Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 januari 2012 - 23:18

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Möjligt att nån tipsat om detta i tråden redan, inte läst här på ett tag. Hur som helst, nån som testat "custom theme effects" som dessa:
...

Har inte dragit in Belle på min än trots att det legat på skrivbordet i nån månad nu... orkar inte fixa till alla apps igen då jag har lite egna saker som en java baserad WoW Authenticator etc som jag glömt bort hur jag fixade till det första gången på. Men det kommer nog... och då ska jag helt klart testa dessa effekter (finns lite olika om man söker runt lite).

Lite orolig över hur det påverkar flytet bara, videos säger inte mycket om hur det faktiskt känns att använda så tänkte att det skadar väl inte att fråga, och tipsa om det samtidigt om nån missat det :)

Hade den effekten med i min förra cfw, jag tröttnade efter ett tag.

- Tack. Lite som jag uppfattat det då. Fordrar Belle mycket av CPU? Hur känns N8 med t.ex Trixeos Belle? 701'an säljs inte i så många butiker (2 st listade) hmmm, kanske gråimport, 701 verkar säljas/promotas mycket i Asien. OK, dessvärre missade jag Netonnet's pris på 1990:- för N8 Silver.......synd.

Belle är inte mer cpu-krävande än tidigare utgåvor, snarare tvärtom.

Redigerat av trixeo, 16 januari 2012 - 23:17.

Postad 16 januari 2012 - 23:29

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hmm.. Jag kör din Belle nu.
Uppgraderade igår kväll.. Så jag har inte hunnit greja så mycke..

Men webdav var bara uselt då eftersom dom tog bort det?
Finns det något annat alternativ nu med belle eller?

Har för mig att man kunde ansluta till andra datorer i hemmanätverk med min n95-8gb men något sådant finns inte?

Jag tyckte det var en mycket bra idé då jag körde en egen webdav på min egen server. Vet inte varför de tog bort funktionen.
Alternativ finns det säkert, men jag har löst det jag behövde i funktionaliteten från det på annat vis.

Det finns samba-appar för att komma åt nätverk, både från datorn och från telefonens sida men jag vill inte påstå att något av alternativen jag testat fungerar riktigt tillfredsställande. SymSMB från Telexy Networks Inc. (tror inte de har den längre men finns att hitta på andra vägar, ej fullt kompatibel med N8 men funkar ändå någorlunda) - synd att deras SymNAS inte är kompatibel men N8, den hade varit kanon! Sen finns också myExplorer från Mil Inc.

Redigerat av trixeo, 16 januari 2012 - 23:31.

Postad 17 januari 2012 - 01:00

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
N8fanclub har också myEplorer att hämta... Tack för tipset Trixeo. Har precis lagt upp en NAS hemma så detta tipset kom som en skänk från ovan ju :-)
http://www.n8fanclub...-file.html#more

Redigerat av big_swede70, 17 januari 2012 - 01:17.

Postad 17 januari 2012 - 19:48

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
http://mynokiablog.c...ia-next-week-d/

Postad 17 januari 2012 - 20:00

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Ny version av Joikuspot Premium Edition ute(v4.00(1185), funkar givetvis med både Anna & Belle.
Ej fullversion men den har fått ett Belle-liknande utseende och fungerar som den skall:
http://www.n8fanclub...01185.html#more

Redigerat av big_swede70, 18 januari 2012 - 02:05.

Postad 18 januari 2012 - 10:05

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
- Det blev en ny N8 Dark Grey. Ser att den är listad som utgående modell i flertalet butiker. Var lika bra att ta chansen innan den försvinner ur hyllorna.

Postad 18 januari 2012 - 11:24

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Fick en uppdatering av Noika Suite nu. 3.3.86. Jag läste förra veckan på AAS att den skulle underlätta för uppdateringen till Belle. Det verkar närmar sig :)

Postad 18 januari 2012 - 13:22

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
176 MB på mitt C: tas upp av SIS-program (90 MB) och Övriga filer (86 MB). Kan man rensa bort något där och i så fall vad? Jag får ofta "varningar" om att minnet är fullt. Har just nu 73 MB ledigt.

