Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 31 January 2022 - 19:19
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Soppan fortsätter 
1½ timme i telefon med 2 olika personer som i slutändan får ses som odugliga då mitt discoveryplus abb fortfarande inte funkar.
Hur svårt kan det vara? Det verkar som att ingen av dom förstod att jag ville ha en möjlighet att aktivera om mitt abb.
Detta är utan tvekan den sämsta kundsupporten idag.
Jag gör ett sista försök imorgon igen och löser dom det inte då så tänkte jag att jag skaffar discoveryplus själv och fakturerar Allente i andra hand 
Eller just det.. det funkar säkert inte så istället säger jag upp allt jag har hos dom och tittar aldrig tillbaka 
sanslöst värdelöst skött!
Postad 31 January 2022 - 20:02
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Alltså fy fan så svagt detta är!
Har ett discovery plus abb via Allente/Viasat som jag aktiverade för ett tag sedan. Idag när jag skulle använda det så möts jag av ett meddelande att jag inte har ett aktivt abbonemang när jag försöker streama nåt skit från discovery plus.
Först kontaktar jag discovery plus som inte ser något fel hos dom utan hänvisar mig till Allente. Efter en si sådär 45min på vänt i chatten får man till slut svar att man har inget fel där utan du får kontakta discovery plus igen.
Ringe då upp Discovery plus som efter samma genomgång åter hänvisar till allente. sånt jäkla moment 22.
Försökte ringa Allente istället, det tog fan en bra stund att ens hitta ett telefonnummer på deras hemsida och sen när man väl suttit i kö 20min så bryts självklart samtalet.
Jag kan alltså inte se något från discovery plus eftersom jag enligt dom inte har ett aktivt abbonemang.
Allente säger att jag har det. Ingen verkar kunna göra något.. och man blir så trött på att tjata om samma sak gång på gång med olika personer.
Varför... varför orkar jag ens lägga tid på sånt här mög?
Detta måste vara det sämsta företag jag haft med att göra dom senaste 20 åren.
Har haft exakt samma problem. Aktiverade Discovery i höstas inga problem fram till förra helgen. Ringer supporten till både Allente och Discovery enligt båda inga problem hos dem utan skyller på andra bolaget. Blir skickad fram o tillbaka flertal gånger bolagen och mellan olika avdelningar på Allente. Till slut raderade Allente aktiveringen till Discovery-kontot och jag skulle aktivera igen. Frågade om det var ok att använda samma e-postadress det var ok enligt Allente, men icke. Fick använda en ny e-postadress och då går Dicovery+ igen.
Det löser sig säkert av sig självt lagom tills OS är över. 
Postad 31 January 2022 - 20:07
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Det löser sig säkert av sig självt lagom tills OS är över. 
Hej someene2
Skicka gärna kundnummer, vilken e-post du använder på discovery och vilket program det var problem att spela upp så kollar jag upp vad som är fel.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 31 January 2022 - 20:12.
Postad 31 January 2022 - 20:31
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Hej Niklas,
Jag skickar över kundnummer etc i pm.
I höstas aktiverade jag mitt discoverplus erbjudande från er (ingår i mitt "premium" paket och det har funkat bra tills för nån vecka sedan.
Det som hände då är att så fort jag försöker starta en stream så får jag meddelandet om att jag inte har ett aktivt abonnemang.
Detta har hänt flera (tex lelle3796) på forumet.
Hursom, efter att jag blivit bollad fram och tillbaka mellan Allente och discoveryplus så har ingen löst problemet. discovery har till och med raderat mina uppgifter, Allente tog bort mitt konto på "mina sidor" så jag fick regga om mig igen men det hjälper inte. varje gång jag kommer till att logga in via partner på discoveryplus så möts jag av "du har redan aktiverat discovery via Allente" vänligen logga in. Jävligt svårt att logga in när konton nu är borta.
Det funkade inte när kontot fanns heller.
Jag behöver alltså få en NY möjlighet att aktivera mitt discovery abb via Allente ifrån Allente och ingen annan! Men det verkar ju helt jäkla omöjligt att få "supporten" att fatta detta.
Jag tror jag har ditt telefonnummer kvar Niklas, om det är samma som förra året? isf kan jag slå en signal under morgondagen.
