Jag spelade amerikansk fotboll med en kille som var närmare 2 meter lång och vägde runt 150 kg. Han var 19-20 år på den tiden. Fast frågan är om inte vår tränare (Lasse Gustafsson) var större på den tiden, han var också 2 meter och tävlade i strong man och bänk press. Hittade hans blogg men vet inte om han fortfarande uppdaterar den (det var 10 år sen jag spelade): http://gustafsson.uppsalapower.se. Jag väger 110 kg idag och är 1,80 m lång (liknande vikt då), men Lasse kunde slänga runt med mig som en vante på plan.
Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 06 May 2015 - 16:10
Jag vägde 170.1kg som mest!, rent fett 0 muskler på denna bild jag inte är direkt stolt över ligger ja på ca150kg
resan har varit lång och knögglig
Bifogad fil(er)
Postad 06 May 2015 - 16:34
Postad 06 May 2015 - 18:13
Ligger på maxvikt nu. 92.4kg på vågen med träningskläder och knävärmare på alldeles nyss.
Knäböj idag. Tänkte inte köra tungt men var alldeles för varmt och kvavt för att köra en massa reps. Gjorde en femma på 140 och sedan fem, sex, fem fem, åtta på 150kg. Sista åttan på 150 tog slut på all energi. Hade racket lite för högt också så det var nära att jag inte fick tillbaka stången på racket, det var lite läskigt.
Postad 07 May 2015 - 09:46
Vägde imorse in på 76 friska och är 174cm lång.
Kör en morgonvägning varje dag för att få ett genomsnitt för veckan och det har tuggat på i rätt så lagom takt nedåt måste jag säga även nu när jag slutat räkna på käket.
Ligger på maxvikt nu. 92.4kg på vågen med träningskläder och knävärmare på alldeles nyss.
Knäböj idag. Tänkte inte köra tungt men var alldeles för varmt och kvavt för att köra en massa reps. Gjorde en femma på 140 och sedan fem, sex, fem fem, åtta på 150kg. Sista åttan på 150 tog slut på all energi. Hade racket lite för högt också så det var nära att jag inte fick tillbaka stången på racket, det var lite läskigt.
Sånt där är lite vidrigt när det blir så. Lite lätt småpanik brukar kunna slå till då.
Redigerat av Crabban, 07 May 2015 - 09:46.
Postad 07 May 2015 - 09:58
Vägde imorse in på 76 friska och är 174cm lång.
Kör en morgonvägning varje dag för att få ett genomsnitt för veckan och det har tuggat på i rätt så lagom takt nedåt måste jag säga även nu när jag slutat räkna på käket.
Sånt där är lite vidrigt när det blir så. Lite lätt småpanik brukar kunna slå till då.
Jo, det var jobbigare att få tillbaka stången i racket än det var att göra åtta reps med 150kg på axlarna om man säger så ![]()
Postad 07 May 2015 - 12:53
Roligt med stora killar, själv ligger jag på 130kg@182cm. Vill gå upp 15kg till iallafall.
Angående sötsug: Skit i att bli sötsugna så är det problemet fixat ![]()
Postad 10 May 2015 - 17:39
Två misslyckade försök på 200 idag i marken, mer än så säger jag inte.
Kommer ta ett uppehåll från marklyftandet nu och köra assistansövningar för hamstrings, rumpa och ländrygg nu i en månad. Sedan i sommar tänker jag ösa marklyft tre gånger i veckan eller mer. Kanske inte kommer kunna böja och bänka speciellt mycket då men det är fan pinsamt att jag inte drar 200 än. I -93kg juniorer så skulle jag hamna 54 av 70 om man bara kollar på marklyft...
Edit: Förresten, provade en Captains of Crush #2 idag också precis när jag värmt klart i marken. Trodde jag skulle kunna stänga den till hälften ungefär, på sin höjd. Tycker min trainer som jag har här hemma är ganska seg liksom och den är bara ungefär hälften så trög som tvåan. Hur som helst, tog tvåan och lade inte så mycket energi på att lägga den rätt i handen eftersom jag bara skulle känna på den. Tog i klämde åt och jag trodde inte mina ögon när jag såg att jag hade stängt den så att det inte syntes någon glipa. Hörde inget klick tyvärr men jag måste ha varit riktigt nära.