Postad 18 januari 2012 - 16:03

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

http://mynokiablog.c...ia-next-week-d/

Postad bild

Tyvärr så stämde det inte...

Postad 18 januari 2012 - 20:00

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

176 MB på mitt C: tas upp av SIS-program (90 MB) och Övriga filer (86 MB). Kan man rensa bort något där och i så fall vad? Jag får ofta "varningar" om att minnet är fullt. Har just nu 73 MB ledigt.

Avinstallera de program du installerat på C:? De varningar du får ang. dåligt med minne är förmodligen inte att du har dåligt med minne på c: utan i ram-minnet. Du har för många program igång då.

Redigerat av trixeo, 18 januari 2012 - 20:06.

Postad 18 januari 2012 - 20:18

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Nyfikn fråga Hur tycker du X7 är med den större skärmen och det bättre ljudet? Vet att dett sitter sämre kamera men gillar X7 design oxå

4" displayen passar mina klumpiga fingrar bättre, samt att man hör ringsignalen tydligare med X7. Fotar inte så mycket samt använde inte hdmi ut mer en ett fåtal gånger.

Dock har min X7 fått ett frispel idag och jag vet inte vad jag ska göra.
Skulle kolla ett meddelande sen frös telefonen helt. Displayen lyser hela tiden och stängs inte av. Plockade ut mitt simkort men inget händer. Reagerar inte på knapptryck eller displayberöring.
Är det inlämning på service som gäller? Några ideer?

Edit: Hittade att man skulle hålla in meny samt top knappen i 8 sekunder sen startade den i någon form av reset. Hoppas på tur att det räcker denna gången och att Belle kanske löser problemet.

Bifogad fil(er)

Redigerat av HaloGuilty, 18 januari 2012 - 20:45.

Postad 18 januari 2012 - 21:37

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Postad bild

Tyvärr så stämde det inte...

Men jävlar vad segt :( Men någon gång kommer det väl förhoppningsvis :)

Postad 18 januari 2012 - 21:59

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

...
Dock har min X7 fått ett frispel idag och jag vet inte vad jag ska göra.
Skulle kolla ett meddelande sen frös telefonen helt. Displayen lyser hela tiden och stängs inte av. Plockade ut mitt simkort men inget händer. Reagerar inte på knapptryck eller displayberöring.
Är det inlämning på service som gäller? Några ideer?
Edit: Hittade att man skulle hålla in meny samt top knappen i 8 sekunder sen startade den i någon form av reset. Hoppas på tur att det räcker denna gången och att Belle kanske löser problemet.

Att en telefon hänger sig ibland får man nog räkna med, Nokia N8 resettar man med power-knappen intryckt i minst 8 sekunder tills den "durrar" till, på samma vis gör man med X7, som du upptäckte, fast med både power-knappen och meny-knappen intryckt. Det gör en reset på samma vis som om du skulle ta bort batteriet och sätta tillbaka det, dvs. den startar inte upp i någon form av reset, den startar upp helt normalt.

Postad 18 januari 2012 - 22:21

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Funderar på att skita i att använda mitt silikonskal. Upplever bara problem. Förstör känslan att hålla i telefonen. Den känns klumpigare och inte lika premium med skalet på, plus att det fastnar damm så jäkla lätt och det har tillomed fastnat typ små dammkorn eller något innanför silikonskalet som repar telefonen lite :angry: Förhoppningsvis tappar jag den inte i backen ändå. :) Haha jäklar vad jag klagar :lol:

Postad 18 januari 2012 - 22:31

Unregistered9a238731
  • Unregistered9a238731
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Funderar på att skita i att använda mitt silikonskal. Upplever bara problem. Förstör känslan att hålla i telefonen. Den känns klumpigare och inte lika premium med skalet på, plus att det fastnar damm så jäkla lätt och det har tillomed fastnat typ små dammkorn eller något innanför silikonskalet som repar telefonen lite :angry: Förhoppningsvis tappar jag den inte i backen ändå. :) Haha jäklar vad jag klagar :lol:

Skippa skalet säger jag. Tycker det är lite hysteri det där, lite samma som att skaffa en överdragsklädsel till nya bilen man köpt. Jag har inte det på mina sköna skinnsäten i alla fall. Har haft min N8 i mer än ett år och inte en repa på glaset, nån liten i övrigt om man tittar riktigt noga.

