Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 808

1208 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 808 PureView 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (18) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 25 oktober 2012 - 10:47

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Vad är det som gäller i dessa fall?! Måste jag invänta att de byter ut skärmen eller kan jag kräva ett nytt ex?!

Om det förvisso ÄR ett hårdvarufel vid leverans så såklart ska du begära en ny telefon. Jag kan inte svara på om det så är i ditt fall eller ej.

Postad 25 oktober 2012 - 10:59

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Hade inte hört talas om detta felet innan heller. Men antar att det är p.g.a. de låga volymerna. Nedan kan du läsa om andra som har samma problem som mig. De verkar alla att ha fått nya telefoner. Finns det något jag kan hävda för att de ska ge mig en ny telefon? Hatar att behöva skicka och vara utan telefonen. Särskilt när den är sprillans ny.

http://bit.ly/RXD3HX
http://bit.ly/RXD66l

Postad 25 oktober 2012 - 11:09

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Läste igenom deras villkor nu och det verkar som att jag kommer få en ny telefon.

Edit: Ska gå under DOA.

Redigerat av bag, 25 oktober 2012 - 11:38.

Postad 26 oktober 2012 - 04:44

Gamera
  • Gamera
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Läste igenom deras villkor nu och det verkar som att jag kommer få en ny telefon.

Edit: Ska gå under DOA.

Grattis till nya nallen, tror du kommer bli väldigt nöjd när du väl kommer igång. Synd att du råkat ut för ett måndagsexemplar, men som du skriver låter det som ett solklart fall av DOA.
Vad gäller förgval stod jag mellan röd & vit, varpå det blev vit då det var det som (knappt) gick att få tag på vid releasen. Var nog lika bra, då jag min vana trogen brutit till en orange nyans från volvos sjuttiotalssortiment, orange 113, som nu torkar på bakskalet medans jag jobbar natt(får förklara eventuella flummiga utsvävningar). Ska bli spännande att se hur det tar sig.

Nu till min egentliga orsak att berika internetté med denna post: man kan nu, i&med fp2, äntligen via galleriet se var en bild är tagen.
Råkade igår tappa till på den nya upplösningsangivelsen i ovankant av bilden & plötsligt öppnar sig en meny med hur mycket intressant information som helst, både iso, slutartid, exponeringskompensation, filstorlek, tid, historgram & PLATS finns att gotta sig i. Platsen angivs både med koordinater & en lånk till kartprogrammet. Jubel, jubel...

Har saknat möjligheten att ta mig smidigt från ett foto till var det är taget & sedan navigera dit sen min gamla N82a. Möjligheten fanns förvisso i både min c905a & Aino, men kartprogrammet i de sistnämnda sög ankpung.

Detta är iprincip den sista funktion jag törstat efter, bortsett en ickebrinnande plattform, & livet kan nu anses vara komplett.

Hoppas någon annan blir positivt överraskad av denna "nyhet" som iallafall jag hade missat.

Postad 26 oktober 2012 - 08:08

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Har oxå sett denna nyhet och den är en bra förbättring.. Nu hoppas jag iaf på att de fixar till numeriska knappsattsen som blivit sämre när man ska skriva på med T9. Har även sett flertalet andra forum där folk är rejält frustrerade över den senaste ändringen där

Postad 26 oktober 2012 - 14:50

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Tack tack, den är påväg till kalmar nu så vi får se om de godkänner det men det vore mycket konstigt annars.

Du kör på en moddad retro 808:a alltså. Vitt och orange... Då får du ju lägga upp en bild på hur det blev sen. En polare fixade kameleont-utställningslack till sin 3210:as skal när det begav sig. Det var sjukt nice.

Edit: Typ sån här färg, http://bit.ly/S0qNpG

Redigerat av bag, 26 oktober 2012 - 15:37.

Postad 26 oktober 2012 - 21:30

PO69
  • PO69
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Visst är den inbyggda browsern undermålig men vem använder inte Opera Mobile?

yepp..

Postad 26 oktober 2012 - 21:36

PO69
  • PO69
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Har oxå sett denna nyhet och den är en bra förbättring.. Nu hoppas jag iaf på att de fixar till numeriska knappsattsen som blivit sämre när man ska skriva på med T9. Har även sett flertalet andra forum där folk är rejält frustrerade över den senaste ändringen där

Har fortfarande inte uppdaterat och det känns inte kul, men vill inte ha en sämre numeriska knappsatts. Då blir det väl som en Android..

