Apple TV 3
1299 svar till detta ämne
Postad 02 July 2013 - 08:09
testsmurf
-
testsmurf
-
Forumräv
-
-
532 inlägg
Jag besväras av att videorna buffrar titt som tätt. Lite synd tycker jag, hade vart riktigt smidigt annars. Kör du tråd eller wifi? (Tycker fasen att det inte skulle spela någon roll för hårt komprimerad 720..)
Ursäkta för sent svar. Det lilla jag testade så körde jag wifi men jag testade aldrig någon längre videosnutt så jag kan inte verifiera om det buffrar. Hade dock lite strul med att jag inte fick till konfen bra på Apache så Plexconnect krockade med den, eller rättare sagt Apache fick alla förfrågningar till sig så inget externt från ATV förutom Plexconnect fungerade. Löste det igår med att lägga till ett extra ip på nätverkskortet och körde bind på apache på bara det istället. Så nu får jag testa lite mer och återkomma. Men jag tycker att fler borde ha klagat på buffring om det var ett stort problem?
Postad 03 July 2013 - 17:39
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Ursäkta för sent svar. Det lilla jag testade så körde jag wifi men jag testade aldrig någon längre videosnutt så jag kan inte verifiera om det buffrar. Hade dock lite strul med att jag inte fick till konfen bra på Apache så Plexconnect krockade med den, eller rättare sagt Apache fick alla förfrågningar till sig så inget externt från ATV förutom Plexconnect fungerade. Löste det igår med att lägga till ett extra ip på nätverkskortet och körde bind på apache på bara det istället. Så nu får jag testa lite mer och återkomma. Men jag tycker att fler borde ha klagat på buffring om det var ett stort problem?
Kul o höra andras erfarenheter ja, tack för svar ,)
Postad 04 July 2013 - 00:01
Jonas_GBG2
-
Jonas_GBG2
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Köpte helt nyss en. Fungerar hittills mycket bra! Netflix, betydligt bättre än via datorn, dock inte helt topp. Hyrde film via itunes i HD. Blev mycket förvånad, bra bild inga hack eller buffring alls! Jag kör via kabel.
Fick tidigare svar att apparaten buffrar via ett "litet" flashminne. I paus och om jag tolka uppspelningsbaren rätt, hade halva filmen lagrats. Nära på en perfekt liten apparat. Hyrfilmerna hade dock gärna fått vara billigare.
Postad 04 July 2013 - 08:22
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Köpte helt nyss en. Fungerar hittills mycket bra! Netflix, betydligt bättre än via datorn, dock inte helt topp. Hyrde film via itunes i HD. Blev mycket förvånad, bra bild inga hack eller buffring alls! Jag kör via kabel.
Fick tidigare svar att apparaten buffrar via ett "litet" flashminne. I paus och om jag tolka uppspelningsbaren rätt, hade halva filmen lagrats. Nära på en perfekt liten apparat. Hyrfilmerna hade dock gärna fått vara billigare.
Håller med om hyrpriserna. Att streaming ska kosta lika mycket eller mer än att hyra i en fysisk butik är helt absurt. 39 kronor hade känts rimligare.
Postad 06 July 2013 - 08:39
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hurpass begränsad är airplay-funktionaliteten om man använder en enhet som inte stöder Airplay Mirroring (tex iPad1)? Har de flesta relevanta iOS-apparna stöd för airplay?
Postad 06 July 2013 - 10:20
thocla
-
thocla
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hurpass begränsad är airplay-funktionaliteten om man använder en enhet som inte stöder Airplay Mirroring (tex iPad1)? Har de flesta relevanta iOS-apparna stöd för airplay?
Ja, de flesta har stöd. Jag använder AirPlay väldigt ofta, men väldigt sällan Mirroring.
Postad 14 July 2013 - 19:41
Unregistered37407
-
Unregistered37407
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hej!
