Men nu är vi ju separerade och jag bor själv så man måste ju hitta på något och då känns det här som ett bra alternativ, och sedan som min svåger säger ett pass i veckan i bassängen med en bastu på det, vad kan gå fel då.
Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 06 March 2015 - 14:17
Men nu är vi ju separerade och jag bor själv så man måste ju hitta på något och då känns det här som ett bra alternativ, och sedan som min svåger säger ett pass i veckan i bassängen med en bastu på det, vad kan gå fel då.
Postad 06 March 2015 - 14:30
Har funderat lite smått på att börja styrketräna igen,jag gjorde det innan 3 gånger i veckan men så träffade jag hon som blev min fru,lite för mycket god mat och ingen träning, sedan gick det åt h-vete.
Låter som en bra idé.
Alltid sjysst att komma ner och blåsa ur skallen och inte tänka på annat än träning när man väl är igång.
Postad 06 March 2015 - 14:40
Eller varför inte ta upp bowlingen igen? Missminner jag att du inte gjort det på ett bra tag? Gym upplever jag själv som en väldigt "ensam" sport medan du skulle behöva den sociala biten omkring dig.Har funderat lite smått på att börja styrketräna igen,jag gjorde det innan 3 gånger i veckan men så träffade jag hon som blev min fru,lite för mycket god mat och ingen träning, sedan gick det åt h-vete.
Postad 06 March 2015 - 15:54
Livestream från USAPL: http://www.bodybuild...werlifting.html
Var precis en brutta som böjde 257,5 kg i 84+ kg klassen. Rätt sick!
Postad 06 March 2015 - 16:17
Var gymmar du egentligen? Alla du pratar om är typ starkast i världen
Jag har också tänkt på att det verkar vara många biffar på Ala_95s gym. Fast när jag tänker efter har jag också tränat på gym som haft en hel del styrkelyftare, strongmans och bodybuilders. Tränade amerikansk fotboll med en 19-åring som var helt vansinnigt stark. Han var dock närmare två meter lång och vägde nånstans kring 140-150 kg. Dessutom hade jag Lasse Gustafsson som tränare på O-line och han kunde kasta runt mig som en vante och då väger jag ändå 110 kg. Vissa människor får en att kännas jävligt vek
I övrigt har det inte blivit mycket styrketränign för min del. Mitt diskbråck kommer och går men från måndag ska jag börja träna lätt styrketräning för att sen öka och kunna gå tillbaka till konditionsträningen igen.
Norrköping. Finns mycket starka människor här kan jag lova
Det är två killar jag brukar träna med, den ena är 23 och den andra är 19. Han som är 19 är väl Sveriges näst bästa junior (efter Mehmet Kaya) och han låg rankad etta i klassisk knäböj oavsett viktklass genom tiderna för några veckor sedan innan Kaya slog det på NM. Han som är 23 är lite mer mänsklig och ligger väl rankad typ 6-7 eller något i 105kg-klassen. Han 19-åringen kommer ni nog få se en del av framöver för han är en jäkla talang alltså. Sedan är det en del strongmangubbar på gymmet som brukar träna med Johannes Årsjö ibland. Årsjö själv tränade ju förut på gymmet jag gymmar på nu.
Livestream från USAPL: http://www.bodybuild...werlifting.html
Var precis en brutta som böjde 257,5 kg i 84+ kg klassen. Rätt sick!
Med utrustning dock antar jag?
Postad 06 March 2015 - 16:26
Med utrustning dock antar jag?
Nope. Knävärmare och bälte.
Var nytt världsrekord. Med utrustning ligger det på 310kg.
Jenny Adolfsson är med också såg jag nu. 102,5 i öppningsbänk satt som en smäck.
s*tan i gatan... En brud på 63kg öppnade på 125 i bänken nu precis. Sinnes!
Redigerat av Birkanoff, 06 March 2015 - 16:41.
Postad 07 March 2015 - 00:21
Postad 07 March 2015 - 01:07
Fyfan, i så fall är det riktigt bra! Fast 84+, innebär det då att man kan väga hur mycket som helst? Har ingen koll på viktklasserna för damer.
Postad 07 March 2015 - 01:28
Ja det var inte den minsta damen som vi säger så ![]()
Hon på 63kg bänkade till slut 137,5kg och markade 190 som om det var ingenting. Dags att gå över helt till BB känns det som...
Postad 07 March 2015 - 10:36
Jaja, jag får vara nöjd med att jag åtminstone böjer mer än den där 63kg bruden (antar att du pratar om Jessica Thompson).
