Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?

1711 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 February 2008 - 00:23

stock
  • stock
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Eller Screamers, väldigt osäker dock.

http://www.imdb.com/title/tt0114367/

Postad 26 February 2008 - 08:58

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Eller Screamers, väldigt osäker dock.

http://www.imdb.com/title/tt0114367/

Vinnaren é korad =D Faen jag visste att den hette nåt sånt men jag kunde inte säta fingret på det. Danke så mycke!

Postad 26 February 2008 - 13:31

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1139 inlägg
  • 0

Jag behöver hjälp... ;)
Jag kommer inte ihåg så mycket från filmen men det handlar om en kille som skall utföra ett uppdrag åt ett forskningscentrum... Han träffar någon tjej där, tror jag :) men efter han är klar med uppdraget injicerar de ett serum (eller något) som gör att han glömmer allting.. men han har lagt ut ledtrådar som skall hjälp honom att komma ihåg, tror det är ett visitkort eller något i den stilen. Avslutningsscenen utspelar sig i något stort "växthus" där dom skjuter som fan... Ganska ny film...

Hjälp :D

Det bör vara "paycheck" med Ben Affleck. Aaron Eckhart och Uma Thurman.
Den enda Affleck filmen som går att se typ.

http://www.discshop....t.php...s&&ref=

Redigerat av Unregistered33cc6995, 26 February 2008 - 13:32.

Postad 26 February 2008 - 22:58

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
Tja

Har hittat den filmen jag söker, men vill nu köpa den!!!

Var sjutton hittar jag den här rullen? Helst från en svensk web-shop, eller nån begagnat sida från Sverige. Kanske någon filmfantast här på forumet som har den och är less på den, eller kan dra en kopia på den?

http://www.imdb.com/title/tt0077524/

Tack!

/Johan

Postad 03 March 2008 - 17:54

Unregistered8517a803
  • Unregistered8517a803
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Hej alla forumsfolk!

Tänkte berätta lite om en film som jag såg när jag var yngre och som jag skulle vilja se igen, men kommer inte ihåg vad den heter och inte riktigt allt i handlingen heller.

Det här minns jag:

Det är en usa film och de pratar engelska.

Filmen är mellan 1985 -1995 någonstans där är den gjord.

En snubbe som är ninja och letar efter en skatt, kör en pickup bil.

Skatten är en staty, med ädelstenar i.

Vet att det inte är mycket att gå på, men det är en riktigt bra film vad jag minns.

Tacksam för alla svar och ider!

Redigerat av Unregistered8517a803, 03 March 2008 - 17:55.

Postad 03 March 2008 - 23:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Kolla in den här skojiga sidan. Här finns det en massa ninjafilmer.

Postad 04 March 2008 - 12:27

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Skulle kunna vara The Ultimate Ninja (1986) om vi bortser från att det skulle vara en bra film... Samma premisser gäller för Golden Ninja Warrior (1986).

Postad 04 March 2008 - 15:12

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1139 inlägg
  • 0
Jag letar också efter en Ninja film och jag tror att du Tiny föreslog någon Ninja rulle här som jag senare köpte på Tradera men det var inte den...
Detta var nog ett år sedan som du föreslog den men jag tyckte att det var dags nu igen.

Det enda jag kommer ihåg är att en Ninja gräver sig fram under marken, man ser typ hur grusen rör sig och sen hoppar han upp och börjar fightas.
Tror dom är i närheten av en lagerlokal typ ute vid parkeringen.

Det bör vara en amerikansk inspelad Ninja rulle och åldern på den vet jag tyvärr inte men jag hyrde den för 10-15 år sedan.

Postad 04 March 2008 - 15:35

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Jag letar också efter en Ninja film och jag tror att du Tiny föreslog någon Ninja rulle här som jag senare köpte på Tradera men det var inte den...
Detta var nog ett år sedan som du föreslog den men jag tyckte att det var dags nu igen.

