* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 30 September 2010 - 19:20
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Ja den ser ju helt ok ut! Hur upplever du det med att pilla på telefonen när den ligger i fickan, bra respons eller? Är fickan stängd så att telefonen ligger stabilt när man löper?
Responsen har jag inga problem med överhuvudtaget. Ovansidan av fickan är inte stängd, men den är gjord i någon sorts gummiband, så man kan utan vidare hålla fickan uppochner utan att mobilen trillar ut:)
Postad 01 October 2010 - 15:35
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Betal-Android apps till Sverige inom 2 veckor. http://android-devel...s.blogspot.com/
Postad 01 October 2010 - 16:15
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
Betal-Android apps till Sverige inom 2 veckor.
http://android-devel...s.blogspot.com/
Gött! Undrar bara vilket betalsätt det blir, kort eller abonemang, eller kanske både och!
Postad 01 October 2010 - 20:21
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Gött! Undrar bara vilket betalsätt det blir, kort eller abonemang, eller kanske både och!
Det blir nog via Google Checkout, man registrerar kortnummer m.m. så varje köp belastas registrerat kort. Har nu så på min rootade.
Postad 01 October 2010 - 20:30
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Betal-Android apps till Sverige inom 2 veckor.
http://android-devel...s.blogspot.com/
Kanske därför SE väntar med att släppa 2.1
Postad 02 October 2010 - 08:59
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
MyPhoneExplorer 1.8.0 nu för Android. Mycket nytt: • manage your phonebook including sync with Outlook, Outlook Express, Windows Contacts (Vista, Win7) • manage your calendar including sync with Outlook, Lotus Notes • manage your call-lists • manage your messages (archiv them, delete them, send new messages) • browse and transfer file from/to the phone. Including file-sync, photo-sync and playlist-editor • manage your applications (launch, install, uninstall, download packages to PC) • manage your calls (dial, answer, reject them) • manage your alarms • run Monitor to take a look at the current statistics of the phone • make screenshots (only throught USB-Cable) • make backups of your contacts, calendar and messages The connection to phone can be etablished either via WiFi or via USB-Cable. If you use the USB-Cable you will need also the ADB-Drivers for your device. Några ADB-drivers behövde inte jag installera. http://www.fjsoft.at/en/
Postad 02 October 2010 - 23:37
lja0115
-
lja0115
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Problem! Jag får varken in 3G eller G, vilket innebär att jag inte kan surfa med min mobil längre. Det bara dog imorse... Så idag har jag återställt telefonen med SEUS, men det hjälpte inte... Jag har tele2 med mobilsurf medium eller vad det heter, det ingår 1 gb data i månaden i priset. Så det är inte slut på det eller pengar, jag vet inte vad det är! Kan det vara något fel hos tele2? Är det någon som har haft samma problem, eller nån som har samma problem som också har tele2?
Postad 03 October 2010 - 00:31
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
Problem! Jag får varken in 3G eller G, vilket innebär att jag inte kan surfa med min mobil längre. Det bara dog imorse... Så idag har jag återställt telefonen med SEUS, men det hjälpte inte... Jag har tele2 med mobilsurf medium eller vad det heter, det ingår 1 gb data i månaden i priset. Så det är inte slut på det eller pengar, jag vet inte vad det är! Kan det vara något fel hos tele2? Är det någon som har haft samma problem, eller nån som har samma problem som också har tele2?
Jag hade samma problem (tele2) för 1-2månader sedan, kommer inte riktigt ihåg om det var telefon eller operatören. Kolla tele2:s hemsida, där kan man se om det finns några störningar i ens område. Om inte, prova att ta ur simkortet och sätt i igen, välj operatör (sweden3g eller välj automatiskt). Kan ju vqra strul med simkortet, ring support så skickar de ett nytt, kostar inget. Hoppas det löser sig!
Postad 03 October 2010 - 22:42
erik89an
-
erik89an
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Kunde på både k750 och c905 ändra musik via volymknapparna (hålla i de en längre tid så bytte man låt). Någon som vet om det finns någon liknande funktion på x10? Jobbigt att hela tiden ta upp mobilen, låsa upp skärmen och byta låt.