Ringer hellre en och samma person än att traggla detta gång på gång med olika som ändå inte löser det.
Postad 31 January 2022 - 20:36
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Niklas,
Jag skickar över kundnummer etc i pm.
I höstas aktiverade jag mitt discoverplus erbjudande från er (ingår i mitt "premium" paket och det har funkat bra tills för nån vecka sedan.
Det som hände då är att så fort jag försöker starta en stream så får jag meddelandet om att jag inte har ett aktivt abonnemang.
Detta har hänt flera (tex lelle3796) på forumet.
Hursom, efter att jag blivit bollad fram och tillbaka mellan Allente och discoveryplus så har ingen löst problemet. discovery har till och med raderat mina uppgifter, Allente tog bort mitt konto på "mina sidor" så jag fick regga om mig igen men det hjälper inte. varje gång jag kommer till att logga in via partner på discoveryplus så möts jag av "du har redan aktiverat discovery via Allente" vänligen logga in. Jävligt svårt att logga in när konton nu är borta.
Det funkade inte när kontot fanns heller.
Jag behöver alltså få en NY möjlighet att aktivera mitt discovery abb via Allente ifrån Allente och ingen annan! Men det verkar ju helt jäkla omöjligt att få "supporten" att fatta detta.
Jag tror jag har ditt telefonnummer kvar Niklas, om det är samma som förra året? isf kan jag slå en signal under morgondagen.
Ringer hellre en och samma person än att traggla detta gång på gång med olika som ändå inte löser det.
Hej
Vi får undersöka vad som blivit fel, men skicka gärna PM så jag hinner kolla med discovery hur allt ser ut där.
Mvh
Niklas
Postad 03 February 2022 - 10:03
430330284d46996000f86d02c9472940
-
430330284d46996000f86d02c9472940
-
Rookie
-
2 inlägg
Tyvärr verkar Google TV-app för Allente dröja, dubbelt tyvärr är ju att android-appen funkar uselt vid castning, iaf till min "Chromecast med GoogleTV". Efter en stunds tittande hänger sig sändningen helt, casten måste avslutas o startas igen. En aning störande vid tittande på live-sport..
Som jämförelse krånglar det ingenting vid castning mellan samma enheter o andra appar som tex Cmore..
Postad 05 February 2022 - 21:55
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Nu är det dags att uppdatera godkända TV-apparater. Min köks-tv har packa ihop. Listan över LG gäller fram till 2020 och vill man ha en TV är det i butik från 2021.Samsunglistan slutar vid 2018.
Redigerat av Huddingebo, 05 February 2022 - 22:00.
Postad 07 February 2022 - 13:43
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Nu är det dags att uppdatera godkända TV-apparater. Min köks-tv har packa ihop. Listan över LG gäller fram till 2020 och vill man ha en TV är det i butik från 2021.Samsunglistan slutar vid 2018.
Hej
Ser att några modeller saknas så jag ska se till att vi uppdaterar under veckan, har skickat dig alla modeller från LG som saknas på hemsidan via PM.
Mvh
Niklas
Postad 07 February 2022 - 14:26
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Hej
Ser att några modeller saknas så jag ska se till att vi uppdaterar under veckan, har skickat dig alla modeller från LG som saknas på hemsidan via PM.
Mvh
Niklas
Tack för hjälpen. Min 500 gbbox har packat ihop, en TV har packat ihop och levt utan internet 14 dagar pga kabelbrott. Men, nu går man mot ljusare tider.
Postad 07 February 2022 - 14:27
Ving
-
Ving
-
Rookie
-
1 inlägg
Kontaktade kundtjänst idag för att beställa en CA modul så att man slipper boxen hemma då vi nyss har köpt en ny TV LG 86NANO756PA.
Fick då veta att CA moduler inte längre säljs av allente och hon visste inte heller om det fungerade om man skulle hitta en modul hos en återförsäljare.
Är det någon som har koll på detta?
Sitter just nu med en 720p box från viasat då 680 boxen är i fritidshuset, allt annat än imponerande bild så måste få till en lösning på detta och man är ju inte så supersugen på oneplace boxen när man läser alla problem som folk har så en CA modul skulle vara att föredra.
Postad 07 February 2022 - 14:49
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Kontaktade kundtjänst idag för att beställa en CA modul så att man slipper boxen hemma då vi nyss har köpt en ny TV LG 86NANO756PA.
