Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 19 juni 2018 - 18:36

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 2
Bättre test än det i M3, M3 hade nog bara läst pressreleasen....

Redigerat av jonasbratt, 19 juni 2018 - 19:07.

Postad 20 juni 2018 - 05:31

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0

Tidningen Ljud o Bild testar One Place boxen i senaste numret och ger den en 5a av 6 i betyg. I sin slutsats skriver recensenten ”märks det att inte alla bitar finns på plats ännu”

Ett sådant betyg kastar onekligen skuggor över allt annat tidningen betygsätter.

Postad 20 juni 2018 - 19:47

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Det verkar vara en snabbare processor i den här boxen än min gamla 500 GB.box där ljudet kommer närmare sekunden senare när man har båda boxarna igång samtidigt. Även mig Sony är lika långsam som den gamla boxen. 

Postad 20 juni 2018 - 21:55

Michael08
  • Michael08
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Varför finns det inte support för netflix på denna box.... inte direkt någon allt i ett lösning om man måste använda appar i tvn eller ha en extra choromecast.

Postad 21 juni 2018 - 05:20

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Varför finns det inte support för netflix på denna box.... inte direkt någon allt i ett lösning om man måste använda appar i tvn eller ha en extra choromecast.

Den här ju inbyggd Chromecast.

Postad 21 juni 2018 - 06:40

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Den här ju inbyggd Chromecast.

Det är Google Cast, men det spelar ingen roll så länge boxen inte är certifierad av Netflix

Postad 21 juni 2018 - 07:19

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Det är Google Cast, men det spelar ingen roll så länge boxen inte är certifierad av Netflix

Förvisso, men man skulle kunna rikta frågan till Netflix också och trycka på det hållet. Inte bara rikta all ilska på Canal Digital.

Postad 21 juni 2018 - 07:31

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 1

Angående Netflix, se det som konsumentupplysning. Ansvaret ligger förstås hos Canal Digital...

Postad 21 juni 2018 - 14:28

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 1

Hej Mono-mannen

Vad exakt hände? 

Mvh
Niklas

Nu har jag inte de exakta skärmarna framför mig men helt plötsligt, utan synbar logisk anledning, så kommer det upp en skärm med en text i stil med: "Hårddisk saknas, inspelning kan ej utföras" (antar att den refererar till "live"-inspelningen som gör att man t ex kan pausa i programmen?). Då har jag kopplat ur, och i, hddn men samma fel uppstod igen ganska direkt. 

Frågan är om det är hddn eller burken det är fel på? Hade själv gissat på hddn - men eftersom burken fungerar så jäkla dåligt så känns det helt omöjligt att lista ut det svaret själv just nu.... 

Sen edit: Nu hittar den inte hddn öht? Står bara att det inte finns någon hdd, oavsett hur mycket jag än startar om boxen osv.

För mig blinkar bilden nu under VM, ibland ljudet, speciellt märkte jag detta igår när gräsmattan blev dassig grön till riktigt grön. Vissa matcher har bilden hackat, speciellt med kamerorna långt uppe på långsidan (dom primära) någon mer som sett detta? Har en OnePlace och undrar om det är sändningen eller boxen...

Det där upplever jag också. Antingen blir det helt svart till och från (ibland krävs omstart av boxen). Annars är det mest som att de slår på och av någon typ av kontrastfilter emellanåt.  

Boxen verkar hata straffläggningar f.ö. Idag blev det ännu en gång svart i rutan bara sekunder innan Australien skulle lägga sin straff. Det är nu tredje(!) gången det händer på kort tid (2 ggr i fotbolls-VM och 1 ggr i Hockey-VM). Vet inte om man ska skratta eller gråta åt den tillfälligheten.   :huh:

Ett sådant betyg kastar onekligen skuggor över allt annat tidningen betygsätter.

Faktiskt. 

Redigerat av Mono-mannen, 25 juni 2018 - 12:27.

