Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 03 October 2021 - 20:00
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Det är bra verkar inte som det är mycket som fungerar där. Allt löste sig dock till efter kontakt med Nicklas.
Hej .......
Upptäckte idag när jag loggar in på er sida att mitt abb fortfarande är aktivt. Jag sade upp det i början på juli. Har mailat kundsupport men det lär väl ta flera dagar innan jag får svar så du får gärna titta på detta snarast möjligt. Anledning till jag sagt upp det är att gått från parabol till fiber.
Har även blivit fakturerad för september, så ordna kredit omg.
Kundnr xxxxxxx
Persnnr. Xxxxxx
Mailet nedan kom från er 15e juli:
Vi bekräftar din uppsägning
Hej,
Vi bekräftar att vi mottagit uppsägningen av ditt Allente-abonnemang, registrerat på Karl-johan Pettersson med kundnummer xxxxxxx
Enligt våra avtalsvillkor är uppsägningsperioden innevarande månad plus en kalendermånad. Om du är i bindning avslutas ditt abonnemang när bindningstiden är slut. Uppsägningen träder i kraft den 2021.09.01.
Vi hoppas du varit nöjd med Allente som din TV- och underhållningsleverantör och att du kan tänka dig att välja oss igen vid ett senare tillfälle. Vi har mycket spännande på gång som kan bli intressant för dig senare, och du är alltid välkommen tillbaka. Kontakta oss närsomhelst för ett bra erbjudande på 0770-27 27 00 eller via vår chat på allente.se.
Med vänliga hälsningar
Redigerat av Karl-Johan, 03 October 2021 - 20:00.
Postad 03 October 2021 - 21:33
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ohoj!
Hur länge sparas matcher som går via C-more i Allente-appen? I C-more kan man se dom i 48 timmar, det verkar jag inte kunna i Allente...
Postad 05 October 2021 - 09:16
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ohoj!
Hur länge sparas matcher som går via C-more i Allente-appen? I C-more kan man se dom i 48 timmar, det verkar jag inte kunna i Allente...
Ingen som vet?
Postad 05 October 2021 - 09:36
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Nu finns Discovery+ extrakanaler i programtablån, från kanalplats 115 och uppåt. Kanske dom funnits där ett tag men såg dom först nu.
Postad 05 October 2021 - 09:49
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Nu finns Discovery+ extrakanaler i programtablån, från kanalplats 115 och uppåt. Kanske dom funnits där ett tag men såg dom först nu.
Finner inga kanaler mellan 115 och 124 samt 126 och 129.
Postad 05 October 2021 - 09:56
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Finner inga kanaler mellan 115 och 124 samt 126 och 129.
Jo hos mig, 115 till 122 är där Discovery+ extra. Det är streaming-kanaler, så dom funkar väl bara i OnePlace och jag tror att man måste vara premium-kund.
Redigerat av R-R, 05 October 2021 - 09:57.
Postad 05 October 2021 - 10:14
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Jo hos mig, 115 till 122 är där Discovery+ extra. Det är streaming-kanaler, så dom funkar väl bara i OnePlace och jag tror att man måste vara premium-kund.
Då förstår jag. De var men i one+ och inte i mina andra boxar. Ingen bra lösning i mina andra enheter som är uppkopplade via internet.
Postad 07 October 2021 - 12:38
pebjn
-
pebjn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hej Niklas!
Ber om hjälp här och av dig då jag varit i kontakt med Kundservice och de inte lyckats lösa mitt problem.
Min box skickar upp banners på TV:n hela tiden där det står " Ditt abonnemang har utgått", "Du abonnerar inte på denna kanal", "Uppgadera nu" med mera. Det gäller alla kanaler jag abonnerar på. Och jag har INTE sagt upp mitt avtal.
Den "hjälp" jag fick av Kundservice var att göra en total återställning av boxen (OnePlace), jag sa att det inte kommer att lösa problemet eftersom det är på abonnemangsnivå problemet ligger, men gjorde återställningen ändå. Det enda det resulterade i var att det tog nästan en timme att få bild på boxen igen. Detta efter att ha suttit i telefonkö i 45 minuter. Man blir lite less.
