Battlefield 3 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(9)
|
49:- | |
Battlefield 3 - Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
Rapporterad
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 26 January 2012 - 21:46
Postad 27 January 2012 - 09:14
Spelade först en quick match. Kom till en lobby som var halvfull och där ALLA satt i tanks, helikopter eller jets.......kul
Sen letade jag upp en server som var nästan full.
Första kartan var stor och öppen (kan ej namnen ännu). Spenderade 20 minuter med att springa över fältet ner mot basen och blev snipad varje gång. Satt i tanks över fältet, sprängd varje gång.........2 kills med bazooka.....
Nästa var en kartan där man slänger sig utför ett stup. Fick 5 kills på hela striden.....(jag skjuter men träffar aldrig)
Som CoD junkie fick jag avsluta speldagen med ett par FFA matcher för att få lite action.
Sen förstår jag inte hur val av klass funkar. Finns det klasser man kan spara? Tyckte att vid varje karta fick man olika vapen som default. När jag låste upp något till ett vapen så kunde jag inte välja det vapnet på nästa karta.
Får lägga några timmar på detta så jag får in känslan för sikte etc. som jag tyckte var lite svårt. Hur pratar man med sitt lag? fanns inte en själ igår som hörde eller svarade mig alla körde sitt race kändes det som.
Postad 27 January 2012 - 10:05
Så, nu har jag spelat mina första 3 timmar igår och fy f.n vad svårt det var att få kills OCH att se motståndare i form av människor de flesta ligger och trycker med sniper eller sitter i fordon.
Spelade först en quick match. Kom till en lobby som var halvfull och där ALLA satt i tanks, helikopter eller jets.......kul
Sen letade jag upp en server som var nästan full.
Första kartan var stor och öppen (kan ej namnen ännu). Spenderade 20 minuter med att springa över fältet ner mot basen och blev snipad varje gång. Satt i tanks över fältet, sprängd varje gång.........2 kills med bazooka.....
Nästa var en kartan där man slänger sig utför ett stup. Fick 5 kills på hela striden.....(jag skjuter men träffar aldrig)
Som CoD junkie fick jag avsluta speldagen med ett par FFA matcher för att få lite action.
Sen förstår jag inte hur val av klass funkar. Finns det klasser man kan spara? Tyckte att vid varje karta fick man olika vapen som default. När jag låste upp något till ett vapen så kunde jag inte välja det vapnet på nästa karta.
Får lägga några timmar på detta så jag får in känslan för sikte etc. som jag tyckte var lite svårt. Hur pratar man med sitt lag? fanns inte en själ igår som hörde eller svarade mig alla körde sitt race kändes det som.
Jag känner igen mig, fast tvärtom. Jag testade MW3 för ett tag sedan och det tog ett gäng matcher innan man kom in i det. Oerhört stor skillnad. Kanske också beror på att jag i princip bara kör Rush.
Du kan inom de 4 klasserna välja vapen, tillbehör till vapen och lite olika specializations och gadgets. Du kan också göra snabba vapenbyten precis innan du spawnar.
Postad 27 January 2012 - 10:17
Sparas dessa klasser till nästa match, eller måste man välja innan varje start? Tyckte igår att jag hittade en bössa jag kunde hantera men under vissa banor/spelsätt hittade jag inte det vapnet. Eller måste man som i CoD komma till en viss level innan man har möjlighet att spara custom-klasser?Jag känner igen mig, fast tvärtom. Jag testade MW3 för ett tag sedan och det tog ett gäng matcher innan man kom in i det. Oerhört stor skillnad. Kanske också beror på att jag i princip bara kör Rush.
Du kan inom de 4 klasserna välja vapen, tillbehör till vapen och lite olika specializations och gadgets. Du kan också göra snabba vapenbyten precis innan du spawnar.
Postad 27 January 2012 - 10:55
Sparas dessa klasser till nästa match, eller måste man välja innan varje start? Tyckte igår att jag hittade en bössa jag kunde hantera men under vissa banor/spelsätt hittade jag inte det vapnet. Eller måste man som i CoD komma till en viss level innan man har möjlighet att spara custom-klasser?