Det enda jag kommer ihåg är att en Ninja gräver sig fram under marken, man ser typ hur grusen rör sig och sen hoppar han upp och börjar fightas.
Tror dom är i närheten av en lagerlokal typ ute vid parkeringen.

Det bör vara en amerikansk inspelad Ninja rulle och åldern på den vet jag tyvärr inte men jag hyrde den för 10-15 år sedan.

Så sent som i förrgår så skickade en kompis några länkar från youtube med en film som vi såg som barn. Där är bl.a. ett klipp på en ninja som krossar en golfboll med handen och dessutom borrar sig ner i marken och orsakar jordbävning etc. Jag är inte säker på namnet, men kan kolla när jag är hemma från jobb. Jag har dock för mig att den hette "Ninja 3: The Domination".

Youtubelänkar:
http://www.youtube.c...h?v=z5tZ4xuHoxQ
http://www.youtube.c...h?v=xdQldhv_KK4

Redigerat av mabbe, 04 March 2008 - 16:53.

Postad 05 March 2008 - 23:21

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Såg reklam för någon timme sedan med Robert gustavssons nya dvd film på tv. Tänkte att den måste jag ha!
Dock har jag glömt bort vad den hette :) Och den har inte kommit ut på tex cdon.com eller något liknande.
Så jag hoppas någon här har svar på min fråga!

Postad 07 March 2008 - 23:17

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Kan det vara "Fullpackat!: Efter regn kommer solsken.. " du tänker på?

Postad 09 March 2008 - 21:03

Parasound
  • Parasound
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

jag söker en ganska ny film som jag glömt titeln på

handlar om ett gäng tjejkompisar som brukar åka iväg på olika äventyr ibland.

Filmen handlade om när dom åkte på ett sånt äventyr för att utforska en ny grotta, men dom går vilse i grottan och kan inte komma ut. Dessutom bor det zombies i den grottan som käkar människor. Tror dom flesta dör i den filmen.

Just d, filmen börjar med att en av tjejerna förlorar sin familj i en bil olycka. Så det blir dubbel olycka för henne.

Minns att jag gillade filmen för jag hade ingen aning om vad den skulle handla om och varje person hade sin unika personlighet´men allt det förändrades när dom var i grottan.

Skulle det kunna vara The Descent

På svenska heter filmen Instängd och du hittar den på Discshop.se
Mycket bra film för övrigt.

http://www.discshop....t.php...s&&ref=

Postad 09 March 2008 - 21:13

Parasound
  • Parasound
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hjälp sökes!

Någon som kanske kan hjälpa mej hitta denna rysare/skräckis som jag sökt till och från i flera år.
Den är väl kanske 10-20år gammal.
Det jag kommer ihåg är att filmen utspelar sig i någon sorts skyskrapa där en kvinna jobbar.
Det är på kvällen och hon går till ett litet bevakningskontor där hon meddelar att hon ska jobba över ett tag (nått i den stilen) senare på kvällen så har en galen mördare brytit sig in i skyskrapan och försöker att ta livet av hon, och den vilda jakten börjar.

Kvinnan försöker att ta sig till bevakningskontoret, då hon kommer fram till kontoret är vakterna redan mördade.
Kvinnar fortsäter att skrika och springa någon våning upp då hon kommer till en avdelning där dom håller på att renovera.
Mördaren är hack i häl och börjar att söka efter hon på avdelningen/bygget.

I denna veva så har en kille hört allt liv och kommer till undsättning och jag tror att han
fixade att spöa mördaren.
Jag måste ju få veta hur det gick för hon (troligtvis så gick nog allt bra)

Vad kan detta vara för b-film.
Gillade den i vilket fall och kan inte sluta tänka på den.
Hjälp mig

Redigerat av Parasound, 09 March 2008 - 21:15.