Postad 07 March 2015 - 21:08
Har helt störd träningsvärk, speciellt i höger hamstrings. Är osäker på om jag haft såhär illa träningsvärk någon gång förut. Kan typ inte gå eller sträcka på högra benet.
Postad 07 March 2015 - 22:53
Blev cardio och core idag, med en massa nya spännande kroppsövningar som antagligen kommer ge dödlig träningsvärk i hela bålen generellt och i oblikerna samt interkostalmuskulaturen i synnerhet..
Blir snabbt imponerad av grapplingfighters och brottare och deras fysiska status när man försöker återskapa deras övningar ![]()
Postad 09 March 2015 - 13:52
Jag är helt mör i kroppen. Kör marklyft 4 ggr i veckan, 200x2, 230x2 240x2, likadant i KBB....Hoppas man får en grym rygg och grymma ben på det.
Postad 09 March 2015 - 14:56
Jag är helt mör i kroppen. Kör marklyft 4 ggr i veckan, 200x2, 230x2 240x2, likadant i KBB....Hoppas man får en grym rygg och grymma ben på det.
Garanterat. ![]()
Postad 09 March 2015 - 20:22
Fortfarande träningsvärk i baksida lår sen i torsdags och kände mig seg i skallen idag. Tränade även ovanligt sent idag. Mark på schemat, uppvärmningen kändes bra. 120 och 140kg bara flög upp. Tänkte att jag skulle prova 5x5 på 160, bara gjort 5x5 på 150 innan. 160kg bara flög upp det med så gjorde 5x5 utan bekymmer och var inte ens trött efteråt. Nästa pass får det bli 5x5 167.5 och efter det borde jag vara redo för maxning.
Händerna börjar kännas bättre också. Körde uppvärmningen till och med 120 utan remmar och fick bara lite ont i händerna. Körde rygg och biceps efteråt och då körde jag helt utan remmar och det gjorde inte alls ont. Visst, greppstyrkan är inte det den en gång var men hoppas att den kommer tillbaka ganska fort.
Postad 09 March 2015 - 21:59
Tyngdlyftare brukar väl säga knäböj bak och knäböj fram medan styrkelyftare säger bakböj alternativ högstång/lågstång samt frontböj.
Edit: Förresten, hör och häpna! Har fått en pytteliten hudbristning på vänster biceps. Trodde aldrig den dagen skulle komma men jag hade visst fel. Är detta ett tecken på att jag börjar få stora armar? Mäter ju 40cm omkrets nu men känner att jag måste upp i 43-44 innan jag kan börja kalla dom någorlunda stora.
Redigerat av Ala_95, 09 March 2015 - 22:00.
Postad 10 March 2015 - 15:59
Tyngdlyftare brukar väl säga knäböj bak och knäböj fram medan styrkelyftare säger bakböj alternativ högstång/lågstång samt frontböj.
Edit: Förresten, hör och häpna! Har fått en pytteliten hudbristning på vänster biceps. Trodde aldrig den dagen skulle komma men jag hade visst fel. Är detta ett tecken på att jag börjar få stora armar? Mäter ju 40cm omkrets nu men känner att jag måste upp i 43-44 innan jag kan börja kalla dom någorlunda stora.
Det är väl när omfånget ökar lite väl snabbt? Antingen muskelmassa eller fett, rätta mig om jag har fel, 40 sang är inte illa
Postad 10 March 2015 - 17:43
Ja har 54 runt armarna på en bra dag utan bristningar, de kommer först i armhålan där har man en å annan baconstrip ![]()
Träningen går bra nu i samband med att dieten gick åt h-vte! axeln är 90% bra nu och jag kan pressa igen med någorlunda bred fattning blev 5reps på 150kg i sittande axelpress (75per arm) sista setet nu senast, och idag smekte jag upp 150kg i bänkpressen.
Postad 10 March 2015 - 17:58
Haha, baconstrip. 😃Ja har 54 runt armarna på en bra dag utan bristningar, de kommer först i armhålan där har man en å annan baconstrip
Träningen går bra nu i samband med att dieten gick åt h-vte! axeln är 90% bra nu och jag kan pressa igen med någorlunda bred fattning blev 5reps på 150kg i sittande axelpress (75per arm) sista setet nu senast, och idag smekte jag upp 150kg i bänkpressen.
Nice med 150kg i bänk. Dit har man ett tag kvar själv.
