Ladda ner saker med NAS eller dator lätt 11 MB/s stabilt alltid.
DriveClub (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(16)
|
199:- |
Postad 25 June 2015 - 21:33
Ladda ner saker med NAS eller dator lätt 11 MB/s stabilt alltid.
Postad 25 June 2015 - 21:49
Mitt är snart nere och installerat, jag lyckades dock dra ner trial av vanliga Driveclub tror jag. haha, aja är det kul köper jag kanske skiten. Vad säger ni som har det, är det bra efter patchar och fixar?
Postad 25 June 2015 - 22:05
Hade 25h först, provade att pausa ett flertal ggr utan att det blev bättre. Provade nu igen efter ca en timme och den gick ner till ca 30 min. Kan vara värt att prova att pausa lite då och då för att minska nedladdningstiden.
Postad 26 June 2015 - 06:57
Jag började ladda ner vid lunch igår typ, och det är fortfarande 8 timmar kvar...
Postad 28 June 2015 - 21:09
Redigerat av ShaManIX, 29 June 2015 - 06:27.
Postad 02 July 2015 - 21:25
Om jag har playstation plus edition och vill uppgradera måste jag då ladda ned spelet på nytt eller hur funkar det? ![]()
Postad 02 July 2015 - 22:22
Postad 04 July 2015 - 10:51
+ Snyggt spel !
+ Bra fartkänsla !
+ inga laddningstider ?!
+ svårt, vinner ingenting...
- svårt, vinner ingenting...
- gummiband
+ kul med variation under loppen (väder)
+ bra framerate, flyter bra
+ kul med face offs
- ingen sim
+ ingen sim
+ mer content än jag trodde i PS+ ed.
Summa, kul spel men innehåller för många hjul och för lite AG och luftbromsar.
Postad 11 December 2015 - 00:28
179kr på psn med season pass (vad nu det är)
Värt ett köp eller?
Helt klart värt ett köp!
Bästa dealen på PSN i mina ögon.
Postad 11 December 2015 - 00:55
Postad 11 December 2015 - 07:45
Fast vad är season pass? Har sett det på fler spel att man kan/måste ha det. Som ny ps4 ägare är detta helt nytt för mig.
Det är förköp av samtliga DLC:er.
Postad 11 December 2015 - 10:31
Om man gillar spelet dvs
Jag testade PS+ Edition och det var inget för mig. Snyggt, men inte bra :/
Postad 11 December 2015 - 10:53
jaså, vad var det som inte var bra? finns det bättre bilspel kanske?
Postad 11 December 2015 - 11:05
aha jag förstår. ja då är det nog en bra deal med 179kr
Jag har för mig att alla banor ingår i huvudspelet, men att man med season pass får fler bilar och tävlingar innehållande tex ett race med en viss typ av bil på en viss bana i ett visst väder.
Vill man köra online så är det att rekommendera då jag märkt att det är ofta jag inte ställa upp pga att jag inte har tillgång till rätt bil.
Jag har och har haft riktigt kul med Driveclub!
Postad 11 December 2015 - 11:37
jaså, vad var det som inte var bra? finns det bättre bilspel kanske?
Främst är det väl dragbandseffekten där bilar som ligger bakom dig som får lite mer fart och har lättare att komma ifatt.
Men sen är jag nog lite mer åt simulatorhållet och föredrar det framför arkad, för detta spel är inte verkligt någonstans.
Men vi är alla olika
Postad 11 December 2015 - 12:00
Postad 11 December 2015 - 13:17
179:- för spel och season pass är givet köp enligt mig.
Dom har dessutom lagt till silver stjärnor i tourerna så man kan ta sig vidare lite lättare.
Postad 11 December 2015 - 19:09
jag vet inte om jag gillar simulator mest. det ska vara en bra balans mellan simulator och arkad. typ forza är grymt. gran turismo är tråkigare och need for speed (dom gamla i alla fall) är för arkadiga
Postad 26 December 2015 - 21:53
119kr för spelet med season pass på januarirean nu. för billigt för att inte köpa tyckte jag så jag håller på att ladda ner det nu . för det priset gör det inte så mycket om jag inte gillar det.
