Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 januari 2012 - 20:57

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Vad pratar du om? Olagligheter eller menar du operatörslåst? Det förstnämnda pratar vi inte om i denna tråd (dessutom går det inte - för att säga det förenklat).

Hehe.. nee inte olagligheter.. Operatörsupplåsning.
Men det löste sej.. den var inte låst... Handlade en Rosa N8:a för 1700.. ett halvår gammal =)

Menade du olagligheter typ som att låsa upp en spärrad? :o

Postad 11 januari 2012 - 21:16

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Jag har Nokias silikon-skal på min N8. Ibland märker man att man tappar en stapel eller 2 med skalet på. =(

Postad 12 januari 2012 - 16:16

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Jag har ett Nokia originalsilikonskal, det täcker också telefonens topp och botten men jag har aldrig ens tänkt på att jag får sämre täckning. Har du märkt av det rent praktiskt då? Inte bara att stapeln rör på sig menar jag. Antennen för GSM/WCDMA sitter i botten.

På ställen där man har bra täckning märker jag ingen skillnad. Men om jag är någonstans där täckningen inte är lika bra sjunker staplarna om jag har på skalet. Men Har inte provat att ringa samtal än. Men jag fattar inte varför de sätter antennen i botten istället för toppen? Har märkt även innan jag köpte skalet att täckningen sjönk om man täcker nederdelen på telefonen lite med fingrarna.

Postad 12 januari 2012 - 17:17

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

På ställen där man har bra täckning märker jag ingen skillnad. Men om jag är någonstans där täckningen inte är lika bra sjunker staplarna om jag har på skalet. Men Har inte provat att ringa samtal än. Men jag fattar inte varför de sätter antennen i botten istället för toppen? Har märkt även innan jag köpte skalet att täckningen sjönk om man täcker nederdelen på telefonen lite med fingrarna.

Det jag menar är att jag tror inte att det har någon praktisk betydelse vid samtal, nackdelen skulle väl kanske vara att det möjligtvis går åt lite mer batteri.

Postad 12 januari 2012 - 19:38

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Det jag menar är att jag tror inte att det har någon praktisk betydelse vid samtal, nackdelen skulle väl kanske vara att det möjligtvis går åt lite mer batteri.

Japp. Men nu här i hemmet får jag fulla staplar hela tiden så jag tycker det fungerar bra ändå :)

Fast däremot får jag inte Mobiletrack data widgeten att fungera i din belle, kanske är pga mitt kontaktkort jag vet inte :unsure:

Postad 12 januari 2012 - 22:17

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Japp. Men nu här i hemmet får jag fulla staplar hela tiden så jag tycker det fungerar bra ändå :)

Fast däremot får jag inte Mobiletrack data widgeten att fungera i din belle, kanske är pga mitt kontaktkort jag vet inte :unsure:

Hade inte tid att fixa den, det står i min post.

Postad 13 januari 2012 - 06:24

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
http://dailymobile.s...-now-available/

Ny version av facebook-appen fMobi 2.5 är på g!
  • We have moved to 4.74 Qt based components for more native look and feel.
  • You can now set pictures as background Your Own dashboard background. Just go to settings -> Tap on “Custom Background”. Will it show all the pictures saved in your phone from Where You Can SELECT ANY picture and set it as background.
  • Name of languages ??are written in that which makes it easy to identify which language should a user select.
  • Album and picture view is completely revamped. Now, when you tap to see shared pictures or When Someone uploads a picture to an album then we show you the image with full width of the screen.
  • You no longer have to tap on buttons to go to next or previous image in the same album. Just swipe from an edge and you will navigate to next or previous image in that same album.
  • Now you can save any which link your friend shared have to read it later.
  • Will you now show fMobi Notification When You Receive a chat message, When You Are Not in chat view. Tapping this notification That Will Take You to chat.
  • We now show a user’s info in a cleaner way.
  • Profile picture, album cover, and all other have pictures now place holder image while the real picture is loading.
  • Two Events section has tab design for easier navigation which will be designed Further in next version.
  • Albums higher quality thumbnails now load.
  • Icons have been refined.
  • New loading indicator. We are still Collecting feedback and Will this change if required.
  • After self refresh fMobi will you have liked or commented on a story.
  • New Nokia Belle style dialog boxes.
  • Message indicator cleared is now when you have read your message.
  • Message does not lose your last input word anymore.
  • You can now add unlimited number of top friends, etc. pages.

