Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 September 2021 - 18:10

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Känns drygt att man ska behöva betala 499kr i månaden för att se CL..

Nu följer jag inte CL för herrar, men det räcker väl med CMore's 299kronors-paket, som dom i sin tur fult höjt från 199 till 249 och nu 299, på mindre än ett år.

Å andra sidan så är det väl en självklarhet att man delar alla abonnemang på 5-7 hushåll i släkten, så det blir överkomligt.

Postad 14 September 2021 - 18:16

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Nu följer jag inte CL för herrar, men det räcker väl med CMore's 299kronors-paket, som dom i sin tur fult höjt från 199 till 249 och nu 299, på mindre än ett år.

Å andra sidan så är det väl en självklarhet att man delar alla abonnemang på 5-7 hushåll i släkten, så det blir överkomligt.

CL kan man bara se via Telias C more eller direkt via C more. Sedan går det inte via parabol, utan enbart streaming och då max  2 strömmar. 

Postad 14 September 2021 - 18:50

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0

CL kan man bara se via Telias C more eller direkt via C more. Sedan går det inte via parabol, utan enbart streaming och då max  2 strömmar.

På livesändning är det bara en stream.

Postad 14 September 2021 - 18:57

Göken99
  • Göken99
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Var inne på Allentes hemsida och tänkte fixa lite kanaler.....
Till min förvåning kräver Allente att man har en box från dem + tvillingbox med extra kostnad ifall man vill ha kanalerna till flera tv-apparater.

Jag trodde sånt här försvann på 1990-talet?

2021 gäller det att alla kanaler är streamade (till flera apparater utan extra kostnad) och utan en allente-box...  (streaming skall vara digitalt via appar).

Allente känns ej modernt, utan nått mögligt skit från 1900-talet.... Går tvärbort....

Edit: Även kanalutbudet var uselt.....

Nej det krävs inte deras box + tvillingbox med extra kostnader för att se på fler tv-apparater.

Bara för att dom försöker kränga på tvillingboxar, som förut, så krävs det inte alls, som det nog framgår om du läser.

Jag streamar Allente både hemma och i stugan på 3 olika TV, och ett antal mobiler och plattor.

Använder oftast appen på apple-tvn (som inte är köpt från allente :) )

Samtidigt såklart i bland. Vi är 5 personer i familjen...

Streaming digitalt via app fungerar alltså visst.

Och ju utan extra kostnad, inget tvillingkort eller sådant.

Rätt ska vara rätt  :)

Postad 14 September 2021 - 19:05

Göken99
  • Göken99
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Känns drygt att man ska behöva betala 499kr i månaden för att se CL, rent tekniskt kan man säkert lösa frågan men Telia vill nog ha monopol på CL liksom Discovery har på Allsvenskan.
Känns som vi är tillbaka på ruta 0 igen för oss sportnördar. I slutändan tror jag operatörerna förlorar på alla dessa olika avtal då man inte vet vad som gäller som kund. Man väljer ju det som funkar bäst där man bor. Men snart blir det omöjligt att samla sporten under samma tak.

Jag håller med helt! jag har svårt att se exempelvis Telias nya monopol på CL, och det som kommer ur detta som en positiv utveckling, det kändes som att det var på bättringsvägen, där man kunde samla sport till ett någorlunda rimligt paket, men nu blir det tufft för en sportälskare framöver. Telias val att begränsa liveströmmar är nog också något fler tar efter.

Tror nog att de enda som vinner på detta är leverantörerna av "ful-tv" då man snart inte har råd att betala för en riktig tjänst. 

Postad 14 September 2021 - 21:38

jarijuho
  • jarijuho
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Nej det krävs inte deras box + tvillingbox med extra kostnader för att se på fler tv-apparater.

Bara för att dom försöker kränga på tvillingboxar, som förut, så krävs det inte alls, som det nog framgår om du läser.

Jag streamar Allente både hemma och i stugan på 3 olika TV, och ett antal mobiler och plattor.

Använder oftast appen på apple-tvn (som inte är köpt från allente :) )

Samtidigt såklart i bland. Vi är 5 personer i familjen...

Streaming digitalt via app fungerar alltså visst.

Och ju utan extra kostnad, inget tvillingkort eller sådant.

Rätt ska vara rätt  :)

ok, tack för info. jag spanar in dem igen.... 