Redigerat av Ala_95, 10 May 2015 - 19:44.
Postad 13 May 2015 - 10:49
Då var vecka 4 avklarad på Dödsdeffen vågen visar + 1.6kg denna veckan tack vare att jag är vätskefylld som en kortison svullen lill-babs åkte på lite solsting när jag var och fiskade och drog på mig massa vätska under huden, fötterna var nästan bollformade och jag fick snöra upp skorna för att ens få på mig dom, ngn annan förklaring har jag inte då kost träning och sömn setat som en smäck, missade en träningsdag på fisket då jag även käkade 8st äggmackor och 2st korv med bröd men annars dubbelkardio och strikt kost resten av veckan, lite surt är det men vi horar vidare...
Postad 13 May 2015 - 20:53
Böj idag. Fortfarande ont i vaden så kan inte skicka fram knäna och köra som vanligt. Tänkte att jag skulle prova att stå ganska brett. Jobbat på rörligheten måndag och tisdag kväll. Kollade på detta klipp angående uppvärmning https://www.youtube....h?v=EN6HAheRHYQ och provade att köra igenom det innan passet, kändes riktigt bra men det tog lite tid att köra igenom. Målet idag var 5x5 på 150kg, ganska lågt satt eftersom jag inte visste hur det skulle gå med nya tekniken. Gjorde ju 29 reps totalt på 150kg förra passet så att göra 25 idag borde gå även med ny teknik. Märkte att det inte alls var speciellt jobbigt med nya tekniken, blev inte ens andfådd efter seten. Gjorde fem set och var inte alls trött i varken kropp eller huvud. Tänkte att jag kör tre till så det blir 8x5 men i slutändan blev det 10x5, alltså totalt 50 reps på 150kg. Hade kunnat köra mer men huden på ryggen började skalas av och jag började bli hungrig, klockan var halv åtta och hade inte ätit middag ännu. Lekte lite med 2x10 på 100kg i högstång utan bälte sedan efteråt. Fick kramp axeln på första setet vilket var lite oskönt så höll bredare på andra setet.
Filmade alla tio seten och kollade på dom nyss och det var nog inget lyft som hade fått godkänt på tävling, hade behövt gå kanske en eller två centimeter till för att vara helt säker på att få godkänt. Kunde dock inte gå djupare än jag gjorde idag för knäna började falla inåt. Jag får helt enkelt ta och jobba mer på rörligheten i ljumskar och höft så att jag kan nå fullt djup utan att knäna faller inåt. Hade i och för sig kunnat köra med en något smalare stans om jag ville nå tävlingsdjup men jag vill kunna köra brett och komma ner till rätt djup också.
Bjuder på en skärmdump på en av böjarna i bottenläget. Ungefär såhär djupt gick jag på samtliga reps idag. Hade väldigt liten variation i djupet så alla var ungefär så här djupa +-1cm kanske.

Ser att jag skulle kunna hålla bak knäna lite mer för att på så sätt nå rätt djup. Kanske ska prova utan lyftarskorna?
Postad 13 May 2015 - 23:12
Tycker djupet ser bra ut, så fort du går under parallell så sliter det brutalt på ledband och ligament i knäna! ovärt i min bok
man vill ju kunna träna mer än 2 år och röra sig när man blir äldre
Postad 13 May 2015 - 23:20
Nedstämd av av veckans vägning så blev det ett "litet" cheatmeal
Bifogad fil(er)
Postad 14 May 2015 - 03:38
Detta kan så klart vara inviduellt som allt annat!
Bra kört Ala_95!!!
