Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N9 *, Världens första mobil med MeeGo

1421 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N9 16GB (Mobiltelefoner) 9 8.630434 (45) Inga priser
Nokia N9 64GB (Mobiltelefoner) 9 8.499998 (13) Inga priser

Postad 09 October 2011 - 09:33

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Ja man kan markera flera bilder man vill radera och riktigt smidigt och snabbt går det.

Vad gäller facebook så har jag bara lyckats köra m.facebook.com, hur jag än gör så ändrar facebook till mobilversionen (HATAR sidor som gör så när man har en fullgod wedläsare)

Den integrerade verkar inte funka som den ska, kan kolla feedz men när jag försöker skriva ngt stå det "network unavailable"

Vet inte varför, men dom funktioner som finns är, News feed, Profile. Friends, Messeges, Events, Photos, Chat

tack för snabbt svar :)
gött att det går att markera och radera flera bilder på samma gång., irriterande när det inte går :)

verkar ju vara en bra facebook integration med chat och meddelanden o så, synd bara att den inte funkar för dig just nu :unsure:

vad tycker du om luren så här långt då?

Postad 09 October 2011 - 10:40

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Irriterar mig lite på att alla recensioner eller förhandstittar jag läser nästan alltid skriver att det är Nokia som valt att kalla polykarbonat för polykarbonat. Tycker det är ett utmärkt intiativ av dem att sluta kalla allt för plast.

Postad 09 October 2011 - 10:49

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Märkligt att det finns noggranna resentioner som jag läst t.ex. amobil.no m.fl. som säger att N9s kamera är strået vassare än SGS2, de kan väl inte ha så helt fel, el. ?
Här låter det på flera inlägg som kameran var mer el. mindre kass på N9.
Själv har jag läst och tittat på bilder av det mesta som finns att hitta och då får jag intrycket att kameran är ricktigt bra, inte minns snabb som är en bra egenskap för en mobilkamera.

Läste igenom recensionen på amobil.no men hittade inget om där de säger att kameran är bättre än den i SGS II, gör dem det i någon av filmklippen i recensionen (som jag ännu inte kikat på)?

Fick bara en tråkig överrasknng där de sa att navigeringen var trög på minussidan, märkligt.

Vilka fler recensioner säger att den står sig bättre än SGS II, länka gärna, vill läsa lite fler recensioner om denna skönhet.

Postad 09 October 2011 - 10:50

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
vad menar du? det är ju en plast, en hård tålig sådan

Postad 09 October 2011 - 10:53

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
sett i vissa videor att den e lite segt att starta applikationer, efter att de tryckt på en ikon så är det en fördröjning. Hur ofta händer det för er som har en n9a?

Postad 09 October 2011 - 11:19

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Läste igenom recensionen på amobil.no men hittade inget om där de säger att kameran är bättre än den i SGS II, gör dem det i någon av filmklippen i recensionen (som jag ännu inte kikat på)?

Fick bara en tråkig överrasknng där de sa att navigeringen var trög på minussidan, märkligt.

Vilka fler recensioner säger att den står sig bättre än SGS II, länka gärna, vill läsa lite fler recensioner om denna skönhet.

Så här skriver amobil.no Ønsker du en rask, enkel og smidig mobiltelefon har Samsung Galaxy S II alt i alt bedre egenskaper enn det Nokia N9 kan vise til. Skjermen er større og minst like god, og den har bedre musikk- og videospiller. Kameraet er muligens litt svakere enn på N9, men også Galaxy S II har et bra kamera.

Kan inte tolka det på annat vis än som jag skrev, N9s kamera strået vassare, detta trotts att dom håller på SGS2,
mycket på grund av att man inte tror på nån framtid för meego, som jag kan tolka det. För övrigt har man egentligen inget ricktigt negativt att säga om N9.

Postad 09 October 2011 - 11:31

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jeg må si jeg ler litt av både av noen kommentarer her og Amobil.

Jeg digger teknologi å prøver stort sett ut alt av nye telefoner enten om jeg låner dem eller kjøper dem, spiller ingen rolle. Men N9 kjøpte jeg, og etter et par dager bruk skjønner jeg ikke hvorfor Amobil skrev "Litt treg i navigeringen".

