för knappt en vecka sedan är både som ny
och inte helt omodern.
Behöver varken bättre processor eller kamera i min mobila Telefon och gillar att
min batteritid är bättre på min i4 än i4s
Får bli en i5 när de kommer nästa vår

Tills dess är jag nöjd med att mjukvaran uppdateras

Fattar inte hur ni orkar

Postad 04 October 2011 - 23:11

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Haha, jag tänkte precis så också. Folk verkar vara mest besvikna för att den inte heter Iphone 5 och för att den ser likadan ut, saker som är skit samma, men säkert viktigt för de som vill skylta med att de har det senaste. :P

Många som blundar för sanningen :)?

Jag är en av de som gillar designen på iPhone 4, jag tycker den är snygg. Dock har jag ingen erfarenhet av att hålla i den (vassa kanter etc?). För mig spelar utseendet ingen större roll så länge det kommer en massa nytt godis till den, men telefonen hade gärna fått vara tunnare. Jag personligen hade dock också gärna sett en större skärm. Det är en av anledningarna till att jag ej köpt en iPhone, skärmstorleken. 3,7-4" hade varit bra, nu är den fortfarande mindre än den gamla trotjänaren HTC Desire.

Trist med att Siri inte kommer att fungera här inledningsvis, men många som idag sneglat mot en iPhone kommer förmodligen köpa en 4S.

Redigerat av daniel.l, 04 October 2011 - 23:13.

Postad 04 October 2011 - 23:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

whaa whaa whaaa

Du kollade inte på videon va fanboy? :)

Fattar inte hur ni orkar

Hur orkar du
Finns det inga trådar för ditt intresse ?

Borde väl finnas någon under offtopic

Redigerat av MalcomX, 04 October 2011 - 23:22.

Postad 04 October 2011 - 23:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Röststyrning alltså. Jag det ska bli intressant att se om det slår. Känns långsökt, varför skulle man vilja använda sig av det ens? Men bra att det går framåt med utvecklingen.

Bifogad fil  31s4.jpg   39.9K   1 Antal nerladdningar

Postad 05 October 2011 - 00:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Röststyrning alltså. Jag det ska bli intressant att se om det slår. Känns långsökt, varför skulle man vilja använda sig av det ens? Men bra att det går framåt med utvecklingen.

Varför skulle det inte funka? Läs runt lite på nyhetssiterna så ser du att Siri funkar väldigt bra. Röststyrning är en bra idé, men tekniken har ju fungerat sådär hittills så folk litar inte på det. Men sen är det ju klart att röststyrning inte ALLTID funkar, varför ska man t ex stå på tunnelbanan och prata in ett sms?
Röststyning är inget annat än ytterligare ett sätt att interagera med din telefon, du använder det när du behöver det helt enkelt.

Men hela featuren möts ju överlag av de vanliga internetkrigarna med spott, spe och allmänt hat och svartvita argument (inte riktat mot dig personligen).

Postad 05 October 2011 - 03:18

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Ha det så kul med en telefon med ett OS som redan är nerlagt ;)

Som sagt, du låter bara lite som en apple fan-boy B)

Skämt å sido, så tycker jag du pratar lite emot dig själv nu, just med tanke att du tycker det är "vansinne" att byta mobil varje år. Om Nokia beslutar att inte producera ngr mer mobiler baserade på Meego, vilket de inte till 100% ännu har gjort officielt, så inte mig emot. De har sagt att de med säkerhet kommer stödja systemet till minst 2015, och då har jag bytt till en ny mobil för länge sedan. Och nej, jag är inte speciellt orolig att jag i så fall måste "lära mig" ett nytt OS samt skaffa ngn ny app (för mig personlig har jag aldrig fattat den här hysterin när det kommer till just appar).

Det är ju bara kul att alla kan få välja själva (om man har råd), och jag vet att denna tråd handlar om just nya iPhone men att folk inte ska "få vara" besvikna utan att få höra att det är "larvigt" etc, säger väl en del, antar jag? Om man inte är nöjd med vad man sett från Apple i denna presentation när det kommer till iPhone-delen, ja då köper man antagligen ngt annat, behåller sin nuvaranade och satsar på nästa modell, eller så rycker man helt enkelt bara på axlarna åt allt sammans. Alla måste inte rulla ut röda mattan och ta fram finaste champagnen varje gång Apple presenterar ngt "nytt". Jag är själv användare utav Apple's produkter sedan ca. 15 år tillbaka, och är ofta väldigt nöjd med deras grejer. Men detta innebär långt ifrån att jag måste "dyrka" precis allt detta företag gör.

