Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Iphone 5***

1333 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 5 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,45 (136) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,08 (38) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 64GB (Mobiltelefoner) 9 8,4 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 03 oktober 2012 - 12:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Fattas bara annat när batteriet i den är dubbelt så stort som det i iphone 5 :)

Nej jag tänker inte återställa. Det är för mycket jobb. Apple får fixa sin mjukvara istället.

Har bara ringt ett kort samtal sedan jag drog ur laddaren för runt fyra timmar sedan och har fortfarande 100%, så det låter galet att du tappar 5% i timmen enbart i standby.

Nere på 53% nu. Har som sagt använt den i ca en timme också men resten är standby.

Postad 03 oktober 2012 - 12:54

Unregistered05367bdf
  • Unregistered05367bdf
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Ni som tittar på batteritiden uppskattar ni eller tittar ni i inställningar -> allmänt -> användning?

Något jag sett dränerat batteriet är automatiskt tid&datum för då ligger gps på (iphone 4)

Postad 03 oktober 2012 - 13:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Ni som tittar på batteritiden uppskattar ni eller tittar ni i inställningar -> allmänt -> användning?

Något jag sett dränerat batteriet är automatiskt tid&datum för då ligger gps på (iphone 4)

Har stängt av massa platstjänster och widgets.

Om jag kollar i inställningarna så står det usage 2 hours 53 minutes. Men det är skitsnack. Isf räknar den ngn process som att jag använder telefonen för jag har inte haft igång skärmen mer än 1 timme idag.
Standby 7 hours 5 minutes

Hittade lite system services långt in i settings och stängde av lite skit där. time zone, diagnostics and usage och lite annat skit. Kanske hjälper. Ska se hur mycket den drar närmaste timmen i standby nu.

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 oktober 2012 - 13:15.

Postad 03 oktober 2012 - 13:21

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Ni som kan detta med att ta bilder och redigera dem. Kan man redigera bort det rosa skimmren eller mildra dem utan för den skull "förstöra" resten av motivet?

Om du sitter och arbetar i lager i photoshop, markerar alla detaljer som har en rosa ton och ändrar färgmättnaden och ändrar färg mm men det kommer ändå bli skit.

Redigerat av Auxvoice, 03 oktober 2012 - 13:21.

Postad 03 oktober 2012 - 13:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Provade tvinga fram det här problemet med rosa/lila skimmer på bilderna men lyckas inte få fram det alls.
Det är knappast ett stort problem. Eller det går kanske itne med vanliga lampor utan kräver starkt solljus?

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 oktober 2012 - 13:36.

Postad 03 oktober 2012 - 13:42

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Provade tvinga fram det här problemet med rosa/lila skimmer på bilderna men lyckas inte få fram det alls.
Det är knappast ett stort problem. Eller det går kanske itne med vanliga lampor utan kräver starkt solljus?

Kanske vissa som är felbyggda?

Postad 03 oktober 2012 - 14:01

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Nja, förvänta dig inga underverk. Det är mest bara inbillning.

Det är möjligt att du inbillar dig mycket.

Jag har inte påstått att det gör underverk.

"Men Li-Ion batterier får ofta inte sin fulla kapacitet förräns man laddat den runt 2-4 gånger."

Är iaf något att ha i tanken, så att man inte dömmer ut luren direkt.

/Niklas

Postad 03 oktober 2012 - 14:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Blev nog ngt bättre nu när jag stängde av lite system skit ;) Ska ladda ur den helt och sen ladda upp den till max så får vi se hur det är imorrn.

