Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird S20t 4GB (Mediaspelare) 1 5.5625 (15) Inga priser

Postad 21 March 2014 - 15:18

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

Delar med mig av några ytterligare problem som jag har stött på som någon annan kanske har bra svar på:

1. När jag gör en av mina bilder (1080x1920 samma som min TVs upplösning) till Wallpaper i Tizzbirden så blir kvaliten sämre vilket är jäkligt tråkigt då man vill använda bakgrundsbilden lite som en tavla i vårt fall när man har folk på besök.
Är detta en defekt eller går det att lösa på något sätt? Är det en defekt är det något som planeras att lösas till nästa release?

2. Jag har en dator med TizzNFS 1.08 (senaste versionen) installerat och delar ut 3 kataloger. Det fungerar riktigt dåligt. :( Med två kataloger och Fixed Export Name fungerade det ok.
Ska man inte behöva slippa Fixed Export Name så man inte behöver gissa vad det är man delar ut när man navigerar sig runt efter olika nätverksshare från Tizzbirden?
Och varför fungerar det inte att hitta mina shares när jag har tre stycken?

3. Ljudfilsproblem
Jag delar ut en mapp med en mkv-fil och en ljudfil men jag kan inte hitta ljudfilen när jag drar igång filmen och söker efter rätt ljudfil (svenska) så min dotter ska förstå Hitta Nemo. Vad är fel?

Filernas namn som ligger i samma katalog:
Finding Nemo 2003 1080p BluRay DD5.1 x264-EbP.mkv
Finding Nemo 2003 1080p BluRay DD5.1 x264-EbP.ac3

Testa att lägg in ljudfilen i mkv'n med MkvMerge och se om det funkar då.

Postad 22 March 2014 - 12:48

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag undrar om det kommer några nya uppdateringar till boxen!
Är det så att Tizzbird har givit upp denna box eller tycker dom att boxen är perfekt;-)
Jag använder boxen som mediaspelare och boxen fungerar perfekt i mina ögon
Jag har försökt att använda Xbmc men tröttnade på att Android versionen inte hittade alla mina
filmer och serier. Så jag skulle vilja att Tizzbird satsar mer på lite nytt användargränssnitt till mediaspelaren
liknande Xbmc så skulle denna maskin lyfta avsevärt.Och sen finns det en sak som jag retar mig på och det är att funktionen markering på sedda avsnitt inte finns i boxen.
Så snälla Tizzbird kan fixa dessa funktioner i en uppdatering?

Postad 23 March 2014 - 11:12

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Uppdatering kommer. Förändringar i användargränssnittet håller vi med om skulle lyfta, men det är väldigt stora projekt och det handlar nog om att göra ett helt nytt GUI, det kan ta lite tid, men vi har återrapporterat önskemål från användare för framtida utveckling.

Postad 26 March 2014 - 12:40

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Nu finns Google Play Film, ytterligare ett alternativ för att strömma filmer från Internet, direkt ner i boxen. Vi har testat som hastigast och verkar fungera bra med S20T.

http://youtu.be/Btc4EKThzhc

Postad 31 March 2014 - 22:47

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

2. Jag har en dator med TizzNFS 1.08 (senaste versionen) installerat och delar ut 3 kataloger. Det fungerar riktigt dåligt. :( Med två kataloger och Fixed Export Name fungerade det ok.
Ska man inte behöva slippa Fixed Export Name så man inte behöver gissa vad det är man delar ut när man navigerar sig runt efter olika nätverksshare från Tizzbirden?
Och varför fungerar det inte att hitta mina shares när jag har tre stycken?

Du kan nog glömma det.
Jag får max en share åt gången att fungera.

Och fortfarande funkar inte *.iso filer

Men den är jävla Wifi är alltid på när jag startar boxen,,,,,skitbra!

Postad 01 April 2014 - 10:49

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vi har fått löfte om förbättringar av ISO-kompatibiliteten i nästa uppgradering som beräknas till ca 10 april
TizzNFS, med fler delade mappar, fungerar om man inte avmarkerar "Fixed Export Name". Vi har återskapat felet och det kommer en fix för det.
Om man inte lägger in nätverksnyckel för sitt trådlösa nätverk, kan den inte ansluta med Wifi och det skall inte störa Ethernetanslutningen.