Postad 18 januari 2012 - 22:39

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag upplever telefonen som otroligt hal utan silikonskyddet, därför jag har det, inte av rädsla för repor. Jag vet att N8 tål en hel del stryk :D

Postad 18 januari 2012 - 23:12

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Tack för era svar! :) ja den är faktiskt lite hal hehe, tror jag skrotar skalet, får sova på saken :)

Postad 18 januari 2012 - 23:16

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Sök efter TPU skal de "kladdar" inte som siliconeskal.

Postad 18 januari 2012 - 23:58

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Skippa skalet säger jag. Tycker det är lite hysteri det där, lite samma som att skaffa en överdragsklädsel till nya bilen man köpt. Jag har inte det på mina sköna skinnsäten i alla fall. Har haft min N8 i mer än ett år och inte en repa på glaset, nån liten i övrigt om man tittar riktigt noga.

Har aldrig haft skal på min N8:a Den har 2 små repor i glaset... En liten liten bula i den del som kameran sitter i och sen nån liten repa på baksidan...
MEN ack vad den är misshandlad... heelt otroligt att den håller... det är ju en stridsvagnskonstruktion på denna.. :P

Postad 19 januari 2012 - 07:27

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Sök efter TPU skal de "kladdar" inte som siliconeskal.

Låter som ett mycket bättre val än silikon faktiskt :) Men tror inte jag vill lägga ner pengar på mer skal.

Har aldrig haft skal på min N8:a Den har 2 små repor i glaset... En liten liten bula i den del som kameran sitter i och sen nån liten repa på baksidan...
MEN ack vad den är misshandlad... heelt otroligt att den håller... det är ju en stridsvagnskonstruktion på denna.. :P

Haha :) Det är helt klart en stridsvagnskonstruktion ;) Ha det gött och fortsätt att misshandla din N8!

Postad 19 januari 2012 - 20:35

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Haha :) Det är helt klart en stridsvagnskonstruktion ;) Ha det gött och fortsätt att misshandla din N8!

Har köpt en till för säkerhetsskull ;)

Postad 19 januari 2012 - 20:55

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Har köpt en till för säkerhetsskull ;)

Haha ;) Det är helt klart en jävligt grym telefon för pengarna :)

Postad 21 januari 2012 - 13:52

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Joikuspot senaste finns numer i fullversion på N8fanclub, se länk nedan:
http://www.n8fanclub...01185.html#more

Postad 21 januari 2012 - 14:10

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hej hej!

Om jag vill "O" Flasha min n8 hur gör jag då? (Alltså ta bort belle)

Postad 21 januari 2012 - 15:10

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hej hej!

Om jag vill "O" Flasha min n8 hur gör jag då? (Alltså ta bort belle)

Kanske kan du ta en titt lite i tråden innan du frågar? Jag skrev en utförlig nedgraderingsguide alldeles nyligen.
Dessutom ska du inte nolla den, då har du inget alls på den, precis som på en dator du formaterar c: på. Du får välja vilken version av tidigare utgåvor du vill ha på den, Phoenix laddar bara hem den senaste officiella versionen för just din produkt, men med t.ex. Navifirm kan du ladda hem äldre versioner.

Redigerat av trixeo, 21 januari 2012 - 15:19.

Postad 21 januari 2012 - 16:45

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Kanske kan du ta en titt lite i tråden innan du frågar? Jag skrev en utförlig nedgraderingsguide alldeles nyligen.
Dessutom ska du inte nolla den, då har du inget alls på den, precis som på en dator du formaterar c: på. Du får välja vilken version av tidigare utgåvor du vill ha på den, Phoenix laddar bara hem den senaste officiella versionen för just din produkt, men med t.ex. Navifirm kan du ladda hem äldre versioner.