Postad 03 oktober 2012 - 14:14

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Verkar tyvärr som att jag har fått ett av de exemplaren som "skramlar" :/ Hör nämligen ett litet rassel, skrammel eller liknande runt kameraområdet. Man hör det speciellt när man knackar lite på baksidan, men även när man lägger ner den på skrivbordet, eller bara byter handen man håller den i! Har pratat med comviq och ska få en ny om jag skickar tillbaka den, så egentligen är det väl inget problem, men tänkte bara kolla om någon annan också hör ljud inifrån telefonen om de knackar vid kameran? Har läst att det ska bero på en kombination av att knapparna är lite lösa, auto-fokusen i kameran rör sig och även vibrationsmotorn som kan ge ifrån sig ett litet ljud. Inget farligt som gör telefonen obrukbar, men man vill ju helst ha en telefon som inte låter på det viset! :)

Postad 03 oktober 2012 - 14:17

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
@radiozo

Hoppas det blir bättre. Min 4s blev ju som dag å natt efter urladdningen.

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 03 oktober 2012 - 14:28.

Postad 03 oktober 2012 - 14:21

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Verkar tyvärr som att jag har fått ett av de exemplaren som "skramlar" :/ Hör nämligen ett litet rassel, skrammel eller liknande runt kameraområdet. Man hör det speciellt när man knackar lite på baksidan, men även när man lägger ner den på skrivbordet, eller bara byter handen man håller den i! Har pratat med comviq och ska få en ny om jag skickar tillbaka den, så egentligen är det väl inget problem, men tänkte bara kolla om någon annan också hör ljud inifrån telefonen om de knackar vid kameran? Har läst att det ska bero på en kombination av att knapparna är lite lösa, auto-fokusen i kameran rör sig och även vibrationsmotorn som kan ge ifrån sig ett litet ljud. Inget farligt som gör telefonen obrukbar, men man vill ju helst ha en telefon som inte låter på det viset! :)

Så är det på min 4s oxå. Jag trodde det var simkortet först, eftersom jag hade klippt till det själv. Men det låter likadand efter att jag fickett "orginal".
Har aldrig brytt mig om det, vet faktiskt inte varför. Har aldrig haft en välbyggdare mobil en iPhone så det lixom överskuggades av resten av mobben.

/Niklas

Postad 03 oktober 2012 - 14:24

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Testade med bredbandskollen och fick 20 ned och 2 upp med GSM det är väl ganska hyggligt? Via WiFi får jag ung samma ned men 9 upp.

Postad 03 oktober 2012 - 14:27

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Fler än jag som har en sleep/power-knapp som "skallrar" något?
(prova håll i telefonen och knacka sedan med ena fingret på baksidan typ bredvid kameran - framkallar ett litet "något-är-löst-ljud")
Ingen big deal eller något man byter ut den för, men noterade det ändå ganska snabbt efter jag började använda telefonen (hörs när man lägger ner den på plan yta).

Har för mig att det är kameralinsen som rör lite på sig... har för mig att det är samma grej på både 4an och 4S... Men kan ha fel.

Stämmer att det är lika på både föregångarna, kollade precis på mina båda.

Postad 03 oktober 2012 - 14:31

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Om den drar 5% per timma standby så måste det vara något fel. Min verkar inte dra något vid vila men ordentligt vid användande. Min 4:a kunde ligga i princip på samma nivå efter 8 timmar i vila men dra ordentligt vid användande. Verkar vara samma här.

Postad 03 oktober 2012 - 14:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
41% nu sedan kl 7 imorse. Har nog använt den totalt 75 minuter.
Imorrn ska jag inte röra den alls när den är fulladdad så ska jag se vad som händer.

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 oktober 2012 - 14:46.

Postad 03 oktober 2012 - 15:29

AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Har bara min 3 år gamla 3GS att jämföra med och batteritiden på den är precis lika bra(dålig) som min Iphone 5. Batteriet är dock 3 år gammalt på min 3GS ;) Hoppas de fixar det. Hade varit trevligt att klara sig en hel dag på en laddning.

Jag lyssnar på musik när jag går till och från jobbet kanske tar totalt 15 minuter. Jag surfar lite och är tvungen att ladda mobilen en gång per dygn!! Riktigt besviken på det dåliga batteriet på Iphone 5, men är den så tunn så kanske det får offras. Hoppas Iphone 6 blir bättre :wacko:

Finns fler saker jag är besviken över, men älskar storleken så kommer behålla den, plus att den är grymt snygg :)

Redigerat av AAAAAAAAAAAAAAAAAnders, 03 oktober 2012 - 15:36.

