Pappatråden
1230 svar till detta ämne
Postad 08 March 2014 - 09:53
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Vad skönt för er!
Tänk på att uppmuntra och göra något lite extra för henne nu och framöver ett tag. Att välja att ta bort ett barn(embryo) är säkerligen tufft både för dig och mamman men mest för mamman.
Jag önskar er all lycka framöver 
Tack för det. Nej, det är verkligen inte ett lätt beslut och jag avundas inte de kvinnor som måste ställas ingör samma beslut  Efter att vi började prata ordentligt igen så har det fungerat riktigt bra. I torsdags var dagen det skedde och jag är otroligt imponerad hur bra min fru ändå tog det hela. Men det blir en tuff stund nu, men så otroligt skönt att vi båda är överens iaf. Jahaja, då var det en månad kvar tills nummer två ska komma. 19 månader efter första. Herregud.
Känns det läskigt? Eller bara skoj?
Postad 10 March 2014 - 07:50
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Och så var beräknat datum här, 10 mars.
Och fortfarande ingen bebis. Blir nog som jag förmodar - två veckor över och igångsättning...
Märkligt hur det kan bli, eftersom sambon för två månader sedan var inlagd för att tecken på att bebis var på väg ut fanns...
Postad 10 March 2014 - 20:43
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Spännande läge 
Men ja, det är lustigt hur det kan förändras.
Postad 12 March 2014 - 09:35
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Inne på förlossningen kl 0350, ut kom Elsa, 4420 gram och 53cm kl 0557. Hur fan hon lyckades pressa ut henne så snabbt är för mig ett under, en eloge till ALLA mammor.
Nu = bebismys!
Postad 12 March 2014 - 09:58
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Postad 12 March 2014 - 09:59
Unregistereda88bead4
-
Unregistereda88bead4
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Inne på förlossningen kl 0350, ut kom Elsa, 4420 gram och 53cm kl 0557. Hur fan hon lyckades pressa ut henne så snabbt är för mig ett under, en eloge till ALLA mammor. 
Nu = bebismys!
Grattis, du är väldigt värd bebismys!
Postad 12 March 2014 - 10:12
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Grattis Spokk och familj!
Postad 12 March 2014 - 11:21
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Grattis
Postad 12 March 2014 - 19:31
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
F.. vad kul,Grattis
Postad 13 March 2014 - 07:53
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Grattis!
Postad 21 March 2014 - 21:17
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Till er med barn som börjar närma sig 8 och som inte haft möjlighet att plocka ut all föräldraledighet kan jag informera att det funkar alldeles utmärkt att anmäla retroaktivt
Har aldrig brytt mig om lägsta nivå dagarna då det känts meningslöst med 180kr/dag minus skatt. Men jag testade att retroaktivt anmäla helger 75 dagar bakåt, vilket blev till 2012-06 då jag endast har sonen varannan vecka.
Då de inte rört ärendet efter 34 dagar ringde jag in och fick tala med en jättetrevlig dam. Hon pikade lite om att "det var ganska lång period tillbaka" och jag svarade lite försiktigt att jag "råkat glömma".
Två dagar senare satt det 9.600kr på kontot
Bara ett tips som kanske passar några av er.
Postad 21 March 2014 - 22:36
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Hmm. Låter intressant!
Har en dotter på snart fyra år och har aldrig tagit ut en enda dag. Skrev över de dagar man kunde på sambon men har för mig att det är ett gäng kvar på mig.
Menar du att jag trots att jag jobbar heltid kan anmäla i efterhand och säga att jag tar ut dessa dagar på lördag och söndagar?
Isf är ju systemet helt sjukt. Går det då lovar jag skänka dessa pengar till bättre behövande!
Postad 22 March 2014 - 01:14
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Om man vill ta ut sjukpenninggrundande dagar på helgen måste man ta ut lika stor del på antingen fredagen eller måndagen. Tar du halvdag på fredagen (eller måndag) får du bara ta halvdagar lördag och söndag.
Vad gäller lägsta nivå dagarna finns inget sådant krav. Antingen kan man fylla ut resterande delar av helgerna med dessa. Man behöver alltså inte ta ut föräldraledighet måndag/fredag för att ta ut heldagar under helgen.
Eller så gör man som jag testade och tar ut helgerna retroaktivt. Googlade innan för att se om det fanns några egentliga regler, vilket det inte gjorde. Det enda som står är att man måste ange ett skäl och glömde var uppenbarligen ett giltigt skäl
Att tillägga så trodde jag inte öht att det skulle gå igenom och att de bara skulle skratta åt mig i telefon. Hade fel i båda avseendena.
