Officiell tråd - Nintendo Wii
2707 svar till detta ämne
Postad 22 maj 2006 - 18:58
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Så du tycker Nintendo ska lägga ned sina största spelserier för att ge plats för innovationen... ? Det låter ju klyftigt . Låt Sony och MS göra samma sak; bort med MGS, DMC, VF, Ratchet, Jak och Halo, DOA, Splinter Cell... Förstår inte vart du vill komma, det låter ju så dumt . Blanda in mjukvara i hårdvarudiskussioner.
Reagerade bara på att Nintendo slog sig på bröstet för hur innovativa de är. Vartdå? De har 5 karaktärer som varit med sedan 80-talet som de stoppar in i alla spel de gör till alla maskiner de gjort. Tycker inte nintendo känns speciellt innovativa varken mjukvaru eller hårdvarumässigt... iaf inte mer än de andra.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 maj 2006 - 18:59.
Postad 22 maj 2006 - 19:15
rio4you
-
rio4you
-
Användare
-
-
130 inlägg
Så du tycker Nintendo ska lägga ned sina största spelserier för att ge plats för innovationen... ? Det låter ju klyftigt . Låt Sony och MS göra samma sak; bort med MGS, DMC, VF, Ratchet, Jak och Halo, DOA, Splinter Cell... Förstår inte vart du vill komma, det låter ju så dumt . Blanda in mjukvara i hårdvarudiskussioner. Reagerade bara på att Nintendo slog sig på bröstet för hur innovativa de är. Vartdå? De har 5 karaktärer som varit med sedan 80-talet som de stoppar in i alla spel de gör till alla maskiner de gjort. Tycker inte nintendo känns speciellt innovativa varken mjukvaru eller hårdvarumässigt... iaf inte mer än de andra.
<{POST_SNAPBACK}>
Man e väl ganska innovativ om man gör saker först, sen har dom väl kommit ganska långt, branchen är ju runt 20 år gammalt, och med all rätt har dom att va stolta över hur dom presterat under åren, ingen hade sett hur en analog styrspak skulle funka innan mario64, utan det hade vi väl fått spela semi 3d-spel som crash bandicoot, och det här är bara ett av många exempel. Men vad har nintendos karaktärer med innovation att göra alla gör väl franchising av sina produkter så då borde väl hoppa dom andra företagen också eller?
Redigerat av rio4you, 22 maj 2006 - 19:18.
Postad 22 maj 2006 - 23:40
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Reagerade bara på att Nintendo slog sig på bröstet för hur innovativa de är. Vartdå?
<{POST_SNAPBACK}>
Det var inte Nintendo. Det var en talesman för Nintendo.. Hursomhelst, det börjar nästan bli läge att skapa en ny tråd (med tanke på alla spekulationer på senaste tiden) där man en gång för alla kan fastställa via en lista vem som innoverat med vad, för det är ju ändå fakta, inte personliga åsikter. Så kan man alltid referera till den när någon kommer med plagiatdiskussioner  . Men om inte tråden vi skriver i tillhör en för sättet vi spelar nyskapande konsol så vet jag inte vad  . Men vad har nintendos karaktärer med innovation att göra alla gör väl franchising av sina produkter så då borde väl hoppa dom andra företagen också eller?
Precis. Det har ju absolut ingenting med saken att göra  .
Postad 23 maj 2006 - 15:34
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
Hmm Mario Zelda mm e ju Varumärken i sig presix som Sonic . vore väl rätt korkat av ett företag å lägga ner dom. e ju som att Sony skulle droppa namnet Walkman tex eller Appel Ipod.
Om 20 år när Halo 35 kommer till xbox 7800 så lär folk gnälla på det med
En sak till. pajkastning mot olika kosoler har ju alltid funnits
Amiga Vs Atari
Nintendo Vs Sega
Pc Vc Mac
N64 Vs Psx
tycker synd om dom som ratar en maskin å hels innan den ens finns att testa/köpa.