Postad 15 September 2021 - 08:46

B-GEORGE
  • B-GEORGE
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Jag har en Samsung tv Q85R 2019 årsmodell. Har enbart tillgång till Canal digital appen via Tizen appstore. Vad jag har kunnat läsa så ska det finnas en Allente app, hur får jag tillgång till den?

Postad 15 September 2021 - 08:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag har en Samsung tv Q85R 2019 årsmodell. Har enbart tillgång till Canal digital appen via Tizen appstore. Vad jag har kunnat läsa så ska det finnas en Allente app, hur får jag tillgång till den?

Hej

Allente-appen finns endast till Apple-TV, iOS (iPhone/iPad) & Android (Telefon/Surfplatta)
Sedan finns Canal Digital-appen på samsungs tv-modeller från 2015-2019. Det är samma innehåll i Canal Digital-appen på samsung som i tex Allente-appen på apple-tv.

Mvh
Niklas

Var inne på Allentes hemsida och tänkte fixa lite kanaler.....
Till min förvåning kräver Allente att man har en box från dem + tvillingbox med extra kostnad ifall man vill ha kanalerna till flera tv-apparater.

Jag trodde sånt här försvann på 1990-talet?

2021 gäller det att alla kanaler är streamade (till flera apparater utan extra kostnad) och utan en allente-box...  (streaming skall vara digitalt via appar).

Allente känns ej modernt, utan nått mögligt skit från 1900-talet.... Går tvärbort....

Edit: Även kanalutbudet var uselt.....

Hej

Skicka PM annars så hjälper jag gärna dig hitta en bra lösning som passar dig.

Mvh
Niklas

Postad 15 September 2021 - 08:54

B-GEORGE
  • B-GEORGE
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hej

Allente-appen finns endast till Apple-TV, iOS (iPhone/iPad) & Android (Telefon/Surfplatta)
Sedan finns Canal Digital-appen på samsungs tv-modeller från 2015-2019. Det är samma innehåll i Canal Digital-appen på samsung som i tex Allente-appen på apple-tv.

Mvh
Niklas

Ok, tack. Vilseledande när ni på hemsidan skriver att man ska söka på just "Allente-appen"

Streaming på Samsung Smart-TV

Med Samsung Smart-TV (modeller från 2015-2019) kan du använda Allente-appen för att streama och få TV-upplevelsen i flera rum utan extra avkodare.

Så här gör du:

• Gå till Smart Hub på din Samsung Smart-TV.
  • Sök efter Allente-appen.
  • Ladda ner appen och tryck på ”Logga in”.
  • Följ länken och logga in via mobilen.
  • Börja streama!

https://www.allente....-olika-enheter/

Postad 15 September 2021 - 08:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Ok, tack. Vilseledande när ni på hemsidan skriver att man ska söka på just "Allente-appen"

Streaming på Samsung Smart-TV

Med Samsung Smart-TV (modeller från 2015-2019) kan du använda Allente-appen för att streama och få TV-upplevelsen i flera rum utan extra avkodare.

Så här gör du:

• Gå till Smart Hub på din Samsung Smart-TV.
  • Sök efter Allente-appen.
  • Ladda ner appen och tryck på ”Logga in”.
  • Följ länken och logga in via mobilen.
  • Börja streama!

https://www.allente....-olika-enheter/

Hej

Det har helt rätt, ska se till så vi uppdaterar det. 
Tack för feedback B-George.

Mvh
Niklas

Postad 15 September 2021 - 12:36

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hej

Det har helt rätt, ska se till så vi uppdaterar det. 
Tack för feedback B-George.

Mvh
Niklas

Medan alla andra utvecklar sina appar för många olika plattformar, så tar ni bort appen från kanske den mest sålda teven, där alla andra appar finns

Jag kan enbart tolka detta, som att ni allt mer går åt det som faktiskt är stenålder inom tekniken. 
DIGITALBOX
Framför allt då allt i boxen fungerar mycket sämre än om man använder er app via Apple TV och inte minst mycket sämre än alla andras appar 
Nu räknas ju även viaplay som en allenteapp för den som vill betala lite extra men framtiden borde väl vara att ni hade en Allente Play app som fungerar i alla plattformar
Men sedan måste ju naturligtvis den appen komma in i 2000 talet med allt vad det innebär med ljud och bild. 

En fråga som jag inte fått svar på trots att den ställdes ovan
Kommer de så kallade linjära kanalerna som ni pratar om att de skall komma i höst även kunna ses som parabolkanaler eller är det bara kanaler i ev app och i er box?

