Vilken/Vilka är de mest usla filmer du sett?
Postad 02 May 2006 - 20:41
Postad 02 May 2006 - 20:58
kassa asiatiska filmer är nog:
brutal river
the story of ricky
ghost dog är en underbar film imho...
Postad 03 May 2006 - 10:46
Jag har sagt det förrut och säger det igen, om dessa är de filmer som är de sämsta filmer som ni någonsin sett så ser ni för lite film!
Håller med dig. Om man klassar filer som Armageddon som det sämsta man sett så har man nog inte sett mycket. Filmen må vara dålig och ha många fel, men jämför den med ex. Lawnmower Man 2 eller Circuitry Man 2.
Dessa filmerna plågar mig hårt fast jag inte sett dem på 10år, maken till skit får man ju leta efter!!
case
Postad 03 May 2006 - 10:52
Postad 03 May 2006 - 10:54
LOTR trilogin, starwars och gudfadern trilogin är nog de sämsta jag sett...
Postad 03 May 2006 - 11:47
Talar man om dåliga filmer som ändå kan kallas film så har jag hittat en ny referenspunkt för uselhet - Hiroshima Mon Amour (Chris Marker). Den 'vinner' över Armageddon för att den senare i alla fall har några snygga katastrofscener som roar en i tio sekunder.
Redigerat av clevername, 03 May 2006 - 11:47.
Postad 03 May 2006 - 11:55
Vissa filmer är så dåligt gjorda att de inte borde kallas film, utan kanske misslyckade bildmontage. Starship Troopers 2 är ett exempel på en sån ... ett sånt misslyckat montage.
Talar man om dåliga filmer som ändå kan kallas film så har jag hittat en ny referenspunkt för uselhet - Hiroshima Mon Amour (Chris Marker). Den 'vinner' över Armageddon för att den senare i alla fall har några snygga katastrofscener som roar en i tio sekunder.
För att inte tala om grymma ljudeffekter, makalös musik och en riktigt snygg brud och Bruce Willis samt Buscemi.
Recept för en lyckad actionrulle :-)
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 03 May 2006 - 11:56.
Postad 03 May 2006 - 12:22
Glöm inte Nyckeln till frihet, Pulp Fiction och The Matrix. Vem tycker dessa filmer är bra? ....Ok då fortsätter jag med mer oseriösa förslag.
LOTR trilogin, starwars och gudfadern trilogin är nog de sämsta jag sett...
Man undrar vad folk ser på för film egentligen när Sin City och Armageddon är de sämsta filmer dom sett!?
Själv såg jag tyvärr Boa VS Python för några månader sen och jag har ångest över att jag såg klart den.
Postad 03 May 2006 - 12:35
Jag förstår att inte alla gillar Armageddon, dock väldigt lite förståelse varför man inte gillar Sin CIty men men.
Man kan rent utav tycka att Armageddon är usel som clevername.
Men om man verkligen tycker ngn av dessa är den sämsta filmen som man sett då har man INTE enligt mig sett mycket eller så har man bara sett kanonrullar (tveksamt).
Därför tror jag hellre man slänger in en känd film här som tex Sin City eller Armageddon i provocerande syfte..
Gå annars till imdb.com kolla tex "bottom 250" och kolla där om du verkligen inte hittar ngn film som är sämre än American Pie, Armageddon eller Sin City.
Edit. Clever du hittade ju uppenbarligen en film som var sämre än Armageddon..
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 03 May 2006 - 12:37.
Postad 03 May 2006 - 14:44
http://www.imdb.com/title/tt0075656/
Den har iofs fått ett nästan hyffsat betyg på imdb men jag misstänker att det är släkt och vänner till folket som har gjort filmen som har rörstat.
Självklart så finns filmen med i min hyllla med rullar, köptes på åhlens för något år sedan för 49:-
Postad 03 May 2006 - 16:08
Men Chris Markers nya vågen-klassiker Hiroshima Mon Amour är snäppet värre. Dialogen går typ såhär
-Nu är jag hemma från inspelningen
-Du vet inget om Hiroshima
-Har du ätit?
-Inget. Du vet inget om Hiroshima.
-Du var inte i Japan när bomben föll.
-Jag blev torterad av mina landsmän efter kriget
-Inget. Du vet inget om Hiroshima
-Jag älskar dig
Postad 04 May 2006 - 19:32
Postad 04 May 2006 - 19:35
Nyinspelningen av Solaris med George Clooney. Så totalt kass! Totalt meningslös film!!!
