Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED 2019: Z9 W9 E9 C9 B9 och R9

1321 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG OLED55C9 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 7 9,07 (27) Inga priser
LG OLED65C9 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 3 8,89 (18) Inga priser
LG OLED65E9 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 1 9 (4) Inga priser
LG OLED77C9 (TV) 7 8,14 (13) Inga priser
LG OLED65W9 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 2 (0) Inga priser
LG OLED77W9 77" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 2 (0) Inga priser
LG OLED55B9 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 7 7,47 (16) Inga priser
LG OLED65B9 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 7 8,89 (8) Inga priser
LG OLED88Z9 (TV) 1 (0) Inga priser
LG OLED65B9S 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 5 9 (5) Inga priser
LG OLED55B9S 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 1 7,5 (1) Inga priser
23 relaterade trådar
75"+ (1660 inlägg) 2 år sedan
LG OLED65B9SLA eller LG 65" CX (5 inlägg) 4 år sedan
55 tum till sovrummet (10 inlägg) 4 år sedan
Ljudproblem appar LG OLED65B9PLA (13 inlägg) 4 år sedan
OLED runt 20k (3 inlägg) 4 år sedan
LG OLED55C9 (1 inlägg) 4 år sedan
LG OLED65C9PLA 65" (8 inlägg) 4 år sedan
LG OLED mjukvaruuppdatering (5 inlägg) 4 år sedan
Ca modul eller box (6 inlägg) 5 år sedan
Vilken OLED ska man välja (63 inlägg) 5 år sedan
Philips 55oled754 (5 inlägg) 5 år sedan
Köpröd LG C9 eller Sony AG9 - 77" (2 inlägg) 5 år sedan
LG OLED 55" (1 inlägg) 5 år sedan
Död pixel på nyköpt LGOLED55B9 (27 inlägg) 5 år sedan
55" TV för högst 10 000 kr (13 inlägg) 5 år sedan
Hjälp mig att välja rätt OLED-tv (30 inlägg) 5 år sedan
Dags för ny tv... (0 inlägg) 5 år sedan
Samsung QLED QE82Q60R eller LG OLED65C9PLA? (3 inlägg) 5 år sedan
Ska flytta - köpråd för ljust rum (0 inlägg) 5 år sedan
Val av tv, uppgradering från gammal Pioneer-plasma (74 inlägg) 5 år sedan
Varför går det inte koppla TV: ns ARC till vanlig HDMI 2.0 (0 inlägg) 5 år sedan
Köpråd LG OLED55C8 eller Philips 55OLED803/12 (11 inlägg) 5 år sedan
LG OLED65E97LA, OLED65E9PLA, OLED65E9PVA (3 inlägg) 5 år sedan

Postad 14 december 2019 - 09:18

Roquendil
  • Roquendil
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nu kommer grinchen och förstör för alla som inte lagt märke till detta än. Men jag upplever ett audio sync problem med B9'an när jag använder dess egna mediaspelare eller interna appar. Det handlar om 150-200 ms och även när man stänger av alla filter och specialfunktioner. Tydligen har C9'an samma problem då jag gick in på MM och testade. Det spelar ingen roll vad man gör (tro mig, jag har offrat natt och dag på att försöka), det blir aldrig helt bra. Funktionen i tv'n som är tänkt att justera audio syncen är ett ytterligare slag i ansiktet då den endast kan fördröja ljudet ytterligare. Jag har även testat att ta ut ljudet genom den optiska utgången i hopp om att det oavkodade ljudet skall hinna ut tidigare, en fruktlös åtgärd. Ett trick jag lärde mig som gjorde osyncen lite mindre var att aktivera true motion men ha parametrarna på 0.

Men lite goda nyheter är att jag tog ett snack med en sympatisk kille i MM butiken som i sin tur skulle rycka tag i en säljare från LG så att problemet blir uppmärksammat. Jag älskar allt med denna tv'n i övrigt och vill helst inte lämna tillbaka den, met verkar inte som de flesta människor reagerar på problemet tillräckligt för att bry sig, och om inte folk bryr sig så finns det ju ingen anledning för LG att rätta till det. Så ring LG, prata med butikssäljare, säg till era grannar, eller drivs till vansinne av att nu se att ljudet är lite off.

https://m.youtube.co...kSO-QAhT8&t=65s

Jag har samma problem och märker det mest när jag kör xbox one x och försöker få ut Dolby Atmos eller Digital via arc.
Kör man DTS så är det inga problem, så felet är i hur tv hanterar omkodningen av Dolby.
Här finns en jättebra tråd med mer info: https://lgcommunity....olby-sources/p1

Jag har varit i kontakt med LG, men de väljer att skylla på receivern.

