* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 08 februari 2012 - 16:09
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Har du provat hålla in power-knappen minst 8sek? Annars prova att få igång den med 3-fingers metoden, finns beskrivet här i tråden Lycka till Om den inte går att starta kan du alltid smiska in senaste officiella mjukvaran ändå med hjälp av prg Phoenix, finns oxå beskrivet i tråden..
Tackar så mycket för råden. Har lyckats få in belle nu med lite mec, även på min sambos. Allt verkar funka bra, det lilla jag har hunnit prova. Har 322,7 Mb på telefonminnet efter installationenen.
Postad 08 februari 2012 - 18:43
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Funkar inte... får felmeddelande...
När får du felmedd? När du fått ner mjukvaran kan du följa trixeos wizard hur du lägger in den med hjälp av phoenix i mobilen, finns längre bak i tråden Här e den : https://www.minhembi...=261135&st=7800
Postad 08 februari 2012 - 19:05
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Funkar inte... får felmeddelande...
Stäng av UAC och antivirus. Stäng alla Nokiaprogram även om de bara finns i aktivitetsfältet bredvid klockan.
Postad 08 februari 2012 - 19:19
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
När får du felmedd?
När du fått ner mjukvaran kan du följa trixeos wizard hur du lägger in den med hjälp av phoenix i mobilen, finns längre bak i tråden Här e den : https://www.minhembi...=261135&st=7800
Får felmedelande när jag skrivit in produktkoden och klickar på Check for ..... knappen. När jag ska leta efter programvaran alltså... Ska testa att stänga av antivirus som dom skriver längre ner i tråden... får stänga det i autostart och starta om datorn och prova. Om man väljer att ta med det som är på massminnet, vad får man då? Tack så länge.
Redigerat av Unregistered5645b62e, 08 februari 2012 - 19:20.
Postad 08 februari 2012 - 19:36
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Får felmedelande när jag skrivit in produktkoden och klickar på Check for ..... knappen. När jag ska leta efter programvaran alltså... Ska testa att stänga av antivirus som dom skriver längre ner i tråden... får stänga det i autostart och starta om datorn och prova. Om man väljer att ta med det som är på massminnet, vad får man då? Tack så länge.
produktkoden ska redan va inskriven om din mobil e rätt ansluten till phoenix.. Om du väljer till ladda ner massminnet oxå får du bla kartor för norden färdigt inlagt..
Postad 08 februari 2012 - 20:33
Unregistered2117
-
Unregistered2117
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Går det att ladda ner ANNA igen,hittar inget om det på nätet.ångrar att jag laddade ner belle,PathAway (kartprogram)funkar ej nu m.m.
Postad 08 februari 2012 - 20:38
Saxpy_New
-
Saxpy_New
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jaha, ni kan ju vara glada att ni inte har sitter på en SWAP-produktkod som jag gör. Nokia kommer tydligen inte att släppa Belle till de koderna utan man måste lämna in telefonen på service för att få den om-programmerad till en korrekt produktkod. Allt beror tydligen på att serviceställena "glömde" att programmera om till rätt kod när de bytte kretskort i telefonerna. Suck...
Anna släppte de dock.
Postad 08 februari 2012 - 20:39
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Tjena, jag har kopplat in en bluetooth mottagare i mitt slutssteg som jag kör spotify emot med min nokia och det funkar kanon....förutom det lilla dilemat att jag inte kan höja och sänka!! Volymen på telen svarar inte och i spotify finns ingen volymkontroll i appen för telen som det gör när man kör det på datorn, hjälp mig!! Hur gör jag??.
Postad 08 februari 2012 - 20:47
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Något jag stör mig på med Belle efter 1.5 månad är krånglet med meddelande-menyn.
Vill jag kolla leverans-rapport måste jag gå meny - meddelanden - "val" - visa mappar.
Att ha "Meddelanden" och "Nytt meddelande" direkt som ikon på startsidan är snabbt och enkelt, men inte om man måste in i leveransrapport för att kolla något t.ex.