Vi som gillar att spela testat allt först sen kan man gnälla.
dock så har Nintendo en fast plats i mitt hjärta å jag kommer alltid att gilla dom
Redigerat av elk, 23 maj 2006 - 15:41.
Postad 23 maj 2006 - 15:54
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Hursomhelst, det börjar nästan bli läge att skapa en ny tråd (med tanke på alla spekulationer på senaste tiden) där man en gång för alla kan fastställa via en lista vem som innoverat med vad, för det är ju ändå fakta, inte personliga åsikter. Så kan man alltid referera till den när någon kommer med plagiatdiskussioner .
Behövs ju inte!, det finns ju alltid Gaming Innovations  /LillKille
Postad 24 maj 2006 - 12:07
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2 384 inlägg
Någon som vet vilket format de kommer vara i nintedo Wii?
ex. om man kan köra hddvdv blueray m.m eller ??
Postad 24 maj 2006 - 12:10
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2 384 inlägg
Så du tycker Nintendo ska lägga ned sina största spelserier för att ge plats för innovationen... ? Det låter ju klyftigt . Låt Sony och MS göra samma sak; bort med MGS, DMC, VF, Ratchet, Jak och Halo, DOA, Splinter Cell... Förstår inte vart du vill komma, det låter ju så dumt . Blanda in mjukvara i hårdvarudiskussioner. Reagerade bara på att Nintendo slog sig på bröstet för hur innovativa de är. Vartdå? De har 5 karaktärer som varit med sedan 80-talet som de stoppar in i alla spel de gör till alla maskiner de gjort. Tycker inte nintendo känns speciellt innovativa varken mjukvaru eller hårdvarumässigt... iaf inte mer än de andra.
<{POST_SNAPBACK}>
Man e väl ganska innovativ om man gör saker först, sen har dom väl kommit ganska långt, branchen är ju runt 20 år gammalt, och med all rätt har dom att va stolta över hur dom presterat under åren, ingen hade sett hur en analog styrspak skulle funka innan mario64, utan det hade vi väl fått spela semi 3d-spel som crash bandicoot, och det här är bara ett av många exempel.
Men vad har nintendos karaktärer med innovation att göra alla gör väl franchising av sina produkter så då borde väl hoppa dom andra företagen också eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Just de!! Snacka inte skit om Mario & co. 80-talisternas storsta kultur ikon!! Mario=råkenroll
Redigerat av Jokkmokksjocke, 24 maj 2006 - 12:10.
Postad 24 maj 2006 - 13:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vanliga DVD-skivor. Behövs ju inte!, det finns ju alltid Gaming Innovations
Heh, den hade jag inte sett. Då är det bara för någon att sammanställa allting och göra en lista  .
Postad 24 maj 2006 - 13:49
Unregisteredc5472c21
-
Unregisteredc5472c21
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Vanliga DVD-skivor.
Behövs ju inte!, det finns ju alltid Gaming Innovations Heh, den hade jag inte sett. Då är det bara för någon att sammanställa allting och göra en lista .
<{POST_SNAPBACK}>
nu har jag glömt bort om jag hade frågat detta: men skulle inte wii ha någon speciel skiva som rymde mer änn en vanlig dvd?
Postad 24 maj 2006 - 17:28
rio4you
-
rio4you
-
Användare
-
-
130 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Vanliga DVD-skivor.
Behövs ju inte!, det finns ju alltid Gaming Innovations Heh, den hade jag inte sett. Då är det bara för någon att sammanställa allting och göra en lista .
<{POST_SNAPBACK}>
nu har jag glömt bort om jag hade frågat detta: men skulle inte wii ha någon speciel skiva som rymde mer änn en vanlig dvd?
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en dual layer skiva som har dubbla minnet, om det är den du tänker på?