Det er en ny måte å navigere på, men bli vant til den og ingen annen telefon kan sammenlignes. Jeg plukket opp en iPhone 4 her en dag og prøvde å swipe meg tilbake men måtte istedet trykke på en knapp. Det føltes mye mer naturlig å dra fingeren til siden en å strekke seg etter en gammeldags knapp.

JA, denne telefonen vil sikkert mangle din favoritt fart-app. Men N9 har det meste på plass, og den fungerer fjell.

- Ikke HDMI
Hva trenger vi det til? Der et minus iPhone aldri får. Hørt DLNA? Samme som AirPlay. Dessuten har den VGA-utgang som tilsvarer 480p.

- Generelt en litt treg telefon
Bruk den et par dager og du vil prøve å swipe på alle andre telefoner du har fordi det føles mer naturlig enn knapper. Og ihvertfall den jeg har jobber like raskt som iPhone 4. Og min er like rask som iPhone 4.

- Ikke FM-radio
Jo, men via en app. Er innebygd mottaker som fungerer.

- Ikke equalizer i musikkspilleren
Ikke nødvendig. (Som Apple ville ha sagt.)

- Ikke støtte for DivX/XviD
Min har det. Wtf?

- Ikke program for dokumentbehandling
Det kommer.

- Ikke støtte for minnekort
Det har ikke iPhone heller, men hva er vitsen når du har 64GB (iP4 og N9)

- Lite tilgjengelig minne (16 GB-versjonen)
Sant.

- Høy pris
Worth every penny. Etter min mening, en unik opplevelse uten knapper. Helt herlig. Neste telefon blir uten knapper den også, når den tid kommer.

den snubben tycker inte att hans N9a är seg

Redigerat av Unregisteredacd5d595, 09 October 2011 - 11:32.

Postad 09 October 2011 - 11:37

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
amobil har tydligt något emot Nokia, just därför känns det som uttalandet om kameran vägde tyngre som jag skrev. GSM Arena är däremot betydligt positvare.
Ja ja, alla har väl sina favoriter.

Redigerat av ffodil, 09 October 2011 - 11:41.

Postad 09 October 2011 - 11:40

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
fast det där med att den e lite seg på att starta program, det skulle vara lite för irriterande faktiskt. Hoppas de fixar till det i kommande uppdatering...

Postad 09 October 2011 - 12:00

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

fast det där med att den e lite seg på att starta program, det skulle vara lite för irriterande faktiskt. Hoppas de fixar till det i kommande uppdatering...

Tror faktiskt inte du behöver oroa dig för det. Det är nog bara amobil.no.
Kolla alla video, själv kan jag då inte se någon seghet.

Ska själv köpa N9an och dömer efter allt jag sett, inte amobil som bara har SGS2 för ögonen.

Postad 09 October 2011 - 12:08

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

vad menar du? det är ju en plast, en hård tålig sådan

Ja, men namnet på plasten är polykarbonat (vilket de flesta mobiltillverkare använder i high end-telefoner så vitt jag vet). Att Nokia väljer att faktiskt säga det riktiga namnet istället för det väldigt breda "plast" och alla som skriver om telefonen får det att låta som att Nokia hittat på namnet, tycker jag är lite skumt.

Tycker det är grymt positivt att de skriver polykarbonat, även om det är ett försäljningsknep. Ser man att det står plast kan man enbart hoppas att telefonen är tillverkad i polykarbonat (detta är en av anledningarna till att telefoner i plast ofta sägs ha sämre kvalitét. Skillnaden mellan en plast och en annan i hållbarhet är enorm).

Angående Amobil.no's kritikt att den är trög i navigeringen uppfattar iallafall jag som att de menar att de tyckte svepandet tar längre tid än andra system (kombinerat med appdrawern som inte tillåter gruppering av appar), inte att telefonen segar ihop.

Redigerat av hakkzpets, 09 October 2011 - 12:18.

