* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 11 augusti 2010 - 11:06
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Fick höra att en uppgradering till Android 2.1 vilket verkar komma i höst, INTE kommer att medföra multi-touch.
Stämmer detta?
Q3 (juli-sept) och ja, ingen multitouch. Har du läst eller hört nån annanstans att det skulle komma multi menar du?
Postad 11 augusti 2010 - 11:09
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Fick höra att en uppgradering till Android 2.1 vilket verkar komma i höst, INTE kommer att medföra multi-touch.
Stämmer detta?
Japp, det verkar tyvärr som att digitizern på x10 är en single touch..
Postad 11 augusti 2010 - 11:23
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Tänkte bara lägga upp två bilder jag tagit med X10 och en Nokia E72
Ska lämna in min X10 för att ingen hör när jag pratar men jag har en känsla av att min X10 tar korten lite ur fokus också, vad tror ni? Mer brus på E72-kortet men oredigerat ser det ändå bättre ut... kanske X10-kortet har potential om man Photoshoppar lite men den är lite soft ändå.
http://img231.images...31/111/x10t.jpg
http://img831.images...31/7905/e72.jpg
/T
edit: dåligt exempel kanske... kommer inte ihåg men jag kan ha haft "oändligt" fokus inställt.. men det är fortfarande lite soft/blurry i vilket fall som helst så ger X10an ofokuserade bilder oftast både med BS på/av
Har du inte stängt av bildstabilisering så gör det! Japp, det verkar tyvärr som att digitizern på x10 är en single touch..
Det är ingen nyhet direkt?
Postad 11 augusti 2010 - 11:26
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Det är ingen nyhet direkt?
Populäraste diskussionsämnet i den här tråden under 2010?
Postad 11 augusti 2010 - 11:29
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Kan inte förstå att folk lägger så står vikt på multitouch. Visst, det kan vara skönt när man ska zooma in bilder och liknande, men det är ju ingen deal breaker direkt..
Postad 11 augusti 2010 - 11:36
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Kan inte förstå att folk lägger så står vikt på multitouch. Visst, det kan vara skönt när man ska zooma in bilder och liknande, men det är ju ingen deal breaker direkt..
Nej nu är de ju så att jag inte har det, men jag kan inte heller påstå att jag saknar det. Kanske beror på att jag aldrig haft men.. (däremot känner jag ofta att jag saknar andra saker, som jag heller aldrig haft, dock inte mobilfunktioner - utan fysiska saker)
Postad 11 augusti 2010 - 12:35
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Home++ är snygg och snabb. Rekommenderas!
Jag har testat ADW, Home++ men fastnade för Panda Home.
Postad 11 augusti 2010 - 12:39
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Home++ är snygg och snabb. Rekommenderas!
PandaHome kör jag. Mest för att kunna ha fler än tre skärmar som i standardlaunchern
Postad 11 augusti 2010 - 13:49
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
PandaHome kör jag. Mest för att kunna ha fler än tre skärmar som i standardlaunchern
Hade tidigare en annan homescreen, kommer dock inte ihåg vilken, mest för att få lite ordning på apparna men tyckte den segade ner telefonen rejält. Dessutom händge sig flashlight widgeten med den. Tog hem app categoris istället, funka bra för att få lite ordning, lägger apparna i kategorier.
Postad 11 augusti 2010 - 14:45
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Tar ni kort i 6 eller 8 megapixel? Jag velar fram och tillbaks hela tiden vilket jag ska köra på. 6 Megapixel är ju i 16:9 så det blir snyggare på telefonen, dock blir det ju lite sämre kvalite.
Postad 11 augusti 2010 - 16:41
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Har svårt att tro att det blir sämre kvalité, borde ju bara croppa över och undersidan lite då.. Tar ni kort i 6 eller 8 megapixel? Jag velar fram och tillbaks hela tiden vilket jag ska köra på. 6 Megapixel är ju i 16:9 så det blir snyggare på telefonen, dock blir det ju lite sämre kvalite.