Postad 13 januari 2012 - 09:29

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Typiskt att man inte ska få vara nöjd.. nu efter uppdateringen till Trixeos Belle har min telefon börjat ha problem att spela upp video-filer, både nerladdade och de som filmats med telefonen. Problemet uppstår inte varje gång, inte på samma ställe och inte för varje film utan det är helt slumpmässigt, alltså inte kopplat till bitrate eller kodning av filen såvitt jag kan utröna. Hårdvarufel eller mjukvarukonflikt?

Det andra är att jag märker av en stadigt sjunkande ledig plats på min C:-disk.. från 197 mb då jag lade in Belle är jag nu nere på 181 mb. Jag har alltså inte sparat eller lagt in något på disken själv utan alla appar och media ligger på minneskort eller det interna 16 gb-minnet. Några idéer om vad som kan ligga bakom detta eller är det bara normalt?

Postad 13 januari 2012 - 10:10

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hur gick det egentligen emd de skärmar som var lila i färgen?. har köpt en N8 som har detta problem.
Byttes de ut, eller vad hände?

Postad 13 januari 2012 - 10:57

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
har också haft lite problem med videouppspelning... har för mig att omstart brukar hjälpa. det är normalt att utrymmet krymper på C: även om du installerar på E:

jag tror att det var svårt att få skärmarna utbytta?! har alla nya lurar detta problem? vore bra med om alla som köpt relativt nyligen kunde svara på detta!

Postad 13 januari 2012 - 13:41

herrg
  • herrg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kan man få bilder att visas i konversationsvyn?
MMS-bilder alltså, inte kontaktbilder.

Postad 13 januari 2012 - 14:25

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

...
Det andra är att jag märker av en stadigt sjunkande ledig plats på min C:-disk.. från 197 mb då jag lade in Belle är jag nu nere på 181 mb. Jag har alltså inte sparat eller lagt in något på disken själv utan alla appar och media ligger på minneskort eller det interna 16 gb-minnet. Några idéer om vad som kan ligga bakom detta eller är det bara normalt?

Det är normalt, många appar installerar vissa saker på c: trots att du väljer annat minne vid installation. Det huvudsakliga innehållet installeras dock på det minne du väljer att installera på. Dåligt men så är det.

Postad 13 januari 2012 - 14:26

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Trixeo:

Har använt din CFW 7 till min N8 och skulle vilja återställa den till orginal Anna igen. Finns det någon bra guide till detta om det går?

Postad 13 januari 2012 - 14:30

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

...
Sen är ju tyvärr blocket-appen ej fungerande i Belle än men det borde ju komma en uppdatering där snart.
Märkt oxå att man kan numer ej ha ett bokmärke som genväg på startsidorna eller har jag missat något där??

Upptäckte att Blocket funkar nu funkar i Belle. Kanske är en gammal nyhet men jag är gammal ;)

Postad 13 januari 2012 - 14:36

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Trixeo:

Har använt din CFW 7 till min N8 och skulle vilja återställa den till orginal Anna igen. Finns det någon bra guide till detta om det går?

Du måste först nedgradera till 011.005 scandinavia innan du lägger in Anna. Skriver en kort guide strax. Blev visst en lång guide =)

Redigerat av trixeo, 13 januari 2012 - 16:56.