Är jag ensam om att tycka detta?
Postad 08 februari 2012 - 21:32
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Jaha, ni kan ju vara glada att ni inte har sitter på en SWAP-produktkod som jag gör. Nokia kommer tydligen inte att släppa Belle till de koderna utan man måste lämna in telefonen på service för att få den om-programmerad till en korrekt produktkod. Allt beror tydligen på att serviceställena "glömde" att programmera om till rätt kod när de bytte kretskort i telefonerna. Suck...
Anna släppte de dock.
Du ska väl själv kunna byta produktkod via Nokia care suite tex.
Postad 08 februari 2012 - 22:00
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
produktkoden ska redan va inskriven om din mobil e rätt ansluten till phoenix.. Om du väljer till ladda ner massminnet oxå får du bla kartor för norden färdigt inlagt..
Ok, Får kontakt med mobilen genom usb för produktkoden behöver inte skrivas in men när jag ska checka efter programvaran får jag felmeddelande ändå... Suck! Nåja, får väl lita på Trixeo när han hinner med sig. Han lägger nog ut en trimmad variant för nedladdning och har jag tur  så lägger han även ut den vanliga officiella...
Postad 08 februari 2012 - 22:05
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
har jag tur så lägger han även ut den vanliga officiella...
Den kan du ladda ner med Navifirm, utan mobil inkopplad.
Postad 08 februari 2012 - 22:36
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Det är säkert bara jag som inte vet vilka inställningar man ska göra, men... Med Anna så öppnade jag Opera eller annat program som kräver Internetuppkoppling och telefonen kopplade upp mig via WiFi om jag var hemma och i annat fall via Telia Internet. När jag sedan stängde Opera (eller annat program) så stängdes även uppkopplingen ner. Med Belle måste jag - om jag inte är hemma - använda "rullgardinen" för att aktivera Mobildata, starta upp Opera, stänga Opera, och slutligen stänga av Mobildata (om jag inte vill vara uppkopplad hela tiden). Motsvarande om jag är hemma. Aktivera WiFi, starta programmet, stänga ner programmet, stänga av WiFi. Vad gör jag för fel, för nog måste man kunna ställa in mobilen med Belle så att den kopplar upp sig (på rätt sätt) när det behövs och stänger ned när uppkopplingen inte längre behövs?
Redigerat av Dunbar, 08 februari 2012 - 22:37.
Postad 08 februari 2012 - 23:04
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Den kan du ladda ner med Navifirm, utan mobil inkopplad.
Ok, har du lust och beskriva hur jag gör är du tokhygglig? Programmet har jag men vad väljer jag?  RED: Hittade rätt programvara med rätt produktkod i namnet. Tog hem det som var markerat (ibockat), var det rätt?
Redigerat av Unregistered5645b62e, 08 februari 2012 - 23:51.
Postad 08 februari 2012 - 23:59
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Ok, har du lust och beskriva hur jag gör är du tokhygglig? Programmet har jag men vad väljer jag? 
1 - Se till att Nokia Care Suite är vald högst upp i vänstra hörnet. 2 - Välj N8 i vänstra spalten Products, 111.30.609 i mittenspalten Releases, samt din produktkod i högerspalten Variants. (Det finns filter under spalterna som kan vara till hjälp.) 3 - I fönstret files till höger ser du filerna, de du behöver är redan markerade så ändra inget. 4 - Använd Browse för att välja var du vill spara filerna, välj sen Download.
Postad 09 februari 2012 - 00:20
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
1 - Se till att Nokia Care Suite är vald högst upp i vänstra hörnet. 2 - Välj N8 i vänstra spalten Products, 111.30.609 i mittenspalten Releases, samt din produktkod i högerspalten Variants. (Det finns filter under spalterna som kan vara till hjälp.) 3 - I fönstret files till höger ser du filerna, de du behöver är redan markerade så ändra inget. 4 - Använd Browse för att välja var du vill spara filerna, välj sen Download.