Postad 11 augusti 2010 - 18:36
sara_t
-
sara_t
-
Rookie
-
8 inlägg
Tänkte bara lägga upp två bilder jag tagit med X10 och en Nokia E72
Ska lämna in min X10 för att ingen hör när jag pratar men jag har en känsla av att min X10 tar korten lite ur fokus också, vad tror ni? Mer brus på E72-kortet men oredigerat ser det ändå bättre ut... kanske X10-kortet har potential om man Photoshoppar lite men den är lite soft ändå.
http://img231.images...31/111/x10t.jpg
http://img831.images...31/7905/e72.jpg
/T
edit: dåligt exempel kanske... kommer inte ihåg men jag kan ha haft "oändligt" fokus inställt.. men det är fortfarande lite soft/blurry i vilket fall som helst så ger X10an ofokuserade bilder oftast både med BS på/av
Jag tycker att du ska lämna in den. Hade samma problem med min Sony Ericsson C901. De ville dock inte hjälpa mig i butiken utan jag fick lämna den direkt till verkstad... det visade sig vara fel på autofokus (fast de i butiken hävdade att den tog bra bilder). Jag fick en ny utan kostnad.
Postad 11 augusti 2010 - 19:59
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
När jag försöker lägga in mitt kreditkort för betalning får jag Serverfel - någon som får samma fel?
fixat! *shoppa shoppa*
Postad 11 augusti 2010 - 21:12
mikeyy
-
mikeyy
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Fått ett ###### konstigt problem, mitt tangentbord är inställt på det kinesiska och det går ju för fan inte ändra.
Vet inte hur det blev så från början, helt plötsligt så var det bara det.
Varit inne i inställningar och ställt allt på svenska men det är fortfarande på det kinesiska, när ja ska välja språk i tangentbords menyn så finns det bara engelska och massa olika på kinesiska.
HILFE BITTE !!
Postad 11 augusti 2010 - 23:43
lja0115
-
lja0115
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Fått ett ###### konstigt problem, mitt tangentbord är inställt på det kinesiska och det går ju för fan inte ändra.
Vet inte hur det blev så från början, helt plötsligt så var det bara det.
Varit inne i inställningar och ställt allt på svenska men det är fortfarande på det kinesiska, när ja ska välja språk i tangentbords menyn så finns det bara engelska och massa olika på kinesiska.
HILFE BITTE !!
Har du provat att gå in i meddelanden och trycka och hålla in fingret i fältet där du skriver meddelanden, tills det kommer upp en en ruta som heter "Redigera Text", klicka på "Indatametod" och välj där det tangentbord som du vill ha. Det är, som jag förstått det, viktigt att du gör detta i meddelande-programmet, då det verkar vara det programmet som bestämmer över Indatametoden generellt...
Postad 12 augusti 2010 - 06:13
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Alltså detta har hänt mig oxå, 4-5 ggr..
Skärmlåset har låst upp i fickan. Ngn gång hade jag bytt bakgrundsbild(?), en gång hade jag kommit in på Facebook och skrivit en massa bokstäver.. (  ) Bytt tangentbordet..
Senast hände det mig igår, kommit in bland inställningar..
Nu undrar jag, kan man byta ut hur man låser upp? Att det inte ska vara så "enkelt" att bara swepa så över skärmen...
/Marcus
Redigerat av Fantomen81, 12 augusti 2010 - 06:14.
Postad 12 augusti 2010 - 07:33
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Alltså detta har hänt mig oxå, 4-5 ggr..
Skärmlåset har låst upp i fickan. Ngn gång hade jag bytt bakgrundsbild(?), en gång hade jag kommit in på Facebook och skrivit en massa bokstäver.. ( ) Bytt tangentbordet..
Senast hände det mig igår, kommit in bland inställningar.. Nu undrar jag, kan man byta ut hur man låser upp? Att det inte ska vara så "enkelt" att bara swepa så över skärmen... /Marcus
Finns ett antal olika lockscreen på market på dem brukar man behöva dra ganska länge och på ett speciellt ställe på skärmen vilket gör det svårare att låsa upp ofrivilligt
Postad 12 augusti 2010 - 10:32
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Finns ett antal olika lockscreen på market på dem brukar man behöva dra ganska länge och på ett speciellt ställe på skärmen vilket gör det svårare att låsa upp ofrivilligt
Funkar de på X10an då?
Postad 12 augusti 2010 - 10:36
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Funkar de på X10an då?
