Ursäkta mig, menade inte att låta irriterad på dig, bara allmänt över SE's inkompetens eller vad man ska kalla det..Ursäkta? Som jag skrev så har inte mina källor den möjligheten att kontrollera vad som hänt utan DE spekulerade i vad som kan hindra utrullningen. Exakt vad som hänt får vi förmodligen inte veta men något är det helt klart eftersom changelog var klar och allt påväg ut.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 23 September 2010 - 19:57
Postad 23 September 2010 - 20:05
Lugnt! Kan säga att de jag känner som jobbar i Lund är rätt irriterade över hur allt skötts också!Ursäkta mig, menade inte att låta irriterad på dig, bara allmänt över SE's inkompetens eller vad man ska kalla det..
Postad 23 September 2010 - 20:09
Micro usbn glappar, BT headsettet funkar inte längre, den laddas helt men power knappen verkar inte funka, Mobilen laggar då och då, hakar upp sig ibland så skärmen blir helt svart. SONY ERICSSON har fuckat upp sig totalt denna gång.. detta ska vara deras flaggskepps mobil.. LOLLAR !!!!
Android 1.6 FORTFARANDE medans dom andra redan släppt 2.2.
Inga betal apps ÄN !!
Android 2.1 försenat ännu en månad.. och 2.2 lär vi nog aldrig ens se eller om vi får se den så blir det väl innan kommande sommarn..
Jämnfört bilder tagna med min kompis iphone 4 med blixten på och min xperia x10 med bilxten på.. vilken ###### skit led lampa till blixt vi har.
Jag har helt enkelt fått nog.. jag ska byta över till iphone 4.. har bestämt mig för det till 98 procent nu !!
Jag ville ge xperia x10 en ärlig chans med 2.1 installerad.. men detta är bara löjligt.
Sony Ericssons sätt att behandla sina kunder och användare är som skit, ingen serviceminded stil överhuvudtaget.
Postad 23 September 2010 - 20:12
Måste ändå be om ursäkt ändå, inser att jag lät anklagande mot dig, lessenLugnt! Kan säga att de jag känner som jobbar i Lund är rätt irriterade över hur allt skötts också!
Du får hälsa till killarna på "golvet" att dom har vårt medlidande och vår irritation nog mest är riktad mot marknadsföringsavdelningen..
Samt den självgott leende "bert" som uttalar sig om en stor överraskning bara dan innan..
Postad 23 September 2010 - 20:17
Lugnt! Kan säga att de jag känner som jobbar i Lund är rätt irriterade över hur allt skötts också!
Då kan man hoppas att dina källor från SE pumpar in i hjärnorna på sina chefer att dom skall dra ut 2.2 så snabbt dom bara kan efter 2.1 uppdateringen som kompensation för att de sviker sina kunder som köpt deras "flaggskepp".
Kvittar om de sagt att 2.1 är den sista uppdateringen, SE är skyldiga oss det!
Postad 23 September 2010 - 20:21
Dröm och glöm, sad but true i'm afraid..Då kan man hoppas att dina källor från SE pumpar in i hjärnorna på sina chefer att dom skall dra ut 2.2 så snabbt dom bara kan efter 2.1 uppdateringen som kompensation för att de sviker sina kunder som köpt deras "flaggskepp".
Postad 23 September 2010 - 20:24
Det tror jag du kan glömma rätt snabbt!Då kan man hoppas att dina källor från SE pumpar in i hjärnorna på sina chefer att dom skall dra ut 2.2 så snabbt dom bara kan efter 2.1 uppdateringen som kompensation för att de sviker sina kunder som köpt deras "flaggskepp".
Postad 23 September 2010 - 21:22
HTC rullar ut 2.2 sen ett tag, och har ett minst lika "eget" interface (Sense) som SE. Men SE segar och drar ut på det, och när det lanseras så är det inte 100% ändå. :-( Funderar lite på on jag ska överge SE och köpa en Desire eller en Desire HD.
Dessutom är jag missnöjd som f-n med bildkvalietet på kameran, Nån mer som är det?
Postad 23 September 2010 - 22:08
Postad 23 September 2010 - 22:43
Det går inte... Inte innan någon knäckt bootloadern och det verkar gå trögt.Jag är också lite missnöjd med kameran, mest med LED lampan som jag inte tycker gör sitt jobb. Även jag är förbannad för att SE är så sega, så jag har nu rootat min x10. Det var extremt lätt måste jag säga! Imorgon ska jag kika på om jag kan ladda in någon ny ROM som är 2.1 eller helst 2.2. Vet dock inte om detta går, men det ska iaf undersökas imorgon!