Postad 09 October 2011 - 12:32

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
amobil nämner faktiskt att appar startar lite långsamt ibland och de tror att telefonen e för klent utrustad.

jag tror det går att optimera koden för att få det att blir snabbare (hoppas iaf)

jag har sett flera videos där det är en liten fördröjning när de startar appar tyvärr. Man vill ju inte ha en mobil som segar, skulle kännas mycket trist om de inte går att fixa det då telefonen i övrig verkar så grym...

angående plasten polykarbonat så har jag ingenting emot en telefon i plast, om den inte "känns" plastig vill säga. Villet inte N9an gör, lr iaf inte attrappen jag kände på i fredags i en treburik. Gillar verkligen hur den känns i handen!

Postad 09 October 2011 - 12:47

Charlie2k
  • Charlie2k
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Varför vägrar Prisjakt.se att publicera testet Mobil.se gjort och rätta till antalet stjärnor från det Norska testet? I min mattebok är 4/5 även 8/10...

Postad 09 October 2011 - 12:51

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Ja, men namnet på plasten är polykarbonat (vilket de flesta mobiltillverkare använder i high end-telefoner så vitt jag vet).

Katshing säger i sin video att N9 är tillverkad i samma plast som man tillverkar hockeyhjälmar av, det har jag då aldrig hört om någon annan mobil.

Läste någonstans att N9:s plast var plykarbonat + något mer (hittar det inte nu bara). Att den är unibody polykarbonat och att färgen är inblandad i plasten lär ju vara helt unikt för en mobil i alla fall.

Postad 09 October 2011 - 12:58

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

kamran känns lite sämre än på arcen och SGS2. speciallt i mörker. Men alla de får ju stryk av n8:an. mobilkamrornas konung! Men panasonic har den här kameran på G, med inbygg mobil ;)

http://www.intomobil...rld-japan-only/

seglade man iväg lite. lite n9 bilder.
http://talk.maemo.or...51&postcount=13

Redigerat av theclone, 09 October 2011 - 12:59.

Postad 09 October 2011 - 13:07

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

tack för snabbt svar :)
gött att det går att markera och radera flera bilder på samma gång., irriterande när det inte går :)

verkar ju vara en bra facebook integration med chat och meddelanden o så, synd bara att den inte funkar för dig just nu :unsure:

vad tycker du om luren så här långt då?

Helt underbar, dock saknar jag mitt qwerty från n900:an lite grann, speciellt "ctrl+c ctrl+v" funktionen men man får väl vänja sig.
Att den skulle va seg är rent skitsnack, ja det tar tid att starta ett program på en PC också, beror helt på vad det är för program, maps till exempel tar en stund att starta men kom igen, det är ju en hel del den måste ladda också. Dom flesta apps startar utan fördröjning.

För er som vill ha emulator finns EmuMaster med stöd för NES, GBA, PSX och SNES och fler är på G.

Postad 09 October 2011 - 13:12

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Helt underbar, dock saknar jag mitt qwerty från n900:an lite grann, speciellt "ctrl+c ctrl+v" funktionen men man får väl vänja sig.
Att den skulle va seg är rent skitsnack, ja det tar tid att starta ett program på en PC också, beror helt på vad det är för program, maps till exempel tar en stund att starta men kom igen, det är ju en hel del den måste ladda också. Dom flesta apps startar utan fördröjning.

För er som vill ha emulator finns EmuMaster med stöd för NES, GBA, PSX och SNES och fler är på G.

Visst apparna får ju gärna ladda det de beöver! Men vem gillar följande

1. trycker på appen
2. det händer ingen ting....
3 funderar på om trycket registrerades...
4 är på väg att trycka igen....
5... då öppnas appen plötsligt...

ja visst, lite överdrivet, men hellre då att den startar upp direkt och slänger en laddningsindikator i fejan på dig.

Postad 09 October 2011 - 13:29

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Ni som pillat på den, kan man se ex en film, surfa lite grann, lyssna musik nån timme under en dag?

Postad 09 October 2011 - 13:37

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Visst apparna får ju gärna ladda det de beöver! Men vem gillar följande

1. trycker på appen
2. det händer ingen ting....
3 funderar på om trycket registrerades...
4 är på väg att trycka igen....
5... då öppnas appen plötsligt...

ja visst, lite överdrivet, men hellre då att den startar upp direkt och slänger en laddningsindikator i fejan på dig.

