Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 February 2012 - 19:32

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Det stämmer inte alls. Jag använde 3.2.100 och blev ändå erbjuden uppdateringen. Den finns väl inte än, som trixeo sa.

Den här listan visar vilka som har fått uppdatering:

http://europe.nokia....te-availability

(nokia . europe . com funkar inte särskilt bra, surprise!!! :P )

Enligt "Rollout status"-sidan står det Update available för min produktkod (Telia Sonera SE N8-00 059C9X8). Kan det vara något annat som gör att jag inte hittar uppdateringen? Någon annan med samma produktkod som lyckats uppdatera?

Postad 07 February 2012 - 19:39

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Enligt "Rollout status"-sidan står det Update available för min produktkod (Telia Sonera SE N8-00 059C9X8). Kan det vara något annat som gör att jag inte hittar uppdateringen? Någon annan med samma produktkod som lyckats uppdatera?

Ärligt talat så spelar det ingen roll just nu, Nokia.com är rejält överbelastat, hela Europa har kommit hem från jobbet nu.
Jag hann inte uppdatera.....

Postad 07 February 2012 - 19:45

Hala3
  • Hala3
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag blev aldrig erbjuden någon uppdatering. Istället så valde jag att installera om programvaran. Då fick jag den officiella belle. Tror jag i alla fall.

Postad 07 February 2012 - 19:50

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Är det verkligen samma?
När jag körde med din variant så crashade webbläsaren hela tiden, men det gör den inte nu när jag provar den officiella :o

Aja, symbian Belle tycker jag faktiskt om väldigt mycket, känns fräscht. :)

Ja. Min webläsare crashar inte, kanske var nåt annat knas med din telefon då som rensats bort nu.

Jag har samma produktkod och det finns uppdatering enligt Nokia Suite. Din läser förmodligen cashad information från tidigare. Stäng Nokia Suite, ställ om datumet på datorn till morgondagens och prova sen igen.

Postad 07 February 2012 - 20:03

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Ja. Min webläsare crashar inte, kanske var nåt annat knas med din telefon då som rensats bort nu.

Måste vart det! :)

Postad 07 February 2012 - 20:09

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Någon med officiella Belle som lyckas uppdatera till senaste store?

Uppdaterat till senaste Nokia Social? Funkar det att dela foton till tex Facebook?

Redigerat av trixeo, 07 February 2012 - 20:10.

Postad 07 February 2012 - 20:11

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jag lyckades förut utan problem.

Postad 07 February 2012 - 20:18

Scrappy
  • Scrappy
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Tror det, har v 3.20(50) nu. Är det senaste?

Postad 07 February 2012 - 20:28

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Jag har problem och hitta sms widgeten, har de tagit bort den ?

Sedan var det ju nästan som att börja om från början med alla inställningar, mail, mm vilket var lite irriterande, men jag antar att det är en så stor ändring av firmware så det inte förs över så lätt.

Har problem med att jag efter uppdateringen måste ha SSID aktiverat på routern annars hittar inte telefonen den trots att den är inställd utan använder 3G för internet, det behövdes inte vara aktiverat tidigare förutom för att hitta den initialt, jag föredrar ju att ha den avaktiverad så att den inte syns så lätt, har någon sett detta ?

Det ser nice ut, men just nu känns det som jag tagit några steg tillbaka tyvärr.

Min ville inte öppna store utan att uppdatera, så jag antar att det betyder att jag lyckats.

Samma version här.

Postad 07 February 2012 - 20:29

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag har problem och hitta sms widgeten, har de tagit bort den ?

Ja, nu är det ju rull-listen (den man drar ner) som har liknande funktion, plus att man för översikt på en hel del annat.

Har läst någonstans att det ska gå att ändra storlek på widgets, vilka widgets gäller det och hur gör man?

Redigerat av donpipino, 07 February 2012 - 20:29.

Postad 07 February 2012 - 20:31

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Jag lyckades förut utan problem.

...
Min ville inte öppna store utan att uppdatera, så jag antar att det betyder att jag lyckats.