Postad 14 May 2015 - 10:43
Tycker det är lite hysteri över just djupet, kanske är ngn styrke grejj men i massabyggande syfte så tappar iaf jag mkt kontakt med låret under parallellt och arschlet kopplas in istället
Bifogad fil(er)
Postad 14 May 2015 - 10:51
I detta fallet handlade det endast om att träffa godkännt djup för tävling.
Postad 14 May 2015 - 11:22
själv så känner jag att det fungerar bättre för mina knän att gå riktigt riktigt djupt i benpressen. jag går så att plattan är runt en dm från röven när jag går som djupast och det är inga problem om man värmer bra innan. en annan fördel är att man verkligen verkligen verkligen får med hamstringsen när man tränar så.
Postad 14 May 2015 - 13:20
Postad 14 May 2015 - 13:32
Rutorna på övre delen av magen har kommit fram hyfsat men det är sämre på nedre delen. Beror det bara på att det sitter mer fett där eller finns det någon övning för nedre magmuskler?
Sitter mer fett. Alltid det området som är det segaste.
Postad 14 May 2015 - 13:32
Rutorna på övre delen av magen har kommit fram hyfsat men det är sämre på nedre delen. Beror det bara på att det sitter mer fett där eller finns det någon övning för nedre magmuskler?
Tror det är att det är mer fettansamling där... det va dom nedre magmusklerna som försvann först för mig när jag tränade mindre, för att suddas ut uppåt medans det kom lite "lovehandles"! ![]()
Men det går inte punktförbränna fett, är så roligt att höra en del som gått upp lite, att dom ska göra situps för att bränna fett på magen. ![]()
Redigerat av Garrett, 14 May 2015 - 13:33.
Postad 14 May 2015 - 14:01
http://youtu.be/o8cSryGgMBI
Postad 14 May 2015 - 14:06
Kollade youtube och det finns typ 1M videos som visar hur man tränar lower abs. Vad som funkar är osäkert dock...
http://youtu.be/o8cSryGgMBI
Många som funkar förmodar jag... men för att dom ska synas är det mindre fett som gäller...
Postad 14 May 2015 - 14:12
Hela magmuskulaturen (rectus abdominis) aktiveras vid vanliga crunches. Men som sagt så handlar det bara om fettprocent i princip.
Postad 14 May 2015 - 14:44
Postad 14 May 2015 - 16:22
Gårdagens glass gjorde sig påmind på dagens bröstpass
kände mig stark som en gris fast slät som en säl! började med lutande hantelpress och för första gången sen ja skadade axeln ngn gång 2013 så vågade jag mig på 50+ hantlarna, en tia med 52.5kg kändes lätt så tänkte att fan ja testar en 4à med 60kilos klumparna efter 4 reps tänkte jag fan de va ju lätt så ja gör 6 och då jag smekte upp även det så vafan vi kör på 8 då men fick en liten felträff med högerhanteln på rep 7 och det blev lite vingligt så gav mig där, följde upp med hantelflyes 3st 10òr med 32kg hantlarna
avslutade med 3st tolvor på 90kg i lutande bänk smithmaskinen.
nu ska jag putsa och koka årets första färskpotatis! fy fan vad nice! längtan var lång och svår 49:- kilot känns fullt rimligt i sammanhanget
Postad 14 May 2015 - 16:32
Gårdagens glass gjorde sig påmind på dagens bröstpass
kände mig stark som en gris fast slät som en säl! började med lutande hantelpress och för första gången sen ja skadade axeln ngn gång 2013 så vågade jag mig på 50+ hantlarna, en tia med 52.5kg kändes lätt så tänkte att fan ja testar en 4à med 60kilos klumparna efter 4 reps tänkte jag fan de va ju lätt så ja gör 6 och då jag smekte upp även det så vafan vi kör på 8 då men fick en liten felträff med högerhanteln på rep 7 och det blev lite vingligt så gav mig där, följde upp med hantelflyes 3st 10òr med 32kg hantlarna
avslutade med 3st tolvor på 90kg i lutande bänk smithmaskinen.
nu ska jag putsa och koka årets första färskpotatis! fy fan vad nice! längtan var lång och svår 49:- kilot känns fullt rimligt i sammanhanget
The Power of Ice Cream should not be underestimated!!