Redigerat av MalcomX, 15 September 2021 - 12:37.

Postad 15 September 2021 - 18:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Medan alla andra utvecklar sina appar för många olika plattformar, så tar ni bort appen från kanske den mest sålda teven, där alla andra appar finns

Jag kan enbart tolka detta, som att ni allt mer går åt det som faktiskt är stenålder inom tekniken. 
DIGITALBOX
Framför allt då allt i boxen fungerar mycket sämre än om man använder er app via Apple TV och inte minst mycket sämre än alla andras appar 
Nu räknas ju även viaplay som en allenteapp för den som vill betala lite extra men framtiden borde väl vara att ni hade en Allente Play app som fungerar i alla plattformar
Men sedan måste ju naturligtvis den appen komma in i 2000 talet med allt vad det innebär med ljud och bild. 

En fråga som jag inte fått svar på trots att den ställdes ovan
Kommer de så kallade linjära kanalerna som ni pratar om att de skall komma i höst även kunna ses som parabolkanaler eller är det bara kanaler i ev app och i er box?

Hej

Det kommer tyvärr inte ske någon mer utveckling av appen till Samsung, sen hoppas jag att det kommer en app för android-tv framöver som fungerar på fler tv-apparater än endast samsung. 

De linjära kanalerna kommer under den här säsongen av allsvenskan vara endast via streaming, men till nästa säsong kommer kanalerna vara via satellit.

Mvh
Niklas

Postad 15 September 2021 - 18:45

larlar
  • larlar
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Finns det datum när vi gamla Viasat kunder får tillgång till Allente appen ?

Postad 15 September 2021 - 19:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Nja tror nog det är så att Telia har dragit ner på marginalerna

TV leverantörerna har ju haft minst 50% vinst marginal på tv-paketen.

Det är ju därför som tv kanalerna vill ha mer betalt vid omförhandlingarna, som resulterar i svartruta i någon vecka

Ja men dom marginalerna finns inte för CMore som i många år gått med förlust trots sitt höga pris.
Sporträttigheter är inte billiga.
Dom räknar helt enkelt med att få fler kunder genom detta och tjäna mer på annat istället.
Återstår att se om detta håller på sikt.

Redigerat av Leatherface, 15 September 2021 - 19:56.

Postad 16 September 2021 - 08:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Finns det datum när vi gamla Viasat kunder får tillgång till Allente appen ?

Hej

Har tyvärr inget datum, men under 2022 är den information jag har just nu.

Mvh
Niklas

Postad 17 September 2021 - 14:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Vi söker testare av vår nya tv-box – Allente 1 

Om du är kund hos Allente med parabol (tidigare Canal Digital-kund eller blev parabol-tv-kund efter den 13 april 2021), har bra internetuppkoppling hemma och är beredd att avsätta tid för att svara på frågor om boxen under och efter testperioden, kan du vara den vi söker!  

Länk för att anmäla ditt intresse finns längst ned i inlägget men först lite bakgrund: 

Vår nya box, Allente 1, är inte helt färdig men på god väg. Vi har nu kommit till den punkt i utvecklingsarbetet då vi behöver feedback för att kunna upptäcka potentiella behov av justeringar, innan vi lanserar boxen på marknaden. Dessutom hoppas vi på viktig input kring möjliga förbättringsområden för framtiden. 

Allente är en Android TV-box precis som OnePlace och användargränssnittet bygger på OnePlace men det finns flera skillnader: 

• Den är mycket mindre - ungefär som en Apple TV i storlek. 
  • Processorkapacitet och minne är dubblerat. 
  • Röstsöket är integrerat med Google Assistant. Med Google Assistant kan man också ge röstkommandon som ”byt till kanal X” och ”Gå till tv-guiden” etc. 
  • Allente 1 har inget programkort för att koda av våra tv-paketDet går via serienummer istället. 

Arbete med boxen pågår ständigt och allteftersom nya versioner av mjukvaran lanseras så läggs mer och mer funktioner till. Boxen vi ber dig testar har inte alla funktioner på plats. 

På den här länken kan du anmäla ditt intresse för att bli en av våra testareVi har begränsat antal testboxar och kommer att välja ut testare som ger oss en bra bredd av olika typer av boxanvändare. Anmäl dig så snart om möjligt, men innan den 26 september. Vi väljer ut testare löpande.

