Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Philips Pronto *

1012 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips SBC-RU890 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8.157894 (18) Inga priser
Philips SBC-RU970 Pronto Pro (Fjärrkontroller) 1 8.714284 (6) Inga priser
Philips SBC-RU950 Pronto NG (Fjärrkontroller) 1 9.190476 (20) Inga priser
Philips SBC-RU940 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8.36 (24) Inga priser
Philips SBC-RU930 Pronto Neo (Fjärrkontroller) 1 7.499998 (9) Inga priser
Philips SBC-RU980 Pronto Pro NG (Fjärrkontroller) 1 9 (4) Inga priser
Philips SBC-RU960 Pronto NG (Fjärrkontroller) 1 7.8 (4) Inga priser
Philips SBC-RU990 Pronto Pro NG (Fjärrkontroller) 1 8.999998 (6) Inga priser
Philips TSU9600 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8.777776 (8) Inga priser
Philips TSU9400 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8.833332 (5) Inga priser
Philips TSU9200 Pronto (Fjärrkontroller) 0 (0) Inga priser
Philips TSU9800 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8.333332 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 12 December 2008 - 22:41

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0
Vilket vansinne, då måste man ju försämra säkerheten i sitt nätverk för att kunna använda den.

Men tack för ditt svar, om jag hade köpt den och upptäckt efteråt att den bara stöder WEP så skulle jag ha blivit riktigt sur. Synd på vad som i övrigt verkar vara en klockren fjärr. Hur kan de göra en sån tabbe? :blink:

Postad 12 December 2008 - 23:16

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Vilket vansinne, då måste man ju försämra säkerheten i sitt nätverk för att kunna använda den.

Men tack för ditt svar, om jag hade köpt den och upptäckt efteråt att den bara stöder WEP så skulle jag ha blivit riktigt sur. Synd på vad som i övrigt verkar vara en klockren fjärr. Hur kan de göra en sån tabbe? :blink:

Hehe! Är det verkligen rimligt att dom lyckas få till en "klockren fjärr" OCH ändå tabbar sig? Känns lite motsägande om jag får yttra mig. :blink:

Ärligt talat så VALDE Philips att använda WEP för att förlänga batteritiden och för att snabba upp anslutningstiden efter stand-by.

Jag tycker däremot att dom gott hade kunnat lägga in valmöjligheten för de användare som vill köra WPA.

Postad 13 December 2008 - 01:41

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Hehe! Är det verkligen rimligt att dom lyckas få till en "klockren fjärr" OCH ändå tabbar sig? Känns lite motsägande om jag får yttra mig. :blink:

Jag skrev att den I ÖVRIGT verkade vara en klockren fjärr. Dvs bortsett från den fundamentala tabben.

Ärligt talat så VALDE Philips att använda WEP för att förlänga batteritiden och för att snabba upp anslutningstiden efter stand-by. Jag tycker däremot att dom gott hade kunnat lägga in valmöjligheten för de användare som vill köra WPA.

Det tycker jag med. Men de får väl skylla sig själva, istället så använder jag nu valmöjligheten att låta bli att köpa den. Vill de inte ha mina pengar så slipper de.

Postad 14 December 2008 - 23:40

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Tycker att du missar poängen. Det finns inget styrsystem som kommer i närheten av pronto. Lycka till med vad fjärr du nu köper istället dock. Hoppas du blir lycklig. Jag tror inte Prontoteamet gråter floder...

Du får väl ta och googla lite på hur säkert wpa2 är förresten. Jag har för mig att det är ganska lätt att nästla sig in i. Var och än är väl salig på sin tro eller hur är det man brukar säga.

edit: blev lite snällare efter midnatt ;)

Redigerat av Installera, 15 December 2008 - 00:06.

Postad 15 December 2008 - 06:43

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt inte testat att hacka mig in i varken WEP- eller WPA-skyddade nätverk men enligt information från användare på RC så kan man komma förbi WEP-krypteringen i kombination med MAC-låsning på bara någon minut. WPA/WPA2 är enligt RC-användarna ännu inte knäckt!?

Denna information läste jag iofs för ett halvår sedan så det kanske har hänt något sedan dess som jag inte känner till?!

Ett option som jag tycker borde fungera är att sätta en trådlös router på DMZ med WEP och MAC-låsning samt att man döljer SSID. Då har man ju gjort så mycket man kan.

En del tycker inte detta är en option eftersom någon då kan surfa på min lina om dom hackar sig förbi krypteringen. Ok, sant, men stryp Internetlinan på DMZ till 256 kBit eller nåt då, så kommer dom inte sitta länge och det lär räcka till din fjärr. ;)

Måste du dessutom kunna komma åt dina lokala resurser så går det att fixa genom att öppna specifika portar.

Bara mina 5 cent. :rolleyes:

Postad 15 December 2008 - 10:25

Unregisteredf696f4b6
  • Unregisteredf696f4b6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
hur står sig egetligen pronton idag? funderar på en Logitech Harmony, typ one eller liknande men har sett att man för billigare pengar kan få en bättrebegagnad pronto, typ 940. är det en bättre deal?

Postad 15 December 2008 - 10:35

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
De äldre prontosarna 950-990 står sig väl hyfsat förutom upplösning och färger i displayen.

Professional-serien 9400-9800 är något helt annat. Dom är mer systemintegratörer med inbyggt nätverk och möjlighet att bygga egna javascript(jo, nästan, det kallas prontoscript) widgets. Tvåvägskommunikation såväl via WiFi som via RS232.

Men dom kostar kulor och dom kräver mer av sin programmerare för att kräma ur potentialen optimalt.

Postad 15 December 2008 - 18:24

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Vidare tycker jag Logitechs fjärrkontroller ligger i en annan division jämfört med Philips fjärrisar.

