Sony PlayStation PSP
(Bärbara spelkonsoler)
|
3
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation PSP Slim & Lite
(Bärbara spelkonsoler)
|
6
|
(57)
|
Inga priser |
går det att styra PS3 med PSP enhet? (42 inlägg)
|
16 år sedan |
PSP-fråga (4 inlägg)
|
17 år sedan |
Nintendo Ds eller PSP? (79 inlägg)
|
17 år sedan |
Nya PSP Slim - Tunnare, lättare ... (148 inlägg)
|
17 år sedan |
PSP som fjärrkontroll till PS3? (55 inlägg)
|
17 år sedan |
Psp HJÄLP! (6 inlägg)
|
17 år sedan |
PSP Slim döda pixlar (9 inlägg)
|
18 år sedan |
PSP Slim , lite, icke-tjock för 999:- (3 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 23 October 2007 - 08:13
Postad 29 February 2008 - 09:45
Tycker dessutom att priserna på psp på blocket verkar lite ja felvärderade. Vad skulle ni ge för en beg psp i utmärkt skick? Som priserna är där känner jag att jag måste pruta ordentligt
Lite tips tack
/Krisch
Postad 29 February 2008 - 09:51
Tycker 7-800kr verkar vara vettigt o ge för en begagnad.
Köper hellre en ny för 1600 än en begagnad för över 1000-lappen..
För min del är inköpet intresant pga 1 spel vilket är Castlevania.
(förvisso så såg ja att FF och FF2 kommit ut nu oxå, så visst 3 spel totalt)
Postad 29 February 2008 - 09:52
Postad 03 March 2008 - 17:59
Var sjutton kan jag köpa en simpel USB kabel som jag kopplar mellan mitt psp och datorn? Har sökt på alla spelsidor men ingen säljer ju det.
Några tips?
Postad 03 March 2008 - 18:35
Tack tack. 60 spänn låter bra. Vi kör på den.
Redigerat av Unregistered1594247d, 03 March 2008 - 18:36.
Postad 04 March 2008 - 10:50
Den nya verkar dessutom bättre i ganska mycket (lättare, batteritid, tv-out, minne osv)
Men problemet som jag ser det är att det verkar vara svårt att hitta och köpa spel till den? På nätet iallafall.
GTA är ju slut överallt och många spel är slut på lagret hos t.ex. elgiganten och SIBA har bara ett par spel?
Sedan undrar jag om psp funkar bra med mac? Nån som testat detta?: http://www.markspace...ingsync_psp.php
Sist så undrar jag om det finns nåt bra paketerbjudande nånstans?
Postad 04 March 2008 - 17:21
Postad 05 March 2008 - 09:54
Då ska man bara hitta en till ett bra pris. Såg att Discshop erbjuder ett psp med ett spel ace of combat för 1699 kr. Men vet inte om spelet är bra?
Postad 16 March 2008 - 22:40
Eller man kan säkra framtiden om man köper en ny, så man slipper stå snart när en PSP 2 släppts.
Postad 19 March 2008 - 13:33
Hej. Jag undrar om någon hört rykten om en ny PSP?
Eller man kan säkra framtiden om man köper en ny, så man slipper stå snart när en PSP 2 släppts.
Tror PSP slim & Lite blir den sista.
Joerlo!
Postad 21 March 2008 - 10:28
Efter ett köp av PSP Slim & Lite och hårdtest så tycker jag att den é helt enkelt perfekt, bra batteri tid osv... MEN volymen.... Vart tog den vägen... Tycker att det är allderes för låg volym på PSPn... Man hör knappt något... Sitta i en bil och lyssna via högtalarna är helt dödsdömt..
Upplever ni likadant?
Postad 21 March 2008 - 14:02
Redigerat av Minglarn, 21 March 2008 - 14:03.
Postad 21 March 2008 - 14:50
Postad 21 March 2008 - 15:41
Du kan annars koppla upp dig mot din PS3:a och starta resp. stänga av den med ditt PSP och kolla på film och diverse spel. Om det är något av dessa du behöver hjälp med?
Postad 21 March 2008 - 17:23
Hur menar du "fjärr"?
Du kan annars koppla upp dig mot din PS3:a och starta resp. stänga av den med ditt PSP och kolla på film och diverse spel. Om det är något av dessa du behöver hjälp med?
precis det behöver jag hjälp med.. har 2 olika sorters anslutningar att använa.. ett är min routers namn det andra står det playstation®3 på.... får det ej att funka....
kan man inte få svenska på sin psp??
Postad 21 March 2008 - 18:00
Ända gången jag kan använda min psp som remote är när jag har ställt min ps3a på fjärrspel och därefter använt Playstation® anslutningen.