Samma version här.

3.20(50) är senaste, har Belle (original-ej moddad) installerad nu på min test-N8 men får uppdateringsfel när jag försöker med dem.

Postad 07 February 2012 - 20:39

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Ja, nu är det ju rull-listen (den man drar ner) som har liknande funktion, plus att man för översikt på en hel del annat.

OK tack för svaret !, då får man se hur man kommer överrens med den lösningen, har inte fått några sms än sedan uppdateringen, så det återstår att se.

Postad 07 February 2012 - 20:41

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

OK tack för svaret !, då får man se hur man kommer överrens med den lösningen, har inte fått några sms än sedan uppdateringen, så det återstår att se.

SMS kommer upp typ mitt på skärmen när man låser upp den, så det är ganska smart :). Läste dock att också mail ska synas på ett bättre sätt än tidigare, vilket jag inte märkt av alls..

Postad 07 February 2012 - 20:48

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

SMS kommer upp typ mitt på skärmen när man låser upp den, så det är ganska smart :). Läste dock att också mail ska synas på ett bättre sätt än tidigare, vilket jag inte märkt av alls..

Ok, det låter i och för sig bra det där med SMS, mail widgeten som tar upp en halv sida kom upp automatiskt när jag aktiverade mailen, förutom att den var större så vet jag inte om det gör någon större skillnad.

Postad 07 February 2012 - 20:49

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Ok, det låter i och för sig bra det där med SMS, mail widgeten som tar upp en halv sida kom upp automatiskt när jag aktiverade mailen, förutom att den var större så vet jag inte om det gör någon större skillnad.

Såg nu att jag var otydlig angående mail :D

Menade att inkommande mail ska synas lite mer som sms, att det syns i skärmsläckaren och liknande!

Postad 07 February 2012 - 20:51

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Det är ju jätteirriterande, så har det alltid varit om man inte har widgeten på startsidan, som tur är går det att hacka bort ;)

Det är ju jätteirriterande, så har det alltid varit om man inte har widgeten på startsidan, som tur är går det att hacka bort ;)

Nej, nån mailnotification förutom burr/ljud och att det syns i mailwidgeten finns inte.

Postad 07 February 2012 - 20:53

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Nej, nån mailnotification förutom burr/ljud och att det syns i mailwidgeten finns inte.

Ah okej, hade för mig att jag läste det på AAS eller nån liknande sida, guess I was wrong :)

Postad 07 February 2012 - 20:54

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
För att klargöra det hela; denna "officiella" Belle som nu släppts av Nokia har funnits och använts av folk här i tråden flera månader. Att de inte släppt den förrän nu kan ha att göra med att de satt ett så sent datum för att alla custom firwares från operatörer skulle släppas samtidigt.

Postad 07 February 2012 - 21:04

keflatbn
  • keflatbn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nån som vet om dom har fått fixat så att IMAP fungerar i Belle? Går de att välja vilka folders som ska syncas emot serveren, typ att skicade mail går rätt och inte lagras lokalt på telefonen?

Postad 07 February 2012 - 21:29

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
En fråga till Trixeo:
Går det att ladda hem installationspacken av det nya officiella Belle och "flasha" in i N8-an på samma sätt som dina versioner?
Kör din näst senaste nu på min (6B?) och den funkar ju kanon men man är ju nyfiken :)

Postad 07 February 2012 - 21:39

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Enligt snubben på MyNokiaBlog är det skillnader ifrån cfw till officiella, men ingen aning om den där är lika din Trixeo? :)

http://mynokiablog.c...ndom-changelog/

Postad 07 February 2012 - 21:49

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Har installerat Belle nu och jag är inte alls imponerad. Interfacet är ok, det bästa är nästan rullisten som man kan dra ner som på Android men annars tycker jag Anna var bättre där man kunde nå det mesta från deras widgets.

