Kanske är det detta som deras patent handlade om, att kunna installera ett spel som gör att skivan inte går att ge bort så länge man fortfarande har sitt spel installerat.Utan onlinekoll för ps4 så kan ju detta bli lite knepigt (eller jävligt bra beroende på vem man frågar:-))
Skulle iofs inte vara så dumt om man kan låna spel och installera dessa (men knappast troligt).
Ngn slags RFID lösning tror jag inte på då det medför andra problem.
Postad 11 June 2013 - 22:20
Postad 11 June 2013 - 22:32
Vad tyckte ni om NBA2K14 då =P?
http://www.youtube.com/watch?v=ADfjrh12L38
Snyggt i grunden men det är ju nightmare inducing när han skriker och ser inte helt naturligt ut i övrigt heller, framförallt munnen/tänderna då, allt annat ser bra ut.
Men prealpha och launchspel så det ser nog fint ut om 5 år.
Jo, men spelet är nog inte gjort med ansiktsanimationer i första hand heller
Postad 11 June 2013 - 22:34
Jag ser fram emot den dag då folk kan le och visa känslor i sportspel som FIFA utan att det ser ut som de tänker våldta någon
Postad 11 June 2013 - 22:37
http://youtu.be/3ByxPD1GFyk
Han säger det jag tänker. Förhandsboka inte xbox, vänta. De kan fortfarande ändra sig.
jag vill rekommendera den här token som tidigare var så galen på error 37. han tar upp nextgen på ett väldigt bra sätt. han rekommenderar, som fredag skriver, att man bör VÄNTA med att köpa en xbone. om få konsoller säljer så kommer ms att tvingas att ta bort deras drm-skit.
han säger, och jag håller med, att drm tyvärr blivit ett säljargument, och att vara som alla andra konsoller genom tiderna verkar idag kunna vara ett så starkt säljargument så att det kan vinna konsolstriden.
vidare så pratar han om att det är synd att man inte längre kan spela online gratis med ps, men att ps+ är så otroligt mycket bättre än xbox gold så att dom nästan inte går att jämföra. den här månaden fick tydligen amerikanarna smått otroliga 15 (!) spel till ps3 (troligtvis även vita). gratis så länge man har ps+. fram tills nu har ms snålat, dom har krävt pengar för att spela online och inte gett ett enda spel. nu kryper man till korset och öppnar upp för att låta spelare få gratis spel när dom betalar för xbox gold, något som kommer lite sent (imo).
som sagt, karln har en hel del viktiga saker att säga. kolla länken. och har ni huggit fast i sten att ni verkligen måste ha en xbone, vänta om ni kan. drm får inte få fotfäste i konsolvärlden också. det är det som gjort konsoller så bekväma. ett spel. sätta in i konsollen. spela!
Postad 11 June 2013 - 22:52
Jag sticker ut hakan och säger att inom en generation eller två kommer alla konsoler vara DRM. Online, nedladdningsbara titlar och ingen secon hand.jag vill rekommendera den här token som tidigare var så galen på error 37. han tar upp nextgen på ett väldigt bra sätt. han rekommenderar, som fredag skriver, att man bör VÄNTA med att köpa en xbone. om få konsoller säljer så kommer ms att tvingas att ta bort deras drm-skit.
han säger, och jag håller med, att drm tyvärr blivit ett säljargument, och att vara som alla andra konsoller genom tiderna verkar idag kunna vara ett så starkt säljargument så att det kan vinna konsolstriden.
vidare så pratar han om att det är synd att man inte längre kan spela online gratis med ps, men att ps+ är så otroligt mycket bättre än xbox gold så att dom nästan inte går att jämföra. den här månaden fick tydligen amerikanarna smått otroliga 15 (!) spel till ps3 (troligtvis även vita). gratis så länge man har ps+. fram tills nu har ms snålat, dom har krävt pengar för att spela online och inte gett ett enda spel. nu kryper man till korset och öppnar upp för att låta spelare få gratis spel när dom betalar för xbox gold, något som kommer lite sent (imo).
som sagt, karln har en hel del viktiga saker att säga. kolla länken. och har ni huggit fast i sten att ni verkligen måste ha en xbone, vänta om ni kan. drm får inte få fotfäste i konsolvärlden också. det är det som gjort konsoller så bekväma. ett spel. sätta in i konsollen. spela!