TACK!
Postad 09 februari 2012 - 07:52
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Det är säkert bara jag som inte vet vilka inställningar man ska göra, men...
Med Anna så öppnade jag Opera eller annat program som kräver Internetuppkoppling och telefonen kopplade upp mig via WiFi om jag var hemma och i annat fall via Telia Internet. När jag sedan stängde Opera (eller annat program) så stängdes även uppkopplingen ner.
Med Belle måste jag - om jag inte är hemma - använda "rullgardinen" för att aktivera Mobildata, starta upp Opera, stänga Opera, och slutligen stänga av Mobildata (om jag inte vill vara uppkopplad hela tiden). Motsvarande om jag är hemma. Aktivera WiFi, starta programmet, stänga ner programmet, stänga av WiFi.
Vad gör jag för fel, för nog måste man kunna ställa in mobilen med Belle så att den kopplar upp sig (på rätt sätt) när det behövs och stänger ned när uppkopplingen inte längre behövs?
Ja något fel gör du för jag haft Belle länge nu och den sköter allt perfekt med kopplingspunkterna. Kolla i mobilens inställningar under anslutningar att wlan punkten finns i Internetlistan och att de ligger före din operatörs mobildata kopplingspunkt. Om några kopplingspunkter ligger i en mapp där de inte har sorterats kan man lätt flytta dem till rätt ställe.. Kolla även att "Internet" är vald som standardanslutning, du ska ha en liten "bock" till höger om "Internet"raden.. Annars tryck val och välj där.
Redigerat av big_swede70, 09 februari 2012 - 07:55.
Postad 09 februari 2012 - 08:17
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Du ska väl själv kunna byta produktkod via Nokia care suite tex.
Det går inte att byta produktkod på N8, däremot går det att flasha med vilken du vill ändå.
Postad 09 februari 2012 - 08:26
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Ja något fel gör du för jag haft Belle länge nu och den sköter allt perfekt med kopplingspunkterna. Kolla i mobilens inställningar under anslutningar att wlan punkten finns i Internetlistan och att de ligger före din operatörs mobildata kopplingspunkt. Om några kopplingspunkter ligger i en mapp där de inte har sorterats kan man lätt flytta dem till rätt ställe.. Kolla även att "Internet" är vald som standardanslutning, du ska ha en liten "bock" till höger om "Internet"raden.. Annars tryck val och välj där.
Jag pillade lite och tror att det löste sig, möjligen. Ska "Mobildata" och "Wi-Fi" i övre rullgardinen vara på (blå) båda två i normalläget? En annan fundering. Hur byter man profil på ett enkelt sätt (jämför Anna) förutom switcha mellan Allmän och Ljudlös i rullgardinen?
Postad 09 februari 2012 - 08:56
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Det går inte att byta produktkod på N8, däremot går det att flasha med vilken du vill ändå.
Okej. Men då kan han ju lösa det ändå.
Postad 09 februari 2012 - 09:00
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Jag pillade lite och tror att det löste sig, möjligen. Ska "Mobildata" och "Wi-Fi" i övre rullgardinen vara på (blå) båda två i normalläget?
En annan fundering. Hur byter man profil på ett enkelt sätt (jämför Anna) förutom switcha mellan Allmän och Ljudlös i rullgardinen?
Strömbrytare blå= på Strömbrytare grå= av 2 sätt till att byta profil: 1: Tryck snabbt på powerknappen och byt profil där. 2: Lägg in den profil-Widget som finns på en eller flera av dina startsidor.
Redigerat av big_swede70, 09 februari 2012 - 09:13.
Postad 09 februari 2012 - 09:55
AcuraJan
-
AcuraJan
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag har problem med att öppna länkar från mail, den öppnar bara standardwebläsaren. Har ställt om till Opera i programinställningar och det funkade som jag ville med Anna.