Postad 02 April 2014 - 07:50

ziggyw
  • ziggyw
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Börjar tröttna på denna ostablila box nu !
Vilken ofta när man startar upp den hamnar i setup läge och jag måste gå igenom konfig guiden för att komma vidare.
Och ibland när det startas upp har den ingen ip adress och ethernet interfacet är avstängt och wireless interfacet är på.
Och man får starta om den ingen för att det skall fungera och det tar ju en stund då den är så seg och boota up.
Hamnar på blocket snart !
Verkar inte finnas någon Andriod box som fungerar bra idag alls alla har problem mer eller mindre verkar det som !

Postad 02 April 2014 - 15:02

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Är det någon som testat om XBMC plug-in fungerar med XBMC V13 beta?

Postad 03 April 2014 - 08:13

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Vilken ofta när man startar upp den hamnar i setup läge och jag måste gå igenom konfig guiden för att komma vidare.
Och ibland när det startas upp har den ingen ip adress och ethernet interfacet är avstängt och wireless interfacet är på.
Och man får starta om den ingen för att det skall fungera och det tar ju en stund då den är så seg och boota up.
Hamnar på blocket snart !
Verkar inte finnas någon Andriod box som fungerar bra idag alls alla har problem mer eller mindre verkar det som !

Du kan testa att stänga av "TV Change Detection" i Setting>System>Screen & Home Setting, så slipper du nog att den går till installationsguiden i onödan.
När man startar boxen kan den tex vara upptagen med att hämta uppdateringar för Appar (om man valt auto uppdatering) och starta appar som är inställda att starta automatiskt. Om man stänger av dessa funktioner så slippar man invänta det när den startas. Om man är otålig under tiden som detta pågår och trycker upprepade gånger på fjärren för att boxen inte svarar kan man till slut få meddelande om att .... svarar inte, vänta eller avsluta. Ip-adressen får den när den har fått svar från din router som delar ut den. Du kan testa att konfigurera manuell (fast) ip-adress i inställningar. Wifi ligger automatiskt som backup i bakgrunden, men om du inte har angett nätverksnyckel, så kan den inte ansluta med Wifi och Ethernet aktiveras.

Android ger möjlighet att installera appar, vilket är bra eftersom man enkelt kan uppgradera boxen med nya funktioner. Men för att allt skall fungera 100%, krävs både att appen och enheten är 100% och Android...tyvärr är det inte alltid så. Men fördelarna brukar överväga nackdelarna med den öppna plattformen.

Postad 04 April 2014 - 01:35

cobra1846
  • cobra1846
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 1
vad för klar bara den fyra diskar .. har koppla in en hubb med 12 st ut gångar

Postad 05 April 2014 - 11:59

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Innan funkade Viaplay men sen dem uppdaterade appen så funkar det inte alls för mig längre. Är det bara jag som har problem med Viaplay?

Postad 05 April 2014 - 18:53

WhY
  • WhY
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Innan funkade Viaplay men sen dem uppdaterade appen så funkar det inte alls för mig längre. Är det bara jag som har problem med Viaplay?

Samma här Trhuster....har problem med netflix och YouTube med som är väldigt ostablila..
Använder min ps3 till viaplay och netflix och det funkar klockrent!

Måste säga att Tizzbirden spelar minst lika bra om inte ett strå vassare från sin egen mediaspelare via samba från en NAS.
Riktigt bra bild oavsett vad jag matar den med och detta bara på 100mb lan.

Men den är under utveckling och kommer att bli komplett så småningom men frågan är om man har tid att (testa) så mycket!

Funderar på att fortsätta med min AC-Ryan mini HD 2 och ps3 som en lösning på problemet för tillfället.

Tack för dina fina reviews på YouTube! Riktigt bra!!

Redigerat av WhY, 05 April 2014 - 18:55.

Postad 10 April 2014 - 17:13

Jimay
  • Jimay
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag som har haft föregångaren F20 följer detta forumet men mest för underhållnings skull. Jag vet ju hur vi hade det med F20 och visst, supporten var bra osv men produkten var ju väldigt ostabil. Man tänkte lite när de släppte denna nya modell att man kanske skulle slå till på en sådan för att de borde ju fixat mycket gamla problem och man skulle få en box där scrapingen skulle fungera(vilket den inte gör på F20 och kommer aldrig att komma en fix till en sådan grundläggande funktion heller) men vilken tur att man inte köpte.