Postad 13 januari 2012 - 14:44

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Upptäckte att Blocket funkar nu funkar i Belle. Kanske är en gammal nyhet men jag är gammal ;)

Ja du e gammal...haha. Den börja funka plötsligt när jag hade någon av dina 6-mjukversioner

Postad 13 januari 2012 - 16:24

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Nedgraderingsguide för den som vill nedgradera från den version som är på din N8, fungerar med vilken version som helst, t.ex. om du har Anna, Belle eller t.o.m. en senare version som inte fanns ens när jag skriver detta, och vill ha en äldre version:

Senaste Phoenix versionen (i skrivande stund) 2011.46.002.47246 kan du ladda hem här http://www.multiupload.com/V2OVA0V0CZ (senaste versionen finns alltid på http://www.seidea.com/)
Se till att telefonen INTE är inkopplad till datorn vid installationen. Vissa Antivirus kan störa installationen så dessa kan behöva vara avstängda både vid installation och vid flashning. Om Windows Firewall frågar om Phoenix eller tillhörande program får åtkomst till Internet måste du välja att den tillåts till det. Instruktionen från Nokia vad gäller Phoenix nämner även att Windows UAC måste vara avstängt, både vid installation samt vid flashning. Jag har det jämt avstängt så jag vet inte hur det inverkar att ha det påslaget. Det finns gott om guider om hur du stänger av UAC i Windows Vista eller senare. Windows XP har inte UAC.

EDIT: Nokia Suite och liknande måste vara helt avstängda när Phoenix används!
Steg 1 i denna guide är egentligen valbar men jag rekommenderar det starkt!

1. Nollställ din telefon fullständigt med en 3-finger reset: med telefonen avstängd håll inne dessa tre knappar Meny/Kamera/Volym-(minus). Medan du håller dessa tre knappar intryckta, starta telefonen med ett kort tryck på Power-knappen, håll kvar de 3 första knapparna intryckta tills telefonen bootat klart. Tryck in PIN kod mm och låt telefonen starta upp helt och hållet.

2. Ladda hem firmware med hjälp av Navifirm, ställ in i Navifirm Server: Quality Assurance sedan går du till Nokia N8 (RM-596);11.5;SCANDINAVIA DG (0598984) och laddar hem alla de filerna där (detta är en officiell tidig betaversion från Nokia som är den enda version som har nedgraderingsförmåga). Kopiera eller flytta sedan filerna till (se till att du i Windows ser alla dolda filer och att mappen är tom innan):
- Windows Vista eller senare: C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-596\
- Windows XP: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages\Products\RM-596\
Finns inte mappen/mapparna, skapar du dem.

3. Se till att du inte har en RM-596 mapp i C:/Program Files/Nokia/Phoenix/Products/ eller C:/Program Files (x86)/Nokia/Phoenix/Products/ - om du har det, radera den mappen. Detta är den gamla sökvägen för Phoenix och skall inte längre användas.

4. Koppla in telefonen till datorn med USB i Nokia Ovi Suite-läge, vänta på att Windows upptäcker telefonen och ev. installerar drivrutiner. Starta sedan Phoenix.

5. I menyraden i Phoenix där det står "CONNECTIONS:" "NO CONNECTION", välj det USB-uttag som din telefon är kopplad till, tex "USB1 - RM-596".

6. Välj sedan "File/Scan Product" och vänta tills informationen om din nuvarande programvara visas i informationslisten längst ned, tex "RM-596/111.030.0609 , V 79_sr1_11w42.5 , 25-11-11 , © Nokia"

7. Välj nu "Flashing/Firmware Update" i menyn.

8. Tryck på "..." vid "Product Code:" och välj "0598984 SCANDINAVIA DG 2.0" och tryck sedan "OK".

9. Tryck nu "Refurbish" och följ instruktionerna och vänta på att telefonen blir flashad, rör inte datorn eller telefonen förrän den flashats klart.

10. Stäng Phoenix, koppla ur USB-sladden från datorn och starta telefonen, tryck in PIN kod mm och låt telefonen starta upp helt och hållet.

11. Radera nu innehållet i din RM-596-mapp (se ovan för sökväg).

12. Koppla in telefonen till datorn med USB i Nokia Ovi Suite-läge, vänta på att Windows upptäcker telefonen och ev. installerar drivrutiner. Starta sedan Phoenix.

13. I menyraden i Phoenix där det står "CONNECTIONS:" "NO CONNECTION", välj det USB-uttag som din telefon är kopplad till, tex "USB1 - RM-596".