Postad 04 October 2010 - 07:25
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Kunde på både k750 och c905 ändra musik via volymknapparna (hålla i de en längre tid så bytte man låt). Någon som vet om det finns någon liknande funktion på x10? Jobbigt att hela tiden ta upp mobilen, låsa upp skärmen och byta låt.
använd den här
Postad 04 October 2010 - 08:58
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Alltså... Jag är egentligen sjukt nöjd med min X10:a..
Men RÅKADE läsa lite om HTC Desire HD...
Så nu sitter jag och FÖRSÖKER resonera med mig själv..
VARFÖR ska jag behålla min X10:a? Kan ni försöka ge mig lite råd varför jag ska BEHÅLLA den?
Postad 04 October 2010 - 10:17
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Alltså... Jag är egentligen sjukt nöjd med min X10:a.. Men RÅKADE läsa lite om HTC Desire HD...
Så nu sitter jag och FÖRSÖKER resonera med mig själv.. VARFÖR ska jag behålla min X10:a? Kan ni försöka ge mig lite råd varför jag ska BEHÅLLA den? 
Du kommer få köpa nya mobiler hela tiden om det är det "värsta" du alltid vill ha... iofs är det ganska roligt att köpa nytt så varför inte. Dock är Desire HD jävelusiskt stor. Om jag inte minns fel är den hela 5mm bredare, vilket känns som centimeter inte millimeter. Men go for it om du vill ha en riktig värsting. Nåt som jag gillar är det nya Sense-UI som finns i den.
Postad 04 October 2010 - 17:21
Cerwin vega Al-1000
-
Cerwin vega Al-1000
-
Beroende
-
-
1391 inlägg
Hej
Hur länge varar batteriet i era x-10? 10 timmar 25 min nu idag......vääldigt olika....jag kör ebuddy hela tiden, ibland har den till och med varat till 7 på kvällen...
Men, de stod nått om att uppdatera telefonen.....de gjorde jag.......det kan iaf inte vara den uppdateringen med fördubblad batteri tid?
NÄR KOOOMMER DEN!!!!
ebuddy tar mycke ström kanske......kollar man förbrukningen stod det 2% skärmen är de som tar....bara varit igång 1.5 timme sen slut....
suck.....sketa bra telefon annars!...
Mvh
Postad 04 October 2010 - 19:38
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Hej
Hur länge varar batteriet i era x-10? 10 timmar 25 min nu idag......vääldigt olika....jag kör ebuddy hela tiden, ibland har den till och med varat till 7 på kvällen...
Men, de stod nått om att uppdatera telefonen.....de gjorde jag.......det kan iaf inte vara den uppdateringen med fördubblad batteri tid?
NÄR KOOOMMER DEN!!!!
ebuddy tar mycke ström kanske......kollar man förbrukningen stod det 2% skärmen är de som tar....bara varit igång 1.5 timme sen slut....
suck.....sketa bra telefon annars!...
Mvh
Fördubblad är nog att vara väldigt optimistisk men en aning bättre lär den bli mest troligt, men inte i närheten av så mycket vad jag vet iaf
Postad 04 October 2010 - 20:09
Cerwin vega Al-1000
-
Cerwin vega Al-1000
-
Beroende
-
-
1391 inlägg
Fördubblad är nog att vara väldigt optimistisk men en aning bättre lär den bli mest troligt, men inte i närheten av så mycket vad jag vet iaf 
Ne iofs det tror jag inte en sekund på iheller!! Men nån timme bättre hade varit fint så man hinner hem från jobb innan den är slut. Ingen vet när......den kommer???....hoppas ni uppdaterar här och talar om när ni hittar den! Tackar på förhand Mvh
Postad 05 October 2010 - 00:04
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Ne iofs det tror jag inte en sekund på iheller!! Men nån timme bättre hade varit fint så man hinner hem från jobb innan den är slut.
Ingen vet när......den kommer???....hoppas ni uppdaterar här och talar om när ni hittar den!