Så nej, jag videhåller att detta inte var mycket att ropa hurra för (min personliga åsikt är väl bäst att tillägga... :) )

Redigerat av Unregistered52a88696, 05 October 2011 - 03:24.

Postad 05 October 2011 - 03:45

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Det är ju bara kul att alla kan få välja själva (om man har råd), och jag vet att denna tråd handlar om just nya iPhone men att folk inte ska "få vara" besvikna utan att få höra att det är "larvigt" etc, säger väl en del, antar jag? Om man inte är nöjd med vad man sett från Apple i denna presentation när det kommer till iPhone-delen, ja då köper man antagligen ngt annat, behåller sin nuvaranade och satsar på nästa modell, eller så rycker man helt enkelt bara på axlarna åt allt sammans. Alla måste inte rulla ut röda mattan och ta fram finaste champagnen varje gång Apple presenterar ngt "nytt". Jag är själv användare utav Apple's produkter sedan ca. 15 år tillbaka, och är ofta väldigt nöjd med deras grejer. Men detta innebär långt ifrån att jag måste "dyrka" precis allt detta företag gör.

Så nej, jag videhåller att detta inte var mycket att ropa hurra för (min personliga åsikt är väl bäst att tillägga... :) )

För mig handlar det inte det minsta om folks rätt att uttrycka sina åsikter, det är satt i lag och bör aldrig försvinna.
Det problem jag har är att varenda tråd om ngn av Apples produkter fylls av folk som inte har ngt intresse i att diskutera på vettig grund utan enbart kommer in för att spamma, trolla eller flamebaita.

Det samma händer extremt sällan i trådar om Androidprodukter, samtidigt så sitter Androidfansen och viftar bort inlägg som faktiskt försöker argumentera sakligt med "Det är bara för attt ni är religiösa och har Steve Jobs som enda gud".
Det är lite som aggressiva ateister som blint hatar allt och alla som tycker annorlunda, och genom det så blir de likadan eller värre än de de kritiserar.

Det är en sak att vi som faktiskt har ett intresse i Apples produkter sitter och argumenterar med varann, och att det kommer folk som bara vill förstöra tråden av ren jävlighet.
folk som gillar Android får väl gärna komma in hit och diskutera, men då ska det vara en diskussion, inte vara en bajskastarfest.

Sen vidhåller jag att Apples och Androids kundsegment är diametralt olika, Android är en plattform som lämpar sig mer för de som vill kunna sitta och pilla, kunna få telefonen att se exakt ut som de vill och som är väldigt inne i "Större, snabbare, bättre" lägret när det gäller hårdvara.
Apples kundsegment är de som dels vill ha en snygg pryl, men även en som fungerar som den ska, och fungerar konsekvent oavsett vad du gör, och det är på bekostnad av frihet vid vissa tillfällen.

Visst iPhone 4S har en långsammare cpu än 4:an, men vad spelar det för roll egentligen när iPhone 4 redan är silky smooth? Dessutom stabil som en sten. Apple tar även tid på sig att se till att de funktioner de bygger in fungerar som annonserat, de slänger inte in features som fungerar "bra nog" även om de missat vid vissa tillfällen.

Det folk borde förstå när det gäller Apple är att de är ett företag som utvecklar produkter som alla ska kunna plocka upp och använda, dvs 90% av befolkninge, de andra 10%-en är folk med specialiserade krav, ett bra exempel är deras senaste release av Final Cut Pro, de är inte rädda för att helt enkelt strunta i vad en relativt liten del av deras kundbas vill ha och istället göra en produkt för alla andra.

Postad 05 October 2011 - 05:15

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Visst, dock var ju mitt inlägg svar på ett "annan grej" och inte det eviga Android vs. Apple "fjanteriet" som jag personligen inte har ngt intresse av att delta i. (så jag vet inte riktigt varför du valde att klistra in just mitt inläg ovan ditt. Men självklart, no worries :) )