Postad 21 juni 2018 - 14:36

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Ang hårddisk saknas så startar jag om boxen så funkar det igen till nästa gång

Postad 21 juni 2018 - 15:31

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Den svarta bilden måste fixas, den kommer dock bara upp för mig när jag byter kanal, men jävligt störande när SVT byter kanal i VM-fotbollen... Störande i vanliga fall med, men så B!

Sedan är boxen väldigt seg varje gång den startas upp, det står 2 sekunder, men det tar typ 20-30sekunder innan en funktion som pausa fungerar efter boxen slås på... Öhhh CD, detta är 2018!!!

Postad 21 juni 2018 - 18:44

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Saknar fortfarande en C more-app. Den är den bästa att hitta streamade program från C more.

Postad 21 juni 2018 - 18:52

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Saknar fortfarande en C more-app. Den är den bästa att hitta streamade program från C more.

Lär inte hända enligt C More.

https://www.facebook...549647895233645

Postad 21 juni 2018 - 19:08

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Lär inte hända enligt C More.

https://www.facebook.../54964789523364

Tråkigt att C more inte lyckats lösa detta på ett och ett halvt år. "One Place" gränsar till falsk marknadsföring när man inte har speciellt många appar att tillgå och man måste casta eller använda ATV i stället. Min gamla box (ej CD) kopplad till min Europaparabol är givetvis kvar då CD fortsätter med sitt protektionistiska tänkande. 

Vi får hoppas att CD får tag på en kreativ utvecklingschef som är intresserad av sitt arbete och lyssnar lite på var kunderna vill ha. Men det var smart att ta in Viasat nu när C more verkar ha tappat all fotboll på sikt.

Postad 21 juni 2018 - 20:08

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Tråkigt att C more inte lyckats lösa detta på ett och ett halvt år. "One Place" gränsar till falsk marknadsföring när man inte har speciellt många appar att tillgå och man måste casta eller använda ATV i stället. Min gamla box (ej CD) kopplad till min Europaparabol är givetvis kvar då CD fortsätter med sitt protektionistiska tänkande. 

Vi får hoppas att CD får tag på en kreativ utvecklingschef som är intresserad av sitt arbete och lyssnar lite på var kunderna vill ha. Men det var smart att ta in Viasat nu när C more verkar ha tappat all fotboll på sikt.

Man har inga problem med att fixa en app i Finland så det är onekligen konstigt att det ska vara så svårt här.

Bifogad fil(er)

Postad 21 juni 2018 - 20:31

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Varför "pausar" inte OnePlace den kanal man står på automatiskt som förra boxen?

Postad 21 juni 2018 - 20:57

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Varför "pausar" inte OnePlace den kanal man står på automatiskt som förra boxen?

Förklara gärna lite mer

Postad 21 juni 2018 - 21:57

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Förklara gärna lite mer

Smartboxen pausade alltid typ 2 timmar bakåt på den kanal man stod (Man kunde ställa in hur mycket den skulle spara bakåt, väldigt smidigt då man slog på TVn och hittade något intressant direkt, bara att spola tillbaka och se det.)

Postad 21 juni 2018 - 22:14

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Man har inga problem med att fixa en app i Finland så det är onekligen konstigt att det ska vara så svårt här.

Har ju inget med Canal Digital att göra...

CMore´s finska Android-TV app kom i februari 2018,så Sverige är säkert på gång under hösten 

Postad 22 juni 2018 - 07:41

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Har ju inget med Canal Digital att göra...
CMore´s finska Android-TV app kom i februari 2018,så Sverige är säkert på gång under hösten

Det har jag aldrig påstått heller.
C More säger själv att det inte finns planer för nån app, men nu är det inte det vi ska diskutera här utan hur jäkla kass den här boxen är.

Redigerat av Vilo, 22 juni 2018 - 07:47.

Postad 24 juni 2018 - 15:39

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Är det fler som kopplar oneplace boxen genom förstärkare? Får hdcp error dvs ingen bild eller bild och ljud som blinkar. Har definitivt ingen nytta av denna box och har gått tillbaka till min gamla.
Är det fler som kopplar oneplace boxen genom förstärkare? Får hdcp error dvs ingen bild eller bild och ljud som blinkar. Har definitivt ingen nytta av denna box och har gått tillbaka till min gamla.