Postad 25 maj 2006 - 09:13
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
6 miljoner Wii ska produceras fram till Mars, samma siffror som PS3:an faktiskt. Har någon sett något färskt skvaller om release-datum? TOKYO (Reuters) - Japanese video game maker Nintendo Co. Ltd. (7974.OS: Quote, Profile, Research) said on Thursday it expected to sell 6 million units of its upcoming Wii game console in the year to next March.
Nintendo plans to launch the Wii in the final quarter of 2006, setting a stage for a three-way battle with Microsoft Corp.'s (MSFT.O: Quote, Profile, Research) Xbox 360 and Sony Corp.'s (6758.T: Quote, Profile, Research) forthcoming PlayStation 3 in the nearly $30 billion global video game market.
Nintendo also said it aimed to sell 17 million units of Wii software in the current business year. http://today.reuters...INTENDO-WII.xml
Postad 25 maj 2006 - 11:16
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
det här säger jag inte för att vara elak men jag tror att PS3an kommer bli väldigt svår att sälja pga av priset och att det inte är någon större skillnad grafiskt mot 360n. När xbox hade en prislapp på 5000 kr på sin release så var det knappt någon som köpte xbox.Wii däremot är man nog tvungen att förboka om man ska få någon till releasen.
Postad 25 maj 2006 - 14:50
JoeyCC
-
JoeyCC
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
"Following its overwhelming debut at E3 2006, Nintendo today announced the current fiscal year unit shipment forecast for its new home game system, Wii™. Nintendo also confirmed that the price of the Wii system, which incorporates unique freehand control, will not exceed $250 in America, or ¥25,000 in Japan. The company plans to ship 6 million systems to retailers around the world between its launch in the fourth quarter of 2006 and the end of its fiscal year on March 31, 2007.
The projections are part of a full-year financial forecast that sees growth of 18 percent in sales globally, based on anticipated continuing strong demand for the Nintendo DS™ portable game system, as well as a successful launch for Wii.
The company also said it expects to sell 17 million Wii games in the period. Exact launch dates, identification of the launch library of titles and details on the unique Virtual Console aspect of Wii will be announced soon."
Källa: nintendo.com
Postad 25 maj 2006 - 15:19
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
det här säger jag inte för att vara elak men jag tror att PS3an kommer bli väldigt svår att sälja pga av priset och att det inte är någon större skillnad grafiskt mot 360n. När xbox hade en prislapp på 5000 kr på sin release så var det knappt någon som köpte xbox.Wii däremot är man nog tvungen att förboka om man ska få någon till releasen.
Det är nog klokt att förboka den konsol man vill köpa. Angående priser så är det nog riktigt att tillverkarna kommer att sätta priser så att de kan sälja tillräckligt med konsoler.
Postad 26 maj 2006 - 03:40
rio4you
-
rio4you
-
Användare
-
-
130 inlägg
OF TOPIC Men jag är tvungen att dela med mig av en bild jag hitta på den ultimata Nintendo hjälten eller anithjälten beror klart på hur man tolkar det, http://www.orsm.net/.../update20060525VARNING om du trycker next, kan komma behagliga eller obehagliga bilder
Redigerat av rio4you, 26 maj 2006 - 03:42.
Postad 26 maj 2006 - 05:19
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
VARNING om du trycker next, kan komma behagliga eller obehagliga bilder 
<{POST_SNAPBACK}>
Tack, den där var obehaglig så det räckte.
Postad 26 maj 2006 - 15:47
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
kunde inte låta bli att trycka på nästa !! haha
Postad 27 maj 2006 - 05:27
rio4you
-
rio4you
-
Användare
-
-
130 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
kunde inte låta bli att trycka på nästa !! haha
<{POST_SNAPBACK}>
Klart det är svårt att låta bli Nu är också priset på Wii fastställt: Citerar W i i - Famitsu reported that Nintendo's senior management director Yoshihiro Mori has confirmed the price of Wii, the console will cost 25000 yen (US$222) in Japan. The price is about 1/3 of PS3 and less than half of Xbox 360. - Nintendo plans to ship 6 million units of Nintendo Wii worldwide by the end of financial year of 2006, and they expect to ship 17 million units of software. - Nintendo revealed its worldwide shipment of the various systems in 2005 financial year (Apr 05 - Mar 06): Källa: http://www.the-magicbox.com/gaming.htmSå jag tror det blir runt 2000:- i sverige moms inräknat
Postad 27 maj 2006 - 08:22
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
2000 kr hmmmm shit va nice. Det blir ett roligt spelår mao.