På ca två timmar har jag lyckats krasha telefonen tre gånger. Anna lyckades jag aldrig krasha någon gång på de 4 månaderna jag hade det installerat. Varför gör Nokia så här, försöker dem tvinga oss till Windows phone? Jag väntar på SGS3 som kommer i sommar om inte det kommer en uppföljare till N8. Egentligen är det off-line kartorna jag vill ha som inte finns till Android på samma sätt. Jag vägrar gå till Windows phone.

Postad 07 February 2012 - 21:52

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
hur mycket har ni över på C: efter ni lagt in officiella Belle?,på frugans är det bara 95,5MB ledigt.uppdaterade från Trixeos senaste till den officiella direkt via Nokia suite.

Postad 07 February 2012 - 22:03

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

hur mycket har ni över på C: efter ni lagt in officiella Belle?,på frugans är det bara 95,5MB ledigt.uppdaterade från Trixeos senaste till den officiella direkt via Nokia suite.

95,84MB här.

Postad 07 February 2012 - 22:12

Polystyrenehat
  • Polystyrenehat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Har installerat Belle nu och jag är inte alls imponerad. Interfacet är ok, det bästa är nästan rullisten som man kan dra ner som på Android men annars tycker jag Anna var bättre där man kunde nå det mesta från deras widgets.

På ca två timmar har jag lyckats krasha telefonen tre gånger. Anna lyckades jag aldrig krasha någon gång på de 4 månaderna jag hade det installerat. Varför gör Nokia så här, försöker dem tvinga oss till Windows phone? Jag väntar på SGS3 som kommer i sommar om inte det kommer en uppföljare till N8. Egentligen är det off-line kartorna jag vill ha som inte finns till Android på samma sätt. Jag vägrar gå till Windows phone.

Låter mer som att du haft oflyt, min har inte kraschat alls utan flyter på oerhört bra med Belle. Ljusår bättre än Anna som däremot ställde till en del problem för mig i början.

Postad 07 February 2012 - 22:14

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

95,84MB här.

OK,tack för snabbt svar.tycker den fungerar bra,speciellt Webläsaren men så besviken på att det inte var med en egen inställning i equalizern,hur svårt kan det vara egentligen,får fixa det på annat sätt.

Postad 07 February 2012 - 22:22

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag har 109 MB ledigt. Hade väl bara runt 60 innan så det är en stor förbättring :) Dock gjorde jag en total återställning innan jag uppgraderade, kanske inte ni gjorde?

Postad 07 February 2012 - 23:18

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
asså grabbar om det strular och kraschar och har sig så skulle jag lätt prova trixeos cfw. det gjorde jag och det var värt det. STOR skillnad.

Postad 07 February 2012 - 23:22

micke_thorn
  • micke_thorn
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag har 114,5 nu efter att jag har återinstallerat lite appar som försvann. Gjorde ingen återställning eller nåt sånt.

Postad 08 February 2012 - 00:12

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

En fråga till Trixeo:
Går det att ladda hem installationspacken av det nya officiella Belle och "flasha" in i N8-an på samma sätt som dina versioner?
Kör din näst senaste nu på min (6B?) och den funkar ju kanon men man är ju nyfiken :)

Yep det går bra, med antingen Phoenix eller Navifirm.

Kommer snart att släppa en ny cfw men har inte den tid jag önskar till det just nu.

Postad 08 February 2012 - 00:21

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

På ca två timmar har jag lyckats krasha telefonen tre gånger. Anna lyckades jag aldrig krasha någon gång på de 4 månaderna jag hade det installerat. Varför gör Nokia så här, försöker dem tvinga oss till Windows phone?

Du har ju bara haft otur, säg inte att Nokia har gjort det avsiktligt bara för det. Du behöver installera om, kanske även nollställa den först. Min har kraschat kanske 3 ggr på ett år, varav några månader med trixeos Belle 6b. Jag är väldigt nöjd med Belle, och de flesta verkar vara det här.