Köpte igår en apple tv och har lite problem med internetuppkopplingen. Trådlöst fungerar det fint men så fort jag försöker köra via kabel så går det inte alls. Det bör inte vara något med kabeln, har provat tre olika (både cat 5e & 6) och ingen funkar. Cat 5e kablarna kan jag koppla till digitalboxen och den funkar så kablarna borde vara ok. Jag ser då jag går in på nätverksinställningarna att ip-adressen börjar på 169 och det ska det tydligen inte göra enligt vad jag googlat fram. Nån som vet vad jag måste göra för att det ska funka?
Postad 18 July 2013 - 14:24
SH[]RTY
-
SH[]RTY
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Tja Om jag gör om en mkv i iflicks och väljer "itunes kompatibel", så blir bilden perfekt, men ljudet tycker jag förlorar väldigt mycket bas om jag gemför med orginalet som jag har på bluray?? kan även uppleva att de känns lite dovare hela ljudet. vet nån varför. sen en till grej. sen jag en vanlig film på bluray i min BD spelare, eller på netflix i apple tv'n så brukar jag ha på kanske -30db men en film ja gjort om i iflick och kör vi apple tv 3 så kan jag max ha på -39 för de är lika högt? Nånting för iflick med ljudet....vad?...varför blir det sämre? Det rä stor skillnad om jag ser en original bluray, eller hur en på itunes. eller ser en på netflix. Eller om jag ser orginla filen i MVK utan att den går via iflicks Skulle vara väldigt tacksam om nån visste vad som är fel? Har så klart allt inställ rätt i receiver och apple tv.
Postad 29 July 2013 - 21:19
hallonpaj
-
hallonpaj
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Nu fann jag något som gjorde mig riktigt sugen på en Macbook. Är det nån som har en Mac och skulle kunna testa denna appen? Skulle jätte gärna vilja veta om Appletvn klarar mkv's i 1080p MED DTS surround.
http://beamer-app.com/
Postad 30 July 2013 - 13:21
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Testade med en 1080p fil på 10 GB, appen fungerade klockrent. Fick dock bara testa 15 min. Kan inte uttala mig om ljudet, var stereo ljud på filen jag provade med. Men ska ju fungera enligt sidan. /Fredrik
Postad 03 August 2013 - 16:26
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Vet någon om man någonsin kommer att kunna hämta fler appar? Allt är ju för den amerikanska marknaden. Önskar att t.ex viaplay fanns.
/Magnus
Postad 03 August 2013 - 16:33
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Vet någon om man någonsin kommer att kunna hämta fler appar? Allt är ju för den amerikanska marknaden. Önskar att t.ex viaplay fanns.
/Magnus
Skulle inte tro det då viaplay har en egen box. http://viaplay.se/viaplayboxen
Postad 03 August 2013 - 17:55
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Förvisso. Men viaplay finns ju till andra plattformar trots att det finns en viaplaybox. De borde väl vilja få ut sin app till alla plattformar, få så många kunder som möjligt. Är ingen applefanstast sedan innan apple tv, nu inser man verkligen hur låst allt är. Lite synd att de androidboxar som finns inte är riktigt hundra ännu. Får vänta på chromecast, med den kan man tydligen spegla alla sorters enheter.
Postad 03 August 2013 - 18:20
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Förvisso. Men viaplay finns ju till andra plattformar trots att det finns en viaplaybox. De borde väl vilja få ut sin app till alla plattformar, få så många kunder som möjligt. Är ingen applefanstast sedan innan apple tv, nu inser man verkligen hur låst allt är. Lite synd att de androidboxar som finns inte är riktigt hundra ännu. Får vänta på chromecast, med den kan man tydligen spegla alla sorters enheter.
Det är väl ingenting som säger att appen inte kommer till atv, precis som du skriver med plattformerna. Boxen har ingenting med det att göra..
Postad 03 August 2013 - 18:29
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Hur länge har apple tv3 funnits? Det borde ju redan ha hänt kan man tycka. Viasat vill säkert få in appen, men apple bromsar. Vilken fallfrukt!
Postad 04 August 2013 - 12:45
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hur länge har apple tv3 funnits? Det borde ju redan ha hänt kan man tycka. Viasat vill säkert få in appen, men apple bromsar. Vilken fallfrukt!
Viasat vill nog inte betala för att få in den. Är väl där skon klämmer. Funkar fint att köra deras app på IOS enhet och skicka över det med airplay annars.