Ja det gör de, men i början så kan det vara skillnad på om du är RUS eller US, vissa vapen finns bara till ena "sidan". Vissa av dem kan man dock låsa upp även på andra sidan, men är för mig rätt meningslöst då man låser upp betydligt bättre vapen innan dess iallafall. Man tjänar också på att välja ett vapen och köra på med det tills man låst upp bra sikten och tillbehör.
Postad 27 January 2012 - 10:57
Sparas dessa klasser till nästa match, eller måste man välja innan varje start? Tyckte igår att jag hittade en bössa jag kunde hantera men under vissa banor/spelsätt hittade jag inte det vapnet. Eller måste man som i CoD komma till en viss level innan man har möjlighet att spara custom-klasser?
Vissa vapen är endast tillgängliga när du spelar för ett visst lag. Gå in under My Soldier under startmenyn för att pilla med klasserna.
Jag kan annars bara säga att spelar du som du hade velat spela CoD med run and Gun så är du körd. I BF3 krävs det strategi och ofta att "outsmart" dina fiender. Mycket mer så här än i MW3. Och lärokurvan är väldigt lång och jävligt. Speciellt nu när många andra spelat alldeles för mycket. Jag tror själv att jag var nästan rank 20 innan jag började tycka att jag hade koll på vad som hånade egentligen, så kämpa på bara och jag hoppas att du kommer märka vilket underbart spel det här faktiskt är.
Postad 27 January 2012 - 11:03
Jag kan annars bara säga att spelar du som du hade velat spela CoD med run and Gun så är du körd. I BF3 krävs det strategi och ofta att "outsmart" dina fiender. Mycket mer så här än i MW3. Och lärokurvan är väldigt lång och jävligt. Speciellt nu när många andra spelat alldeles för mycket. Jag tror själv att jag var nästan rank 20 innan jag började tycka att jag hade koll på vad som hånade egentligen, så kämpa på bara och jag hoppas att du kommer märka vilket underbart spel det här faktiskt är.
BF3 är ju också kul på det sättet att man kan få en jäkla massa poäng utan att få en enda kill. Krävs lite tur då såklart, men jag har själv haft matcher där jag skrapat ihop några tusen poäng nästan bara genom att spotta, lägga ut ammo, planta osv.
Postad 27 January 2012 - 11:43
tyckte det var mycket "run and gun" igår. Hade svårt att få "kontakt" med mina medspelare. Alla bara sprang iväg under tystnad.....Vissa vapen är endast tillgängliga när du spelar för ett visst lag. Gå in under My Soldier under startmenyn för att pilla med klasserna.
Jag spelade mycket BF2 innan jag blev helt CoD frälst så spelsättet är inte helt främmande.
Får väl joina en clan så man får lite sällskap och "tips och trix" medan man spelar.
Postad 27 January 2012 - 11:51
*edit
och som nämnts tidigare så måste man ge det x antal timmar innan man uppskattar spelet till fullo, men när man väl kommer över frustrationströskeln och man börjar hitta sitt spelsätt så är det oslagbart.
Rush är ju ett bra sätt att komma igång på om man vill ha tydliga objectives och kanske kunna ta rygg på någon annan =)
Redigerat av Bizhop, 27 January 2012 - 11:57.
Postad 27 January 2012 - 12:06
Postad 27 January 2012 - 14:10
Run & Gun is da shit, i alla fall om man spelar med en squad som backar upp en när man plantar
Då räknas det ju inte som run & gun! Det skulle jag kalla S.T.S.D, eller Surprise Tactical Squad Deployment
Postad 27 January 2012 - 15:59
Postad 28 January 2012 - 11:27
Har äntligen låst upp USAS12 med Extended mags och frag shells. Känner mig som en riktig röv när jag använder det. Men guuuud så roligt!
Japp känner mig som en fuskare när jag kör med den.
Postad 28 January 2012 - 11:59
Precis samma känsla här med. Använde den egentligen bara för att låsa upp Service Star i supportklassen och nu har jag äntligen gjort det så nu får vapnet vara!
Postad 29 January 2012 - 10:06
Postad 29 January 2012 - 20:43
men F@ck vad det var jobbigt att erövra den och få alla dessa kills som krävs
Postad 29 January 2012 - 23:23
Varför alla medel verkar vara ok när man spelar BF3.
inte rört spelet på över en vecka!