Postad 14 december 2019 - 13:56

Unregistered866066c7
  • Unregistered866066c7
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Jag har samma problem och märker det mest när jag kör xbox one x och försöker få ut Dolby Atmos eller Digital via arc.
Kör man DTS så är det inga problem, så felet är i hur tv hanterar omkodningen av Dolby.
Här finns en jättebra tråd med mer info: https://lgcommunity....olby-sources/p1

Jag har varit i kontakt med LG, men de väljer att skylla på receivern.

Ja det är ett annat problem du pratar om när man kör från extern källa. Men detta problemet går inte att skylla på något annat än dålig kodning, då det är helt internt och utan kringutrustning. Att komma ifrån 150-200ms osync med ljudet är helt enkelt inte möjligt med nuvarande mjukvara.

Postad 15 december 2019 - 09:38

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Jag har inte haft de problemen utom med ATMOS från Netflix om jag kör det från min Xbox, Henkera, men dessa har större problem: https://lgcommunity....olby-sources/p1

Redigerat av ruva, 15 december 2019 - 09:42.

Postad 15 december 2019 - 10:54

Unregisteredba8de291
  • Unregisteredba8de291
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hej,

Finns det många anledningar att uppgradera till en C9 om man redan sitter på en E6? Eller har utvecklingen skett i en så pass långsam takt att det knappast är lönt?

Postad 15 december 2019 - 13:36

Unregistered866066c7
  • Unregistered866066c7
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Jag har inte haft de problemen utom med ATMOS från Netflix om jag kör det från min Xbox, Henkera, men dessa har större problem: https://lgcommunity....olby-sources/p1

Hur det upplevs är kanske lite individuellt, men har du testat och mätt för att se hur stor fördröjningen är när du kör helt internt? Vore intressant att se om det förekommer på alla tv-apparater eller bara en del. I så fall är det ju hårdvaru-relaterat, och då förstår jag varför LG inte vill kännas vid det.

Postad 16 december 2019 - 00:00

Unregistered11f4bb85
  • Unregistered11f4bb85
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Nu kommer grinchen och förstör för alla som inte lagt märke till detta än. Men jag upplever ett audio sync problem med B9'an när jag använder dess egna mediaspelare eller interna appar. Det handlar om 150-200 ms och även när man stänger av alla filter och specialfunktioner. Tydligen har C9'an samma problem då jag gick in på MM och testade. Det spelar ingen roll vad man gör (tro mig, jag har offrat natt och dag på att försöka), det blir aldrig helt bra. Funktionen i tv'n som är tänkt att justera audio syncen är ett ytterligare slag i ansiktet då den endast kan fördröja ljudet ytterligare. Jag har även testat att ta ut ljudet genom den optiska utgången i hopp om att det oavkodade ljudet skall hinna ut tidigare, en fruktlös åtgärd. Ett trick jag lärde mig som gjorde osyncen lite mindre var att aktivera true motion men ha parametrarna på 0.

Men lite goda nyheter är att jag tog ett snack med en sympatisk kille i MM butiken som i sin tur skulle rycka tag i en säljare från LG så att problemet blir uppmärksammat. Jag älskar allt med denna tv'n i övrigt och vill helst inte lämna tillbaka den. Det verkar inte som de flesta människor reagerar på problemet tillräckligt för att bry sig, och om inte folk bryr sig så finns det ju ingen anledning för LG att rätta till det. Så ring LG, prata med butikssäljare, säg till era grannar, eller drivs till vansinne av att nu se att ljudet är lite off.

https://m.youtube.co...kSO-QAhT8&t=65s

Har noterat samma problem på min C9. Tråkigt. 
Har du O på både De-Judder och De-Blur under TruMotion för att få lite bättre sync?

Postad 16 december 2019 - 14:41

Unregistered866066c7
  • Unregistered866066c7
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Har noterat samma problem på min C9. Tråkigt.
Har du O på både De-Judder och De-Blur under TruMotion för att få lite bättre sync?

Japp, 0 på bägge. Tror jag har 150ms osync. Har även aktiverat AV sync och satt den på 0 då det tycks göra ytterligare en liten förbättring. Jag kör optisk ut iställd på PCM till ett externt ljudkort. Det ger kanske lite bättre sync än när man använder tvns interna högtalare, men i så fall oerhört marginellt.