Postad 13 March 2008 - 01:47

dadgom
  • dadgom
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Nån som minns nån film med massor av "robotspindlar" som dödar folk?

Postad 13 March 2008 - 06:11

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Minority Report kryllar ju av robotspindlar men de spionerade väl mest har jag för mig.

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 13 March 2008 - 06:15.

Postad 13 March 2008 - 13:56

dadgom
  • dadgom
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Inte Minority Report, filmen är nog från 80-talet

Postad 13 March 2008 - 14:42

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Kolla in inlägg 705 i denna tråd. :)

Postad 13 March 2008 - 14:49

dadgom
  • dadgom
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Kolla in inlägg 705 i denna tråd. :)

Tackar! Missade tydligen en sida när jag gick genom tråden...

Postad 14 March 2008 - 20:40

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

Kolla in inlägg 705 i denna tråd. :blink:

Man kan också leta sig tillbaka ända till #353... :blink:
/Tiny Inget Nytt Under Solen

Postad 17 March 2008 - 01:58

Vargavinter
  • Vargavinter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hey, nu ska ni få en nöt att knäcka.

När jag var mindre så såg jag en amerikansk barn/komedi-film (Jul-film kanske?) som var inspelad på 80-talet, det handlade om diverse olika människor som bodde i ett hyreshus i USA. Jag vill minnas att det var något strul och huset skulle rivas av någon anledning men dom boende ville inte flytta. Någonstans under filmens gång så landar det två mycket små Ufo'n som visar sig var små robotar av något slag och dom bosatte sig i källaren på hyreshuset.

En bit in i filmen så förökar sig dom där två små robotorna och får tre ännu mindre robotar som flyger omkring i huset hos dom boendena. Jag minns inte hur det slutade, men jag vill minnas att filmen hette något om "Miracle on XXX street" eller liknande, dock kan jag vara heeeeelt ute på om det utspelade sig under julen eller om den ens hette något med "Miracle" alls.

Någon som känner igen det? Försökt kika på IMDB men verkar inte hitta något som stämmer överens om det.

Jag hittade titlen: "Batteries are not Included" hette den visst, men såldes under "Miracle on 34'th street" i EU.

Redigerat av Vargavinter, 17 March 2008 - 02:32.

Postad 19 March 2008 - 22:09

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 745 inlägg
  • 0
Njae... ordningsmannen påpekar att svensk titel var "Miraklet på 8:e gatan" :rolleyes:

http://www.lovefilm....

Redigerat av 50plus, 19 March 2008 - 22:12.

Postad 20 March 2008 - 02:07

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Precis. *batteries not included var på [ur l=http://imdb.com/title/tt0092494/]8:e gatan[/url], men titeln är en referens till 1947 års klassiker "Miracle on 34th Street". Kul att du gillar filmen dock. Jag minns när jag snubblade över den på TV:n för länge sen och satt och suckade över hur gulliga de små UFO:na var... :rolleyes:

Postad 28 March 2008 - 05:10

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Filmen som efterfrågades i en egen tråd om killen som gillade Sinatra var "Baby, It's You" från 1983.

Postad 30 March 2008 - 22:27

m4ckan
  • m4ckan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Alright, såg en film när för några år sen och jag var rätt liten. Kommer inte exakt ihåg vad filmen egentligen handlade om, men jag har för mig att det var en kille som tröttnade på sitt jobb och gick berzerk på jobbet, sköt vilt på sina kollegor osv. Ringer det några klockor alls? Har letat efter filmen några gånger men har alltid gett upp... Kan tänka mig att filmen gjordes någon gång under 90-talet kanske?

/Markus

Postad 30 March 2008 - 23:35

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Låter som Falling down med Michael Douglas, bra rulle.

http://www.imdb.com/title/tt0106856/

Postad 02 April 2008 - 12:36

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om filmen "Fire Birds: Wings of the Apache" bara finns som import ?
Verkar vara svårt att hitta en sve utgåva.

