Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 February 2012 - 20:25

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Jag får felkod 12052 när jag ska installera Belle med Nokia Suite. Vad betyder det?

Postad 10 February 2012 - 21:46

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
hmm, tackar för för tipsen först o främst.

Hade faktiskt inte ens kollat på bluetooth headsets förut men de verkar ju rätt bra... måste kolla upp lite mer hur det funkar med batteritider etc men det kanske blir ett sånt trots allt då.

Kanske inte är bästa möjliga ljudet, men borde väl vara bra nog för att sitta och uggla i tunnelbanan med tycker man, vore ju skönt att slippa sladdarna plus att jag är lite smått oroad över om kontakten för kontrollerna funkar i mitt 3.5mm jack, vet inte om det var där eller om det var hörlurarna som gick sönder. Dock så har original lurarna ett välkänt problem med just det så jag gissar på det.

På tal om nått helt annat så kan jag rapportera att jag äntligen lagat skalet på min N8a, nedre plastdelen lossnade och plasten runt 3.5mm jacket på toppen gick sönder. Beställde 2st skal på Ebay så jag hade lite att jämföra med (misstänkte starkt att det bara var kopior) men båda två var näst intill perfekta. Tror det är kopior, men helt perfekt kvalité, samma material som originaldelarna etc så det kan jag rekommendera starkt. Det var tillomed samma stämplar (Made in Finland etc), klisterlappar med produktnr osv som originaldelarna hade, ser ut att komma direkt ifrån samma fabrik. Det enda jag märkte var att menyknappen som kom med var lite annorlunda, den var helgjuten så ljuset ifrån lilla lampan under knappen inte syntes (breath-light eller va de kallar den).
Var enkelt nog att bara ta den delen ifrån gamla skalet då det inte var nått fel på den och voila, passar perfekt.

Gav 7kr ($0,99!!!) för ena skalet på ett bud där jag var ensam på att bjuda (plus 50kr frakt), och gav 150 för det andra tror jag (direkt-köp med gratis frakt). För det senare fick jag till och med metallramen runt skärmen, 3st riktiga torx mejslar, plast verktyg för att bända loss skärmen med, skärmskydd som man klistrar på, och en liten microSDHC usb läsare med på köpet. inte illa. Tog väl ca 10 dagar att få hem det ifrån Hong Kong. Den ena kom direkt i brevlådan, den andra fick jag hämta på posten.
Som jämförelse så skulle det gått på 800kr bara för verkstan att titta på nallen, sen materialkostnader på det.... Så vild gissning vore väl minst 1500kr, helt sinnessjukt.
Nu vart det väl ca 250kr totalt, och då har jag två hela skal som reservdelar om nått annat skulle gå sönder :)

Var hur lätt som helst att byta topp/nederdel, men bakdelen och skärmen verkar lite pilligare men helt möjligt.
Använde denna video för att se exakt hur man gör, steg för steg: http://www.youtube.c...h?v=p_7C8wdysbI

Enda jag ångrar var att jag beställde båda skalen i samma svarta färg, hade vart roligt att testa silver eller blå, men men.. kanske köper fler ;)

edit: Glömde säga att jag fick kolla jävligt noga på Ebay för att hitta dessa bra, fanns massor av dåliga kopior också. Om du beställer så kolla att Nokia Nseries, Carl Zeiss stämplarna på baksidan finns där, och helst om det finns bilder på insidan så kolla så det finns ett instämplat nummer (vitt, typ FV8.2 sen ett längre nummer under). Fraktkostnaderna kan vara rätt höga också, så kolla noga så det blir rätt om ni ska beställa nått. Vissa hade gratis frakt, vissa tog mer för frakten än vad skalet kostade....
Kan nog hitta namn på säljarna om intresset finns.

Redigerat av Grizzok, 10 February 2012 - 22:12.

Postad 10 February 2012 - 22:17

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Batteritiden på BH-214 är runt 8 timmar tror jag, och den använder 2 mm laddaren :) är riktigt skönt med trådlöst, enda negativa är väl att man inte kan använda radio med det, men jag lyssnar inte på radio så ofta ändå :D

Postad 10 February 2012 - 22:45

dude90
  • dude90
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Törs man uppgradera till belle? Det verkar som att många har problem med eller misslyckas att uppgradera. Sedan verkar ju vissa standard-widgets bli sjukt feta och vissa funktioner lite awkward och inte så passande i Symbian. Android Wannabee blir mer av en Frankenstein. Hur backar man till Anna om man är missnöjd?