Stör mig även på att textstorleken i mail är större som standard och det verkar inte gå att ställa in.
Fler som har samma problem?
Postad 09 februari 2012 - 11:02
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jag måste ju säga att jag det blev en himla röra i telefonen efter uppdateringen till Belle.
Efter Anna uppdateringen var det inte mycket problem, men nu förutom att man blev tvungen att helt sätta upp alla startskärmar från scratch så funkar inte en del appar, t ex Angry birds (Svart skärm) och inte heller går det att ladda ned igen (nedladdningsfel trots flera försök) också en del program som bara försvunnit och ej heller går att ladda ned eller ladda ned utan att köpa igen (vilket jag vägrar av princip).
Många inställningar var helt åt skogen och mail konto mm försvann, dessutom så har jag svårt att komma överrens med internet inställningarna, vet inte var batteriindikatorn tagit vägen då inte den i raden längst upp kan räknas som det då den täcks till hälften av energispar ikonen i energisparläge vilket jag oftast använder.
Just nu funderar jag på att blåsa hela telefonen då så mycket inte funkar ändå och den känns rätt seg och hackar (värre än Anna), men då ligger jag väl ännu sämre till och tappar en massa appar som jag inte kommer att kunna installera igen.
Lite pest eller kolera just nu med andra ord. Just nu ångrar jag att jag uppdaterade t o m.
Redigerat av Neonknight, 09 februari 2012 - 11:02.
Postad 09 februari 2012 - 11:53
Ukko
-
Ukko
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Läste att Microsoft har slängt med en en del saker ur office-paketet till Belle, bland annat OneNote ska finnas med. Men jag har då inte sett röken av något sånt i min N8, förutom det där communicator programmet då men det har man ju ändå ingen användning av..
Nån som vet om det ska finnas tillgängligt för oss som fått uppdatera från Anna till Belle, eller är det bara telefonerna som skeppas med Belle som får Office programmen?
Postad 09 februari 2012 - 12:11
Matsedal
-
Matsedal
-
Användare
-
-
134 inlägg
Öh när jag flashar säger alltid Phoenix, "Waiting for communication response" men får inget svar och meddelar då Flashing Failed.
Men när man tar ut telefon funkar allt som det ska. Normalt?
Postad 09 februari 2012 - 13:46
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Strömbrytare blå= på Strömbrytare grå= av
2 sätt till att byta profil: 1: Tryck snabbt på powerknappen och byt profil där. 2: Lägg in den profil-Widget som finns på en eller flera av dina startsidor.
Tack för tipset om profil. Tycker dock att Anna-varianten var smidigare. Vad gäller strömbrytare så missförstod du nog mig. Jag förstår att blå = på. Min fundering var om både Mobildata och Wi-Fi ska vara på i normalläge eller vad man ska kalla det. Dvs. att även i påläget så kopplar telefonen upp sig endast när den behöver det eller när jag startar t.ex. webbläsaren.
Postad 09 februari 2012 - 15:00
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Dvs. att även i påläget så kopplar telefonen upp sig endast när den behöver det eller när jag startar t.ex. webbläsaren.
Jag missförstod också det där i början, men kom fram till att den ska vara på, och den använder inte WLAN i onödan eller konstant. Ett tecken på det är att du ser under Wi-Fi-knappen att inget nätverk ansluts automatiskt bara för att du har det aktiverat, det står "Ej ansluten". Vill du ansluta måste nån app göra det, eller så gör du det manuellt genom att trycka på "Ej ansluten" och välja nätverk.
Postad 09 februari 2012 - 19:16
larsake
-
larsake
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag är förmodligen korkad som inte hittar det men jag undrar var jag kan se vilka program som är igång/aktiva.
Har naturligtvis uppdaterat till Belle officiella.
Postad 09 februari 2012 - 19:23
Stensture
-
Stensture
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag är förmodligen korkad som inte hittar det men jag undrar var jag kan se vilka program som är igång/aktiva. Har naturligtvis uppdaterat till Belle officiella.