Ja, men gör det inte det ? På min C7 kommer det fram en laddningsindikator på dom appar som dröjer lite, som t.ex. maps som tar ca. en sekund. På övriga som går utan fördröjning kommer ingen såklart.
C7an har bara 680MHz processor men är ändå snabbare än min tidigare HTC Desire med 1GHz och har då batteritid som är väldigt mycket längre.
Jämför när jag tittar på videor på N9 att då är den mycket snabbare än båda dom nämda mer än man kan förvänta sig av 1GHz, inte dual core som SGS2.
Efter information hittils så har ju N9 också då bra batteritid. Menar så att hellre bra batteritid än supersnabb.
Finns inget värre efter en lång dag och batteriet ger sig på kvällen, vilket kunde hända med min tidigare Desire.

Redigerat av ffodil, 09 October 2011 - 13:49.

Postad 09 October 2011 - 13:40

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
En viktig sak.Hur fungerar den att ringa med?,bra ljud som det brukar vara i Nokias telefoner?,bra mottagning?,wlan mottagning är den bra?,SGS2 har stora brister där.Kommer säkert en kamera uppdatering om det nu behövs,SGS2 har visst fått en uppdatering på kameran trots att någon här påstår annat,var Inge bra när den släpptes och hade problem.Synd bara att SAR värdet är så högt jämfört med SGS2,alla telefoner har sina fördelar helt enkelt,sen köper man vad som passar en bäst,

Postad 09 October 2011 - 13:46

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

kamran känns lite sämre än på arcen och SGS2. speciallt i mörker. Men alla de får ju stryk av n8:an. mobilkamrornas konung! Men panasonic har den här kameran på G, med inbygg mobil ;)

http://www.intomobil...rld-japan-only/

seglade man iväg lite. lite n9 bilder.
http://talk.maemo.or...51&postcount=13

"along with what seems as Xenon flash"

Tycker jag ganska tydligt kan se en liten gul prick i mitten på blixten, med andra ord är det bara en LED.

Ni som pillat på den, kan man se ex en film, surfa lite grann, lyssna musik nån timme under en dag?

Inga problem, vist sitter man och spelar GoF2 3-4 timmar som jag gjort så tar betterit slut rätt fort :P
Men batteritiden är bättre än n900. Dock har jag lekt konstant med den över helgen :)

En viktig sak.Hur fungerar den att ringa med?,bra ljud som det brukar vara i Nokias telefoner?,bra mottagning?,wlan mottagning är den bra?,SGS2 har stora brister där.Kommer säkert en kamera uppdatering om det nu behövs,SGS2 har visst fått en uppdatering på kameran trots att någon här påstår annat,var Inge bra när den släpptes och hade problem.Synd bara att SAR värdet är så högt jämfört med SGS2,alla telefoner har sina fördelar helt enkelt,sen köper man vad som passar en bäst,

Ljudet är riktigt bra, har bara varit hemm så kan inte kommentera mottagningen, wlan funkar utmärkt på 2.4GHz dock verkar 5GHz lite sämre men det beror nog mer på min Router som inte klarar sända genom väggar, 5Ghz är ju betydligt svagare än 2.4Ghz.

Redigerat av SRICE, 09 October 2011 - 14:01.

Postad 09 October 2011 - 14:40

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Hur bra funkar den då?

Postad 09 October 2011 - 15:21

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Hur bra funkar den då?

Har inte provat, såg att den fanns i Ovi Store

Postad 09 October 2011 - 15:56

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hur bra funkar den då?

http://www.youtube.c...h?v=dT7UljdFv7Q

Postad 09 October 2011 - 16:49

Unregistered41114
  • Unregistered41114
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Goddag!

Har följt den här tråden sen start och har väntat ivrigt på N9:an. Lyckades köpa loss det enda exemplaret hos en trebutik i Stockholm i fredags av den svarta 64Gbs versionen.

Tänkte bara ge lite feedback till er som inte bestämt er.

Vill ni känna på den så har dialect YOU butikerna äkta demoex som man kan klämma på.

Kameran är grym, otroligt snabb mellan bilderna. I visst ljus så kan bilderna bli något korniga som många påtalat här. Jag hade en iphone 3GS innan och jämfört med den kameran så är den här helt fantastisk vilket iofs inte är så konstigt.