Folk ska få välja själva, men sen måste man också inse att om man befinner sig på ett öppet forum, så kommer det finnas en mängd människor med olika tankar samt ideal som inte alltid kommer tycka precis som en själv, och så måste det ju givetvis få vara. Sen om man enbart har som mål (eller vad vi nu ska kalla det) att, som du själv kallade det; spamma, trolla eller flamebaita, ja då tillför ju givetvis inte detta speciellt mycket i diskussionen. Sen vad som klassas som; spamma, trolla eller flamebaita, är nog också högt personligt, just med tanke på vilken inställning man själv har till temat som diskuteras. Bara detta att "hävda" att det mesta är Android-sidans fel, och de kommer bara här och förstör i "vår tråd", medans vi minsan väldigt sällan är inne och förstör i "deras tråda". "Det samma händer extremt sällan i trådar om Androidprodukter, samtidigt så sitter Androidfansen och viftar bort inlägg som faktiskt försöker argumentera sakligt med..." Själv har jag aldrig ägt ngn Android-produkt, och har inga som helst planer på att göra så i framtiden. Men det är ju inte direkt ngn hemlighet, att "vi" som gillar Apple, också har en mängd med människor i vår "klan" som har vissa svårigheter, milt uttryckt, att ta till sig kritik som kommer mot just Apple och deras produkter.

Konstruktiv kritik är bra, det mår alla företag/producenter och dess användare bara bra utav. Är ju mycket av konstruktiv kritik som får utvecklingen att också gå framåt. Alla kan inte bara vara ja-sägare till allt.

Redigerat av Unregistered52a88696, 05 October 2011 - 05:24.

Postad 05 October 2011 - 05:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tro det eller ej men det finns folk som är synskadade.

Postad 05 October 2011 - 06:15

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Om Apple hade lanserat Iphone 4S i somras skulle nog flera haft lättare att acceptera det.

Nu hade istället många byggt upp förväntningarar på att någonting exceptionellt (som orsakade förseningen till hösten) skulle lanseras - därav en del besvikelse.

Postad 05 October 2011 - 06:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Förseningen berodde dock på att IOS 5 inte hann bli färdigt i tid. Annars hade de nog släppt den redan för ett par månader sedan. Om man nu kan kalla det för försening då de aldrig sagt ngt datum förän nu.

Kanske folk lär sig till nästa gång att inte lita på varenda rykte som pressen hittar på men det har lär folk glömt till nästa höst när nästa Iphone släpps ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 October 2011 - 06:34.

Postad 05 October 2011 - 06:49

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
En tanke är ju iofs att Apple följer Intels "tick-tock" filosofi när det gäller hårdvara. en generation är banbrytande, och nästa blir en mindre uppgradering. Vilket faller perfekt in i de 2-årsplaner som de flesta operatörerna kör med i USA.
Belackarna säger att Apple har skjutit hål i sin egen båt med 4S vilket bara visar hur lite de vet, de verkar inte förstå implikationen i att iPhone nu kommer att komma ut som en CDMA-telefon utanför usa, och asien har STORA CDMA-nät.
För att inte glömma att Sprint har slantat upp 20 miljarder dollar för att säkra iPhones till sitt eget nätverk, det är i runda slängar 30 miljoner enheter.

Postad 05 October 2011 - 07:01

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
En fråga, exakt vad är det för funktioner som man inte får med en iPhone 4 när man uppdaterat den med det ny IOS den 15:e?

Är det bara A5 processorn, Siri och kameran som skiljer dem åt?

Postad 05 October 2011 - 07:02

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Det och den nya antennen samt batteriet.

Redigerat av simulacra, 05 October 2011 - 07:04.

Postad 05 October 2011 - 07:12

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Enligt både CNN och BBC News igår så brukar Apples aktie öka runt lansering, så ett trendbrott är det.
Det blir spännande att se vad som kommer att hända framöver. Apple/IOS5 ligger just nu på 3'e plats med ca 18% av världsmarkanden och kan mycket väl klippa 2'an Symbian inom kort, änsålänge är Microsoft långt borta, t.o.m sämre läge än RIM/Backberry.

Postad 05 October 2011 - 07:17

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 05 October 2011 - 07:27

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Enligt både CNN och BBC News igår så brukar Apples aktie öka runt lansering, så ett trendbrott är det.
Det blir spännande att se vad som kommer att hända framöver. Apple/IOS5 ligger just nu på 3'e plats med ca 18% av världsmarkanden och kan mycket väl klippa 2'an Symbian inom kort, änsålänge är Microsoft långt borta, t.o.m sämre läge än RIM/Backberry.

Grejen är ju att JAG TROR att Microsoft kommer växa betydligt mer/snabbare än Apple. För att inte tala om vad Android har gjort. Man kan inte ligga på latsidan bara för att man legat i topp. Som sagt var; det syns ju på aktien att dom inte levde upp till förväntningarna. Oavsett om telefonen i sig är bra eller inte.