Köpte lockbot Pro på Market igår...utmärkt litet program så tillåter att ändra när t-låset skall slå till och av...t.ex. Kan även ändra låsvariant, t.ex iphonestyle eller HTC style mm... Kräver root för att kunna köpa den dock...
Postad 12 augusti 2010 - 12:52
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag har testat ADW, Home++ men fastnade för Panda Home.
Hade problem med "AppDrawern" i ADW. Svårt att bläddra i sidled, det blev oftare att jag drog ut en genväg till hemskärmen.
Postad 12 augusti 2010 - 21:27
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Köpte lockbot Pro på Market igår...utmärkt litet program så tillåter att ändra när t-låset skall slå till och av...t.ex.
Kan även ändra låsvariant, t.ex iphonestyle eller HTC style mm...
Kräver root för att kunna köpa den dock...
Jag använde lockbot pro och det funkade inte alls bra. Fick X10ans lockscreen först och sen om jag hade tur så fick jag lockbotens lockscreen. Så det var inget vidare.  Går ju faktiskt att fixa betalapps utan root också.
Postad 13 augusti 2010 - 07:03
tanion
-
tanion
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hade problem med "AppDrawern" i ADW. Svårt att bläddra i sidled, det blev oftare att jag drog ut en genväg till hemskärmen.
Du kan ju ändra så att du bläddrar i höjdled istället
Postad 13 augusti 2010 - 08:31
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Jag använde lockbot pro och det funkade inte alls bra. Fick X10ans lockscreen först och sen om jag hade tur så fick jag lockbotens lockscreen. Så det var inget vidare. Går ju faktiskt att fixa betalapps utan root också. 
Japp men jag betalar gärna för mig serru! Svårt att få utvecklare att lägga tid om man knappt får en spänn. Jag har haft lite samma issues med lockbot - ibland kommer X10ans lockscreen fram men oftast inte
Postad 13 augusti 2010 - 09:05
jlarsson1978
-
jlarsson1978
-
Användare
-
-
167 inlägg
Jag har ett problem: Mitt lagringsutrymme på telefonen tar slut hela tiden. Har tagit bort mängder med program men det fortsätter att komma varningar efter någon dags användning. Surfar mest och lyssnar på Spotify (vars cache ligger på SD-kortet). Någon som har en idé om vad detta kan vara?
Postad 13 augusti 2010 - 09:33
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Jag har ett problem: Mitt lagringsutrymme på telefonen tar slut hela tiden. Har tagit bort mängder med program men det fortsätter att komma varningar efter någon dags användning. Surfar mest och lyssnar på Spotify (vars cache ligger på SD-kortet). Någon som har en idé om vad detta kan vara?
Är det lagringen på sdkortet som tar slut då, eller är det telefonens inbyggda minne som är fullt? Har du lagt in många appar så kan det ju ta slut. Det bör gå att kolla minnesanvändning per program även på en SE
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 13 augusti 2010 - 09:36.
Postad 13 augusti 2010 - 22:40
jlarsson1978
-
jlarsson1978
-
Användare
-
-
167 inlägg
Är det lagringen på sdkortet som tar slut då, eller är det telefonens inbyggda minne som är fullt? Har du lagt in många appar så kan det ju ta slut. Det bör gå att kolla minnesanvändning per program även på en SE
Det gäller telefonens interna minne, inte SD-kortet. Har inte lagt till några nya program, ändå får jag varningar hela tiden om att utrymmet är för litet. Har tagit bort ett dussintal appar men det hjälper inte. Det konstiga är att jag tar bort ett par program och ändå får jag ny varning någon dag senare. Det verkar som att något äter utrymme, vilket är skumt eftersom jag inte kör någon speciellt krävande app. Spotify ligger på SD-kortet.
Redigerat av jlarsson1978, 13 augusti 2010 - 22:42.
Postad 14 augusti 2010 - 00:19
brandcore
-
brandcore
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
x10an är bra på alla sätt å vis, men att ringa med den är katastrof, hör ju ingenting med den man pratar med och den man pratar med hör dåligt vad man säger också, Är de någon som fått nån ordning på hörlur/mic?