Fick då veta att CA moduler inte längre säljs av allente och hon visste inte heller om det fungerade om man skulle hitta en modul hos en återförsäljare.
Är det någon som har koll på detta?
Sitter just nu med en 720p box från viasat då 680 boxen är i fritidshuset, allt annat än imponerande bild så måste få till en lösning på detta och man är ju inte så supersugen på oneplace boxen när man läser alla problem som folk har så en CA modul skulle vara att föredra.
Hej
Det stämmer att vi inte säljer moduler längre för tidigare kunder hos Viasat. Men om du skickar PM med kundnummer och telefonnummer så kan vi kolla om vi kan hitta någon lösning som passar dig.
Mvh
Niklas
Postad 08 February 2022 - 10:41
hmarkstrom
-
hmarkstrom
-
Guru
-
-
5177 inlägg
Utvecklingen går bakåt. Nya TV apparater med alla typer av mottagare, har en sådan TV själv, och en CA modul anslutning för att få igång DVB-T2, DVB-C eller DVB-S2 men istället levereras en box som fungerar sisådär. Varför detta?
Bara så att ni vet. Har en CA modul från Sappa i TV och ett tvillingkort och de har fungerat utan problem i min Sony TV.
Så alla TV operatörer. Om ni överger CA moduler tala om de för alla TV tillverkare så de inte behöver tillverka mottagare.
Redigerat av hmarkstrom, 10 February 2022 - 09:37.
Postad 13 February 2022 - 15:14
RasmusBörjesson
-
RasmusBörjesson
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Är det bara för mig som Vsport Premium och andra viasat kanaler knappt funkar via allente appen. Det streamad i ungefär 360p men om jag kollar samma match på viaplay blir det 720p direkt och allt flyter. Har nya apple tv 4k 2021 ansluten med kabel till 100/100 fiber. Katastrof hur dålig allente appen är.
Postad 13 February 2022 - 17:53
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Stort misstag att sluta med CA-moduler, de fungerar klanderfritt i mina LG, 4K-kanalen från eurosport också.
Postad 21 February 2022 - 18:11
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Niklas, när kommer nästa avsnitt av serien 1883 via Allente appen och Paramount+? Just nu finns bara 7 avsnitt
Postad 21 February 2022 - 18:14
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Niklas, när kommer nästa avsnitt av serien 1883 via Allente appen och Paramount+? Just nu finns bara 7 avsnitt
Hej
Jag ska kolla upp vad som hänt.
Mvh
Niklas
Postad 21 February 2022 - 19:20
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Hej
Jag ska kolla upp vad som hänt.
Mvh
Niklas
Tack Niklas!
Postad 21 February 2022 - 20:19
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Stort misstag att sluta med CA-moduler, de fungerar klanderfritt i mina LG, 4K-kanalen från eurosport också.
Finns väl inga pengar att tjäna på moduler antagligen,jag hade gärna haft en modul istället för en sunkig box som dessutom drar extra ström och mer kablar som en följd av extra utrustning. Inspelningsfunktion är inge big deal för mig.
Redigerat av Askungen, 21 February 2022 - 20:20.
Postad 21 February 2022 - 20:44
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Vi säljer fortfarande moduler, men vi kan inte längre sälja moduler till tidigare kunder hos Viasat eftersom det är en annan typ av modul som vi inte längre har kvar i lager. Är man tidigare kund hos Canal Digital eller ny parabolkund så kan man fortfarande köpa CA-modul. Sen finns det alltid lösningar, så är du tidigare kund hos viasat och vill ha en modul så hör av dig så kollar vi vad vi kan lösa.
Mvh
Niklas
Postad 22 February 2022 - 22:01
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Nu är avsnitt 8 tillgängligt i playtjänsten.
Mvh
Niklas
Postad 22 February 2022 - 22:25
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Hej
Nu är avsnitt 8 tillgängligt i playtjänsten.
Mvh
Niklas
Jag såg det, tack för hjälpen Niklas!
Postad 10 March 2022 - 12:16
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Något känt fel på allenteappen? Appen fungerar, men man kan inte göra några inspelningar längre då den inte hitta boxen. . One Placen fungerar, är omstartad, internet fungerar och boxen tillåter fjärrinspelningar samt att man kan lägga in inspelning av program. Hårddisken är bara halvfull och in samt avspelningar fungerar.