Håll in menyknappen
Postad 09 februari 2012 - 19:31
aziz
-
aziz
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag måste ju säga att jag det blev en himla röra i telefonen efter uppdateringen till Belle.
Efter Anna uppdateringen var det inte mycket problem, men nu förutom att man blev tvungen att helt sätta upp alla startskärmar från scratch så funkar inte en del appar, t ex Angry birds (Svart skärm) och inte heller går det att ladda ned igen (nedladdningsfel trots flera försök) också en del program som bara försvunnit och ej heller går att ladda ned eller ladda ned utan att köpa igen (vilket jag vägrar av princip).
Många inställningar var helt åt skogen och mail konto mm försvann, dessutom så har jag svårt att komma överrens med internet inställningarna, vet inte var batteriindikatorn tagit vägen då inte den i raden längst upp kan räknas som det då den täcks till hälften av energispar ikonen i energisparläge vilket jag oftast använder.
Just nu funderar jag på att blåsa hela telefonen då så mycket inte funkar ändå och den känns rätt seg och hackar (värre än Anna), men då ligger jag väl ännu sämre till och tappar en massa appar som jag inte kommer att kunna installera igen.
Lite pest eller kolera just nu med andra ord. Just nu ångrar jag att jag uppdaterade t o m.
Är också lite kluven till Belle. Har ju gått och suktat efter henne i flera månader nu. Själv har jag problem med google maps. Fungerade klockrent på Anna, supersnabb gps initialisering och oerhört smidigt att kontrollera lokaltrafiken. Laddade ner det på nytt från m.google.com och direkt efter installationen startade det upp utan problem. Nu går det igång 5-10sek utan att kartan kommer upp och därefter stängs programmet. Omstart av telefonen hjälpte inte. Vad gör egentligen att hålla inne powerknappen i 8sek? Har sett att folk tipsar om det här i tråden tidigare. I övrigt saknar jag meddelande-widgeten som låg och förhandsvisade ett inkommet sms på startskärmen. Saknar också rss-widgets för de rss-flöden jag har. Annars håller jag nog med vissa som menar på att telefonen reagerar snabbare vilket ju så klart är ett plus. Men om någon har en lösning på ovan bekymmer hade det ju varit trevligt
Postad 09 februari 2012 - 20:29
larsake
-
larsake
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Håll in menyknappen
Tack! Korkad var ordet!
Postad 09 februari 2012 - 21:10
premonitioner
-
premonitioner
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Tycker att telefonen käkar batteri efter uppdatering till Belle... laddade telen kanske var 2-3:e dag förut.
Nu får jag ladda den minst 1 gång om dagen.
...och nej, jag har inga program alls igång förutom när jag använder telefonen :/
Postad 10 februari 2012 - 08:35
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Tycker att telefonen käkar batteri efter uppdatering till Belle... laddade telen kanske var 2-3:e dag förut. Nu får jag ladda den minst 1 gång om dagen.
...och nej, jag har inga program alls igång förutom när jag använder telefonen :/
Då har något gått fel vid uppdateringen för jag provade flera varianter av Anna, både officiella och moddade men Belle är bättre när det gäller batteritiden det vågar jag lova.
Postad 10 februari 2012 - 09:06
baggehög
-
baggehög
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Postad 10 februari 2012 - 09:43
Unregistered26b37881
-
Unregistered26b37881
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Kör officiella belle nu men trixerios flashade Belle hade bättre batteritid!
Postad 10 februari 2012 - 12:21
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Då hoppas vi på en flashad version av den officiella snart då.. jag behåller Trixeos V7 fram tills en ny moddad dyker upp här iaf..
Postad 10 februari 2012 - 13:15
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Måste fortsätta gnälla lite på Belle...
Jag hade en utmärkt startsida i Anna, med snabb åtkomst till nästan allt jag behövde.