Xbox 360 ska inköpas
Wii ska inköpas
xbox360 spel
Gears of war
NHL 2007
Huxley
Sonic
Dead Rising
Alan wake
Rayman 4??
Wii spel
Super Smash mele
Zelda
cooking with internation friends------ hehe skoja bara.
Postad 27 maj 2006 - 11:23
snokenmon
-
snokenmon
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Vilken fantastiskt fin skapelse av Nintendo! Visserligen inte lika kraftfull som sina konkurrenter, men allt handlar inte bara om kraft utan även om spelkänsla.
Vart hade världen varit idag utan Nintendo 8-bitars? (NES)
Postad 27 maj 2006 - 13:06
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Vilken fantastiskt fin skapelse av Nintendo! Visserligen inte lika kraftfull som sina konkurrenter, men allt handlar inte bara om kraft utan även om spelkänsla.
Vart hade världen varit idag utan Nintendo 8-bitars? (NES) 
<{POST_SNAPBACK}>
min 8 bitare har jag idag i köket tillsammans med den 14 tums TV (mono ljud) som jag spela på då jag var liten  det blir inte så mycket spelande på den men den är iallafall där som en liten flashback pryl.
Postad 27 maj 2006 - 15:00
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Ett nytt super mario äventyr har stått högst upp på min önskelista, efter mario sunshine floppen så har det bara blivit mer o mer sug efter en Super mario 64 kopia vilket jag tycker var/är det bästa plattform/äventyrs spelet någonsin.Efter att ha tittat lite närmre på Mario galaxy så blir jag lite orolig att det kommer bli en lika stor flopp som mario sunshine. Blir det inte jobbigt att springa runt på små planeter i 10 sekunder och sen flyga iväg till nästa lilla planet och springa upp o ner? själv tycker jag att det kommer bli ruggigt jobbigt och lite långtråkigt om hela Mario Galaxy bygger på det vi fick se från E3. Jag hade hoppats på lite mer variation och trevligt miljöer att hoppa runt i , typ snöbanor,slottsbanor, solbanor etc etc.Det var det som gjorde Mario 64 så jäkla bra.
Vad tycker ni?
Postad 28 maj 2006 - 10:01
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Det här är precis vad jag sökt! Jag är så trött på samma gamla rostiga spelkoncept men med snyggare grafik som enda försäljningsargument. Vill jag se något snyggt kan jag köpa en pixar-film.  Nä, det är spelkänslan som är viktigast för mig. Jag menar nu inte att xbox 360 och PS3 saknar känsla, tvärt om har/kommer de få riktigt roliga spel de också. Men det här är något helt annat. Jag längtar tills november!
Postad 04 juni 2006 - 00:02
northernlight
-
northernlight
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
2k... ja... det var mindre än vad min psp kostade vid release. Denna kommer troligtvis bli var mans egendom känns det som... jag kommer förhandsboka den saken är klar iaf.
Postad 04 juni 2006 - 08:09
judge_s
-
judge_s
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Postad 05 juni 2006 - 12:35
Articat
-
Articat
-
Användare
-
-
123 inlägg
Hur pass långt efter kommer Wii att vara efter PS3 och 360 rent prestations mässigt?
kommer Wii att ligga ungefär där vanliga xboxen ligger nu i prestanda?
Eller kommer man inte se nån större skillnad på spelen, dvs som det var den förra generationen.
Någon som är insatt som kan svara?