Postad 24 September 2010 - 07:24
Jag är också lite missnöjd med kameran, mest med LED lampan som jag inte tycker gör sitt jobb. Även jag är förbannad för att SE är så sega, så jag har nu rootat min x10. Det var extremt lätt måste jag säga! Imorgon ska jag kika på om jag kan ladda in någon ny ROM som är 2.1 eller helst 2.2. Vet dock inte om detta går, men det ska iaf undersökas imorgon!
Ehhh...det är väl ganska välkänt att LED-lampa suger, till allt annat än ficklampa.
Då dom ( xda ) inte har knäckt boatloadern på ett bra sätt ännu så finns det ingen public 2.1 eller 2.2.
Precis som Mazze skriver så går det lite trögt.
Men det kommer nog så ni som vill ha 2.2 får lov att roota telefonen. SE kommer inte släppa 2.2 till X10:an.
Postad 24 September 2010 - 08:09
Den här bilden gillar jag!
Den visar nivån på många inlägg och kommentarer. ;-o
Men det är förmodligen många yngre inblandade i tråden som inte har erfarenhet av E eller SE. Historiskt sett har det alltid varit lite för bråttom ut med lurar och releaser. Kommer ni ihåg T28 och alla lurar (både innan och efter) som man fick in till en handlare och blåsa in ny mjukvara i.
Balansen mellan marknad (Vi vill ha ut terminalen NU!) och utvecklingsavd (Vi behöver testa mer och buggrätta mer!) är alltid mer att likna vid ett krig snarare än förhandling. Och mitt i detta krig kommer plötsligt önskemål ifrån ledn/marknad om en viss funktionalitet och så tvingas ny version skjutas in och allt går en runda till...
/ J
Postad 24 September 2010 - 08:53
Nej, jag gör ju inte, berättaKommer ni ihåg T28 och alla lurar (både innan och efter) som man fick in till en handlare och blåsa in ny mjukvara i.
/ J
(har dock haft en bunt SE lurar utan att behövt uppdatera mer än en - som jag inte minns varför)
Postad 24 September 2010 - 09:26
Är aningen överrepresenterat av "gnälliga" inlägg emellanåt och jag minns inte bara 28 an jag har hängt med i mobilvärlden sedan "hundbenet"
//HJ
Postad 24 September 2010 - 11:06
Nej, jag gör ju inte, berätta
(har dock haft en bunt SE lurar utan att behövt uppdatera mer än en - som jag inte minns varför)
Det skulle ta lite tid. Men jag drev en mobilbutik och vi hade utrustning för det där.
Modeller som GH198 fick nya versioner, sen kom uppföljare på uppföljare.
Vanliga bekymmer kunde vara slukande av batteri (batterisparfunktionen) och sedan vart det tveksam mottagning i vila - ny uppdatering. Annars var det att de tvekade vid handover mm.
De andra fabrikaten var inte förskonade, men E och sedan SE uppfattade jag som aningen överrepresenterade.
Nu halkar vi aningen offtopic, men när nostalgin slår till så...
/ J
Postad 24 September 2010 - 14:41
hoppas att fler än jag väljer att fortsätta stötta SE trots lite tveksamma uppdateringar!
Postad 24 September 2010 - 16:00
Redigerat av Unregistered95f0390c, 24 September 2010 - 16:19.
Postad 24 September 2010 - 17:00
Inge tips ang ställe, men nog lär de gå på garanti.Jag har fått problem med min x10, ibland går den inte att ladda, glapp? Hur skall man lösa det lättast och vad kan det tänkas kosta? Tipsa gärna om bra ställe i gbg. Plast pluppen som sitter som skydd har ju lossnat och det gör det väl knappast bättre:( Riktigt kass kvalitet.
Postad 24 September 2010 - 20:38
Det var verkligen över min förväntan att det kommer automatiskt upp i hörnet på telefonen när det finns en ny uppdatering att hämta. Det var något nytt för mig i alla fall.
Det finns kanske till andra telefoner också, men det är min första SE som har gjort så.
Redigerat av Bergen, 25 September 2010 - 07:39.
Postad 24 September 2010 - 23:17
Har du inte fått meddelanden om OTA-uppdateringar innan..? :SNu har jag fått ett meddelande om att det finns en uppdatering till X 10:an min.
Det var verkligen över min förväntan att det kommer automatiskt upp i hörnet på telefonen när det finns en ny uppdatering att hämta.