Grovt överdrivet är det som att jämföra en Bagge med en Rolls. :)

Jag har haft en Logitech Harmony 1000 och har nu en Philips Pronto 9600 så jag intygar att skillnaden är enorm!

Postad 15 December 2008 - 19:01

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Tycker att du missar poängen. Det finns inget styrsystem som kommer i närheten av pronto. Lycka till med vad fjärr du nu köper istället dock. Hoppas du blir lycklig. Jag tror inte Prontoteamet gråter floder...

Nej, jag har inte missat någon poäng. Tyvärr. Önskar att jag hade det. Poängen är just precis det att oavsett hur bra styrsystem Pronto är, så är det ändå helt värdelöst för mig eftersom jag inte vill släppa in grannar och annat löst folk i mitt nät hur som helst.

Vad har jag för nytta av en Pronto och dess överlägsna styrsystem när den har säkerhetsbrister som gör att det inte går att använda den? DET, bisterfinnen, är poängen.

Och nej, jag tror inte heller att Prontoteamet gråter floder, de har förmodligen gott om godtrogna kunder som inte har nån större koll på vad konstiga bokstavskombinationer som WEP eller WPA2 är, och så länge det är på det viset kan de säkerligen fortsätta att sälja mängder av sina produkter.

Du får väl ta och googla lite på hur säkert wpa2 är förresten. Jag har för mig att det är ganska lätt att nästla sig in i. Var och än är väl salig på sin tro eller hur är det man brukar säga.

edit: blev lite snällare efter midnatt :)

WEP knäcktes fullständigt redan 2001 och om du hade följt ditt eget råd och googlat runt lite så hade du hittat någon av de applikationer som låter dig knäcka valfritt WEP-krypterat nät på någon minut.

WPA2 däremot, har endast knäckts med ordlisteattacker när ett korta, osäkra lösenord använts. Beroende på CPU-kraft och storlek på ordlistan så har det då tagit några dagar. När riktiga, långa lösenord med slumptecken använts så finns det vad jag vet ännu inget exempel på någon som lyckats.

Postad 15 December 2008 - 19:21

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Ett option som jag tycker borde fungera är att sätta en trådlös router på DMZ med WEP och MAC-låsning samt att man döljer SSID. Då har man ju gjort så mycket man kan.

Tyvärr, MAC-låsning och dölja SSID är mycket enkelt att ta sig förbi och gör varken till eller från.

En del tycker inte detta är en option eftersom någon då kan surfa på min lina om dom hackar sig förbi krypteringen. Ok, sant, men stryp Internetlinan på DMZ till 256 kBit eller nåt då, så kommer dom inte sitta länge och det lär räcka till din fjärr. :)

Måste du dessutom kunna komma åt dina lokala resurser så går det att fixa genom att öppna specifika portar.

Bara mina 5 cent. :)

Visst kan man sätta upp extra accesspunkter och brandväggar och DMZ för att försvåra. Men det krävs öppningar för att släppa in fjärren mm.

Ska man behöva hålla på och krångla med allt det där bara för att Philips är dumma i huvet? ;)

Postad 15 December 2008 - 19:48

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Tyvärr, MAC-låsning och dölja SSID är mycket enkelt att ta sig förbi och gör varken till eller från.

Visst kan man sätta upp extra accesspunkter och brandväggar och DMZ för att försvåra. Men det krävs öppningar för att släppa in fjärren mm.

Ska man behöva hålla på och krångla med allt det där bara för att Philips är dumma i huvet? :)

Jag vet inte riktigt vart du bor och hur kunniga dina grannar är. Men där jag bor så har jag ca 100-150 grannar men kommer bara åt 2 trådlösa nät (otroligt lite, jag vet :| ). Risken att någon av dessa grannar har kunskap om hur man hackar sig in i ett WEP-nätverk är minimal. Risken att dom är intresserade av vad jag har på mitt nätverk är ännu mindre. Risken att någon ska stanna på gatan utanför mitt hus, kunna hacka ett WEP-nätverk samt vara intresserad av innehåll på mitt nätverk är orimligt liten. Ja, du förstår vart jag är på väg.

Min poäng är att jag tycker du är lite för orolig för säkerhetsbrister på fel ställen. Vad har du till exempel för brandvägg ut mot Internet? Vad kör du för nätfiskefilter, antivirusprogram, osv. ? Hur gör du när du handlar på nätet? Såna saker är 1000 gånger mer utsatta vad gäller stöld av information än att någon ska surfa på ditt Internet, eller i värsta fall ta sig in och stjäla information från din dator. Det är alldeles för många OM i ekvationen vilket resulterar i att det egentligen kvittar om det är WEP eller WPA enligt min mening.

Om du som sagt bor i ett område med många ungdomar och många trådlösa nätverk så skulle till och med jag fundera två ggr innan jag köpte en Pronto.

Jag är inte ute efter ett flamewar eller liknande utan vill bara poängtera att det inte är så farligt som dom flesta får det att låta med WEP. Sätt till exempel lösenord på alla konton på alla datorer som är kopplade till nätverket så är bara det en bra säkerhet. Det utesluter iofs inte att någon obehörig surfar via ditt Internet.

Postad 15 December 2008 - 21:06

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0
Krazz, jag förstår vart du vill komma och till viss del håller jag med dig, men jag tycker ändå att mina grannars dåliga kunskaper och ointresse att hacka sig in i mitt nät är en mycket usel bortförklaring som inte löser grundproblemet. Jag är t ex rätt säker på att ingen av mina grannar har erfarenhet av att begå inbrott, och att ingen av dem är intresserad av att bryta sig in hos mig. Risken att nån skulle gå förbi mitt hus, ha erfarenhet av inbrott, vara intresserad av vad jag har hemma och dessutom känna på dörrhandtaget är orimligt liten. Ändå låser jag dörrarna.