PS+ är bättre än Xbox Live det tycker jag också. Men Microsoft har krävt pengar för online från dag ett i princip (Xbox Live kom 2002) och det har tjänat bra med pengar på det. Men samtidigt varit en väldigt stabil och bra tjänst. Det finns 45 miljoner användare på Xbox Live idag och det är en kassako utan dess like. PS+ är Sonys försök att tjäna lika mycket pengar och då måste man erbjuda något mer, så enkelt är det. Sedan är skillnaden om jag förstått det rätt att Microsoft ger dig spel, oavsett om du betalar för Live i framtiden eller inte. Du laddar ner spelet och det är ditt. Sedan vet vi inte vad som händer när Xbox One lanseras, kommer MS att erbjuda spel då? Jag tror inte det, det är engångsgrej för att blidka fansen här och nu fram till november. Och som sagt var, 45 miljoner betalande användare, Microsoft tjänar bra med pengar på Xbox Live och har ärligt talat inget incitament just nu att ändra på det. Om ett år eller två kan det vara annorlunda men just nu har jag svårt att se att Xbox Live skulle ändras radikalt.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 11 June 2013 - 22:53.
Postad 12 June 2013 - 06:32
Postad 12 June 2013 - 08:00
Jag sticker ut hakan och säger att inom en generation eller två kommer alla konsoler vara DRM. Online, nedladdningsbara titlar och ingen secon hand.
Givetvis. Redan nästa generation kommer boxarna inte ha optisk läsare så alla spel kommer vara download med DRM.
Dock, Microsoft gjorde en missbedömning med att anta att marknaden var redo för en sådan förändring redan den här generationen.
Postad 12 June 2013 - 08:20
Enda anledningen att folk accepterar STEAM på PC är för att det ofta är mycket billigt att skaffa spel där.
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 June 2013 - 08:22.
Postad 12 June 2013 - 08:22
Samtidigt vet vi ju inte än om marknaden är redo eller ej. Det kan ju trots allt vara en "vocal minority" som skriker sig hes nu. :-)Givetvis. Redan nästa generation kommer boxarna inte ha optisk läsare så alla spel kommer vara download med DRM.
Dock, Microsoft gjorde en missbedömning med att anta att marknaden var redo för en sådan förändring redan den här generationen.
Men annars tycker jag nästan att MS borde ha väntat sig att många skiljer på digital nerladdning och spel på skiva och förväntar sig en större frihet på skiva. Men kanske trodde de inte att gamingmedia skulle gå i taket på det vis de gjort?
Postad 12 June 2013 - 08:27
Ingen vettig människa gillar DRM.
Handlar inte om huruvida det gillas eller inte. Handlar om det accepteras eller inte.
Och populäriteten på DVD skivor, BluRays, Netflix, Spotify, Steam, Xbox Live, PSN+, Photoshop, Windows, iTunes och alla andra ställen visar på att det kan visst accepteras så länge det inte är för mycket i vägen för vanligt användande.
Postad 12 June 2013 - 09:24
Postad 12 June 2013 - 09:24
PS4 har snabbare GPU än 7790.
Ja hela 0.05 Tflops.
Anledningen till att jag tog 7790 som riktmärke är att den har en ny, och till synes mer effektiv, ASIC design. Förutsätter att den lika nya PS4 APU:n har liknande effektivitet. Givetvis drar PS4 APU mer men att hela paketet (vet iofs inte vad en fullt snurrande BD-lirare och HDD kan tänkas dra) skulle komma upp i 200W tycker jag låter lite mycket. Även om det garanterat är mer än 100W. 120-180W mao?