Postad 24 juni 2018 - 15:42

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Ja jag har fått koppla min Oneplace direkt till TV för att få bild på veckoarkivet om boxen är inställd på 4K, annars ingen HDCP. Konstiga är att det bara gällde streamat och inte TV-utsändning....

Postad 24 juni 2018 - 16:12

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tack!
Skönt att höra att det finns fler. Beroende på vem som svarar på CD får man olika svar. Någon är helt oförstående och någon påstår att kunder har kontaktat Yamaha och fått en uppdateringsfil som löst problemet. Det sista är mest rappakalja eftersom det inte finns några specialfiler förutom firmware uppdatering och jag har den senaste till min Yamaha.
Fick samma problem med Viasats UDH box men de har löst det med en uppdatering av den boxen.

Postad 24 juni 2018 - 19:08

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Niklas (Canal Digital)!

För mig funkar boxen rätt okej. En sak du kan ta med dig är. När jag slår på min TV använder jag min Oneplace fjärr, via HDMI-CEC slår den på både TV o box. När jag däremot slår av stängs inte TV:n av. Slår jag däremot av med tv fjärren så slås Oneplace av. Oneplace borde ju även slå av TV:n?

Postad 24 juni 2018 - 21:47

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Använder själv Logitech Elite multifjärrkontroll utan problem. Samma kodning som den gamla Canal Digitalboxen...

Postad 25 juni 2018 - 08:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Niklas (Canal Digital)!

För mig funkar boxen rätt okej. En sak du kan ta med dig är. När jag slår på min TV använder jag min Oneplace fjärr, via HDMI-CEC slår den på både TV o box. När jag däremot slår av stängs inte TV:n av. Slår jag däremot av med tv fjärren så slås Oneplace av. Oneplace borde ju även slå av TV:n?

Hej

Det är så vi har valt att det ska fungera på alla våra boxar som har stöd för HDMI-CEC. Vi vill att tv´n ska vara på om man tex vill stänga av boxen och byta till någon annan HDMI-kanal. Vill man stänga av både tv och box så behöver man stänga av tv´n först.

Mvh
Niklas

Postad 25 juni 2018 - 10:05

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0

Niklas:

Är inte det lite osmidigt? Vill jag titta på TV/Oneplace så kör jag med den fjärren. Vill jag byta HDMI använder jag min Originalfjärr (Sony)... förstår inte logiken? Hade man inte kunnat ha en "HDMI-CEC" meny där man kunde ställa in vissa grundläggade funktioner tex av/på? Så kunde man anpassa efter hur man ville ha det? (kanske omöjligt vad vet jag?)

Postad 25 juni 2018 - 11:13

dexx
  • dexx
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 1
Hej,

Haft boxen nu några dagar och installerat Kodi för jag hoppades kunna bli av med min mediaspelare. Men det hackar alldeles för mycket så jag blir förvånad när jag läst inlägg här där folk kört 4k mkv h264/h265 utan problem, för mig hackar även ~4gb stora 1080p mkv filer (h264) eller åtminstone flyter dom inte på. Testade 4k klipp men det var bara att glömma, buffrar och hackar som bara den.  :(

Jag har en ReadyNAS i garderoben, kör trådat, har testat över wlan också, och sen via NFS och har testat med SMB och DLNA. Min mediaspelare som jag har brevid är kopplad på samma sätt, kör Kodi den med och jag har samma inställningar i båda, i den är det inga som helst problem att spela upp - en H96 Pro Plus med Amlogic S912 Octa-core och 3gb ddr3 och mali-t820 gpu.

Men BCM7251S chippet i tv-boxen borde heller inte ha några problem att spela upp 1080p eller 2160p även om det är lite mindre minne och bara dual-core. Så jag vet inte vad felet är, nätverket borde vara lugnt, både tv-boxen och mediaspelaren är kopplade på samma sätt. (Jag försökte också utesluta nätverksproblem genom att testa spela upp en mkv från en usb-sticka men lyckades inte komma på hur man skulle göra det, boxen ville bara formatera usb stickan, kanske inte går att spela något från USB?) Jag kom precis på att boxen inte stödjer NTFS vilket jag körde på USB stickan för jag ville testa stora filer, ska testa med FAT32 och en mindre mkv...