"Men man behöver inte ha erfarenhet av inbrott för att bryta sig in om dörren är olåst!" svarar den uppmärksamme. Nej, det är sant. Och tyvärr är det så att man inte behöver ha några speciella kunskaper för att hacka WEP-nät heller, det räcker i stort sett med att kunna ladda ner en applikation och köra den.

Ärligt talat så är jag faktiskt lite förvånad att så många här i forumet inte tycks förstå problemet och t o m verkar tycka att det är helt OK att Philips bara har stöd för en föråldrad säkerhetslösning som är knäckt sedan 7 år.

Jag skulle inte köpa en produkt som tvingade mig att lämna dörrarna till huset olåsta, lika lite som jag skulle köpa en produkt som tvingar mig att lämna det trådlösa nätet vidöppet. Det skulle ju vara fullständigt korkat.

Men ni andra får naturligtvis göra det om ni vill. :)

Postad 15 December 2008 - 21:31

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Hmmmm.... jag missar nog poängen med din liknelse för jag låser min ytterdörr för att jag har värdefulla saker som går att bära ut ur min lägenhet. Jag har däremot inga värdefulla saker som någon kan knycka på mitt nätverk.

Jag har accepterat Philips val eftersom dom tråkigt nog inte bryr sig om vad vi, kunderna, tycker om deras säkerhetsval. Det finns många meter forumtråd att läsa gällande detta ämne på RC forumet där en del personer försökt ställa Philips mot väggen men till ingen nytta.

Kontentan är som du redan kommit fram till, gilla läget eller köp en alternativ lösning. Att påpeka bristen är bara tjatigt för oss som varit med ett tag och att kontakta Philips är bara slöseri med tid. :)

Personligen ser jag Pronton som en klockren lösning. Ser du på andra märken som har det du vill åt så kommer du få punga ut med 10 000+ SEK. Jag gav 5300:- för min helt nya 9600 och för det priset kan jag leva med WEP.

Postad 15 December 2008 - 23:00

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Jo, som sagt, de flesta verkar inte bry sig om att den inte stöder WPA2. Dock sker just nu utvecklingsarbete för att lägga in den säkerhetslösningen om Philips anser den prioriterad om om det inte sker på bekostnad av övrig prestanda.

I USA, paranoians högsäte, verkar man acceptera säkerhetsbristen. Konstigt. Där låser man, larmar, har hundar, har patrullerande vakter och pikkadollen under huvudkudden. Man skjuter först och frågar sen. Men öppna nätverk sirru, där har man inga betänkligheter... Udda?! Dom är väl helt enkelt lite puckade, dom där jänkarna?!

Redigerat av Installera, 15 December 2008 - 23:02.

Postad 16 December 2008 - 08:49

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Hmmmm.... jag missar nog poängen med din liknelse för jag låser min ytterdörr för att jag har värdefulla saker som går att bära ut ur min lägenhet. Jag har däremot inga värdefulla saker som någon kan knycka på mitt nätverk.

Och eftersom du inte har värdefulla saker på ditt nät så har ingen annan det heller? Kan inte säga att jag köper det resonemanget, men jag antar att det är konstigt och märkligt att man öht lagt ner tid och pengar på att utveckla WPA2 eftersom ingen ändå har nånting värdefullt på sina nät. Verkar ju lite ogenomtänkt. :)

Postad 16 December 2008 - 17:58

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jodå, det finns många som har värdefulla saker på sina datorer, men inte jag för jag kör WEP på min trådlösa router. Av denna anledning har jag inga viktiga saker på mina datorer. ;D

Förresten, hur snabbt kan man knäcka ett Windowslösenord för tex. Windows XP Home?

Postad 16 December 2008 - 19:41

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Förresten, hur snabbt kan man knäcka ett Windowslösenord för tex. Windows XP Home?

Beror lite på.

Om lösenordet är kortare än 14 tecken och innehåller typ ord och siffror så tar det ibland inte mer än några sekunder att få fram det genom kombinerad ordlisteattack/brute force, eftersom man kan använda svagheter i implementationen som har med bakåtkompatibilitet med LANMAN att göra. Ibland kan det ta någon timme. Om lösenordet är mindre än 14 tecken och består av slumpade tecken och siffror kan det ta kanske ett dygn att knäcka det eftersom ordlistan inte hjälper och man bara kan använda brute force, men det beror lite på hur många specialtecken mm som man låter den stå och jobba med och givetvis hur snabb datorn är.

Om lösenordet är längre än 14 tecken så tar det betydligt längre tid eftersom man inte kan utnyttja de grövsta sårbarheterna.

(Allt detta under förutsättning att du först haft möjlighet att sniffa en NTLM-handskakning eller fått åtkomst till SAM-databasen på något sätt).

Annars om du bara har glömt lösenordet och vill in i datorn så tar det inte många minuter att resetta lösenordet, det fungerar oavsett vad det är för lösen innan, men du får inte reda på vad lösenordet var och det förutsätter att du har möjlighet att starta om datorn och starta upp den på CD eller nåt annat media.

Men nu börjar det bli ganska off topic. :wub:

Postad 16 December 2008 - 20:40

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Så för att komma åt något på min dator så måste följande stämma in:
1. Jag ska ha en oärlig granne som bor inom räckvidden av min trådlösa router (som för övrigt nätt och jämt täcker min egen lägenhet) och vill bryta sig in i just mitt nätverk.
2. Denna granne ska lyckas hitta mitt trådlösa nätverk som inte broadcastar SSID.
3. Han måste ha kunskap om hur man hittar och använder ett program för att knäcka WEP-kryptering och MAC-låsning.
4. Han måste även ha kunskap om vilka datorer jag har på mitt nätverk och sedan ta reda på vilken dator som är viktig (jag antar att grannen har ett specifikt mål).
5. Sedan måste han även ha kunskap om hur man hittar och använder ett program för att knäcka Windowslösenord vilket kan ta mellan några sekunder till något dygn.