Nu har jag istället beställt en cromecast så det ska bli spännande att testa den. Men något nytt från Tizzbird det kommer jag aldrig att köpa...

Postad 11 April 2014 - 17:24

peswe
  • peswe
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Hej

Jag har just köpt en S20T.

En massa strul direkt:

• WiFi startar på 2,4 GHz. Kan den ansluta mot 5 GHz?
  • Ethernet vill alls inte starta för mig.När jag väljer Ethernet connection [ON] händer ingenting.
  • Jag har en FreeNAS filserver med båda samba och NFS shares.Men TizzBirden hittar inte någon share över huvudtaget.
  • Vidare så hittar inte Tizzremote TizzBirden... Anslutningssymbolen snurrar och den hitter inget.
Installera och köra Netflick funkade med WiFi. Jag skulle dock vilja ha trådad anslutning...

/Peter

Redigerat av peswe, 11 April 2014 - 17:24.

Postad 12 April 2014 - 08:15

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
S20T har ej 5GHz Wifi. Uppgradera och gör en återställning (Setting>System>Adv.Setting med markerad "erase everything").
S20T aktiverar Ethernet automatiskt när man ansluter nätverkskabel.

Postad 13 April 2014 - 18:31

RMP
  • RMP
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Inget ljud alls!

Vi har en Tizzbird T20 som funkat bra med de funktioner vi använder mest... tills dottern fann tangentbordet vi kopplat till den. Hon lyckades med nåt så att ljudet försvann helt. Har volymen nästan i max, kör HDMI, allt verkar ok i menyerna men lyckas inte få tillbaka ljudet.

Har gjort reset to factory default (utan att rensa apparna), har uppgraderat till senaste BIOS men inget biter.

Nån idé vad man kan göra?

Postad 14 April 2014 - 17:43

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 1

Men något nytt från Tizzbird det kommer jag aldrig att köpa...

Håller med, ångrar mig som fan att jag köpte min,,, som nu är en leksak åt ungarna istället.
Den duger som dörrstopp iallafall.
Tizzbird lever mycket o håller inte ett skit.

Rekommenderar att köpa en annan box o hålla er långt från Tizzbird

Postad 19 April 2014 - 19:28

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 1
[Changes at 4.00.140418]
1. Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK
1) Fixes Tina-Turner DVD ISO problem – HDMI signal disappearing problem
2) Supports non-HDCP Miracast™ function
- Please execute “WFDSink” App in the application browser.
- Supports most of the non-HDCP Android 4.2 or later phones
- Does not support Samsung Smart Phones (It’s HDCP protected)
- We do not guarantee Miracast function of specific phones operation. It should be
used for user’s responsibility.
3) Fixes GMS function
4) Fixes customization script problem.
5) Supports R-to-L languages such as Persian and Hebrew.
6) Fixes Airlink bug at WeVO.
7) Fixes AV sync problem of ATSC DTV broadcasting at Tizzbird and WeVO S20A.
8) Fixes Iran DTV problem.
9) Fixes PGS internal subtitle problem of some MKV files. (from Thailand)
10) Supports iKaist multi-touch driver at Linux kernel.
11) Supports Redlab and RC96 IR remotes.

2. Changes in TizzNFS 1.1.0
1) Fixes not-fixed export name problem.
2) Fixes scraping movie problem.
3) Improves overall reliability.

[Known HW & SW Issues]
1) 3D MKV TNB mode has some problem. We’ll fix it soon.
2) PVR: Scheduled recording is not implemented yet.
3) PVR: audio pass-thru is not done yet.
4) PVR: S20A (ATSC) model does not support recording & time-shifting yet.
5) PVR: You cannot limit the duration of time-shifting, it will use all free-space of HDD.