Postad 10 February 2012 - 23:30

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Grizzok: bytte ut bottendelen på mumienverkstad. kostade 200:- för orginaldel med arbetet och tog fem minuter. så det behöver inte bli blodigt om man vet var man ska gå...

Postad 11 February 2012 - 07:10

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Grizzok: bytte ut bottendelen på mumienverkstad. kostade 200:- för orginaldel med arbetet och tog fem minuter. så det behöver inte bli blodigt om man vet var man ska gå...

Bra att veta, var ju inte så farligt. De jag kollade upp var de Nokia Care ställen som Nokia ville att jag skulle gå till (på andra sidan stan) för att se om det gick på garantin eller ej, men om garantin vilket de har många fina ord (tolkning av vad normalt slitage är, tolkning vad som är fabriksfel eller ej etc) i avtalen för att slippa så mycket som möjligt med. Om den inte gällde skulle de ha 800kr i undersökningsavgift för att ens lämna tillbaka telefonen. Materialkostnaden fick jag en grov uppskattning på efter att ha mailat 3-4 olika ställen (alla sa bara: skicka in den på undersökning så får vi se...) innan jag ens fick den grova uppskattningen.
Litade inte på det för 5öre, särskilt då man läst på lite om andras erfarenhet utav just de ställena. Så jag tyckte risken för att det var Ebay skit var väl värd att ta, ville ju bara ha plastbitarna egentligen så tänkte det gör inget om resten var skit.
Mumien var ett av de ställena som jag verkligen övervägde att gå till då de verkade någorlunda hederliga på hemsidan. Men det var väl inte en auktoriserad Nokia Care verkstad eller nått som gjorde att jag ångrade mig, även om det kanske inte betyder mycket.

Vart riktigt glatt förvånad när inte bara den ena var bra, utan båda var lika bra kvalité. Inte ofta man blir det när man handlar på distans men som sagt om det är kopior så är de bra nog för att jag inte ska kunna se nån skillnad åtminstone, och då har jag suttit och letat efter skillnader utav ren nyfikenhet :)
Skönt att ha lite reservdelar nu, har en liten repa i ramen runt skärmen som man ser en strimma metallisk "silver" lysa igenom på, men det är så litet att jag inte orkade krångla för att fixa det just nu, kanske i framtiden. Sen älskar jag att skruva sönder mina saker för att se vad som finns på insidan också, så det var en trevlig bonus att få leka lite (fixade även till kontakten på GSM antennen så det blev lite bättre mottagning och inget tappat samtal sen dess).
Var faktiskt lite förvånad över hur lätt det verkar va att byta ut många mindre delar, t.ex. kamera blixten, högtalaren på baksidan, antennerna etc var ju mer eller mindre bara lyfta ut och stoppa i ny om man ville i framtiden, billiga var de också, typ en 50lapp stycket, även om jag kanske skulle oroat mig ännu mer för eventuell risiga kopior till de delarna.

Men men, vill man inte pilla så låter ju mumien som ett bättre val då, men tycker man elektronik är kul nog för att skruvas isär så får man ett litet roligt projekt att leka med istället, jag ångrar mig inte iaf, även om mumien verkar bättre/snabbare/samma pris (fast bara en del då iofs) så tycker jag mervärdet på detta projekt var klart värt risken.
Kul att pilla lite, kul att se vad som faktiskt finns därinne och hur de gjort, och så klart lite "kan själv!" lycka medans man ger fingret åt de "fula" verkstäderna när man var klar... bara man inte oroar sig för garantierna, men de verkar ju rätt värdelösa ändå så dom klarar jag mig utan i framtiden.

Postad 11 February 2012 - 09:45

larsake
  • larsake
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vid uppdateringen till Belle så strulade det lite så jag fick starta om ett par gånger innan allt fungerade. På E: så har jag nu tre Belle mappar. Nokia_Belle, Nokia_Belle(2) och Nokia_Belle(3). Innehållet ser, vid snabbtitt, lika ut. Kan jag radera 2 och i så fall vilka?