Känner man att det är möjligt att allt detta kan hända så kan man ju som jag sa tidigare sätta den trådlösa routern på DMZ på en "riktig" brandvägg och sedan öppna en specifik port för pronton. Det finns även andra lösningar i kombination med DMZ som gör det ännu svårare.

För mig känns det ganska orimligt att dessa händelser skulle inträffa, men man vet ju aldrig. B)

Postad 17 December 2008 - 12:32

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Så för att komma åt något på min dator så måste följande stämma in:

Nej, det är tyvärr en felaktig slutsats. Du frågade hur lång tid det tog att knäcka ett windowslösenord, och det var det jag svarade på. Man behöver inte knäcka windowslösenord för att komma åt saker på en windowsdator.

1. Jag ska ha en oärlig granne som bor inom räckvidden av min trådlösa router (som för övrigt nätt och jämt täcker min egen lägenhet) och vill bryta sig in i just mitt nätverk.
2. Denna granne ska lyckas hitta mitt trådlösa nätverk som inte broadcastar SSID.
3. Han måste ha kunskap om hur man hittar och använder ett program för att knäcka WEP-kryptering och MAC-låsning.
4. Han måste även ha kunskap om vilka datorer jag har på mitt nätverk och sedan ta reda på vilken dator som är viktig (jag antar att grannen har ett specifikt mål).
5. Sedan måste han även ha kunskap om hur man hittar och använder ett program för att knäcka Windowslösenord vilket kan ta mellan några sekunder till något dygn.

1. Japp.
2. "Dolt" SSID är fortfarande inte något som helst skydd i WEP, men vi säger väl det då...
3. Inte speciellt svårt om man klarar av att använda Google. Läs/skrivkunnighet krävs iofs. ;)
4. Att kolla vad det finns för enheter i ett nätverk är inte direkt rocket science, om vi säger så.
5. Nej, det måste han inte. Dessutom är det rimligen så att om man är så oinsatt att man anväder WEP så är man även så oinsatt att man har sin flickväns eller sina barns namn som lösenord eller kanske till och med har ett blankt lösenord.

Känner man att det är möjligt att allt detta kan hända så kan man ju som jag sa tidigare sätta den trådlösa routern på DMZ på en "riktig" brandvägg och sedan öppna en specifik port för pronton. Det finns även andra lösningar i kombination med DMZ som gör det ännu svårare.

Ja, man kan t ex kapsla in lägenheten i folie.

För mig känns det ganska orimligt att dessa händelser skulle inträffa, men man vet ju aldrig. ;)

Tja, måste väl vara som jag sa förut då, en fullständig gåta att de öht lagt ner tid och pengar på att utveckla WPA2, eftersom det ändå är så osannolikt att ett intrång skulle inträffa. Varför köra en bra, säker lösning när det finns en osäker, knäckt lösning? ;)

Jag vet inte riktigt vart du vill komma med den här diskussionen?

Visst kan man böja sig fram, sära på skinkorna och ta emot den lösning som Philips erbjuder. Eftersom det är riktigt korkat att använda WEP så är det inget jag skulle göra, men vill du eller nån annan göra det så var så goda ;)

Vill du fortsätta att stånga dig blodig och försöka övertala mig att WEP är en smart och bra lösning och att man inte behöver någonting bättre så fortsätt för all del med det också... Men du kommer inte att lyckas. ;)

Postad 17 December 2008 - 19:23

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Vill du fortsätta att stånga dig blodig och försöka övertala mig att WEP är en smart och bra lösning och att man inte behöver någonting bättre så fortsätt för all del med det också... Men du kommer inte att lyckas. ;)

Jag har aldrig menat att WEP är en smart eller bra lösning men det är den enda lösning för trådlöst nätverk som är användbar i Philips fjärrkontroller till det priset. Jag har nog heller aldrig sagt att man inte behöver någonting bättre, man bör alltid sträva mot förbättring. Att jag inte behöver något bättre just nu är jag däremot helt säker på. ;)

Av dina tidigare svar så gissar jag att du jobbar med säkerhet av något slag eftersom du är så säker på din sak och hur bra koll du har på all fakta. Jag jobbar inte med bara säkerhet, men det är en liten del av mitt yrke och intresse. Den stora delen av mitt yrke är att ha kontakt med personer som har problem med sina datorer. Av erfarenhet så kan jag tala om att de flesta personer i detta land inte är speciellt smarta när det handlar om datorer. Att ens hitta ett program för att knäcka en WEP-kryptering är definitivt inte något som vem som helst klarar av eftersom dom flesta knappt förstår hur Google fungerar. Däremot håller jag med om att den minimala procent av denna befolkning som kommer på idén att försöka hacka sig in i just mitt nätverk säkert klarar av att hitta detta program. Men ärligt talat, hur liten är inte den procentuella risken?

Jag förstår att du aldrig kommer vika dig i denna diskussion så jag viker mig. Jag orkar inte med ännu en fram-och-tillbaka-diskussion där man ändå aldrig kan bevisa något konkret.

P.S. Du får gärna förklara hur någon kommer åt filer på min dator via nätverket om jag har ett lösenord satt på alla mina utdelade enheter. Det verkar som att jag har missat något. :/

Postad 18 December 2008 - 00:31

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Att ens hitta ett program för att knäcka en WEP-kryptering är definitivt inte något som vem som helst klarar av eftersom dom flesta knappt förstår hur Google fungerar. Däremot håller jag med om att den minimala procent av denna befolkning som kommer på idén att försöka hacka sig in i just mitt nätverk säkert klarar av att hitta detta program. Men ärligt talat, hur liten är inte den procentuella risken?

