Redigerat av Zoiler, 15 August 2013 - 15:11.
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 15 August 2013 - 13:55
Postad 15 August 2013 - 15:59
MEN... jag förstår inte varför så många har börjat säga att ps4 kommer att bli försenad. Vart har ni fått det ifrån? Det är xbone som blir försenad, i vissa länder.
Postad 15 August 2013 - 19:19
Postad 15 August 2013 - 20:52
Hmmm...har ju massor av lir till 360 att plöja medans man väntar; bra bilspel kommer fortfarande bara till XONE men kommer PS4 i oktober tidig november vete tusan om man kan motså den...
Konsollerna är ju ändå lika varandra, och du kommer säkert äga båda två iaf, så slå till på en ps4 när du ändå håller på. Eh... inte föratt releaseliren är så superspännande imo, men ändå :
Postad 15 August 2013 - 22:28
Jag kommer nog gnälla rövhålet av sony om dom försenar enheten. Eftersom jag beställt en
MEN... jag förstår inte varför så många har börjat säga att ps4 kommer att bli försenad. Vart har ni fått det ifrån? Det är xbone som blir försenad, i vissa länder.
därför att Xbone är försenad
det har ju varit en konstant tråd hela tiden bland pöjkarna på nätet
Xbone har ****sDRM så därför kommer Sony också ha samma sak eftersom de inte har sagt någonting om det var ju ett populärt mantra i början av juni
Postad 15 August 2013 - 22:30
Postad 15 August 2013 - 23:03
Var det?därför att Xbone är försenad
det har ju varit en konstant tråd hela tiden bland pöjkarna på nätet
Xbone har ****sDRM så därför kommer Sony också ha samma sak eftersom de inte har sagt någonting om det var ju ett populärt mantra i början av juni
Inte här inne, i alla fall, väl?
Postad 15 August 2013 - 23:27
Postad 16 August 2013 - 06:53
Har inget emot om folk lyckas plocka ut nått positivt i det hela. Däremot har jag inte sett nått exempel på där nån lyckats särskilt bra.Önskar bara att du kunde svara ordentligt för jag förstår inte varför du inte vill se att folk plockar ut positiva saker ur detta, det är fullt möjligt.
Redigerat av pacman, 16 August 2013 - 06:53.
Postad 16 August 2013 - 13:02
Edit:
DICE lite irriterade på Xbox-förseningen.
Microsoft announced yesterday that the Xbox One would be launching in November in 13 markets rather than the earlier stated 21, with most countries in Europe such as Sweden, Belgium and Denmark among others and Russia receiving it in early 2014.
Consumers of the respective countries aren’t the only ones annoyed about it. Battlefield 4 developer DICE is based in Sweden, for instance, and lead core gameplay design director Alan Kertz took to Twitter to voice his disapproval.
Alan Kertz @Demize99
I see Microsoft seems intent on making it easier and easier to pick #PS4 for Gen4 in Sweden.
Redigerat av Zoiler, 16 August 2013 - 13:17.
Postad 16 August 2013 - 13:40
3/10
Men ja, absolut inget fel med att försöka.
Postad 16 August 2013 - 14:01
Edit: Tar det via PM ist...
Redigerat av Zoiler, 16 August 2013 - 14:14.
Postad 16 August 2013 - 16:44
Sen när representerar Demize personliga twitterkonto med hans högst personliga åsikter hela DICE?DICE lite irriterade på Xbox-förseningen.
Postad 16 August 2013 - 16:47
Låter bättre än att jag säger Demize för ingen vet vem det är =P.Sen när representerar Demize personliga twitterkonto med hans högst personliga åsikter hela DICE?
Postad 16 August 2013 - 16:52
Hur kommer t.ex. Live att fungera när One finns ute. Dvs, kommer det att finnas folk att spela med i t.ex. CoD på 360, när de stora delarna av Europa sitter och spelar på sina One? Riskerar ju att bli ett halvår här, där man knappt kan spela sina favoritspel i MP.
Postad 16 August 2013 - 17:04
Postad 16 August 2013 - 17:22
Han lär ju inte vara den enda som är besviken där iofs. Tror inte någon där är glad över detta?Men för oss andra är det ju ingen fördel.
Postad 16 August 2013 - 17:39
Kommer förseningen leda till en Xbox 180 utan bundlad Kinect så blir jag glad i alla fall.Han lär ju inte vara den enda som är besviken där iofs. Tror inte någon där är glad över detta?
Postad 16 August 2013 - 19:29
enbart Tyskland är större än Belgien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Sverige och Schweiz - tillsammans.