Hur koppla mobil till box?
Postad 01 April 2022 - 12:30
sohe
-
sohe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Paramount+ finns ju tillgänglig i vissa kanalpaket, men går det inte att streama via deras standalone-app? Alltså på samma sätt som med Discovery+, d v s att man aktiverar som ett ”partnerabonnemang”?
Postad 01 April 2022 - 12:33
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Paramount+ finns ju tillgänglig i vissa kanalpaket, men går det inte att streama via deras standalone-app? Alltså på samma sätt som med Discovery+, d v s att man aktiverar som ett ”partnerabonnemang”?
Hej
Innehållet ingår endast i vår playtjänst, går inte logga in på tex Paramount+ appen utan att köpa konto direkt av paramount.
Mvh
Niklas
Postad 02 April 2022 - 08:46
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
En fråga - jag vill köra parabol:
Kan jag köra Allente One-boxen på HDMI-ingången och en CA-modul med programkort i samma TV och se på TVÅ kanaler samtidigt?
Konstigt kanske? Nä.. gillar att följa flera sportevents på samma tv, samtidigt.
Min TV har alltså stöd för Picture-In-Picture, men bara med parabolingången och en hdmi-ingång samtidigt. (Tv:n kan ej visa pip med två hdmi-ingångar. Kan alltså INTE se från boxen på hdmi1 och stream via Chromecast på hdmi2 med pip.)
Tänkte ifall det finns nå begränsning i att kombinera CA-modul och Allente-boxen SAMTIDIGT?
Postad 02 April 2022 - 09:11
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Kan jag köra Allente One-boxen på HDMI-ingången och en CA-modul med programkort i samma TV och se på TVÅ kanaler samtidigt?
Konstigt kanske? Nä.. gillar att följa flera sportevents på samma tv, samtidigt.
Min TV har alltså stöd för Picture-In-Picture, men bara med parabolingången och en hdmi-ingång samtidigt. (Tv:n kan ej visa pip med två hdmi-ingångar. Kan alltså INTE se från boxen på hdmi1 och stream via Chromecast på hdmi2 med pip.)
Tänkte ifall det finns nå begränsning i att kombinera CA-modul och Allente-boxen SAMTIDIGT?
Det är inga problem om din TV klarar det. Det är ju två separata kort som lever var och en sitt eget liv.
Postad 02 April 2022 - 10:44
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Det där är en begränsning som sitter i TVn, en av mina TV-apparater(för övrigt dubbeltuner, 2xDVB-T2/C+2xDVB-S2) har den begränsningen vilket är irriterande, en annan inte, så man kunde köra två Chromecast i splitscreen.
Det är en specifik detalj jag har som kravfunktion i nästa nya TV, att den ska kunna visa två HDMi-ingångar i splitscreen, även om jag iofs letar efter en som kan köra Quad-splitscreen, ska eventuellt finnas några Samsung som klarar Quad på skärmen.
Postad 02 April 2022 - 13:00
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Det är inga problem om din TV klarar det. Det är ju två separata kort som lever var och en sitt eget liv.
Ah. Jag måste dock dra en andra parabolantennkabel till boxen antar jag. Alltså, en i tv:n och den andra i boxen. (Min parabol har två utgångar.)
Postad 02 April 2022 - 19:23
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Bara en dum undran men varför köra allente box osv. Du skulle ju kunna köra CA modulen och chromecast i PiP?
Postad 03 April 2022 - 09:57
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Bara en dum undran men varför köra allente box osv. Du skulle ju kunna köra CA modulen och chromecast i PiP?
Yepp. Det skulle funka. Men, tänkte använda boxen som primär TV-källa. För TV:ns gränssnitt är riktigt seg/uråldrig. 🤠
Postad 05 April 2022 - 13:04
Rapzod
-
Rapzod
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Blev precis uppringd av Allente.
Funktioner försvinner från min gamla box tex playtjänster som veckoarkivet. 
De erbjöd en Oneplace istället.
Vilket skämt... 
Allente kan väl vänta med ändringar tills de har en fungerande box att erbjuda .
Postad 05 April 2022 - 14:35
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Vilken box? Inte smartboxen hoppas jag.