Postad 05 juni 2006 - 14:40
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
titta på zelda filmerna i inlägget ovan ditt. sen kan du titta på de andra filmerna du hittar på ign å bilda dig en uppfattnin själv.
Wii ommer vara som gamecube 1,5.
Postad 05 juni 2006 - 17:20
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
titta på zelda filmerna i inlägget ovan ditt. sen kan du titta på de andra filmerna du hittar på ign å bilda dig en uppfattnin själv.
Wii ommer vara som gamecube 1,5.
<{POST_SNAPBACK}>
Men det är ju fortfarande GC dev kits... det är som E3 2005 där Xbox 360 körde på devkits. Ni kommer väl ihåg hur mycket snyggare spelen blev sen. Articat: Snyggare än Xbox kommer spelen bli, det var ju t o m vissa GC spel. Men utan att veta några specs och utan att ha sett något färdigt spel så är det mycket svårt att uttala sig om just hur mycket snyggare. Den frågan får du vänta ett tag med att få svar på  .
Postad 05 juni 2006 - 18:39
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
Saxat från http://saruwatari-wii.blogspot.com/han säger sig jobba på Big N. I have talked a little about the unveiled biggest secret of Wii. I have said that it is small and fits on the console. But you can also put it somewhere else... Because you need to have it where you are. This is useful because you might place your console in a shelf or anywhere you like. The secret will put Xbox 360 and PlayStation 3 to shame. Not only gameplay wise but also in graphics. It will enhance the graphics in such a way it will be good for gameplay and look stunning. And that's coupled with the extreme effectivness of the platform to push the amount of polygon. Trust me, this secret will make it look like not game have ever looked. It's new and unique. The technology in it is not new but it's implemented in a fantastic new way. One never thought possible. And several technologys are combined to create the best result. A revolutionary one. The best of all is these all innovations are cheap to manufacture. ------------------------------------------------------- Ive already said that Wii will cost $199. That's a very good price and will get much people to buy it. But it's nothing without the games and because that it's very important that they are cheap. And they will be. 1st party titles from Nintendo will cost as much as a DS game or a little over. $29-$39. This is possible because its much easier to do Wii games than Xbox 360 or PlayStation 3 games. We expect 3rd parties to make similar prices too. The Wii will still not have poor graphics. But we have put much effort in making software tools that are extreme easy to use and give large result. The hardware has also been developed with this in mind and there are even some things it can help developers with by doing it automatically to enhance the look. I cant go into detail ,but it will greatly decrease cost for making high quality graphics. The Wii is the console of accesorys. In the pack will come Wii, wiimote, nunchuk, sensor bar, biggest secret, 512 mb memory card and Wii sports. All for just $199. But you can extend you Wii system with: Wiimote + nunchuck (also comes with wriststrap) - $24,99 Classic controller shell - $19,99 Shotgun controller shell - $14,99 Steering wheel shell - $19,99 (plus various other controller shells for similar prices)
Postad 05 juni 2006 - 18:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
In the pack will come Wii, wiimote, nunchuk, sensor bar, biggest secret, 512 mb memory card and Wii sports. Classic controller shell - $19,99
Inte med från början =P? Jaja, jag värdesätter inte den killens ord speciellt högt for now
Postad 05 juni 2006 - 18:50
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
nä det skall man ju inte göra. finns ju många som leker experter på nätet. dock låter det ju rätt fränt om det e sant ;D
Postad 05 juni 2006 - 22:58
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
"The big secret" kanske är att det inte är något mer... då skulle iaf alla som gått på det bli överraskade.
Eller så är det analog on/off-knapp. Ju längre ner man trycker den, desto effektivare strömspar blir det. I bott så stängs den av. Stämmer ju lite med vad han antyder:
* tekniken finns (i styrspakar)
* ingen har använt den så tidigare
* det är inte dyrt
* grafiken påverkas (blir mörkare bild ju mer "off" den är)
Am I right or what?!