En eloge till SE för det.
Det finns kanske till andra telefoner också, men det är min första SE som har gjort så och jag har haft SE ända sedan starten.
Edit: Tror jag missuppfattade lite. Men OTA ska finnas i princip alla Android-telefoner.
Redigerat av Flamso, 25 September 2010 - 01:24.
Postad 25 September 2010 - 06:34
LoL, man hänger inte riktigt med i svängarna, det märks.
Så med andra ord så är det så i alla Androider, då.
Bra att veta.
Postad 25 September 2010 - 14:11
Postad 25 September 2010 - 14:21
Har haft xperia x10an sedan sista mars och nu får det va nog !! Sony Ericsson har gjort bort sig och förlorat mitt förtroende.. och jag är en sån som ALLTID haft SEM innan.. k800i hade jag i 4 år och den är fortfarande en av dom mobiler med bäst blixt och kamera på marknaden imo. Men nu får det va nog !!
Postad 25 September 2010 - 15:39
Jag ska beställa en Iphone 4 nångång under helgen..
Har haft xperia x10an sedan sista mars och nu får det va nog !! Sony Ericsson har gjort bort sig och förlorat mitt förtroende.. och jag är en sån som ALLTID haft SEM innan.. k800i hade jag i 4 år och den är fortfarande en av dom mobiler med bäst blixt och kamera på marknaden imo. Men nu får det va nog !!
Postad 25 September 2010 - 17:25
Ja, det är ditt val, såklart. Jag tänker inte lämna SE trots det här för jag klarar mig fortfarande med 1.6.Jag ska beställa en Iphone 4 nångång under helgen..
Postad 25 September 2010 - 17:40
Ja, det är ditt val, såklart. Jag tänker inte lämna SE trots det här för jag klarar mig fortfarande med 1.6.
Sen kanske det kommer fler intressanta telefoner från dem.
x12an? när den kommer med 2.2 så har säkert dom andra tillverkarna 3.0
Postad 25 September 2010 - 21:12
Äh! Nu ska du inte vara sån! Förstår fortfarande inte mig på den här versionhetsen. Men ja, okej.x12an? när den kommer med 2.2 så har säkert dom andra tillverkarna 3.0
Postad 25 September 2010 - 21:15
Äh! Nu ska du inte vara sån! Förstår fortfarande inte mig på den här versionhetsen. Men ja, okej.
+1
Postad 25 September 2010 - 22:15
Jag har fått problem med min x10, ibland går den inte att ladda, glapp? Hur skall man lösa det lättast och vad kan det tänkas kosta? Tipsa gärna om bra ställe i gbg. Plast pluppen som sitter som skydd har ju lossnat och det gör det väl knappast bättre:( Riktigt kass kvalitet.
har/hade själv detta problem dock med en mini pro, lösningen för mej som fungerar utmärkt var att använda nokias micro-usb laddare, den funkar perfekt utan glapp, både bil-laddare och inomhus!
däremot tror jag att i mitt fall uppstod problemet även pga detta. hade innan en nokia 6500classic med micro-usb laddare. märkte en gång att jag hade lite batteri i mobilen när jag körde bil och kom på att min nokia billaddare borde ju funka, och visst gjorde den det. Däremot efteråt märkte jag att SE-laddaren man fick med mobilen började glappa :S Dock gjorde detta inget i för mej då jag från tidigare hade alla micro-usb laddare/sladdar från nokia. När man kollar närmare på själva micro-usb kontakterna och jämför SE & Nokias så ser nokias ut att vara av bättre kvalité, så efter detta har jag själv endast kört med nokias laddare.
Postad 26 September 2010 - 08:18
+1
Det är ju dessutom Google själva som skapar hetsen krings alla dessa versioner. Istället för att kasta ut en ny version var 6:e månad borde man ha färdigställt varje version och kanske släppt 1 gång/år, det hade då varit lättare för små företag (som Sony Ericsson) att försöka hänga med i racet. Som det är idag så finns det inte tid för mindre företag att hinna med i utvecklingen.
Att 2.2 är ett stort steg förstå vem som helst men att det är sådan otrolig hets kring versioner är helt galet, framförallt alla som skriker efter 2.1x till SE.