När det gäller snabbhet så är det bara vissa appar som är lite sega att starta, kartor tar väl kanske 10-15 sekunder att dra igång. Men det är första gången, sen ligger kartappen i bakgrunden och då är det inte ett problem.

Finns lite småbuggar i den som att när stänga applikation genom att swipea neråt är aktiverat så är det i vissa appar så att man är i horisontalläge så stänger man genom nerswipe medans i andra så stängs dom inte utan man kommer till nästa skärm.

När jag ska ur en applikation med swipe så kommer jag ibland till applikationsscreenen och ibland till eventsscreenen, skulle vilja veta att swipe höger alltid visar events och vänster visar appar t.ex

Andra saker som jag i början trodde var buggar handlade mer om att lära sig använda enheten på rätt sätt. Nu har jag lekt och använt den hela helgen och börjar verkligen gilla tänket och swipeandet sitter redan. Har slutat leta efter homeknappen :)

La in mitt gmailkonto som ett exchangekonto och då synkades kontakter,kalender och man får pushmail på sitt gmailkonto. Lade även till min jobbmail som är en exchangeserver och det funkade också med push och kalender, dock så verkar det som om jag bara kan synka kontakter med ett exchangekonto så jobbkontakter kom inte över. Får se hur jag ska lösa det.

För gtalk så la jag bara till mitt googlekonto och valde att inte synka nåt förutom just gtalk.

Har lagt in filmer (divx) och spelaren klarar det utan problem, laggar inget alls ens när man spolar i filmen.

Är ett par appar jag saknar men det mesta finns, har en rss-läsare kopplad till google reader, har lagt till prenumerationer av podcasts och TED-talks och allt sånt funkar.

Det enda jag saknar är Spotify men det är på väg. Finns redan nu en icke officiell applikation som heter Qspot, dock så har jag inte fått in den än, får felmeddelande om att man måste vara root vid installationen vilket jag trodde man var om man enablade developermode så om nån har nåt tips om Qspot så vore jag tacksam :)

Överlag så är det en grym telefon, gedigen att hålla i och känns som suverän kvalité.

Sorry om det är lite rörigt skrivet, hade inte tid att göra någon disposition :)

Redigerat av Unregistered41114, 09 October 2011 - 16:51.

Postad 09 October 2011 - 16:58

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Tack! Trevlig läsning. :)

Postad 09 October 2011 - 17:12

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Gumman! Du säger att kartor tar 10-15 sek. att dra igång, det är väl ändå inte möjligt el. ?
På min C7a tar det ca. 1 sek. att öppna maps och sen när jag trycker på karta kommer den upp omedelbart, min position kommer också ganska snabbt därefter.

Eller är det så att du öppnar kartorna online och ännu inte laddat in dom i telefonen?

Redigerat av ffodil, 09 October 2011 - 17:22.

Postad 09 October 2011 - 17:21

Unregistered41114
  • Unregistered41114
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Gumman! Du säger att kartor tar 10-15 sek. att dra igång, det är väl ändå inte möjligt el. ?
På min C7a tar det ca. 1 sek. att öppna maps och sen när jag trycker på karta kommer den upp omedelbart, min position kommer också ganska snabbt därefter.

Testade nu igen efter att jag stängt ner mapsappen helt (dödat den) och jo, det tar runt 15 sekunder. Däremot om den ligger i öppnade appar så kommer den upp utan fördröjning och din position visas. Vet inte om nån annan N9 användare kan verifiera detta?

Postad 09 October 2011 - 17:22

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Katshing säger i sin video att N9 är tillverkad i samma plast som man tillverkar hockeyhjälmar av, det har jag då aldrig hört om någon annan mobil.

Läste någonstans att N9:s plast var plykarbonat + något mer (hittar det inte nu bara). Att den är unibody polykarbonat och att färgen är inblandad i plasten lär ju vara helt unikt för en mobil i alla fall.

SGS2 och iPhone 3GS använder det såvitt jag vet. Färg och unibody är unikt.

Redigerat av hakkzpets, 09 October 2011 - 17:25.