Jag kan ej nå den utanför hemmet ALLTSÅ.. efter att jag loggat in på psn så står det på skärmen att den ansluter och att det tar max 90 sek... men sedan får jag felmeddelande..
har aktiverat fjärrspel på min ps3a och aktiverat logga in automatiskt...
jättebehov av hjälp.. vill ju komma åt mina filer....
MVH
Postad 21 March 2008 - 20:52
Vad har du för router? Jag har en Dlink 655 och det fungerar att starta/stänga kolla på film och lyssna på musik om jag går via min router hemifrån. Jag har inte testat att göra detta från polaren ect. ännu. Men det borde inte vara några problem.
Om du försöker att "surfa" via din router, hur går det... Om det fungerar bör det inte vara några problem med att starta PS3:an. Annars har du problemet liggandes i routern.
Postad 21 March 2008 - 21:48
Kan ansluta till ps3 remote när jag är hemma via Private Network.. Kan dessutom gå ut på internet med psp med "Connect via internet" vart jag än är (där det finns teckning)..
men kan ej alltså komma in på ps3an om jag försöker nå den via remote play och connectar via internet...
har enable Unpn (eller va det heter) på routern...
Står bara "Please wait... It will take at most 90 seconds to connect".. sen kommer error upp the connection to the PS3 system has timed out.....
blir toookig
Postad 21 March 2008 - 23:08
Provade nämligen att starta min PS3:a via grannens okrypterade nätverk och även jag verkar ha problem. Min PS3:a startade men jag kommer inte in i det..
Får "Connection Error has...... 8001068" ... Är det samma som du får?
Edit: Det märkliga är att jag kommer in via min router men inte grannens... märkligt skall forska vidare i detta...
Edit2:
Provade att åter komma in på mitt PS3 via grannens trådlösa (observera att min Ps3:a är trådbunden) och det fungerade galant. Det tog dock 3 försök att komma in.
Du måste signa in i PSN först med din PSP med samma user och lösen som du har för din PS3:a.
Edit3:
Du har inte ändrat namnet på din PSP efter att du har parat ihop PSP och PS3:an?
Redigerat av Minglarn, 21 March 2008 - 23:21.
Postad 21 March 2008 - 23:25
du ska ha stort tack att du tar dig tid.. riktigt schysst
jag signar in på PSN...sen kommer mitt "Please wait... It will take at most 90 seconds to connect"..
har ej ändrat nå inställning efter.. kommer ju in på ps3an med "Private network" men ej med internet
har nu spenderat kvällen med att fixa statisc ip till ps3an och öppnat port åt den men samma sak som förr... ger snart upp o lämnar tillbaks skiten
Postad 21 March 2008 - 23:27
Make sure that port 9293 is forwarded to your PS3's static IP (make sure it has a static IP).
Start remote play while you are at home and then start folding using the PSP.
Stop remote play but leave the PS3 folding.
Try and remote play from another location.
I can usually get my PS3 to remote start but it generally takes 2 tries. The first try actually turns it on but the connection times out before it can complete the connection.
Postad 21 March 2008 - 23:43
I had the same issues you were noting. I went through a bunch of the threads on the site and the best results I got was the whole re-linking the psp and ps3. Now I can remote play from another location via internet as long as my PS3 is on and in remote play mode. I can't figure out how to get it to turn on via internet (I can do this on my home lan).
Så prova med att para ihop dom igen bara för säkerhets skull..
Har nu provat att återigen komma in på min PS3:a via grannen och det går inte på första försöket.. Dock så kommer jag in på det 2:dra eller 3:de utan problem. Nu har jag även streamat musik i ca 10 minuter utan problem. Stackars granne... Ha Ha....
Redigerat av Minglarn, 21 March 2008 - 23:45.
Postad 21 March 2008 - 23:45
de funkar ju om man gör som du skriver.. om man sätter på ps3an själv och sätter den på fjärrsepl...
jag kanske har missat nått.. jag trodde man kunde ha ps3an av och sätta på den med psp... har jag fått det om bakfoten??
Postad 21 March 2008 - 23:49
jag har precis forwardat den porten..
de funkar ju om man gör som du skriver.. om man sätter på ps3an själv och sätter den på fjärrsepl...
jag kanske har missat nått.. jag trodde man kunde ha ps3an av och sätta på den med psp... har jag fått det om bakfoten??
Jag kan starta och stänga av mitt PS3 när och hur jag vill med min PSP via internet. Är du säker på att du har aktiverat "Fjärrstart"? Kolla även listan för "Registrerade enheter" där din PSP skall finnas.
Postad 21 March 2008 - 23:50
Postad 21 March 2008 - 23:57
får väl ha på min ps3a på fjärrspel hela dagarna då om jag skulle vilja komma åt nått.. surt
Postad 21 March 2008 - 23:59
Postad 22 March 2008 - 10:39
DMZ är att öppna alla portar till den va?? tor ej jag har den funktionen på min router....