Postad 08 February 2012 - 07:22

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jah... då var Belle inne i luren.
Väldigt snyggt, smidigt och både positivt och negativt att telefonen blev som ny :/

Jag har dock allvarliga problem med å koppla upp till nät... jag lyckas inte få telefonen att koppla upp mot det mobila nätet alls... har provat massor med olika grejer nu men det vill sig inte. Det kommer bara upp anslutning misslyckades!

Tycker även att det är svårare nu att ställa in hur och när den ska koppla upp (?) eller är jag bara ovan??

Om man går in på "scrolllisten" längst upp kan man ju slå av och på WiFi och Mobildata... om man har det påslaget borde det väl fugera?

Förut när telefonen ville ansluta fick jag alltid fråga om den skulle ansluta när jag inte hade något trådlöst nätverk att tillgå... hur ställer man in det igen?

...och en sak till.... har frågat förut men frågar igen: Funkar notifikationer från forumet för er?
Hade förut att man fick en sammanställning till mailen av dagens inlägg men plötsligt försvann det och jag lyckas inte få igång det igen. Finns det någon support på den här sidan?

Redigerat av premonitioner, 08 February 2012 - 07:23.

Postad 08 February 2012 - 07:27

waspman
  • waspman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Har också lagt in Belle, men nu går det inte att använda telefonen som modem...dvs ansluta till nätet via ovi...den säger hela tiden "N8 uppkopplad via usb" följt av "N8 nedkopplad via usb" och så håller den på. Detta är grymt irriterande, vad tusan har gått fel?

Postad 08 February 2012 - 07:49

waspman
  • waspman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Har också lagt in Belle, men nu går det inte att använda telefonen som modem...dvs ansluta till nätet via ovi...den säger hela tiden "N8 uppkopplad via usb" följt av "N8 nedkopplad via usb" och så håller den på. Detta är grymt irriterande, vad tusan har gått fel?

Har märkt att wimp och barbell gym tracker inte går att installera + en del annat -> den säger installationsfel...

Postad 08 February 2012 - 08:14

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jah... då var Belle inne i luren.
Väldigt snyggt, smidigt och både positivt och negativt att telefonen blev som ny :/

Jag har dock allvarliga problem med å koppla upp till nät... jag lyckas inte få telefonen att koppla upp mot det mobila nätet alls... har provat massor med olika grejer nu men det vill sig inte. Det kommer bara upp anslutning misslyckades!

Tycker även att det är svårare nu att ställa in hur och när den ska koppla upp (?) eller är jag bara ovan??

Om man går in på "scrolllisten" längst upp kan man ju slå av och på WiFi och Mobildata... om man har det påslaget borde det väl fugera?

Förut när telefonen ville ansluta fick jag alltid fråga om den skulle ansluta när jag inte hade något trådlöst nätverk att tillgå... hur ställer man in det igen?

Äntligen... äntligen :D hahaha... fick ordning på det nu.
Var ju tvungen att beställa hem WAP-inställningar från leverantören och ange det som kopplingspunkt sen fasen hoppade det igång.

Skyller på att det blev sent igår med allt pillande på telen och upp tidigt idag ;)

Dock så återstår ju "notifikationsproblemet" om någon kanske har en fundering ??

Postad 08 February 2012 - 09:23

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
tycker min har blivit seg efter belle uppdateringen långa tryck innan menyer öppnar sig.ja allmänt seg och 3 fingers resit verkar inte funka heller

Postad 08 February 2012 - 09:29

Scrappy
  • Scrappy
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Är inte heller särskilt imponerad. Tycker att Belle medför extra knapptryckningar för enkla funktioner. För att MMS:a en bild som jag har uppe måste jag nu först trycka <meny> och sedan <sänd> och sedan <via meddelande>, i Anna kunde jag trycka direkt på sänd-ikonen och sedan <via meddelande>. Belle har ersatt sänd ikonen med dela via sociala närverk som jag aldrig använder.

Har också problem med att komma ut på nätet! Har angivit kopplingspunkter mm och det fungerar ibland. Plötsligt kan det lägga av och jag måste starta om för att få det att funka igen. Så var det aldrig med Anna. Vad kan ha hänt?