Postad 12 June 2013 - 09:26
PS4: 90 miljoner sålda
Xbox Uno 50 miljoner sålda (baserat på kravet på online only och antal som har xbox gold idag)
[/size]
Ja hela 0.05 Tflops.(ja jag vet, PS4 APU:n har mer oompfs på andra sätt, fler ROPs, bredare minnesbuss och fler ACE enheter, jada, jada)
Anledningen till att jag tog 7790 som riktmärke är att den har en ny, och till synes mer effektiv, ASIC design. Förutsätter att den lika nya PS4 APU:n har liknande effektivitet. Givetvis drar PS4 APU mer men att hela paketet (vet iofs inte vad en fullt snurrande BD-lirare och HDD kan tänkas dra) skulle komma upp i 200W tycker jag låter lite mycket. Även om det garanterat är mer än 100W. 120-180W mao?
0.6 är det väl, och upp till 1 om ryktena om att de tvingats klocka ner pga hårdvaruproblem (yield problems) stämmer
När man ser dem sådär så är de betydligt snyggare än förra generationen.
xbox uno är inte ful, bara otymplig
den kommer se bra ut i rätt miljö
Redigerat av Christopher_A, 12 June 2013 - 09:27.
Postad 12 June 2013 - 09:26
Det är istället upp till utgivaren och sätta eventuella skydd. Sony kommer mao inte bygga in något själva.
Xbone har ju däremot många restriktioner implementerade av MS själva.
Postad 12 June 2013 - 09:35
Det tror inte jag. Ingen vettig människa gillar DRM. Musiken har tex blivit av med DRM. Enda gången då DRM är acceptabelt är när det gäller uthyrning.
Enda anledningen att folk accepterar STEAM på PC är för att det ofta är mycket billigt att skaffa spel där.
Först ska man väl belägga vad DRM står för.
I praktiken är alla tjänster som Spotify/Viaplay/Netflix och dylikt också DRM tjänster.
Jag ser inte DRM som problemet utan det kommer ner till hur det paketeras och presenteras. Där är såklart pris en faktor som du själv säger.
Så när du säger att musik blivit av med DRM så skulle jag nog våga påstå att den bara byt paketering än blivit av med det.
Postad 12 June 2013 - 09:35
Han är en riktig säljare den där Don
Redigerat av McAn_, 12 June 2013 - 09:36.
Postad 12 June 2013 - 09:37
Angående DRM - Sony har inte själva byggt in några restriktioner i konsolen.
Det är istället upp till utgivaren och sätta eventuella skydd. Sony kommer mao inte bygga in något själva.
Xbone har ju däremot många restriktioner implementerade av MS själva.
Tror du tar upp det Jack Tretton sa igår, det har förtydligats att han då menade Online-pass som används på current-gen maskiner.
Postad 12 June 2013 - 09:40
PS4 är liten.
Den är istället 4 centimeter djupare än Xbox One vilket inte syns på bilden.
Postad 12 June 2013 - 09:49
PS4 är liten.
ps3:an på bilden är det 60 gb verionsen? Den första stora?
Postad 12 June 2013 - 09:52
ps3:an på bilden är det 60 gb verionsen? Den första stora?
Yes the är släpp modeller alla 4.
Man kan helt enkelt inget annat än imponeras av PS4.
PS3 kunde man ha diverse synpunkter på vad gäller storlek, design, pris osv men PS4 prickar det mesta rätt. Ok jag är kanske inte helt såld på den böjda fronten men det är ju en högst personlig detalj och utöver det är den ändå stilren.
Dessutom INBYGGD nätdel i denna lilla box.