Postad 11 February 2012 - 10:06

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Vid uppdateringen till Belle så strulade det lite så jag fick starta om ett par gånger innan allt fungerade. På E: så har jag nu tre Belle mappar. Nokia_Belle, Nokia_Belle(2) och Nokia_Belle(3). Innehållet ser, vid snabbtitt, lika ut. Kan jag radera 2 och i så fall vilka?

Jag hade tagit de som skapades först om det sista försöket lyckades. Alltså behålla nr (3).

Postad 11 February 2012 - 11:54

Hino
  • Hino
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har Trixeos senaste Belleverision, alla mina widgetar,appar och bokmärken på startsidorna fungerarar inte, har startat om flera ggr, ibland hjälper det men efter en stund så är felet tillbaka. Men om jag går in i meny-läget så funkar dom.
Nån som har nått bra tips?
En fråga till: I nedrullnongslisten där man har Mobildata, Wi-fi, Bluetoth, Ljudlös, när man aktiverar en knapp så visas det under i meddelanden vad som är aktiverat, samtidigt som knappen blir blå, trycker man på blåknappen försvinner det i meddelanden, allt utom mobildata, det står kvar i meddelande även fast det är avaktiverat, ska det vara så?

Postad 11 February 2012 - 13:42

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Har Trixeos senaste Belleverision, alla mina widgetar,appar och bokmärken på startsidorna fungerarar inte, har startat om flera ggr, ibland hjälper det men efter en stund så är felet tillbaka. Men om jag går in i meny-läget så funkar dom.
Nån som har nått bra tips?
En fråga till: I nedrullnongslisten där man har Mobildata, Wi-fi, Bluetoth, Ljudlös, när man aktiverar en knapp så visas det under i meddelanden vad som är aktiverat, samtidigt som knappen blir blå, trycker man på blåknappen försvinner det i meddelanden, allt utom mobildata, det står kvar i meddelande även fast det är avaktiverat, ska det vara så?

Du blandar ihop Mobildata och mobilnätverk...
När du släcker den blå strömbrytaren avaktiverar du bara själva datatrafiken och du kan inte ta emot eller sända data med gprs-nätet.
Mobilnätverket längst ner i rullistan visar ju bara att du har täckning mot din operatör. Du kan alltså fortfarande ringa och ta emot vanliga samtal fastan mobildata är avstängt ( inga videosamtal dock för de är beroende av mobildata för bildöverföringen)

Postad 11 February 2012 - 15:51

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
har avinstallerat lite program och fått 132MB ledigt på C: nu,installserver.exe för osignerade appar fungerar oxå bra.om man tog bort så endast svenska finns kvar borde man kunna få ännu mer ledigt,tycker den officiella versionen känns stabilare än den läckta.även fixat min egen equalizer som fungerar toppen.så jag tycker Belle är ett steg framåt,riktigt nöjd.

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 11 February 2012 - 16:00.

Postad 11 February 2012 - 16:02

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
På dailymobile har de lagt till massa widgets som inte finns än i den officiella Belle, några mycket trevliga..Tex mobiledatatracker funkar numer efter jag laddat ner därifrån
Vet att några av dessa finns i bla trixeos V7 men nu kan alla med den officiella oxå få dessa om man bara först hackar mobilen.. Finns bra wizard för det i samma länk.
:
http://forum.dailymo...p?topic=63220.0

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  htcq3c.jpg   4.24K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  dw5g5.jpg   8.89K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av big_swede70, 11 February 2012 - 16:15.

Postad 11 February 2012 - 16:18

Unregistered6b959977
  • Unregistered6b959977
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Tack nokia för er fantastiska uppdatering, alla program bort trots säkerhetskopia. Årets stora flopp!!

Postad 11 February 2012 - 16:20

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Tack nokia för er fantastiska uppdatering, alla program bort trots säkerhetskopia. Årets stora flopp!!

Program går inte med vid säkerhetskopiering.