Jag hade klockwidgeten (som inte tog upp halva skärmen!) med snabb och enkel åtkomst till profil, alarm, kalender m.m. Jag hade meddelandewidgeten för missade samtal/mottagna meddelanden. Borta! Jag hade favoritkontakterna (som finns kvar). Jag hade e-mail-widgeten (numera gigantisk, tar upp en halv skärm) och jag hade kalenderwidgeten som visade åtminstone tre (väl?) kommande händelser. Den nya widgeten rymmer hela en (1) kommande händelse! Slutligen hade jag fyra genvägar (uppringda nummer, kontakter, meddelanden och Opera), vilket funkar även i Belle.
Vad hände med re-sizable widgets? Det skulle ju vara en av de stora nyheterna med Belle! Nästan så att jag ångrar uppgraderingen, för några fantastiska förbättringar kan jag inte säga att jag har funnit.
Berätta gärna vad jag har missat och varför jag har fel.
Redigerat av Dunbar, 10 februari 2012 - 13:18.
Postad 10 februari 2012 - 14:44
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Då hoppas vi på en flashad version av den officiella snart då.. jag behåller Trixeos V7 fram tills en ny moddad dyker upp här iaf.. 
Det kommer.. men jag har fullt upp med jobb just nu. Å andra sidan känner jag ingen stress inför det för jag är rätt nöjd med v7 själv och orkar inte uppdatera min egen telefon just nu bara för att få "den officiella" som inte har några skillander alls vad gäller själva operativsystemet. Att folk upplever olika batteritid på telefonen kan jag nog lova med stor säkerhet att det beror på inställningar. För dem som uppdaterat sin Anna eller tidigare version kan det bero på att det ligger kvar skräp, jag rekommenderar alltid en helt ny installation av alla operativsystem på alla platformar för att slippa sådant utan att återställa annat än kontakter/kalender/bokmärken och att göra både backup och återställning i telefonens filhanterare till ett minneskort. Något som drar allra mest i telefonen är omstarter. Någon frågade tidigare i tråden vad en 8-sekunders reset gör och det har jag svarat på flera gånger förut, den gör INGET ANNAT än att resetta telefonen om den hängt sig om inget annat hjälper, precis som en resettknapp på en dator gör. Kan du alltså starta om telefonen på vanligt vis, antingen med "Starta om telefonen" (addon) eller stänga av och sen på igen, får du INGET MER ut av att göra en 8-sekunders reset.
Postad 10 februari 2012 - 14:46
Unregistered688a5712
-
Unregistered688a5712
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det googaSync som gäller om jag vill synkronisera google kalender med telefonen eller hur gör ni?
Hej, du kan synca kalender, mail och kontakter med Gmail genom att använda Exchange ActiveSync i telefonen. Som servernamn anger du m.google.com, lämna domän blankt, resten klurar du nog ut själv (användarnamn = din email adress). Använder du flera Google kalendrar(prenumererar på andras) så måste du nog använda googasync, jag har i alla fall inte kommit på hur man får åtkomst till dom via Exchange ActiveSync.
Redigerat av Unregistered688a5712, 10 februari 2012 - 14:55.
Postad 10 februari 2012 - 14:50
Unregistered688a5712
-
Unregistered688a5712
-
Rookie
-
8 inlägg
Måste fortsätta gnälla lite på Belle...
Jag hade en utmärkt startsida i Anna, med snabb åtkomst till nästan allt jag behövde.
Jag hade klockwidgeten (som inte tog upp halva skärmen!) med snabb och enkel åtkomst till profil, alarm, kalender m.m. Jag hade meddelandewidgeten för missade samtal/mottagna meddelanden. Borta! Jag hade favoritkontakterna (som finns kvar). Jag hade e-mail-widgeten (numera gigantisk, tar upp en halv skärm) och jag hade kalenderwidgeten som visade åtminstone tre (väl?) kommande händelser. Den nya widgeten rymmer hela en (1) kommande händelse! Slutligen hade jag fyra genvägar (uppringda nummer, kontakter, meddelanden och Opera), vilket funkar även i Belle.