Har du sett originalet?
Postad 04 May 2006 - 20:10
upprusat, skådespeleriet är dåligt, allting är överdrivet, god bless america osv osv ... men sämsta
filmen någonsin? Inte ens i närheten...
En film som hamnar närmare gränsen är Red Planet, men den är ändå inte dålig nog att kvala in
Redigerat av Ageve, 04 May 2006 - 20:17.
Postad 04 May 2006 - 20:22
Redigerat av Unregistered6332cbbb, 04 May 2006 - 20:22.
Postad 04 May 2006 - 20:58
Postad 05 May 2006 - 15:19
Ninja destroyer !! Helt överlägset sämst
hahahaha....är du galen?? Godfrey Ho är ett sånt där missförstått geni. att bara spela inn några scener själv sen klippa ihop den med en ninja film från asien är ju hur smart som helst!
Postad 05 May 2006 - 15:32
Då menar jag riktigt riktigt usla filmer
Postad 05 May 2006 - 18:13
Jag slänger inte in Armageddon för att ha ett storfilmsnamn eller provocera. Jag led verkligen av att se den. Nu när jag skriver om det kommer jag att tänka på utflyktsscenen med Affleck och Tyler ... och det kryper i kroppen på mig!!
Jag rös av den scenen personligen dock inte av "kärleksscenen" i sig men av musiken och den underbara omgivningen...
Kändes som att det var nära slutet...
Ger filmen en 7:a ..
Sug på den clevername :-)
Jag är inte medlem i "hata hollywood och alla filmer där USA framstår som bäst och får ett lyckligt slut" facket som ni kanske märker.
Vet att många är i det facket dock.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 05 May 2006 - 18:16.
Postad 05 May 2006 - 18:23
Postad 05 May 2006 - 18:23
Postad 05 May 2006 - 18:29
Jo där håller jag iofs med dig, jag gillar verkligen inte såna jingoistiska (var tvungen att slå upp det ordet :-)) men jag har förstått att "dom" måste lägga in sånt för den amerikanska publikens skull så jag brukar igonerar dom inslagen så gott det går.Jag tillhör inte heller hata hollywood-facket ... fast jag avskyr verkligen jingoistiska eller överpatriotiska filmer från djupet av mitt hjärta om de inte har andra kvaliteter
Dock skulle jag personligen uppskatta om jag såg en svensk film där man var lika patriotisk.
Tyvärr så är ju vårt land inte så patriotiskt som jag skulle hoppas på av olika anledningar.
Postad 05 May 2006 - 21:08
Postad 05 May 2006 - 21:27
Postad 06 May 2006 - 00:57
Alexander ligger högt upp på min lista... Och samtliga Michael Moores "dokumentärer".
Jag antar att du vet ALLT om Michael Moores dokumtärer isf
Annars "Ett Idiotiskt Inlägg"
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 06 May 2006 - 00:57.
Postad 07 May 2006 - 11:37
Alexander ligger högt upp på min lista... Och samtliga Michael Moores "dokumentärer".
Jag antar att du vet ALLT om Michael Moores dokumtärer isf
Annars "Ett Idiotiskt Inlägg"
Naturligtvis vet jag allt.
Ser inte hans filmer som dokumentärer, utan som ensidig propaganda.
Tråden handlar om de sämsta filmerna, och enligt mig är michael moores filmer bland de sämsta jag sett. Och gillar du inte det, tough luck.
Redigerat av Unregisteredd1e47e2b, 07 May 2006 - 11:42.
Postad 07 May 2006 - 15:54
Roger and Me är helt klart en dokumentär, och en riktigt bra sådan också. Bowling for Columbine är mer essäisk i sin natur, men fortfarande en dokumentär. Farenheit 911 är inte en dokumentär, vilket understryks av att Moore inte anmälde den till dokumentärkategorin hos Oscarsakademin, utan till bästa film-kategorin.
Redigerat av clevername, 07 May 2006 - 15:56.
Postad 07 May 2006 - 16:15
Postad 07 May 2006 - 16:36
Postad 07 May 2006 - 16:52
boondock saints är tveklöst den sämsta filmen jag någonsin sett!
Den är en av de bättre filmerna jag sett.