Postad 11 February 2012 - 16:42

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

kan rekommendera BH-214, ett Bluetooth headset men lurarna känns riktig bra. Fick tillbaka mitt från Service idag så har använt det trådade en månad, riktigt stor skillnad att få tillbaka BH-214 :)

tycker dom är billiga och OK ljud,använder Nokia bh-505 som har grymt bra batteri tid och riktigt bra ljud,

Postad 11 February 2012 - 16:46

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Program går inte med vid säkerhetskopiering.

uppdaterade via Nokia suite och alla program följde med som jag hade innan,så det verkar vara ett lotteri om man ska få behålla alla sina program

Postad 11 February 2012 - 17:06

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

tycker dom är billiga och OK ljud,använder Nokia bh-505 som har grymt bra batteri tid och riktigt bra ljud,

Men BH-505 har ju en helt annan design, och det är väl mest till för "En aktiv livsstil" som det står på hemsidan? :)

Postad 11 February 2012 - 18:40

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Kan man på något vis se hur mycket batteri man har kvar i % som man kunde förut på Anna... har testat nokia battery monitor men det verkar ju leva sitt egna liv och visar typ 30% kvar när batteriet är fullt :/

Postad 11 February 2012 - 18:45

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Kan man på något vis se hur mycket batteri man har kvar i % som man kunde förut på Anna... har testat nokia battery monitor men det verkar ju leva sitt egna liv och visar typ 30% kvar när batteriet är fullt :/

Jag har fått för mig att det är Battery monitor som faktiskt visar rätt och att själva "batteri-ikonen" på mobilen visar fel.

Någon vet hur det egentligen är? :)

Postad 11 February 2012 - 18:51

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag har fått för mig att det är Battery monitor som faktiskt visar rätt och att själva "batteri-ikonen" på mobilen visar fel.

Någon vet hur det egentligen är? :)

Jag känner att Battery Monitor visar rätt, fast det finns ett program som heter Battery Info också, jag anser att det visar en mer exakt siffra än Battery Monitor. Dock kostar Batteri Info 10 kr nu, så då vinner väl Battery Monitor ändå eftersom det är gratis.

Plus att Battery Info visar hur mycket mAh det är kvar också, ganska kul att se när det fylls på när telefonen laddas :)

Redigerat av donpipino, 11 February 2012 - 18:54.

Postad 11 February 2012 - 19:16

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

uppdaterade via Nokia suite och alla program följde med som jag hade innan,så det verkar vara ett lotteri om man ska få behålla alla sina program

Upprepar: Program går inte med vid säkerhetskopiering. Det du fick erfara är att vissa program som installeras på E: eller annat extraminne ligger kvar då Nokia Suite inte installerar massminnesfilen och därmed inte rensar E:

Postad 11 February 2012 - 19:27

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Nu har jag känt på Belle ett par dagar och det största minuset hittills är för mig att widgets/apps som jag använt förut ej längre går att installera. Läser dock i andra forum om att vissa av dessa fungerar för andra med Belle....kanske cfw av Belle då, eller? Batteritiden, tja, den är väl knappast bättre men är nog för tidigt att säga ännu. Med Anna behövde jag ladda var 3-4'e dag. I övrigt är allt OK.

Update; idag provade jag att via WIFI installera apps som ej fungerat efter Belle installeringen och nu fungerade alla som jag ej innan kunde installera. Har innan detta bara provat via mobildata. Problem solved.

Postad 11 February 2012 - 22:03

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Redigerat av merry, 11 February 2012 - 22:04.

Postad 11 February 2012 - 22:07

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Tjena, jag har kopplat in en bluetooth mottagare i mitt slutssteg som jag kör spotify emot med min nokia och det funkar kanon....förutom det lilla dilemat att jag inte kan höja och sänka!! Volymen på telen svarar inte och i spotify finns ingen volymkontroll i appen för telen som det gör när man kör det på datorn, hjälp mig!! Hur gör jag??

Men seriöst... är det ingen som kan kommentera??

Postad 11 February 2012 - 22:46

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Vad störd jag blir, he he... sitter med enbart macar här hemma och vill uppdatera till Belle på åtminstone en av våra N8:or.
La in Nokia Software Update på Mac minin och körde in min N8. Givetvis så finns inte uppdateringen med till min produktkod.
Kopplade in sambons N8 istället. Hennes produktkod gav direkt utslag och plockade fram uppdateringen. Men hon vill
absolut inte experimentera...