Lite mer On Topic; ska bli mycket intressant att se hur/om "Siri" kommer användas och i vilken utsträckning.

Redigerat av BrittBastard, 05 October 2011 - 07:28.

Postad 05 October 2011 - 07:42

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Airplay-mirroring kommer endast fungera på iPhone 4S och iPad2...

http://www.apple.com...s/features.html

Wow your audience in the board room, classroom or living room. AirPlay now supports video mirroring. Which means you can wirelessly — and securely — stream whatever’s on your iPad 2 or iPhone 4S to your HDTV via Apple TV. Everyone in the room sees exactly what’s on your iPad or iPhone display up there on the big screen — even when you rotate your device from portrait to landscape or zoom in and out.

Postad 05 October 2011 - 07:52

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Sitter på en 3GS och hade siktat in mig på en iphone 5 då med typ 4 tum skärm högre upplösning och inte den fula iphone 4 i ny tappning,nu får jag ta mig en ordentlig funderare om jag ska hoppa på android tåget.Den där jämförelsen på förra sidan med bara 200 timmars standby på iphone 4S stämmer det verkligen?

Postad 05 October 2011 - 07:52

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Måste ju medje att jag också blev besviken. Satt också och tittade på podcast under själva konventet igår. Jag står nu rätt så osäker på vad jag ska köpa faktiskt. Jag ogillar designen med 4an och hade näst intill räknat med att årets tele skulle få utseendet likt Pad 2.

Vad gäller hårdvaran tycker jag uppgraderingen var helt ok. Bättre batteritid är något som jag tyckte var bland det vettigaste om jag ska vara ärlig. Bättre kamera är väl naturligt. Siri kommer som vanligt tyvärr inte att fungera i sverige (till en början iallaf) och som vanligt får vi betala fullpris för en produkt som inte fungerar 100% som det är tänkt, i vårt land. Antennen ska ju också vara fixad (återstår väl att se iofs).

Som sagt, vetefan hur jag ska göra nu. Egentligen är det ju en designgrej jag mest stör mig på vilket egentligen är lite pinsamt då skalet knappast är viktigare än insidan men jag avskyr verkligen hur 4an ser ut. En annan grej med det är väl att man inte vill byta varje år utan varannant och nästa år kommer väl förmodligen den telefonen jag egentligen vill ha.

Kan bli så att jag står ut med att vänta ett år till faktiskt.

Postad 05 October 2011 - 07:54

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Grejen är ju att JAG TROR att Microsoft kommer växa betydligt mer/snabbare än Apple. För att inte tala om vad Android har gjort.

Blir ju lite OT nu, men även jag (personligen) är rätt övertygad om att precis så kommer att ske.

Postad 05 October 2011 - 07:59

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Måste ju medje att jag också blev besviken. Satt också och tittade på podcast under själva konventet igår. Jag står nu rätt så osäker på vad jag ska köpa faktiskt. Jag ogillar designen med 4an och hade näst intill räknat med att årets tele skulle få utseendet likt Pad 2.

Vad gäller hårdvaran tycker jag uppgraderingen var helt ok. Bättre batteritid är något som jag tyckte var bland det vettigaste om jag ska vara ärlig. Bättre kamera är väl naturligt. Siri kommer som vanligt tyvärr inte att fungera i sverige (till en början iallaf) och som vanligt får vi betala fullpris för en produkt som inte fungerar 100% som det är tänkt, i vårt land. Antennen ska ju också vara fixad (återstår väl att se iofs).

Som sagt, vetefan hur jag ska göra nu. Egentligen är det ju en designgrej jag mest stör mig på vilket egentligen är lite pinsamt då skalet knappast är viktigare än insidan men jag avskyr verkligen hur 4an ser ut. En annan grej med det är väl att man inte vill byta varje år utan varannant och nästa år kommer väl förmodligen den telefonen jag egentligen vill ha.

Kan bli så att jag står ut med att vänta ett år till faktiskt.

En timme mer batteritid på 3G talk resten är lika eller sämre på alla fronter jämfört med iphone 4.... dessutom några gram tyngre, visserligen inget o snacka om men gått åt fel håll känns det som.Siri är ju bara beta nu med engelska ,och vi vet ju hur svenska prioriteras hehe så kanske ett år i framtiden.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.