Kan inte mer än instämma i din klagosång, widgetarna suger!! För kalendern kan jag dock tipsa dig om ComingNext http://sourceforge.n...ource=directoryLaddar du ner den via Ovi store får du dock bara tillgång till en panel och inte tre.
Postad 10 februari 2012 - 15:00
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
trixeo: Är det möjligt och inte för komplicerat att ta widgets från Anna och lägga in i Belle?Laddade ner det på nytt från m.google.com och direkt efter installationen startade det upp utan problem. Nu går det igång 5-10sek utan att kartan kommer upp och därefter stängs programmet. Omstart av telefonen hjälpte inte.
Jag kör Trixeo Belle 7 och Google maps startar på mindre än en sekund. Jag tror mobilen behöver tömmas helt med treknappsmetoden och sen installera om Belle. Funkar inte det så kan man ju alltid testa Trixeo, för den är snabbare. Jag hade klockwidgeten (som inte tog upp halva skärmen!) med snabb och enkel åtkomst till profil, alarm, kalender m.m. Jag hade meddelandewidgeten för missade samtal/mottagna meddelanden. Borta! Jag hade favoritkontakterna (som finns kvar). Jag hade e-mail-widgeten (numera gigantisk, tar upp en halv skärm) och jag hade kalenderwidgeten som visade åtminstone tre (väl?) kommande händelser. Den nya widgeten rymmer hela en (1) kommande händelse! Slutligen hade jag fyra genvägar (uppringda nummer, kontakter, meddelanden och Opera), vilket funkar även i Belle.
Vad hände med re-sizable widgets? Det skulle ju vara en av de stora nyheterna med Belle! Nästan så att jag ångrar uppgraderingen, för några fantastiska förbättringar kan jag inte säga att jag har funnit.
Jag har också frågat mig det. När läckta versioner av Belle dök upp och inte hade flera storlekar så trodde jag att det berodde på att de just var läckta och kanske inte slutgiltiga. Men så var det inte. Klockan är hopplöst stor, men den analoga är iaf mindre. Det finns andra att ladda ner från n8fanclub, har ej testat. Meddelanden följer med Trixeo Belle 7, det gör även en mindre Musikspelare (dock större än Anna  ) Jag misstänker att mindre widgets kommer dyka upp med tiden, men inte från Nokia. En fördel med Belle är ju att man inte har samma behov av genvägar på startsidorna, man kan lika gärna gå in i menyn för den är så pass snabb och den ger alla appar på en gång. Bättre än att fippla mellan olika startsidor. Tyvärr kompenserar det inte vissa gigantiska widgets.
Postad 10 februari 2012 - 15:02
aziz
-
aziz
-
Rookie
-
2 inlägg
Angående google maps trixade jag precis med inställningarna. Visade sig att WLAN var inblandat. Var WLAN helt avstängt (via widgeten) och bara mobildata var på så ville inte google maps snurra igång. Lite skumt att den inte bara gick till nästa anslutning i prioritetsordningen.
Aja, problem solved vilket är det viktigaste
Postad 10 februari 2012 - 15:06
Nightelf
-
Nightelf
-
Användare
-
-
148 inlägg
Nu har jag känt på Belle ett par dagar och det största minuset hittills är för mig att widgets/apps som jag använt förut ej längre går att installera. Läser dock i andra forum om att vissa av dessa fungerar för andra med Belle....kanske cfw av Belle då, eller? Batteritiden, tja, den är väl knappast bättre men är nog för tidigt att säga ännu. Med Anna behövde jag ladda var 3-4'e dag. I övrigt är allt OK.
Postad 10 februari 2012 - 15:25
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
trixeo: Är det möjligt och inte för komplicerat att ta widgets från Anna och lägga in i Belle?