Postad 22 March 2014 - 07:08
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
En tjej är 3,5 år och nytillskottet är knappt två veckor.
3,5-åringen vaknar alltid kl 06 och nytillskottet äter var tredje timme = minst två gånger per natt.
Visst är det härligt med sömnbrist? Det är det aldrig någon som pratar om, alla vara gullar och beskriver tiden som "mysig"....
Redigerat av MrSpokk, 22 March 2014 - 07:10.
Postad 22 March 2014 - 07:17
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Tycker det var långt ifrån mysigt från början, mammadepression och kolik var ju ingen höjdare. Vi tröstade oss med orden "hon somnar ju vid 03 iaf"
Postad 22 March 2014 - 11:01
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Men ändå pratas det knappt om detta med sömnbrist. Eller kolik.
Kollar man Facebook (vilket jag tack och lov inte använder) så är 9 av 10 statusuppdateringar angående sina små bebisar bara gulligull, mysigt och "mitt barn sover minsann hela nätter" när de i själva verket matar barnet i fråga kanske både en och två gånger på natten. Men utåt ska allt vara så himla perfekt - varför är det så?
Men men, jag är inte bitter eftersom vi *peppar peppar* inte fått något kolikbarn. Vi har det rätt gött just nu ändå, trots sömnbristen. 
Synd bara att mina 10 dagar lider mot sitt slut...bara hela måndag kvar, sedan halvdagar resten av veckan.
Redigerat av MrSpokk, 22 March 2014 - 11:02.
Postad 22 March 2014 - 17:42
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Nej, början är inte så jättemysig. Det är ju bara ett kolli som äter/spyr/skiter/pissar. Men det glömmer man fort när de börjar skratta och röra sig mer.
Minstingen blev 4 månader i tisdags och nu jollrar han hur mycket som helst och följer allt med blicken. Kommer man med nappflaskan så sträcker han sig efter den och försöker hålla själv med sina små händer.
Vad gäller sömn har jag det ganska bra, vi har väldigt stora sovrum och min fru sover med honom under veckodagarna för att jag ska orka med att jobba (tyvärr blivit mycket övertid sista månaden). Helgerna var först tanken att jag skulle ta honom på nätterna, men frugan har konstaterat att det är skönare att jag tar honom på morgonen så att hon får sova 2 timmar extra.
Oftast sover han natten igenom i egen säng, men sista veckan har han börjat vakna runt varannan timme och gny för att han vill ha nappen (nej, det heter INTE tutte  ).
Men alla "tråkigheter" vägs upp av minsta lilla leende och joller
Postad 23 March 2014 - 01:21
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Jobbig tråd att läsa för en som vill, men inte får.. lite kul att läsa iaf..  men, förlorat 4 småttingar, för oss funkar det bara inte, sjukt jobbigt.
Tråkigt när de (läkarna) inte heller hittar någon orsak eller gemensam nämnare, å sedan säger försök igen.. :0 efter ett tag så vågar man inte längre...
Sedan tycker jag det är lite dåligt med en sak, frugan får hur mycket hjälp som helst med psykolog, präst, psykiatrister, jag som pappa, får ingen hjälp alls, alla bara säger, nu måste du stödja din fru.
Känns lite fel, minnst sagt.. :} eller, hur var det med det där vi kallar jämlikhet?
Postad 23 March 2014 - 06:23
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
En tjej är 3,5 år och nytillskottet är knappt två veckor. 3,5-åringen vaknar alltid kl 06 och nytillskottet äter var tredje timme = minst två gånger per natt. Visst är det härligt med sömnbrist? Det är det aldrig någon som pratar om, alla vara gullar och beskriver tiden som "mysig"....
He, he. Det är svinjobbigt med bäbisar. Jag kan trösta dig med att tvillingbäbisar är tre gånger så jävligt som bara en bäbis. Vänta bara tills infektionerna kommer. Mina tvillingar fick sin första rejäla förkylning i juni (de föddes i januari). De har varit förkylda eller magsjuka eller haft vattkoppor, höstblåsor etc etc mer än halva tiden sedan dess. Nu har det hållit på så med ständiga infektioner i 9 månader!! Upp klockan 04-06 varje dag sen innan jag kan minnas. Alla med tvillingar säger att det blir bättre efter de första ****såren men nu är det fan inte kul. Varje dag försöker man bara överleva...