Nä, jag kan hålla med om att typ tant Agda, 73, som knappt klarar av att surfa till Google, inte skulle klara av det. Men det finns ganska många som kan använda Google och klarar av att installera program... Hur liten risken är vet jag inte, men så länge man är medveten om att den finns så är det är upp till var och en att bedöma om man vill ta den eller inte. Tänk också på att det finns annat du kan råka ut för än att nån tar dina filer.

Personligen tycker jag att det är direkt oansvarligt av Philips att inte erbjuda WPA2 också, men där går våra åsikter isär och det finns som sagt ingen anledning att hålla på och debattera det vidare.

P.S. Du får gärna förklara hur någon kommer åt filer på min dator via nätverket om jag har ett lösenord satt på alla mina utdelade enheter. Det verkar som att jag har missat något. :/

Det finns flera sätt... När det gäller just utdelade enheter så är det så att SMB-protokollet (Server Message Block) som används av Windows är sårbart av olika skäl. Det går t ex att använda en mannen-i-mitten attack för att relaya kommunikationen mellan klient- och serverdel på din maskin genom den egna maskinen. Orkar inte förklara i detalj hur allt fungerar med challenge/response osv, men grovt förenklat så triggar man först igång ett anslutningsförsök från din dator mot serverdelen i sin egen dator (t ex en katalog som man delat ut). Din dator frågar efter ett challenge som den kan svara på för att autenticera sig. Man låter den vänta och avvaktar med att skicka en challenge från sin egen dator och startar istället parallelt en ny anslutning till serverdelen i din dator. Dit vidarebefordrar man frågan som man fick från din klient i anslutningsförsöket som man triggade igång, men maskerar det så att det ser ut som om det kommer från sin egen dator. Serverdelen i din dator kommer då att svara med ett challenge, och detta challenge maskerar man och skickar tillbaks till klientdelen i din dator. Klientdelen i din dator har då fått det challenge som den väntat på, och svarar med ett giltigt response som ger den tillträde till den utdelade resursen. Men eftersom challenge egentligen kom från serverdelen i din dator från början så är samma response giltigt även där, så man vidarebefordrar det och vips så är man inne.

Det går alltså ut på att man lurar din dator att logga in på sig själv åt en, skulle man kunna säga.

Eftersom du kommer att påpeka hur osannolikt det är att din granne vet det där, så tänkte jag bara i förbifarten nämna att det självklart finns peka-och-klicka-program som fixar det utan att man behöver kunna nåt. :huh:

Postad 18 December 2008 - 00:40

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Kan ni inte ta denna diskutionen någon annanstans.?!
Ni kan messa varandra eller föra över den till ett IT-forum.

Postad 18 December 2008 - 12:01

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0
Äh, sluta gnäll. Diskussionen har relevans eftersom den handlar om bristande säkerhet i Pronton, och vi har diskuterat klart.

Postad 21 December 2008 - 16:25

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Skaffade en tsu9600 i fredags.. Tydligen går der inte att köra "n" standarden (iallafall inte på min router) om man kör WEP, annars bryr jag mig inte så mycket om säkerhetsbiten. Jag har kört alltid kört wep och inte haft några problem.

Jag sitter nu och försöker knacka ihop lite prontoscript. Några andra i tråden som gjort något användbart?
Ni som hackar prontoscript, använder ni någon bra editor eller kör ni direkt i PEP2?

Postad 21 December 2008 - 18:26

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Skaffade en tsu9600 i fredags.. Tydligen går der inte att köra "n" standarden (iallafall inte på min router) om man kör WEP, annars bryr jag mig inte så mycket om säkerhetsbiten. Jag har kört alltid kört wep och inte haft några problem.

Jag sitter nu och försöker knacka ihop lite prontoscript. Några andra i tråden som gjort något användbart?
Ni som hackar prontoscript, använder ni någon bra editor eller kör ni direkt i PEP2?

Grattis till nyförvärvet.

Jag knackar lite (var ett tag sen nu). Har använt mig av Antechinus JavaScript Editor (http://www.c-point.com). Men egentligen funkar det med vilken editor som helst (till och med Anteckningar). Den enda fördelen jag ser med en riktig editor är färgkodningen och speciella kortkommandon som snabbar upp arbetet.

Postad 22 December 2008 - 22:23

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Grattis till nyförvärvet.

Jag knackar lite (var ett tag sen nu). Har använt mig av Antechinus JavaScript Editor (http://www.c-point.com). Men egentligen funkar det med vilken editor som helst (till och med Anteckningar). Den enda fördelen jag ser med en riktig editor är färgkodningen och speciella kortkommandon som snabbar upp arbetet.

Jag tänkte mest på att det vore smidigt att på en drop-down när på objektets medemar när man skriver namnet på ett objekt.

Jag råkade hitta en RFX9600 idag, som förståss hamnade i bakluckan. Det var lite strul att installera den. Den rapporterar sig som id 8 vad man än ställer in den lilla gröna ratten på. Spelar väl ingen större roll då jag bara har en, men dock underligt.

RFX9600 har ju 4 ir utgångar, men i PEP2 måste man ange EN utgång ör en extender. Varför ere på detta viset? Jag vill ju kunna använda alla fyra IR utgångarna.

Tjillevippen

Postad 22 December 2008 - 22:43

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Jag tänkte mest på att det vore smidigt att på en drop-down när på objektets medemar när man skriver namnet på ett objekt.

Jag har lite svårt att förstå vad du skriver, men jag tror att du syftar till det som kallas för IntelliSense som Microsoft utvecklade till VB5 och som idag används i Visual Studio?! Den editor jag använder har denna funktion, om än inte lika smidig som i Visual Studio.

http://www.c-point.c...utocomplete.htm

Postad 25 December 2008 - 20:20

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag har lite svårt att förstå vad du skriver, men jag tror att du syftar till det som kallas för IntelliSense som Microsoft utvecklade till VB5 och som idag används i Visual Studio?! Den editor jag använder har denna funktion, om än inte lika smidig som i Visual Studio.

http://www.c-point.c...utocomplete.htm

Ja, det kan jag förstå.. Efter provsmakning av julspriten skrev jag aningen krypterat :)
IntelliSense var mycket riktigt vad jag syftade på.