Postad 01 January 2016 - 21:54
Hittade en kod för 14 dagars gratis PS+ och passade på att tanka det nu när det var som billigast.
Har fastnat i fotoläget, riktigt roligt att leka med ![]()
Bifogad fil(er)
Postad 06 January 2016 - 18:00
Sjyssta bilder! Som spel fann jag det dock ospelbart.
Oj, hur kommer det sig? Jag har plöjt en massa timmar nu under julledigheten och har haft skitskoj
Postad 10 February 2016 - 19:45
Ny gratisuppdatering lägger till bland annat stadsbana.
http://www.youtube.com/watch?v=8C9PoU2Z5CE
http://www.neogaf.co...d.php?t=1182300
Postad 10 February 2016 - 20:11
en sak jag inte förstår med detta spel. Det har ju varit sånt skryt om att vädereffekterna är så SJUUUUUKT snygga i spelet . Nu har jag och en polare nött det här spelet hur länge som helst för att få alla stjärnor i spelet och det "roliga" är att jag har spelat en enda bana hittils precis i början där det regnade. Sen har jag inte sett röken av dessa vädereffekter. vart tog regnet vägen i resten av spelet liksom? Eller finns det någon magisk knapp på kontrollen som stänger av det? jag har inte varit inne i några menyrer och stängt av i alla fall om det nu är möjligt.
Dessutom så märker man att det är ett j-vla skitspel när man kört ett tag ![]()
Postad 10 February 2016 - 20:13
När jag körde så var vädereffekter bara när man spelar online. Synd om det fortfarande inte har ändrats.
Postad 10 February 2016 - 22:30
När jag körde så var vädereffekter bara när man spelar online. Synd om det fortfarande inte har ändrats.
varför i hela fridens namn då? gör dom ett bildspel i första hand för onlinedelen? bilspel har väl aldrig varit online-spel i första hand?
Postad 10 February 2016 - 22:58
Online var hela tanken med det här spelet från början. Det finns väder om du spelar enskilda banor offline tror jag, men de kunde inte lägga till det till tourläget i efterhand.
Postad 11 February 2016 - 07:50
Online var hela tanken med det här spelet från början. Det finns väder om du spelar enskilda banor offline tror jag, men de kunde inte lägga till det till tourläget i efterhand.
...Fast något som jag hatar är när man ändrar trophy-baserade delar av ett spel så drastiskt att det blir "omöjligt" att klara det, likaså när en trophy som man klarat som är "omöjlig" blir 10x lättare efter nån förändring.
Att ändra touren känns som man förändrar förutsättningarna för att klara vissa trophies, vilket iallafall jag är emot.
Postad 11 February 2016 - 13:02
Oj, hur kommer det sig? Jag har plöjt en massa timmar nu under julledigheten och har haft skitskoj
Jag vill känna att jag faktiskt kör bil när jag kör bilspel. GTA V är ett bättre bilspel än detta i mina ögon...
Postad 11 February 2016 - 13:13
Drömmen vore typ samma körkänsla som Project Cars i en värld som The Crew. Men drömma kan man ju ![]()
Postad 11 February 2016 - 13:32
Drömmen vore typ samma körkänsla som Project Cars i en värld som The Crew. Men drömma kan man ju
De har tydligen lagt till ett SIM-läge i senaste patchen.
Postad 11 February 2016 - 17:18
en sak jag inte förstår med detta spel. Det har ju varit sånt skryt om att vädereffekterna är så SJUUUUUKT snygga i spelet . Nu har jag och en polare nött det här spelet hur länge som helst för att få alla stjärnor i spelet och det "roliga" är att jag har spelat en enda bana hittils precis i början där det regnade. Sen har jag inte sett röken av dessa vädereffekter. vart tog regnet vägen i resten av spelet liksom? Eller finns det någon magisk knapp på kontrollen som stänger av det? jag har inte varit inne i några menyrer och stängt av i alla fall om det nu är möjligt.
