Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS4: Priser, förbokningar, bundles mm

4173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2013 - 22:57

maxinux
  • maxinux
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag fick tidigare idag en kul inbjudan från webhallen till deras releasenatt pga att man bokat tidigt. Hade funderat på att hämta ut mina konsoller dagen efter, men nu tror jag nog att jag ska ta ledigt på fredan och delta i lite yran :P

Kult! När bokade du? är det sveavägen som ska ha releasenatt?

Postad 12 November 2013 - 23:21

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

99% av inläggen handlar om bokningar och leverans, men har ni nån koll på priserna?
Tittade precis in på prisjakt och såg att nästan alla har höjt från 3900 till 4500:-
Tillfällig höjning för att utnyttja bristen eller är det 4500 som kommer gälla tror ni?

Ginza, Dustin, Webbhallen, Dischop och några till har ju för 3800-4000kr? Dvs runt riktpriset, blir nog där det hamnar, vissa butiker har ju alltid högre pris dock.

Postad 12 November 2013 - 23:47

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Vilken butik? Sveavägen i Stockholm? Bokade i februari med uthämtning från/på Solna-butiken så borde väl få en konsoll, men inte sett något om 'event' i Solna :)

Jag bokade i Juli 2011 :P
Jo, sveavägen.. Hade bokat i solna, men efter som eventet är på sveavägen så får man flytta bokningen.

Japp...

Postad 13 November 2013 - 00:45

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 1

14000!?!?! Det är humor det.

Vem skulle ens vilja ha fjorton spel på en gång...

Nä det var nog så dom tänkte när dom bestämde sig för 12st? ;)

Postad 13 November 2013 - 09:11

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Jag fick tidigare idag en kul inbjudan från webhallen till deras releasenatt pga att man bokat tidigt. Hade funderat på att hämta ut mina konsoller dagen efter, men nu tror jag nog att jag ska ta ledigt på fredan och delta i lite yran :P

Fick också en inbjudan :) dock tveksamt hur jag ska göra

Postad 13 November 2013 - 12:51

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jo, sveavägen.. Hade bokat i solna, men efter som eventet är på sveavägen så får man flytta bokningen.

Japp...

2011, värst vad vi hade framförhållning då :D

Postad 13 November 2013 - 12:54

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

2011, värst vad vi hade framförhållning då :D

Man kanske ska ta och lägga in en förbokning på en PS5 så man har chans att få en konsol till releasen... :)

EDIT: Angående KZ4-budlen på Ginza så läste jag följande på Flashback:

Jag har pratat med Ginza idag, och han jag pratade med sa att dom blivit lovade 300 ex från England av Killzonebundlen, och leverans i månadsskiftet nov/dec, och dom har fått in 250 bokningar av den, och den är nu låst/slutsåld på ginza. TUR man hann boka!!

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 13 November 2013 - 13:20.

Postad 13 November 2013 - 13:27

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Känns som ginza svarar olika och man undrar ju vilket som stämmer.

Postad 13 November 2013 - 13:38

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Känns som ginza svarar olika och man undrar ju vilket som stämmer.

Njae, de flesta, inklusive mig, har ju fått ett och samma standardsvar av Ginza: Förmodad leverans i månadsskiftet nov/dec, men inga garantier.

Nåväl, vi lär väl få säkrare besked inom de närmsta veckorna hur det kommer bli.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 13 November 2013 - 13:38.

Postad 13 November 2013 - 14:11

maxinux
  • maxinux
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Japp...

Men hur kan man boka i 2011 och Webhallen lagt PS4 till deras sortment i februari 2013?? Jag bokade precis när de lagt den till deras webbsida men inte fått nåt än?? låter skumt :S

Redigerat av maxinux, 13 November 2013 - 14:12.

Postad 13 November 2013 - 14:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Enl prisjakt pryl har tretton sagt att det ska finnas tillräckliga lager med ps4 inför julhandeln. Kan han inte skeppa ett par extra hit till sverige då, vi är ju i behov av fler.
Målet är fö 3 miljoner till julen, och det tror jag nog går att grejja, så länge dom har nog många enheter :)

Postad 13 November 2013 - 14:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Trippel!