Postad 14 augusti 2010 - 21:43
mikeyy
-
mikeyy
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Har du provat att gå in i meddelanden och trycka och hålla in fingret i fältet där du skriver meddelanden, tills det kommer upp en en ruta som heter "Redigera Text", klicka på "Indatametod" och välj där det tangentbord som du vill ha. Det är, som jag förstått det, viktigt att du gör detta i meddelande-programmet, då det verkar vara det programmet som bestämmer över Indatametoden generellt...
U saved my freaking life. Tackar.
Postad 15 augusti 2010 - 08:45
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
x10an är bra på alla sätt å vis, men att ringa med den är katastrof, hör ju ingenting med den man pratar med och den man pratar med hör dåligt vad man säger också, Är de någon som fått nån ordning på hörlur/mic?
Hmm, vilken basbandsversion kör du? 1.1.31 e den senaste. Jag har inga problem med detta och de jag pratat med har aldrig nämnt för mig att de skulle hört mig dåligt. /M Hej,
Har inte koll på vad som triggar det, men ibland kommer jag till hemskärmen då jag är inne inuti en "Meddelande"-tråd och trycker på "back"-knappen. Ofta fungerar det som jag vill, dvs. att man kommer tillbaka till listan av mina trådar (fortfarande inuti "Meddelande"-appen), men som sagt, ibland lämnar man appen helt och jag behöver gå in i "Meddelande"-appen igen.
Är det någon som upplever samma problem? Tips på att få bukt med detta? En bugg? Tack på förhand!
/M
Inget svar ännu.  Är det ingen som känner igen problemet? Tack på förhand! /M
Postad 15 augusti 2010 - 09:50
Degrade
-
Degrade
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hur uppdaterar man basbandsversion och vad är skillnaden?
Har 1.1.25 i nuläget.
Postad 15 augusti 2010 - 10:08
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hur uppdaterar man basbandsversion och vad är skillnaden? Har 1.1.25 i nuläget.
Du kan testa OTA ( over the air) men det är relativt opålitligt. Ibland tycks man hitta uppdateringar, ibland inte. Det smidigaste sättet är att använda SEUS ( Sony Ericsson Update Service). Ladda ner, installera och följ instruktionerna exakt. En hel del slarvar och misslyckas, står det att du ska ta ut batteriet i 5sek + eller hålla inne en knapp så gör det  Basbandsversionerna är mindre uppdateringar av SE, telefonen blir rappare, drar mindre batteri, Media / Timescape fungerar bättre med mera. Om du har 1.1.25 nu så ska du upp till 1.1.31 innan du är ifatt oss andra.
Postad 15 augusti 2010 - 10:11
Degrade
-
Degrade
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Du kan testa OTA ( over the air) men det är relativt opålitligt. Ibland tycks man hitta uppdateringar, ibland inte.
Det smidigaste sättet är att använda SEUS ( Sony Ericsson Update Service). Ladda ner, installera och följ instruktionerna exakt. En hel del slarvar och misslyckas, står det att du ska ta ut batteriet i 5sek + eller hålla inne en knapp så gör det 
Basbandsversionerna är mindre uppdateringar av SE, telefonen blir rappare, drar mindre batteri, Media / Timescape fungerar bättre med mera. Om du har 1.1.25 nu så ska du upp till 1.1.31 innan du är ifatt oss andra.
Tack för snabbt svar, ska prova detta. Sagt och gjort.
Redigerat av Degrade, 15 augusti 2010 - 14:54.
Postad 15 augusti 2010 - 10:50
sm6rrp
-
sm6rrp
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Har heller inga problem med min, har inte haft någon gång
Postad 15 augusti 2010 - 19:18
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Instämmer - tyvärr.
Postad 16 augusti 2010 - 01:29
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Instämmer - tyvärr.
Samma här! Tur att jag inte ringer överdrivet mycket. Men det gäller att inte behöva höra vad folk säger i ett samtal när det är hyfsat med bakgrundsljud, då hör man inte ett skit!
Postad 16 augusti 2010 - 10:13
brandcore
-
brandcore
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Samma här! Tur att jag inte ringer överdrivet mycket. Men det gäller att inte behöva höra vad folk säger i ett samtal när det är hyfsat med bakgrundsljud, då hör man inte ett skit!
vad ska man göra åt de då? uppenbarligen finns de folk som inte har detta problem, kanske skulle åka å lämna in den där man köpte den..
