Prisa Gud , här kommer skatteåterbäringen!
978 svar till detta ämne
Postad 20 March 2018 - 21:28
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Jag har mycket svårt att följa resonemanget att mindre pengar tillbaka på NÅGOT sätt skulle vara dåligt. Om ni tycker så kan ni inte heller ha något mot att låna ut pengar räntefritt heller.
Kan jag få långa några tusen av er ett år? Ni får tillbaka exakt samma summan sedan.
Postad 20 March 2018 - 21:37
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
För de som har svårt att hålla i pengarna så kan det iof vara ett sätt att spara pengar... å andra sidan är det ju vettigare att dra pengar via autogiro till ett sparande. Kan dock förstå vissa som ser det som att de får en ”bonus” av staten en gång om året.
Postad 20 March 2018 - 21:52
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jag har mycket svårt att följa resonemanget att mindre pengar tillbaka på NÅGOT sätt skulle vara dåligt. Om ni tycker så kan ni inte heller ha något mot att låna ut pengar räntefritt heller.
Kan jag få långa några tusen av er ett år? Ni får tillbaka exakt samma summan sedan.
 Samma historia varje år...
Gemene man VET hur det funkar, det behöver inte exemplifieras gång på gång.
Men för den skull gläds en del åt en, vad ska vi säga, "oplannerad bonus" (i betydelsen att det är pengar som man har förträngt lite) på vårkanten.
Lite som att hitta pengar under madrassen som man glömt att man en gång lade där. Och det är väl inte jättekonstigt om man blir gladare av att hitta en tusing än en tia, fast man inte tjänat en krona på det.
Redigerat av pacman, 20 March 2018 - 21:52.
Postad 20 March 2018 - 21:58
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Låter iofs som vilket sparkonto som helst, alltså noll ränta... 
Postad 20 March 2018 - 22:07
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Samma historia varje år...
Gemene man VET hur det funkar, det behöver inte exemplifieras gång på gång.
Men för den skull gläds en del åt en, vad ska vi säga, "oplannerad bonus" (i betydelsen att det är pengar som man har förträngt lite) på vårkanten.
Lite som att hitta pengar under madrassen som man glömt att man en gång lade där. Och det är väl inte jättekonstigt om man blir gladare av att hitta en tusing än en tia, fast man inte tjänat en krona på det. 
Ja ja, vi är väl alla olika gissar jag. Jag har ju t.o.m. svårt för att fatta vad semesterersättningen ska vara bra för så jag har kanske inte samma uppfattning som "gemene man" 
Låter iofs som vilket sparkonto som helst, alltså noll ränta... 
På ett bankkonto har du tillgång till dina pengar när du vill så liknelsen är väl inte helt klockren. Om jag frivilligt skulle låsa mina pengar en tid så skulle jag inte göra det till noll ränta.
Postad 20 March 2018 - 22:32
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
På ett bankkonto har du tillgång till dina pengar när du vill så liknelsen är väl inte helt klockren. Om jag frivilligt skulle låsa mina pengar en tid så skulle jag inte göra det till noll ränta.
Men det var ju faktiskt "låna ut räntefritt" som du hakade upp dig på, vilket typ gäller 99% av alla sparkonton. Om man nu inte väljer att låsa kontot utan möjlighet till uttag...
Postad 20 March 2018 - 23:37
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Nu tappade du faktiskt bort mig. Ett vanligt bankonto har mycket riktigt 0% ränta idag, men jag kan ta ut mina pengar och göra vad jag vill för dem när jag vill det. Skattepengarna får jag vänta på tills återbäringen kommer. På vilket sätt menar du att din liknelse är en en bra liknelse? Jag tror du missförstår något i det jag skrev.
Jag menar INTE att det är en bra investering att ha sina pengar på en vanligt sparkonto idag, men det är fortfarande bättre att ha dem där än som innestående skatt.
Postad 20 March 2018 - 23:57
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Nja, var mer ironisk än att få det till en 100% bra liknelse. Ville bara påpeka att ett vanligt sparkonto inte heller ger någon direkt avkastning om man inte är beredd att låsa det.