Redigerat av Zartok, 13 November 2013 - 14:17.

Postad 13 November 2013 - 14:19

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 1

Men hur kan man boka i 2011 och Webhallen lagt PS4 till deras sortment i februari 2013?? Jag bokade precis när de lagt den till deras webbsida men inte fått nåt än?? låter skumt :S

Den har funnits i deras sortiment i flera år, den uppdaterades bara, och gjordes mer synligt efter februari eventet.

Postad 13 November 2013 - 14:54

maxinux
  • maxinux
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Den har funnits i deras sortiment i flera år, den uppdaterades bara, och gjordes mer synligt efter februari eventet.

Om jag visste jag skulle aldrig förhandaboka från de. Man skulle ha bättre chans att boka från andra ställe om bokar så tidigt som februari :S
Min bror bokade i slutet av juli från game butiken i vällingby och han fick bekräftelse igår att han får en den 29.

Postad 13 November 2013 - 21:32

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Order ID: 494207 Order Date: 10:28 24th October 2013 Order Status: Awaiting Despatch Order Amount: £474.94 Inc Shipping

På gång... :)

Postad 13 November 2013 - 23:00

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Order ID: 494207 Order Date: 10:28 24th October 2013 Order Status: Awaiting Despatch Order Amount: £474.94 Inc Shipping

På gång... :)

Var har du beställt från? Ser att det är pund den ska ju inte komma förrän 29nov här.

Postad 13 November 2013 - 23:05

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Var har du beställt från? Ser att det är pund den ska ju inte komma förrän 29nov här.

Simplygames.com (London), bundle med Fifa14 och Killzone samt dual laddkabel.

Redigerat av Karl-Johan, 13 November 2013 - 23:06.

Postad 14 November 2013 - 11:14

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 1

Om jag visste jag skulle aldrig förhandaboka från de. Man skulle ha bättre chans att boka från andra ställe om bokar så tidigt som februari :S
Min bror bokade i slutet av juli från game butiken i vällingby och han fick bekräftelse igår att han får en den 29.

Har du bokat i februari och frågat webhallen och då fått till svar att du inte får någon? Eller har du inte fått något mail med bekräftelse att du får? För webhallen skickade väl ut mail till de som INTE skulle få till release?

Postad 14 November 2013 - 11:16

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 1
Om du bokat innan mitten av augusti hos Webhallen, ska du få din konsol på launch, så det är sagt hittills iallafall, om inte du fått nån ny info.

Postad 14 November 2013 - 11:35

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Om du bokat innan mitten av augusti hos Webhallen, ska du få din konsol på launch, så det är sagt hittills iallafall, om inte du fått nån ny info.

Själv bokade jag mot slutet av augusti vilket verkade vara för sent :( Hoppas inte jag får vänta allt för länge!

Postad 14 November 2013 - 11:47

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 1
ang. Webhallen

de enda som får mail är de som INTE får PS4

har ni inte fått nåt mail så bör ni få en PS4 på releasedagen

Postad 14 November 2013 - 13:42

Unregistered44f7d5ec
  • Unregistered44f7d5ec
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

ang. Webhallen

de enda som får mail är de som INTE får PS4

har ni inte fått nåt mail så bör ni få en PS4 på releasedagen

Jag bokade 5 November och har inte fått något mail. Innebär det att jag får en PS4 på release dagen ?

Postad 14 November 2013 - 13:47

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Jag bokade 5 November och har inte fått något mail. Innebär det att jag får en PS4 på release dagen ?

Dom skickade mailen den 21/10.

Postad 14 November 2013 - 13:47

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

nej

det gäller de som bokat tidigare. Det var i oktober som Webhallen gick ut med den informationen. Bokar man så sent så är det ganska självklart att man inte får en PS4 på release. Borde stå på infosidan för PS4 på webhallen om det tycker jag. lite dåligt om det inte är så.

edit: japp, de har den informationen

OBS! Produkten är fullbokad till release.