Postad 22 April 2014 - 10:59

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

[Changes at 4.00.140418]
1. Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK
1) Fixes Tina-Turner DVD ISO problem – HDMI signal disappearing problem
2) Supports non-HDCP Miracast™ function
- Please execute “WFDSink” App in the application browser.
- Supports most of the non-HDCP Android 4.2 or later phones
- Does not support Samsung Smart Phones (It’s HDCP protected)
- We do not guarantee Miracast function of specific phones operation. It should be
used for user’s responsibility.
3) Fixes GMS function
4) Fixes customization script problem.
5) Supports R-to-L languages such as Persian and Hebrew.
6) Fixes Airlink bug at WeVO.
7) Fixes AV sync problem of ATSC DTV broadcasting at Tizzbird and WeVO S20A.
8) Fixes Iran DTV problem.
9) Fixes PGS internal subtitle problem of some MKV files. (from Thailand)
10) Supports iKaist multi-touch driver at Linux kernel.
11) Supports Redlab and RC96 IR remotes.

2. Changes in TizzNFS 1.1.0
1) Fixes not-fixed export name problem.
2) Fixes scraping movie problem.
3) Improves overall reliability.

[Known HW & SW Issues]
1) 3D MKV TNB mode has some problem. We’ll fix it soon.
2) PVR: Scheduled recording is not implemented yet.
3) PVR: audio pass-thru is not done yet.
4) PVR: S20A (ATSC) model does not support recording & time-shifting yet.
5) PVR: You cannot limit the duration of time-shifting, it will use all free-space of HDD.

TizzBird hybrid S20T GMS V4.00.14011722 är senaste på support sidan att ladda ner och tizzbirden själv hittar ingen senare version

Postad 22 April 2014 - 15:20

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Och ingen fix for *.iso problemet än,,,,

Dvs denna spelare är fortfarande värdelös

Postad 22 April 2014 - 19:04

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
OTA uppgradering skall finnas imorgon (2014-04-22)
Det finns en fix för DVD.ISO enligt punkt 1 i change log enligt ovan, hoppas den rättar till problemen.

Postad 22 April 2014 - 22:47

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Det finns en fix för DVD.ISO enligt punkt 1 i change log enligt ovan, hoppas den rättar till problemen.

(2014-04-23) är i morgon

Postad 22 April 2014 - 23:10

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

Hur ska denna fix göra så att mediaspelaren inte krashar???
Det är ju en fix för något helt annat

Postad 23 April 2014 - 09:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Den 23/4 är idag och uppgraderingen finns OTA.

Postad 23 April 2014 - 12:19

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Den 23/4 är idag och uppgraderingen finns OTA.

men du skrev 22 :)

Postad 23 April 2014 - 12:47

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Ja, det gjorde jag. Jag daterade mitt påstående om imorgon, så att det gick att räkna ut att det var idag som imorgon var (är) ;)
(Eller så skrev jag helt enkelt fel :blush: )

Postad 24 April 2014 - 14:03

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 1
Ingen lösning på stand-by buggen?

Postad 25 April 2014 - 16:27

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 1
Har uppdaterat boxen nu och kan bekräfta att *.iso FORTFARANDE INTE FUNKAR!

Bra jobbat så här ett halvår senare!

Mest arg på mig själv som gick på denna bluff och köpte en värdelös box.

Förtydligande:
Detta är en skitbox, köp den inte!

Redigerat av JohnnyMann, 05 May 2014 - 00:17.

Postad 10 May 2014 - 09:05

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 1
Bara för kontroll: Tizzbird förutsätter fortfarande att du vill ha dina nätverksfilmer som "Network 1", "Network 2", och att folk håller reda på vilka filmer som döljer sig bakom dessa namn? Och att ISO inte funkar?

Jag har inte använt min sedan jul.

Postad 10 May 2014 - 19:31

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 1

Bara för kontroll: Tizzbird förutsätter fortfarande att du vill ha dina nätverksfilmer som "Network 1", "Network 2", och att folk håller reda på vilka filmer som döljer sig bakom dessa namn? Och att ISO inte funkar?

Jag har inte använt min sedan jul.

Tyvärr är det så fortfarande.

Postad 13 May 2014 - 08:22

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Viaplay-appen fungerar med senare uppdateringar bättre i S20T. Tidigare var man tvungen att aktivera boxens egna mediaspelare, vilket dessvärre innebar begränsningar i Viaplays utbud. Det behövs inte längre om man får nu även möjlighet att välja video-kvalitet i appen. Men HLS adaptive streaming verkar gälla och Viaplay anpassar videströmmen efter mottagarens förmåga.