Som vanligt är det to each his own, lite som med intelligenta kablar och slutsteg 
Postad 20 March 2018 - 23:59
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ja ja, vi är väl alla olika gissar jag. Jag har ju t.o.m. svårt för att fatta vad semesterersättningen ska vara bra för så jag har kanske inte samma uppfattning som "gemene man" 
Du har inte samma uppfattning som "en del" nej men jag tror dock du har samma vetskap som "gemene man".
Postad 21 March 2018 - 06:18
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Lika fånigt varje år att läsa när folk skriver att folk som får tillbaka på skatten är idioter som lånar ut pengar gratis varje år.
Luktar avundsjuka bara.
Hur många av er som lipar vet EXAKT hur mycket ni betalar i skatt? Hur många av er hamnar på exakt 0kr?
Eller betalar ni in för lite till och med så ni kan investera dessa extra kronor?
Jag är superglad över mina 11k som jag får tillbaka eftersom det är pengar som jag inte visste att jag hade. Det ör en ren bonus.
Om jag nu visste att jag skulle få tillbaka dessa pengar så och istället valde att skatta mer så att jag gick på plus minus noll, hur skulle jag föra då menar ni?
Ska jag investera dessa pengar då? I vad? Ska jag investera dom på börsen och riskera att pengarna sjunker i värde istället?
Har man lite koll så vet man att 1 år är alldeles för liten tid för att investera på börsen.
Jag kan dock sätta in pengarna på ett sparkonto men då är räntan 0%
Postad 21 March 2018 - 07:34
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Du har inte samma uppfattning som "en del" nej men jag tror dock du har samma vetskap som "gemene man". 
Så kan man nog också uttrycka det ja 
Lika fånigt varje år att läsa när folk skriver att folk som får tillbaka på skatten är idioter som lånar ut pengar gratis varje år.
Luktar avundsjuka bara.
Det här visar tydligt hur olika vi tänker. Varför skulle jag vara avundsjuk? Jag har ju haft mina pengar sedan lönen kom.
Ska jag investera dessa pengar då? I vad? Ska jag investera dom på börsen och riskera att pengarna sjunker i värde istället?
Det är ju ändå en HELT annan diskussion. Min poäng är att du kan göra vad du vill för dem, när du vill.
Jag kan dock sätta in pengarna på ett sparkonto men då är räntan 0%
Nja, inte helt sant. Du skulle kunna sätta dem på ett konto där de också är låsta och i.a.f. få lite ränta på dem.
Hur som helst, jag kunde inte ana att detta skulle vara en så känslig fråga så jag tror jag hoppar ur en eventuellt fortsatt diskussion 
Redigerat av Loco.spk, 21 March 2018 - 07:37.
Postad 21 March 2018 - 08:14
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Utan att svara någon av ovanstående direkt kan jag ge min reflektion på det hela. Jag får alltid tillbaka en rejäl slant.
Den största anledningen är att jag bor i en kommun med en av Sveriges lägsta skatter (29%) men jobbar i en storstad med betydligt högra skatt. AG drar då per schablon samma Malmö-skatt för alla arbetstagare i Region Skåne. Det skulle bli administrativt ohållbart om 10.000-tals anställda i regionen skulle anhålla om att få för dem exakt rätt skattetabell.
Den andra anledningen är Försäkringskassan utbetalningar av F-penning mm. Den skatten kan jag inte påverka alls.
Den tredje anledningen är låneräntor som ger ett rejält skatteöverskott. Jag har inget som helst intresse i att blanda in min arbetsgivare och begära skattejämkning pga privata lån.
Redigerat av agpath, 21 March 2018 - 08:14.
Postad 21 March 2018 - 09:08
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4141 inlägg
Luktar avundsjuka bara.
Avundsjuk för att nån får ut 1000 kr för lite varje månad? Nää, inte jag inte
Postad 21 March 2018 - 09:20
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Utan att svara någon av ovanstående direkt kan jag ge min reflektion på det hela. Jag får alltid tillbaka en rejäl slant.