Postad 03 oktober 2012 - 16:14

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Fick min Iphone 5 igår. Inga repor eller skavmärken.
Tänkte dela med mig av min batteri-status. Jag har inte laddat den, den kom med 100% laddat batteri.

36% kvar
Anv.3 tim 45 min
Vänt. 23 tim 39 min

Har lyssnat lite musik, surfat, spelat, ringt och testat Siri en del. Har endast anv 3G nätet och inget wifi. Tycker att den verkar vara ganska lik min iphone 4 när det kommer till att hålla batteri.

Är nöjd med den än så länge. Blev nöjd när 5an presenterades med "bara" lite större skärm, vassare kamera, snabbare processor och nytt ios. Passar mig perfekt.

/Tony

Postad 03 oktober 2012 - 16:16

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

41% nu sedan kl 7 imorse.

8% nu sedan den var full-laddad i söndags morse kl 8. Lyssnar på radio till och från jobbet (20 minuter åt varje håll), men sporadisk användning i övrigt.

Postad 03 oktober 2012 - 16:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
20% nu

JAg bara garvar åt det här.

"
  • Samtalstid: Upp till 8 timmar med 3G
  • Standbytid: upp till 225 timmar
  • Internetanvändning: upp till 8 timmar i 3G-nät, upp till 10 timmar med Wi-Fi
  • Videouppspelning: upp till 10 timmar
  • Ljuduppspelning: upp till 40 timmar"

Dela allt med 10 så kommer man nära sanningen.

Automatiska inställningen av ljusstyrkan fungerar inte överhuvudtaget heller. Ngn mer som märkt det?

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 oktober 2012 - 16:22.

Postad 03 oktober 2012 - 16:45

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Automatiska inställningen av ljusstyrkan fungerar inte överhuvudtaget heller. Ngn mer som märkt det?

Har också reagerat på det. Drog ner manuellt ljus till minimum och satte den sen på auto. Höll den sedan under en stark lampa varvid ljuset ökade. Flyttade sedan till mörkt rum så går den ner igen men mycket långsamt!

Postad 03 oktober 2012 - 17:26

MuZe
  • MuZe
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Tänkte bara lägga in att 3 abonnenter kan ha högre batteri förbrukning än andra då 3 har sänkt trycket på deras antenner men kompenserat det med att kräva mer av telefonens antenn vilket gör att mycket mer ströms krävs av telefonen för att hålla täckning. enligt en släkting till mig som jobbar telia.

Postad 03 oktober 2012 - 17:33

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

20% nu

JAg bara garvar åt det här.

"

• Samtalstid: Upp till 8 timmar med 3G
  • Standbytid: upp till 225 timmar
  • Internetanvändning: upp till 8 timmar i 3G-nät, upp till 10 timmar med Wi-Fi
  • Videouppspelning: upp till 10 timmar
  • Ljuduppspelning: upp till 40 timmar"

Dela allt med 10 så kommer man nära sanningen.

Kör du via wlan?, vilken router`?
Har haft problem med dlinks routers som tagit 5% i timmen i vila.

Postad 03 oktober 2012 - 17:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jaha då är det kanske därför jag har så kass batteritid. Jag har nämligen Tre. Har alltid externt batteri med mig numera så det är egentligen inget problem men det hade varit trevligt att slippa ladda 2 gånger om dagen.

Kör du via wlan?, vilken router`?
Har haft problem med dlinks routers som tagit 5% i timmen i vila.

Nu är det inte wifi som är problemet. Det har jag inte ens använt idag.

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 oktober 2012 - 17:36.