Postad 16 augusti 2010 - 16:33
Davye
-
Davye
-
Användare
-
-
103 inlägg
vad ska man göra åt de då? uppenbarligen finns de folk som inte har detta problem, kanske skulle åka å lämna in den där man köpte den..
Jag tror det ofta är frågan om vad man har för kravbild. Tyckte själv det var ok ljud tills jag läste här på forumet om att ljudet inte var så bra. Använd BT hörlurarna ett tag så låter det fint när du byter till telefonen igen...  väldigt dåligt ljud i dom tycker jag... men det kanske man får vänta sig med BT. Har ingen tidigare erfarenhet av BT-hörlurar...
Redigerat av Davye, 16 augusti 2010 - 16:34.
Postad 16 augusti 2010 - 18:15
brandcore
-
brandcore
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag tror det ofta är frågan om vad man har för kravbild. Tyckte själv det var ok ljud tills jag läste här på forumet om att ljudet inte var så bra. Använd BT hörlurarna ett tag så låter det fint när du byter till telefonen igen... väldigt dåligt ljud i dom tycker jag... men det kanske man får vänta sig med BT. Har ingen tidigare erfarenhet av BT-hörlurar...
Jag har testat BT lurarna och jag tycker de är mycket bättre än telefonen..
Redigerat av brandcore, 16 augusti 2010 - 23:13.
Postad 17 augusti 2010 - 00:31
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Någon annan än jag som upplever att skärmen inte alls är mottaglig för tryck ibland, ifall man inte är helt torr om fingrarna!?
För mig så kan det även att en bokstav hänger sig och skriver 10 A istället för 1. Eller så fastnar "radera" knappen och tar bort allt.
Tycker skärmen känns väldigt skum, inte så "flytande" om man jämför med t.ex. iphones skärm.
Postad 17 augusti 2010 - 06:43
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Någon annan än jag som upplever att skärmen inte alls är mottaglig för tryck ibland, ifall man inte är helt torr om fingrarna!?
För mig så kan det även att en bokstav hänger sig och skriver 10 A istället för 1. Eller så fastnar "radera" knappen och tar bort allt.
Tycker skärmen känns väldigt skum, inte så "flytande" om man jämför med t.ex. iphones skärm.
Exakt så upplever jag min med Är det inte att den vägrar ta input, ja då fastnar ett kommando och typ raderar halva meddelandet..
Postad 17 augusti 2010 - 09:12
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jag tror det ofta är frågan om vad man har för kravbild. Tyckte själv det var ok ljud tills jag läste här på forumet om att ljudet inte var så bra. Använd BT hörlurarna ett tag så låter det fint när du byter till telefonen igen... väldigt dåligt ljud i dom tycker jag... men det kanske man får vänta sig med BT. Har ingen tidigare erfarenhet av BT-hörlurar...
Ptja, jag tycker det är för lågt ljud. Det är BRA ljud, men alldeles alldeles för lågt. Mycket högre i BT-headsetet. Där får jag sänka för att inte få hörselskador.  Men oftast så använder jag inte headsetet när jag ska ringa så det hjälper inte SÅ mycket. Men när jag vet att jag ska snacka länge så är de en klar fördel! iPhonen är faktiskt mycket bättre på den punkten! Dock så saknar jag min P900. Den var galen. Spöar fortfarande allt i samtalskvalitet.  Och jag förstår verkligen inte varför. Jag tycker det borde vara utveckling på det. Det är ju ändå huvudfunktionen på en TELEFON. Hur svårt kan det vara att sätta i en vettig högtalare? De tar inte SÅ stor plats ändå.
Redigerat av Flamso, 17 augusti 2010 - 09:13.
Postad 17 augusti 2010 - 09:16
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Ptja, jag tycker det är för lågt ljud. Det är BRA ljud, men alldeles alldeles för lågt. Mycket högre i BT-headsetet. Där får jag sänka för att inte få hörselskador. Men oftast så använder jag inte headsetet när jag ska ringa så det hjälper inte SÅ mycket. Men när jag vet att jag ska snacka länge så är de en klar fördel! iPhonen är faktiskt mycket bättre på den punkten! Dock så saknar jag min P900. Den var galen. Spöar fortfarande allt i samtalskvalitet. 