Ytterligare leveranser inkommer under december månad, men vi har ej uppgifter i dagsläget om antal eller datum. Vi kommer att gå efter kölistan för bokningar både till releasen samt till kommande leveranser efteråt så lägg in din bokning för att komma med på kölistan.

trollar du bara?

Redigerat av Christopher_A, 14 November 2013 - 13:48.

Postad 14 November 2013 - 13:48

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0

Skulle säga nej på den frågan, då det står på webhallens hemsida där man bokar att det är fullbokat till relesen å att de inte vet riktigt när de kommer få in fler, men att de går efter bokningslistan, å tidigare i tråden står det att vissa fick som bokade i början av aug men andra som bokade mitten/slutet inte fick. Men tips är ju att faktiskt kolla/höra av sig till de man bokat hos för att få riktigt info...

Postad 14 November 2013 - 14:39

Unregistered44f7d5ec
  • Unregistered44f7d5ec
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Skulle säga nej på den frågan, då det står på webhallens hemsida där man bokar att det är fullbokat till relesen å att de inte vet riktigt när de kommer få in fler, men att de går efter bokningslistan, å tidigare i tråden står det att vissa fick som bokade i början av aug men andra som bokade mitten/slutet inte fick. Men tips är ju att faktiskt kolla/höra av sig till de man bokat hos för att få riktigt info...

Det är inte brådis men kul att veta ifall det kommer finnas på release dagen, jag skall till London i December så ifall webhallen inte får in fler så plockar jag upp en på resan.

Tack !

Postad 14 November 2013 - 14:41

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Det är inte brådis men kul att veta ifall det kommer finnas på release dagen, jag skall till London i December så ifall webhallen inte får in fler så plockar jag upp en på resan.

Tack !

kan nog bli svårt att få tag på en i London också. Speciellt i julshoppingtider.

Postad 14 November 2013 - 14:47

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Kollade snabbt igenom tråden men såg inget om detta, kommer det komma någon bundle där ps vita ingår ?

Postad 14 November 2013 - 14:50

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Kollade snabbt igenom tråden men såg inget om detta, kommer det komma någon bundle där ps vita ingår ?

Inte vid lanseringen, kommer säkert längre fram.

Postad 14 November 2013 - 14:56

Unregistered44f7d5ec
  • Unregistered44f7d5ec
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

kan nog bli svårt att få tag på en i London också. Speciellt i julshoppingtider.

Tror du verkligen att dem tar slut i London innan jul ?

Postad 14 November 2013 - 15:09

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Tror du verkligen att dem tar slut i London innan jul ?

i princip är de slut överallt till början av nästa år

men jag tror att en del butiker i london kommer ha en del exemplar för butiksförsäljning för att locka kunder så har du tur så kanske du hittar en PS4 men du får vara beredda att springa över hela London

Postad 14 November 2013 - 15:31

maxinux
  • maxinux
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Har du bokat i februari och frågat webhallen och då fått till svar att du inte får någon? Eller har du inte fått något mail med bekräftelse att du får? För webhallen skickade väl ut mail till de som INTE skulle få till release?

Jag mejlade Webhallen mitt order nummer och frågade om Jag kan hämta PS4 den 28 November vid nattöppet i Sveavägen/Stockholm och de svarade JA du kan gör det :D.

Men jag tror inte att alla fick mejlet!! Min vän bokade mitt av September och han fick inget mejl men han ringde idag till Webhallen och fick svar att han får inte hämta vid release.

Postad 14 November 2013 - 16:40

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Kommer det finnas några i butik hos Webhallen på releasedagen (Sickla för mig)? Någon som vet? Tänker på om det är värt att stå och köa ett tag på morgonen..

Postad 14 November 2013 - 19:17

CANGRI17
  • CANGRI17
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har bokat Bundle från tyska amazon och börjar bli smått orolig.
Har inte fått något Release datum alls ifrån dem.