Postad 27 oktober 2012 - 15:55

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Uppdatering: Korrigering för Kalender finns nu.

EDIT: Installerade denna nyss. Efter det synkade jag telefonen med Nokia Suite som nu verkar vara hur segt som helst. Vet inte om det var denna uppdateringen eller den tidigare SMS-uppdateringen som gjort detta. Om jag tex skriver sms med hjälp av Nokia Suite och skickar tar det över en minut innan det går iväg från att jag trycker på "send". Sirap.

Redigerat av trixeo, 27 oktober 2012 - 16:29.

Postad 04 november 2012 - 14:46

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Halebop är den första operatören som har tagit in 808 PureView till försäljning. Blev en svart. =D http://bit.ly/RcDvTy

Fan va dumt av mig att inte kolla på Prisjakts forumdel innan man börjar surra runt efter en bra deal på 808an. Trodde inte den fanns hos nån operatör. Nu har man iaf förlängt abonnemanget med en splitterny 808a vit. Ska bli spännande. Tack för tipset.

Postad 04 november 2012 - 23:03

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Varsegod =D

Det var ju två år sen jag köpte N8:an med abonnemang från dom. Så det var dags att förlänga, hade inte mycket hopp om att dom skulle ta in den. Men var inne varje dag och kikade för säkerhets skull. Det dröjde bara en vecka efter att mitt abb gått ut innan den dök upp och visst ger de ett bra pris! Rubbet abbet är ju grymt nice också.

Postad 05 november 2012 - 05:43

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Varsegod =D

Det var ju två år sen jag köpte N8:an med abonnemang från dom. Så det var dags att förlänga, hade inte mycket hopp om att dom skulle ta in den. Men var inne varje dag och kikade för säkerhets skull. Det dröjde bara en vecka efter att mitt abb gått ut innan den dök upp och visst ger de ett bra pris! Rubbet abbet är ju grymt nice också.

Haha, samma här, min N8a abb med Halebop går ut nästa vecka! Men jag kör inte rubbet, 269/mån för allt i 2 år till, 0,5GB räcker för mig till att kolla på mejlen och någon enstaka surf.

Postad 05 november 2012 - 11:27

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Okej det beror ju på hur mycket man ringer. 269:- inklusive luren? Rubbet är ju 249:-

Postad 05 november 2012 - 17:28

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Okej det beror ju på hur mycket man ringer. 269:- inklusive luren? Rubbet är ju 249:-

Inklusive luren. 99+170. Smsar mest så just det här abbet har varit optimalt för mig. På jobbet ringer man från företagets fasta linje. Längtar till 808an nu! :wub:

Postad 05 november 2012 - 20:00

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
tycker att det är lite dåligt med svenska appar ute.dom som gör "skolmaten" har lovat att skicka in en uppdaterad version till nokia store och så får jag testa den innan och se hur den fungerar.ibland lönar det sig att ligga på.får se om dom håller vad dom lovat.

Postad 09 november 2012 - 21:50

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Hur upplever ni batteritiden på denna?
Rykten om någon Nokia med bättre kamera än denne på gång?
Har dem fixat grönsticket?
Hade tänkt köpa en men fan va seg den är o surfa med??

Redigerat av Auxvoice, 10 november 2012 - 03:06.

Postad 10 november 2012 - 09:36

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Hur vanligt är det här skärmsläckarfelet? Fick min 808a igår och det första jag gjorde var att installera NSS och kolla läget. Men jag kunde märka redan i början att stor klocka var knappt synlig och NSS likaså. Så, reklamation på G med Halebop, vi får se hur fort de kan ordna en ny.
Gillar storleken och den känns inte alls plastig, mycket bättre grepp på den än N8an. Kameran är djävulskt bra!

@Auxvoice
Batteritiden är väldigt bra, upplever att den kan hålla lätt i 48h utan ladding. Vad gäller surf så kan det vara lite knackigt men så mycket bättre än C7 och N8ans browser. Rena mobilsidor laddar den väldigt fort.