Kör med din belleversion nu och det fungerar ganska bra :) Men jag undrar över en sak bara, när den "riktiga" Belle släpps av Nokia, då skulle jag vilja flasha om den till den "riktiga" versionen om du fattar, kommer det gå?

Postad 21 januari 2012 - 17:09

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kör med din belleversion nu och det fungerar ganska bra :) Men jag undrar över en sak bara, när den "riktiga" Belle släpps av Nokia, då skulle jag vilja flasha om den till den "riktiga" versionen om du fattar, kommer det gå?

Självklart, det är bara att flasha med den officiella, inga konstigheter förutsatt att det är samma eller ett senare versionsnummer på denna, om det skulle vara ett äldre versionsnummer på den nya, vilket inte är så troligt, följer du bara min nedgraderingsguide.

Postad 21 januari 2012 - 17:39

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Självklart, det är bara att flasha med den officiella, inga konstigheter förutsatt att det är samma eller ett senare versionsnummer på denna, om det skulle vara ett äldre versionsnummer på den nya, vilket inte är så troligt, följer du bara min nedgraderingsguide.

Ok tack ska du ha ;) Ha det gött ^_^

Postad 21 januari 2012 - 18:22

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Tack, du kanske borde ladda up filerna nån annan stans. Megaupload e lite kört.

Postad 21 januari 2012 - 19:53

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Tack, du kanske borde ladda up filerna nån annan stans. Megaupload e lite kört.

Uppdaterat posten, ladda hem dem med Navifirm istället.

Postad 22 januari 2012 - 11:50

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Fast det finns väl inget skäl egentligen att nergradera även om den officiella Belle släpps snart? Den Belle som Trixeo har släppt fungerar ju alldeles utmärkt, behöver man verkligen uppdatera när den svenska kommer?

Postad 22 januari 2012 - 13:20

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Fast det finns väl inget skäl egentligen att nergradera även om den officiella Belle släpps snart? Den Belle som Trixeo har släppt fungerar ju alldeles utmärkt, behöver man verkligen uppdatera när den svenska kommer?

Jag kommer att göra en ny cfw av den officiella för den som är intresserad.

Postad 22 januari 2012 - 14:46

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Jag kommer att göra en ny cfw av den officiella för den som är intresserad.

Ser fram emot det!
Har inte uppgraderat än min N8 än, tänkt att "pfff, officiella kommer nog snart ändå" men nackdelen med officiella firmwares är ju att det oftast är fyllda med en hel del onödigt "skräp" (har fortfarande skit från Telia-versionen i min) så jag ser fram emot en lite mer optimerad version!

Grymt av dig att göra dessa cfws :)

Postad 22 januari 2012 - 20:18

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
In you we trust, Trixeo

Postad 26 januari 2012 - 06:19

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Version 2.5 av facebook-appen fMobi har nu släppts

http://jiikoo.com/20...-now-available/

Postad 27 januari 2012 - 05:47

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Tweeties är en twitter-app som jag gillar. Dock har den varit lite seg, men nya versionen 1.2 kanske är bättre. Har dock inte testat den ännu

http://www.nokiadist...to-version-1-2/

Postad 27 januari 2012 - 16:48

heddan99
  • heddan99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Finns det någon bättre mediaspelare på N8:an än den som finns orginal?
Är det någon skillnad mellan Symbian Anna och Belle när det kommer till codec support och liknande?
Jag kommer från Android världen och där finns det massor av bra mediaspelare med support för alla olika typer av codecs, finns det inget liknande för Symbian^3?
Många filmer som man prövar att spela upp fungerar, men det är också väldigt många som inte fungerar. Vore trevligt att kunna köra alla filmer från mobilen när man vet att hårdvaran skulle klara det så länge det inte är högupplösta filmer.
För tillfället kör jag Symbian Anna och har ej uppgraderat den till Belle än då jag varit lat och väntar på officiella releasen som borde komma nu i Februari

Postad 27 januari 2012 - 17:22

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Finns det ingen genväg till tidsbegränsad ljudlös profil?
det tar minst 13 tryckningar innan man är klar.