14. Välj sedan "File/Scan Product" och vänta tills informationen om din nuvarande programvara visas i informationslisten längst ned, tex "RM-596/011.005... , © Nokia"

15. Välj nu "Tools/Data Package Download".

16. "Product code" för din telefon ska nu redan vara ifylld automatiskt, t.ex. 059C9X8. Tryck "Check availability". Phoenix letar nu efter den senaste officiella programvaran för just din produkt. När den hittat den senaste visas informationen om denna och hur stor nedladdningen är. Om du också vill ha ditt massminne återställt kryssar du i "Download optional files also (like Mass Memory Content)" - OBS att detta kräver åtskilligt mer nedladdning (ca 1,2GB!). Tryck sedan "Download" och vänta på att allt laddas klart. Stäng sedan "Data Package Download"-dialogen med "Close".

17. Välj nu "Flashing/Firmware Update" i menyn.

18. Har du nu laddat hem den korrekta produktprogramvaran för din telefon ska den redan vara ifylld i fältet "Product Code". Annars tryck på "..." vid "Product Code:" och välj din produktkod t.ex. 059C9X8, som du nyss laddat hem och tryck sedan "OK".

19. Om du nu INTE har laddat hem den valbara massminnesfilen i steg 16 ovan måste du göra följande: (annars hoppa till steg 19)
Tryck "Options", markera den röda filen "RM-596_M006.44.emmc.fpsx" och tryck "Delete" samt "Yes". Tryck sedan "OK" för att stänga Options-dialogen.

20. Tryck nu "Refurbish" och följ instruktionerna och vänta på att telefonen blir flashad, rör inte datorn eller telefonen förrän den flashats klart.

21. Stäng Phoenix, koppla ur USB-sladden från datorn och starta telefonen, tryck in PIN kod mm och låt telefonen starta upp helt och hållet.

Klart!

PUST! Det är minst lika krångligt att skriva dessa guider som att koka mjukvara ;)

Redigerat av trixeo, 21 januari 2012 - 19:53.

Postad 13 januari 2012 - 18:10

Unregistered9a238731
  • Unregistered9a238731
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Trixeo:

Får man fråga av vilken anledning? Något som inte fungerar som du vill? Själv tycker jag Trixeos Belle funkar klockrent, skulle inte välja att gå tillbaka till Anna.

Postad 13 januari 2012 - 18:17

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Vad tror ni, när släpps officiella Belle? Verkar ju onekligen nära nu när Nokia Conversations gått ut och skrivit att det ska börja rulla ut snart.

Postad 13 januari 2012 - 18:29

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Får man fråga av vilken anledning? Något som inte fungerar som du vill? Själv tycker jag Trixeos Belle funkar klockrent, skulle inte välja att gå tillbaka till Anna.

Trixeos Belle har hela tiden fungerat perfekt för mig.

Ska dock sälja min N8 och vill därför lämna över den orginal skick. Ska köra vidare med min reservtelefon Nokia X7 då den snart får Belle även den.

Postad 13 januari 2012 - 18:45

Unregistered9a238731
  • Unregistered9a238731
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Trixeos Belle har hela tiden fungerat perfekt för mig.

Ska dock sälja min N8 och vill därför lämna över den orginal skick. Ska köra vidare med min reservtelefon Nokia X7 då den snart får Belle även den.

Ah, förståeligt.

Postad 13 januari 2012 - 18:54

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Stackars den som köper telefonen bara, man hoppas ju att de är medvetna om att den går att få såå mycket bättre än det rent ut sagt uråldriga Symbian^3. Du får slänga med en liten lapp med adressen till den här tråden :)

Postad 13 januari 2012 - 18:57

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Nokia Car Mode: http://conversations...e-for-download/

Riktigt sugen på en bilstereo som stödjer det där !
Finns en än så länge, men den saknar några andra grejer jag "behöver".. Så tror jag kommer köra med video ut till en 7" dvd eller ipad -> airplay (airport express = bitkorrekt) -> optiskt till en box.
Blir ungefär samma pris, men jag kommer inte kunna köra med mobilens gps :/

Postad 14 januari 2012 - 09:54

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Ville bara passa på att tacka Trixeo för din fina nergraderingsguide som funkade perfekt.