Postad 26 September 2010 - 14:09
Postad 26 September 2010 - 14:43
Jo jag håller verkligen med dig där. Det enda som skiljer 1.6 (i X10an då) mot 2.1 är i princip vilka program man kan köra. De andra skillnaderna är inte så intressanta ur ett användarperspektiv. Men ja, jag vet inte, det känns lönlöst att ens prata om det.Det är ju dessutom Google själva som skapar hetsen krings alla dessa versioner. Istället för att kasta ut en ny version var 6:e månad borde man ha färdigställt varje version och kanske släppt 1 gång/år, det hade då varit lättare för små företag (som Sony Ericsson) att försöka hänga med i racet. Som det är idag så finns det inte tid för mindre företag att hinna med i utvecklingen.
Att 2.2 är ett stort steg förstå vem som helst men att det är sådan otrolig hets kring versioner är helt galet, framförallt alla som skriker efter 2.1x till SE.
Jag håller med dig där, men PR är alltid PR. De säljer ju telefoner som smör i solsken ändå, mycket tack vare X10 mini. Förhoppningsvis gör det att SE får en bättre Android-avdelning.Det jag retar mig på är att SE sköter allt så otroligt klantigt. Man verkar lägga energi på fel saker, gör en massa löjliga videofilmer och annat strunt istället för att lyssna på sina kunder. Det är otroligt märkligt att det tar sådan tid att komma med en ny version av Android. Det hade varit bättre om SE från början sa att man inte tänkte uppdatera telefonen istället för att dra ut på det i åratal.
Postad 26 September 2010 - 17:10
er det så at X10 skøts från Japan, och x10 Mini från Sverige?
alltså program utvecklingen?
Redigerat av anders2600, 26 September 2010 - 17:11.
Postad 26 September 2010 - 18:16
Utvecklingen av X10 gjordes i Japan men mycket är flyttat mellan länderna vad jag vet så även bl.a Lund är med numera.Hei
Postad 26 September 2010 - 18:20
SE har ju lagt ner Symbian helt nu och ska satsa på att bli störst på Android. De ska göra en storsatsning i Asien med lågpristelefoner bland annat. Lyckas de med detta så ser det ju verkligen just ut för SE.Jag håller med dig där, men PR är alltid PR. De säljer ju telefoner som smör i solsken ändå, mycket tack vare X10 mini. Förhoppningsvis gör det att SE får en bättre Android-avdelning.
Det de har gjort bättre än de flesta andra är att sälja Androidtelefoner till andra än nördar och teknikintresserade med X10 mini och den kommande X8.
Jag tror att det kan gå riktigt bra för SE i framtiden.
Nej, det tror jag inte. Det är ju i princip samma mjukvara i båda lurarna förutom några detaljer i GUIt.Hei
Postad 26 September 2010 - 20:37
För att kunna uppgradera smärtfritt borde kanske SE ha byggt sina UX-appar (såsom Timescape, etc) genom att använda sig enbart av ett Android 1.6-specifikt SW-API. Att uppgradera till 2.1 skulle då kanske innebära lite knöligheter ifall Google ändrat sitt API mycket mellan dessa versioner, men huvudfunktionaliteten borde kunna förbli orörd, såvida inte nya "features", som finns i 2.1, ska utnyttjas i UX-appar. Eller om nya features ska läggas till (ej supportat av OS:et), såsom HD-inspelning.
Undantaget är (vilket är ganska troligt) då SE byggt delar av sitt UX utan att använda sig av API:t utan integrerat sin kod med Googles Android-kod. Detta gör de isåfall av antingen prestandaskäl eller för att stödja features som inte Android 1.6 stöljer i grunden eller kanske för att förbättra saker de tycker Google missat. Typexempel på det senare kan vara filöverföring via BT, vilket inte supportas i 1.6, men som X10:an fick från födseln.
Sådana features/prestandaoptimeringar måste därför återintegreras i en ny version, nu 2.1. Något som kan vara rätt tidskrävande, speciellt ifall kodbasen(filträd/struktur) förändrats mycket mellan versionerna.
Detta tror jag absolut är den största orsaken till att SE har problem att hänga på versionståget.
Om man jmf med HTC tror jag det finns tre huvudanledningar till att de kan släppa snabbare uppgraderingar:
1. HTC kör i högre grad native-Android, dvs. deras GUI skiljer sig i betydligt mindre grad ifrån grund-Android.
2. De har säkerligen fler mjukvaruutvecklare till sitt förfogade än vad SE har.
3. SE har (iaf ambitionsmässigt) i min mening högre krav på kvalitet/användarupplevelse än HTC.
Att sedan gå till version 2.2 borde (iaf ifall Google nåtsånär följer gängse versionsnumrering) inte innebära några större förändringar i API:t. Det som är skillnaden ligger under skalet. Men återigen, features/prestandaoptimeringar måste igen återintegreras in i kodbasen för 2.2. Kanske ett mindre jobb än för 2.1, men ändå ett jobb som ska prioriteras och vägas emot utvecklingen av ex. X12 m.m.?