Det är ofta svårt att hitta rätt apparat i databasen. Varken min TV (Samsung PS-50Q7H) eller förstärkare (Onkyo TX-NR905) finns i databasen, man får ju testa sig fram. När man använder knappen "Test" ifrån "My Database" så skickar pronton ut IR koden. Går det istället att få extendern att skicka koden? Det vore ju lättare då jag inte sitter med PCn på vardagsrumsgolvet och programmerar, dvs jag sitter i "IR-Skugga".

Vad fungerar i simuleringsläge? Alltså när jag sitter på PCn med den "Virtuella pronton"..
Jag har ett script som hämtar en bild från en webserver och som fungerar perfekt på pronton men inte i simuleringsläge. Skall det fungera?

God fortsättning på julen!

Postad 29 December 2008 - 23:10

sb67
  • sb67
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena. Måste först säga att jag är nybörjare på det här, så min fråga kanske hamnar lite fel, men jag provar...
Jag undrar om man skulle kunna styra z-wave dimmers mm. genom att skicka en signal från en tsu-9400 fjärr till en rfx 9600 extender som via rs 232 utgången skickar vidare signalen genom ett RS232 to Z-Wave Interface som finns här,www.act-solutions.com
Är jag fel ute, så kom gärna med förslag :)
Om ni tror att det kan funka så fyll gärna på med vad för program el dyl. som behövs.(programmeringsbiten har jag lite svårt med)

Postad 30 December 2008 - 12:06

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Ja, det borde gå, förutsatt att du vet vad du skall skicka för strängar till Z-wave interfacet.

Om du istället har en PC med ett Z-wave interface och lämplig programvara borde du kunna styra den via TCP/IP och slippa extendern.

Postad 30 December 2008 - 13:13

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag har två funderingar till min TSU9600
1. Jag har försökt fått kontakt med mitt W-lan. I PEP 2.1.18 så klickar jag på System Properties och sedan på fliken Network. Där väljer jag Wireless, och markerar jag With Wireless och serial extender. Har ingen RFX9600 ännu. Men jag ville få kontakt med övriga nätverket. Kör ju sedan tidigare med WEP64 kryptering. Har skrivit i SID samt provat både passphrase och HEX key.
I routern kör jag wep shared key och mixed mode. Super G disabled. Jag har utan problem fått latop, Wii, Ipod Touch att kommunicera med nätverket, men Pronto vill sig icke :)

2. Jag har sett man kan köpa ett script till att kontrollera Windows Media center. Finns det inget script som gör det möjligt att bara kontrollera Windows Media player 11. Vore kanon då man kan styra den ifrån Denon 4308 och jag skulle bli ännu gladare om jag kunde få 2vägs kommunikation med fjärren och Windows media player. Denon scriptet fungerar ju tyvärr bara för ljudet så vitt jag vet, och än så länge har jag ingen RFX 9600 heller. Måste invänta nästa USA resa :rolleyes:
Eller är det så att Windows media center scriptet fungerar lika bra på en Win XP Proffesional dator för att just kunna styra Mediaplayer?

Postad 30 December 2008 - 17:12

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag har två funderingar till min TSU9600
1. Jag har försökt fått kontakt med mitt W-lan. I PEP 2.1.18 så klickar jag på System Properties och sedan på fliken Network. Där väljer jag Wireless, och markerar jag With Wireless och serial extender. Har ingen RFX9600 ännu. Men jag ville få kontakt med övriga nätverket. Kör ju sedan tidigare med WEP64 kryptering. Har skrivit i SID samt provat både passphrase och HEX key.
I routern kör jag wep shared key och mixed mode. Super G disabled. Jag har utan problem fått latop, Wii, Ipod Touch att kommunicera med nätverket, men Pronto vill sig icke :P

2. Jag har sett man kan köpa ett script till att kontrollera Windows Media center. Finns det inget script som gör det möjligt att bara kontrollera Windows Media player 11. Vore kanon då man kan styra den ifrån Denon 4308 och jag skulle bli ännu gladare om jag kunde få 2vägs kommunikation med fjärren och Windows media player. Denon scriptet fungerar ju tyvärr bara för ljudet så vitt jag vet, och än så länge har jag ingen RFX 9600 heller. Måste invänta nästa USA resa :D
Eller är det så att Windows media center scriptet fungerar lika bra på en Win XP Proffesional dator för att just kunna styra Mediaplayer?

Jag hade feta problem att få igång WiFi. Efterssom min gamla WiFi router krånglat även på andra sätt köpte jag en ny. Fortfarande ingen kontakt. För mig så löste det sig när jag ändrade från att skriva in nyckeln som text till att använda hexkoder.

Vad gäller scriptet så vet jag inte, men jag har någon stans läst att serverdelen (som är den man köper) är buggig och ibland hänger Media Center.

Jag kommer nog hacka ihop något själv.

Postad 30 December 2008 - 19:10

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Mike T: angående nr 2. Vad jag vet finns det ingen bra fungerande lösning för Mediaplayer för Pronton. Det finns två varianter för att styra Squeezecenter och tillhörande Squeezeboxar. Om du inte vill köpa en squeezebox går det bra att endast ha squeezecenter på en pc eller nas och en mjukvaruspelare, softsqueeze. Jag använder en squeezebox och Slimpronto på Pronton.