Postad 10 March 2015 - 18:52
Jag har urusel teknik 0 brygga och lyfter bara med armarna
jag har tex gjort 5x160kg men PB på endast 170... bommade 172.5 tre pass i rad innan jag drog på mig inflammationen
Postad 11 March 2015 - 15:15
Jag har urusel teknik 0 brygga och lyfter bara med armarna
jag har tex gjort 5x160kg men PB på endast 170... bommade 172.5 tre pass i rad innan jag drog på mig inflammationen
Grymt om du bara kör med armarna.
Finslipad teknik så har du 180kg hur lätt som helst. ![]()
Postad 11 March 2015 - 16:23
Bänk idag för mig. Får se hur dagsformen är. Målet är väl att göra en del sexor på 95 men känner jag mig stark så kanske det blir ett försök på 112.5 eller 115.
Postad 11 March 2015 - 16:38
30 km cykel med dubbdäck idag... Får se hur stjärten mår i morgon. Blir samma då nähmlich. Är på utbildning så måste ta cykeln då frugan får ta bilen ![]()
Postad 11 March 2015 - 16:46
Jag har kommit igång med min träning igen efter ett par månader med ett skadat finger, jag drog på mig en pulley i ett av fingrarna vilket är att senan gått av, nu är den iaf på bättringsvägen och har börjat köra lugnt med Chins, pull-ups, en-arms pullups, frontlever, situps och armhävningar. min tränings season har ju börjat eftersom våren har kommit.
Dags att leta stenblock.
Postad 11 March 2015 - 19:34
Fem stycken fyror på 100 i bänk idag. Ingen paus och lyfte rumpan lite på sista repet i sista setet men fan, nöjd ändå. Nästa gång blir det treor på 105. Hur många set det blir, det får vi se men hoppas på minst fyra.
Postad 11 March 2015 - 19:55
Idag var det bröst och lyckades klämma till med en 6:a på 160kg i bänk. Imorgon så är det dags för mark, hoppas att man kan få upp 270kg vilket skulle innebära nytt pers och hoppas på 300kg i kronlyft. Då är min vecka komplett!!!
Redigerat av Unregistered3f868d20, 11 March 2015 - 19:56.
Postad 11 March 2015 - 20:05
40cm är inte dåligt!
Sitter själv på 46cm och satsar på 50cm, det hade varit fint! : )
Postad 11 March 2015 - 20:30
Idag har jag gjort 50 chins, 10 Dragonflags (Dragonflys), Front lever i sammanlagt 30 sekunder, 10 sekunder 3 gånger.
Campus. muschleups 20 stycken, och 3 timmar klättring.
Postad 11 March 2015 - 20:56
Sjysst pass. Måste vara skönt att vara tillbaks efter en pulley. Frontlever och muscleups är juh sådant man vill fixa någon gång framöver. Inget jag tränar på idag dock. Nu är det mest vikter som gäller.Idag har jag gjort 50 chins, 10 Dragonflags (Dragonflys), Front lever i sammanlagt 30 sekunder, 10 sekunder 3 gånger.
Campus. muschleups 20 stycken, och 3 timmar klättring.
Planen är svänga ner och klättra imorgon kväll. Ska bli nice att komma ner efter ett längre uppehåll men 3 timmar det klarar jag inte riktig. Händer och underarmar dör tidigare än så.
Repklättrar du eller är det bouldering som gäller?
Postad 11 March 2015 - 21:00
Galna vikter! 😄En bra start på träningsveckan. En 5:a på 190kg i benböj igår, och då kör jag bottendjupa. Det innebär att rumpan skall nudda vaderna, man skall ända ner i botten. Det ger så otroligt mycket mer kontraktion och styrka.
Idag var det bröst och lyckades klämma till med en 6:a på 160kg i bänk. Imorgon så är det dags för mark, hoppas att man kan få upp 270kg vilket skulle innebära nytt pers och hoppas på 300kg i kronlyft. Då är min vecka komplett!!!
Man blir taggad att gasa på när man läser om vikterna som flyttas runt av alla här. Man är en bit efter helt enkelt. 😃
Redigerat av Crabban, 11 March 2015 - 21:09.
Postad 11 March 2015 - 21:13
Sjysst pass. Måste vara skönt att vara tillbaks efter en pulley. Frontlever och muscleups är juh sådant man vill fixa någon gång framöver. Inget jag tränar på idag dock. Nu är det mest vikter som gäller.
Planen är svänga ner och klättra imorgon kväll. Ska bli nice att komma ner efter ett längre uppehåll men 3 timmar det klarar jag inte riktig. Händer och underarmar dör tidigare än så.