Den största anledningen är att jag bor i en kommun med en av Sveriges lägsta skatter (29%) men jobbar i en storstad med betydligt högra skatt. AG drar då per schablon samma Malmö-skatt för alla arbetstagare i Region Skåne. Det skulle bli administrativt ohållbart om 10.000-tals anställda i regionen skulle anhålla om att få för dem exakt rätt skattetabell.
Den andra anledningen är Försäkringskassan utbetalningar av F-penning mm. Den skatten kan jag inte påverka alls.
Den tredje anledningen är låneräntor som ger ett rejält skatteöverskott. Jag har inget som helst intresse i att blanda in min arbetsgivare och begära skattejämkning pga privata lån.
Inget av det du skriver här är något jag har synpunkter på. Jag jämkar t.ex. inte för ränteavdrag och får också tillbaka en del i år.
Det jag ifrågasatt är egentligen bara hur man kan se det som någon slags vinst att få tillbaka sina egna pengar. Det är alltså inställningen jag har funnit underlig.
Postad 21 March 2018 - 20:17
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
En fråga bara, varför skulle det vara ohållbart att begära att sin arbetsgivare drar rätt skatt. Det är inte arbetsgivarens uppgift att hålla reda på det, varje medarbetare skickar in sin skattetabell vid nyanställning så läggs det in 1 gång samtidigt som man registrerar andra uppgifter om personen. När jag vart anställd i VGR för ett gäng år sedan va de inte ett problem och där är det över 50 000 anställda.
Postad 21 March 2018 - 20:32
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Jag är superglad över mina 11k som jag får tillbaka eftersom det är pengar som jag inte visste att jag hade. Det ör en ren bonus.
https://www.youtube.com/watch?v=3V35jvY0u7I
Får lite över fem papp tillbaks, till skillnad från förra året då det blev restskatt på 150 pix.
EDIT: Förstår naturligtvis Loco.spks resonemang och han har helt rätt i sakfrågan, men det är ibland svårt att inte glädjas över att pengarna till sist hamnar rätt. I mitt fall har jag varit utan någon form av inkomst sedan augusti.
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 21 March 2018 - 20:38.
Postad 22 March 2018 - 08:11
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
En fråga bara, varför skulle det vara ohållbart att begära att sin arbetsgivare drar rätt skatt. Det är inte arbetsgivarens uppgift att hålla reda på det, varje medarbetare skickar in sin skattetabell vid nyanställning så läggs det in 1 gång samtidigt som man registrerar andra uppgifter om personen. När jag vart anställd i VGR för ett gäng år sedan va de inte ett problem och där är det över 50 000 anställda.
Mig veterligen frågas ingen efter skattetabell när man jobbar offentligt. Åtminstone inte här (Skåne). De kan säkert hantera det om en enskild medarbetare begär det, men det är inget som går per automatik.
Postad 22 March 2018 - 08:22
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Något av ett sidospår men jag såg att ni diskuterade kyrkoavgiften och det är på tapeten igen i lokaltidningen då Svenska kyrkan tappar många medlemmar. Var därför förvånad att finna att hela 61% var med i Svenska Kyrkan 2016 (minskar dock snabbt). Trodde ärligt talat den siffran var betydligt lägre. Det är ändå ett par tusenlappar om året det handlar om och jag kan inte tänka mig att vi har så pass många troende kristna i Sverige. Vad beror det på att så många fortfarande är medlemmar? Vore intressant att höra hur ni här resonerar?
Kanske ska tillägga att jag själv är ateist och inte med i svenska kyrkan. Tycker dock inte det finns några fel, val av religion är upp till var och en att bestämma. Men siffrorna fick upp mitt intresse.