Postad bild

Postad 14 May 2014 - 15:28

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 2
Dags för er att uppdaterada specsen:
Den kan INTE spela *iso, klarar bara av EN nätverksanslutning via NSF, inte fyra era lögnare, Svenskt tangentbord fungerar INTE osv osv.
Nätverksanslutning fungerar INTE om det finns WiFi
Sluta sälj en buggig ofärdig box tack

Postad 15 May 2014 - 10:14

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag förstår att du har något problem hos dig. Du är välkommen att kontakta vår support för att förhoppningsvis lösa det på ett eller annat sätt. Men om du hellre vill lägga energi att försöka dissa produkten på Internet står det dig fritt. Jag använder S20T dagligen och vi har ganska många kunder nu som också gör det utan att ha problem. Svensk tangentbord har felplacerade AltGr symboler och det är rapporterat till systemutvecklarna. I övrigt är det du nämner inget allmänt problem.

Jag tror att det kan vara ett hårdvaruproblem med din box, trots att du fått ett utbyte. En annan teori är att du inte har tillräckligt bra kontakt med din nätverkskabel i boxens uttag och det orsakar glappkontakt med nätverket. Om det sker söker boxen istället efter Wifi för att ersätta anslutningen. Funktionen ligger i Android-kärnan och är egentligen inget problem för boxens funktion.
Vi tar gärna in den för att verifiera felet och i så fall byta ut den och då kanske vi även kan få med en iso-fil som vi kan felsöka med. De iso filer vi har, fungerar utan problem. Men kontakta [email protected] om du vill ha en lösning. Annars får du väl fortsätta med det du gör...

Jag har övergått till att köra med Ethernetanslutning istället för Wifi för att se om det skapar problem som du påstår, men det gör inte det hos mig. Boxen känner av att det finns Wifi-nät, men det gör inte att den kopplar bort Ethernet om inte man ger den nätverksnyckel för det trådlösa nätverket. Fyra nätverksenheter, valfritt NFS eller Samba fungerar fint.

Postad 15 May 2014 - 22:33

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 1
Jaha, du har ett flertal ggr sett olika användare påpeka *iso problemet i denna tråd bla.
Nu förnekar du att problemet ens finns,,,tjena!

Postad 18 May 2014 - 13:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Nu finns en oberoende test publicerad här: http://nytestat.se/t...skapet-ska-sta/

Postad 25 May 2014 - 19:12

heggemannen
  • heggemannen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 1
Ok
har haft denna box nåra månader, (har haft olika ex. 2 st tvix)så lite erfarenhet har jag.
Jag har svårt att komma överens med denna box ex.
ISO stödet inte ok en del funkar andra inte!
MKV (720p) via nätverket kan stanna när som helst med följande text media launcher har slutat fungera etc..
kör trådat nätverk wifi avstängt.
jag flyttar då över MKV filen + srt filen till en mapp på en USB disk, tizzen ser ej filen!
flyttar filen till rot på disken voila tizzen hittar den!
men det är ju som så att om frugan o jag har sjunkit ner i soffan för filmtajm så orkar jag inte hålla på med detta mekk hela tiden för att få saker o ting att funka!
MP4 från en gopro kamera inspelat i 720p funkar inte alls varken från usb disk eller nätverk
har då testa att köra PLEX på tizzen o då funkar MP4 utmärkt via nätverk
men som sagt just ikväll när vi skulle titta på en film o den stannar så rann bägaren över
nu lutar det åt en annan lösning på mitt film tittande
ps. boxen är uppdaterad till senaste firmware samt resetad till fabriksåterställning.

Postad 27 May 2014 - 11:03

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
MKV är inga kompatibilitetsproblem med vad vi vet. Om den stannar med att "Media launcher inte svarar" kan det vara dålig kontakt med nätverket. Tappar den kontakt med nätverksenheten så kan den inte spela upp och då får man det meddelandet. Vi kan ta in och testa den för nätverksproblem.

Postad 28 May 2014 - 11:20

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
10 bitars MKV funkar inte, prova med vilken som helst,,,,fast jag vet ingen mediaspelare som gör det heller o andra sidan, bara ren HTPC

Postad 28 May 2014 - 15:22

Unregistered342a3dc8
  • Unregistered342a3dc8
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Menar du 10 bitars H.264-video? Det borde vara problem oavsett containerformat, antar jag.