Har en bokning på gamestop för 4000 men den går ju inte och jämföra med den jag bokade på amazon ( extra kontroll, kamera + kz shadow fall)

Vad hade ni gjort?

Postad 14 November 2013 - 19:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Observera att denna produkt inte kommer att släppas på 2013/11/29. Den exakta release datum har ännu inte bekräftats av tillverkaren men inför julen. Kunder med leveransadress i Tyskland, upp till och med 30 September 2013 har förbeställt, den produkt som erhålls på releasedatum. Alla förbeställningar gjorda efter den 30 september 2013 har beräknas levereras förrän efter jul, men inte senare än i slutet av januari 2014. Vi informerar dig om exakt leveransdag (om känt) genom e-post och i din beställning sammanfattningen.

Detta kan man tolka att om man beställt före 30 September skickas den dagen före till alla, men bor du inte i Tyskland kommer frakttiden till

Har min franska Amazonorder kvar och den ser ut såhär, skulle tro Tyska är likadan

Bifogad fil  afr.JPG   33.65K   8 Antal nerladdningar

Redigerat av Benkke, 14 November 2013 - 19:43.

Postad 14 November 2013 - 20:48

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Finns fortfarande möjlighet att boka på Simplygames och få den vid release.

http://www.simplygam...m/consoles/PS4/

Postad 14 November 2013 - 21:36

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Finns fortfarande möjlighet att boka på Simplygames och få den vid release.

http://www.simplygam...m/consoles/PS4/

Läs beskrivningen så står det att de tar bokningar för leverans mellan 29 och jul.

Postad 15 November 2013 - 14:36

Giacomito
  • Giacomito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Goda nyheter för dem som har förbokat på MM (Växjö) och fått ett bekräftelsemail från dem med bokningsnummer när ni gjorde er bokning.

Jag var och frågade idag och han som jobbade sa att han precis hade fått reda på att de skulle kunna täcka alla sina förbokningar som gjordes via hemsidan. Tydligen har dem två listor? Men de hade 72 bokningar på den listan jag fick se och han sa att de kommer få in ca 80 st.

Han sa att om inget oväntat sker så ska alla dem som förbokat (på den listan jag såg) få en på release. Vet inte varför de har två listor och varför en lista har prio över den andra. Men så ligger det till. Jag rekommenderar er som bokat där att dubbelkolla vilken listan ni står på så att ni är säkra. Men ni som bokat via hemsidan ska iallafall vara säkra.

Han sa även att BARA MEDIAMARKT får ca 1200 konsoller på 28 butiker att dela på (så 2000 konsoller för hela sverige som vi hörde förr stämmer nog inte).

Skönt att veta att man får en på release nu iaf så slipper man vara orolig. Bokade för övrigt den 16e augusti för den som undrar.

Postad 15 November 2013 - 15:22

Unregisterede300f6db
  • Unregisterede300f6db
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Mitt mejlsvar från SIBA's kundservice lär nog inte göra de som bokat därifrån så glada.

Fick ju mejl redan i augusti om att dom ej kunde leverera playstation 4 till mig på release. Antog då att jag missade första leveransen och kanske får i andra då efter release. Men skrev till dom och frågade eftersom att det fortfarande står under mina orderstatus att den ska levereras till release.

Fick detta svar:

"Då vi från början hade information om att få in produkten: PS4 till releasedagen så är det denna information som står på orderbekräftelsen. Dessvärre kommer vi inte få in produkten till releasedagen.

Vi har inget direkt kö-system utan produkter går ut allt eftersom våra kunder beställt. Jag har dock kollat i vårt ordersystem och din order ser ut att ligga på runt plats: 80. Så får vi in ett större antal så bör du få din produkt när första leverans kommit in"

SIBA kommer inte få någon PS4 till release utan deras första leverans kommer när alla andra butiker får sin andra leverans. Så ja, ingen som bokat från SIBA kommer få någon på release utan vänta till andra leveransen kommer till Sverige. Förhoppningsvis innan jul.

Känns som SIBA glömde lägga sin order i tid..... Bara ge sig ut och chansa i butiker den 29. Inte på SIBA då, för varken webbutiken eller butikerna får in några alls.