Postad 09 October 2011 - 17:55

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Testade nu igen efter att jag stängt ner mapsappen helt (dödat den) och jo, det tar runt 15 sekunder. Däremot om den ligger i öppnade appar så kommer den upp utan fördröjning och din position visas. Vet inte om nån annan N9 användare kan verifiera detta?

Kan inte hitta om N9an har något telefonminne-ROM. Vet att t.ex. X7 inte har någon ROM och är betydligt segare på att öppna program, även N8 kan vara lite segare när den är lite full med sina 500MB.
C7an har 1GB ROM.
Vet inte hur man skall få förklaring på den stora skillnaden. Men som sagt när det gäller att öppna program från skratch är C7an väldigt snabb.

Sen har ju N9an hela 1GB arbetsminne RAM mot bara 250MB på C7, men det hjälper ju inte mycket förrän man väl öppnat programmen.
Vet som sagt inte hur det ligger till.

Redigerat av ffodil, 09 October 2011 - 18:11.

Postad 09 October 2011 - 19:28

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Kartor i N8 från scratch till färdigladdad karta ~ 6 sekunder..
Kör betan från betalabs på hackad belle :)

Måste få prova en N9 snart ! Hade den haft N8'ans sensor och optik hade jag bytt utan tvekan

Postad 09 October 2011 - 19:38

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Det stämmer överens med min N9a, men maps på N9an är ju betydligt större än det c7an kör.

Postad 09 October 2011 - 19:47

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Det stämmer överens med min N9a, men maps på N9an är ju betydligt större än det c7an kör.

Kan ju vara en förklaring och det spelar ju egentligen ingen roll hur många sekunder det tar.
Har faktiskt funderat en del på det här med telefonminnet, men inte fått något svar mer än att jag jämfört med X7 och N8.
Hur som helst ska jag köpa N9 snarast, tycker bara den är för läcker.

Postad 10 October 2011 - 03:37

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Hittade följande länk hos My Nokia Blog - "...checking out the performance of the Nokia N9. It ‘s a great read, covering boot up time, file transfer time, App loading times, Camera Speed, Multitasking and Browser Benchmark."

http://shootspeak.co...e-test-roundup/

Samt även en länk som bland annat avverkar kart-appen.

http://mynokiablog.c...vi-music-store/

Redigerat av Unregistered52a88696, 10 October 2011 - 03:40.

Postad 10 October 2011 - 07:52

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
För mig som har en N8 finns det nån anledning att byta till en N9 med dom nya Windowsmobilerna bara nån månad iväg.
Känns rätt b att byta ner sig till en 8 megapixei igen när nån av dom nya Windowsmobilerna kommer med en 16 megapixel kamera. I övrigt så verkar det inte finnas nått som är direkt bättre på N9 som motiverar ett köp förutom ett annat roligare/bättre gränssnitt.
Känns ju som att Nokias Windowsmobiler har en ljusare framtid än N9...

Postad 10 October 2011 - 07:54

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

när nån av dom nya Windowsmobilerna kommer med en 16 megapixel kamera.

Inte för att vara ngn "sådan", men finns det ngn fakta bakom detta? (skulle ju i så fall vara en väldigt trevlig nyhet) :)

Postad 10 October 2011 - 08:50

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Inte för att vara ngn "sådan", men finns det ngn fakta bakom detta? (skulle ju i så fall vara en väldigt trevlig nyhet) :)

Jag har läst det på mobil.se så det känns ju ganska trovärdigt iaf. Det vore ju dumt om Nokia släpper det enda övertaget dom har kvar mot konkurrenterna nämligen kameran!

Postad 10 October 2011 - 10:56

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
är lite i samma läge och tror nog att jag kommer köpa en N9 på sikt även om N8:an såklart har sina fördelar... men det beror såklart lite på vad som kommer lanseras den närmaste tiden... att köpa något av herr eflop kommer nog inte att bli av. N9:an är ju bara så snygg så det är svårt att motstå.

Postad 10 October 2011 - 11:31

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

För mig som har en N8 finns det nån anledning att byta till en N9 med dom nya Windowsmobilerna bara nån månad iväg.
Känns rätt b att byta ner sig till en 8 megapixei igen när nån av dom nya Windowsmobilerna kommer med en 16 megapixel kamera. I övrigt så verkar det inte finnas nått som är direkt bättre på N9 som motiverar ett köp förutom ett annat roligare/bättre gränssnitt.
Känns ju som att Nokias Windowsmobiler har en ljusare framtid än N9...