Hur mkt pengar tjänar SE på oss X10-användare idag egentligen? En möjligt kostsam integration till 2.2 ska vägas emot 0 kr i intäkter men X antal nöjda X10-ägare, iaf i detta forumet
Frågan är om SE bedömer att X är tillräckligt många och ifall många av dessa X skulle välja en annan icke-SE-telefon ifall inte 2.2-uppdateringen blir ett faktum?
/M
Postad 27 September 2010 - 15:03
Postad 27 September 2010 - 20:57
Postad 28 September 2010 - 19:23
Vill ha just swedbank, och använder linda fm.
Tack på förhand
M.
Postad 28 September 2010 - 20:04
Finns nåt som heter bump som gör just det har jag för mig?Hilfe! Hur kopierar man en app till en annan telefon? Vill få över swedbanks app men kan inte hitta den i systemet :-(
Vill ha just swedbank, och använder linda fm.
Tack på förhand
M.
http://www.appbrain....bumptech.bumpga
Postad 28 September 2010 - 20:43
Bump redirectar appar till Market så om den inte hittas på Market fungerar det således inte, tyvärr.Finns nåt som heter bump som gör just det har jag för mig?
http://www.appbrain....bumptech.bumpga
Postad 28 September 2010 - 21:28
Aha, trodde man skickade dom mellan sig, sorry, fel av mig dåBump redirectar appar till Market så om den inte hittas på Market fungerar det således inte, tyvärr.
Inget nytt om 2.1 eller nåt btw Aure?
Postad 28 September 2010 - 21:55
Postad 28 September 2010 - 22:04
Nån som har ett fodral att fästa på armen att rekommenderea? Dvs så man kan ha telefonen på överarmen när man är ute och löper
Beroende på vad du vill uppnå så kanske följande är en lösning istället-
http://semcblog.com/...unces-liveview/
Postad 28 September 2010 - 22:30
Beroende på vad du vill uppnå så kanske följande är en lösning istället-
http://semcblog.com/...unces-liveview/
Ohh habegär... undrar om det är något jag har användning för bara
edit: " Nu har Sony Ericsson svarat på vad den kan tänkas kosta. Gustav Brusewitz, presschef på Sony Ericsson gav uppgiften "Liveview tror jag kommer hamna runt 800 SEK , give some, take some". Ett pris som får ses som fullt rimligt för den här typen av pryl. Som jämförelse kan vi nämna blåtandsklockorna som med enkelhet landade på en bit över två tusen."
IDG
Redigerat av Davye, 28 September 2010 - 22:56.
Postad 29 September 2010 - 14:11
http://cgi.ebay.com/...=item4cf17a9139Nån som har ett fodral att fästa på armen att rekommenderea? Dvs så man kan ha telefonen på överarmen när man är ute och löper
Har själv en sån och den funkar kanon!
Postad 29 September 2010 - 19:08
http://cgi.ebay.com/...=item4cf17a9139
Har själv en sån och den funkar kanon!
Ja den ser ju helt ok ut! Hur upplever du det med att pilla på telefonen när den ligger i fickan, bra respons eller? Är fickan stängd så att telefonen ligger stabilt när man löper?
Postad 29 September 2010 - 22:34
Jag har fått problem med min x10, ibland går den inte att ladda, glapp? Hur skall man lösa det lättast och vad kan det tänkas kosta? Tipsa gärna om bra ställe i gbg. Plast pluppen som sitter som skydd har ju lossnat och det gör det väl knappast bättre:( Riktigt kass kvalitet.
Tror ni det går på garantin trots att plastpluppen är borta? Det verkar även det vara en stor kvalitets miss då jag känner 2 st med samma problem.
Funderar nämligen skicka in den till anovo.
Postad 30 September 2010 - 10:21
http://www.concept-p...2-design-hydro/
Redigerat av silverkillen, 30 September 2010 - 10:25.
Postad 30 September 2010 - 18:22
Tror ni det går på garantin trots att plastpluppen är borta? Det verkar även det vara en stor kvalitets miss då jag känner 2 st med samma problem.
Funderar nämligen skicka in den till anovo.
varför inte bara fråga? det kan ju inte skada.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1 bild
9 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?