Postad 15 November 2013 - 16:52

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Goda nyheter för dem som har förbokat på MM (Växjö) och fått ett bekräftelsemail från dem med bokningsnummer när ni gjorde er bokning.

Jag var och frågade idag och han som jobbade sa att han precis hade fått reda på att de skulle kunna täcka alla sina förbokningar som gjordes via hemsidan. Tydligen har dem två listor? Men de hade 72 bokningar på den listan jag fick se och han sa att de kommer få in ca 80 st.

Han sa att om inget oväntat sker så ska alla dem som förbokat (på den listan jag såg) få en på release. Vet inte varför de har två listor och varför en lista har prio över den andra. Men så ligger det till. Jag rekommenderar er som bokat där att dubbelkolla vilken listan ni står på så att ni är säkra. Men ni som bokat via hemsidan ska iallafall vara säkra.

Var också inne på MM Växjö och pratade med Björn nu och som du säger så hade de 72 bokningar via hemsidan och de kommer få in 80 st.
Jag är bland de första så känns som man kan andas ut.
Bara att försöka få ledigt den 29:e alltså :)

Varför det finns 2 listor är enkelt, när det blev bokningsstopp på deras hemsida så gjorde de egen manuell lista
ifall de skulle få in fler konsoler än beräknat.
Som det ser ut får alltså de 8 första på den manuella listan också en den 29:e
(bland annat min lillebror så här ska liras)

Får se hur jag gör med min Ginza bokning, kanske bäst att ha den kvar ändå.

Redigerat av Kimme, 15 November 2013 - 16:53.

Postad 15 November 2013 - 17:46

GAMERZQNE
  • GAMERZQNE
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Känns som SIBA glömde lägga sin order i tid..... Bara ge sig ut och chansa i butiker den 29. Inte på SIBA då, för varken webbutiken eller butikerna får in några alls.

Siba fick säkert det som straff för att de vid fler tillfällen släpps spel för tidigt.

Postad 15 November 2013 - 17:49

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Låter ju grymt bra ang. MM Växjö. Jag var faktiskt inställd på att inte få en konsol på release eftersom jag bokade 20:e augusti men nu j*vlar! Fifa o killzone blir det förmodligen. Vilka spel ska ni skaffa dag ett?

Postad 15 November 2013 - 17:50

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Har lagt en bokning på webhallen nu och hoppas på leverans innan jul.
Releasedagen har jag gett upp, men har ni tips på bättre butik än webhallen att få vara med på leverans 2? MM kanske?

Postad 15 November 2013 - 18:46

Giacomito
  • Giacomito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
jaha då förstår jag varför de har två listor. Makes sense.

Jag ska köpa Killzone och NBA 2k14. verkar ju som NBA är ju det mest imponerande spelet grafikmässigt. Dessutom är jag ett NBA fan så det blir perfekt.

Postad 15 November 2013 - 20:27

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Har någon lyckats hitta priser på under 500kr för en Dualshock 4? Helt galet att den kostar 649kr i Sverige. :(

Postad 15 November 2013 - 21:20

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Engelska Amazon har den för £49, går väl att spara en hundring
Även Zavvi har det priset fraktfritt

Redigerat av Benkke, 15 November 2013 - 21:23.

Postad 15 November 2013 - 22:26

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Konstigt, jag har inte fått ngt sånt mail och jag beställde min i Februari.

Postad 15 November 2013 - 22:44

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Konstigt, jag har inte fått ngt sånt mail och jag beställde min i Februari.

Jag beställde min 31:a maj 2011 och fick ett sånt mail så jag antar att man ska ha varit ute rejält tidigt för att få det.

Postad 15 November 2013 - 23:00

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
2011?

Postad 15 November 2013 - 23:30

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Den dök upp på webhallen då (utan info såklart) och känner man sig själv så vet man ju att man kommer vilja ha den :P
Xbox one bokade jag 2012-10-14 (men då kallades den 720 har jag för mig)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.