Nu återstår bara hur mycket/hur lite den låter
Postad 12 June 2013 - 09:55
Diskussionen rörde 7790, inte XOne GPU. Hur du nu lyckades missa det.0.6 är det väl, och upp till 1 om ryktena om att de tvingats klocka ner pga hårdvaruproblem (yield problems) stämmer
Cool, PS4 i 3D:
http://sketchfab.com...4GBDOMBNGYc39qM
Postad 12 June 2013 - 09:59
Först ska man väl belägga vad DRM står för.
I praktiken är alla tjänster som Spotify/Viaplay/Netflix och dylikt också DRM tjänster.
Jag ser inte DRM som problemet utan det kommer ner till hur det paketeras och presenteras. Där är såklart pris en faktor som du själv säger.
Så när du säger att musik blivit av med DRM så skulle jag nog våga påstå att den bara byt paketering än blivit av med det.
Nja, det går väl att köpa både musik och böcker digitalt som är vattenmärkta men inte i övrigt begränsade. Spotify, Netflix, etc bör betraktas som hyrtjänster, där även till exempel PS+ faller in. Hyrtjänster och DRM tror jag få har problem med, men det man går i taket över nu är DRM när man köper. Och konsolerna har ju varit relativt skyddade från det fram tills nu.
Postad 12 June 2013 - 10:01
Postad 12 June 2013 - 10:06
För fan!? Varför i **** har dom gjort ps4 så liten? Det gör ju att värmeutvecklingen blir värre! Ett stort minus, den kanske låter som en jäkla 360
Postad 12 June 2013 - 10:06
För fan!? Varför i **** har dom gjort ps4 så liten? Det gör ju att värmeutvecklingen blir värre! Ett stort minus, den kanske låter som en jäkla 360
Eller som en ps3 slim :-)
Postad 12 June 2013 - 10:08
Nja, det går väl att köpa både musik och böcker digitalt som är vattenmärkta men inte i övrigt begränsade. Spotify, Netflix, etc bör betraktas som hyrtjänster, där även till exempel PS+ faller in. Hyrtjänster och DRM tror jag få har problem med, men det man går i taket över nu är DRM när man köper. Och konsolerna har ju varit relativt skyddade från det fram tills nu.
DRM = Digital Right Managment
Netflix streaming är inte hyra för mig - det är ett abonnemang. Hyra är 1 produkt under 1 specifik period sen återlämnas. PSN+/Netflix kostar oavsett om du inte skulle använda det under 1 månadstid.
Så vid iTunes uthyrning så är där DRM då du är strikt begränsad till hur Apple vill att du ska bruka den. Kör du Netflix så är där också DRM då det är begränsat till hur Netflix vill att du ska kunna streama den.
DRM på konsol nytt? Så om du köper något på PSN / Xbox Live så är de helt fria från DRM? - svar nej.
DRM på nerladdat material har funnits sen 360/PS3 släpptes.
DRM på skiva, det är dock nytt - undantaget Onlinepass.
Redigerat av PalmiNio, 12 June 2013 - 10:09.
Postad 12 June 2013 - 10:12
Postad 12 June 2013 - 10:21
DRM = Digital Right Managment
Netflix streaming är inte hyra för mig - det är ett abonnemang. Hyra är 1 produkt under 1 specifik period sen återlämnas. PSN+/Netflix kostar oavsett om du inte skulle använda det under 1 månadstid.
Så vid iTunes uthyrning så är där DRM då du är strikt begränsad till hur Apple vill att du ska bruka den. Kör du Netflix så är där också DRM då det är begränsat till hur Netflix vill att du ska kunna streama den.
DRM på konsol nytt? Så om du köper något på PSN / Xbox Live så är de helt fria från DRM? - svar nej.
DRM på nerladdat material har funnits sen 360/PS3 släpptes.
DRM på skiva, det är dock nytt - undantaget Onlinepass.
Jag skrev "relativt" av en anledning. :-) När det gäller Livetitlar så är de ju förvisso begränsade till att funka offline enbart på på sin primära konsol, men på den konsolen funkar de åtminstone offline.