Repklättrar du eller är det bouldering som gäller?
Haha ja klättringen blir jäkligt trött utav xD.
Jag gör båda, men bouldering har alltid varit min maingrej, jag tävlade som ungdom i det då de var det jag började med, men på senare år har jag börjat uppskatta alla delar inom klättring, även sport och tradd.
Men jag tränar ju boulderin och jobbar med det som tränare osv så det blir ju mest det jag pysslar med.
Ja senskador är det värsta som finns, det är ju så sjukt lång läktid, och innan jag fick det så hade jag just blivit frisk från en dislokerad fot xD! så förra året var ingen höjdare för mig.
Postad 11 March 2015 - 21:23
Haha ja klättringen blir jäkligt trött utav xD.
Jag gör båda, men bouldering har alltid varit min maingrej, jag tävlade som ungdom i det då de var det jag började med, men på senare år har jag börjat uppskatta alla delar inom klättring, även sport och tradd.
Men jag tränar ju boulderin och jobbar med det som tränare osv så det blir ju mest det jag pysslar med.
Ja senskador är det värsta som finns, det är ju så sjukt lång läktid, och innan jag fick det så hade jag just blivit frisk från en dislokerad fot xD! så förra året var ingen höjdare för mig.
Håller också boulderingen varmast. Gillar det intensiva med det jämfört med rep. Men samtidigt så blir det lite rep också för att balansera upp det hela då det verkligen är helt olika stilar.
Kommer ihåg när vi skulle börja klättra rep efter att ha bouldrat mest så blev det lite väl intensivt i hastigheten på väg uppåt. Haha
Ok, många år som du hållit på med andra ord alltså.
Fan vad trist med skador. Typiskt när man glädjer sig över att vara frisk för att sedan gå och dra på sig en skada igen.
Postad 11 March 2015 - 21:28
Håller också boulderingen varmast. Gillar det intensiva med det jämfört med rep. Men samtidigt så blir det lite rep också för att balansera upp det hela då det verkligen är helt olika stilar.
Kommer ihåg när vi skulle börja klättra rep efter att ha bouldrat mest så blev det lite väl intensivt i hastigheten på väg uppåt. Haha
Ok, många år som du hållit på med andra ord alltså.
Fan vad trist med skador. Typiskt när man glädjer sig över att vara frisk för att sedan gå och dra på sig en skada igen.
Haha ja men rep är jävligt kul speciellt ute!
Jo jag har pysslat med detta i 11 år snart ![]()
Jao men nu äre ju nya tag, håller jag mig i shape o skadefri gör jag 8a närsom xD
Vafan, Lyfali, hur mycket väger du?
Haha jag väger in på hela 66,6kg naken. 182cm lång och 190 mellan armarna!.
The number of the beast xD
Postad 11 March 2015 - 21:32
ok. Är så jäkla imponerande med folk som har egenkroppsstyrka. Nu var du ju en lättviktare iofs, men många av övningarna är nog näst intill omöjliga om man är mycket tyngre.
Postad 11 March 2015 - 21:38
ok. Är så jäkla imponerande med folk som har egenkroppsstyrka. Nu var du ju en lättviktare iofs, men många av övningarna är nog näst intill omöjliga om man är mycket tyngre.
Haha ja jag må vara en lättviktare, men jag har ju ganska bra power to weight ratio, jag gör ju tex 10 chins med 45 extra kilo. 25 chins med 25kg på raken osv ![]()
2chins med 65kgs extra vikt.
Redigerat av Lyfali, 11 March 2015 - 21:38.
Postad 12 March 2015 - 07:40
Haha ja men rep är jävligt kul speciellt ute!
Jo jag har pysslat med detta i 11 år snart
Jao men nu äre ju nya tag, håller jag mig i shape o skadefri gör jag 8a närsom xD
Haha jag väger in på hela 66,6kg naken. 182cm lång och 190 mellan armarna!.
The number of the beast xD
Bott nere i klätterhallarna och på bergen/stenarna då misstänker jag nästan. ![]()
Har själv hållit på lite av och till under en period av 4 år. Vi har varit ett par polare som försökt vara nere iaf 1 gång i veckan men det har inte alltid funkat och det har blivit längre uppehåll under perioder.
Att bränna av en 8a är inte illa. Ligger du och tuggar vitt i boulder?
Sköna siffror på chinsen.
Postad 12 March 2015 - 09:52
hm. Det gör inte jag
Jag tror inte vi har samma typ av träning och samma mål ![]()
Bott nere i klätterhallarna och på bergen/stenarna då misstänker jag nästan.