Å jag tycker att det är lite omständigt...

Postad 27 januari 2012 - 20:58

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Finns det ingen genväg till tidsbegränsad ljudlös profil?
det tar minst 13 tryckningar innan man är klar.

Å jag tycker att det är lite omständigt...

Lägg upp Profil-widgeten, sen tycker du på den och väljer "Alla profilinställningar"/Ljudlös/Tidbegränsad, lite enklare än 13 tryckningar iaf.

Postad 28 januari 2012 - 10:32

rastamanne
  • rastamanne
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Finns det någon bättre mediaspelare på N8:an än den som finns orginal?
är det någon skillnad mellan Symbian Anna och Belle när det kommer till codec support och liknande?
Jag kommer från Android världen och där finns det massor av bra mediaspelare med support för alla olika typer av codecs, finns det inget liknande för Symbian^3?
Många filmer som man prövar att spela upp fungerar, men det är också väldigt många som inte fungerar. Vore trevligt att kunna köra alla filmer från mobilen när man vet att hårdvaran skulle klara det så länge det inte är högupplösta filmer.
För tillfället kör jag Symbian Anna och har ej uppgraderat den till Belle än då jag varit lat och väntar på officiella releasen som borde komma nu i Februari

Finns inte så mkt vettigt....dock så klara ju n8 det mesta. Har någongång strulat med ljudet men 99% av allt jag testar funkar. 1080p ska du inte ens försöka dig på men finns ju ingen anledning att ha om du ska kolla i mobilen.

Postad 28 januari 2012 - 20:10

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Uppdaterat posten, ladda hem dem med Navifirm istället.

??? tänkte uppdatera till din senaste cfw nu! kan man ladda ner den med Navifirm?!

Postad 28 januari 2012 - 21:37

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

??? tänkte uppdatera till din senaste cfw nu! kan man ladda ner den med Navifirm?!

Den posten handlade om att ladda ned en nedgraderingsfirmware. Min cfw laddar du här men jag skulle vänta om jag var du, det kommer snart en officiell version från Nokia som jag kommer banta.

Postad 28 januari 2012 - 21:39

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
okej men du vet att den inte går att ladda ner?! iochmed att det också är megaupload... jo men det kommer väl inte skilja så mycket ändå?

Postad 28 januari 2012 - 21:39

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Trixeo, när riktiga släpps, kommer du att jämföra den riktiga och din bantade? Skulle vara roligt om någon gjorde det, alltså jämföra snabbhet, ledigt minne osv :)

Postad 28 januari 2012 - 23:22

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

okej men du vet att den inte går att ladda ner?! iochmed att det också är megaupload... jo men det kommer väl inte skilja så mycket ändå?

Länken är ju till Multiupload inte Megaupload, den finns kvar på Fileserve och Wupload.

Trixeo, när riktiga släpps, kommer du att jämföra den riktiga och din bantade? Skulle vara roligt om någon gjorde det, alltså jämföra snabbhet, ledigt minne osv :)

Det lämnar jag till dem som flashar den att göra =)

Postad 28 januari 2012 - 23:24

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Det lämnar jag till dem som flashar den att göra =)

Ah okej, skulle vara intressant att höra fördelarna och nackdelarna med den versionen jämfört med vanliga, får hoppas någon jämför :)

Postad 29 januari 2012 - 00:46

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ah okej, skulle vara intressant att höra fördelarna och nackdelarna med den versionen jämfört med vanliga, får hoppas någon jämför :)

Det finns inga nackdelar =)

Postad 29 januari 2012 - 01:34

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
ah my bad. orkade inte testa alla.

Postad 29 januari 2012 - 13:30

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Enligt Nokias Vietnamesiska sida släpps Belle den 8 februari, iallafall i Vietnam. Vågar man hoppas på en global release runt det datumet?

Postad 29 januari 2012 - 20:27

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Blir det nån förbättring på standbytiden med Belle? Den blev ju sämre med Anna.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.