Postad 31 May 2014 - 16:28

WebMaximus
  • WebMaximus
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Kan jag spegla skärmen till TV med både bild och ljud från min Sony Xperia Z2 med den här mediaspelaren?

Postad 02 June 2014 - 11:15

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det finns Miracast-funktion i senaste uppgraderingen, som kan användas för skärmspegling. Men det är mer för test än en fullständig Miracast-funktion. (Funktionen finns ej i officiella specifikationer för S20T). Skärmspeglingen fungerar inte för enheter som använder HDCP som standard (Samsung mobiler tex). Det är möjligt att det fungerar för Xperia, men vi har ingen information om det.

Postad 02 June 2014 - 12:54

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
För alla som gillar att "zappa" mellan TV-kanaler har kanske OTT-boxens lösning med en app per innehållsleverantör (SVT Play, TV4 Play,...) lämnat något att önska. Magine TV verkar ha fått ordning på sin Android App nu och vi har provkört lite i helgen. Det verkar att fungera bra. Med Magine TV kan du få ett kanalpaket, ungefär som Boxer eller Viasat, men med webb-TV distribution, alla kanaler samlade i en App. Ladda ner och prova deras tjänst gratis. Se mer på www.magine.com.

http://youtu.be/bYZPONRjmHM

Postad 02 June 2014 - 21:19

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Nu finns en oberoende test publicerad här: http://nytestat.se/t...skapet-ska-sta/

Det var i sanning bisarr läsning för oss som harvat i den här tråden det gångna året. Ett test som framstår skriven av någon reklambyrå. Eller kanske en testare som glömt att öppna paketet med apparaten i och istället gjort en re-write på tillverkarens pressreleaser
Bildtexten till Network1, Network2, Network3-skärmdumpen ger en inblick i hur olika man kan tycka:

Nätverksstödet finns också i mediespelardelen och gör det enkelt att knyta ett antal förvalda enheter som sedan hanteras som lokalt anslutna minnen.

Å andra sidan finns kanske möjlighet nu att lägga upp en blocket-annons och länka till testet.

Postad 03 June 2014 - 10:05

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Det var i sanning bisarr läsning för oss som harvat i den här tråden det gångna året. Ett test som framstår skriven av någon reklambyrå. Eller kanske en testare som glömt att öppna paketet med apparaten i och istället gjort en re-write på tillverkarens pressreleaser
Bildtexten till Network1, Network2, Network3-skärmdumpen ger en inblick i hur olika man kan tycka:

Å andra sidan finns kanske möjlighet nu att lägga upp en blocket-annons och länka till testet.

Ja precis... Det verkar som denne testare gjort en 15 min. test och inte upplevt frustrationen som att det inte går att se namnet på utdelade mappar och att de bara är 4 möjliga utdelningar.

Postad 03 June 2014 - 10:09

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 1
Tizzbird sverige

En fråga jobbas det på ett ny layout som tillåter fler utdelade mappar / samt att man skall kunna se vad utdelade mappen heter?

Postad 03 June 2014 - 10:36

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
I jämförelse med det totala antalet användare av boxen, utgör användare "som harvat i den här tråden" bara en väldigt liten andel. Det är dock väldigt värdefull information och feed-back vi får genom tråden. Vanligast är att man gör inlägg när något inte fungerar eller när man inte vet hur man skall göra saker. Av naturliga skäl blir det därför mycket negativt här, men förhoppningen är ju att det skall bidra till att göra produkten bättre. Om jag minns rätt var du, "bjogul", ganska snabb på att returnera boxen, vilket är helt i sin ordning. Om den inte uppfyller förväntningarna så skall man ha rätt att ångra sitt köp.

Det står var och en fritt att välja vilka inlägg i debatten man tillskriver högst trovärdighet. Mitt syfte är självklart att tala väl om produkten och ta fram fördelar med den, det tror jag de flesta förstår. Själv har jag svårt att förstå vad som driver en "icke-längre-användare" av en produkt att anstränga sig för att "dissa" den.