Postad 10 november 2012 - 12:56

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Hur upplever ni batteritiden på denna?
Rykten om någon Nokia med bättre kamera än denne på gång?
Har dem fixat grönsticket?
Hade tänkt köpa en men fan va seg den är o surfa med??

fortfarande är 808 bästa kamera mobilen.skulle säkert bli ännu bättre med lite uppdateringar men frågan är om det kommer några då man inte vill konkurrera med 920
http://allaboutwindo...okia_808_vs.php

Postad 10 november 2012 - 13:17

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Hur vanligt är det här skärmsläckarfelet? Fick min 808a igår och det första jag gjorde var att installera NSS och kolla läget. Men jag kunde märka redan i början att stor klocka var knappt synlig och NSS likaså. Så, reklamation på G med Halebop, vi får se hur fort de kan ordna en ny.
Gillar storleken och den känns inte alls plastig, mycket bättre grepp på den än N8an. Kameran är djävulskt bra!

@Auxvoice
Batteritiden är väldigt bra, upplever att den kan hålla lätt i 48h utan ladding. Vad gäller surf så kan det vara lite knackigt men så mycket bättre än C7 och N8ans browser. Rena mobilsidor laddar den väldigt fort.

Inte så vanligt trodde jag?! Har halebop fått en dålig batch? Det är ingen tvekan om att det är fel på displayen om du har en defekt. Har du en annan Nokia med amoled så är det ju bara att lägga brevid och kolla.

Kika på dessa länkarna också så kan du ju se hur deras ser ut...
http://bit.ly/SKTis6
http://bit.ly/RXD3HX
http://bit.ly/RXD66l

Det sega är att det tar sån tid för dom att fixa DOA:n... Dom skickar vidare den till Nokia och nu har jag fått vänta två veckor...

Redigerat av bag, 10 november 2012 - 13:35.

Postad 10 november 2012 - 14:01

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Har min C7 att jämföra med, det är därför jag kunde märka det direkt.
Har skickat tillbaka den nu på DOA, det är CR-Service i Kalmar som är mottagaren. Gillar Halebop då de har bra support, svarar snabbt. Servicefirman behöver bara ge grönt ljus till Halebop så skickar de en ny direkt som jag förstår det.

Postad 10 november 2012 - 15:22

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

@Auxvoice

Det låter trevlig 48 timmar.
Är det verkligen så här dåligt som på 04.35 http://www.youtube.com/watch?v=Qc8kP3Ickyk

bättre med opera?

Tänkte sälja systemkameran o gå över till denna, men drar mig för att köpa den :P är ju perfekt om man endast vill fota o ringa.

Redigerat av Auxvoice, 10 november 2012 - 16:23.

Postad 10 november 2012 - 19:00

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Har min C7 att jämföra med, det är därför jag kunde märka det direkt.
Har skickat tillbaka den nu på DOA, det är CR-Service i Kalmar som är mottagaren. Gillar Halebop då de har bra support, svarar snabbt. Servicefirman behöver bara ge grönt ljus till Halebop så skickar de en ny direkt som jag förstår det.

Om det vore så bra. De skickar vidare den till Nokia som hanterar ärendet...

Det låter trevlig 48 timmar.
Är det verkligen så här dåligt som på 04.35

bättre med opera?

Tänkte sälja systemkameran o gå över till denna, men drar mig för att köpa den :P är ju perfekt om man endast vill fota o ringa.

Opera är mycket bättre att surfa med ja!

Redigerat av bag, 10 november 2012 - 19:00.

Postad 10 november 2012 - 19:59

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Vad tråkigt, men ännu tråkigare är med oanvändbara skärmsläckare, speciellt NSS som är skapt för amoled-skärmar. Märkte precis att jag glömt att packa in laddaren också, en massa strul väntar :lol:

Postad 10 november 2012 - 20:35

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Opera är mycket bättre att surfa med ja!

Du som ändå har haft telen ett tag nu, hur nöjd är du? Vill du byta till något annat? Vad är det man saknar mest som andra telefoner har etc.?
Svtplay t.ex. fungerar ju inte med telefonen.. ?

Redigerat av Auxvoice, 10 november 2012 - 20:41.