Postad 16 december 2019 - 22:00

Unregistered11f4bb85
  • Unregistered11f4bb85
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Japp, 0 på bägge. Tror jag har 150ms osync. Har även aktiverat AV sync och satt den på 0 då det tycks göra ytterligare en liten förbättring. Jag kör optisk ut iställd på PCM till ett externt ljudkort. Det ger kanske lite bättre sync än när man använder tvns interna högtalare, men i så fall oerhört marginellt.

Vi får hoppas på en uppdaterad firmware som löser denna bugg så snart som möjligt. Är också allergisk mot osynkat ljud.

Postad 16 december 2019 - 23:37

Köörmit
  • Köörmit
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Vi får hoppas på en uppdaterad firmware som löser denna bugg så snart som möjligt. Är också allergisk mot osynkat ljud.

Det här får mig verkligen att överväga att annullera mitt köp av C9:an. Om problemen funnits sen C7 och inget gjorts åt saken är det inte självklart att det kommer lösas av LG alls. Jag skulle kunna leva med att problemen bara uppstår vid pass through, det kan jag nog klara mig utan, men om det uppstår även vid användning av interna appar vore det ju än värre. Då får man ju räkna in någon extern spelare i priset också.

Har läst trådarna även på LG:s forum och det verkar onekligen vara en hel del folk som vittnar om problemen, men det måste vara långt fler som köpt apparaterna som aldrig skriver om det på nätet. Är det bara i det stora hela ett fåtal apparater som det uppstår på, eller är folk i allmänhet så okritiska eller okänsliga att de antingen lever med det eller inte ens uppmärksammar att ljudet är i osynk?

Vore alla apparater felaktiga borde det ju blåst upp till en gigantisk skitstorm och åtminstone någon borde ha skrivit om det i någon av alla tester som finns. Annars kan de ju omöjligen testa apparaterna alls så som konsumenterna använder dem.

Jag ska tydligen få min 65” i mitten av januari och har varit väldans glad över att jag knep en till bra pris, men nu vacklar jag.

Postad 17 december 2019 - 08:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

hmmm jag brukar vara känslig för lipsync problem men har inte lagt märke till detta fenomen. Letade t.o.m efter det igår men nej, kändes ok. Jag kollade ifs bara på Netflix, kanske inte samma problem där?

Postad 17 december 2019 - 08:45

Köörmit
  • Köörmit
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

hmmm jag brukar vara känslig för lipsync problem men har inte lagt märke till detta fenomen. Letade t.o.m efter det igår men nej, kändes ok. Jag kollade ifs bara på Netflix, kanske inte samma problem där?

Tack för svar!

Tydligen ska det även bero på vilket ljudformat materialet har. DTS verkar fungera bättre än somliga Dolby-kodningar. PCM ska heller inte ge samma fördröjning av ljudet.

Vad använder du för ljudutrustning och hur har du det kopplat?

Postad 17 december 2019 - 09:12

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Har inga av dessa sync problem med min nya 65C9. Kör ARC till Sonos Beam. Försökte verkligen få fram problemet igår. 

Redigerat av NisseT1, 17 december 2019 - 09:20.

Postad 17 december 2019 - 09:23

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Tack för svar!

Tydligen ska det även bero på vilket ljudformat materialet har. DTS verkar fungera bättre än somliga Dolby-kodningar. PCM ska heller inte ge samma fördröjning av ljudet.

Vad använder du för ljudutrustning och hur har du det kopplat?

Jag kör optiskt till en receiver. Har "standard" inställningar för utljudet (vet inte vilka dom är men har inte ändrat på något)

Postad 17 december 2019 - 11:23

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0
Är dessa problem närvarande när man kör allt ljud ut via HDMI till receiver? Även ARC till receiver?

Postad 17 december 2019 - 12:42

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Jag har inte problem. Jag kör ARC till Marantz receiver för in-TV-Netflix t.ex . Kan det inte vara i folks recievrar det sitter till viss del?

Redigerat av Saim, 17 december 2019 - 12:49.

Postad 17 december 2019 - 16:38

Unregistered11f4bb85
  • Unregistered11f4bb85
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Kör några sync test videos från inbyggda YouTube appen och ut på inbyggda högtalaren. Känslan är att ljudet kommer lite sent. Får det bekräftat genom att göra som @Henkera gjorde ovan.