I slutändan är den en marginell del (ett par procent av den totala marknaden om ens det) som inte får sin konsol när den var utlovad från början. För oss svenskar suger det ju men för MS spelar det "mindre" roll. Å andra sidan har MS alltid haft fokus på en marknad, USA, så var det förra generationen och det vi har sett hittills med tv, NFL och annat visar att det är där fokus ligger den här gången också. Man sålde lika många konsoler som Sony denna generation trots att Sony dominerar mer i Europa tack vare USA och jag tror att man kommer resonera så nu också. Fokusera på USA, UK på andra plats, de övriga stora länder i Europa efter det och sedan "bottenskrapet".
Postad 16 August 2013 - 20:11
Men de små länderna är ändå väldigt viktiga eftersom de tillsammans utgör en betydande del. Sen har vi ju spelförsäljningen som de gör de riktiga pengarna på.
Läste på Neogaf att någon hade läst att de bara sålt 250 000 Xbox 360 i Finland. Kan stämma. Hittade en småintressant artikel från dataspelsbranschen också. Där ser man att Sverige iaf är klart viktigast i Norden, as it should be
Postad 17 August 2013 - 09:20
Postad 17 August 2013 - 10:05
Tror att det är oerhört viktigt för dem att ha konsoller i butikerna.
Jo visst är det så, men i min värld hade det jag skrev ovan känts bättre
Postad 17 August 2013 - 10:15
Postad 17 August 2013 - 21:03
Sony brukar ju alltid släppa sina konsoler långt efter i Europa.
Då står Dice där med ett spel som inte kommer kunna säljas på flera månader.
Eller spelet kan nog säljas men det blir ju inte så många som köper det.
Sen kan man fråga sig hur många som är intresserad av spelet på Xbox One i dom länder där det inte släpps i år, ingen bra situation för varken Dice eller EA som har fler spel som släpps.
Kan dessa förseningar äventyra fler spel i framtiden, kanske man väljer att utveckla spelen enbart för PC istället ?
Den nya generationen har iaf inte börjat bekymmersfritt. Först Wii U:s dåliga försäljning och nu kanske nästa generation inte ens kommer hit i år.
Postad 17 August 2013 - 21:42
Så jag skulle inte skratta allt för mycket åt MS innan man vet säkert hur Sonys strategier ser ut.
Postad 17 August 2013 - 22:30
then again, vem skrattar åt ms? inte jag iaf. kolla hur mycket support ms fått från mitt håll sen dom tog bort allt idiotiskt med deras xbone. att dom släpper ett par månader senare i små delar av europa har jag förståelde för. dom satsar på dom marknader som ger mest pengar. dessutom så får man ju ett goodwillspel för att ens förbokning inte kommer in. jag tycker inte att man kan skylla en sån här försening på ms. det är nog inte enbart dom som ligger bakom att konsoltillverkningen har haltat.
Postad 17 August 2013 - 22:57
PS4 är fortfarande billigare, du kan köpa PS4 + 1 spel för samma pris som Xbox One kostar utan spel.
Blir ju svindyrt om man ska köpa Xbox One och några spel på releasen, man kan inte försvara det, dessutom är ju konsolen sämre på pappret.
Som sagt så vet man ju inte när nästa generation kommer, jag har iaf väntat alldeles för länge redan och väljer nog PS4 först denna gången på grund av pris och tillgänglighet. Jag tror personligen Sony kommer köra en WW release, dom har ju inga planer på att röststyra konsolen som gör att MS har förseningar just nu.
MS har inga riktiga AAA spel längre heller känns det som, Halo känns nästan som ett dött varumärke efter Halo 4, Halo 4 som jag anser blev en stor flopp jämfört med dom tidigare spelen, var ju knappt någon som spelade det. Däremot kan det mycket väl bli pånyttfött med Xbox One och jag väntar nog till den dag just Halo kommer ut, precis som jag väntar på ett nytt Zelda till Wii, ett riktigt Zelda.
Postad 17 August 2013 - 23:51
Men man vet inte heller vad det där goodwill spelet innebär, kan lika gärna vara ett arcade spel, skulle inte förvåna mig om det blir Killer Instinct med typ alla karaktärer eller något.
PS4 är fortfarande billigare, du kan köpa PS4 + 1 spel för samma pris som Xbox One kostar utan spel.
Blir ju svindyrt om man ska köpa Xbox One och några spel på releasen, man kan inte försvara det, dessutom är ju konsolen sämre på pappret.
Som sagt så vet man ju inte när nästa generation kommer, jag har iaf väntat alldeles för länge redan och väljer nog PS4 först denna gången på grund av pris och tillgänglighet. Jag tror personligen Sony kommer köra en WW release, dom har ju inga planer på att röststyra konsolen som gör att MS har förseningar just nu.