Vårat gäng har redan tröttnat på alla buggar och ojämna spel.
Postad 29 January 2012 - 23:58
Varför alla medel verkar vara ok när man spelar BF3.
inte rört spelet på över en vecka!
Vårat gäng har redan tröttnat på alla buggar och ojämna spel.
Vad finns det för buggar du pratar om? Personligen tycker jag spelet är nästintill bugglöst och det finns inte många saker som är obalanserade, USAS12 är väl den enda jag kan tänka mig egentligen. Har under de två senaste dagarna spelat två rundor där folk uttryckt missnöje med mitt spelsätt helt enkelt för de tyckt det var osportsligt.
#1 Rush på en av banorna där man börjar attacken på en hamn ifrån en båt - vi tar första och andra basen och när vi avancerar mot tredje lyckas jag skjuta sönder den Tunguska (mobila AA tanken som finns på bara den banan) så att personen i går ur. Jag dödar honom, lagar tanken och sätter mig i. Jag fick strax över 40 kolls med denna best och vi vann ronden. Första gången jag spawncampat någon på detta spel.
#2 Rush på bana nr 2 där folk attackerar från en båt. Denna gång med jets också - de som anföll lyckas ta första basen och då får de ju förstärkning de kan spawna i direkt i form av humvees och tanks. Själv lyckades jag köra ner en tank så jag stod redo och väntade på dem så fort de började rulla. Efter att ha förstört ett par stycken tyckte jag själv att det var taskigt så jag flyttade mig lite längre fram men personerna reagerade inte. Jag fick det till 15 eller 16 förstörda tanks.
Vad tycker ni? Var jag osportslig? Själv tycker jag att jag spelade objektivet väldigt effeektivt, både i anfall och försvar och att spelarna kunde skylla sig själva när ingen gör någotmåt mig utanbara tror andra ska göra jobbet. Jag tackar och tar emot.
När jag tänker på det så är en välspelad Tunguska ganska obalanserad, krossar både det ena och andra på bara sekunder.
Postad 30 January 2012 - 13:23
Men verkar bara vara vårat gäng som lider av dom så vi har helt enkelt tröttnat på spelet.
Sen när man möter sånna som kör spawnrape hela tiden ja då är det inte ens lönt att vara kvar på den servern.
Postad 30 January 2012 - 15:58
Postad 30 January 2012 - 16:30
Men jag måste säga att jag börjar gilla det! Har fått in känslan så nu rusar jag bara inte mot striden utan följer snällt squaden och hjälper till så gott jag kan
Postad 31 January 2012 - 08:50
Det är skit svårt att få kills! Satt ett par timmar idag och ibland skjuter man rakt mot fi, får 4-5 hitmarkers men själv dör man på ett skott från en SMG..........
Men jag måste säga att jag börjar gilla det! Har fått in känslan så nu rusar jag bara inte mot striden utan följer snällt squaden och hjälper till så gott jag kan
Prova hard core,tycker att det är lättare att ta livet av dom.
Postad 31 January 2012 - 09:05
Prova hard core,tycker att det är lättare att ta livet av dom.
Normal rush tills vi dör!
I brist på andra saker att gå upp i rank med har jag börjat köra tanks igen, finns knappt en skönare känsla en att sätta ett klockrent skott mitt i sidan på en full helikopter och se den dala ner mot sin död.
Postad 31 January 2012 - 09:19
Får testa det. Fick abstinens igen igår kväll och körde ett par rundor. Är rank 5 eller 6 nu och har fått lite mer unlocks. Kom i en squad som samarbetade och vi var bland de översta poängtagarna i varje match.Prova hard core,tycker att det är lättare att ta livet av dom.
Finns det någonstans där man kan läsa vad vapnen kan göra. Vet tex. inte vilka RPG som bara kan låsa på vehicle. Heavy barrel, vad är det bra till?
Man märker att man ligger efter då jag inte kan kartorna. Man får lita på sin squad att de vet.
en sista fråga. Hur markerar man en fiende?