Den person som gav support på Kundservice hade dessutom inte speciellt bra koll på min/er utrustning. Han bad mig i ett läge trycka på grön knapp på fjärrkontrollen för att få fram viss information. När jag meddelade att grön knapp (eller någon annan färgad knapp, förutom den blå menuknappen, inte finns på OnePlace-fjärrkontrollen så blev han rejält förvirrad. Han hade för övrigt inte speciellt bra kunskaper om boxen.
Kunskapsnivån på dom som supporterar lämnar lite övrigt att önska.
Supporten testade att uppdatera mitt programkort. Jag har själv också gjort det via "Min sida" på hemsidan.
Men det har inte hjälpt.
Det här gör ju att det knappt går att titta på TV eftersom det kommer upp banners hela tiden, det går inte att spela in eller titta på något från Veckoarkivet.
Niklas, kan du hjälpa mig att kontrollera vad det är för fel gällande mitt abonnemang. Det verkar ju ha upphört/avslutats utan mitt samtycke.
Kundservice kunde ju uppenbarligen inte hjälpa mig.
Redigerat av pebjn, 07 October 2021 - 12:52.
Postad 07 October 2021 - 13:05
rogsm
-
rogsm
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Hej Niklas!
Ber om hjälp här och av dig då jag varit i kontakt med Kundservice och de inte lyckats lösa mitt problem.
Min box skickar upp banners på TV:n hela tiden där det står " Ditt abonnemang har utgått", "Du abonnerar inte på denna kanal", "Uppgadera nu" med mera. Det gäller alla kanaler jag abonnerar på. Och jag har INTE sagt upp mitt avtal.
Den "hjälp" jag fick av Kundservice var att göra en total återställning av boxen (OnePlace), jag sa att det inte kommer att lösa problemet eftersom det är på abonnemangsnivå problemet ligger, men gjorde återställningen ändå. Det enda det resulterade i var att det tog nästan en timme att få bild på boxen igen. Detta efter att ha suttit i telefonkö i 45 minuter. Man blir lite less.
Den person som gav support på Kundservice hade dessutom inte speciellt bra koll på min/er utrustning. Han bad mig i ett läge trycka på grön knapp på fjärrkontrollen för att få fram viss information. När jag meddelade att grön knapp (eller någon annan färgad knapp, förutom den blå menuknappen, inte finns på OnePlace-fjärrkontrollen så blev han rejält förvirrad. Han hade för övrigt inte speciellt bra kunskaper om boxen.
Supporten testade att uppdatera mitt programkort. Jag har själv också gjort det via "Min sida" på hemsidan.
Men det har inte hjälpt.
Det här gör ju att det knappt går att titta på TV eftersom det kommer upp banners hela tiden, det går inte att spela in eller titta på något från Veckoarkivet.
Niklas, kan du hjälpa mig att kontrollera vad det är för fel gällande mitt abonnemang. Det verkar ju ha upphört/avslutats utan mitt samtycke.
Det är inte så att du har flera programkort? Jag råkade ut för något liknande och då hade det kortet jag använde "stängts av" medan det som låg och dammade fortfarande var aktivt.
Postad 07 October 2021 - 13:17
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
One Placeboxen har ett microkort som man näppeligen kan få ut och förväxla med ett fullstort kort.
Postad 07 October 2021 - 13:17
pebjn
-
pebjn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Det är inte så att du har flera programkort? Jag råkade ut för något liknande och då hade det kortet jag använde "stängts av" medan det som låg och dammade fortfarande var aktivt.
Har en OnePlace som jag använder hemma och som jag kör via parabol, samt en box i sommarstugan som endast används för streaming via bredband, den har ingen parabol ansluten.
Detta gick vi igenom när jag pratade med Kundservice och han fick numret på den box som jag har parabolansluten.
Postad 07 October 2021 - 13:30
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Niklas!
Men det har inte hjälpt.
Hej
Det vi kan testa först är att du tar ut kortet och putsar guldchippet, och sedan sätter tillbaka kortet så du hör ett klick. Kortet hittar du bakom en lucka på höger sida av boxen.