😃
Postad 14 May 2015 - 21:13
Ja precis, angående djupet i böjen så bryr jag mig bara om att få godkänt djup på tävling. Jag är inte speciellt orolig för knäna för jag tror att det är tio gånger värre att springa än att köra djupa knäböjar på relativt lätta vikter.
Angående magmusklerna, som sagts tidigare i tråden så brukar man lagra mer fett längre ner på magen samt att magmusklerna vanligtvis ser lite annorlunda ut uppe och nere. Här ser du t.ex Shawn Rhoden 
Postad 14 May 2015 - 21:24

Endel har tur med genetiken, andra får knappt rutor
Redigerat av Zartok, 14 May 2015 - 21:25.
Postad 15 May 2015 - 12:36
Intressant bild på Arvebrink. Här ser man att hon inte är så stor egentligen

Postad 15 May 2015 - 21:01
Bjuder på ett klipp från böjen i onsdags https://www.youtube....h?v=ePNfTs3wMgk
Postad 18 May 2015 - 16:40
Jag körde ben precis och tänkte testa ditt upplägg Ala 10st 5òr på 150 men fifan de va tungt gav upp på typ set 2 och gjorde en singel på 170 sen några tior på 110kg och massa högreps på 80kg sen följt av hacksquat och benspark i plural, grym kontakt idag och selan skådad lårpump, vobblade fram som en straffknullad cowboy :-)
Postad 19 May 2015 - 08:50
Jag körde ben precis och tänkte testa ditt upplägg Ala 10st 5òr på 150 men fifan de va tungt gav upp på typ set 2 och gjorde en singel på 170 sen några tior på 110kg och massa högreps på 80kg sen följt av hacksquat och benspark i plural, grym kontakt idag och selan skådad lårpump, vobblade fram som en straffknullad cowboy :-)
Haha
Jag verkar vara lite annorlunda när gäller ben, brukar sällan ha några problem att hålla på i runt två timmar. Benen verkar svara riktigt bra på det för dom växer som bara fan också. Just nu senaste tiden har jag inte växt så mycket men har inte gått upp något i vikt heller. Känner dock att dom har blivit lite mer definierade så har väl kanske byggt muskler lika fort som jag tappat fett. Är dock fortfarande lite småfet men blir väl en kort deff i sommar kanske, får se.
Postad 19 May 2015 - 21:43
Saftiga armar där, Degpojken.
Blev smalbänk idag för mig. Tränade rätt sent, direkt efter middagen och var ganska tankspridd pga allt plugg just nu. Gjorde en åtta på 80, två sjuor på 90 och en till åtta på 80. Körde sedan axelpress med hantlar direkt efter. Redan 12.5kg kändes ganska tungt så gick bara upp till 20kg till början. Gjorde en ganska tung åtta på det men kände att jag ville gå tyngre så hämtade 22.5kg. Gjorde en lite enklare åtta på det så hämtade 25kg istället. Gjorde en lätt tia på 25 så tänkte att vafan, lika bra att gå och hämta 30 och försöka sätta ett pr. Aldrig kört tyngre än 27.5kg tror jag. Brände riktigt mycket energi på att få upp 30kg hantlarna men lyckades göra en åtta och fick kämpa riktigt rejält på sista. Körde sedan lite blandat axlar och triceps.
Avsluta passet med en bicepsbattle med polarna. Båda dom är styrkelyftare och jag har bodybuildingbakgrund så det blev spännande. Båda dom är mycket starkare än mig i styrkelyftsgrenarna, den starkaste killen bänkar ju 180 liksom. Han som bänkar 180 gjorde 4 reps på 50. Andra killen gjorde typ 7-8 tror jag och jag gjorde 10. Visst, vi körde ganska ostrikt på sista repsen men det var ju tävling. Blev förvånad själv över att jag klarade 10 reps, tränar aldrig biceps längre, bara lite hammercurls ibland.