Har testat med VLC och MXPlayer, samma sak så det är inte Kodi. Slår jag på statistik i Kodi så ser jag att CPU lasten är rätt hög även för enkla klipp så funderar på om det kan vara något i bakgrunden som stör, boxen gör ju annat också medan man är i Kodi förstås. Hur ser det ut för er CPU konsumtion när ni är i Kodi? Men jag har testat från kall start utan att ha några inspelningar eller andra Appar igång i bakgrunden, ingen skillnad. 

Är det någon inställning jag glömt? (I boxen eller i Kodi...) Alla HW-optimeringar är påslagna, har även testat slå av, då hackar det som fan så klart men det känns ändå som det borde vara någon HW accelerering som inte är påslagen/funkar.

Vet inte hur mycket mer jag kan felsöka innan jag får ge upp men om ni som kör Kodi kan verifiera att ni lyckas köra 1080p/2160p mkv filer utan problem eller hack över nätverk så kan jag tänka mig att lägga ner en kväll till kanske, skulle vara skönt att få bort ännu en pryl från tv-bänken :)

Det kan ju inte vara så att jag fått ett måndags-exemplar väl för allt annat verkar ju fungera, tv-bild, inspelningar etc. funkar ju fint.  <_<

Mvh
Dexx

Redigerat av dexx, 25 juni 2018 - 12:48.

Postad 25 juni 2018 - 11:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Niklas:

Är inte det lite osmidigt? Vill jag titta på TV/Oneplace så kör jag med den fjärren. Vill jag byta HDMI använder jag min Originalfjärr (Sony)... förstår inte logiken? Hade man inte kunnat ha en "HDMI-CEC" meny där man kunde ställa in vissa grundläggade funktioner tex av/på? Så kunde man anpassa efter hur man ville ha det? (kanske omöjligt vad vet jag?)

Så fungerar det på dom flesta andra nyare boxar jag har sett att man ställer in hur det ska bete sig.

Redigerat av Leatherface, 25 juni 2018 - 11:14.

Postad 25 juni 2018 - 13:40

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

CD (Niklas):

När man byter kanal ibland så blir bilden svart, då får man zappa till nästa kanal o sen tillbaka för att få bild. 

Är det något som ni kan kolla upp o fixa problemet? :)

Redigerat av Unregistered76030ce5, 25 juni 2018 - 13:43.

Postad 25 juni 2018 - 16:46

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

CD (Niklas):

När man byter kanal ibland så blir bilden svart, då får man zappa till nästa kanal o sen tillbaka för att få bild. 

Är det något som ni kan kolla upp o fixa problemet? :)

Det är redan uppmärksammat av andra här. Kan vara bra att kolla vad andra skrivit annars blir det bara en tråd med samma problem som upprepas om och om och om igen. 

Ett tips bara i all välmening. 

Postad 25 juni 2018 - 16:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Niklas:

Hej

Tyvärr har jag inte mer information än att det är så det fungerar på våra boxar. Håller helt med om att en HDMI-CEC meny vore ett bra alternativ.

Mvh
Niklas

Postad 26 juni 2018 - 12:57

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 1

Det är redan uppmärksammat av andra här. Kan vara bra att kolla vad andra skrivit annars blir det bara en tråd med samma problem som upprepas om och om och om igen. 

Ett tips bara i all välmening. 

Fast det bör upprepas, för detta gjorde en dålig box ännu sämre! Och jag tror inte CD kommer fixa detta förrän Augusti... Så jag vill gärna ha förra FW istället då jag kunde byta kanal...

Postad 26 juni 2018 - 13:07

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 1

Håller med om att kanalväxlingsbuggen borde fixas ASAP, det är något som tillkommit i senaste uppdateringen. Särskilt irriterande i sändningarna från fotbolls-VM när utsändningen byter kanal från t ex SVT1 till 2.