Kör nu Anna med min X7 (känns lite som stenåldern) B)

Postad 14 januari 2012 - 11:42

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ville bara passa på att tacka Trixeo för din fina nergraderingsguide som funkade perfekt.

Kör nu Anna med min X7 (känns lite som stenåldern) B)

Nyfikn fråga Hur tycker du X7 är med den större skärmen och det bättre ljudet? Vet att dett sitter sämre kamera men gillar X7 design oxå

Postad 14 januari 2012 - 16:02

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
My Nokia blog tipsar om att Speedtest har lanserats till Symbian^3 och MeeGo:
http://store.ovi.com...ce=search&pos=1#

http://www.speedtest.net/ har jag själv använt mycket genom åren till mina stationära datorer, för mig så är det en klassiker som givetvis uppdaterats genom åren. Skoj nu med en app också.

De tipsar också om att Nokia Social kommit i version 1.4, med ny Widget, nytt UI samt stöd för notifications:
http://store.ovi.com/content/137675

Själv så har jag inte ens Social installerad i min nalle.

Redigerat av Unregistered31511, 14 januari 2012 - 16:11.

Postad 14 januari 2012 - 18:04

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

My Nokia blog tipsar om att Speedtest har lanserats till Symbian^3 och MeeGo:
http://store.ovi.com...ce=search&pos=1#

http://www.speedtest.net/ har jag själv använt mycket genom åren till mina stationära datorer, för mig så är det en klassiker som givetvis uppdaterats genom åren. Skoj nu med en app också.

De tipsar också om att Nokia Social kommit i version 1.4, med ny Widget, nytt UI samt stöd för notifications:
http://store.ovi.com/content/137675

Själv så har jag inte ens Social installerad i min nalle.

Jag har endast social installerat för att den är smidigast att lägga upp bilder o videos till faceboook med. Direkt från kameran eller galleret. Dom inbyggda bildvisarna i ALLA andra fb klienter är helt värdelösa. Dock kan jag inte installera nya social. Blir error, "kan inte radera filen". Använder trixeos 7:a.

Postad 14 januari 2012 - 19:19

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Har nu kört Trixeo's belle sedan Julafton.
Är RIKTIGT nöjd med belle, och tycker mig kunna komma lite längre på batteriet än tidigare. Någon mer som känner likadant?

Ett "problem" som kommer ungefär varannan gång jag startar internet-läsaren är att jag får upp "kinesiska" tecken.
Startar internet och då ansluter den själv och går till någon nokia-standard sida.
Medans den laddar trycker jag på adressfältet och skriver in google.se
Sedan OK/play och då visas helt plötsligt en massa kinesiska tecken i adressfältet.

Ibland går det genom att skriva in adressen google.se igen, ibland får jag starta om läsaren.

Postad 14 januari 2012 - 22:51

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Autofokusen i min kamera har slutat att funka!
Rätt irriterande.

Finns det någon inställning som jag råkat ändra?
Kan man få ut kameran?

Postad 15 januari 2012 - 03:16

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Har nu kört Trixeo's belle sedan Julafton.
Är RIKTIGT nöjd med belle, och tycker mig kunna komma lite längre på batteriet än tidigare. Någon mer som känner likadant?

Ett "problem" som kommer ungefär varannan gång jag startar internet-läsaren är att jag får upp "kinesiska" tecken.
Startar internet och då ansluter den själv och går till någon nokia-standard sida.
Medans den laddar trycker jag på adressfältet och skriver in google.se
Sedan OK/play och då visas helt plötsligt en massa kinesiska tecken i adressfältet.

Ibland går det genom att skriva in adressen google.se igen, ibland får jag starta om läsaren.

Jo, har också märkt att batteritiden har blivit bättre! :) http://symbianworld....-symbian-belle/

Det där med kinesiska tecken har dock aldrig hänt för mig :wacko:

Autofokusen i min kamera har slutat att funka!
Rätt irriterande.

Finns det någon inställning som jag råkat ändra?
Kan man få ut kameran?

Har du tappat mobilen i marken? Har läst på några ställen att autofokusen kan sluta fungera då :(

Postad 15 januari 2012 - 08:44

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
ja jag har tappat den flera gånger. Men den slutade funka igår å jag tror inte att jag tappade den igår. Jag fotar dagligen. Klarar mig inte utan kameran. Ska testa att dunka telefonen i bordet tills fokus börjar funka igen...