Postad 04 August 2013 - 23:09
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
problemet är snarare Apples inställning till appar
de lider fortfarande sviterna av Jobs delusioner om att appar är dåligt och de är inte så heta på att släppa appar fritt på apple tv av någon konstig anledning
Postad 04 August 2013 - 23:51
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
problemet är snarare Apples inställning till appar
de lider fortfarande sviterna av Jobs delusioner om att appar är dåligt och de är inte så heta på att släppa appar fritt på apple tv av någon konstig anledning
Man vill folk ska använda airplay istället.
Postad 05 August 2013 - 09:21
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Man vill folk ska använda airplay istället.
Appar till ATV är för US-marknaden. Det utvecklas inga särskilda appar för andra länder som det ser ut idag. Netflix-appen, tex, fanns redan innan de kom till Sverige.
Postad 05 August 2013 - 11:03
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Någon som har koll på när nästa apple event är? Är fortfarande sugen på en atv, men kanske är dags för en ny snart och då känns det dumt att köpa.
Postad 05 August 2013 - 11:04
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Någon som har koll på när nästa apple event är? Är fortfarande sugen på en atv, men kanske är dags för en ny snart och då känns det dumt att köpa.
Slutet på september
Postad 05 August 2013 - 12:29
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Nja, tror de lägger krutet på iTV istället för ännu en ny ATV. Den är så billig ändå så köp!
Postad 05 August 2013 - 13:47
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
testa en chromecast annars
Postad 05 August 2013 - 14:54
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Aldrig hört om och blir inte klokare när jag försöker hitta info om hur det skulle funka.
Postad 05 August 2013 - 15:26
testsmurf
-
testsmurf
-
Forumräv
-
-
532 inlägg
Chromecast idag är betydligt sämre än en ATV. Det enda som fungerar idag är Youtube, Netflix och Google play (och möjligtvis mirroring från Chrome?). Visst kommer det att komma mer, men ingenting som än så länge inte fungerar på en ATV har nämnts. Har man bara Apple prylar så ser jag inte att upplevelsen ens skulle kunna komma nära en ATV. Har man en blandad miljö eller framförallt Android så kan ju en Chromecast kanske vara en bra idé även om det är fullt möjligt att köra Airplay till en ATV från Android. Sen så är ju Airplay och Google cast en dålig idé ö.h.t när det gäller att kunna spela upp material med 5.1 ljud (än så länge) så jag använder hellre inbyggda appar, framförallt nu när jag kan köra Plex på ATV3. Men å andra sidan... för $35 så är det kanske en pryl man ska köpa bara för att ha utifall att den skulle bli extremt bra?
Redigerat av testsmurf, 05 August 2013 - 15:28.
Postad 06 August 2013 - 07:09
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Har 3 olika mediapslare hemma men det blir en chromecast också när de släpps här. Mest för att de är tokigt smidiga att ha med sig.
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 August 2013 - 07:10.
Postad 07 August 2013 - 10:00
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Bra pris på Apple TV på El-giganten i Länna, Stockholm. Endast 769 kr. Var där igår och skaffade en till landet.
Postad 07 August 2013 - 10:01
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hmm man kanske skulle skaffa en till
Postad 07 August 2013 - 10:24
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Bra pris på Apple TV på El-giganten i Länna, Stockholm. Endast 769 kr. Var där igår och skaffade en till landet.
Har du fast bredband på landet?
Postad 07 August 2013 - 11:09
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Nä, mobilt bredband via 4G.
Postad 07 August 2013 - 11:11
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Nä, mobilt bredband via 4G.
Då har du problem med max volym. Försvinner på ett par filmer med Apple TVn på 1080p.
Postad 07 August 2013 - 11:13
testsmurf
-
testsmurf
-
Forumräv
-
-
532 inlägg
Då har du problem med max volym. Försvinner på ett par filmer med Apple TVn på 1080p. 
Är det så via iTunes? Hur är det via Netflix? EDIT: Tänkte på något helt annat.. Eller så tar han bara med sig en laptop med plex server och lite filmer
Redigerat av testsmurf, 07 August 2013 - 11:30.