Postad 23 March 2014 - 07:01
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Väldigt trist att läsa, lider med er. När man läser det du skriver känns ens beslut att ta bort ett embryo jävligt jobbigt  Men visst finns det hjälp för oss män också. Vilka säger motsatsen? Jag håller tummarna för att ni orkar fortsätta och lyckas hela vägen. Jobbig tråd att läsa för en som vill, men inte får.. lite kul att läsa iaf.. men, förlorat 4 småttingar, för oss funkar det bara inte, sjukt jobbigt.
Tråkigt när de (läkarna) inte heller hittar någon orsak eller gemensam nämnare, å sedan säger försök igen.. :0 efter ett tag så vågar man inte längre...
Sedan tycker jag det är lite dåligt med en sak, frugan får hur mycket hjälp som helst med psykolog, präst, psykiatrister, jag som pappa, får ingen hjälp alls, alla bara säger, nu måste du stödja din fru.
Känns lite fel, minnst sagt.. :} eller, hur var det med det där vi kallar jämlikhet?
Postad 23 March 2014 - 07:09
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Jobbig tråd att läsa för en som vill, men inte får.. lite kul att läsa iaf.. men, förlorat 4 småttingar, för oss funkar det bara inte, sjukt jobbigt.
Fy fan va jobbigt, lider med er. Och givetvis finns det hjälp att få för dig också! Prata med BVC till att börja med.
Redigerat av MrSpokk, 23 March 2014 - 07:10.
Postad 23 March 2014 - 21:51
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Vet att frugan hänger på ett gäng facebookgrupper där de delar med sig av all skit och söker hjälp, känns mer trovärdigt!
Postad 24 March 2014 - 06:43
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Vet att frugan hänger på ett gäng facebookgrupper där de delar med sig av all skit och söker hjälp, känns mer trovärdigt!
Mer trovärdigt än?
Postad 24 March 2014 - 08:38
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Mer trovärdigt än "look at my perfect life with my perfect baby"-fasaden får man förmoda...  Vad vet jag, har inte fejjan.
Mest förvånande är att folk tycks tro att nån bryr sig särskilt om deras ungar. Vafasen, ungar finns överallt, även om man som förälder tycker det är coming of christ att lillen äntligen tryckt in kloss A i kloss B så är det faktiskt ganska "meh" för resten av omvärlden...
Postad 24 March 2014 - 09:13
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Föräldrar tror inte att någon annan bryr sig men de måste bara dela med sig av sånt. Det är en instinkt som föräldrar inte kan stå emot ibland.
Postad 24 March 2014 - 09:20
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Är inte så aktiv i denna tråd eller läser den så mycket, kanske det blir en ändring nu.
Börjar med att beklaga sorgen för Liljagarn! Kan inte alls vara rolig.
Själv har jag 4barn och kan säga åt er som tycker det är jobbigt med en liten och lite pik till hasseolo oxå. Fick tvillingar när jag var 23 varav en hade kolik. Samt att vi hade en äldre pojke på 1.5år. Började jobba mellan 4-5 varje morgon samt jobbade närmare 12h om dagen, där kan vi snacka sömnbrist! Brukade komma upp i kanske 4-5h sömn/dygn ibland mindre.
// Sat
Postad 24 March 2014 - 09:24
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Så varför pikar du mig när du vet precis hur tufft det är med småtvillingar? Du verkar ju hålla med. Jag har också fyra ungar...
Postad 24 March 2014 - 09:35
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Så varför pikar du mig när du vet precis hur tufft det är med småtvillingar? Du verkar ju hålla med. Jag har också fyra ungar...
Ber om ursäkt om du kände dig påhoppad. Menade absolut inget illa. Tänkte jag hade en till på 1.5 samtidigt som mina tvillingar föddes. De är alla lite äldre nu så nu får man någolunda sova iallafall. Dock vill jag inte minnas att det var ett jävulskap, tycker man mest var trött hela tiden men visste inte så mycket annat så för min del vara det vara att infinna sig i det... // Sat
Postad 24 March 2014 - 09:50
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Nejdå, jag känner mig inte ett dugg påhoppad. 
Jag tycker i alla fall att det är svinjobbigt. Det hjälper nog inte att jag är 42...
Postad 24 March 2014 - 10:53
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Nejdå, jag känner mig inte ett dugg påhoppad.  Jag tycker i alla fall att det är svinjobbigt. Det hjälper nog inte att jag är 42...