Postad 03 April 2008 - 08:58

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Nix. Finns inte utgiven på svensk DVD - R2UK är det näst bästa.

Postad 06 April 2008 - 22:04

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
På 80 talet gick det en äventyrsfilm på TV som liknade Djungelboken med riktiga skådespelare ( ej tecknade mao).
Jag kommer ihåg en pojke med svart hår och en flicka med långt svart hår utan behå och håret döljde brösten och gick ner till magen. Dom va äldre, typ 18 - 23.
Jag minns en Tiger som dom va rädda för ( lär ha varit Sherekan el vad tigern nu hette i DB).
Nån som känner igen detta?

Mvh/ Lion_Paw

Postad 13 April 2008 - 12:12

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Tänker du inte på The Jungle Book (1994) med Jason Scott Lee?

länk

Postad 13 April 2008 - 15:28

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Tänker du inte på The Jungle Book (1994) med Jason Scott Lee?

länk

eller varför inte versionen från 1942?

länk

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 13 April 2008 - 15:30.

Postad 13 April 2008 - 23:35

Unregistered40c472d5
  • Unregistered40c472d5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hallå alla min första post på detta forum blir en filmfråga.

Jag är på jakt efter en sci-fi film som borde vara minst 25 år gammal om det räcker.Den sändes på kanal 1 eller tv2.
Filmen börjar med att två män blir nedfrysta och när dom tinas upp befinner dom sig i ett sammhälle med bara kvinnor som är beläget under jord. En av männen blir könsopererad och den andra bestämmer sig för att fly, problemt är att jordens yta som dom kan se igenom ett periskop är ett öde landskap som sägs vara radioaktivt.
Han bestämmer sig för att fly ut ändå och upptäcker efter några meters gång att allt är en illusion som är uppmålad på tyg, bakom detta finns en värld som påminer om edenslustgård, den enda som vet om detta är ledaren för staden som brukar komma dit ibland men som inte avslöjar ngt för sin befolkning.

Är det någon som har en susning om vilken film detta är? Har letat efter den i flera är men inte hittat något som liknar denna film.

Postad 14 April 2008 - 08:07

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Hallå alla min första post på detta forum blir en filmfråga.

Jag är på jakt efter en sci-fi film som borde vara minst 25 år gammal om det räcker.Den sändes på kanal 1 eller tv2.
Filmen börjar med att två män blir nedfrysta och när dom tinas upp befinner dom sig i ett sammhälle med bara kvinnor som är beläget under jord. En av männen blir könsopererad och den andra bestämmer sig för att fly, problemt är att jordens yta som dom kan se igenom ett periskop är ett öde landskap som sägs vara radioaktivt.
Han bestämmer sig för att fly ut ändå och upptäcker efter några meters gång att allt är en illusion som är uppmålad på tyg, bakom detta finns en värld som påminer om edenslustgård, den enda som vet om detta är ledaren för staden som brukar komma dit ibland men som inte avslöjar ngt för sin befolkning.

Är det någon som har en susning om vilken film detta är? Har letat efter den i flera är men inte hittat något som liknar denna film.

Efter lite googlande så har jag kommit fram till att det borde vara Seksmisja(Sexmission), en polsk(?) film från 1984 ;)

Postad 14 April 2008 - 09:46

Unregistered40c472d5
  • Unregistered40c472d5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det var den filmen jag letade efter, tackar så mycket. Nu är det bara till att lägga en beställning på den ;)

Postad 14 April 2008 - 20:50

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Hej igen! :P

Min arbetskollega letar en gamla skräckSERIE som gick på SVT 1 eller 2 för typ 20-25 år sedan! :P
Det påminner om "tales from the crypt", men det skulle handla om en man (med läskig utseendet) som satt i en fåtölj vid en brasa och hade en beige lurvig och talande hund.
Han tror gubben prata svenska men det kunde lika gärna vara dubbat men själva historierna var på engelska. Han minns något om en jätte och ett troll tydligen men inte så mycket mer, någon aning.