Har själv hållit på lite av och till under en period av 4 år. Vi har varit ett par polare som försökt vara nere iaf 1 gång i veckan men det har inte alltid funkat och det har blivit längre uppehåll under perioder.
Att bränna av en 8a är inte illa. Ligger du och tuggar vitt i boulder?
Sköna siffror på chinsen.
Haha ja det har jag väll gjort ![]()
Nae livet sätter sig i vägen ibland när man skall träna xD och det är det som är så tråkigt ibland.
Haha beror på vart jag klättrar, tejp ser ju olika ut på olika ställen.
men det bästa med klättring är att graden egentligen inte spelar någon roll, jag tycker generellt att det är roligare att klättra 5-6-7 än hårdare, eftersom då hinner man njuta mer av klättringen än när man kör något på ens max nivå xD
Postad 12 March 2015 - 09:55
Jag skulle inte ens klara av att böja på armarna om jag hängde med 45kg runt midjan, haha
Tycker vanliga chins är rätt jobbiga. Nu väger ju jag iofs omkring 90 men ändå...
Och angående djupet i böjen. Kör man högstång, ja då bör man nog gå hela vägen ner men kör man lågstång a'la styrkelyft så går det inte att komma så djupt.
Postad 12 March 2015 - 11:19
Jag tror inte vi har samma typ av träning och samma mål
Haha ja det har jag väll gjort
Nae livet sätter sig i vägen ibland när man skall träna xD och det är det som är så tråkigt ibland.
Haha beror på vart jag klättrar, tejp ser ju olika ut på olika ställen.
men det bästa med klättring är att graden egentligen inte spelar någon roll, jag tycker generellt att det är roligare att klättra 5-6-7 än hårdare, eftersom då hinner man njuta mer av klättringen än när man kör något på ens max nivå xD
Det stämmer att tejpningen ser annorlunda ut. Vart klättrar du mest någonstans?
Nej det är sant. Tejpen får man se som riktlinje så man har lite koll på läget bara. Håller definitivt med att det är nice att klättra och njuta av det hela när allt sitter bara och man flyter upp för väggen istället för att bara rycka sig upp. Sen är det juh såklart nice att klippa av en svår nöt mellan varven.
Postad 12 March 2015 - 11:24
Det stämmer att tejpningen ser annorlunda ut. Vart klättrar du mest någonstans?
Nej det är sant. Tejpen får man se som riktlinje så man har lite koll på läget bara. Håller definitivt med att det är nice att klättra och njuta av det hela när allt sitter bara och man flyter upp för väggen istället för att bara rycka sig upp. Sen är det juh såklart nice att klippa av en svår nöt mellan varven.
Haha jag klättrar på mitt jobb, örebro klättergym =) själv?
Ja visst är det kul med lite hårdare problem, idag skall jag ut och försöka flasha en 7b+ som heter Fear of frustration.
Vi håller på att spela in en klätterfilm, vi får se hur det går xD
Postad 12 March 2015 - 12:00
Haha jag klättrar på mitt jobb, örebro klättergym =) själv?
Ja visst är det kul med lite hårdare problem, idag skall jag ut och försöka flasha en 7b+ som heter Fear of frustration.
Vi håller på att spela in en klätterfilm, vi får se hur det går xD
Hehe, nice med tillgång till vägg på jobbet. Själv håller jag till mestadels på karbin i sthlm.
Vi har varit lite dåliga på att komma ut men får försöka i sommar helt enkelt.
Sjysst, den får du visa sen. Hoppas det går vägen.
Postad 12 March 2015 - 12:32
Hehe, nice med tillgång till vägg på jobbet. Själv håller jag till mestadels på karbin i sthlm.
Vi har varit lite dåliga på att komma ut men får försöka i sommar helt enkelt.
Sjysst, den får du visa sen. Hoppas det går vägen.
haha ja, jag jobbar ju som klätterinstruktör och är med och försöker driva ett gym i örebro ihop med några polare =)!
ja så klart du kommer få se den!
Postad 12 March 2015 - 13:18
haha ja, jag jobbar ju som klätterinstruktör och är med och försöker driva ett gym i örebro ihop med några polare =)!
ja så klart du kommer få se den!
Nice!
Postad 12 March 2015 - 17:54
Nice!
gjorde 7b+ problemet på 3e försöket, fanns inget att värma upp på intill de problemet så jag värmde upp på 7b+en, gjorde den sedan 3 gånger på raken xD
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
4 bilder
164 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?