Postad 07 August 2013 - 11:28
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Nejdå, kör Tele2 med Mobilt Bredband Large så jag får 40 GB varje månad så det räcker och blir över. Netflix fungerar riktigt bra. Tar mellan 2-3 GB per timme när man kollar beroende på om det är HD eller Super HD. Filmer från iTunes tar mellan 3-6 GB vid 1080p så 40 GB i datamängd räcker väl med tanke på att man inte är på landet hela tiden utan det är någon helg då och då samt någon vecka på sommaren.
Redigerat av Bergan, 07 August 2013 - 11:31.
Postad 07 August 2013 - 11:29
testsmurf
-
testsmurf
-
Forumräv
-
-
532 inlägg
-
Redigerat av testsmurf, 07 August 2013 - 11:30.
Postad 07 August 2013 - 12:45
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Nejdå, kör Tele2 med Mobilt Bredband Large så jag får 40 GB varje månad så det räcker och blir över.
Netflix fungerar riktigt bra. Tar mellan 2-3 GB per timme när man kollar beroende på om det är HD eller Super HD. Filmer från iTunes tar mellan 3-6 GB vid 1080p så 40 GB i datamängd räcker väl med tanke på att man inte är på landet hela tiden utan det är någon helg då och då samt någon vecka på sommaren.
Det var ju riktigt bra! Såg nu att de erbjuder ända upp till 80Gig. Kan ju funka istället för ADSL om man har dåligt med fart på det. Telenor har max 12 Gig!
Postad 07 August 2013 - 13:26
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Eller så fixar du ett företags abb. och har riktig fri surf...
Postad 09 August 2013 - 00:28
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Köpte en ATV 3 idag för att använda min Iphone 5 och appen airplayer för att streama filmer från min DNS-323 nas. Allt enligt guiden http://www.youtube.c...h?v=8DXM2PcBVosDetta verkar inte funger på ATV 3 har ju nu förstått =(. Finns det något annat program som motsvarar Airplayer? Har även en fundering på varför inte Itunes kan se mina mappar på NASen?. Har aktiverat UPnP AV och Itunes server och mappstrukturen \\Media\Video \Photo och \Music men Itunes kan inte se de mapparna, verkar som Itunes bestämt sig för att det bara finns musik på NASen. Ikonen till höger om NASen namn i Itunes högra fält ser ut som notblad istället för en skärm. Några idéer?
Postad 09 August 2013 - 05:52
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Kolla så att rättigheterna på nasen är rätt.
Postad 09 August 2013 - 09:33
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Kolla så att rättigheterna på nasen är rätt.
Hur menar du?
Postad 09 August 2013 - 10:21
novumus
-
novumus
-
Forumräv
-
-
637 inlägg
Köpte en ATV 3 idag för att använda min Iphone 5 och appen airplayer för att streama filmer från min DNS-323 nas. Allt enligt guiden http://www.youtube.com/watch?v=8DXM2PcBVos Detta verkar inte funger på ATV 3 har ju nu förstått =(. Finns det något annat program som motsvarar Airplayer?
Har även en fundering på varför inte Itunes kan se mina mappar på NASen?. Har aktiverat UPnP AV och Itunes server och mappstrukturen \\Media\Video \Photo och \Music men Itunes kan inte se de mapparna, verkar som Itunes bestämt sig för att det bara finns musik på NASen. Ikonen till höger om NASen namn i Itunes högra fält ser ut som notblad istället för en skärm. Några idéer?
Airplayer använder väl twonkey media server för stream. Är det på? Stöder din NAS Plex, kör det istället eller köp en ny NAS  Annars kan du spela de flesta format med denna app från en NAS, AirPlay med MP4... https://itunes.apple...d563102032?mt=8
Postad 09 August 2013 - 10:56
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Airplayer använder väl twonkey media server för stream. Är det på? Stöder din NAS Plex, kör det istället eller köp en ny NAS 
Annars kan du spela de flesta format med denna app från en NAS, AirPlay med MP4... https://itunes.apple...d563102032?mt=8
Ska jag vara ärliga så har jag ingen aning vad den stödjer, men den kör SMB och UPnP och Itunes om det säger dig något.