Prova gärna detta klipp ni med. 

https://youtu.be/TjAa0wOe5k4

Filmar tv:n med mobilens kamera i slowmotion läge.

Spelar jag sedan upp den videon i slowmotion så ser och hör jag lättare att ljudet släpar ca 200 ms.

Ut med optiskt till min gamla Onkyo 805 receiver blir det ännu sämre, men det är nog min receivers fel.

Postad 17 december 2019 - 20:59

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Kör några sync test videos från inbyggda YouTube appen och ut på inbyggda högtalaren. Känslan är att ljudet kommer lite sent. Får det bekräftat genom att göra som @Henkera gjorde ovan.

Spelar jag sedan upp den videon i slowmotion så ser och hör jag lättare att ljudet släpar ca 200 ms.

Ut med optiskt till min gamla Onkyo 805 receiver blir det ännu sämre, men det är nog min receivers fel.

Testade klippet och får från PC - LG C9 (eARK) - Samsung Q96R (eARK) och blippet/baskaggen kommer på exakt noll. Ska även testa med YT-appen och återkommer... Jo 200 ms delay i TV-appen.

Om du testar från PC kan du ställa in YT på 0.25 hastighet och även där perfekt synk från datorn.

Redigerat av ruva, 17 december 2019 - 21:05.

Postad 17 december 2019 - 22:33

luckyluuk
  • luckyluuk
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Funkar den med 9mm Julafästet?: https://www.jula.se/...e-929077/#tab04

Jag kör Julas 9mm väggfäste till min 55C9 (https://www.jula.se/...ggfaste-929077/)

samt följande antennkabel från Kjell: https://www.kjell.co...vit-15-m-p39722

Jag tog en kniv och skalade bort så mycket plast det gick från den utstickande antennvinkeln som touchar väggen, baktill på TVn. Detta var efter mycket letande det bästa sättet att få TVn att sitta maximalt slimmat mot väggen. Provade med 90 graders antennvinkelskarven från Kjell, men den stack ut för mycket.

Till nätverksutgången på TVns baksida köpte jag en "flat" nätverkskabel som med liten radie går att böja 90 grader nedåt.

Köpte även denna HDMI-vinkel (fanns vid tillfället att köpa på ITsajten.se) till HDMI-ingången på baksidan:

https://www.delock.c...2/merkmale.html

Köpte även en "flat" HDMI-kabel som kopplades in i HDMI-vinkeln. Har för mig att TVn buktade ut med en vanlig HDMI-kabel. Då det rimligtvis ligger en del flaskhalsar vad gäller bildkvalité i både HDMI-vinkeln samt den flata HDMI-kabeln har jag denna HDMI-ingång mest som en reserv för eventuella framtida behov. Insåg att det skulle vara alldeles för meckigt att plocka ner TVn i framtiden pga alla sladdar och finjusteringar ifall jag var i behov av en fjärde HDMI-ingång, därav att jag fixa allt när TVn hängdes upp. För övrigt uruselt av LG att ha anslutningar som sticker ut rakt bakåt mot väggen. Vad är då vitsen med en tunn TV?

Redigerat av luckyluuk, 17 december 2019 - 22:43.

Postad 18 december 2019 - 19:47

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Hej på er,

Efter att ha läst igenom samtliga inlägg här och kollat i princip samtliga jämförelser som finns, valde jag idag att avbeställa Q90R och istället hålla tummarna för att C9 prissänks under mellandagsrean. 

Vad tror ni? Kommer C9an (65 tummaren) att nå samma nivå som under BF, d.v.s. runt 20k?

Vad har hänt med den här tråden? Den brukade vara väldigt mycket alive and kicking, men nu vet jag inte vad som hänt. Synd, det är många som är extremt kunniga här. 

Ingen som har insider information om vilka modeller som kommer på mellandagsrean?

Redigerat av Alan31, 18 december 2019 - 20:06.

Postad 18 december 2019 - 21:31

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Hej på er,

Efter att ha läst igenom samtliga inlägg här och kollat i princip samtliga jämförelser som finns, valde jag idag att avbeställa Q90R och istället hålla tummarna för att C9 prissänks under mellandagsrean.

Vad tror ni? Kommer C9an (65 tummaren) att nå samma nivå som under BF, d.v.s. runt 20k?