MS har inga riktiga AAA spel längre heller känns det som, Halo känns nästan som ett dött varumärke efter Halo 4, Halo 4 som jag anser blev en stor flopp jämfört med dom tidigare spelen, var ju knappt någon som spelade det. Däremot kan det mycket väl bli pånyttfött med Xbox One och jag väntar nog till den dag just Halo kommer ut, precis som jag väntar på ett nytt Zelda till Wii, ett riktigt Zelda.
Ge dom the benefit of a doubt. Ms har fixat struligheter med konsumenter bra tidigare. Rrod förlängde man ju garantin och fick betala runt en miljard dollar för det. Ett spel gratis kan därför inte vara några problem tror jag
Ja, alltså... xbone har två saker som talar för den imo. Eller, ett par till. Halo kommer. Fable kommer förhoppningsvis. Den är estetiskt tilltalande. Sen så är den tydligen knäpptyst. Vi vet inte hur ps4 låter, men jag oroar mig lite. Något måste ju faktiskt ps4 vara sämre på, och jag tror att det kan vara fläktljudet
Jag har också valt ps4. Detta pga ms schabbel med kvaliteten på 360 innan. Sen mensade jag ur 2000 gånger när vi diskuterade alla bajsiga saker som nu ms tagit bort från xbone. Så för mig var valet enkelt. Men jag känner ändå att xbone har en lite bättre releaseexklusivitet i form av titanfall. Men mwn, sen jag sålde mi tornade 360 så har xbox varit avlägset. En enhet som låter som en hårtork var droppen för mig den generationen.
Har bara lirat halo 1-3 och det var ettan som återupplivade fps för mig. Halo var vansinnigt otroligt bra på sin tid och därför hoppas jag att xbone-halo kan vara lika bra som ex halo 2. Det var fett gottmos
Ja, men i övrigt... jag är absolut på sonys sida. Ps+ ger mycket mer för pengarna, den är mer kraftfull, den har inte haft efterblivna regler som sen har behövt raderas och det är en mer spelorienterad maskin. För mig ska konsoller ha spelen i första hand. Inte som xbone som har ett finger i varje kakburk ^^
Postad 17 August 2013 - 23:57
Dött i dina ögon menar du, det sålde skitbra och de har en TV-serie på gång så Halo har aldrig mått bättre.MS har inga riktiga AAA spel längre heller känns det som, Halo känns nästan som ett dött varumärke efter Halo 4, Halo 4 som jag anser blev en stor flopp jämfört med dom tidigare spelen, var ju knappt någon som spelade det.
I och med att MS storsatsar på firstpartystudios den här gången så vet vi redan att de kommer att få fler AAA-spel än de haft förut. Vi vet bara inte om dem ännu. Dvs, Titanfall, Quantum Break, Sunset Overdrive etc.. vi vet inte hur bra de kommer att bli. Men de kommer att komplettera de serier de haft sedan tidigare.. Halo, Fable, Forza, Gears.. så Xbox One kommer att bli ett klart bättre alternativ för exklusiva spel än 360.
Redigerat av Zoiler, 17 August 2013 - 23:57.
Postad 18 August 2013 - 07:19
meddelade sony när dom släppte ps1, ps2 eller ps3 att enheten skulle komma ut samtidigt i europa som "övriga världen" (ja, vi får nog sätta rätt stora """-tecken runt övriga världen med tanke på att majoriteten fortfarande fick enheterna senare än europa)? om dom gjorde det och sen försenade enheterna med 5 månader så köper jag det.
När det gäller PS3 så var november release det som gällde först. Gjorde iaf mig oerhört irriterad och jag gick och köpte mig en 360 med Gears of War vilket jag faktiskt inte ångrat en sekund.
Men Sony har säkert lärt sig och förhoppningsvis har MS lärt sig att inte bygga konsoler som går sönder på löpande band.
Postad 18 August 2013 - 07:33
Postad 18 August 2013 - 09:10
Halo 4 är den bäst säljande titeln från Microsoft någonsin: http://news.xbox.com...lo-4-top-sellerMS har inga riktiga AAA spel längre heller känns det som, Halo känns nästan som ett dött varumärke efter Halo 4, Halo 4 som jag anser blev en stor flopp jämfört med dom tidigare spelen, var ju knappt någon som spelade det. Däremot kan det mycket väl bli pånyttfött med Xbox One och jag väntar nog till den dag just Halo kommer ut, precis som jag väntar på ett nytt Zelda till Wii, ett riktigt Zelda.
Som Zoiler är inne på har MS erkännt att de varit dåliga på egna IP och satsar stort på det inför Xbox One. Plus att de har lyckats koppla spel som Dead Rising 3 som ett exklusivt spel.
Postad 18 August 2013 - 09:27
Ska bli fin tisdagkväll med gamescom och få veta förhoppningsvis dom sista detaljerna och releasedatumen
Postad 18 August 2013 - 09:35
Hur långt innan release meddelades förseningen?När det gäller PS3 så var november release det som gällde först. Gjorde iaf mig oerhört irriterad och jag gick och köpte mig en 360 med Gears of War vilket jag faktiskt inte ångrat en sekund.