Och jag förstår verkligen inte varför. Jag tycker det borde vara utveckling på det. Det är ju ändå huvudfunktionen på en TELEFON. Hur svårt kan det vara att sätta i en vettig högtalare? De tar inte SÅ stor plats ändå. http://www.xperiax10...for-xperia-x10/
Postad 17 augusti 2010 - 10:04
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
http://www.xperiax10...for-xperia-x10/
Står där att det mest troligt är en mjukvaru-sak, inte fel på högtalaren. Trots det säger dom att dom inte vet när det ska fixas. Jag menar att det kan ju inte vara en så besvärlig sak att åtgärda direkt.. Själv tycker jag att bullerdämpningen inte funkar så bra. Folk har mycket svårare att höra mig med min x10 än med min c905
Postad 17 augusti 2010 - 10:51
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Exakt så upplever jag min med Är det inte att den vägrar ta input, ja då fastnar ett kommando och typ raderar halva meddelandet.. 
Ja precis, riktigt störigt och jobbigt  Någon annan som också upplever det så här? Vad tror ni kommer det förbättras när nya andriod släpps eller kommer det alltid vara så här?
Postad 17 augusti 2010 - 11:19
silverkillen
-
silverkillen
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag köpte min x10 samma dag som den kom ut å jag e en av dom som satt å dräggla flera månader innan den kom.
Så här upplever jag mobilen......
Tar grymt bra bilder
Bra när man filmar trots att det inte e HD än
Skärmen e stor å fin
kan göra mycket av det jag vill kunna göra med en mobil
Den känns solkig å sliten (ändå e jag grymt rädd om mina nallar)
mitten knappen har blivit sliten, börjar bli grå i ställer för silver
den knakar om luckan
Skärmen e seg, försämrar upplevelsen av mobilen grymt mycket
tangnenterna häger sig eller svarar inte trots alla uppdateringar
när man klickar på länkar,registrerar det tryck men inget händer
A tangenten e fortfarande inte 100%
uselt batteri vid normal användning, klarar mig ALDRIG en hel dag
jag e en jeens kille, å det blir JÄVLIGT trångt me nallen i fickan, behöver man verkligen ha 4 tums skärm,jag åker aldrig buss eller tåg så ja kollar inte mycket film å spelar väldigt lite.
Gillar allt jag kan göra med mobilen å att det är "öppet" men sammtidigt vill man att allt BARA ska funka
Känner mig jävligt sur på att 2.1 till x10 inte kommit än, den STORA frågan e väl när 2.2 kommer, ä när vi får den e den skit gammal
Börjar snegla på iphone4, men verkar ju BARA ha problem
Tror att många sitter me samma problem, men vill inte erkänna det utan försvarar sina lurar in i det längsta.
OBS detta e bara va ja tycker å tror
glömde en sak, under sammtal tänds å släcks skärmen hela tiden å sammtidigt knäpper det i luren som även den man pratar med hör, grymt störigt !
Redigerat av silverkillen, 17 augusti 2010 - 11:23.
Postad 17 augusti 2010 - 12:31
brandcore
-
brandcore
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
mitt skärmlås har idag bytt sida utan att jag gjort något, nu måste jag dra ifrån höger hörn upp till vänster ist för tvärtom, hur ändrar man detta?
Postad 17 augusti 2010 - 13:16
Degrade
-
Degrade
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
mitt skärmlås har idag bytt sida utan att jag gjort något, nu måste jag dra ifrån höger hörn upp till vänster ist för tvärtom, hur ändrar man detta?
+1 Inte jätteproblem men ändå.
Postad 17 augusti 2010 - 13:44
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Kan man komma åt musik på en ReadyNAS med X10 via 3G nätet och på så vis få möjlighet att spela musiken i mobilen?
Hur gör man i så fall?
Postad 17 augusti 2010 - 13:46
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Dra i övre delen av bågen till andra sidan av skärmen.
Postad 17 augusti 2010 - 16:10
Davye
-
Davye
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jag har testat BT lurarna och jag tycker de är mycket bättre än telefonen..
ok mina lät som burktelefon med ett snöre mellan...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|