Om du är intresserad fyll i formuläret här

Mvh
Niklas

Postad 17 September 2021 - 15:23

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Det står att under testen så kommer denna box att ERSÄTTA din nuvarande box.

Betyder det att programkortet inte kommer att fungera under testperioden i tex CA-modul?

Denna box saknar ju programkort.

Idag flyttar jag mitt kort ibland så är det enligt ovan så är det omöjligt att prova tyvärr.

Postad 17 September 2021 - 15:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Skapade en tråd med den nya boxen som snart är en verklighet!  :) 

https://www.minhembi...howtopic=341617

Postad 17 September 2021 - 16:07

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Låter inte som att någon intern disk stöds heller, är det externa via USB som gäller?

Redigerat av mhbml, 17 September 2021 - 16:07.

Postad 17 September 2021 - 16:26

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Skapade en tråd med den nya boxen som snart är en verklighet!  :)

https://www.minhembi...howtopic=341617

Så denna box är inte den samma som har kallats för OnePlace 2 som diskuteras i denna tråd?

https://www.minhembi...howtopic=340040

Låter inte som att någon intern disk stöds heller, är det externa via USB som gäller?

Tror det är SD-kort som gäller.

Postad 17 September 2021 - 17:19

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Så denna box är inte den samma som har kallats för OnePlace 2 som diskuteras i denna tråd?

https://www.minhembi...howtopic=340040

Tror det är SD-kort som gäller.

Nja, nu skrev Niklas att minnet var dubblerat, det var det inte på "OnePlace 2". Jag som skapat båda trådarna, nu är den verkligen på G, då är den värd en ny ren tråd.

Postad 17 September 2021 - 19:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Det står att under testen så kommer denna box att ERSÄTTA din nuvarande box.

Betyder det att programkortet inte kommer att fungera under testperioden i tex CA-modul?

Denna box saknar ju programkort.

Idag flyttar jag mitt kort ibland så är det enligt ovan så är det omöjligt att prova tyvärr.

Hej

Om du tex har ett programkort som du flyttar mellan två moduler eller från en ADB-box till en modul så ersätter boxen det programkortet.

Mvh
Niklas

Postad 19 September 2021 - 16:47

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

En fråga:

Om jag beställer C-more via Allente, hur många strömmar kan jag se på samma match? Min via satellit och en till via stream? 

Postad 19 September 2021 - 16:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

En fråga:

Om jag beställer C-more via Allente, hur många strömmar kan jag se på samma match? Min via satellit och en till via stream? 

Brukar vara 2 strömmar utöver det du kan se i boxen.

Postad 19 September 2021 - 17:16

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Brukar vara 2 strömmar utöver det du kan se i boxen.

Även vid live-sport?

Postad 19 September 2021 - 18:19

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Hej

Om du tex har ett programkort som du flyttar mellan två moduler eller från en ADB-box till en modul så ersätter boxen det programkortet.

Mvh
Niklas

Ok, då är det tyvärr ointressant. 

Postad 20 September 2021 - 07:50

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Hej

Mvh
Niklas

Kommer nya boxen i produktutförande att ha ett "inbyggt" kort som uppsateras via satellitsignalen, eller kommer den att kräva internetanslutning? Är det krav på intetnet, blir det knöligt för många med sommarstuga eller husvagn.
Om det dessutom inte är flyttbart kort i stansardstorlek tvingar ni de som flyttar sitt kort att skaffa tvillingkort, visst är det bra med en monopolställning på den marknaden...

Postad 20 September 2021 - 08:01

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Kommer nya boxen i produktutförande att ha ett "inbyggt" kort som uppsateras via satellitsignalen, eller kommer den att kräva internetanslutning? Är det krav på intetnet, blir det knöligt för många med sommarstuga eller husvagn.
Om det dessutom inte är flyttbart kort i stansardstorlek tvingar ni de som flyttar sitt kort att skaffa tvillingkort, visst är det bra med en monopolställning på den marknaden...

Så här skrev Niklas för några dagar sedan.

• Allente 1 har inget programkort för att koda av våra tv-paketDet går via serienummer istället. 

För övrigt så har man inte kunnat flytta kortet i varken Smart-boxen eller OnePlace då dessa är parade.

Postad 20 September 2021 - 08:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Boxen kommer senare att fungera att köras över endast satellit, men just nu krävs det internet för att boxen ska fungera.