Postad 22 March 2018 - 09:40
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Något av ett sidospår men jag såg att ni diskuterade kyrkoavgiften och det är på tapeten igen i lokaltidningen då Svenska kyrkan tappar många medlemmar. Var därför förvånad att finna att hela 61% var med i Svenska Kyrkan 2016 (minskar dock snabbt). Trodde ärligt talat den siffran var betydligt lägre. Det är ändå ett par tusenlappar om året det handlar om och jag kan inte tänka mig att vi har så pass många troende kristna i Sverige. Vad beror det på att så många fortfarande är medlemmar? Vore intressant att höra hur ni här resonerar?
Kanske ska tillägga att jag själv är ateist och inte med i svenska kyrkan. Tycker dock inte det finns några fel, val av religion är upp till var och en att bestämma. Men siffrorna fick upp mitt intresse.
Majoriteten av dessa 61% är döpta in i Svenska Kyrkan. Det var aldrig ett frivilligt val att gå med. Att gå ur något som man alltid har varit medlem av kräver dock en aktiv handling som många kanske inte ens ägnar en tanke åt.
Sen har den (förmodar jag) stora delen av dessa 61% som är icke-religiösa men ändå vill ha möjligheten att tex gifta sig eller konfirmera sig i kyrkan. Eller för den delen delta i diverse aktiviter inom kyrkan. Det är snarare en kulturell än en religiös grej att behålla sitt medlemskap. Det var därför det för mig krävde ett par år av fundering innan jag skrev på blanketten.
Redigerat av agpath, 22 March 2018 - 09:41.
Postad 22 March 2018 - 09:52
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
Jag är ateist, men jag ser gamla kyrkor osv lite som konst... Jag är inte intresserad av själva dyrkandet och ceremonierna, men jag gillar att titta på vackra kyrkor och deras utsmyckningar. T ex i hembygden har vi en riktigt fin kyrka (länk). Det kostar ju såklart pengar att underhålla dessa gamla byggnader osv.
Därför är jag tveksam till att gå ur kyrkan... Jag betalar ju redan så det är eg inga pengar som fattas mig.
Mina fem öre.
Postad 22 March 2018 - 10:16
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag är ateist, men jag ser gamla kyrkor osv lite som konst... Jag är inte intresserad av själva dyrkandet och ceremonierna, men jag gillar att titta på vackra kyrkor och deras utsmyckningar. T ex i hembygden har vi en riktigt fin kyrka (länk). Det kostar ju såklart pengar att underhålla dessa gamla byggnader osv.
Därför är jag tveksam till att gå ur kyrkan... Jag betalar ju redan så det är eg inga pengar som fattas mig.
Mina fem öre.
Bevarandet av kyrkor betalas dock redan av staten. Kyrkoavgiften täcker andra utgifter.
Källa: http://www.kyrkoavgiftningen.se/Varfor
"En del väljer att stanna kvar i Svenska kyrkan för att stödja vårt kulturarv, som bevarande av kyrkobyggnader och liknande. Vad gäller kyrkobyggnaderna så betalar den svenska staten ut pengar till Svenska kyrkan, 2016 får de 460 miljoner för ändamålet att bevara byggnaderna. Dessa pengar tas ut på skattesedeln oavsett medlemskap i kyrkan."
Hoppas inte mina inlägg tolkas som ett försök till övertalning att gå ur, det är iallafall inte min mening. Det var enkelt att hitta statistik på varför folk går ur, men inte varför man väljer att stanna kvar.
Postad 22 March 2018 - 10:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Mina fem öre.
Kyrkoavgiften går i första hand till att betala tex lön till alla anställda samt administration. I mindre grad till underhåll av lokaler (se ovan). Administration och personalpolitik inom SK är i sig ett eget kapitel, som vi inte ska gå in på här. Men var pengarna går behöver det knappast råda någon tvekan över.
Postad 22 March 2018 - 11:50
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
Då så, bara att gå ur 
Postad 22 March 2018 - 15:44
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1571 inlägg
Den förmögenhet som kyrkan byggde upp genom att förtrycka (husförhör, tionde etc.) svenska folket under flera hundra år borde räcka till att underhålla kyrkorna under överskådlig framtid. Jag är ateist och gick ur 1995.