Ska följa upp ärendet med kundservice, skicka PM med ditt kundnummer så ska jag undersöka hur det ser ut i våra system och se om jag kan se något konstigt. Men mest troligt är det något med kortläsaren som spökar.
Mvh
Niklas
Postad 07 October 2021 - 14:23
pebjn
-
pebjn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hej Niklas!
Men det har inte hjälpt.
Har fått hjälp av den eminente Niklas som verkligen ställer upp för Allentes kunder. I det här fallet mig. Blev kontaktad av Niklas kort efter mitt inlägg här.
Allente ska vara tacksamma för att ha såna medarbetare som du och med den erfarenhet du har.
Stort tack för hjälpen Niklas!
Postad 07 October 2021 - 15:25
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Hej,
Vad var felet och hur löste ni det?
Kan vara av intresse för andra!
/Berra
Postad 07 October 2021 - 16:33
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej,
Vad var felet och hur löste ni det?
Kan vara av intresse för andra!
/Berra
Hej Berra
Det var ett problem i hur allt var registrerat i vårt system, så inge fel med kort eller box.
Mvh
Niklas
Postad 07 October 2021 - 16:48
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Ok, bra att det löste sig iaf!
//B
Postad 08 October 2021 - 16:00
nullebulle
-
nullebulle
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Om man nu skulle vilja skaffa sig ett allente abonnemang så skulle jag vilja veta om man kan använda sig av andra boxar typ ha en på landet och en hemma i stan och bara ta med sig kortet mellan dom olika boxarna ?
Postad 08 October 2021 - 17:15
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Om man nu skulle vilja skaffa sig ett allente abonnemang så skulle jag vilja veta om man kan använda sig av andra boxar typ ha en på landet och en hemma i stan och bara ta med sig kortet mellan dom olika boxarna ?
Hej
Vi har inga boxar som vi säljer där man kan flytta kortet mellan boxarna. Men vi säljer lösa programkort som fungerar med CA-modul eller boxar som hanterar conax.
Eller om man kan få tag i några av våra äldre boxar, tex HD-Box Ondemand.
Mvh
Niklas
Postad 09 October 2021 - 09:53
nullebulle
-
nullebulle
-
Amatör
-
-
54 inlägg
för att vara lite tydligare , om jag har 2 st VU+ mottagare kan man ha ett kort från allente och det funkar att skifta mellan dom ?
Postad 09 October 2021 - 10:06
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
för att vara lite tydligare , om jag har 2 st VU+ mottagare kan man ha ett kort från allente och det funkar att skifta mellan dom ?
i en CA-Modul ja.
Postad 15 October 2021 - 09:41
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Fick ett förvirrat brev från Allente med rubriken "Alla dina kanaler från Viasat kommer att släckas ned" Till detta ett erbjudanden om ett paket till rabatterat pris. Nu är jag ju en f.d. Canal Digitalkund och har inte varit Viasat-kund på årtionden.
Misstänker att kundtjänst kommer att bli nedringda av gamla Canal Digitalkunder som haft Viasat tidigare om detta brev.
Postad 15 October 2021 - 09:43
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Fick ett förvirrat brev från Allente med rubriken "Alla dina kanaler från Viasat kommer att släckas ned" Till detta ett erbjudanden om ett paket till rabatterat pris. Nu är jag ju en f.d. Canal Digitalkund och har inte varit Viasat-kund på årtionden.
Misstänker att kundtjänst kommer att bli nedringda av gamla Canal Digitalkunder som haft Viasat tidigare om detta brev.
Hej
Det är för du har ett SVT-kort hos tidigare Viasat, så informationen är korrekt.
Mvh
Niklas
Postad 15 October 2021 - 09:50
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Hej
Det är för du har ett SVT-kort hos tidigare Viasat, så informationen är korrekt.
Mvh
Niklas
Det kortet har jag verkligen glömt. Tror att det försvann när jag skrotade min Nokia 9802-box för evigheter sen. Men, tack för svaret.
Postad 18 October 2021 - 16:49
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Vet inte vad som hände här har inte c More Premium men kunde se shl på v sport Live 2 
Redigerat av Boxman81, 18 October 2021 - 16:49.