Mvh
Niklas

Postad 20 September 2021 - 08:55

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

"Allente 1" kommer ersätta OnePlace-boxen, men kommer den också ersätta "Prime 680" boxen inom IP-TV tjänsten också?

Hej

Allente 1 kommer säljas både för fiber-tv och satellit. Boxen har inte stöd för fiber-tv vid lansering, men det kommer under 2022.

Mvh
Niklas

Postad 20 September 2021 - 09:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Även vid live-sport?

Hej

Det är två samtidiga strömmar om man har C More via oss (även om man tittar på samma match). Tittar man tex via satellit så räknas detta inte som en ström.

Mvh
Niklas

Postad 20 September 2021 - 09:46

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Det blit nog inte att ersätta för mig om jag inte kan skicka tillbaka oneplaceboxen och prislappen blir attracktiv. Att byta bort mina fullstora kort är det inte tal om.

Postad 20 September 2021 - 20:58

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Hej

Boxen kommer senare att fungera att köras över endast satellit, men just nu krävs det internet för att boxen ska fungera.

Mvh
Niklas

Tack Niklas! Då hade jag förstått rätt att internet bara var temporärt med betaburken :-)

Redigerat av sunqan, 20 September 2021 - 20:58.

Postad 20 September 2021 - 22:27

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Äntligen nästa månad upphör mitt Viasat iaf :-)
Har fått haft dubbla abb sedan det blev Allente

Redigerat av BioBerra, 20 September 2021 - 22:27.

Postad 21 September 2021 - 06:49

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Kommer "Allente 1" ha stöd för HDR, t ex HLG - om nu sådana sändningar kommer igång i framtiden?

Undrar också om tidigare Viasat-kunder med Samsung 680 boxar kommer kunna byta till den nya boxen?

Postad 21 September 2021 - 13:46

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

@ Niklas

Det verkar som om ni håller på att skicka 2 st "Allente 1" till mig. Fick precis upp i appen "Mina Paket" att Bring har 2 st olika försändelser till mig från er som dom håller på att förbereda. Båda paketen väger 1,48 kg.

Fick nu precis även 2 st SMS från Bring ang de olika försändelserna där jag ombeds att boka leveranssätt.

Postad 22 September 2021 - 14:53

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 1

@ Niklas, nu har jag fått hem 2 st Allente 1 men det framgår inte vilken som är min och vilken ni har skickat fel.

Misstänker att den som kom fel ska till någon annan testpilot och om jag då råkar koppla in den så övergår ju testpilotens huvud-abonnemang till den nya boxen.

Postad 22 September 2021 - 18:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kommer "Allente 1" ha stöd för HDR, t ex HLG - om nu sådana sändningar kommer igång i framtiden?

Undrar också om tidigare Viasat-kunder med Samsung 680 boxar kommer kunna byta till den nya boxen?

Hej

Boxen kommer ha stöd för HDR. HLG vågar jag inte svara på just nu.

Mvh
Niklas

Postad 25 September 2021 - 10:01

henkson
  • henkson
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en Sony Bravia 75" KE75XH9096 (2021)
Till den har jag Viasats(allentes) CA-modul, och i den ett programkort från Viasat/Allente

Jag har bild och får in kanaler, så det funkar, MEN

Får väldigt ofta upp en popup-fråga "En ca-modul med en ci+ operatörsprofil (viasat) har satts i, vill du installera profilen?"
Oavsett om jag svarar ja eller nej så poppar den upp varje gång jag byter från tex Netflix till TV

Programkortet var av SIM-kortsstorlek så jag fick använda en adapter och lite tejp för att få den att bli stor som ett kreditkort och passa i CA-modulen.

1/ Kan det bero på att det är lite glapp pga min ghetto-lösning?
2/ Finns det nåt sätt att stänga av popup'en?
3/ Kan Viasat skicka ut ett nytt programkort med samma kortnummer? (Så man slipper ringa in och registrera om kortet)

4/ Vi har premiumpaketet, trots det får vi inte in Eurosport 1 och 2, BBC brit samt några fler kanaler. Några tips?

/henkson

Postad 26 September 2021 - 07:13

henkson
  • henkson
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Ah, det förklarar saken.
Skumt att alla Viasatkanaler funkar dock!

Programkorten är nuförtiden pairade, vilket menas att kortet är kopplade till original boxen/modulen. Pairade kort kan inte kan decryptera kanaler som använder sig av pairing(vilket ofta är sport kanaler) om kortet inte används med original boxen/modulen.