Postad 22 March 2018 - 18:16
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Är kyrkoavgiften en skatt? Inte? Varför diskuteras den här då?
Postad 22 March 2018 - 19:02
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Då titeln på tråden är "Prisa Gud , här kommer skatteåterbäringen..." känns det inte långsökt? 
Sedan tycker nog jag att just vad avgiften är och vad det är man betalar för inte är helt irrelevant för tråden?
Postad 22 March 2018 - 19:29
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Mig veterligen frågas ingen efter skattetabell när man jobbar offentligt. Åtminstone inte här (Skåne). De kan säkert hantera det om en enskild medarbetare begär det, men det är inget som går per automatik.
Nej eftersom det inte är arbetsgivarens ansvar utan varje medarbetare så är det ingen självklarhet. Men är man mån om att det dras rätt skatt för sina medarbetare bör det ingå i introduktionen på något sätt.
Postad 22 March 2018 - 20:12
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1322 inlägg
Eller så hämtar arbetsgivaren den informationen från Skatteverket en gång per år, så slipper de anställda ändra om de flyttar och alla betaler enligt rätt skattetabell.
Postad 22 March 2018 - 20:17
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Vore intressant att höra hur ni här resonerar?
Ren j*vla lathet från mitt håll. Måste ta tag i det.
Postad 22 March 2018 - 20:24
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Den ligger på skattetabellen så helt irrelevant är den inte även om man valt att kalla det avgift istället för skatt. Men jag kan hålla med om att det är ett sidospår i frågan. Kanske borde ha skapat en ny tråd.
Postad 23 March 2018 - 10:28
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Eller så hämtar arbetsgivaren den informationen från Skatteverket en gång per år, så slipper de anställda ändra om de flyttar och alla betaler enligt rätt skattetabell.
Vi pratar Region Skåne. Vad begär ni? 
Postad 25 March 2018 - 10:42
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Luktar avundsjuka bara.
Vad spelar det för roll om du får dina pengar vid rätt eller "fel" tillfälle? Det är inte ett lotteri.
Har inte sett någon mer än du skriva "idioter" förövrigt.
Postad 25 March 2018 - 11:45
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Vad spelar det för roll om du får dina pengar vid rätt eller "fel" tillfälle? Det är inte ett lotteri.
Har inte sett någon mer än du skriva "idioter" förövrigt.
För dom flesta spelar det nog roll då det är pengar man inte visste man hade eller skulle få. En ren bonus alltså 😊
Postad 25 March 2018 - 11:53
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
För dom flesta spelar det nog roll då det är pengar man inte visste man hade eller skulle få. En ren bonus alltså
De flesta är nog inte lika oförstående som du när de får tillbaka 11000 kr.
Man borde ha lite koll på varifrån en stor del av dessa pengar kommer.
Och håller med Ageve, bara du som skriver "idioter"
Redigerat av porch123, 25 March 2018 - 12:07.
Postad 25 March 2018 - 12:33
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4141 inlägg
För dom flesta spelar det nog roll då det är pengar man inte visste man hade eller skulle få. En ren bonus alltså
Bonus???
Postad 25 March 2018 - 13:26
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
Men nu får du faktiskt ge dig. Jag tror (och hoppas ) att de flesta har bättre koll på sin ekonomi än så. JAG har det och de i min umgängeskrets som jag pratat om sånt här med har det också.
Bonus, jo tjena 
Postad 25 March 2018 - 15:23
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Men nu får du faktiskt ge dig. Jag tror (och hoppas ) att de flesta har bättre koll på sin ekonomi än så. JAG har det och de i min umgängeskrets som jag pratat om sånt här med har det också.
Bonus, jo tjena 
jag menar mer att man inte riktigt vet hur mycket extra man betalar i skatt varje månad. Det står ju inte specifikt på lönelappen att jag har betalat in 950kr för mycket i skatt till exempel.