Redigerat av Scrappy, 08 February 2012 - 10:07.

Postad 08 February 2012 - 10:18

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Har försökt installera belle ett tag nu, men lyckas inte. Installationen avbröts. Det står att man skall koppla av USB och koppla in igen, vilket jag gjorde ett par gånger. Istället kom ett felmeddelande att jag får börja om från början, vilket inte går, nokia suite säger då att det finns inga nya uppdateringar och telefonen är helt död.

Någon som har råd hur jag skall göra?

Postad 08 February 2012 - 11:30

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Jag har runt 120 MB (elle 50%) RAM ledigt vid omstart av telefonen, vilket känns riktigt bra :)

Postad 08 February 2012 - 11:41

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
jag har 129 ,8 mb

Postad 08 February 2012 - 11:47

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Och du använder Belle original? Imponerande isåfall :)

Postad 08 February 2012 - 11:55

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
ja orginalet sen i går

Postad 08 February 2012 - 12:23

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Har försökt installera belle ett tag nu, men lyckas inte. Installationen avbröts. Det står att man skall koppla av USB och koppla in igen, vilket jag gjorde ett par gånger. Istället kom ett felmeddelande att jag får börja om från början, vilket inte går, nokia suite säger då att det finns inga nya uppdateringar och telefonen är helt död.

Någon som har råd hur jag skall göra?

Har du provat hålla in power-knappen minst 8sek?
Annars prova att få igång den med 3-fingers metoden, finns beskrivet här i tråden
Lycka till
Om den inte går att starta kan du alltid smiska in senaste officiella mjukvaran ändå med hjälp av prg Phoenix, finns oxå beskrivet i tråden..

Redigerat av big_swede70, 08 February 2012 - 12:27.

Postad 08 February 2012 - 12:24

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
gjorde en omstart av n8an och nu har jag 108,3 mb verkar att vara lite hipp som happ med detta

Postad 08 February 2012 - 12:51

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Min upplevelse av Belle ; tyckte att mobilen var snabb i responsen (-touch/display) med Anna men med Belle blev den blixtsnabb! Inte en krasch,hängning eller annat problem. WIFI/GPS/mobildata fungerar perfekt. Den här uppdateringen har Nokia gjort bra. Det enda som har krånglat är vissa appar/widgets som jag försökt installera igen ej fungerar/installeras eller är inkompatibla.

Postad 08 February 2012 - 14:41

Pär-Ola
  • Pär-Ola
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det googaSync som gäller om jag vill synkronisera google kalender med telefonen eller hur gör ni?

Postad 08 February 2012 - 14:53

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Yep det går bra, med antingen Phoenix eller Navifirm.

Kommer snart att släppa en ny cfw men har inte den tid jag önskar till det just nu.

Toppen!
Du råkar inte villa tala om hur?
Hur jag laddade in din version vet jag men hur tar jag hem rätt installationspaket av den officiella?
Tack på förhand!

Postad 08 February 2012 - 15:29

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Hur man tar ner officiella mjukvaran till sin produktkod:
Släck ner Nokia suite
Start Phoenix, välj rätt usb ingång, scanna product
Välj tools
Data package Download
Välj om du skall ha med eller utan paketet på E(massminnet)
Se printscreen

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 08 February 2012 - 15:34.

Postad 08 February 2012 - 15:57

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Toppen!
Du råkar inte villa tala om hur?
Hur jag laddade in din version vet jag men hur tar jag hem rätt installationspaket av den officiella?
Tack på förhand!

Du kan köra in telefonen i Nokia Suite och välja att ominstallera om telefonen med senaste belle, så gjorde jag :)

Postad 08 February 2012 - 16:02

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Hur man tar ner officiella mjukvaran till sin produktkod:
Släck ner Nokia suite
Start Phoenix, välj rätt usb ingång, scanna product
Välj tools
Data package Download
Välj om du skall ha med eller utan paketet på E(massminnet)
Se printscreen

Funkar inte... får felmeddelande...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.