Dessutom så märker man att det är ett j-vla skitspel när man kört ett tag
Jag tycker vädereffekterna är "SJUUKT snygga" ![]()
När jag har kört igenom Tour-läget så har det ju varit olika väder på olika events eller vad det nu kallas.
Minns att de första racen jag körde i Norge var mitt i natten med pissregn. Svårighetsgraden blir ju en hel annan i sånt väder så jag hade gärna haft möjligheten att ändra till bättre väder i vissa fall ![]()
Innan man startar ett single race så har man ju möjlighet att välja både väder och tid på dygnet, men det hade du nog koll på.
Postad 12 February 2016 - 07:18
Dessutom så märker man att det är ett j-vla skitspel när man kört ett tag
Har ni verkligen kört igenom allt då? Det finns ju flera olika tour modes med olika väder. Jag hade PS+ när jag köpte spelet och då kunde jag ladda ner typ 10 nya tours gratis.
Vill du ha skitväder så kan du ju köra Elements Tour.
Kör du enstaka evenemang kan du ju ändra vädret själv också.
Jag vill känna att jag faktiskt kör bil när jag kör bilspel. GTA V är ett bättre bilspel än detta i mina ögon...
Jaja, ja då kan jag förstå att du inte gillar spelet. Jag älskar det fortfarande iaf ![]()
Redigerat av Morot, 12 February 2016 - 07:20.
Postad 20 March 2016 - 09:38
Beställt ratt så detta blir prisvärt att testa ratten med i alla fall, tankas ned nu
Många som lirar detta fortfarande?
Postad 20 March 2016 - 10:20
Det är lite synd att potentiellt bra bilspel som dessa går upp i rök pga tillverkaren misslyckas att implementera de som de har tänkt i den första iterationen. Om de skulle ha släppt den nuvarande versionen tillsammans med PSN+-versionen som det var liksom tänkt så hade de nog funnit en större skara folk som spelat och hållit kvar vid spelet. Visst finns det folk som spelar, men merparten har ju lagt ner direkt pga buggar, brist på funktioner och att folk inte spelar det ![]()
Postad 22 March 2016 - 20:48
Nu kör de påskpriser på PSN och bland annat detta med Seasonpass finns nu för 91kr (om jag minns rätt)
Beställt ratt så detta blir prisvärt att testa ratten med i alla fall, tankas ned nu
Många som lirar detta fortfarande?
Är det någon som har koll på om detta är fullversionen av spelet?
Blir lite skeptisk för beskrivningen av det är: Fullversionen av DriveClub till PS Plus och Season Pass.
Hittar ingen annan version digitalt i Storen heller...
Postad 23 March 2016 - 07:44
Postad 18 August 2016 - 19:41
Driveclub VR rekommenderas att titta på. Han blir bättre på spelet än han är med handkontroll för att det känns som att han kör på riktigt.
http://www.youtube.com/watch?v=VkPSZMFYSzk
Postad 18 August 2016 - 20:16
Jäklar, det där ser kul ut!
EDIT:
En lite halvskoj bild från ett av gårdagens race
20160817_152915000_iOS.jpg 79.18K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Morot, 18 August 2016 - 20:19.
Postad 19 August 2016 - 11:55
Driveclub VR rekommenderas att titta på. Han blir bättre på spelet än han är med handkontroll för att det känns som att han kör på riktigt.
Det är vad jag alltid har sagt, att mitt största problem med bilspel (även fast jag är bra på dem) ärt att man saknar avståndsbedömning och kunna titta åt sidorna i kurvorna för att se vad som kommer. Visst kan man ofta använda sig av nån knapp för att titta åt sidorna nuförtiden, men det är inte på något vis naturligt. Jag har väntat å väntat på bra VR... men nu verkar det ju komma iallafall.. =)
Postad 19 August 2016 - 12:48
Postad 19 August 2016 - 13:04
foven är ju helt åt **** i vr. Har man någonsin suttit i en bil så vet man ju att man inte behöver vrida huvdet 90 grader för att se sidospegeln.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
9 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?