Postad 10 november 2012 - 20:39

PO69
  • PO69
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Med Opera så går det hur enkelt som helst och inte tycker jag det är speciellt segt.. Har som vana att ladda den över natten, men har glömt ibland i tre dygn och den har inte stängt av sig..
Jag tycker den helt enkelt är väldigt bra, men nu så gillar jag Symbian, bra bilder, enkel backup, minneskort och kvalitet..

Postad 10 november 2012 - 20:44

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Med Opera så går det hur enkelt som helst och inte tycker jag det är speciellt segt.. Har som vana att ladda den över natten, men har glömt ibland i tre dygn och den har inte stängt av sig..
Jag tycker den helt enkelt är väldigt bra, men nu så gillar jag Symbian, bra bilder, enkel backup, minneskort och kvalitet..

Om man inte gillar att spela dåliga spel o ladda ner massa appar e ju 808 en bra telefon. Men blir lite avskräckt av att den verkar seg som sirap o surfa med att den inte har flash? Inte kompatibel med en hel del sidor, svtplay och liknande sidor mm..
Har för mig att windowsappad o androidappar kommer gå att ladda ner till belle i framtiden eller har jag fel?
Hur ofta gör man förbättringar för belle nu för tiden? Musikspelaren t.ex. ?

Redigerat av Auxvoice, 10 november 2012 - 20:46.

Postad 11 november 2012 - 00:33

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
För det första så har jag inte haft telefonen särskilt länge. Fick ju en med defekt skärm... så fick ju skicka tillbaka den. Som sagt så är ju Opera mycket snabbare och skönare att surfa i, sen är det ju lite av en smaksak det här med webbläsare. Den inbyggda webbläsaren har ju flash! Men det är ju inte särskilt ofta jag behöver det när jag surfar. Svtplay är inget jag använder så det bryr jag mig inte om. Kommer lätt att sakna MeeGo-specifika saker mer! Swiping is an addiction.

Appar i all ära men för mig är saker som kamera, fm-sändare, minneskortsplats, öppenhet, hög telefonifunktionalitet, bra ljudkvalité på samtal, bra högtalare, stereomickrofoner som kan spela in 140 db, ljusstarkt amoled-skärm med standbyklocka, hårdvarukvalité, tillverkad i finland, bästa navigatorn på köpet, mm viktigare än det. Dessutom så finns ju de viktigaste apparna. Vad det gäller uppdateringar så ska du ju inte förvänta dig för mycket iochmed Nokias inställning till symbian och med tanke på hur det går för dom för tillfället.

Postad 11 november 2012 - 10:08

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
trist att inte svt play fungerar längre.det är svt som ändrat sin sida.flash är på väg bort och nu är det html5 som gäller.finns ingen flash player att ladda ner varken till min galaxy S2 eller S3 längre.

det mest störande för mig är att inga uppdateringar till kartorna har kommit sen jag köpte telefonen.har hänt massor här sen den senaste kartan.

Postad 11 november 2012 - 13:43

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

För det första så har jag inte haft telefonen särskilt länge. Fick ju en med defekt skärm... så fick ju skicka tillbaka den. Som sagt så är ju Opera mycket snabbare och skönare att surfa i, sen är det ju lite av en smaksak det här med webbläsare. Den inbyggda webbläsaren har ju flash! Men det är ju inte särskilt ofta jag behöver det när jag surfar. Svtplay är inget jag använder så det bryr jag mig inte om. Kommer lätt att sakna MeeGo-specifika saker mer! Swiping is an addiction.

Appar i all ära men för mig är saker som kamera, fm-sändare, minneskortsplats, öppenhet, hög telefonifunktionalitet, bra ljudkvalité på samtal, bra högtalare, stereomickrofoner som kan spela in 140 db, ljusstarkt amoled-skärm med standbyklocka, hårdvarukvalité, tillverkad i finland, bästa navigatorn på köpet, mm viktigare än det. Dessutom så finns ju de viktigaste apparna. Vad det gäller uppdateringar så ska du ju inte förvänta dig för mycket iochmed Nokias inställning till symbian och med tanke på hur det går för dom för tillfället.