Postad 19 May 2015 - 22:00
Startade med militärpress, en 6:a på 100kg, strikt utan att använda någon hjälp av benen. Hela vägen ner till bröstet och upp på raka armar, rekord. Riktigt nöjd!
Sedan hantelpress, en 6:a på 50kg hantlarna. Nöjd, trött efter att ha ångat på i militärpressen. Lättade av till 40kg hantlarna och körde högrepp, ca 15 repetioner à 5 set.
Lite hantelflyes/sidolyft och sist traps.
Nu värker det i axlarna så nu kan man lägga sig nöjd. Ben imorgon!
Redigerat av Unregistered3f868d20, 20 May 2015 - 09:51.
Postad 20 May 2015 - 10:57
Vecka 5 avklarad på Dödsdeffen känt mig platt och trycklös så jag har kreatin laddat i 6dar och ökat ytterligare 1.5kg denna veckan... även om det är fettfri massa så är det psykiskt tungt när vikten går åt fel håll, en klen tröst är att jag ökat bra i styrka och det händer grejjor i spegeln nästan dagligen.
Har skött alla bitar minus ett cheatmeal i form av en pizza i måndags
Postad 20 May 2015 - 16:37
Failade för ca 2månader sen och kört lättare och haft fokus på annat men nu var det dags igen. Hade jag kunnat ladda om hade nog 210 gått vägen då 200 kändes relativt lätt. Men det får bli nästa gång
Postad 20 May 2015 - 20:46
Första bänkpasset på väldigt länge idag.
Värme med tomstång ett tag, kanse 20 reps. Övade sedan på "kipp-chins" ala crossfit för att få upp lite blodcirkulation i kroppen. Känns jävligt skumt om inte annat. Övergick till löpbandet för att få upp lite mer blodcirkulation i axlar osv. Lyckades då paja löpbandets elektronik. Satte mig då vid bänken och körde vidare lite oldschool istället ![]()
Nåväl. 15x60, 5x80, 3x90. Kändes riktigt tungt idag. Fick inte till det alls och vek nästan fram axlarna på sista repet på 80 och 90kg. Trodde jag jobbat bort den reflexen, men icke.
Gick därför ner i vikt och körde relativt höga reps istälelt.
15x60 med minst 1 sekunds paus i bottenläget. Sedan vila ca 60-80sekunder. Skön träff.
13x60 med paus i botten. Vila ca 60-80 sekunder. Skön träff.
10x60 med paus i botten. Vila ca 2 minuter. Börjar bli rejält trött nu.
8x60 med paus. Vila ca 60 sekunder. Sista fem var inte roliga och kanske inte jättevackra heller.
Sänker till 50 kg och kör utan paus i bottenläget och i högt tempo och rejält kass kontroll; stången nästan studsar mot bröstbenet. Går skitlätt upp 7 repetitioner. Behövde däremot nästan hjälp att få upp den åttonde. Snacka om att ta totalslut i musklerna. Kände mig som Jörgen Brink på skid-VM-stafetten 2003.... hahahah
Tänkte sedan avsluta med lite lutande hantelflies, men orkade inte alls. Testade lite armhävningar, men de såg ut som ett skolboksexempel på en McKenzie-övning, så jag gick och åt lunch istället...

Postad 20 May 2015 - 20:58
Ett tag sen jag var inne och skrev men tog 200kg i mark för första gången i måndags så kände att det var dags att komma in och skriva igen
.
Failade för ca 2månader sen och kört lättare och haft fokus på annat men nu var det dags igen. Hade jag kunnat ladda om hade nog 210 gått vägen då 200 kändes relativt lätt. Men det får bli nästa gång
Och idag var det dags för ännu ett pers, denna gång i bänken med 120 kg.