Ha ha, snacka om att det är krig på G här snart om inte jag orkar fixa windows simulering på nån av burkarna här så jag kan
leka med Trixeos Belle... Vore kul att uppdatera hennes N8 inatt och lyssna på reaktionen till morgonen. Speciellt om jag tar
bort hennes Angry Birds saves :P

Postad 11 February 2012 - 22:47

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna hjälpa dig men jag har ingen aning om vad som är fel :(

Postad 11 February 2012 - 22:54

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna hjälpa dig men jag har ingen aning om vad som är fel :(

Men har du en volymkontroll i din spotify spelare?

Postad 12 February 2012 - 00:01

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Du har inte en volymkontroll på ditt bluetooth-headset då?
Det har jag på mitt bluetooth-headset iaf. Det går inte att höja och sänka någon annanstans tror jag.

Postad 12 February 2012 - 00:21

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Men har du en volymkontroll i din spotify spelare?

Använder inte spotify i mobilen så kan tyvärr inte svara på det :(

Men jag tycker att en volymkontroll borde finnas!

Postad 12 February 2012 - 00:25

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Du har inte en volymkontroll på ditt bluetooth-headset då?
Det har jag på mitt bluetooth-headset iaf. Det går inte att höja och sänka någon annanstans tror jag.

Jag har inget Bluetooth headset utan en Bluetooth mottagare som är kopplad rätt in i rca ingångarna på ett slutsteg, man kan säga att min N8 är då ett försteg (enkelt uttryckt). Allt funkar galant när jag spelar upp musik men i min Spotify app i N8'an så finns det ingen volym kontroll, jag har pratat med en polare som har en Iphone och han får då fram en volymkontroll i sin Spotify så då undrar jag om jag har missat nåt eller om Spotify appen till N8 är bedrövligt utformad.

Postad 12 February 2012 - 01:12

tkajsirp
  • tkajsirp
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag behöver också nya lurar, de som följer med N9 är precis den typ jag vill ha.

Tyvärr vet jag inte hur bra de är, eller om knappen funkar. WH-902 heter de iaf.

Nån som vet?

http://europe.nokia....-headset-wh-902

Har dom lurarna, för mig helt omöjliga att använda , passar inte i mina öron = nada passform.

Redigerat av tkajsirp, 12 February 2012 - 01:13.

Postad 12 February 2012 - 03:05

Unregistered26b37881
  • Unregistered26b37881
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Har dom lurarna, för mig helt omöjliga att använda , passar inte i mina öron = nada passform.

Nja, dom ser inte så sköna ut :( Personligen skulle jag hellre valt ett par in-ear lurar :)

Postad 12 February 2012 - 10:20

Unregistered688a5712
  • Unregistered688a5712
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har inget Bluetooth headset utan en Bluetooth mottagare som är kopplad rätt in i rca ingångarna på ett slutsteg, man kan säga att min N8 är då ett försteg (enkelt uttryckt). Allt funkar galant när jag spelar upp musik men i min Spotify app i N8'an så finns det ingen volym kontroll, jag har pratat med en polare som har en Iphone och han får då fram en volymkontroll i sin Spotify så då undrar jag om jag har missat nåt eller om Spotify appen till N8 är bedrövligt utformad.

Fungerar det när din polare använder Bluetooth för att överföra musiken från sin iPhone?
Jag ställer mig lite fundersam till om volymkontroll verkligen ingår i A2DP protokollet nämligen.

Postad 12 February 2012 - 10:33

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Fungerar det när din polare använder Bluetooth för att överföra musiken från sin iPhone?
Jag ställer mig lite fundersam till om volymkontroll verkligen ingår i A2DP protokollet nämligen.

Det vet jag iofs inte.

Postad 12 February 2012 - 11:10

Unregistered688a5712
  • Unregistered688a5712
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det vet jag iofs inte.

Från en iPhone kan man streama ljudet till en Airport Express via något som heter AirPlay, kan vara därför det finns volymkontroll i Spotify. Men det är Wifi man använder då och inte Bluetooth.

För att reglera volymen på din Bluetooth reciever behövs det att kommunikationsprotokollet stödjer det och att utsignalen från DA omvandlingen går att reglera på din BT reciever.

Jag googlade lite på det och det verkar ett rätt vanligt problem, även från andra telefoner.