När det gäller max antal "upp-mappade" nätverksenheter, så kan jag räkna på mina fingrar antalet användare som efterfrågar större antal än 4. För den skull tycker jag inte att det är ett önskemål som skall negligeras, och att själv döpa enheterna tycker jag är ett mycket berättigat önskemål. Och just angående detta så kan jag bara återigen bekräfta att vi fört önskemålen vidare till systemutvecklarna.

TizzBird S20T är en mångsidig produkt som passar väldigt bra för väldigt många användare, det finns saker som kan förbättras, men som mediaspelare har den det som de flesta android-boxar saknar 24Hz stöd och Dolby + DTS licens. Som OTT-box klarar den det mesta som efterfrågas av konsumenterna och appar och tjänster förbättras ständigt. Den har en användbar fjärrkontrolls app, TizzRemote 2.0, som erbjuder funktioner som efterfrågats från marknaden, dvs större möjlighet och flexibilitet att styra och kontrollera enheten från en mobiltelefon.

Postad 03 June 2014 - 23:29

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 1

I jämförelse med det totala antalet användare av boxen, utgör användare "som harvat i den här tråden" bara en väldigt liten andel. Det är dock väldigt värdefull information och feed-back vi får genom tråden. Vanligast är att man gör inlägg när något inte fungerar eller när man inte vet hur man skall göra saker. Av naturliga skäl blir det därför mycket negativt här, men förhoppningen är ju att det skall bidra till att göra produkten bättre.

.

Min bedömning är istället att Minhembio.com-forumet används av hemelektronik-entusiaster med en ofta hög kunskap om vilka produkter och alternativ som finns på marknade. Och att de som deltar i diskussionerna här ofta kan göra vederhäftliga jämförelser och sätta rimliga förväntningsnivåer på vad en produkt kan klara av. Exempelvis är det rimligt att förvänta att en Tizzbird från 2013 bör vara minst lika användarvänlig som en Boxeebox från 2010. Det handlar ju om samma produkttyp, men där boxeen är från mediaspelarnas ungdomsår och Tizzbirden lanserades när marknaden mognat.

När Tizzbirden visar sig ha grava problem med grundläggande funktioner (ISO, nätverkskoppling, network shares, och med användargränssnittet) så blir effekten att Tizzbird blir kritiserat på forumet. Allt detta funkar sedan länge på Boxeen.

Om jag minns rätt var du, "bjogul", ganska snabb på att returnera boxen, vilket är helt i sin ordning. Om den inte uppfyller förväntningarna så skall man ha rätt att ångra sitt köp

Jag har inte returnerat den, utan har den i biorummet i avvaktan på att det skulle rapporteras här att bristerna har åtgärdats. Det är dock riktigt att jag har ångrat mitt köp ganska länge, och också att jag slutat använda maskinen. I ekonomiska termer uppfattar jag köpet som "sunk cost".

Det står var och en fritt att välja vilka inlägg i debatten man tillskriver högst trovärdighet. Mitt syfte är självklart att tala väl om produkten och ta fram fördelar med den, det tror jag de flesta förstår. Själv har jag svårt att förstå vad som driver en "icke-längre-användare" av en produkt att anstränga sig för att "dissa" den.

Jag har lagt 1600 plus frakt på maskinen, därefter felsökt och läst på nätet - skaffat Dropbox-konto och loggat in på Tizzbirds Droipbox-mapp med problem-filmer och testat allihop samt avrapporterat utfallet till Tizzbird. Som tack har jag fått PM av Tizzbird med uppmaning att uppgradera mitt omdöme om produkten till ett mer positivt. Detta eftersom bristerna jag påtalat ansågs åtgärdade.

Konservativt räknat uppskattar jag nedlagd tid till 20 timmar. Jag tycker mig ha på fötterna att kritisera produkten även om jag för stunden inte använder den då brister inte åtgärdas. Lite ovanligt är det att näringsidkare misskrediterar sina kunder som ger upp fortsatt gratis felsökande.

När det gäller max antal "upp-mappade" nätverksenheter, så kan jag räkna på mina fingrar antalet användare som efterfrågar större antal än 4. För den skull tycker jag inte att det är ett önskemål som skall negligeras, och att själv döpa enheterna tycker jag är ett mycket berättigat önskemål. Och just angående detta så kan jag bara återigen bekräfta att vi fört önskemålen vidare till systemutvecklarna.

Räkna istället gärna upp skälen till varför det ska finnas en begränsning till fyra mappar.