Postad 15 januari 2012 - 14:07

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Hej på er! En undran; skulle ni köpa en N8 igen (nu) ? Ska köpa en ny mobil nu i dagarna och är väldigt förtjust i N8'ans specs. Att den kommer att få Belle gör ju inte saken sämre. Dock finns ju 701:an nu med Belle installerad......aningens sämre specs och annan design. Prioriterar FM radio,kamera,samtalskvalitet,usb masslagring (ingen Itunes/Zune),ljudkvalitet. Hur ser ni på mina tankar om N8 vs 701. Ursäkta om denna skulle legat under "köpråd" men ville gärna ha er N8 ägare samt Nokiakännare's åsikt.

Postad 15 januari 2012 - 14:19

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Hej på er! En undran; skulle ni köpa en N8 igen (nu) ? Ska köpa en ny mobil nu i dagarna och är väldigt förtjust i N8'ans specs. Att den kommer att få Belle gör ju inte saken sämre. Dock finns ju 701:an nu med Belle installerad......aningens sämre specs och annan design. Prioriterar FM radio,kamera,samtalskvalitet,usb masslagring (ingen Itunes/Zune),ljudkvalitet. Hur ser ni på mina tankar om N8 vs 701. Ursäkta om denna skulle legat under "köpråd" men ville gärna ha er N8 ägare samt Nokiakännare's åsikt.

Om jag skulle köpa en telefon idag skulle jag köpa en Samsung Galaxy S2. Jag gillar verkligen N8, men Symbian har ju inte direkt någon större framtid. Jag menar, efter Belle är det ju långt ifrån säkert att den får Carla?

Jag prioriterar också; kameran väldigt högt, därför tänker jag inte köpa någon ny mobil förrän det kommer en som slår N8:ans kamera.

Lite off topic kanske, men jag är väldigt nyfiken på hur kameran i Sony Xperia S presterar, likaså HTC Titan II.

Postad 15 januari 2012 - 14:39

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Om jag skulle köpa en telefon idag skulle jag köpa en Samsung Galaxy S2. Jag gillar verkligen N8, men Symbian har ju inte direkt någon större framtid.

Samsung Galaxy II har väl sina fördelar gentemot N8, precis som att N8 har födelar över Galaxy II. Framtida uppdaterigar vet jag dock inte om man kan räkna till fördel för Galaxyn.

Föregångaren Galaxy S är ju övergiven av Samsung. https://www.prisjakt...inte_android_40

Om jag köpt mobil idag hade jag valt en Nokia N9.

Redigerat av Unregistered31511, 15 januari 2012 - 14:43.

Postad 15 januari 2012 - 14:42

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Samsung Galaxy II har väl sina fördelar gentemot N8 men framtida uppdaterigar vet jag inte om man kan räkna till dem. Föregångaren Galaxy S är ju övergiven av Samsung. https://www.prisjakt...inte_android_40

Om jag köpt mobil idag hade jag valt en Nokia N9.

Men Galaxy S är ju ganska gammal, och de har supportat den ganska länge tror jag. :)

Väldigt bra av Nokia att de har släppt uppdateringar till N8 så länge som de har gjort ändå, vissa mobiltillverkare ger ju upp äldre modeller efter ett halvår liksom.

Postad 15 januari 2012 - 14:52

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Men Galaxy S är ju ganska gammal

Enligt prisjakt 2010. Galaxy S2 kom 2011, nya androidsläpp kommer en gång per år, med samma tragiska utveckling för S2 som för Galaxy S så kommer den inte få något nyare än ICS.

Redigerat av Unregistered31511, 15 januari 2012 - 15:12.

Postad 15 januari 2012 - 14:55

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Enligt prisjakt 2010. Galaxy S2 kom 2011, nya androidsläpp kommer en gång per år, med samma tragiska utveckling för S2 om för Galaxy S så kommer den inte få något nyare än ICS.