Hyrtjänster, abonnemang, inte så stor skillnad tycker jag. Men visst, jag kan ändra mig. Tror inte så många har problem med DRM för abonnemangstjänster. Men det skiljer sig från att köpa. Och så länge de presenterar sina produkter som köp och inte hyra/abonnemang så har de ett potentiellt problem.
Postad 12 June 2013 - 10:34
Såg den här någonstans på forumet och tycker att det är värt att ta upp. Om och om igen. Fron ms xbox exekutive: "stick to 360" om man inte har internet hemma konstant.
Hur fan länkar man in videos i trådar? Försökt med både youtube och media nu
U känner säkert till det mycket bättre än mig, men jag vet hur illa min pc kan låta samt hur högt 360 lät när den kom utSkulle oroa mig mer för ljudet från 6-spins driven än för fläktljud.
Redigerat av Zartok, 12 June 2013 - 10:33.
Postad 12 June 2013 - 10:36
Vari ligger värdet i att, om och om igen, ta upp något så uppenbart?
Redigerat av pacman, 12 June 2013 - 10:42.
Postad 12 June 2013 - 10:36
http://m.youtube.com/watch?v=jzmVcasl3ZU
Såg den här någonstans på forumet och tycker att det är värt att ta upp. Om och om igen. Fron ms xbox exekutive: "stick to 360" om man inte har internet hemma konstant.
Hur fan länkar man in videos i trådar? Försökt med både youtube och media nu
Korkade frågor får korkade svar.
- Hej vi har gjort en produkt som kräver Internet
- Men hur ska jag som ej har Internet göra?
- Nehe då får du nog hålla dig till våra andra produkter som ej kräver Internet
Som att fråga:
- Hej vi har släppt en ny bil
- Men hur ska jag göra som inte har körkort?
- Håll dig till en cykel
Jag menar om du vet om att där finns ett krav som du inte kan uppfylla varför då fråga? varför då köpa?
Redigerat av PalmiNio, 12 June 2013 - 10:36.
Postad 12 June 2013 - 10:43
- Hej vi har släppt en ny bil som kräver en speciell bensin som bara går att köpa på OK
- Men hur ska jag göra om det inte finns en OK-mack i närheten?
- Håll dig till en cykel
som sagt det finns utmärkta alternativ till Xbox One
PS4 är ett
Urlöjligt, andelen potentiella XO kunder som saknar internetuppkoppling är typ 0.001%.
Vari ligger värdet i att, om och om igen, ta upp något så uppenbart?
ja det är ju självklart att de som inte har bra internet inte är en potentiell uno-kund.
Xbox Uno kommer inte sälja mer än 50 miljoner i nästa generation pga detta
Postad 12 June 2013 - 10:49
Som att fråga:
- Hej vi har släppt en ny bil som kräver en speciell bensin som bara går att köpa på OK
- Håll dig till en cykel
Ingen bra liknelse (din liknelse hade kunnat vara valid om det gällt endast Verizon tex) men vi kan fortsätta på bilar.
- Hej vi har släppt en ny bil som kräver vägar för att användas.
- Men vi har inga vägar vi bor i skogen hur ska jag göra då?
- Gå! (i dubbel bemärkelse)
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 June 2013 - 10:50.
Postad 12 June 2013 - 10:49
Som att fråga:
- Håll dig till en cykel
Det är INTERNET vi pratar om, inte en speciell typ av internet som bara finns på Färöarna. Tycker Microsoft att upplevelsen med massa automatiska saker kräver att Internet finns så är det väl upp till dem.
Den går som sagt att använda utan Internt men blir inte lika rolig såklart. På samma vis går en AppleTV att använda utan Internet men den är ganska tråkig då.
Så ja, så länge du vet det i förhand är ju frågan otroligt korkad.
Redigerat av PalmiNio, 12 June 2013 - 10:50.