Postad 12 February 2012 - 11:25

Unregistered9a238731
  • Unregistered9a238731
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Och jag gissar att du inte har någon volymkontroll på slutsteget?

Postad 12 February 2012 - 11:26

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Ha ha, snacka om att det är krig på G här snart om inte jag orkar fixa windows simulering på nån av burkarna här så jag kan
leka med Trixeos Belle... Vore kul att uppdatera hennes N8 inatt och lyssna på reaktionen till morgonen. Speciellt om jag tar
bort hennes Angry Birds saves :P

Ja jag har inte angry birds fungerande längre överhuvudtaget sedan uppdateringen till Belle och jag hade både vanilga angry birds, seasons, Rio och Rio kan jag inte ens ladda ned igen utan att betala, samtliga ger endast en svart skärm när man försöker starta dem. Är det någon annan som får dem att funka under Belle ?

Postad 12 February 2012 - 12:19

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Jag känner att det är lika bra jag börjar igen från scratch, telefonen funkar inget vidare som det är, kan någon säga vilket som är det bästa sättet att flasha telefonen med original Belle så att det blir en ren ny installation utan gamla program och inställningar ? går det att använda Nokia suite eller lägger det tillbaka gamla inställningar/program automatiskt ?

Postad 12 February 2012 - 12:41

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
har du testat tipset om att installera över WiFi? det funkar för mig men jag har trixeos cfw v4.

Redigerat av bag, 12 February 2012 - 13:06.

Postad 12 February 2012 - 12:57

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

har du testat tipset om att installera över WiFi? det funkar för mig men jag har en trixeos cfw v4.

Du menar Angry birds antar jag ?

Jag har hur som helst installerat i princip alla program via Wifi eller USB sedan jag köpte telefonen, så det hjälper med andra ord inte för mig, men tack för tipset.

Jag känner mig hursomhelst manad att börja om från scratch, då jag inte heller gjort det sedan jag fick telefonen i oktober 2010, den börjar som sagt efter uppdateringen till Belle speciellt kännas buggig och mycket långsam.

Postad 12 February 2012 - 13:07

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
då rekommenderar jag verkligen att du testar trixeos cfw som kommer snart.

Postad 12 February 2012 - 13:33

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
innan flash av telefonen kan det vara bra att spara datan till spelen man spelat,koppla in telfonen i massminnes läge och kopiera från mappen private,kan man återställa senare när man flashat om telefonen och installerat tillbaka spelen,här är en lista på olika spel och var dom sparas.

Sparkle - E:\private\20030f70
Heroes Of Kalevala - E:\private\20030f72
Grim Joggers - E:\private\20030f73
Azkend v1.2.1 - E:\private\20030f71

Bejeweled 2 HD - E:\private\2002b2e1
NFS - E:\private\20031338
Monopoly Classic HD - E:\private\2002b2d8\
The Sims 3 HD - E:\private\200331f6
Transformers Dark of The Moon HD - E:\private\20040bf6
Worms - E:\private\2002b2df
Tetris HD - E:\private\2002b2dc

Galaxy on Fire - E:\private\2002FEA0
RallyMaster Pro - E:\private\20030E46

Asphalt 5 - E:\private\20030E87
Real Golf 2011 - E:\private\20030E86
Hero of Sparta - E:\private\
Joining Hands - E:\private\20030f74

Asphalt 6 Adrenaline - E:\private\2003B2CC
Assassins Creed - E:\Private\20036B7B
Dungeon Hunter 2 - E:\private\2003B2CE
Eternal Legacy HD - E:\private\2003B2CA
GT Racing: Motor Academy - E:\private\20030E79
Guitar Rocktour 2 - E:\private\20030E7A
HAWX - E:\private\20035DFF
James Cameron's Avatar - E:\private\20030E7B
Lets Golf 2 - E:\private\2003B2CB
Real Football 2010 - E:\private\20030E77
Settlers HD - E:\private\20035E05
Shrek Karting HD - E:\private\2003B2CD
Spider Man Total Mayhem - E:\private\20035DFE
UNO HD - E:\private\20035E07