Nä, jag håller med Zoiler. Det är nog inget som känns seriöst.
Postad 07 juni 2006 - 13:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ok, Nintendo utannonserar pris och datum i September. Nintendo to Announce Release Date for Wii
TOKYO (AP) -- Nintendo will announce the release date and price for its new family video-game console Wii by September, the company's president said Wednesday...
Postad 07 juni 2006 - 21:35
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
jag tippar fortfarande på mitt förra tips 1995 kr  återstår och se... blir en spännande höst o vinter iallafall ! med allt som kommer
Postad 08 juni 2006 - 13:14
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
"Big secret" är nog bara nonsens ja men om man leker med tanken, vad skulle det vara?
Jag har alltid hoppats att nån ska ta 3D-konceptet ett steg längre. Nu snackar jag alltså om 3D-glasögon i en eller annan form. Vore ju svinfränt, inte minst i kombination med Wii-controllern! Men skulle verkligen kunna påverka grafiken på djupet så att säga...
Billigt (endast ett par chepo-glasögon), inte nytt i sig och grafiken såväl som gameplay påverkas.
Problemet är väl att tekniken funkar som bäst om man är stilla...
(ja på köpet får man garanterat huvudvärk efter 10 min men jaja...vore kul ändå)
Postad 19 juni 2006 - 00:01
rio4you
-
rio4you
-
Användare
-
-
130 inlägg
Pokémon är påväg till Wii det kunde vi alla förstå, men här kommer första videon på Pokémon till Wii in action, dock grumlig bild men helt klart sevärd. http://media.wii.ign...481/vids_1.html
Postad 22 juni 2006 - 13:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Hittade en sida med flera olika filmer på spel till Wii från E3, för de intresserade. http://consoles.gwn....cle.php/id/719/
Postad 28 juni 2006 - 12:18
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
Någon som har fått nys om förbokningserbjudanden på WII? Har sökt runt och frågat i lite affärer (play, ebgames) men de vet ännu inget.
Postad 28 juni 2006 - 12:29
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Ang. prislapp vid release: NES: $200 SNES: $200 N64: $200 GC: $200 Jag vet inte, men känns inte $200 (vilket borde ge 1995 här) för Wii som ett rätt säkert bet ändå?
Redigerat av pacman, 28 juni 2006 - 12:30.
Postad 28 juni 2006 - 20:16
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
jodå.
fast om microsoft sänker sitt 360 med 100$ till jul, som det ryktas om, så kommer ett 360 corepacket kosta typ lika mycket.
så frågan är om inte nintendo lägger sig på 1499 på en gång?*önska*
å andra sidan så anser ju nintendo att de inte konkurrerar med 360/PS3
Postad 28 juni 2006 - 22:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
jodå.
fast om microsoft sänker sitt 360 med 100$ till jul, som det ryktas om, så kommer ett 360 corepacket kosta typ lika mycket. så frågan är om inte nintendo lägger sig på 1499 på en gång?*önska*
å andra sidan så anser ju nintendo att de inte konkurrerar med 360/PS3
<{POST_SNAPBACK}>
Tror inte de kommer sänka så mycket längre...inte efter vad man hört från dem. Fast å andra sidan kanske de bara snackar för att inte kunderna ska bli sugna att vänta till jul, who knows. Ett corepaket alone ger ju ingen möjlighet att spara iofs. 200 känns resonabelt, 150 känns inte helt omöjligt.
Postad 29 juni 2006 - 14:33
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Spelar ingen roll om den kommer att kosta lika mycket som en PS3.a,
jag kommer ändå att köpa den.
Tycker att spelkänsla är något som jag gladeligen kan betala för.
Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 29 juni 2006 - 14:33.
Postad 29 juni 2006 - 17:49
SHURE
-
SHURE
-
Användare
-
-
247 inlägg
Postad 29 juni 2006 - 18:01
Guwwic
-
Guwwic
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Lätt den stilrenaste konsollen hitills!