Om du kan nöjda dig med att endast ha envägskommunikation går det relativt enkelt att fixa det med t.ex. girder 4. Girder kan styra de flesta program på en PC och man skickar via TCP/IP. Jag har skrivit ett skript för serverdelen för girder. Sedan är det endast att skicka en sträng för varje kommande och matcha det i girder för windows mediaplayer. Jag styrde tidigare winamp och zoomplayer men använder girder nu endast till att starta/stoppa HTPC och styra Mediaportal

Johanl

Postad 30 December 2008 - 19:22

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Okej ja det var lite trisst att höra att det var buggigt och att det inte fanns nått som uppfyllde mina förväntningar. Ser helst att få nått i tvåvägs kommunikation att få det och fungera. Har tittat på Sonos som allternativ i värsta fall
Och köpa följande Kit/script Pronto with Sonos solution
vet dock ingen återförsäljare i sverige än, så man kan beräkna pris vad det skulle kosta i slutändan. lite konstigt att man behöver en extra box, när man kan styra numera sonos via Ipod Touch/Iphone

Ska labba lite mer med nätverkskommuinkationen. Skumt att den inte hittar det. Finns ju ingenstans man kan se vart det går fel om man ens hittar SSID eller om det är lösenordet den hakar upp sig på

Postad 30 December 2008 - 19:44

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Sonosvarianten verkar ju inte helt fel, du kan väl alltid maila dem och kolla om de vill sälja endast scriptet och sedan köpa sonoshårdvaran via hifiklubben. Men varför inte prova på SlimPronto eller Prontosqueeze,vardera kostar endast 30 dollar. För ProntoSqueeze finns det en även demoversion. Squeezecenter och Softsqueeze är freeware. Du kan mao prova denna variant helt gratis.

Har du provat att stänga av krypteringen hos routern/accespunkten?

Redigerat av Unregistered099ce9b3, 30 December 2008 - 19:45.

Postad 30 December 2008 - 23:52

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Nja helt gratis är det väl ändå inte eftersom jag måste köpa mig en squeezbox. Visst köper man Duet paketet (3.500:- ), så blir det billigare än Sonos startpaket (10.000:- ) Men jag får då möjligheten men extra fjärr, samt att jag redan har en Ipod touch som jag ytterligare kan styra sonos systemet ifrån förutom då pronton. Sedan får man ju en ytterligare aktiv förstärkare med till Sonos. Visserligen kan man bara köpa en lös passiv och koppla in i recievern. Nåja, jag får nog klura lite på det. Just nu är det ganska tomt i kassan. Men jag ska läsa lite mer om scripten du föreslog på remotecentral. Har inte kollat in den eftersom jag inte varit intresserad utav squeezbox tidigare

Har inte testat utan kryptering än, men jag kommer att göra det när jag labbar lite mer med nätverksinställningarna. Tar ju ganska mycket tid nu att just programmera allt och skapa nya ikoner/knappar för favoritkanalerna mm

Om nån har lite andra script än de som finns på remotecentral samt på philips hemsida Level1 cert scripten, så får den gärna maila mig. Vore kul med vädret samt programguide mm som nån skrev om tidigare.
Förresten nån som tagit steg 2 eller 3 cert hos Philips än?

Postad 31 December 2008 - 00:15

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Jo.... Jag har Lev. 3 cert.

Postad 31 December 2008 - 11:24

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jo.... Jag har Lev. 3 cert.

Ojj! Vad fanns det då för gott och välja på? Nått som du kanske kan dela med dig :) ?

Postad 31 December 2008 - 19:13

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Mike T, du behöver ingen squeezebox för att prova, du kan installera softsqueeze på en pc istället för en squeezebox.

Postad 01 January 2009 - 08:36

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Ojj! Vad fanns det då för gott och välja på? Nått som du kanske kan dela med dig :lol: ?

Inte mycket. Ingen skillnad i godiset mellan lev 2 och lev 3.

Jag delar tyvärr inte med mig av detta, då det skulle ses som illojalt mot andra licenserade integratörer. Jag skulle troligen bli av med mina cert. Men det fattade du nog redan, med tanke på Smileyn. :D

Postad 01 January 2009 - 14:24

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Mike T, du behöver ingen squeezebox för att prova, du kan installera softsqueeze på en pc istället för en squeezebox.

Kanon. Tackar för tipset. Har lagt in det på Pc:n och kör nu Prontosqueez.Gick lättare än förväntat att få igång det, toh ju mindre än 1minut efter man tankat ner allt. Ser ju riktigt snyggt ut. Har du provat Slimpronto om det är bättre. sämre kanske ännu snyggare och lätthanterligare? Finns ju ingen demo eller Youtube video eller screenshots vad jag har sett ialla fall.

Men det räcker att köpa den billigaste Squeezbox recievern för 1400:- för att då det och rulla på stereon? Verkar som man behöver Logitechs fjärr för att få nätverksinställningarna att funka tillsammans med boxen? Sökte i Philips databas och hittade en del logitech fjärrar, men jag är inte 100% säker på att de funkar tillsammans med Squeezbox receivern. Nån kanske kan fylla i nått Codeset nummer man kan använda sig utav. Alternativet är ju annars dra en digitalkabel från Datorn och köra mjukvaran på servern eller en NAS såg jag att det kunde köras under också på när jag laddade ner mjukvaran. Bara att jag vet inte hur jag ska få musiken att streama direkt till Denon recievern från NAS
Sedan kan man ha multipla squeezboxes att välja vilken man vill streama ut musiken ifrån via Prontosqueez eller Slimpronto?

Inte mycket. Ingen skillnad i godiset mellan lev 2 och lev 3.

Jag delar tyvärr inte med mig av detta, då det skulle ses som illojalt mot andra licenserade integratörer. Jag skulle troligen bli av med mina cert. Men det fattade du nog redan, med tanke på Smileyn. :lol:

Okej, ja jag förstår det. Men kan du lista eller maila mig skrämdumpar på vad som finns att välja på i de olika kategorierna, så jag vet att det är nått att sätta tid till att fixa några weblektioner för?