Postad 31 January 2012 - 09:29
Får testa det. Fick abstinens igen igår kväll och körde ett par rundor. Är rank 5 eller 6 nu och har fått lite mer unlocks. Kom i en squad som samarbetade och vi var bland de översta poängtagarna i varje match.
Finns det någonstans där man kan läsa vad vapnen kan göra. Vet tex. inte vilka RPG som bara kan låsa på vehicle. Heavy barrel, vad är det bra till?
Man märker att man ligger efter då jag inte kan kartorna. Man får lita på sin squad att de vet.
Jag tror att du går in under My Soldier i startmenyn och går till Kits eller liknande, där markerar du ett vapen och trycker på Y och då kommer du kunna läsa lite kort om för och nackdelar med varje vapen och varje attatchment.
Kartorna tror jag du lär dig ganska fort, åtminstone ställen du ska undvika
Du markerar genom att sikta in och trycka på Select som jag kallar den sedan mina Playstation-dagar, knappen motsat start knappen. Spot Bonus = 10 och jag brukar plocka de så ofta jag kan, dessutom vet man att om du ser markeringen, även om du inte ser gubben, så är det bara att skjuta. Har plockat upp många intressana kills på det sättet
Postad 31 January 2012 - 09:54
Postad 31 January 2012 - 11:43
Jag tror att du går in under My Soldier i startmenyn och går till Kits eller liknande, där markerar du ett vapen och trycker på Y och då kommer du kunna läsa lite kort om för och nackdelar med varje vapen och varje attatchment.
Kartorna tror jag du lär dig ganska fort, åtminstone ställen du ska undvika
Du markerar genom att sikta in och trycka på Select som jag kallar den sedan mina Playstation-dagar, knappen motsat start knappen. Spot Bonus = 10 och jag brukar plocka de så ofta jag kan, dessutom vet man att om du ser markeringen, även om du inte ser gubben, så är det bara att skjuta. Har plockat upp många intressana kills på det sättet
Nackdelen med Back-knappen när man som squadleader spottar fiender är att man även av misstag spottar vilken bas man ska attackera / försvara. Och spottar man som jag (hela tiden) så skickar man ut en j*vla massa "Attack this objective!" / "Defend this objective!" till sina squadmates
EDIT: Fördelen med ovanstående är ju iofs att man får poäng även för detta när squadmatesen försvarar / attackerar basen man spottat.
Redigerat av MrSpokk, 31 January 2012 - 11:44.
Postad 31 January 2012 - 11:51
Nackdelen med Back-knappen när man som squadleader spottar fiender är att man även av misstag spottar vilken bas man ska attackera / försvara. Och spottar man som jag (hela tiden) så skickar man ut en j*vla massa "Attack this objective!" / "Defend this objective!" till sina squadmates
EDIT: Fördelen med ovanstående är ju iofs att man får poäng även för detta när squadmatesen försvarar / attackerar basen man spottat.
skönt att jag inte är ensam om detta!
Postad 31 January 2012 - 12:14
http://battlelog.battlefield.com/bf3/Får testa det. Fick abstinens igen igår kväll och körde ett par rundor. Är rank 5 eller 6 nu och har fått lite mer unlocks. Kom i en squad som samarbetade och vi var bland de översta poängtagarna i varje match.
http://bf3stats.com/
Har du inte varit på dessa sidor ännu så kan du ju grotta ner dig i lite stats och information ett tag,
Postad 31 January 2012 - 13:31
Vem bryr sig om ifal man spammar squaden lite?
Postad 01 February 2012 - 20:04
Sen kanske du märkt att man inte kan spamma spot-knappen? Det tar 4 missar (spotta utan att se en fiende) tills det inte går att spotta på ett litet tag. Jag brukar spotta 3 ggr, vänta nån sekund och sedan 3 till osv.. Som Recon är detta till stor nytta.
Apropå Recon.. När jag började spela så var det nästan bara Support och Engineer som gällde men runt 20 timmar in så började jag testa att vara sniper. Shit va kul det är, och utmanande tack vare bullet drop!
Har spelat 88 timmar som Recon och fått över 2000 sniper-kills och snart 1000 P90 kills, så testa Recon-klassen!