Postad 29 juni 2006 - 20:01
Grimmy
-
Grimmy
-
Veteran
-
-
1 743 inlägg
De har verkligen fått till designen på Wii. Känns modern och stilren men samtidigt känns den retro. Är ju på många sätt lik på NES och SNES. Tur att det inte finns så mycket influenser från n64 (vansinnigt ful) och gamecube (ganska ful).
Hoppas bara att de inte skalar av ALLT för mycket för att få ned priset. Vore ju trevligt med HDMI. Eller åtminstone component utgång. Eller tja. SCART RGB i alla fall. Gamecube skickar ju komposit och det är ju bedrövligt, färgblödningar m.m. Sedan vore det ju inte fel om den stödde surroundljud av något slag för det vore underbat i samband med den där kontrollern..
Postad 29 juni 2006 - 20:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Hoppas bara att de inte skalar av ALLT för mycket för att få ned priset. Vore ju trevligt med HDMI. Eller åtminstone component utgång. Eller tja. SCART RGB i alla fall. Gamecube skickar ju komposit och det är ju bedrövligt, färgblödningar m.m. Sedan vore det ju inte fel om den stödde surroundljud av något slag för det vore underbat i samband med den där kontrollern..
<{POST_SNAPBACK}>
Surroundljud kommer den antagligen ha... det finns förresten en högtalare i kontrollen... Synnerligen trevligt när man drar ut sin lightsaber och hör det hummande ljudet som om kontrollen VAR lightsabern  . Edit: Kollade runt lite så jag inte sitter här och ger falska förhoppningar  . Surroundljud kommer den tydligen inte ha, inte digitalt. Enligt den här sidan och de officiella dokumenten. Det kan fortfarande ändras, men inget att hoppas allt för mycket på. Dolby Pro Logic II verkar vara it. Component stod det också lite om: "What the Wii does have is a proprietary audio/video jack that provides the users with a few different options for connecting the console to their own home setup, including composite video, S-video, and component connections, but all of them have basic stereo audio cables. "
Redigerat av Zoiler, 29 juni 2006 - 20:58.
Postad 30 juni 2006 - 06:31
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Gamecube skickar ut RGB Scart såväl som Komponent (YPbPr). Naturligtvis kommer Wii klara samma sak. Ingen HDMI dock, absolut inte hela världen dock i detta sammanhang. Vad man hoppas är ju att 16:9 och 480/576p blir standrad på ALLA spel. Nån som sett nått officiellt uttalande? Spel som inte stödjer detta köper jag bara inte...
Postad 30 juni 2006 - 15:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vad man hoppas är ju att 16:9 och 480/576p blir standrad på ALLA spel. Nån som sett nått officiellt uttalande? Spel som inte stödjer detta köper jag bara inte...
<{POST_SNAPBACK}>
Tänk nu om inte Zelda stödjer det då, då är det kört Nej, Nintendo har inte sagt något om att alla spel kommer stödja 480p.
Postad 04 juli 2006 - 14:09
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
Vad man hoppas är ju att 16:9 och 480/576p blir standrad på ALLA spel. Nån som sett nått officiellt uttalande? Spel som inte stödjer detta köper jag bara inte...
<{POST_SNAPBACK}> Tänk nu om inte Zelda stödjer det då, då är det kört
Nej, Nintendo har inte sagt något om att alla spel kommer stödja 480p.
<{POST_SNAPBACK}>
Zelda stödjer 16:9 och 480p men hur det blir med Europa är en helt annan femma! Hoppas verkligen att det blir standard även här. Var ju inte möjligt på PAL-spel på GameCube men fungerade i staterna!
Postad 05 juli 2006 - 14:49
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Tänk nu om inte Zelda stödjer det då, då är det kört
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, blir det ingen Zelda och kanske ingen Wii. Stödjer inte idioti.  (snyggt rimm va?)
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|