För övrigt så funkade nätverksuppkopplingen när jag slog av WEP64 krypteringen, men det vill sig inte fungera när jag slår på det. Kan inte fatta när allt annat funkar i nätverket med samma HEX kod. 2st D-link Accesspunkter, Wii, Ipod Touch, HTC Touch Diamond

Redigerat av Mike T, 01 January 2009 - 16:02.

Postad 01 January 2009 - 15:16

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag löste nu wep krypteringsproblemet. Har en DlinkDGL-4300 router och jag ändrade Authentication från "Shared" till "Open", så funkade det :lol:

Postad 01 January 2009 - 16:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Citera(bisterfinnen @ Nov 16 2008, 08:54 )
Home = Huset

Menu = Menu

Backlight = Lampknappen uppe på fjärren till vänster

Page up = Plusset (+) på Page-knappen

Channel up = Plusset (+) på CH-knappen

jag skall uppenbarligen inte ha en sånhär leksak. hittar inte ens meny knappen. *suckar djupt*

bumpar mig själv innan jag slänger pronton i väggen!

Postad 01 January 2009 - 16:18

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Du behöver antingen en pc med softsqueeze eller en squeezebox. Det går bra med äldre modeller av squeezebox.

Jag använder själv duetten men körde först med endast softsqueeze på en pc. Tidigare var man tvungen att även köpa fjärrkontrollen för att ställa in spelaren men jag tror att det nu finns ett program som kan göra alla inställningar via pc:n. Då räcker det att du endast köper en reciever. Det går att koppla till extra spelare och växla mellan dem via pronton, båda versioner på pronton stöder detta. Då kan man spela synkat eller olika musik på vardera. Provade detta i somras med spelare och server i ett hus och den andra inkopplad trådlöst i ett närliggande hus och det fungerade över förväntan. Det bästa är dock att köra dem med trådlöst nätverk. Har nu endast en spelare inkopplad men den extra spelaren som senare ska kopplas till stereo i bastun.

Jag fastnade för SlimPronto och det är den mjukvaran jag använder. Personen som har skrivit mjukvaran är mycket hjälpsam och la t.ex. till stöd för svenska tecken när jag frågade efter det. Det jag gillar med SlimPronto är att man kan navigera på flera sätt, både med de hårda kanpparna och scrollhjulet eller att peka på pekskärmen. Vilken version man fastnar för är nog endast en smaksak.

Postad 01 January 2009 - 17:18

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Kanon tackar för infon Johan.
Då slår jag till på enbart en Squeezbox reciever till och börja med.

Du skrev att du fastnade mer för Slimpronto pga man kunde styra både med hårdknapparna, scrollhjulet och via displayen. Det kan man väl med Prontosqueez också? Eller ja man via displayen så kan man iofs bara knappra in bokstäverna när man söker samt knapparna repeat och shuffle. På hemsidan så står det att den stöder svenska med.
Om då har nån bild eller skärmdump på hur Slimpronto ser ut när vald låt med omslag ser ut, så skulle jag bli oerhört tacksam

Postad 01 January 2009 - 19:41

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Hej.

Den senaste tidens läsning i denna tråd har gjort mig minst sagt sugen på en Pronto med tvåvägskommunikation/WiFi.
Problemet är nu bara att välja modell, Har släppt tanken på en 9400 så nu är frågan 9600 eller 9800?.....Det är nu ni kommer in i bilden :rolleyes: .

Vari ligger skillnaden på 9800 och 9600 som gör att priset skiljer så stort, Har hittat tre punkter hittills?
1. 9800 har en skärm på 6,4" mot 9600 som har en på 3,7"
2. 9800 har två "extraknappar"(Detta går att läsa på hemsidan men kan ej hitta dessa "extra" knappar på bilderna)
3. 9800 har ett optiskt "navigeringsnav"(Vad är fördelen med detta tro?)

THATS IT????

Mvh.
Mats

Postad 01 January 2009 - 20:04

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Mike T, jag har en 9400 så jag vet inte om det ger så mycket för dig att se skärmdumpar från denna version av SlimPronto, formatet är ju inte detsamma. Jag kan fixa bilder om du fortfarande vill se.

När jag provade demoversionen av Prontosqueeze gick det inte att navigera genom att t.ex. klicka på ett artistnamn eller låtnamn utan man var tvungen att använda de hårda knapparna. Med SlimPronto kan du navigera genom att endast klicka på skärmen.

Noobman, har inte 9800 LAN i dockningsstationen? Vad jag vet så är det inte så stor skillnad mellan 9600 och 9800, båda har samma upplösning så man kan köra alla program för 9600:an.

Postad 02 January 2009 - 03:58

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Johan jag skickade dig ett Pm som du kan väl maila mig en skärmdump eller nån bild på din mjukvara.

Har lite problem med prontosqueez just nu. HAr lagt in lite album i iTunes, men det verkar inte bli uppdaterade i prontosqueez av någon anledning. Ser bara de gamla albumen där. trots att jag startat om alla applikationer på både datorn och fjärren

Postad 02 January 2009 - 10:47

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Mike T, du har mail.

Man måste scanna om katalogen via squeezecenter när du gör ändringar i musikkatalogen, detta går även att göra med SlimPronto. Om man bara lägger till ett album går det bra att endast titta efter ändringar vid omscanning.

Postad 03 January 2009 - 10:53

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Okej ja jag misstänkte det var nått sånt. Men jag hittade inte nån knapp för det. Nu har jag ialla fall köpt mig en Squeezereciever. Konfigurerat den utan fjärrkontroll och lagt in Slimpronto. Måste hålla med Johan att det är snyggare och bättre än Prontosqueez. Ska lägga upp bilder i galleriet när jag får lite tid över

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.