Postad 22 March 2008 - 10:52
Men jag har läst att det är många som har problem med REMOTE PLAY med vissa typer av routers... Vilken router har du?
Sedan skall du i din router sätta på UnPn så att enheterna pratar utan att brandväggen stör. Om du har UnPn i routern skall du inte behöva slå på DMZ enligt engelska forum jag har kollat upp...
Om du vill läsa själv.. Unofficial PSP Networking Guide
Postad 22 March 2008 - 12:04
Har satt på UnPn i routern men på min Ps3a står det att UsPn inte är tillgängligt...
ska läsa den sidan du skrev... funderar på att åka o lämna tillbaks min router o uppgradera till 655.. den verkar mer stabilare.. det var väl den du hade dessutom då kasnke de löser sig
återigen tusen tack för din hjälp
Postad 22 March 2008 - 14:22
Postad 22 March 2008 - 16:10
Postad 23 March 2008 - 19:18
Ska till Kina snart och är sugen på en PSP. Är det några problem med att köpa den i Kina? Finns det språkinställningar i maskinen? Annat att tänka på när det gäller spel m.m?
Postad 23 March 2008 - 19:44
Frågan är säkert redan svarad på men men...
Ska till Kina snart och är sugen på en PSP. Är det några problem med att köpa den i Kina? Finns det språkinställningar i maskinen? Annat att tänka på när det gäller spel m.m?
Mig veterligen skall spelen vara till 99% regionsfria, så alla spel skall i stort sätt fungera. Dock kommer du nog att få problem med UMD filmer om du nu kommer att köpa sådana.
I min PSP finns Eng och andra språk, kolla så att din har eng innan du köper den.
Postad 23 March 2008 - 20:08
Frågan är säkert redan svarad på men men...
Mig veterligen skall spelen vara till 99% regionsfria, så alla spel skall i stort sätt fungera. Dock kommer du nog att få problem med UMD filmer om du nu kommer att köpa sådana.
I min PSP finns Eng och andra språk, kolla så att din har eng innan du köper den.
Kina och Japan kör väl på region 2? I så fall fungerar UMD-filmer köpta i Sverige.
Postad 24 March 2008 - 23:15

Vad är det här för något?
Trodde själv det va en högtalare, tills jag läste på någon hemsida att detta skulle vara en styrspak..
Kan någon få det att klarna?
Postad 24 March 2008 - 23:26
- Har den någon annan högtalare? Eller man måste spela upp ljudet genom ett par hörlurar?
- Och vad använder man denna styrspak till?
Postad 25 March 2008 - 00:31
Då till mina andra frågor:
- Har den någon annan högtalare? Eller man måste spela upp ljudet genom ett par hörlurar?
1: Klart den har.
2: Den är känsligare än styrkorset, känner av hur mycket du trycker.
Postad 25 March 2008 - 01:49
Då till mina andra frågor:
Du ser ett av två högtalarhål på din bild. Det är det lilla hålet till höger om ditt inringade område.
Postad 25 March 2008 - 10:21
Postad 25 March 2008 - 10:33
Skulle vara mycket skönare att analoga högre upp PSPn. Typ där digitala styrknapparna sitter...
Postad 25 March 2008 - 10:52
Det är som en analog spak på en dualshock kontroll bara att den inte sticker upp, kallas vårtan
Men är den här "vårtan" något att ha i spel? Eller är det bara en onödig detalj?
Postad 25 March 2008 - 11:03
Det är som en analog spak på en dualshock kontroll bara att den inte sticker upp, kallas vårtan
Men är den här "vårtan" något att ha i spel? Eller är det bara en onödig detalj?
Du måste använda den i vissa spel. Den största tabben med PSP är att det inte finns ngn analog spak på högersidan som man kan styra kameran med. Det gör 3d-spel otroligt frustrerande.
Postad 25 March 2008 - 16:07
Det är därför man kan gilla "sticky cams" som i God of war. Det spelet är det absolut bästa spelet som finns till psp:n. Om man nu pratar om spel som lumines, patapon, locoroco etc. "Riktigta" spel alltså.Det är som en analog spak på en dualshock kontroll bara att den inte sticker upp, kallas vårtan
Du måste använda den i vissa spel. Den största tabben med PSP är att det inte finns ngn analog spak på högersidan som man kan styra kameran med. Det gör 3d-spel otroligt frustrerande.
Edit:
Förövrigt så är God of War ett av de spel där man bara kan styrka med den analoga sticken.
Redigerat av basselito, 25 March 2008 - 16:07.
Postad 26 March 2008 - 10:50
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
går det att styra PS3 med PSP enhet?
18 bilder
82 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?