Haha så kan det absolut vara, var som sagt 23 vid tillfället. Man hade väl lite annan energi då antar jag. // Sat
Postad 24 March 2014 - 11:12
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Fan, glömde anmäla VAB den 5feb och var tvungen att göra det idag...tror ni det kan bli avslag? Anledning till detta var att jag glömde, vilket jag påpekade i anmälan och ansökan.
I övrigt, hoppas alla som har det tufft efter födseln får det lättare så snart som möjligt.
Postad 24 March 2014 - 11:15
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Föräldrar tror inte att någon annan bryr sig men de måste bara dela med sig av sånt. Det är en instinkt som föräldrar inte kan stå emot ibland.
Haha, tjaa, så kanske det är, djupt genetiskt.  Den där "automatiska stoltheten" är rätt lustig. Undra vad den har för grundläggande orsak? Beskyddandet av barnet är ju rätt självklar, givetvis är det djupt inprogrammerat att vi vill att våra avkommor ska klara sig, men den där "hey, kolla vad jag har knåpat ihop"-grejjen känns inte som den har samma självklara och grundläggande koppling.
Postad 24 March 2014 - 14:55
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Fan, glömde anmäla VAB den 5feb och var tvungen att göra det idag...tror ni det kan bli avslag? Anledning till detta var att jag glömde, vilket jag påpekade i anmälan och ansökan.
Har jag glömt göra säkert 50 gånger utan problem; har sagt "jag glömde" varenda gång, eftersom det är sant, värre än att ljuga ihop nåt i mina ögon. Fast de som jobbar med det kanske får sig ett gott skratt när de läser olika påhitt...
Postad 24 March 2014 - 15:50
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Har jag glömt göra säkert 50 gånger utan problem; har sagt "jag glömde" varenda gång, eftersom det är sant, värre än att ljuga ihop nåt i mina ögon. Fast de som jobbar med det kanske får sig ett gott skratt när de läser olika påhitt...
Okej, ja jag hörde att det var rätt vanligt. Saken är ju den att det idag är 24mars och detta gäller en dag 5feb...
Postad 27 March 2014 - 03:08
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
...härligt med bebis...speciellt bebis som inte vill sova.
Postad 27 March 2014 - 07:22
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Lillan var vaken mellan 01.50 till kanske 04.00. High five! Behold the beauty of parenting.
Tur det finns kaffe 
Tyvärr så ligger snusen jävligt nära till hands nu också...
Postad 27 March 2014 - 07:58
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Vilken trevlig tråd man halka in på, då kan jag kanske lika bra passa på att ställa en fråga som antagligen tagits upp en miljon gånger på olika föräldra forum. Får era barn dricka läsk, och när började dom få det isf.? Jag har 2 barn på 2 och 5år och ingen av dom får dricka läsk. Godis får dom äta endast på lördagar men även då begränsar vi deras intag. Eftersom min äldsta har börjat fråga om han får dricka det så har jag börjat undra om vi kanske är för hårda när det gäller socker.
Postad 27 March 2014 - 08:19
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
En 33:a i veckan har vi kört sen de var ganska små. Det kan inte göra någon större skada och den begränsade mängden medför att läsk blir något lyxigt som de verkligen njuter av när de väl får den.
Postad 27 March 2014 - 08:25
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Våra dricker aldrig (11 & 6 år) men det är väl bara för att den äldre inte tycker om kolsyra 
Att hålla dem borta från skiten så länge som möjligt är väl bara bra
Postad 27 March 2014 - 08:26
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Min 3åring får ibland dricka typ Festis och såna drycker med sugrör. Men läsk känns inte som något jag vill uppmuntra till allt för tidigt.
Ett tips om dom tycker just "bubblorna" i kolsyran är skoj är ju att köpa en Sodastreamer, där kan man ju även köpa till smak och man behöver inte smaksätta så enormt mycket och därmed styra lite av sockerintaget
Postad 27 March 2014 - 08:44
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Minns inte hur vi gjorde när de större var små. Nu är det lite åldersskillnad hos oss. Minsta är 4år och pojkarna är 11,11 och 13. Tycker att det är viktigt, får en får alla.
Vi brukar ha läst till middagen på helgen och Lördagsgodis, händer väl ibland att det fuskar lite... Men som Hasse är inne på. Det är fortfarande lite av en lyxvara.