Postad 09 August 2013 - 11:41
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Testade appen Remote file browser nu men får samma fenomen som tidigare, bara ljud som skickas till ATV, bilden stannar kvar i Iphonen. Kör jag ex SVT Play så fungerar det som det ska.
Postad 10 August 2013 - 13:40
novumus
-
novumus
-
Forumräv
-
-
637 inlägg
Testade appen Remote file browser nu men får samma fenomen som tidigare, bara ljud som skickas till ATV, bilden stannar kvar i Iphonen. Kör jag ex SVT Play så fungerar det som det ska.
Det är för att du spelar ett filmformat (ex. mkv) som appletv inte klarar av. Om du provar med en mp4 fil så kommer den airplayas på tvn utan problem. Gissar på att twonkey skall fixa det och transkoda ej stöda filformat till appletvn.
Postad 10 August 2013 - 17:50
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Har provat några timmar till och kommit fram till det du skriver. Det konstiga är dock att jag inte får dolby ljud verker via airplay eller home sharing från PCn. Har även provat spela upp trailers utan framgång. Har ändrat i inställningen Dolby = på. Några förslag?
Postad 10 August 2013 - 17:56
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Använd plex connect istället Hur menar du?
Antagligen får inte din appletv läsa mapparna på din NAS av ngn anledning. Det är nog rättigheterna på dem som är fel.
Postad 12 August 2013 - 13:23
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Netflix-appen är på engelska om man väljer underkategorin "Bara för barn". Detta är ju verkligen ironiskt!
Postad 12 August 2013 - 18:51
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Har provat några timmar till och kommit fram till det du skriver. Det konstiga är dock att jag inte får dolby ljud verker via airplay eller home sharing från PCn. Har även provat spela upp trailers utan framgång. Har ändrat i inställningen Dolby = på. Några förslag?
Provad att hyra en film via ATVn och det blir Dolby digital  . Men inget material jag kör över Home Sharing eller via Airplay spelar med Dolby digital trots att det är det. Några av de filer jag provat verkar ha dubbla ljudspår, 5.1 och 2.0, men hur väljer jag vilket som ska spelas upp på ATV? Har provat hålla select knappen inne men får bara val om vilken högtalare. Funderar på att installera Plex bara för att se om surround ljuds problem löses, men fan vad mycket extra jobb det blir. Använd plex connect istället
Antagligen får inte din appletv läsa mapparna på din NAS av ngn anledning. Det är nog rättigheterna på dem som är fel.
Jag har läst det mesta om DNS-323 nu och det verkar tyvärr vara så att Itunes servern som är inbyggt bara kan hantera ljud.
Postad 12 August 2013 - 21:25
testsmurf
-
testsmurf
-
Forumräv
-
-
532 inlägg
Funderar på att installera Plex bara för att se om surround ljuds problem löses, men fan vad mycket extra jobb det blir.
Prova att sätta "Ljud ut" till "16 bitar" istället för "auto"...
Postad 13 August 2013 - 06:49
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Prova att sätta "Ljud ut" till "16 bitar" istället för "auto"... 
Vill minnas att jag provat detta tidigare, men ska göra ett nytt försök ikväll om jag hinner. Blir lite fundersam om min Marantz SR5006 verkligen kan ta emot en AAC 6ch signal, kanske är så att Marantzen inte kan det och meddelar detta till ATV som då skivka PCM stereo istället?
Postad 13 August 2013 - 07:02
testsmurf
-
testsmurf
-
Forumräv
-
-
532 inlägg
Vill minnas att jag provat detta tidigare, men ska göra ett nytt försök ikväll om jag hinner. Blir lite fundersam om min Marantz SR5006 verkligen kan ta emot en AAC 6ch signal, kanske är så att Marantzen inte kan det och meddelar detta till ATV som då skivka PCM stereo istället?
Ja så kan det säkert vara, jag tänkte framförallt på de filmer du kanske har som kör AC3. Jag vet inte om Plex fixar AAC 6ch men den fixar ju mkv med DTS (nedsampling till AC3) utan problem. Har inte använt mkvtomp4 sen plex började fungera på ATV3.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|