Vad har hänt med den här tråden? Den brukade vara väldigt mycket alive and kicking, men nu vet jag inte vad som hänt. Synd, det är många som är extremt kunniga här.

Ingen som har insider information om vilka modeller som kommer på mellandagsrean?

Kommer med största sannolikhet bli samma priser till mellandagsrean om det finns apparater kvar av de olika modellerna.

Postad 18 december 2019 - 21:46

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0
Jag hoppas 77" kommer igen för 39 990 då min B6 blev skrotad. Men ser inte ljust ut med tanke på att det är Elgiganten som gäller och det ser ut som att de inte kommer in mer.

Postad 18 december 2019 - 22:45

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Jag hoppas 77" kommer igen för 39 990 då min B6 blev skrotad. Men ser inte ljust ut med tanke på att det är Elgiganten som gäller och det ser ut som att de inte kommer in mer.

Sjukt tråkigt i så fall. Jag börjar bli alltmer övertygad om att C9 är den bästa allround TVen just nu och den absolut mest framtidssäkra för de pengarna. 

Postad 18 december 2019 - 23:03

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Sjukt tråkigt i så fall. Jag börjar bli alltmer övertygad om att C9 är den bästa allround TVen just nu och den absolut mest framtidssäkra för de pengarna.

Grymt nöjd med min c9 77 som jag köpte på BF. Bara 3D som saknas, hade troligen sett så fantastiskt ut på den, men är ju nästan inga TVs med det idag tyvärr.
Precis kollat på Life of PI och inget saknas, naturligt lugn i bilden som jag inte tycker det blir på LCD.

Postad 19 december 2019 - 13:29

rask
  • rask
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ett tips ifall någon beställt en C9 55" på Black Friday hos Elgiganten och fått sin leveransdag uppskjuten till mitten av januari.

Skriv på deras Facebook eller kontakta deras kundtjänst och sök en kille som heter "Tim" så ordnar han så att du kan hämta den i butik istället (TV-apparaterna har skickats till butik istället för kund av någon outgrundlig anledning).   

Postad 19 december 2019 - 13:33

Ades
  • Ades
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Ett tips ifall någon beställt en C9 55" på Black Friday hos Elgiganten och fått sin leveransdag uppskjuten till mitten av januari.

Skriv på deras Facebook eller kontakta deras kundtjänst och sök en kille som heter "Tim" så ordnar han så att du kan hämta den i butik istället (TV-apparaterna har skickats till butik istället för kund av någon outgrundlig anledning).   

Jag fick min 55" C9(beställd black friday) levererad 16e december..   Innan jag fick den levererad så fråga jag om jag själv kunde hämta den på min lokala Elgiganten-butik, men om jag gjorde det så sa kundtjänst att jag skulle få betala ordinarie pris..  Så det gäller nog att komma till rätt person som du skriver.. 

Postad 19 december 2019 - 15:28

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Jag är så sjukt nöjd med min 65" C9a så slog till på en 55" till sovrummet.

Jag la en beställning på Elgiganten på BF även på 55an men hämtade ut den nu i veckan. Hade inte fått något SMS om att den skulle finnas där men det hade den gjort sedan 4 december.

Postad 19 december 2019 - 16:27

sune bejas
  • sune bejas
  • Beroende

• 1 002 inlägg
  • 0

Jag är så sjukt nöjd med min 65" C9a

varför då?

utveckla

Redigerat av sune bejas, 19 december 2019 - 16:27.

Postad 19 december 2019 - 16:40

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

varför då?

utveckla

Jag har aldrig sett en bättre bild... Svärtan, HDR och 4K är underbart. Bilden är otroligt ren. Färgerna verkligen poppar. Riktigt härlig att spela på också.

Visst i 1080p SDR så kanske min KRP är lite bättre, den känns lite "mjukare" än vad C9an gör. Men jag kommer inte kolla på annat än 4K HDR nu. Det är ju som natt och dag.

Postad 19 december 2019 - 16:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

:)

Redigerat av ruva, 19 december 2019 - 21:13.

Postad 19 december 2019 - 20:08

Unregistered866066c7
  • Unregistered866066c7
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Det här får mig verkligen att överväga att annullera mitt köp av C9:an. Om problemen funnits sen C7 och inget gjorts åt saken är det inte självklart att det kommer lösas av LG alls. Jag skulle kunna leva med att problemen bara uppstår vid pass through, det kan jag nog klara mig utan, men om det uppstår även vid användning av interna appar vore det ju än värre. Då får man ju räkna in någon extern spelare i priset också.