// Sat
Postad 27 March 2014 - 08:51
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Tack för era svar, bra tips där Marcus. Det blir kanske att lätta på tyglarna lite iaf när det gäller tex, Fanta och 7-up eller göra som Hifimarcus föreslog. Coca-cola däremot är jag ännu mer tveksam till iom koffeinet.
Postad 27 March 2014 - 09:10
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Tycker att det är viktigt, får en får alla.
Håller med dig, men tycker samtidigt att min minsta inte bör dricka läsk om inte den äldsta har fått innan. Det är svårt det där. Något man kunde gjort är att späda ut minstingens läsk isf med vatten:p så drickan får samma färg
Postad 27 March 2014 - 09:11
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Vår äldsta dotter är 3,5 år och får (begränsad mängd) lördagsgodis och får ibland, vid enstaka tillfällen t ex vid kalas, smaka på läsk.
Dock så gillar hon mer saft och / eller Festis / Mer bättre.
Postad 27 March 2014 - 09:39
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Jag blev uppfostrad i en rätt nyttig familj där vi barn hade grönsaker och dipp som lördagsgodis. Det har ju i sin tur gjort att jag idag inte är sugen efter godis eller läsk utan kan smaka någon gång ibland.
Jag märker ju att det hänger kvar rätt länge, kanske hela livet, och mina vänner som var godis och läskbarn(lol) är ju fortfarande sugen på sånt.
Så det beror ju på hur man vill att det ska se ut för sitt barn, självklart är godis och läsk gott men då får man räkna med att det blir ett givet inslag i deras liv framöver.
Postad 27 March 2014 - 10:03
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Låter ju ganska sund det där hifimarcus. Nästan så man blir lite avundsjuk dock tror jag faktiskt det kan slå åt andra hållet oxå. En kompiskompis som det så vackert heter. Saken har iallafall kommit upp med kompisen mer än en gång, hon bodde i en familj som uteslöt socker i alla mängder det gick.
Tyvärr när hon flyttade hemmifrån och fick eget ansvar över sockret (även kakor) så blev det bara för mycket. Hon gick upp väldigt, väldigt mycket och dricker läsk och kakor dagligen...
Begränsad mängd godis tycker jag sunt. Vi brukar begränsa våra äldre till ca 20kr. Tyvärr är mycket godis väldigt dyrt så även om det låter så mycket kommer man inte så långt. Vårat yngsta 4år brukar vara nöjd med en pez eller pallekuling chocklad. Ville vara snäll och ge henne liten bit till en gång men fick till svar, "små barn får inte äta så mycket godis".
// Sat
Postad 27 March 2014 - 10:19
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Har två kids som är 4 och 2. Vi har enbart godis lördagar i begränsad mängd. Självklart händer det att om det är kalas att det kan slinka ner en kaka, tårta vid det tillfället.
Sen var det lättare att hålla undan äldsta barnet från godis, sötsaker längre än för minstingen då han började förstå att storasyrran fick något annat i skålen än majskrokar.
Sen som Sat sa här ovanför så är det rätt kul ibland när man köper ett par bitar lösgodis och dottern säger efter att ha ätit kanske 5 bitar och det finns ett par bitar kvar i påsen att hon inte vill ha mer och säger "äter man för mycket kan man få ont i magen" :oD
Vad gäller läsk så får dottern vid något enstaka tillfälle drick läsk. Annars brukar det vara festis eller liknande när det skall "lyxas" till.
Redigerat av Crabban, 27 March 2014 - 10:30.
Postad 27 March 2014 - 10:43
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Ja vi var ju inte helt befriade från godis, men det var som ni säger i begränsad mängd vilket gjorde att jag sällan köper något mer än en begränsad mängd
Sen beror ju allt på hur man blir som person när man växer upp, vissa blir ju knarkare även fast dom varit utan det i barnaåren  (skämtåsido)
Postad 27 March 2014 - 14:29
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Min grabb(4½) började äta godis för ett år sen när han såg sin mindre kusin 1½ år äta godis på en 40 årsfest.Nu får han ca. 10 bitar som han får plocka , (ofta Angrybirds godis). Detta gör vi på lördagar och har lie mys.
Läsk har han smakat men inget som passade honom, nu har vi aldrig läsk hemma då jag och min fru inte har det behovet.
Sen finns det undantag men det händer ju inte särskilt ofta och blir väldigt busigt när det händer:D
Postad 27 March 2014 - 15:31
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Det svenska ordet LAGOM är väl bra?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|