16 megapixel...Nä du, nu är du ute och seglar eller riktigt packad. Och vad *** ska någon med 16 mp. Finns viktigare saker i kameran.

Postad 10 October 2011 - 11:36

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Har faktisk inte heller sett ngn info som skulle tyda på detta (16mp).

Tittar man dessutom på följande specar, så ser det mer ut som det kommer bli 5mp för den enklare modellen "Sabre", samt 8mp för "SeaRay" samt "Ace".

Rumours: Nokia Windows Phone, Nokia Ace to have 4.3″ AMOLED, 1800mAh and LTE 4G – AT&t Q1 2012. SeaRay+Sabre specifications inside.

Redigerat av Unregistered52a88696, 10 October 2011 - 11:37.

Postad 10 October 2011 - 12:50

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

16 megapixel...Nä du, nu är du ute och seglar eller riktigt packad. Och vad *** ska någon med 16 mp. Finns viktigare saker i kameran.

Det har stått i en artikel på mobil.se. Och varför skulle det vara så otänkbart? Utvecklingen går framåt..!
Och varför inte så slipper man köpa sig en vanlig digitalkamera. Kameran är ju den enda delen i en mobil där Nokia ligger i framkant så varför inte satsa på det.

Postad 10 October 2011 - 12:53

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Video: N9 Review – Camera, Gallery, Music, Video

Video: N9 Review – Firefox 9.0a1

Postad 10 October 2011 - 12:58

Garbo
  • Garbo
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Angående kameran hittade jag den här användaren på flickr: http://www.flickr.com/photos/iffarch/
Han har laddat upp ganska många nytagna bilder med N9 i dagsljus. Tycker bilderna ser bra ut :)

Postad 10 October 2011 - 13:05

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Nu är jag lååångt ifrån ngn expert på mobilkameror, och deras kvalitétsnivå (en annan är ju van vid det man får ut av en iPhone 3Gs B) ).
Men det där tyckte i alla fall jag såg riktigt bra ut. Sen vet man ju dock tyvärr inte hur mycket det har arbetats på bilderna i efterhand. Men men, detta kommer duga gott åt mig. :)

Postad 10 October 2011 - 13:18

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Verkar inte som att Whatsapp kommer bli tillgänligt för Meego/Maemo. Det är nästan en dealbreaker då 99% av alla kontakter kör whatsapp.
FAAN!

Postad 10 October 2011 - 13:50

MatteVTR
  • MatteVTR
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Det har stått i en artikel på mobil.se. Och varför skulle det vara så otänkbart? Utvecklingen går framåt..!
Och varför inte så slipper man köpa sig en vanlig digitalkamera. Kameran är ju den enda delen i en mobil där Nokia ligger i framkant så varför inte satsa på det.

Megapixlar har inte mycket med kvaliteten att göra, det är sensorn som har en stor roll i det hela. Sensorn är svår att få lika stor som i en systemkamera, eller ens som i en halvbra liten digitalkamera. Detta fel gör många, att tro att bara för det är "48megapixlar" i en kamera/mobil så blir det automatiskt bra.

Här kan man läsa lite mer om man är intresserad:
http://blogg.henrika...-har-betydelse/

Postad 10 October 2011 - 14:39

hakkzpets
  • hakkzpets
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Vad jag hört skall windows-uppföljaren till N8 inte komma förns nästa sommar, så det lär dröja ett tag innan vi får en bättre mobilkamera än den på N8an.

Postad 10 October 2011 - 15:33

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
SRICE! Du säger att det är bara en LED till kameran.
Där är dubbel LED, Har presis varit och kollat en.

Postad 10 October 2011 - 15:41

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

SRICE! Du säger att det är bara en LED till kameran.
Där är dubbel LED, Har presis varit och kollat en.

trodde alla visste det :)

Postad 10 October 2011 - 15:45

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

trodde alla visste det :)

Jo, det var jag också säker på, men när SRICE som själv har en säger att det bara är en, började jag tvivla och var tvungen att kolla det själv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.