Postad 03 oktober 2012 - 17:42

MuZe
  • MuZe
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
innom wlan finns vell också någon inställnig som kan strulla till batteri tiden. finns inställningar där man kan ställa in hur många paket man ska skicka och hur många ggr/timma man ska göra det för att uppdater info om nätverket. typ av nätverk kan juh också spela in b g eller n juh snabbare desto mer ström såklart. stark signal eller dålig signal mm.

nätverk är inget jag har jätte bra koll på men skulle tro att det är såhär inställningarna finns det är jag säker på åtminstone på kompisens router.

Redigerat av MuZe, 03 oktober 2012 - 17:43.

Postad 03 oktober 2012 - 18:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Får väl prova att återställa den och strunta i att använda min backup. Det ska tydligen hjälpa enligt vissa.

Postad 03 oktober 2012 - 18:15

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Får väl prova att återställa den och strunta i att använda min backup. Det ska tydligen hjälpa enligt vissa.

Vänta och testa en dag till. Vad har du kvar nu? Jag har 15%.

Postad 03 oktober 2012 - 18:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ingenting. Jag laddade om min nyss till 50%. Nu håller jag på att återställa den.

Postad 03 oktober 2012 - 18:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Äsch det där pallar man ju inte. Blir ju av med all min information om man återställer till ny telefon.
Får leva med uruselt batteri helt enkelt. Får bli en laddare på jobbet också och externt batteri i väskan.

Postad 03 oktober 2012 - 19:10

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Äsch det där pallar man ju inte. Blir ju av med all min information om man återställer till ny telefon.
Får leva med uruselt batteri helt enkelt. Får bli en laddare på jobbet också och externt batteri i väskan.

För mig har alla problem med batteritid osv försvunnit efter att jag återställde telefonen till en ny.
Sen är det bara återställa igen men då välja den säkerhetskopian man hade med all information.
Visserligen gäller detta min 4S men borde nog funka på 5an.

Postad 03 oktober 2012 - 19:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ok det är det jag gör nu. Får se om det hjälper. Är bud på att lämna tillbaka den annars. Det är snudd på lurendrejeri när det står 200 timmar standby på deras specifikation. Tror inte den fixar ens 20 timmar standby.

Postad 03 oktober 2012 - 19:21

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
iphone 5 vinner ju typ alla tester oavsett om den presterar bättre eller inte, är folk så ine på något nytt att dom inte kan vara objektiva eller är det bara förbättringarna dom ser och inte det som faktiskt har blivit sämre?
varför skriver jag då detta, jo jag vill köpa en ny 5:a men efter att ha sett några filmade sekvenser på tuben med 4s mot 5:an var det ju väldigt uppenbart att den nya antiskaken absolut gjorde filmen mjukare men med sämre skärpa och djup. och jag föredrar just skärpa och djup!
sedan ser man stillbilder jämförda och alla bara pratar om bättre färger, ja men skärpa och djup här då? aningens sämre inbillar jag mig på bild efter bild.

ny såg jag detta och granskade dom som bara den:
http://www.modahaus....rsus-iphone-4s/

är ju ganska uppenbart att 4s ser skarpare ut o 5:an har någon form av dnr look, typ lite förstörd skärpa till förmån för renare bild. typ samma som på filmandet alltså.

värsta är ju att jag fick klämma lite på polarens nokia 808 härrom dagen också! den tar ju RIKTIGA bilder!

så vad gör man nu då? läsa på engadget hur pass mycket bättre ljud 4s har hjälpte ju inte heller...

Postad 03 oktober 2012 - 19:26

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Ingenting. Jag laddade om min nyss till 50%. Nu håller jag på att återställa den.

när en telefon är ny ska man aldrig småladda egentligen! den ska laddas upp 100% och laddas ur 100% typ första 4-5 gångerna! det maximerar livslängd och funktion på telefonen plus att det tar några laddningar innan telefonen kommer upp i max så att säga.

sedan så är batterier färskvara. ligger dom på ett lager för länge tappar dom effekt och kan vara körda alternativt om man jobbar med dom, såsom jag skrev med 100% upp och urladdning, kan man få upp effekten i dom igen.

så möjligt att du har fått en telefon som gjordes för relativt länge sedan.

oavsett så ska du försöka att inte småladda den!

lycka till!