Ah sant, du har rätt. Är väl svårt att förvänta sig lång support i dagens mobilsamhälle :)

Men som jag skrev, när det kommer någon mobil som slår N8:ans kamera, då kan jag börja fundera på att byta. Förresten så har N8 vunnit ännu ett kameratest. http://mynokiablog.c...s-camera-again/

Postad 15 januari 2012 - 15:48

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
- Det var ej meningen att börja någon jämförelse mot andra mobiler/OS. Jag har haft ett flertal Nokia,HTC Legend, ZTE Blade. Android och IOS har jag av diverse anledningar inget till övers för. Att roota och laborera med diverse ROM's är nyhetens behag bara....det var kul i början. Sant är dock att Androids utveckling ofta kräver en ny mobil för hårdvaran ska vara anpassad. Nog om det - nu vet ni var jag står. Låt denna tråd fortsätta med N8. Vill inte att det ska spåra ur nu...ville bara ha synpunkter på N8 vs 701 enligt användares åsikt.

Redigerat av Nightelf, 15 januari 2012 - 15:50.

Postad 15 januari 2012 - 16:19

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

- Det var ej meningen att börja någon jämförelse mot andra mobiler/OS. Jag har haft ett flertal Nokia,HTC Legend, ZTE Blade. Android och IOS har jag av diverse anledningar inget till övers för. Att roota och laborera med diverse ROM's är nyhetens behag bara....det var kul i början. Sant är dock att Androids utveckling ofta kräver en ny mobil för hårdvaran ska vara anpassad. Nog om det - nu vet ni var jag står. Låt denna tråd fortsätta med N8. Vill inte att det ska spåra ur nu...ville bara ha synpunkter på N8 vs 701 enligt användares åsikt.

Nejdå, inget spårar ur här :D Var bara lite random prat om lite annat.

Om du har haft Nokia tidigare så har du förmodligen haft någon form av Symbian förut, så du vet vad du ger dig in på :)

Och ja, Belle släpps inom några veckor, och enligt många ska Belle förbättra användarupplevelsen avsevärt. Så om du vill ha en N8, go for it! Kameran är den bästa som finns :)

Postad 15 januari 2012 - 17:37

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

ja jag har tappat den flera gånger. Men den slutade funka igår å jag tror inte att jag tappade den igår. Jag fotar dagligen. Klarar mig inte utan kameran. Ska testa att dunka telefonen i bordet tills fokus börjar funka igen...

Haha nejdå! Har du garanti kvar? Lämna in den isånafall!

Idag finns den silvriga N8 för 2000kr!!! på netonnet: http://www.netonnet....e/X140722.4816/

Jag köpte min dark gray på expert för några veckor sedan och jag tror knappast det finns någon prisvärdare mobil idag!

Postad 15 januari 2012 - 20:22

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Haha nejdå! Har du garanti kvar? Lämna in den isånafall!

Idag finns den silvriga N8 för 2000kr!!! på netonnet: http://www.netonnet....e/X140722.4816/

Jag köpte min dark gray på expert för några veckor sedan och jag tror knappast det finns någon prisvärdare mobil idag!

Faktiskt så har fokus börjat funka igen.
Jag bankade luren en smula och ändrade från 9mp till 12mp.
Sedan funkade den...
Rätt underligt.

Å igår kväll så stängde jag av den bergis 10 gånger tills den burrade 3 gånger.
Samt avinstallerat en hel hög med skitappar.

Sitter just nu å backuppar allt för att slänga in belle tänkte jag.

Postad 15 januari 2012 - 20:32

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det någon som fått webdav att fungera?
Jag har bara testat 4shared.
Då kan jag se vad som finns men den kopplar ned så fort man försöker ta hem något.

Eller är det så att gratisgrejerna funkar uselt?

Postad 15 januari 2012 - 21:42

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Faktiskt så har fokus börjat funka igen.
Jag bankade luren en smula och ändrade från 9mp till 12mp.
Sedan funkade den...
Rätt underligt.

Å igår kväll så stängde jag av den bergis 10 gånger tills den burrade 3 gånger.
Samt avinstallerat en hel hög med skitappar.

Sitter just nu å backuppar allt för att slänga in belle tänkte jag.

Okej! Skönt att höra.