Postad 26 juni 2018 - 18:34

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Fast det bör upprepas, för detta gjorde en dålig box ännu sämre! Och jag tror inte CD kommer fixa detta förrän Augusti... Så jag vill gärna ha förra FW istället då jag kunde byta kanal...

Och ändå slår du på den varje dag och utsätter dig för detta lidande att inte kunna använda boxen. Byt box.

Postad 26 juni 2018 - 21:38

dexx
  • dexx
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 1

Argh, jag vågar knappt slå på den här boxen längre för jag vet att jag bara kommer hitta ytterligare ett fel och jag har bara haft den i två dagar nu, förstår inte hur andra kunnat stått ut med den här skiten sen Mars/April?!?!?! :) :) Det är så mycket buggar och fel att jag tror tyvärr att man aldrig kommer få ordning på den här boxen. Hur man lyckas göra en på pappret rätt ok hårdvara (cpu etc.) så seg är lite av en prestation i sig, redan efter två dagar har jag slutat ändra volymen genom boxen utan tar tv-fjärren för jag blir tokig på lagget innan volymen ändras. 

Det är nästan så att jag funderar på att kontakta ARN, CanalDigital borde tvingas återkalla de här boxarna.

Den åker tillbaka imorgon!

Redigerat av dexx, 26 juni 2018 - 21:39.

Postad 27 juni 2018 - 10:05

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Och ändå slår du på den varje dag och utsätter dig för detta lidande att inte kunna använda boxen. Byt box.

Jag gillar självplågeri, därför jag både haft Sagem och OnePlace... :)

Postad 27 juni 2018 - 16:02

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0

Är det fler som kopplar oneplace boxen genom förstärkare? Får hdcp error dvs ingen bild eller bild och ljud som blinkar. Har definitivt ingen nytta av denna box och har gått tillbaka till min gamla.Är det fler som kopplar oneplace boxen genom förstärkare? Får hdcp error dvs ingen bild eller bild och ljud som blinkar. Har definitivt ingen nytta av denna box och har gått tillbaka till min gamla.Är det fler som kopplar oneplace boxen genom förstärkare? Får hdcp error dvs ingen bild eller bild och ljud som blinkar. Har definitivt ingen nytta av denna box och har gått tillbaka till min gamla.Är det fler som kopplar oneplace boxen genom förstärkare? Får hdcp error dvs ingen bild eller bild och ljud som blinkar. Har definitivt ingen nytta av denna box och har gått tillbaka till min gamla.

Metoo

Postad 27 juni 2018 - 16:08

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Har inget problem med min soundbar kopplad till min box.

Postad 27 juni 2018 - 17:05

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Postad 27 juni 2018 - 17:09

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Onefake digitalbox skickar bara ljud och inte bild genom din soundbar. Därför fungerar det. Bra att något fungerar!

Postad 27 juni 2018 - 17:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Onefake digitalbox skickar bara ljud och inte bild genom din soundbar. Därför fungerar det. Bra att något fungerar!

OK. Men har bara en HDMI till soundbar från boxen och en från soundbar till TV. 

Postad 27 juni 2018 - 17:41

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Kenasp: testa att ställa om upplösningen till andra alternativ och se om der gör nån skillnad!

Postad 27 juni 2018 - 18:00

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Det har jag gjort och det gör ingen skillnad. Denna box ger hdcp error oavsett inställningar, supra hdmi kablar eller diverse knep. Att koppla direkt till tv fungerar här också men är ointressant. Jag splittar hdmi signalen genom förstärkaren och Viasat boxen till våra andra tv apparater som vi har i vårt hus...

Postad 27 juni 2018 - 20:52

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0

Det har jag gjort och det gör ingen skillnad. Denna box ger hdcp error oavsett inställningar, supra hdmi kablar eller diverse knep. Att koppla direkt till tv fungerar här också men är ointressant. Jag splittar hdmi signalen genom förstärkaren och Viasat boxen till våra andra tv apparater som vi har i vårt hus...