Redigerat av Beagle five, 03 oktober 2012 - 19:27.

Postad 03 oktober 2012 - 19:29

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

iphone 5 vinner ju typ alla tester oavsett om den presterar bättre eller inte, är folk så ine på något nytt att dom inte kan vara objektiva eller är det bara förbättringarna dom ser och inte det som faktiskt har blivit sämre?
varför skriver jag då detta, jo jag vill köpa en ny 5:a men efter att ha sett några filmade sekvenser på tuben med 4s mot 5:an var det ju väldigt uppenbart att den nya antiskaken absolut gjorde filmen mjukare men med sämre skärpa och djup. och jag föredrar just skärpa och djup!
sedan ser man stillbilder jämförda och alla bara pratar om bättre färger, ja men skärpa och djup här då? aningens sämre inbillar jag mig på bild efter bild.

ny såg jag detta och granskade dom som bara den:
http://www.modahaus....rsus-iphone-4s/

är ju ganska uppenbart att 4s ser skarpare ut o 5:an har någon form av dnr look, typ lite förstörd skärpa till förmån för renare bild. typ samma som på filmandet alltså.

värsta är ju att jag fick klämma lite på polarens nokia 808 härrom dagen också! den tar ju RIKTIGA bilder!

så vad gör man nu då? läsa på engadget hur pass mycket bättre ljud 4s har hjälpte ju inte heller...

Du kan ju slänga ett öga på denna sida
http://www.dpreview....iphone-5-camera

Postad 03 oktober 2012 - 19:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

när en telefon är ny ska man aldrig småladda egentligen! den ska laddas upp 100% och laddas ur 100% typ första 4-5 gångerna! det maximerar livslängd och funktion på telefonen plus att det tar några laddningar innan telefonen kommer upp i max så att säga.

sedan så är batterier färskvara. ligger dom på ett lager för länge tappar dom effekt och kan vara körda alternativt om man jobbar med dom, såsom jag skrev med 100% upp och urladdning, kan man få upp effekten i dom igen.

så möjligt att du har fått en telefon som gjordes för relativt länge sedan.

oavsett så ska du försöka att inte småladda den!

lycka till!

Jag småladdar aldrig. Det var bara nu för jag var tvungen att återställa skiten.
Blir det inte bättre så åker den tillbaka. Det är inte acceptabelt som det är nu.
Man ska inte tappa 80% av batteritiden när man använt den 1 timme.

Postad 03 oktober 2012 - 19:56

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Tror vi alla uppfattat du har problem med batteriet nu radiozo...

Postad 03 oktober 2012 - 20:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 1

Tror vi alla uppfattat du har problem med batteriet nu radiozo...

Bra

Postad 03 oktober 2012 - 20:21

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Nere på 70% nu...

Användning : 2 tim och 49 min

Vänteläge : 15 tim och 16 min

Postad 03 oktober 2012 - 20:46

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Söker du fel?

Postad 03 oktober 2012 - 20:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Försökte ta en såndär lila bild som alla gnäller över att man får lätt med iphone 5 kameran. Jag har inte lyckats än kan jag säga

Nere på 70% nu...

Användning : 2 tim och 49 min

Vänteläge : 15 tim och 16 min

nice

Postad 03 oktober 2012 - 21:32

AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • AAAAAAAAAAAAAAAAAnders
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag småladdar aldrig. Det var bara nu för jag var tvungen att återställa skiten.
Blir det inte bättre så åker den tillbaka. Det är inte acceptabelt som det är nu.
Man ska inte tappa 80% av batteritiden när man använt den 1 timme.

Säg till om det är fel på din för min får också 80 procent när jag hållit på med den i en timme, men det är väl inte så dåligt? Jag har wifi på.

Postad 03 oktober 2012 - 21:34

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Det är möjligt att du inbillar dig mycket.

Jag har inte påstått att det gör underverk.

"Men Li-Ion batterier får ofta inte sin fulla kapacitet förräns man laddat den runt 2-4 gånger."