Just ja så var det. Så om jag går in på youtube datorversionen och vill spela upp en video så fungerar det?
Så om något år är det ingen som kommer göra appar till symbian?

trist att inte svt play fungerar längre.det är svt som ändrat sin sida.flash är på väg bort och nu är det html5 som gäller.finns ingen flash player att ladda ner varken till min galaxy S2 eller S3 längre.

det mest störande för mig är att inga uppdateringar till kartorna har kommit sen jag köpte telefonen.har hänt massor här sen den senaste kartan.

Det går att installera flash om du har raderat det till din S2. Eller lägga in det(?) på din s3
http://forum.xda-dev....php?p=30236945

Redigerat av Auxvoice, 11 november 2012 - 15:12.

Postad 11 november 2012 - 13:51

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Hitta en video som jag tyckte var kul :D med tanke på hur många som står o spelar in med mobilen på konserer idag...

http://www.youtube.c...h?v=1cIuTKAycLw

Vet någon hur ofta Nokia Maps updateras?

Redigerat av Auxvoice, 11 november 2012 - 13:53.

Postad 11 november 2012 - 15:26

PO69
  • PO69
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hitta en video som jag tyckte var kul :D med tanke på hur många som står o spelar in med mobilen på konserer idag...

http://www.youtube.com/watch?v=1cIuTKAycLw

Vet någon hur ofta Nokia Maps updateras?

Där ser man! Trodde att 808:an skulle vara bättre, men tänk så fel man kunde ha! S3 visar ju upp en betydligt bättre kvalitet att återge verkligheten. Både ljud och videokvalitet. Kommer nog bara ge bort min 808:a och skaffa en S3!

Postad 11 november 2012 - 17:15

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 1

Där ser man! Trodde att 808:an skulle vara bättre, men tänk så fel man kunde ha! S3 visar ju upp en betydligt bättre kvalitet att återge verkligheten. Både ljud och videokvalitet. Kommer nog bara ge bort min 808:a och skaffa en S3!

Ja det tycker jag du ska göra.

Postad 11 november 2012 - 18:37

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Ja för man vill ju lyssna på brus xD
Citerar en kommentar på youtube: "s3 gave my ears a cancer..."

Postad 11 november 2012 - 19:57

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Nu förstår jag ingenting :blink:, kollade du ens klippet på Youtube med upplösning 1080p och fullskärm? Jag håller med din text till fullo om du hade menat 808:an, SOLKART bättre bild och ljud på 808 (höj volymen när 808:ans ljud kommer så märker du vilken rejäl skillnad i kvalitet det är)!!! Tyvärr hade jag gärna skaffat mig en 808:a men väntar tyvärr tills vecka 48 då Lumia 920 kommer :wub:

Postad 11 november 2012 - 20:27

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Nu förstår jag ingenting :blink:, kollade du ens klippet på Youtube med upplösning 1080p och fullskärm? Jag håller med din text till fullo om du hade menat 808:an, SOLKART bättre bild och ljud på 808 (höj volymen när 808:ans ljud kommer så märker du vilken rejäl skillnad i kvalitet det är)!!! Tyvärr hade jag gärna skaffat mig en 808:a men väntar tyvärr tills vecka 48 då Lumia 920 kommer :wub:

Tror herren skämtar eller blandat ihop de 2 :)

Postad 11 november 2012 - 20:41

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Skulle inte säga att det var en optimal jämförelse då ljudnivån skiljer så mycket... Hade nog varit bättre om han ändrat det. Men ville väl för objektivitetens skull inte redigera det nånting... Kanske att man ska se båda klippen i sin helhet var för sig och sen avgöra...

Postad 11 november 2012 - 22:59

PO69
  • PO69
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 1
Ironi är lite svårt ibland.... :ph34r:

Postad 12 november 2012 - 12:20

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Här är en video från "verkligheten" som visar framför allt hur ljudet är, iom placeringen blir autovitbalansen lurad lite (förstår inte heller varför man inte fixat den gröna tinten). Bruset ni hör är från trafiken en liten bit ifrån.

http://www.youtube.c...vM&feature=plcp

Postad 12 november 2012 - 15:40

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 1
Han säger att det finns en FP3 uppdatering, stämmer detta?!

Postad 12 november 2012 - 16:00

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
För vintern...
http://bit.ly/RSRTk0

Redigerat av bag, 12 november 2012 - 16:11.

Postad 12 november 2012 - 16:05

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
EDIT

Redigerat av bag, 12 november 2012 - 16:05.