Postad 01 February 2012 - 21:21
Postad 02 February 2012 - 09:27
Ja, och att möta en klan med överj*vliga snipers på Rush@Metro var igår inte speciellt kul...vi kom inte ens ner i tunnelbanan. Men jag håller med, det är härligt att lobba långväga kulor och till slut träffa
Spota dom mortar dom sen sitter dom och gråter i ett hörn.
Postad 02 February 2012 - 10:53
Postad 02 February 2012 - 11:40
Postad 02 February 2012 - 17:10
Postad 03 February 2012 - 07:29
Jag har aldrig läst om att detta är någon känd bugg men jag har svårt att tro att det har med min förstärkare eller dylikt att göra, det är ju tydligt ingame iom att vissa ljudeffekter är kvar. Det är bara i BF3 jag har ljudproblem också.
Någon mer som känner igen detta? Jag kör med DD 5.1 via spdif
Postad 03 February 2012 - 07:34
Att bli en bra chopperpilot är inte lätt men gud vad belönande det är när man har bra kläm på det och kan lågsniffa i hyffsade hastigheter, speciellt ifall man är två i samma chopper och sammarbetar hyffsat bra!
Postad 03 February 2012 - 10:23
Jag har själv blivit en hyffsad pilot och det är riktigt kul när man gör riktigt svåra manövrar för att sedan ta ned sina mål oavsett om det är flygplan eller pansarvagnar. En bra skytt med sig är en oslagbar kombination som kan göra skillnad på vinst och förlust helt klart.
Postad 03 February 2012 - 10:31
Håller med dig om helikoptern!
Jag har själv blivit en hyffsad pilot och det är riktigt kul när man gör riktigt svåra manövrar för att sedan ta ned sina mål oavsett om det är flygplan eller pansarvagnar. En bra skytt med sig är en oslagbar kombination som kan göra skillnad på vinst och förlust helt klart.
Jag vill åka shotgun för jag suger på allt som flyger.
Redigerat av Hitman TheSwede, 03 February 2012 - 10:31.
Postad 03 February 2012 - 12:00
Angående buggar så buggar ljudet för mig vid nästan varje spelsession. Det kan vara allt ifrån att alla ljudeffekter försvinner, eller bara vissa typer av ljudeffekter (ljud ifrån alla fordon, eller bakgrundsljud som fågelkvitter osv), till att ljudet som kommer när någon nästan vinner är kvar även efter matchen ända till nästa match börjar.
Jag har aldrig läst om att detta är någon känd bugg men jag har svårt att tro att det har med min förstärkare eller dylikt att göra, det är ju tydligt ingame iom att vissa ljudeffekter är kvar. Det är bara i BF3 jag har ljudproblem också.
Någon mer som känner igen detta? Jag kör med DD 5.1 via spdif
Samma här, flög en del helikopter igår och helt plötsligt blev det knäpptyst, förutom skotten som avlossades.
Drog också till med 566 meter headshot på Firestorm, gott
Postad 03 February 2012 - 16:22
Postad 04 February 2012 - 11:30
Jag har aldrig rört förarsätet i en helikopter i detta spel. Det vågar jag inte
Och jetplan använder jag bara för att transportera mig om ens det. Nej tacka vet jag löpning eller stridsvagnskörning!
Japp flyga är för fegisar
Postad 04 February 2012 - 18:17
Postad 06 February 2012 - 11:05
Postad 13 February 2012 - 09:08
detta händer OFTA och jag dör varje gång! Har försökt att sluta med det men det går inte.
Postad 13 February 2012 - 13:34
Dolphindive much?Kan man på något sätt fritt välja funktioner på handkontrollen? Jag har en egenhet att om jag blir överaskad (vilket händer ofta när fi bara dyker upp framför en när man skall ta ett objekt etc.) så trycker jag på högra styrspaken medan jag söker målet vilket resulterar i att jag slutar skjuta och lägger mig ner eller knivar i luften beroende på vilken kontroll layout jag kör med.
detta händer OFTA och jag dör varje gång! Har försökt att sluta med det men det går inte.
Postad 13 February 2012 - 18:28
Inte längre, nu knivar jag flugorna runt mig medan fi skjuter på dem......gissa vem som är bakom flugornaDolphindive much?
Postad 15 February 2012 - 15:55
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
29 bilder
19 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?