Postad 07 May 2006 - 17:33
Boiling Point med Wesley Snipes och Dennis Hopper.
Postad 07 May 2006 - 17:51
Jag slänger inte in Armageddon för att ha ett storfilmsnamn eller provocera. Jag led verkligen av att se den. Nu när jag skriver om det kommer jag att tänka på utflyktsscenen med Affleck och Tyler ... och det kryper i kroppen på mig!!
Men Chris Markers nya vågen-klassiker Hiroshima Mon Amour är snäppet värre. Dialogen går typ såhär
-Nu är jag hemma från inspelningen
-Har du ätit?
-Inget. Du vet inget om Hiroshima.
-Du var inte i Japan när bomben föll.
-Jag blev torterad av mina landsmän efter kriget
-Inget. Du vet inget om Hiroshima
-Jag älskar dig
grym dialog men jag känner igen det (dagens skratt)
Postad 07 May 2006 - 18:05
Ok då fortsätter jag med mer oseriösa förslag.
starwars och gudfadern trilogin är nog de sämsta jag sett...
Va!!! dom är ju klassiker av mega mått.
//Golfen
Postad 07 May 2006 - 18:09
Japp håller med dig helt att armageddon är en kass film för det tycker jag oxå. usch för denna usa proppaganda.Armageddon är dålig. Man vet inte riktigt om det är komedi eller "allvar" ibland. Tempot är fånigt
upprusat, skådespeleriet är dåligt, allting är överdrivet, god bless america osv osv ... men sämsta
filmen någonsin? Inte ens i närheten...
En film som hamnar närmare gränsen är Red Planet, men den är ändå inte dålig nog att kvala in
Sin city är bättre helt klart.
//Golfen
Postad 07 May 2006 - 18:58
//Hylle
Postad 07 May 2006 - 20:11
Jag sågar inte michael moores filmer beroende på epitet på hans filmer, jag sågar hans filmer för att jag tycker de suger apa. Nöjda? Eller måste man älska allt som michael moore gör på detta forum??
På ett forum diskuterar man olika åsikter, precis som ni har gjort, du behöver inte ta det som nått personangrepp eller att alla tycker precis likadant.
Postad 07 May 2006 - 20:38
Hade wma skrivit något i stil med: "jag älskar michael moore och hans filmer därför att de är så informativa och roliga så jag håller inte med dig Rico01" hade jag inte sagt något om det, jag hade faktiskt tyckt att det skulle varit riktigt respektingivande svar. Men nej, mitt inlägg var ju idiotiskt eftersom jag inte hyllar michael moore och hans filmer.
Redigerat av Unregisteredd1e47e2b, 07 May 2006 - 20:42.
Postad 08 May 2006 - 14:53
Och ang LOTR, Starwars och Godfather så är det självklart ironi.
Tycker fortfarande inte att Armageddon eller Sin City är seriösa förslag därav mina "lika seriösa" förslag.
Visst om tråden hade vart döpt "Dåliga Filmer" så hade jag köpt dom förslagen men inte när den heter "Vilken är den sämsta film du sett?"..
Om man verkligen inte kan komma på ngn sämre film än dessa så har man enligt mig inte sett mycke eller bara sett bra rullar.
Tyvärr ser jag på allt jag kommer över och då är det iaf för mig väldigt lätt att hitta usla filmer.
Ang Michael Morre så är ju Bowling For Columbine riktigt bra, Fahrenheit 911 är också rätt underhållande.
Boondock Saints som nämndes är också riktigt cool.
Postad 08 May 2006 - 16:06
Där kände jag mig verkligen bestulen på +80min av mitt liv
Postad 08 May 2006 - 16:34
Jo upptäckte dagen efter att mitt inlägg inte var så ödmjukt kanske, ber om ursäkt för det, hade druckit en del bira och såg inlägget dagen efter och undrade vem som skrivt det till jag såg att det var JAG :-)
Ang Michael Morre så är ju Bowling For Columbine riktigt bra, Fahrenheit 911 är också rätt underhållande.
Jag respekterar att du tycker hans filmer är bra och underhållande. Heck, de flesta i min bekantskapskrets är lyriska... Men jag har aldrig förstått hans geni. Jag får rysningar bara jag ser karln, för att inte tala om vad som händer inombords när jag ser hans filmer.
Redigerat av Unregisteredd1e47e2b, 08 May 2006 - 16:34.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
202 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?