Tänkte ju att det finns äldre rävar här inne som är mer i hans ålder så! :P :D

Släng fram tips bara och tack på förhand!

EDIT: Never mind, hitta det: Storyteller (sagor för vuxna) :D

Redigerat av Dum-Dan, 14 April 2008 - 20:59.

Postad 02 May 2008 - 13:23

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Har nu under några dagar funderat ang en film men kan inte komma på namnet.

Filmen börjar med att skurken? backar in med sin bil in i en liten pojkes cykel som går sönder.Han frågar pojken hur mycket cykeln kostade så att han kan skriva en check på den summan. Då pojken inte säger något och han har bråttom så skriver han bara under checken och ger sig iväg. Pojken skriver då en massa miljoner på den och köper ett stort hus och massa coola leksaker och bilar osv..
Någon som vet vad den här filmen heter?

Postad 02 May 2008 - 13:36

Rulleking
  • Rulleking
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Har nu under några dagar funderat ang en film men kan inte komma på namnet.

Filmen börjar med att skurken? backar in med sin bil in i en liten pojkes cykel som går sönder.Han frågar pojken hur mycket cykeln kostade så att han kan skriva en check på den summan. Då pojken inte säger något och han har bråttom så skriver han bara under checken och ger sig iväg. Pojken skriver då en massa miljoner på den och köper ett stort hus och massa coola leksaker och bilar osv..
Någon som vet vad den här filmen heter?

Kan det vara den här http://www.imdb.com/title/tt0109287/ :unsure:

Redigerat av Rulleking, 02 May 2008 - 13:37.

Postad 02 May 2008 - 15:45

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Kan det vara den här http://www.imdb.com/title/tt0109287/ :unsure:

Oh yeah!! Tack så hemskt mycket.

Postad 16 May 2008 - 19:10

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Hej allihop!

Jag är på jakt efter en film som jag nyligen kom att tänka på. Introt i filmen tror jag man får se ur en flakbils vinkel, när denna bil åker igenom en by. Hela filmen(tror jag) utspelar sig någonstans i Afrika regionen. Storyn är att det är två vita relativt unga killar som döms för att ha våldtagit och dödat en liten "svart" flicka i denna by. Pappan till den här lilla flickan skjuter sedan dessa två män innuti polishuset(?) men kommer inte ihåg om dom dör eller inte. Pappan har jag för mig blir i alla fall dömd för någonting.

Skulle bli väldigt glad om någon vet vilken film jag talar om=)

Postad 17 May 2008 - 14:46

Isviol
  • Isviol
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hoppas på hjälp!

Har glömt titeln på en film jag såg en trailer på ...någon gång i April tror jag det var.
Det skulle då vara en ny film, kommer ihåg detta iaf från infon - en man är ute i skogen och jagar? han skjuter vad han tror är en hjort men det visar sig vara en människa.
Tacksam till 1000 om någon kan hjälpa mig! :)

Postad 17 May 2008 - 17:37

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Hej allihop!

Jag är på jakt efter en film som jag nyligen kom att tänka på. Introt i filmen tror jag man får se ur en flakbils vinkel, när denna bil åker igenom en by. Hela filmen(tror jag) utspelar sig någonstans i Afrika regionen. Storyn är att det är två vita relativt unga killar som döms för att ha våldtagit och dödat en liten "svart" flicka i denna by. Pappan till den här lilla flickan skjuter sedan dessa två män innuti polishuset(?) men kommer inte ihåg om dom dör eller inte. Pappan har jag för mig blir i alla fall dömd för någonting.