Tackar på förhand
Mvh
Tyvärr ska du nog inte räkna med nån större skillnad är jag rädd =/ Se bara på desire, dom har mer eller mindre samma hårdvara som vi men 2.1 eller om det är 2.2 nu, men ändå inte mkt bättre batteritid. Så nån större skillnad tror jag inte vi ska hoppas på, dock kanske att den flyter på lite bättre  Den skulle ju ha kommit senast förra veckan men SE gick ut förrförra veckan och flyttade fram den en månad..så vi får se. Hörs vara november som gäller i..tror det var frankrike. Vi får hoppas vi slipper vänta så länge..men jag skulle inte förvånas om jag säger som så..
Postad 05 October 2010 - 05:25
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Är det ngn som vill försöka hjälpa mig att få hem denna? Vill prova.. http://m.sonyericsso...e/en/index.htmlMVH Marcus
Postad 05 October 2010 - 06:39
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Är det ngn som vill försöka hjälpa mig att få hem denna? Vill prova.. http://m.sonyericsso...e/en/index.html MVH Marcus
Testa att gå in på: http://www.xperiax10...-x10/#more-1458Där ska man tydligen kunna hitta .apk filen. Sen får du använda typ Astro filemanager eller nån likvärdig. Glöm dock inte att bocka i att tillåta installation av program från okända källor under program i inställnings-menyn. Lycka till :-)
Postad 05 October 2010 - 06:45
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Testa att gå in på: http://www.xperiax10...-x10/#more-1458 Där ska man tydligen kunna hitta .apk filen. Sen får du använda typ Astro filemanager eller nån likvärdig. Glöm dock inte att bocka i att tillåta installation av program från okända källor under program i inställnings-menyn. Lycka till :-)
Tack.. Ska göra ett försök.. Och samtidigt ville jag tipsa: Bekräftat: Betalapps nu aktiverade i Sverige http://www.swedroid....oids-telefoner/
Postad 05 October 2010 - 07:30
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Är det ngn som vill försöka hjälpa mig att få hem denna? Vill prova.. http://m.sonyericsso...e/en/index.html MVH Marcus
Joooo.. Vad mkt plats man får!! Just nu undrar jag över vad som INTE är bra med denna...
Redigerat av Fantomen81, 05 October 2010 - 07:30.
Postad 05 October 2010 - 07:31
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Och samtidigt ville jag tipsa: Bekräftat: Betalapps nu aktiverade i Sverige
Old news för oss här på Min Hembio. 1 oktober läste vi om det här. Har du fått hem Ambient Time? Om inte har du en länk här.
Postad 05 October 2010 - 07:48
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Old news för oss här på Min Hembio. 1 oktober läste vi om det här.
Har du fått hem Ambient Time? Om inte har du en länk här.
Ojdå.. Är lite efter.. Läs förgående inlägg.. Ngn mer som provat AmbientTime?
Postad 05 October 2010 - 18:55
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
fel fel fel...
Redigerat av Unregistered1193, 05 October 2010 - 18:56.
Postad 05 October 2010 - 23:37
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Postad 06 October 2010 - 06:33
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
nyinköpna Beautiful Widget så hackar det en aning
Har du många widgets? Har lagt in del och känner att den hackar en hel del.. Alltså för mkt.. Sitter och funderar på vad jag ska göra åt det..  Gillar verkligen ATL..  Edit* BTW.. En arbetskollega har fått en programuppdatering via OTA.. Inte jag.. Vet ngn vad det kan vara??  (träffade honom i morse, när jag skulle hem. Jobbar natt, inte han.  )
Redigerat av Fantomen81, 06 October 2010 - 07:20.
Postad 06 October 2010 - 13:41
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Har du många widgets? Har lagt in del och känner att den hackar en hel del.. Alltså för mkt.. Sitter och funderar på vad jag ska göra åt det..  Gillar verkligen ATL.. 
Edit* BTW.. En arbetskollega har fått en programuppdatering via OTA.. Inte jag.. Vet ngn vad det kan vara??  (träffade honom i morse, när jag skulle hem. Jobbar natt, inte han. )
Haha, inte direkt. Nu har jag det i och för sig. Men det tar ett tag att lägga in allt jag vill ha på en homescreen också.  Men det är klart användbart i alla fall! :3 Hrm. Kan ju vara 2.1, kaaaanske. Får se. Borde uppdatera min telefon i vilket fall som helst!