Har läst trådarna även på LG:s forum och det verkar onekligen vara en hel del folk som vittnar om problemen, men det måste vara långt fler som köpt apparaterna som aldrig skriver om det på nätet. Är det bara i det stora hela ett fåtal apparater som det uppstår på, eller är folk i allmänhet så okritiska eller okänsliga att de antingen lever med det eller inte ens uppmärksammar att ljudet är i osynk?

Vore alla apparater felaktiga borde det ju blåst upp till en gigantisk skitstorm och åtminstone någon borde ha skrivit om det i någon av alla tester som finns. Annars kan de ju omöjligen testa apparaterna alls så som konsumenterna använder dem.

Jag ska tydligen få min 65” i mitten av januari och har varit väldans glad över att jag knep en till bra pris, men nu vacklar jag.

Jag har kommit förbi 3 stycken C9 eller B9 än så länge och testat en sync-test video i YouTube appen. Det har varit exakt samma osynk på samtliga. Så "buggen" är åtminstone stabil. De flesta människor är inte så kritiska och lägger inte märke till det, och många använder ändå externa video källor och kör ljudet direkt till förstärkaren.

Redigerat av Unregistered866066c7, 19 december 2019 - 20:09.

Postad 19 december 2019 - 20:15

Unregistered866066c7
  • Unregistered866066c7
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Precis så. Alla människor har inte lika hög 'reaktionsförmåga' eller vad man skall kalla det. Om man inte uppfattar osyncen betyder inte att den inte finns där. Vill man förbli lyckligt omedveten så låter man bli att testa med YouTube videon. Annars blir det att filma med mobilkameran och spela upp det i slow motion.

Redigerat av Unregistered866066c7, 19 december 2019 - 20:16.

Postad 19 december 2019 - 21:38

Köörmit
  • Köörmit
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Riktigt märkligt det här. Tom ur inbyggda högtalarna alltså? Det låter som maskinerna är defekta.

Jag tror mig vara ganska känslig för osynk och annat otyg, men nuvarande TV har jag inte stört mig på (förutom LCD-problematiken som är anledningen till att jag beställt en C9). Då jag inte fått nya TV:n än testade jag nyss klippet på gamla burken och spelade in i slow motion. Detta på en Samsung KS8005 och en Marantz SR6004 kopplad optiskt. Perfekt synk! Att oundviklig osynk ska vara ett bekymmer på en ny TV utan hopp om att tillverkaren fixar till det illa kvickt, är för mig outgrundligt. Jag velar fortfarande kring annullering, men skulle vilja testa själv. Känns bara så meckigt att eventuellt behöva packa ihop och skicka iväg en
65 tummare.

Postad 19 december 2019 - 22:54

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Har verkligen stirrat på munnar i olika filmer och klipp utan att märka nån form av osync. Självklart kunde jag inte låta bli att spela in i slow motion för att testa. Och visst visar det sig 100ms fördröjning på ljudet.

Har alltid varit känslig mot osync men detta kan jag inte klaga på (som tur är för mig)

Postad 20 december 2019 - 09:47

Callekl
  • Callekl
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Jag har gjort ett snabbt test genom att ladda ner den råa mp4 filmen som ligger på YouTube och spela upp den från min Vero 4K+.

Vero 4K+ -> LG 65 C9 -> ARC - Denon x4100w. Detta ger ungefär 20ms ljudfördröjning vilket jag inte upplever som direkt störande.

Har inte labbat med att köra med de inbyggda högtalarna än.

Postad 20 december 2019 - 11:17

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Guys, please help. 

65 B9 för 18k eller C9an för 20k som den troligtvis kommer att säljas för under mellandagsrean? 

Är det någon skillnad mellan dessa förutom att C9an har bättre processor?

Please help!

Postad 20 december 2019 - 11:36

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0
Undrar samma. Dock har jag Elgiganten bara att handla hos så risk att c9 uteblir pga bristvara.

Postad 20 december 2019 - 11:45

MrGreenankle
  • MrGreenankle
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Här finns allt ni behöver veta om skillbaderna: https://youtu.be/MzmKsPwoe_w

C9 är absolut värd 2k extra imo.

Postad 20 december 2019 - 12:19

MrGreenankle
  • MrGreenankle
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag har problem med att ljudet klipps i en knapp sekund var 5-15 minut. Verkar endast ske i Dolbyvision-material (Netflix). Någon som vet vad det kan bero på? Någon inställning som kan hjälpa?