Postad 06 April 2022 - 16:51
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Hej
Nu ska det fungera igen.
Mvh
Niklas
Hej! Aktivera Discovery+ länken fungerar inte. (Den som syns efter inloggning på allente.se)
Har försökt lite då och då i tre dagar.
(Aktiveringen av ViaPlay-konto funkade fint.)
Postad 06 April 2022 - 16:53
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej! Aktivera Discovery+ länken fungerar inte. (Den som syns efter inloggning på allente.se)
Har försökt lite då och då i tre dagar.
(Aktiveringen av ViaPlay-konto funkade fint.)
Hej
Skicka PM med kundnummer så ska jag undersöka.
Mvh
Niklas
Postad 06 April 2022 - 17:56
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
УКРАЇНА 24 (Ukraine 24) är på Thor som FTA kanal.
11357 H
DVB-S/QPSK
24500 7/8
Postad 06 April 2022 - 18:11
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
11357 H
DVB-S/QPSK
24500 7/8
Kontakta allente om detta. Ingen som har allentes boxar har tillgång till annat än vad allente bestämmer.
Redigerat av Huddingebo, 06 April 2022 - 18:49.
Postad 06 April 2022 - 18:33
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Hej
Skicka PM med kundnummer så ska jag undersöka.
Mvh
Niklas
Skickat! Tack på förhand!! 🤘
Postad 06 April 2022 - 18:38
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Kontakta allente om detta. Ingen som har allentes boxar har inte tillgång yill annat än vad allente bestämmer.
Tack Huddingebo för att du påpekade det. Jag har precis uppdaterat listan på TV:n och hittar inte kanalen i Allentes kanallista. Kanalen har dykt upp för några timmar sedan och hoppas att den är på väg även till Allente men jag kontaktar dem ändå och kör med min hederliga VU+ under tiden.
Min polare som har Allente via parabol har lånat ut sina två rum till en familj från Ukraina och har funderat nu ett tag på att sätta upp en extra parabol för Astra 4.8° E.
@Niklas, Det vore supersnällt om du kunde ta det vidare internt.
Redigerat av angelsevov, 06 April 2022 - 19:16.
Postad 06 April 2022 - 21:25
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
11357 H
DVB-S/QPSK
24500 7/8
Kontakta allente om detta. Ingen som har allentes boxar har tillgång till annat än vad allente bestämmer.
Spännande grammatik i den meningen, var väl ett "inte" för mycket? I övrigt så borde det, likt alla former av DRM, vara olagligt för operatörer att spärra boxars möjlighet att ställa in kanaler som sänds på samma satellit. En kundinriktad schysst operatör hade aldrig gjort så oavsett, bara lagt kanalerna längre ner.
Tack Huddingebo för att du påpekade det. Jag har precis uppdaterat listan på TV:n och hittar inte kanalen i Allentes kanallista. Kanalen har dykt upp för några timmar sedan och hoppas att den är på väg även till Allente men jag kontaktar dem ändå och kör med min hederliga VU+ under tiden.
Min polare som har Allente via parabol har lånat ut sina två rum till en familj från Ukraina och har funderat nu ett tag på att sätta upp en extra parabol för Astra 4.8° E.
Finns gott om Ukrainska FTA-kanaler på 4.8E, även om alla nog inte går att ta emot med småttingparabolerna, då en del sänder på Europa-beams, en komplett lista är väl denna
Astra 4A / SES 5 (4.8°E) - All transmissions - frequencies - KingOfSat
Står överst på varje transponder om den sänder via Europa- eller Nordic-beamen, dom sistnämnda, ca 30 kanaler, skulle Allente kunna lägga in i sina kanallistor omgående, av just det skälet som nämns här i tråden och i denna bloggposten(på en blogg som för övrigt har mycket intressanta poster om just Allente):
TV från Ukraina
Fast när jag kollar hans kanallista så är det även kanaler från Europa-beamen. Då kanske alla 75 TV-kanalerna går att få in.
Edit: stavning
Redigerat av tTW, 06 April 2022 - 21:54.
Postad 06 April 2022 - 21:39
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Spännande grammatik i den meningen, var väl ett "inte" för mycket? I övrigt så borde det, likt alla former av DRM, vara olagligt för operatörer att spärra boxars möjlighet att ställa in kanaler som sänds på samma satellit. En kundinriktad schysst operatör hade aldrig gjort så oavsett, bara lagt kanalerna länge ner.