Postad 18 October 2021 - 17:30
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Vet inte vad som hände här har inte c More Premium men kunde se shl på v sport Live 2 
Snart är väl Viasat och C more helt hopslagna och alla dubbletter försvinner.
Postad 18 October 2021 - 18:32
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Hur pass bra fungerar Apple TV med Allente?
Värt att skaffa om man har en Oneplace?
Tänker också att jag kan ta med mig AppleTV till bekanta, sugen på att skaffa en Apple TV ändå.
Postad 18 October 2021 - 18:37
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Hur pass bra fungerar Apple TV med Allente?
Värt att skaffa om man har en Oneplace?
Tänker också att jag kan ta med mig AppleTV till bekanta, sugen på att skaffa en Apple TV ändå.
ATV 4 fungerar bra med Allente. Den fungerar för övrigt även bra med C more. Viaplay och Discovery+.
Postad 18 October 2021 - 19:06
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
ATV 4 fungerar bra med Allente. Den fungerar för övrigt även bra med C more. Viaplay och Discovery+.
Kan man bläddra bland sina kanaler som typ vanlig TV eller?
Så kanske den rent av kan ersätta OnePlace ?
Postad 18 October 2021 - 19:16
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Snart är väl Viasat och C more helt hopslagna och alla dubbletter försvinner.
Det är NENT som äger V Sport och CMore ägs av Telia så det är 2 olika ägare helt enkelt.
Postad 18 October 2021 - 19:23
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Du kan bläddra, men inte zappa. Du får backa ur kanalen och bläddra vidare. Inte heller kan du spela in något.
Det är NENT som äger V Sport och CMore ägs av Telia så det är 2 olika ägare helt enkelt.
Man vet inte hur framtiden ser ut.
Postad 18 October 2021 - 19:33
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
På min Apple TV4 så kan man swipa höger eller vänster för att byta kanal i Allente-appen.
Redigerat av R-R, 18 October 2021 - 19:33.
Postad 18 October 2021 - 19:35
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
På min Apple TV4 så kan man swipa höger eller vänster för att byta kanal i Allente-appen.
Men man kan inte stå på kanal 1 och välja kanal 15.
Postad 18 October 2021 - 19:41
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Vet man vad kanalen heter som man vill gå till så är det bara att hålla in mikrofonknappen och säga namnet så byter den till den kanalen.
Tex. "SVT1" eller "TV12" som exempel.
Redigerat av R-R, 18 October 2021 - 19:42.
Postad 18 October 2021 - 21:19
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Vet man vad kanalen heter som man vill gå till så är det bara att hålla in mikrofonknappen och säga namnet så byter den till den kanalen.
Tex. "SVT1" eller "TV12" som exempel.
Går det inte para sin LG kontroll med Apple TV ?
Postad 18 October 2021 - 21:31
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Går det inte para sin LG kontroll med Apple TV ?
Vet ej, har en Samsung TV som min Apple TV4 är kopplad till.
Samsungs smarta kontroll kan inte styra Apple TV'n utan jag använder original kontrollen.
Postad 18 October 2021 - 22:07
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Vet ej, har en Samsung TV som min Apple TV4 är kopplad till.
Samsungs smarta kontroll kan inte styra Apple TV'n utan jag använder original kontrollen.
Har du lagt till det rätt i universalkontroll eller vad det heter i samsungs tv:n för jag kan styra min apple tv med samsungs smarta fjärr. Dock måste apple tv:n synas då detta verkar gå via IR.
Postad 18 October 2021 - 22:49
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Har du lagt till det rätt i universalkontroll eller vad det heter i samsungs tv:n för jag kan styra min apple tv med samsungs smarta fjärr. Dock måste apple tv:n synas då detta verkar gå via IR.
När Apple TV'n ligger som "okänd enhet" så kan jag styra den med Samsung kontrollen men så fort min TV har identifierat den som en Apple TV så funkar det inte längre.
Jag har min Apple TV dold i ett skåp bakom TV'n så det kan vara det som gör att det inte funkar.
Jag har alla appar jag behöver förutom Allente-appen i min TV så jag använder bara Apple TV för att se på Allente.
Denna TV är placerad i mitt sovrum.