Postad 20 december 2019 - 19:33

Nebudchanezzer
  • Nebudchanezzer
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0

Fick min 65C9 idag fast jag hade fått SMS om leverans senare i januari, så det kanske är på plats att tacka de som har avbeställt sin TV  :lol:

Redigerat av Nebudchanezzer, 20 december 2019 - 21:17.

Postad 20 december 2019 - 19:51

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0

Beställt en C9 idag med preliminärt datum 21 januari. Hoppas på tidigare:)

Postad 20 december 2019 - 20:33

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Jag har problem med att ljudet klipps i en knapp sekund var 5-15 minut. Verkar endast ske i Dolbyvision-material (Netflix). Någon som vet vad det kan bero på? Någon inställning som kan hjälpa?

Har du ljudsystem eller kör du inbyggda högtalarna? Ljudsystem: testa byta HDMI-kabel.

Kör du Netflix via TV-appen eller annat? Annat: testa byta HDMI-kabel.

Har du rätt inställningar på ditt Netflix-konto?

Har du stabil lina, hastighet? Trådat eller Wifi? Testa ändra till det ena eller andra.

Postad 21 december 2019 - 01:23

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Jag använder en Nvidia shield mediaspelare som är kopplad till hdmi in på min Denon receiver som går vidare med hdmi ut till min C9.

Jag har ett problem med att varje gång jag går in i en app eller sätter på/stänger av en film/serie så tappar tvn bild-signalen några sekunder innan den kommer tillbaka. Detta händer inte på min C7 när den är inkopplad till receivern och mediaspelaren på exakt samma sätt.

Har någon en ide om vad som orsakar detta på C9?

Postad 21 december 2019 - 09:19

Callekl
  • Callekl
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Jag använder en Nvidia shield mediaspelare som är kopplad till hdmi in på min Denon receiver som går vidare med hdmi ut till min C9.

Jag har ett problem med att varje gång jag går in i en app eller sätter på/stänger av en film/serie så tappar tvn bild-signalen några sekunder innan den kommer tillbaka. Detta händer inte på min C7 när den är inkopplad till receivern och mediaspelaren på exakt samma sätt.

Har någon en ide om vad som orsakar detta på C9?

Växlar shielden upplösning / uppdateringsfrekvens som gör att det synkas om? Det tänker jag är en bra sak egentligen, men det brukar ju bara vara ett kortare avbrott.

Är det någon som har funderat på att skaffa Calman Home for LG? Är lite frestad att köpa en X-rite i1 Display Pro och Autocal mjukvaran.
Det blir förmodligen några kronor dyrare än att köpa tjänsten via t ex Media Markt men samtidigt kul att testa på :)

Redigerat av Callekl, 21 december 2019 - 09:19.

Postad 21 december 2019 - 20:16

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0

Nån som testat F W 04.71.05 ? verkar som den kom igår.

https://www.lg.com/s...LA&superCateId=

Postad 21 december 2019 - 20:20

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Nån som testat F W 04.71.05 ? verkar som den kom igår.

https://www.lg.com/s...LA&superCateId=

Nej, jag har inte fått något nytt. Sitter fortfarande på 04.70.05

Redigerat av ruva, 21 december 2019 - 20:58.

Postad 21 december 2019 - 20:42

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt C9 och avbeställt Samsubg Q90R. Allt tydde på att C9 var överlägsen på i princip samtliga punkter, förutom rörelseinterpolationen och nits.

Postad 21 december 2019 - 21:11

Unregisteredba8de291
  • Unregisteredba8de291
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt C9 och avbeställt Samsubg Q90R. Allt tydde på att C9 var överlägsen på i princip samtliga punkter, förutom rörelseinterpolationen och nits.

Inte vänta till mellandagsrean?

Postad 21 december 2019 - 21:23

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Också nyfiken på vad du gav för den?

Postad 21 december 2019 - 21:28

Banka
  • Banka
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Fick min 65C9 idag fast jag hade fått SMS om leverans senare i januari, så det kanske är på plats att tacka de som har avbeställt sin TV  :lol:

Var beställde du den ifrån?

Postad 21 december 2019 - 21:29

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 1
Gav 20k för den via Elgiganten. De lyckades byta till C9 från Q90R som kompensation för den låååånga väntetiden och strulet med Q90R.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.