Jag kör Trixeo Belle 7 och Google maps startar på mindre än en sekund. Jag tror mobilen behöver tömmas helt med treknappsmetoden och sen installera om Belle. Funkar inte det så kan man ju alltid testa Trixeo, för den är snabbare.
Jag har också frågat mig det. När läckta versioner av Belle dök upp och inte hade flera storlekar så trodde jag att det berodde på att de just var läckta och kanske inte slutgiltiga. Men så var det inte. Klockan är hopplöst stor, men den analoga är iaf mindre. Det finns andra att ladda ner från n8fanclub, har ej testat. Meddelanden följer med Trixeo Belle 7, det gör även en mindre Musikspelare (dock större än Anna ) Jag misstänker att mindre widgets kommer dyka upp med tiden, men inte från Nokia. En fördel med Belle är ju att man inte har samma behov av genvägar på startsidorna, man kan lika gärna gå in i menyn för den är så pass snabb och den ger alla appar på en gång. Bättre än att fippla mellan olika startsidor. Tyvärr kompenserar det inte vissa gigantiska widgets.
Det är möjligt men komplicerat eftersom det behövs filer från både core och rofs2. Jag använder startsidor istället för att gå in i menyn, lägger helt enkelt upp genvägar till de program jag använder mest på en startsida.
Postad 10 februari 2012 - 15:38
DXD
-
DXD
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Går det i Belle att få liknande påminnelse/meddelande ruta som i Anna, där närkommande kalenderhändelser och nya sms syntes?
Postad 10 februari 2012 - 17:03
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Jag såg nu att jag fortfarande har version 1.3 av Nokia Social, och det finns inte att ladda hem i butiken. Hur gör jag för att få senaste versionen (1.5)?
Postad 10 februari 2012 - 19:02
Grizzok
-
Grizzok
-
Användare
-
-
219 inlägg
Roligt med Belle, börjar vänja mig men ser fram emot att hitta en bättre e-mail widget (Microsoft ska visst ha nått alternativ för det t.ex. har inte prövat det än) och kanske lite nya teman etc. Lite saker stör jag mig på men i det stora hela så är det en grymt bra uppgradering.
På tal om nått helt annat, nån som kan tipsa om ett par bra hörlurar till N8an?
Gamla lurarna är ju ökända för sin horribla kvalité, så även om de finns för en hundring på ebay så vette fan om man orkar med samma igen... först dog fjärren, sen ena hörluren och sen den andra så ja... helst nått annat, nått bättre!
Kontroll för nästa låt och volym på sladden är ett krav, men det är lättare sagt än gjort att lista ut om olika hörlurar som har det funkar med N8an eller ej, så tänkte fråga här... nån som har bytt ut hörlurarna mot nått bättre som funkar på sin N8a?
Pris... beror på kvalitén, men max 500-700 eller så iaf. Är öppen för dyrare förslag om nån anser att det verkligen är värt det.
Postad 10 februari 2012 - 19:05
Unregistered26b37881
-
Unregistered26b37881
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Att folk upplever olika batteritid på telefonen kan jag nog lova med stor säkerhet att det beror på inställningar.
Använder ungefär samma inställningar som jag gjorde med din flashade Belle. Men batteritiden är helt klart sämre med den här officiella versionen!  Fått känslan av det iallfall. Batteriet tar slut snabbare även fast jag använder telefonen mindre. Har gjort en hard reset och formenterat hela telefonen med den officiella Belle.
Postad 10 februari 2012 - 19:28
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Jag behöver också nya lurar, de som följer med N9 är precis den typ jag vill ha.
Tyvärr vet jag inte hur bra de är, eller om knappen funkar. WH-902 heter de iaf.
Nån som vet?
http://europe.nokia....-headset-wh-902
Postad 10 februari 2012 - 20:12
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
kan rekommendera BH-214, ett Bluetooth headset men lurarna känns riktig bra. Fick tillbaka mitt från Service idag så har använt det trådade en månad, riktigt stor skillnad att få tillbaka BH-214
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|