Postad 12 June 2013 - 10:57
Postad 12 June 2013 - 11:03
Postad 12 June 2013 - 11:16
Tror dom som vill se xbox dö skulle inse hur dåligt det vore när det väl inträffade. Men men, folk tänker inte alltid hela vägen.Det är lite intressant att ena gången så är det jättebra med konkurrens och andra gången vill man inte ha konkurrens (wiiu ej medräknad).
Postad 12 June 2013 - 11:28
Volvo släpper ny bil, nu med internetuppkoppling. Det är jättebra säger Volvo, för nu kan vi uppdatera mjukvaran i bilen på telefon. Vi kan också göra så att du och upp till 10 andra personer kan köra din bil, då det sitter en kamera som känner av ansiktet på föraren. Visserligen kommer vi att kräva en aktiveringsavgift på 10% av priset om du säljer bilen vidare för att kunna omprogrammera nya ansikten, men tänk så bra det är att ingen obehörig kan köra din bil. Dörrarna öppnar du med ditt fingeravtryck. Även dina 10 vänner kan öppna dörrarna! Bilen kommer att behöva koppla upp sig varje dygn för att se att det är någon som har behörighet att köra bilen.
Redigerat av jayreso, 12 June 2013 - 11:30.
Postad 12 June 2013 - 11:31
Har en annan liknelse.
Volvo släpper ny bil, nu med internetuppkoppling. Det är jättebra säger Volvo, för nu kan vi uppdatera mjukvaran i bilen på telefon. Vi kan också göra så att du och upp till 10 andra personer kan köra din bil, då det sitter en kamera som känner av ansiktet på föraren. Visserligen kommer vi att kräva en aktiveringsavgift på 10% av priset om du säljer bilen vidare för att kunna omprogrammera nya ansikten, men tänk så bra det är att ingen obehörig kan köra din bil. Dörrarna öppnar du med ditt fingeravtryck. Även dina 10 vänner kan öppna dörrarna! Bilen kommer att behöva koppla upp sig varje dygn för att se att det är någon som har behörighet att köra bilen.
I din liknelse så kan man alltså inte sälja sin XONE utan att betala? Snygg liknelse
Postad 12 June 2013 - 11:33
Har en annan liknelse.
Så länge du vet om det så vad är problemet?
Finns många positiva aspekter i det scenariot. Samtidigt hade väl många varit frågande om personlig integritet där med.
Postad 12 June 2013 - 11:40
I din liknelse så kan man alltså inte sälja sin XONE utan att betala? Snygg liknelse
Gjorde en paket-liknelsrn med både konsol och spel inkluderade. Kan ändå se det som att konsolen är rätt meningslös utan spelen. :-)
Redigerat av jayreso, 12 June 2013 - 11:40.
Postad 12 June 2013 - 11:45
(min egen situation): jag vill åka till sommarstugan. den ligger i norrland. där finns inga asfaltsvägar. det finns heller inget nog stabilt mobilt bredband, ibland fungerar det, oftast absolut inte. och fungerar det så måste man upp på andra våningen i huset och stå vid fönstret. detta trots att huset står på en stoooor kulle som höjer sig 50 meter och är därmed mycket högre än masten som finns i området.
det finns många med stugor. där finns inget internet, absolut inte fast.
så, där går många med stugor bort om man vill ha med sig sin enhet.
semesterfirare som campar med husvagn eller hyr stugor? samma problem.
det är en stor stor nackdel om man kommer ha sin konsol någon annanstans än hemma där man har bredband. man ska inte ens tänka att man behöver mobilt bredband för en konsol, det är löjligt!
sverige är dessutom världens näst bäst uppkopplade land. här är fast internet inget problem. åk till den stora marknaden, usa. många har svårt med ekonomin. man kanske prioriterar en xbone, men samtidigt så upplever man att man inte har nog nytta av en internetuppkoppling. många har sporadisk uppkoppling. många har instabilt internet som inte bara är nere två timmar när något arbete genomförs.