Återkom gärna vad du tycker om belle :) Jag tycker det funkar bra för det mesta, men några småproblem finns det ju...

Postad 16 januari 2012 - 00:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Är det någon som fått webdav att fungera?
Jag har bara testat 4shared.
Då kan jag se vad som finns men den kopplar ned så fort man försöker ta hem något.

Eller är det så att gratisgrejerna funkar uselt?

Webdav? Har du Anna? I Belle har de tagit bort det.

Postad 16 januari 2012 - 13:41

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

701 har Belle installerat och snabbare CPU. Om det är bra kamera du vill ha så är N8 det självklara valet annars är både N8 och 701 bra val. Symbian fungerar bra på båda och N8 kommer att få Belle snart. Inte säker på att 701 har en FM sändare dock.

N8 är inte dagens snabbaste mobil men den fortfarande mobilernas schweiziska fickkniv.

Postad 16 januari 2012 - 16:42

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Webdav? Har du Anna? I Belle har de tagit bort det.

Hmm.. Jag kör din Belle nu.
Uppgraderade igår kväll.. Så jag har inte hunnit greja så mycke..

Men webdav var bara uselt då eftersom dom tog bort det?
Finns det något annat alternativ nu med belle eller?

Har för mig att man kunde ansluta till andra datorer i hemmanätverk med min n95-8gb men något sådant finns inte?

Postad 16 januari 2012 - 16:55

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

701 har Belle installerat och snabbare CPU. Om det är bra kamera du vill ha så är N8 det självklara valet annars är både N8 och 701 bra val. Symbian fungerar bra på båda och N8 kommer att få Belle snart. Inte säker på att 701 har en FM sändare dock.

N8 är inte dagens snabbaste mobil men den fortfarande mobilernas schweiziska fickkniv.

- Tack. Lite som jag uppfattat det då. Fordrar Belle mycket av CPU? Hur känns N8 med t.ex Trixeos Belle? 701'an säljs inte i så många butiker (2 st listade) hmmm, kanske gråimport, 701 verkar säljas/promotas mycket i Asien. OK, dessvärre missade jag Netonnet's pris på 1990:- för N8 Silver.......synd.

Postad 16 januari 2012 - 20:28

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

- Tack. Lite som jag uppfattat det då. Fordrar Belle mycket av CPU? Hur känns N8 med t.ex Trixeos Belle? 701'an säljs inte i så många butiker (2 st listade) hmmm, kanske gråimport, 701 verkar säljas/promotas mycket i Asien. OK, dessvärre missade jag Netonnet's pris på 1990:- för N8 Silver.......synd.

När 701 kom så sade Nokia Sverige att de inte skulle ta in den hit. Anledningen till det vet jag inte. Den har mer RAM och bättre GPU än N8 också. FM sändare har C7 så det borde 701 ha också.

Redigerat av Unregistered31511, 16 januari 2012 - 20:29.

Postad 16 januari 2012 - 21:10

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

När 701 kom så sade Nokia Sverige att de inte skulle ta in den hit. Anledningen till det vet jag inte. Den har mer RAM och bättre GPU än N8 också. FM sändare har C7 så det borde 701 ha också.

701 är nog ett bra val, men kameran är nog inte i närheten av N8ans. Om du inte bryr dig om kameran så är nog 701 bra :)

Postad 16 januari 2012 - 22:35

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Möjligt att nån tipsat om detta i tråden redan, inte läst här på ett tag. Hur som helst, nån som testat "custom theme effects" som dessa:
http://www.youtube.c...h?v=r_l9l-6evqw

Har inte dragit in Belle på min än trots att det legat på skrivbordet i nån månad nu... orkar inte fixa till alla apps igen då jag har lite egna saker som en java baserad WoW Authenticator etc som jag glömt bort hur jag fixade till det första gången på. Men det kommer nog... och då ska jag helt klart testa dessa effekter (finns lite olika om man söker runt lite).

Lite orolig över hur det påverkar flytet bara, videos säger inte mycket om hur det faktiskt känns att använda så tänkte att det skadar väl inte att fråga, och tipsa om det samtidigt om nån missat det :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.