Men Sony har säkert lärt sig och förhoppningsvis har MS lärt sig att inte bygga konsoler som går sönder på löpande band.
Ms har GARANTERAT gjort sin läxa nu. Dom kastar inte bort en miljard dollar igen. Jag tror att xbone kommer ha minst lika bra hållbarhet som den hållbaraste enheten på marknaden idag. Det var någon som skrev att enheten är gjord för att kunna stå på i 10 år konstant
Jag kommer nog bli vansinnigt förbaskad om sony säger annat än 2013 på gamescom om två dagar. Xbone har jag försvarat för att dom måste fokusera på stora marknader, men det är bara bullshit för att jag inte beställt en. Kommer vara uppe på taket och bajsa på fotgängare om ps4 skulle bli försenad. Vilket jag absolut absolut inte tror
Postad 18 August 2013 - 09:45
Jag kommer nog bli vansinnigt förbaskad om sony säger annat än 2013 på gamescom om två dagar. Xbone har jag försvarat för att dom måste fokusera på stora marknader, men det är bara bullshit för att jag inte beställt en. Kommer vara uppe på taket och bajsa på fotgängare om ps4 skulle bli försenad. Vilket jag absolut absolut inte tror
Hehe, hoppas för din omgivnings bästa att det inte blir så då
Har ens Sony satt ett datum än btw? Gissar själv på att konsolen lär dyka upp runt planerat och att den släpps worldwide. Problemet är väl bara hur många konsoler Sverige får osv och hur många som blir besvikna. Man har nog varit smart om man förbokat väldigt tidigt iaf.
Postad 18 August 2013 - 09:55
Xbone släpps 2014 i dessa länder. Det innebär att om vi skeppar före till xbones releaseländer före xbone släpps där så kan vi sno marknadsandelar och skicka andra skeppningen konsoller till lågprioriterade länder. En månad senare.
Som företagsekonom hade det varit ett bättre beslut tror jag, om enheterna sinar. Vilket dom nog gör. Goodwill hos publiken är dock väldigt svår att mäta i pengar. Så om två dagar får vi svaret. Jag skiter fö 4-5 gånger om dagen, så j*vlar jag jag ska dumpa på min omgivning om sony skiter i det blå skåpet
Postad 18 August 2013 - 10:21
Ja, alltså nu när de meddelat att man inte behöver Kinect så skulle man ju alltid kunna hoppas.Hade MS släppt en version av Xbone UTAN Kinect för dryga 100$ mindre så hade man kanske funderat på en.
För övrigt måste jag säga att det ska bli intressant att följa release från sidan. Måste ändå säga att jag ser positivt på att MS har backat från det mesta av idiotin de kokade ihop, även om det inte påverkat mitt förtroende för dem i rätt riktning. Men måste nog ändå säga att nu är det upp till spelen att avgöra det hela för mig, om och i så fall vilken konsol jag ska ha. Vet att jag röstat för PS4 i omröstningen här efter E3, men just nu känner jag att det kan bli vadsomhelst, det är upp till exklusiva titlar eller att kompisar "tvingar" in mig i multiplayer på den ena eller andra för att övertyga mig om ett köp. Själv kör jag pc i grunden och en ny är planerad till hösten/vintern, så jag kommer ändå inte skaffa ny konsol förrän tidigast hösten 2014 är mitt tips.
Redigerat av jayreso, 18 August 2013 - 10:23.
Postad 18 August 2013 - 16:10
Kommer nog även att ha betydelse för framtida xone och ps4 skulle jag tro. Alltså för butiker som i detta fallet webhallen nu, eller så får de väl bryta upp förpackningarna och byta ut strömkablarna.
Postad 18 August 2013 - 18:08
Postad 18 August 2013 - 19:08
Åfan... hurdana stickproppskontakter har tyskland? Många xbones är ju beställda därifrån.
samma som sverige
Postad 18 August 2013 - 19:46
Var någon som postade den här länken i en annan tråd:Bara hoppas på att inte nordisk film hittar på nå skit att vi ska vänta till 2014...
Ska bli fin tisdagkväll med gamescom och få veta förhoppningsvis dom sista detaljerna och releasedatumen
http://www.gamereact...on 4 herhjemme/
Postad 18 August 2013 - 21:22
Var någon som postade den här länken i en annan tråd:
http://www.gamereact...on+4+herhjemme/
Lugnande text tackar vi för nu får vi allt spola fram tiden lite tisdag lär de smälla på bra
Postad 18 August 2013 - 21:24
Postad 19 August 2013 - 22:22
Postad 19 August 2013 - 23:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?