dessa fall lär passa in till mer än (räknat 80 miljoner xbox 360-användare, har ingen aning om hur många som faktiskt har det) 800 individer. jag skulle tro att det kan handla om 100.000-tals människor.
xbox-användaren ska ha internet. har man inte det så köp inte konsolen. det är löjligt. ms har öppnat för att man ska kunna ha konsolen utan uppkoppling längre stunder, hade man kunnat göra ett weekpass så att man kan vara utan i en vecka eller två så skulle nog många klara av kraven betydligt bättre.
hur mycket räknar företagen förresten med att man torskar pga piratmarknaden?
Postad 12 June 2013 - 11:57
nejdu, jag tror att andelen som saknar internet och är potentiella köpare av xbone är betydligt större än så.
(min egen situation): jag vill åka till sommarstugan. den ligger i norrland. där finns inga asfaltsvägar. det finns heller inget nog stabilt mobilt bredband, ibland fungerar det, oftast absolut inte. och fungerar det så måste man upp på andra våningen i huset och stå vid fönstret. detta trots att huset står på en stoooor kulle som höjer sig 50 meter och är därmed mycket högre än masten som finns i området.
det finns många med stugor. där finns inget internet, absolut inte fast.
så, där går många med stugor bort om man vill ha med sig sin enhet.
semesterfirare som campar med husvagn eller hyr stugor? samma problem.
det är en stor stor nackdel om man kommer ha sin konsol någon annanstans än hemma där man har bredband. man ska inte ens tänka att man behöver mobilt bredband för en konsol, det är löjligt!
sverige är dessutom världens näst bäst uppkopplade land. här är fast internet inget problem. åk till den stora marknaden, usa. många har svårt med ekonomin. man kanske prioriterar en xbone, men samtidigt så upplever man att man inte har nog nytta av en internetuppkoppling. många har sporadisk uppkoppling. många har instabilt internet som inte bara är nere två timmar när något arbete genomförs.
dessa fall lär passa in till mer än (räknat 80 miljoner xbox 360-användare, har ingen aning om hur många som faktiskt har det) 800 individer. jag skulle tro att det kan handla om 100.000-tals människor.
xbox-användaren ska ha internet. har man inte det så köp inte konsolen. det är löjligt. ms har öppnat för att man ska kunna ha konsolen utan uppkoppling längre stunder, hade man kunnat göra ett weekpass så att man kan vara utan i en vecka eller två så skulle nog många klara av kraven betydligt bättre.
hur mycket räknar företagen förresten med att man torskar pga piratmarknaden?
1. Angående sommarstuga. Ja där finns döda spots runt om i världen, få bor på dem permanent dock. Ja där finns döda spots runt om i världen där folk har sekundära hem. De som bor där kommer inte kunna använda Xbox One men de har ju problem med hela det uppkopplade samhället i övrigt så jag lider nog mer med dem att de saknar Internet än att de just inte kan spela Xbox One
Vad gäller sommarstugor. Ja om någon tycker det är jätteviktigt att ta med konsolen till sommarstugan känner att de aldrig har uppkoppling där så är det ett problem. Då troligtvis få så både måste ha den i sommarstugan och som har stugan på en helt död plats.
2. Kontrollen krävs någon gång var 24h timme.
3. Det låter som du fått för dig att 2-3GB krävs för att kolla DRM. Kan nog garantera dig att det rör sig om några få kilobyte av data som ska röra sig.
Ja USA är inte lika uppkopplat som Sverige. Men har du inte råd med Internet så är frågan varför man lägger 500 USD på en konsol.
Skulle nog vilja hävda att i värstvärlden så har de flesta som redan äger en 360 idag Internet. Har inte hört någon som sagt att just dem själva kommer ha problem för att de saknar Internet eller så.
Nej alla pekar på alla dessa stackars människor som de inte vet själva vem det är......de har inte internet men vill så gärna äga en konsol.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
40 filmer
3 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?