Postad 06 October 2010 - 17:06
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
Haha, inte direkt. Nu har jag det i och för sig. Men det tar ett tag att lägga in allt jag vill ha på en homescreen också. Men det är klart användbart i alla fall! :3
Hrm. Kan ju vara 2.1, kaaaanske. Får se. Borde uppdatera min telefon i vilket fall som helst!
Aure eller nån annan med lite insider info, Har ni nån aning om om Moxier sync kommer att uppdateras när 2.1 kommer? Använder det mycket i jobbet och den senaste verisionen ser riktigt bra ut! Annars blir det väl att lägga ut 150:- så man får det senaste, känns ju onödigt bara om det kommer om 2-3veckor!
Postad 06 October 2010 - 19:16
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Aure eller nån annan med lite insider info, Har ni nån aning om om Moxier sync kommer att uppdateras när 2.1 kommer? Använder det mycket i jobbet och den senaste verisionen ser riktigt bra ut!
Annars blir det väl att lägga ut 150:- så man får det senaste, känns ju onödigt bara om det kommer om 2-3veckor!
Ingen aning faktiskt! Skall kolla om nån vet!
Postad 06 October 2010 - 19:36
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Ingen aning faktiskt! Skall kolla om nån vet!
Mer rykten och skvaller åt folket!
Postad 06 October 2010 - 21:27
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
Mer rykten och skvaller åt folket! 
Ja det är ju det de flesta lever på!  (och en smula hopp)
Postad 06 October 2010 - 21:43
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Postad 07 October 2010 - 09:55
brandcore
-
brandcore
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Till er som använder moxier sync, Jag får de inte till att fungera, fyllt i alla uppgifter men när jag ska gå vidare kommer texten "Bekräfta din serveradress.(-3)" ?
Postad 07 October 2010 - 15:20
Klazzon
-
Klazzon
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Till er som använder moxier sync, Jag får de inte till att fungera, fyllt i alla uppgifter men när jag ska gå vidare kommer texten "Bekräfta din serveradress.(-3)" ?
Kontrollera att du inte fått något extra mellanslag efter serveradressen... telefonen lägger dit det ibland? Den ser oftast ut : mail.företag.se. Ibland blir det då: mail.företag.se=>mellanslag Kolla med SSL Den skall till 95% säkerhet vara ibockad. Testa och se om det hjälper. Mvh M
Postad 07 October 2010 - 17:00
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Hrm. Jag fick en "OTA"-notification för någon månad sen om att jag skulle uppdatera telefonen med hjälp av datorn men lyckas inte hitta uppdateringen. What up with that?
Postad 07 October 2010 - 18:09
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Testade butiken och köpte en app (Handy Safe Pro). Inget konstigt med det. Programmet installerades utan problem.
Nu undrar jag, vad händer när 2.1 kommer och jag måste installera om allt? Då har jag inte apk-filen för att kunna installera om. Räcker det med en backup?
Postad 07 October 2010 - 18:18
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Testade butiken och köpte en app (Handy Safe Pro). Inget konstigt med det. Programmet installerades utan problem. Nu undrar jag, vad händer när 2.1 kommer och jag måste installera om allt? Då har jag inte apk-filen för att kunna installera om. Räcker det med en backup?
Det är lugnt, köpet reggas ju på ditt konto, så när du får 2.1 och mobilen rensas så är det bara att ladda ner det igen, fast utan kostnad den gången. Samma sak gäller när du av nån anledning måste fabriks-återställa din mobil  Iaf så jag förstått det?
Postad 07 October 2010 - 20:41
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Det är lugnt, köpet reggas ju på ditt konto, så när du får 2.1 och mobilen rensas så är det bara att ladda ner det igen, fast utan kostnad den gången. Samma sak gäller när du av nån anledning måste fabriks-återställa din mobil 
Iaf så jag förstått det?
Korrektemundo
Postad 08 October 2010 - 16:00
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Är det bara jag som fått en helt ny Market att leka med eller? Sökfuntionen är massivt uppdaterad och allt är mycket, mycket snyggare. Ikonen också.