Var verkligen inte planerat men kände mig stark från början så ökade på tills det blev tungt och då blev det ett pers
Kroppsvikt nere på 81kg nu så känns bra med pers trots minskad vikt. Enda hjälpmedlet jag använder är flytande magnesium
Postad 22 May 2015 - 17:29
I Sundsvall nu. Gick förbi bänk-VM på väg till gymmet, såg lite folk t.ex Maria Engrenius. Fan vad liten hon är! Provade lite wrist wraps också, bland annat SBD super stiff och några Inzer. En rejäl skillnad mot dom Better Bodies jag har nu så ska ta och köpa ett par imorgon.
Tränade knäböj idag. Lyckades slå i arslet i en skyddsgrej till racket under uppvärmningen. Slog i så hårt att jag började blöda och kändes stelt och konstigt hela passet. Var landslagsfolk från bland annat Polen och England där och var några riktigt rejäla killar från Iran som kikade in också. Killen från Polen körde ungefär samma vikter som mig i böjen så jag försökte hänga på honom. Han gjorde dock en tvåa på 185 så jag fick se mig slagen. Jag gjorde en enkel etta på 175 som tyngst idag. Vågade inte gå nå tyngre eftersom jag hade ont i arslet. Reppade sedan 3x8 på 140 utan problem.
Bor ju väldigt nära stället där tävlingen hålls så har sett lite folk med landslagsjackor gå förbi, nu senast ett gäng ryssar. Mötte en massa folk på väg till gymmet. Ganska enkelt att känna igen en bänkpressare, såna j*vla bröstkorgar alltså.
Det var gratis träning den här veckan tydligen så kanske försöker klämma in ett bänkpass på söndag. Är ju trots allt i bänkmeckat och det är bänk-VM så kanske kan få lite motivation av det.
Postad 22 May 2015 - 19:50
Slog du arslet så det började blöda?
Alltså inte mitt på utan typ på höger arselben typ fast en liten bit ner på låret. Svårt att förklara.
Var på restaurang i stan nu. Var inga tävlande där men efter ett tag så kom en del av ryska landslaget in. Fan vad en av tjejerna var snygga!
Postad 23 May 2015 - 14:23
Svensson bommade alla tre lyften. Smulter satte världsrekord på 401kg vilket räckte för vinst. Galet tryck i publiken!
Postad 24 May 2015 - 16:50
Var ner och tränade lite bänk idag. Var en del folk där och satt en lite kraftig kille på en bänk och han såg inte ut att träna så jag frågade ifall jag kunde köra där. Han var visst från Tyskland men tänkte inte nå mer på det. Sedan hörde jag några andra där diskutera att den där killen hade bänkat 333.5kg nu på VM och han var bara junior. Fyfan. Kollade upp resultatlistorna för att ta reda på vem fan det var. Kevin Jäger, född 1995, 118kg kroppsvikt. Rätt skapligt!
Köpte ju ett par handledslindor igår också, ett par SBD Superstiff medium. Dom heter inte superstiff utan anledning om man säger så. Tror inte att jag kommer kunna använda dom. Lindade dom halvhårt bara och även med 100kg på stången så gick det inte att rubba handleden en millimeter ens. Riktigt oskönt var det också. Ska ge dom ett försök till och känns det inte bra då så får jag försöka sälja dom. Materialet är så rejält att man skulle nog kunna bogsera en bil med dom.
Postad 24 May 2015 - 17:34
Och ska du sälja dom så har du en köpare här.
Nice! Jag hör av mig, blir väl ett bänkpass mot slutet av kommande vecka så efter det lär jag ha bestämt mig.
Postad 27 May 2015 - 08:21
Vecka 6 på dödsdeffen avklarad med minus 1kg för allt slit, känns endå bra med tanke på de 2 föregående veckornas + siffror, klickade hem lite fina stackers med DMAA och effedrin som säkert gjort sitt, fixat matlådor för nästan hela veckan så bara att h*ra vidare, armar på schemat idag men först en timmes morgonpromenad
Postad 28 May 2015 - 03:25
Bifogad fil(er)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
106 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?