CricketT20Fever - E:\private\20030E65
WarChess 3D v1.00 - E:\private\20030E66\

Back Breaker - E:\Private\20039541
Boom Beats - E:\Private\2003AE7C
Crusade Of Destiny - Crusade Of Destiny - E:\Private\20039695\
Friut Ninja - E:\private\200398FD
PES2011 - E:\private\20038980
Rollercoaster Extreme - E:\private\20030E48
Tron Tanks - E:\private\2003855c
Speedball 2 Evolution - E:\private\20040AEF
Tank Hero - E:\private\20039529
Speed X - E:\private\20039613
Fragger File E:\private\200424CD

Fuzzies - E:\private\20030EAB
Raging Thunder 2 - E:\private\20030E64

Angry Birds - E:\private\20030E51
Angry Birds Seasons - E:\private\20030E52
Angry Birds Rio - E:\private\2003B21F

Postad 12 February 2012 - 13:54

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

innan flash av telefonen kan det vara bra att spara datan till spelen man spelat,koppla in telfonen i massminnes läge och kopiera från mappen private,kan man återställa senare när man flashat om telefonen och installerat tillbaka spelen,här är en lista på olika spel och var dom sparas.

Tack, men jag misstänker i alla fall för min del att det tåget redan gått eftersom jag åtminstone tappat mitt highscore på fruit ninja och det spelet har jag inte installerat om ens.

Postad 12 February 2012 - 13:57

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Satt och lekte med kompisens iPhone igår och appen Photosynth. För er som inte vet är det en panorama app som skapar mer 3D bilder än vad Nokia Panorama gör.

Finns det något liknande till Symbian? Har letat runt lite men inte hittat något uppenbart iaf... :/

Postad 12 February 2012 - 14:26

Unregistered6b959977
  • Unregistered6b959977
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Upprepar: Program går inte med vid säkerhetskopiering. Det du fick erfara är att vissa program som installeras på E: eller annat extraminne ligger kvar då Nokia Suite inte installerar massminnesfilen och därmed inte rensar E:

Ville bara få tillbaka några saved games. 3 angry birds och ett millionaire city.

Postad 12 February 2012 - 14:30

Unregisteredae821c86
  • Unregisteredae821c86
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Ja jag har inte angry birds fungerande längre överhuvudtaget sedan uppdateringen till Belle och jag hade både vanilga angry birds, seasons, Rio och Rio kan jag inte ens ladda ned igen utan att betala, samtliga ger endast en svart skärm när man försöker starta dem. Är det någon annan som får dem att funka under Belle ?

Mina Angrybirds spel fungerar klockrent efter uppdatering..

Uppdaterade från Trixeos Belle till Nokias Oficiella belle..

Postad 12 February 2012 - 15:34

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Från en iPhone kan man streama ljudet till en Airport Express via något som heter AirPlay, kan vara därför det finns volymkontroll i Spotify. Men det är Wifi man använder då och inte Bluetooth.

För att reglera volymen på din Bluetooth reciever behövs det att kommunikationsprotokollet stödjer det och att utsignalen från DA omvandlingen går att reglera på din BT reciever.

Jag googlade lite på det och det verkar ett rätt vanligt problem, även från andra telefoner.

Jag testade frugans Samsung GT-i9001 Galaxy S Plus och det funkade galant att använda telefonens volymknappar, om det inte funkar med N8 så skaffar jag en Samsung då jag tycker det är grymt smidigt med spotify i lurn streama via bluetooth till stereon, helt klart en dealbreaker för mig då jag lyssnar mycke på musik.

Postad 12 February 2012 - 15:38

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Och jag gissar att du inte har någon volymkontroll på slutsteget?

Jo det har jag, det sitter ju rattar på steget men om jag sitter i bastun och dricker en bira och kör spotify på lurn så vill jag kunna höja och sänka utan att springa genom kåken.

Postad 12 February 2012 - 15:41

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Mina Angrybirds spel fungerar klockrent efter uppdatering..

Uppdaterade från Trixeos Belle till Nokias Oficiella belle..

Ok, tack då är det med andra ord som jag trodde att något gått fel vid uppdateringen till Belle.

Postad 12 February 2012 - 15:49

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Fungerar knappen som den ska då?

Jag kan inte ha in-ear, de lossnar så fort jag rör på mig. Har aldrig hittat några som sitter kvar.

Musikkontroll är inte så viktigt, men telefonknapp vill jag ha.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.