Postad 08 October 2010 - 16:03
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Är det bara jag som fått en helt ny Market att leka med eller? Sökfuntionen är massivt uppdaterad och allt är mycket, mycket snyggare. Ikonen också. 
automagiskt?
Postad 08 October 2010 - 16:07
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
automagiskt?
Typ. Antar att Market uppdaterar sig själv?
Postad 08 October 2010 - 16:15
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Du är inte ensam.  Visst är det snyggare. Nytt är också att man kan klicka på "Uppdatera alla" om det finns uppdateringar till flera av de program man hämtat.
Postad 08 October 2010 - 17:35
mulle_nr1
-
mulle_nr1
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hola! Jag har en fråga gällande micro-sd kortet till telefonen. Jag hade tänkt köpa ett nytt (större) minneskort och undrar om det kommer bli så att upp till 32 gb minneskort kommer att stödjas när vi får android 2.1? För isåfall tänkte jag att det lika bra är att köpa ett sådant så jag slipper oroa mig att få slut på minne igen  . /MVH
Postad 08 October 2010 - 17:58
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Hola! Jag har en fråga gällande micro-sd kortet till telefonen. Jag hade tänkt köpa ett nytt (större) minneskort och undrar om det kommer bli så att upp till 32 gb minneskort kommer att stödjas när vi får android 2.1?
X10 har redan stöd för 32GB. Läs om 6th White Paper
WhitePaper.PNG 143.89K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Core2, 08 October 2010 - 18:02.
Postad 08 October 2010 - 18:59
mulle_nr1
-
mulle_nr1
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Tack så mycket Core2
Postad 08 October 2010 - 21:36
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Finns nåt som heter bump som gör just det har jag för mig? http://www.appbrain....bumptech.bumpga
Backa upp alla appar med Astros backup-tool så kan du ta apk:n från minneskortet katalogen "backup"
Postad 08 October 2010 - 21:49
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Postad 08 October 2010 - 22:47
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Backa upp alla appar med Astros backup-tool så kan du ta apk:n från minneskortet katalogen "backup"
Men då finns de inte i Market-listan och uppdateras inte.
Postad 09 October 2010 - 09:54
Isaaku
-
Isaaku
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Tjena. Har problem med min x10 sen ngr dagar tillbaka. Klarar att surfa på webbläsaren och Facebook men när jag ska ladda ner en app från market så startar inte ens nerladdningen och det står att den misslyckas och att man skall försöka igen (utan resultat) vad kan vara orsaken till detta och vad kan man göra åt det? Har startat om den ett flertal gånger.
MvH
Postad 09 October 2010 - 20:13
Unregisteredf89c404c
-
Unregisteredf89c404c
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Tjena. Har problem med min x10 sen ngr dagar tillbaka. Klarar att surfa på webbläsaren och Facebook men när jag ska ladda ner en app från market så startar inte ens nerladdningen och det står att den misslyckas och att man skall försöka igen (utan resultat) vad kan vara orsaken till detta och vad kan man göra åt det? Har startat om den ett flertal gånger.
MvH
Tjena, jag hade precis samma problem och löste det genom att använda nedanstående "guide", OBS starta om telefonen sist, annars funkar det kanske inte. I recently started getting Download unsuccessful errors on my Motorola Droid whenever I tried to upgrade an app. Luckily, the fix was easy. 1. Open Settings. 2. Select Applications. 3. Select Manage Applications. 4. Select Market (You may have to press Menu > Filter > All to see it) 5. Select Clear cache. 6. Back out of the screen and select Download Manager. 7. Select Clear data. 8. Also clear data for Google Apps, Google Talk, and Checkin Service. See if downloading from the Android Market works now.
Starta alltså om telefonen efter 8. Lycka till. EDIT: du kommer att behöva logga in på Google igen när du gör detta så se till att ha koll på användarnamn och lösen...
Redigerat av Unregisteredf89c404c, 09 October 2010 - 20:14.
Postad 10 October 2010 - 10:16
lja0115
-
lja0115
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Du är inte ensam.  Visst är det snyggare. Nytt är också att man kan klicka på "Uppdatera alla" om det finns uppdateringar till flera av de program man hämtat.
Jag har inte fått någon ny market ikon eller ny layout i market... Hur fick ni det?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|