Skulle bli väldigt glad om någon vet vilken film jag talar om=)

A Time to Kill från 1996 låter det som

http://www.imdb.com/title/tt0117913/

Postad 18 May 2008 - 09:54

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

A Time to Kill från 1996 låter det som

http://www.imdb.com/title/tt0117913/

Tack så otroligt mycket!!!! Det var jätte rätt! Du har räddat min söndagskväll :) :) :)

Postad 21 May 2008 - 20:08

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon som vet vilken film jag letar efter.....

Det är en high school rysare .....tror jag där ett gäng ungdomar gör "flaggstången" på en kille.

Tyvärr är det allt jag minns.....det var riktigt dålig film men jag och en polare har letat och letat utan att finna den. kanske någon här vet vad den heter...

Postad 22 May 2008 - 16:02

qvarre
  • qvarre
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Letar efter en film där det enda ja kommer ihåg är att en man tänder eld på en tunnelbanekur med hjälp av slangar som e kopplade till en tank med bensin i på hans rygg?

Postad 23 May 2008 - 03:08

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

Hej

Är det någon som vet vilken film jag letar efter.....

Det är en high school rysare .....tror jag där ett gäng ungdomar gör "flaggstången" på en kille.

Tyvärr är det allt jag minns.....det var riktigt dålig film men jag och en polare har letat och letat utan att finna den. kanske någon här vet vad den heter...

Det skulle underlätta om du förklarade vad "göra flaggstången" innebär.

Qvarre,
Vad är en tunnelbanekur?

Postad 24 May 2008 - 06:01

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Det skulle underlätta om du förklarade vad "göra flaggstången" innebär.

4st ungdomar som tar i killen dom mobbar en kille per arm och ben sen kör dom ungefär som en murbräcka med benen först mot flaggstången

Postad 26 May 2008 - 13:22

sebster
  • sebster
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag söker en skräckfilm - skulle gissa på 80-tal eller tidigt 90-tal.

Vill minnas att den hette "Det Onda Arvet" på svenska, men jag kan inte hitta något på Google (eller någon annanstans) under det namnet.

I filmen är det någon/några som ärver ett hus och I källaren så bor det några monster. Jag minns inte så mycket från den men den innehöll i alla fall detta:

• Ett visst musikstycke gjorde monstren lugna
  • Ett monster gömmer sig i en melon och orsakar en bilkrasch
  • En människa (tjej tror jag) muterar och utvecklar gälar

Någon som känner igen detta? Har letat som en galning på IMDB men kan inte hitta den.

Postad 26 May 2008 - 14:23

Cozmo
  • Cozmo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

4st ungdomar som tar i killen dom mobbar en kille per arm och ben sen kör dom ungefär som en murbräcka med benen först mot flaggstången

Låter som det skulle kunna vara The Faculty.

Postad 26 May 2008 - 18:26

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Låter som det skulle kunna vara The Faculty.

Tusen tack det var den jag letade

Postad 29 May 2008 - 05:53

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
För sådär 5-7 år sen så gick det en spansk (möjligen italiensk) film på sf-biografer som börjar med att några barn leker ute på en åker och hittar ett övertäckt hål i marken där det ligger en fastkedjat liten pojke. Barnen börjar prata med pojken men säger inget till de vuxna när de kommer hem. Istället så börjar de komma tillbaka till hålet....

Vill inte berätta hela filmen här. Är det någon som vet vad den heter?

Tack.

Postad 01 June 2008 - 00:48

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

För sådär 5-7 år sen så gick det en spansk (möjligen italiensk) film på sf-biografer som börjar med att några barn leker ute på en åker och hittar ett övertäckt hål i marken där det ligger en fastkedjat liten pojke. Barnen börjar prata med pojken men säger inget till de vuxna när de kommer hem. Istället så börjar de komma tillbaka till hålet....

Vill inte berätta hela filmen här. Är det någon som vet vad den heter?

Tack.

Du letar efter den italienska "Io Non Ho Paura" från 2003 (Engelsk titel: "I'm Not Scared").
Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.