För egen del har jag material på en NAS med flera hårddiskar. Det i sig ger olika mappar. På varje hårddisk har jag dessutom filmerna i olika mappar sorterade efter genre (barn eller vuxen), samt efter vilken container som används. Jag har också delat upp filmerna i om det är 3D, HD eller hög- eller lågupplöst etc. Tv.serier funkar på ett annat sätt och ligger separat.

Jag har den här strukturen av flera olika skäl, Bl.a. vill jag exkludera lågupplöst material till Tizzbird/projektorn, och en del material ska inte vara tillgängligt för vissa användare eller på andra uppspelningsenheter. Konsekvensen är att jag har många olika mappar utdelade i nätverket - men måste välja fyra av dem till Tizzbirden.

TizzBird S20T är en mångsidig produkt som passar väldigt bra för väldigt många användare, det finns saker som kan förbättras, men som mediaspelare har den det som de flesta android-boxar saknar 24Hz stöd och Dolby + DTS licens. Som OTT-box klarar den det mesta som efterfrågas av konsumenterna och appar och tjänster förbättras ständigt. Den har en användbar fjärrkontrolls app, TizzRemote 2.0, som erbjuder funktioner som efterfrågats från marknaden, dvs större möjlighet och flexibilitet att styra och kontrollera enheten från en mobiltelefon.

Tack för reklamtexten. Uppenbarligen kommer det inte ske någon förbättring av antalet Network shares eftersom vi är max tio kunder som uppfattar denna begränsning som en brist, och då ni pga detta inte ens har rapporterat felet vidare.

Redigerat av bjogul, 03 June 2014 - 23:35.

Postad 03 June 2014 - 23:51

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Boxee är ju iof långt ifrån början av tideräkningen för mediaspelare, hade en KiSS DP-1600 (Linksys) när den släpptes. Utvecklingen har inte kommit så förbannat långt sedan dess....

Postad 04 June 2014 - 06:35

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 1

Boxee är ju iof långt ifrån början av tideräkningen för mediaspelare, hade en KiSS DP-1600 (Linksys) när den släpptes. Utvecklingen har inte kommit så förbannat långt sedan dess....

Det är inte direkt den centrala delen i mitt inlägg, men jag vidhåller nog att ett hårdvaruföretag som säljer en mediaspelare med lansering 2013 MÅSTE ha stöd för ISO och fungerande nätverk.

Inte minst om man har hög svansföring och framhåller sin product som cutting edge och banbrytande.

Hur du än vänder på det är Boxeen en tre år äldre produkt och storsäljare, och som Tizzbird säkert känt till och tittat på såväl vid utveckling som marknadsföring. Där finns ingen antalsbegeänsning av network shares, eller påtvingad namnstruktur.

Postad 05 June 2014 - 10:01

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
TizzBird och Boxee Box är byggda på helt olika plattformar, hårdvara och operativsystem. Med varje plattform följer möjligheter, men ibland även begränsningar. Det som är nytt med TizzBird jämfört med tidigare generationer av rena mediaspelare är OTT-funktionen. Android ger möjligheter att installera tilläggsfunktioner med hjälp av standard-appar som utvecklats för den enormt stora Android-marknaden. Spotify, Netflix, Magine TV, etc är funktioner som användare kan lägga till utan att TizzBird behöver göra någon anpassning eller utveckling. Det är enligt vår uppfattning åt det håll som efterfrågan har utvecklats de senaste åren, och kanske ett av skälen till att Boxee Box inte längre utvecklas. TizzBird ser möjligheten att utnyttja Android-plattformen till en underhållnings-box. Men Android för smarta mobiltelefoner är inte huvudsakligen gjort för att ansluta många nätverksenheter, så det kräver anpassning och utveckling.

När Android apparna utvecklas och blir bättre, då blir även OTT-delen i TizzBird bättre. Ett exempel är Magine TV som inte hade en fungerande Android app när S20T lanserades, men nu har en som fungerar bra. De erbjuder kanalpaket typ Boxer via internet och man kan köra det i TizzBird. Det finns användare och potentiella användare som tycker detta är en fördel. TizzBird blir en underhållnings-hub för många olika användningsområden, inte enbart att streama mediafiler i hemmet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.