Är iaf något att ha i tanken, så att man inte dömmer ut luren direkt.

/Niklas

Jo det stämmer de du säger men om det blir någon verklig skillnad är den så liten så att de inte märks.

Postad 03 oktober 2012 - 21:39

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Söker du fel?

Accepterar du allt?

Postad 03 oktober 2012 - 21:57

Unregisteredf4fc9dc9
  • Unregisteredf4fc9dc9
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Det är mycket om batteritiden, men hur länge ska man egentligen ladda batteriet första gången (el första gångerna)? Räcker det med att ladda fullt? eller ska man "överladda"?

Postad 03 oktober 2012 - 22:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Verkar som min fixat sig nu efter 2 återställningar. Den drar iaf inte massa batteri i standby. Snart 2 timmar i standby och fortfarande 100%. Eller så visar den mätaren fel

Postad 03 oktober 2012 - 22:21

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Du kan ju slänga ett öga på denna sida
http://www.dpreview....iphone-5-camera

nämen titta där ja! Tackar tackar! Bekräftar ju det jag själv redan konstaterat. Dock om det är mjukvara som skapar skillnaden, vilket jag tror att det är, så kanske det kommer någon förbättring framöver. E det en plattare o billigare o sämre lins är det ju dock kört.
Jaja, man har ju blivit iphone beroende så man måste ju köpa den känns det som. Får köpa en 808 för att ta bilder med o ifånen till allt annat.

Postad 03 oktober 2012 - 22:32

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Det är mycket om batteritiden, men hur länge ska man egentligen ladda batteriet första gången (el första gångerna)? Räcker det med att ladda fullt? eller ska man "överladda"?

.

Ladda fullt. När det är fullt e de fullt. De där att ladda 500 timmar första gången var länge sedan det gällde, om någonsin.
När laddaren har laddat fullt slutar den ladda o svalnar. Så är den kall = färdig.
100% uppladdning o sedan köra tills den stänger av sig första 4-5 cyklerna är det man bör göra.
Nog väldigt få som gör det dock.
Detta är ju för att batteriet består av massor av små batterier typ o det gäller att ladda ur och ladda upp så många av dessa som möjligt.
Så hålla igång dessa så mycket som möjligt mår dom bäst av. Typ :)

Postad 03 oktober 2012 - 22:38

Unregisteredf4fc9dc9
  • Unregisteredf4fc9dc9
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

.

Ladda fullt. När det är fullt e de fullt. De där att ladda 500 timmar första gången var länge sedan det gällde, om någonsin.
När laddaren har laddat fullt slutar den ladda o svalnar. Så är den kall = färdig.
100% uppladdning o sedan köra tills den stänger av sig första 4-5 cyklerna är det man bör göra.
Nog väldigt få som gör det dock.
Detta är ju för att batteriet består av massor av små batterier typ o det gäller att ladda ur och ladda upp så många av dessa som möjligt.
Så hålla igång dessa så mycket som möjligt mår dom bäst av. Typ :)

Ok, tack. Ska försöka vara lite strikt med att ladda fullt och låta det ladda ur helt de första gångerna.

Postad 03 oktober 2012 - 22:46

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Accepterar du allt?

Nej, däremot förväntar jag mig inte att en produkt ska prestera maximalt om man inte gör vad som rekomenderas från tillverkaren det vill säga återställning utan återskapande från gammal backup då problemet med stor sannolikhet är mjukvarurelaterat.

Postad 03 oktober 2012 - 22:48

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Djupurladdningar skadar lijon-celler, ladda ofta är mycket bättre för batteriet. Att ladda ur fullt skulle vara nyttigt är nån gammal myt

Postad 03 oktober 2012 - 22:54

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Ok, tack. Ska försöka vara lite strikt med att ladda fullt och låta det ladda ur helt de första gångerna.

Du behöver absolut inte ladda ur batteriet första gångerna....

http://www.sweclocke...-forsta-gangen/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.