Jag har inte aktivt valt att betala in för mycket i skatt (förutom att gått ur svenska kyrkan)
Jag är heller inte så dum att jag inte förstår att jag betalar in för mycket med tanke på att jag får tillbaka varje år 
Med bonus förstår jag också mycket väl att det inte är en bonus i den bemärkelsen, men trodde folk skulle förstå vad jag menade. Jag är nog dålig på att förklara.
Postad 25 March 2018 - 20:46
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3394 inlägg
jag menar mer att man inte riktigt vet hur mycket extra man betalar i skatt varje månad. Det står ju inte specifikt på lönelappen att jag har betalat in 950kr för mycket i skatt till exempel.
Jag påstår absolut inte att man ska veta på kronan hur mycket skatt som ska dras. Det kommer med stor säkerhet kosta mer tid än det är värt. Men om man i fyra år betalat 950:- för mycket varje månad så kanske det är dags att göra något åt det. Du bör i.a.f. inte kalla återbäringen "ren bonus".
Med bonus förstår jag också mycket väl att det inte är en bonus i den bemärkelsen, men trodde folk skulle förstå vad jag menade. Jag är nog dålig på att förklara.
Ja, jobba på det 
Postad 25 March 2018 - 21:10
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jag påstår absolut inte att man ska veta på kronan hur mycket skatt som ska dras. Det kommer med stor säkerhet kosta mer tid än det är värt. Men om man i fyra år betalat 950:- för mycket varje månad så kanske det är dags att göra något åt det. Du bör i.a.f. inte kalla återbäringen "ren bonus".
Ja, jobba på det 
eftersom jag har haft det så här länge så är jag van med den lönen jag har och behöver inte mer. tar hellre allt i en klumpsumma istället. Mindre risk att slösa bort pengarna då 
Du har rätt angående bonus, det var dumt att kalla det för det. och det förstod jag ju som sagt att det inte var 
Postad 27 March 2018 - 12:54
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag bruka få tillbaka för räntan och resor till och från jobbet brukar landa på 10000-15000 per år då jag har ganska långt till jobbet. Rent teoretiskt skulle jag kunna jämka det men jag är lat och tycker det är kul att få en klump med pengar till semestern.
Postad 04 April 2018 - 14:54
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Nu har slantarna trillat in 😋
Postad 04 April 2018 - 17:12
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4200 inlägg
Jag fick också mycket välbehövliga pengar tillbaka idag. Jag tänker dock inte prisa någon eftersom det är mina egna surt förvärvade slantar 
Postad 05 April 2018 - 19:17
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Ops fel tråd. 
Redigerat av Pip, 05 April 2018 - 19:17.
Postad 07 April 2018 - 18:21
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag får alltid tillbaks runt 20K.
Inga pengar jag räknar med eller ens tänker på.
Helt plötsligt sitter dom bara där på kontot. 
Postad 26 April 2018 - 16:00
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Jag skickade in direkt när jag fick lappen. (dock med avdrag för resor) Skulle det ramlat in redan?
Postad 26 April 2018 - 16:15
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Jag skickade in direkt när jag fick lappen. (dock med avdrag för resor) Skulle det ramlat in redan?
Om du deklarerade digital. Lapp låter inte digitalt.
Postad 26 April 2018 - 16:19
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Om du deklarerade digital. Lapp låter inte digitalt.
Jo, jag deklarerade digitalt. 2018-03-20
Postad 26 April 2018 - 16:22
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jo, jag deklarerade digitalt. 2018-03-20
Elektronisk brevlåda? Om inte så kommer väl pengarna runt midsommar tror jag.
Har du gjort ändringar så kommer som då oavsett om du har digital brevlåda
Redigerat av andreassofus, 26 April 2018 - 16:23.
Postad 26 April 2018 - 16:31
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Jo, ändringar i och med resor till och från är gjorda. Så bara att vänta då. 
Postad 06 March 2019 - 17:13
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Då skulle man tydligen få tillbaka 6000kr innan avdrag. (Helt ok tillskott)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|