Bilden klarnar, hdcp är det som ställer till det. CD har till och med föreslagit att jag skall nedgradera HDMI ingång på min receiver. Dock tycker jag att CD tar frågan på största allvar men det är ju f-n att man inte löser problemet.

Postad 05 juli 2018 - 13:02

hanscb
  • hanscb
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Ett par frågor om OnePlace-boxen. Hade en Philips Android-TV som jag lämnade tillbaks av olika orsaker och en av de saker som var dåligt på den var hur undertexten såg ut på vissa kanaler som t.ex. vissa Discovery har jag för mig. Den var väldigt stor och grovpixlig, text-TV-utseende. Blev gigantisk på en 65". Hur är det i OnePlace?

Sedan, om man köper en box utan HD kan man då själv sätta dit en? Följer den låda man monterar den i ändå med? Förmodar att det är 2.5":s HD.

Fungerar det att styra den och att den startar och stängs av den med TV-dosan via HDMI, har en Samsung Q7?

Postad 09 juli 2018 - 23:12

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Ett par frågor om OnePlace-boxen. Hade en Philips Android-TV som jag lämnade tillbaks av olika orsaker och en av de saker som var dåligt på den var hur undertexten såg ut på vissa kanaler som t.ex. vissa Discovery har jag för mig. Den var väldigt stor och grovpixlig, text-TV-utseende. Blev gigantisk på en 65". Hur är det i OnePlace?

Sedan, om man köper en box utan HD kan man då själv sätta dit en? Följer den låda man monterar den i ändå med? Förmodar att det är 2.5":s HD.

Fungerar det att styra den och att den startar och stängs av den med TV-dosan via HDMI, har en Samsung Q7?

Undertexten ser ut som den ska göra, bra! Går sätta in en vanlig 2,5" disk utan CD "låda". Min fjärr fungerar till OnePlace, har en Samsung KS8005.

Dock är boxen i alphastadiet med en HDD i sig...

Postad 19 juli 2018 - 12:04

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Jag skulle säga att det kanske går att sätta i en lös hårddisk men jag skulle inte påstå att der är jätteenkelt.
Råkade titta på mina ”rekommendationer” igår, samma obskyra engelsk serie-avsnitt i 6 kopior, en kopia för. varje SVT-lregionskanal.
Har haft lite problem med att en del inspelningar får CD-appen att krascha och gå till Android TV-skrivbordet, inget särskilt nytt således.

Postad 19 juli 2018 - 23:10

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jag skulle säga att det kanske går att sätta i en lös hårddisk men jag skulle inte påstå att der är jätteenkelt.
Råkade titta på mina ”rekommendationer” igår, samma obskyra engelsk serie-avsnitt i 6 kopior, en kopia för. varje SVT-lregionskanal.
Har haft lite problem med att en del inspelningar får CD-appen att krascha och gå till Android TV-skrivbordet, inget särskilt nytt således.

Jag har satt i en i både denna och den förra smart utan problem, dock är jag PC-tekniker...

Postad 29 juli 2018 - 13:21

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Nu har man läst alla sidor och tyvärr verkar ju det som de inte löst alla fel efter ett par månader.
Köpte denna box förra veckan för att ha i tv nr 2 med tvillingabonnemang. ( 499 kr för boxen, 12 mån förlängning med halva priset på familjepaketet i 12 mån. Kampanjpris på platta parabolen då jag flyttat och stod utan parabol. Grym deal tyckte jag )
Har redan redan den gamla med hårddisk som fungerat galant.
Känns ju som man borde skicka tillbaka den oöppnade påsen denna ligger i.
Sa även på telefon att jag ville slippa köpa en till Apple-tv att kunna se bl.a. Netflix igenom. Det skulle denna klara av.
Han på telefon nämnde inbyggd _Chromecast_ ( Har gen1 som har massa ljudproblem i den tvn ) men jag sa specifikt att jag inte ville casta utan köra inbyggd app.
Där verkar man också åkt på nitlott.
Kanske ska byta till den gamla boxen eller en modul. Den sistnämnda är ju enklast för barn och sambo att hantera.

Redigerat av Freppa_, 29 juli 2018 - 13:24.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.