Postad 19 October 2021 - 09:40
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Någon annan som har störningar på TV10 ??
Postad 19 October 2021 - 10:08
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Tror min Oneplace just dog, får upp blåa ränder när den bootar och så svart bild.
Postad 20 October 2021 - 10:12
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Jo, om man swipar uppåt så kommer du till EPG och då kan du välja vilken kanal du vill.
Postad 20 October 2021 - 10:41
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Jo, om man swipar uppåt så kommer du till EPG och då kan du välja vilken kanal du vill.
Swisha upp, bläddra i epg. till rätt kanal. Då är det enklare att bara slå kanalnumret i boxen. Men, allt 'r en smaksak.
Postad 21 October 2021 - 07:05
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Swisha upp, bläddra i epg. till rätt kanal. Då är det enklare att bara slå kanalnumret i boxen. Men, allt 'r en smaksak.
Jo, men här var ju frågan hur man byter kanal på en ATV när man tittar på Allenteappen.
Postad 21 October 2021 - 08:28
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Får min AppleTV4k idag.
Tror jag kommer köra på mer på den än via OnePlace.
Postad 23 October 2021 - 15:50
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Det är fan bättre bild på Apple TV än Oneplace boxen 
Postad 24 October 2021 - 16:09
sunqan
-
sunqan
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Och sterei
Det är fan bättre bild på Apple TV än Oneplace boxen :Do
Men ljudet är väl bara stereo?
Postad 26 October 2021 - 10:16
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Fick nyss ett samtal från en norsk kvinna från Allente, spara 4500 per år sa hon. Då sa jag att jag redan var kund hos Allente, då går det inte få några rabatter... Hmmm...
Vill skriva på för ett år till, men då vill jag ha rabatterna!
Postad 26 October 2021 - 11:42
Ecis
-
Ecis
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Hur är det med HBO max. Har HBO nordic via Allente. Om jag aktiverar HBO max får jag då HBO Max rabatten eller är det fortfarande 69:-?
Ser HBO via appleboxen. Om inte måste man då säga upp HBO och beställa direkt från HBO för att få rabatt?
Läste att parabloen måste justeras till den 1/12. Jag har inte hört något från Allente?
P.S. Nu kom erbjudande från Allente i mailen med fortsatt 69:-. Framställs som kanonerbjudande!
Så här skriver HBO max på sin sida:
50 % RABATT
LIVET UT *
89 kr 44,50 kr/mån.
TIDSBEGRÄNSAT ERBJUDANDE T.O.M. DEN 30 NOVEMBER
Vem lurar vem?
Redigerat av Ecis, 26 October 2021 - 15:50.
Postad 26 October 2021 - 14:32
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Fick nyss ett samtal från en norsk kvinna från Allente, spara 4500 per år sa hon. Då sa jag att jag redan var kund hos Allente, då går det inte få några rabatter... Hmmm...
Vill skriva på för ett år till, men då vill jag ha rabatterna!
Ring Allente och se till att hamna hos den avdelning som hanterar uppsägningar. Betätta där att du fått erbjudande från annan leverantör och vill säga upp ditt abonnemang. Jag har ringt tre år i rad på Black Friday och har de senaste åren haft 50% rabatt på mitt abb. Viktigt dock att du ser till att komma till uppsägning eftersom det är dessa kundtjänstmedarbetare som har mandat att erbjuda något...
Postad 26 October 2021 - 16:30
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Nu har jag aktiverat mitt HBO Max.
På ett ställe så stod där att jag redan hade HBO Max men jag stegade vidare och skapade ett konto hos HBO Max och där stod att det betalades av Allente så det blev nog rätt.
Därefter så har jag installerat HBO Max-appen på mina enheter och letat upp mina favoriter för att favoritmärka dom även där.
En serie som jag följer har mindre avsnitt upplagda en vad som finns hos Allente, kanske dom inte har hunnit med att lägga upp alla avsnitt ännu.
Postad 28 October 2021 - 08:35
KERNEL
-
KERNEL
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ringde Allente för att säga upp HBO. Fick erbjudande att fortsätta för 44.50:- istället för 69:-.
Ingen jättebesparing. Men det är principen..
12 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 12 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|