Postad 12 november 2012 - 23:37

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Då tar vi en till video... denna gången jämför man mot HTC one X. Ställ in kvaliten på 720p.

http://www.youtube.c...h?v=v4isjFZxVVQ

Redigerat av Auxvoice, 12 november 2012 - 23:37.

Postad 13 november 2012 - 00:05

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Hitta en grej ^^

Detta tycker mobil.se

Erik Mörner Moderator Michael Kruse för 5 månader sen

Jag har haft Nokia 808 Pureview nu i ungefär en vecka och just när det gäller bilder när det är mörkt och man använder sig av befintligt ljus har både Iphone 4S och Sony Xperia S presterat bättre än Nokia 808 Pureview. Vi kommer att återkomma till det i ett större jämförande test av marknadens allra bästa kameramobiler som vi arbetar med nu.

Postad 13 november 2012 - 00:35

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Det var ju det dom ursäktade sig för i efterhand... Dom är ju förövrigt rätt så efterblivna på mobil.se tyvärr.

Redigerat av bag, 13 november 2012 - 00:38.

Postad 13 november 2012 - 00:55

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Det var ju det dom ursäktade sig för i efterhand... Dom är ju förövrigt rätt så efterblivna på mobil.se tyvärr.

Ja de skriver mest bara ren dynga nu för tiden i klass med aftonbladet ungefär, men vem läser på mobil.se när det finns Swedroid (som kommer skriva mer tester innom kort) även om det inte handlar om Nokia. Men finns ju i forumdelen.

Postad 13 november 2012 - 15:43

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Fota fyverkerier i år? (med 808 såklart ;->
Postad bild

Postad bild

Redigerat av Auxvoice, 13 november 2012 - 15:44.

Postad 14 november 2012 - 18:55

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Haha läs denna "recension"

Den mest efterblivna recension jag någonsin sett, men det är ju M3 det förklarar saken.

http://m3.idg.se/2.1...1/sida-1-testet

Postad 14 november 2012 - 20:51

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Haha läs denna "recension"

Den mest efterblivna recension jag någonsin sett, men det är ju M3 det förklarar saken.

http://m3.idg.se/2.1...1/sida-1-testet

Jag älskar elektronik och har prenumererat på M3 i närmare 8 år. För något år sedan så hade dem faktiskt med i varje månad bästa apparna för IOS, Android samt Symbian men med tiden så började mobbingen av Nokia och Symbian. Själv var jag helt såld på Symbian och Nokia och har ägt nu i två år en N8 (ser själv inga direkta nackdelar FÖRUTOM då att enbart surfa vilket jag ändå inte gjort). Jag har gillat M3´s tävlingar men för något år sedan så var man tvungen att gilla dem på Facebook för att överhuvudtaget kunna delta (vad i h----te tänkte jag eftersom jag inte hade och har fortfarande inte Facebook). Med tiden så började mobbingen av Nokia och Symbian i min mening att eskalera varpå min irritation över deras skribenter ökade mer och mer. Recensionen som du refererar till hade jag väntat på för att förhoppningsvis äntligen få läsa något positivt om Nokia och deras monsterkamera (jag kunde inte ens drömma om att dem skulle recensera operativet som dem ratat under flera år!!) Citat från nummer 9 Okt 2012 "För att ge kameran ordentlig rättvisa väljer vi att överlåta den med varma händer till vår bildredaktör som får ge den en ordentlig utmaning medan vi tittar på själva telefonen" :angry: och sen sätter mobbingen igång.

Måttet var rågat och jag prenumererar inte längre på M3

GO NOKIA AND KEEP UP THE GOOD WORK!!! Vecka 48 är det dags att köpa en Lumia 920 :wub:

Postad 15 november 2012 - 11:24

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Här är tips på en sida som visar hur man tar magnifika kort med 808 : Onlyfoolsmobile.com

Postad bild

Postad 15 november 2012 - 11:34

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
En annan sida som jag rekommendera att läsa är: www.pureviewclub.com. Där kan man läsa och jämföra bilder tagna med 808 och 920.

Har man sen en Symbian-telefon så är nog denna sida den enda dedikerade sidan kvar på nätet: www.allaboutsymbian.com

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.