Såg den konstiga meningen. Förstår inte heller varför man skall bestämma över kunderna som ändå betalar dyrt för sina abonnemang.
Postad 08 April 2022 - 15:47
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Prova nu, kanalplats 109
Mvh
Niklas
Postad 12 April 2022 - 12:23
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Fick mail att on demand inte längre kommer fungera på de äldre boxarna efter 2 maj.
Ingen jättegrej, tittar väl på veckoarkivet nån gång ibland bara.
Men, är Allente 1 ok för daglig problemfri tv-tittning via satellit?
Finns ju ingen inspelning och hur fungerar spolning mm. jämfört mot smartboxen?
Postad 12 April 2022 - 16:10
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
904 inlägg
HEJ
Jag har Allenteboxen jag får ingen signalkvalite och styrkan står på dålig, den hoppar hela tiden mellan 0 och 89.
Så jag har wifi på boxen har en fin bild.
Men jag skulle helst vilja ha enbart parabolen, Men jag har gått bort mig i menyn.
Hittar inte den bilden i menyn som man väljer om man ska ha Wifi eller Enbart parabolen.
Tacksam för hjälp.
Postad 12 April 2022 - 16:43
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
904 inlägg
Tack för svaret
Läste om kända fel , går inte titta alltså utan internet.
Hoppas det kommer under året.
Hur kunde man släppa ut Allente 1 boxen när den inte är Färdigutvecklad.
Redigerat av mr richards, 14 April 2022 - 07:14.
Postad 15 April 2022 - 14:35
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Kör Allente 1-boxen (IPTV), det här är vad jag stött på hittills:
- Ingen av streamingapparna (HBOMax t.ex) skickar ut flerkanalsljud. Flerkanalsljud på TV-kanalerna fungerar dock.
- När man startar boxen från standby får man ibland ingen TV-bild (svart ruta) och måste byta kanal för att få bild
Gällande Allente-appen så går det inte att streama Paramount till Allente 1-boxen. Man börjar med en blå skärm där Allente
förklarar att det bara skall vara att trycka på Play. När man trycker på Play så blinkar uppspelningsskärmen förbi som hastigast
och sedan visas den blå informationsskärmen igen...
Allente-appen (Paramount) till:
- Allente 1-boxen (Android 10) = fungerar ej
- nVidia Shield (Android 11) = fungerar ej
- Xiaomi MiBox4 (Android 9) = fungerar
Postad 16 April 2022 - 09:15
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Är det fler än jag som upplever problem i EPG med Allente-appen på ATV? När man öppnar EPG står man på aktuellt program (dvs det program man tittade på när man startade EPG), men efter typ några tiondelar så ”hoppar” man upp 4-5 rader i EPG. I vissa lägen funkar det sen inte att navigera i EPG utan man måste backa ut till kanallistan och välja kanal där. Ber om ursäkt för rörig förklaring, men nåt har iaf hänt EPG på vår ATV…
Postad 16 April 2022 - 13:30
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Är det fler än jag som upplever problem i EPG med Allente-appen på ATV? När man öppnar EPG står man på aktuellt program (dvs det program man tittade på när man startade EPG), men efter typ några tiondelar så ”hoppar” man upp 4-5 rader i EPG. I vissa lägen funkar det sen inte att navigera i EPG utan man måste backa ut till kanallistan och välja kanal där. Ber om ursäkt för rörig förklaring, men nåt har iaf hänt EPG på vår ATV…
Exakt samma sak för mig på ATV.
Postad 16 April 2022 - 14:08
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Angående EPG. Discovery+ extrakanaler saknar det helt. Man får inte ens fram vad kanalerna visar när man bläddrar i listan.
Postad 16 April 2022 - 14:12
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
EPG verkar levereras av samma kassa leverantör som comhem/Tele2 använder. Guiden stämmer ibland väldigt dåligt med vad som verkligen visas.
Postad 16 April 2022 - 18:04
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Exakt samma sak för mig på ATV.
Ok, då är det ett generellt problem mao! @Niklas - tacksam om du gör utvecklarna uppmärksamma på detta!
9 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 9 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|