Postad 27 September 2021 - 10:16

TR6
  • TR6
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ingen textning på BBC Britt igår kväll, (8 out of 10 cats) via appen i ATV 4K.

Omstart hjäper inte, eller att slå av och på textning på programmet.

Textning fungerar på andra kanaler. 

Verkar vara relaterat till programmet, fungerade på samma kanal tidigare på kvällen.

Inte första gången som BBC Britt tappar textning på appen.

Fungerade via satelite på samma program.

Postad 27 September 2021 - 11:38

pebjn
  • pebjn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Ingen textning på BBC Britt igår kväll, (8 out of 10 cats) via appen i ATV 4K.

Omstart hjäper inte, eller att slå av och på textning på programmet.

Textning fungerar på andra kanaler. 

Verkar vara relaterat till programmet, fungerade på samma kanal tidigare på kvällen.

Inte första gången som BBC Britt tappar textning på appen.

Fungerade via satelite på samma program.

Det var flera program under gårdagskvällen på BBC Britt  som saknade text på ATV. Inte bara på "8 out of 10 cats". Så det var inte relaterat till programmet, utan till "kanalen" BBC Britt.

Postad 29 September 2021 - 21:23

TR6
  • TR6
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Behöver hjälp av Niklas,

Mitt programkort uppdateras inte.

Har stått på en hel dag nu och inget händer.

Skickade sms och fick svar att uppdatering skickas.

Boxen är en ADB PVR 5720

Ansluten till internet.

Jag har startat om boxen.

/Leif

Postad 29 September 2021 - 21:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Behöver hjälp av Niklas,

Mitt programkort uppdateras inte.

Har stått på en hel dag nu och inget händer.

Skickade sms och fick svar att uppdatering skickas.

Boxen är en ADB PVR 5720

Ansluten till internet.

Jag har startat om boxen.

/Leif

Hej

Skicka PM så kollar vi.

Mvh

Niklas

Postad 29 September 2021 - 21:49

TR6
  • TR6
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej

Skicka PM så kollar vi.

Mvh

Niklas

Tack för hjälpen Niklas.

/Leif

Postad 01 October 2021 - 10:26

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Försöker se min bindningstid på min sida men hittar inte trots att det står på flera ställen på allintes sida att det ska finnas där. Nån som hittat eller finns det inte där?

Postad 01 October 2021 - 14:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Försöker se min bindningstid på min sida men hittar inte trots att det står på flera ställen på allintes sida att det ska finnas där. Nån som hittat eller finns det inte där?

Hej

Nu blev jag väldigt osäker, om du trycker på ditt namn högst efter att du loggat in upp så ska du kunna se dina paket du har där under.
Står det ingenting där på dom paketen?

Du kan skicka PM annars med kundnummer så kan jag kolla upp allt åt dig.

Mvh
Niklas

Postad 01 October 2021 - 21:40

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Hej

Nu blev jag väldigt osäker, om du trycker på ditt namn högst efter att du loggat in upp så ska du kunna se dina paket du har där under.
Står det ingenting där på dom paketen?

Du kan skicka PM annars med kundnummer så kan jag kolla upp allt åt dig.

Mvh
Niklas

Hej Niklas och tack för att du håller ångan uppe, Nej jag hittar inget där men visst borde det finnas?
Jag fick till sist tag på kundtjänst via chat så jag har fått veta min bindningstid nu.

Några funderingar i allmänhet om kundtjänsten, testade först att ringa i morse, fick plats 9 i kön vilket skulle ta 42 min vilket låter mycket för 8 samtal före men det var visst önsketänkande för ingen har ringt tillbaks än efter drygt 13 timmar…
Försökte till och från förra veckan att komma i kontakt med allente både via chat och telefon men chatten låg nere och köerna via telefonen var oöverstigliga.
Det känns som att kundtjänsten är rejält underbemannade!

Postad 03 October 2021 - 19:34

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 1

Jag upplever att uppdatering av EPG funkar ganska knackigt sedan någon vecka, tidigare hade man oftast en vecka framåt men nu kommer det mer stötvis. Är detta det "nya normala" eller en driftstörning?

Postad 03 October 2021 - 19:39

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

KO kommer inleda en utredning av allente efter alla klagomål som inkommit, låter ju inte så värst bra

https://www.di.se/li...a-kundklagomal/

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.